Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK på vei ned?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

jonny28

Juniorspiller
Ble medlem: 22 apr 03
Innlegg: 121

Lagt til: 18 jan 07, 07:27
FFK skuta er på vei ned. Folk ser på FFK som en useriøs klubb etter at Morgan Andersen tok over som leder. Dette er trist for vi som er glad i Fredrikstad spillerne. Husk det er ikke bare i Lyn det var problemer med Morgan - Den gangen han satt i NISO drev han også å forfalsket papirer. Da er mitt spørsmål FFK`s onkel skrue - Terje Høili er han like falsk og useriøs siden han kan sitte å se på dette ?

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 18 jan 07, 07:41

Dette har det blitt snakket om i mange tråder før,og det vil nok fortsatt bli lagd tråder om dette!!

Syntes heller at vi skal støtte klubben enn å drive å slenge dritt om enkelt personer som rydder opp i ting og tang!!

Jeg er personlig fornøyd med at Morgan har kommet til klubben.. Etter min mening,så er Morgan et par divisjoner over selve styret,som kanskje befinner seg i 2 divisjon enda..

Og nei,ffkskuta er ikke på vei ned,selvom Eggen forsvant fra klubben.. Til året skal det spilles i europa på en ny stadio og vi skal bite fra oss i tippeligaen også!!

 

Jeg tror hvertfall ikke at Morgan driver med forfalskninger av papirer selvom media kommer med det ene etter det andre!!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 jan 07, 07:45
Endret: 18 jan 07, 07:47

Til Moderatorer.Her kommer jonny28 med en påstand dere straks burde fjerne fra dette forumet.Dette er direkte løgn og trakasering av vår direktør.Blir det ikke gjort noe med dette så håper jeg ledelsen i FFK tar tak i dette.Dette er også et hån mot Høili.Vi snakker faktisk om to personer som har reddet FFK skuta fra å synke.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 18 jan 07, 07:50

Går ikke an å komme med slike personangrep

Enig med Paco her.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 18 jan 07, 09:21

Opprinnelig postet av jonny28
FFK skuta er på vei ned. Folk ser på FFK som en useriøs klubb etter at Morgan Andersen tok over som leder. Dette er trist for vi som er glad i Fredrikstad spillerne. Husk det er ikke bare i Lyn det var problemer med Morgan - Den gangen han satt i NISO drev han også å forfalsket papirer. Da er mitt spørsmål FFK`s onkel skrue - Terje Høili er han like falsk og useriøs siden han kan sitte å se på dette ?

 

Lurer på hvem f... er du for å skrive noe slikt...Her lukter det en provokator til de grader.. Holters og gjengen :  lås denne tråden før det bluser opp til bråk her...

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 18 jan 07, 09:26
Endret: 18 jan 07, 09:26
Nå er det jo faktisk "halve" Fredrikstad som mener akkurat det TS skriver, kanskje ikke om Høili men om Morgan og klubben. PS. Dette var ikke min mening.

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 18 jan 07, 09:38
Akkurat nå tenkte ikke jeg på enkelt personer men generelt drittsnak om klubben .  Skjønner ikke at enkelte må bare bluse opp til bråk hele tiden.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 18 jan 07, 09:43
Endret: 18 jan 07, 10:07

Men prblemet er jo at han har et poeng...


Mod: Fjernet en del unødvendig tegnsetting


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 18 jan 07, 09:56
Oppgulp fra ende til annen.

---------------------------

Uten PUNGÆÆÆR, ingen UNGÆÆÆÆR


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 jan 07, 10:10
Opprinnelig postet av Erikk

Men prblemet er jo at han har et poeng...


Mod: Fjernet en del unødvendig tegnsetting

Hva er poenget da ???

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5518

Lagt til: 18 jan 07, 10:10

Opprinnelig postet av jonny28
FFK skuta er på vei ned. Folk ser på FFK som en useriøs klubb etter at Morgan Andersen tok over som leder. Dette er trist for vi som er glad i Fredrikstad spillerne. Husk det er ikke bare i Lyn det var problemer med Morgan - Den gangen han satt i NISO drev han også å forfalsket papirer. Da er mitt spørsmål FFK`s onkel skrue - Terje Høili er han like falsk og useriøs siden han kan sitte å se på dette ?

 

Så du er glad i FFK spillerne og ikke klubben som sådan. Er det noen grunn til å mistenke Andersen for noen form for uredelighet etter at han ble ansatt som FFK direktør?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 18 jan 07, 10:15

I Lyn var det et problem rundt Obi Mikels overgang, men det løste seg økonomisk meget bra for Lyn.  Morgans kontaktnett ga Lyn også flere andre meget gode spillere og med bla. annet Morgan på lasset etablerte Lyn seg som en klubb som faktisk var nær seriegull når Vålerenga vant.  Når det ble snakk om at Morgan skulle til FFK var tonen fra Lyn hold at "hold dere unna Morgan", det var det en grunn til.

Det er riktig at veldig mange i Fredrikstad har et særs negativt syn på Morgan, det ser man i FB, men dette er et typisk småbyfenomen med ryktemakeri, sladder og missunnelse. 

FFK på vei ned?  Det er Januar, ikke en enda seriekamp er spilt.  Med slik innstilling Johnny, så er det slike som deg som drar i negativ retning.  Ikke Morgan, han jobber for FFK og han gjør mye bra.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 18 jan 07, 10:40
Opprinnelig postet av DeKjök

I Lyn var det et problem rundt Obi Mikels overgang, men det løste seg økonomisk meget bra for Lyn.  Morgans kontaktnett ga Lyn også flere andre meget gode spillere og med bla. annet Morgan på lasset etablerte Lyn seg som en klubb som faktisk var nær seriegull når Vålerenga vant.  Når det ble snakk om at Morgan skulle til FFK var tonen fra Lyn hold at "hold dere unna Morgan", det var det en grunn til.

Det er riktig at veldig mange i Fredrikstad har et særs negativt syn på Morgan, det ser man i FB, men dette er et typisk småbyfenomen med ryktemakeri, sladder og missunnelse. 

FFK på vei ned?  Det er Januar, ikke en enda seriekamp er spilt.  Med slik innstilling Johnny, så er det slike som deg som drar i negativ retning.  Ikke Morgan, han jobber for FFK og han gjør mye bra.

 

Kunne ikke sagt bedre enn dette .... Amen

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 18 jan 07, 11:13
Opprinnelig postet av DeKjök

I Lyn var det et problem rundt Obi Mikels overgang, men det løste seg økonomisk meget bra for Lyn.  Morgans kontaktnett ga Lyn også flere andre meget gode spillere og med bla. annet Morgan på lasset etablerte Lyn seg som en klubb som faktisk var nær seriegull når Vålerenga vant.  Når det ble snakk om at Morgan skulle til FFK var tonen fra Lyn hold at "hold dere unna Morgan", det var det en grunn til.

Det er riktig at veldig mange i Fredrikstad har et særs negativt syn på Morgan, det ser man i FB, men dette er et typisk småbyfenomen med ryktemakeri, sladder og missunnelse. 

FFK på vei ned?  Det er Januar, ikke en enda seriekamp er spilt.  Med slik innstilling Johnny, så er det slike som deg som drar i negativ retning.  Ikke Morgan, han jobber for FFK og han gjør mye bra.

Veldig bra skrevet!

Lurer helt enkelt på om det har klikka for enkelte når det gjelder Morgan Andersen.

Lyn tjente titalls millioner på Mikel. Det endte opp som en av de største overgangene i norsk fotball noensinne.

Til de som har dratt ned rullgardina: Kom heller med noen konkrete forhold, som tilsier at Morgan har gjort noe negativit for FFK!!

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


magge

Juniorspiller
Ble medlem: 21 mai 04
Innlegg: 81

Lagt til: 18 jan 07, 11:21

Hva gjelder Mikel-saken i Lyn er det vel ingen som tror mer på Shittu enn Morgan? At Morgan bruker andre arbeidsmetoder enn f.eks Mokklebost er jeg bare glad for, og han skaper i hvert fall resultater.

Allikevel tror jeg bare Johnny er ute etter å skape litt fyr og flame her inne på forumet. Og det har han jo forsåvidt greid.

---------------------------

Fredrikstad i TL:D:D
- vi er kommet for å bli!


FFK-pus

Juniorspiller

Ble medlem: 18 jul 05
Innlegg: 214

Lagt til: 18 jan 07, 11:24
Opprinnelig postet av DeKjök

I Lyn var det et problem rundt Obi Mikels overgang, men det løste seg økonomisk meget bra for Lyn.  Morgans kontaktnett ga Lyn også flere andre meget gode spillere og med bla. annet Morgan på lasset etablerte Lyn seg som en klubb som faktisk var nær seriegull når Vålerenga vant.  Når det ble snakk om at Morgan skulle til FFK var tonen fra Lyn hold at "hold dere unna Morgan", det var det en grunn til.

Det er riktig at veldig mange i Fredrikstad har et særs negativt syn på Morgan, det ser man i FB, men dette er et typisk småbyfenomen med ryktemakeri, sladder og missunnelse. 

FFK på vei ned?  Det er Januar, ikke en enda seriekamp er spilt.  Med slik innstilling Johnny, så er det slike som deg som drar i negativ retning.  Ikke Morgan, han jobber for FFK og han gjør mye bra.



AMEN

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad.
Står vi èn for alle, og alle for èn!

Simen Brenne er min nye superhelt, han og mr. Hot i buret ;-)


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 jan 07, 11:28
Opprinnelig postet av DeKjök

I Lyn var det et problem rundt Obi Mikels overgang, men det løste seg økonomisk meget bra for Lyn.  Morgans kontaktnett ga Lyn også flere andre meget gode spillere og med bla. annet Morgan på lasset etablerte Lyn seg som en klubb som faktisk var nær seriegull når Vålerenga vant.  Når det ble snakk om at Morgan skulle til FFK var tonen fra Lyn hold at "hold dere unna Morgan", det var det en grunn til.

Det er riktig at veldig mange i Fredrikstad har et særs negativt syn på Morgan, det ser man i FB, men dette er et typisk småbyfenomen med ryktemakeri, sladder og missunnelse. 

FFK på vei ned?  Det er Januar, ikke en enda seriekamp er spilt.  Med slik innstilling Johnny, så er det slike som deg som drar i negativ retning.  Ikke Morgan, han jobber for FFK og han gjør mye bra.

tTakkTakkTakk

6611-FFK

Juniorspiller

Ble medlem: 02 nov 04
Innlegg: 122

Lagt til: 18 jan 07, 12:15
Opprinnelig postet av DeKjök

I Lyn var det et problem rundt Obi Mikels overgang, men det løste seg økonomisk meget bra for Lyn.  Morgans kontaktnett ga Lyn også flere andre meget gode spillere og med bla. annet Morgan på lasset etablerte Lyn seg som en klubb som faktisk var nær seriegull når Vålerenga vant.  Når det ble snakk om at Morgan skulle til FFK var tonen fra Lyn hold at "hold dere unna Morgan", det var det en grunn til.

Det er riktig at veldig mange i Fredrikstad har et særs negativt syn på Morgan, det ser man i FB, men dette er et typisk småbyfenomen med ryktemakeri, sladder og missunnelse. 

FFK på vei ned?  Det er Januar, ikke en enda seriekamp er spilt.  Med slik innstilling Johnny, så er det slike som deg som drar i negativ retning.  Ikke Morgan, han jobber for FFK og han gjør mye bra.

Meget godt skrevet og er så ening så enig.

Kan ikke forstå et det skal være noen grunn til å misslike MA til nå. Det haggler jo med tilsynelatende feilaktige påstander i hytt å pine. Har vel ikke falt noen dom i Mikkel saken ? Det eneste jeg har sett til nå er jo at mannen har gjort masse godt for klubben. Nei skjerp dere !

---------------------------

Ivrig aristokrat
Sempre Fi ! Forza FFK !


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 jan 07, 12:41
Opprinnelig postet av jonny28
FFK skuta er på vei ned. Folk ser på FFK som en useriøs klubb etter at Morgan Andersen tok over som leder. Dette er trist for vi som er glad i Fredrikstad spillerne. Husk det er ikke bare i Lyn det var problemer med Morgan - Den gangen han satt i NISO drev han også å forfalsket papirer. Da er mitt spørsmål FFK`s onkel skrue - Terje Høili er han like falsk og useriøs siden han kan sitte å se på dette ?


Hva folk rundt omkring slarver om Morgan gir jeg blanke F i. Så lenge Morgan gjør jobben sin  så er jeg såre fornøyd.
Skjønner ikke hvorfor du skriver dette her i det hele tatt. Rein piss fra ene enden til den annen. Skulle ikke tro at du er noen FFK- supporter.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 18 jan 07, 12:51

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av jonny28
FFK skuta er på vei ned. Folk ser på FFK som en useriøs klubb etter at Morgan Andersen tok over som leder. Dette er trist for vi som er glad i Fredrikstad spillerne. Husk det er ikke bare i Lyn det var problemer med Morgan - Den gangen han satt i NISO drev han også å forfalsket papirer. Da er mitt spørsmål FFK`s onkel skrue - Terje Høili er han like falsk og useriøs siden han kan sitte å se på dette ?


Hva folk rundt omkring slarver om Morgan gir jeg blanke F i. Så lenge Morgan gjør jobben sin  så er jeg såre fornøyd.
Skjønner ikke hvorfor du skriver dette her i det hele tatt. Rein piss fra ene enden til den annen. Skulle ikke tro at du er noen FFK- supporter.

Kan vel være FFK supporter fordi en ikke liker Morgan vel? ehhhh?


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 18 jan 07, 12:54

Opprinnelig postet av jonny28
FFK skuta er på vei ned. Folk ser på FFK som en useriøs klubb etter at Morgan Andersen tok over som leder. Dette er trist for vi som er glad i Fredrikstad spillerne. Husk det er ikke bare i Lyn det var problemer med Morgan - Den gangen han satt i NISO drev han også å forfalsket papirer. Da er mitt spørsmål FFK`s onkel skrue - Terje Høili er han like falsk og useriøs siden han kan sitte å se på dette ?

 

næ skjerp deg æ! Hvis ikke Morgan hadde kommet så hadde klubben gått konk, og da måtte vi selge 4 av dem beste spillerne våres. Da hadde vi ganske sikkert rykket ned, og DA hadde ikke folk fått respekt for FFK. Du stinker kråke eller sarping

---------------------------

CUPVINNER 06


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 jan 07, 12:56
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av jonny28
FFK skuta er på vei ned. Folk ser på FFK som en useriøs klubb etter at Morgan Andersen tok over som leder. Dette er trist for vi som er glad i Fredrikstad spillerne. Husk det er ikke bare i Lyn det var problemer med Morgan - Den gangen han satt i NISO drev han også å forfalsket papirer. Da er mitt spørsmål FFK`s onkel skrue - Terje Høili er han like falsk og useriøs siden han kan sitte å se på dette ?


Hva folk rundt omkring slarver om Morgan gir jeg blanke F i. Så lenge Morgan gjør jobben sin  så er jeg såre fornøyd.
Skjønner ikke hvorfor du skriver dette her i det hele tatt. Rein piss fra ene enden til den annen. Skulle ikke tro at du er noen FFK- supporter.

Kan vel være FFK supporter fordi en ikke liker Morgan vel? ehhhh?



Jo, den er grei nok den. Men det er dritten som blir han til del som jeg ikke synes noe om, og det er bare med å forsure det Morgan prøver å få til i FFK. Og det er mer til skade enn til gavn.

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 18 jan 07, 12:58

Opprinnelig postet av jonny28
FFK skuta er på vei ned. Folk ser på FFK som en useriøs klubb etter at Morgan Andersen tok over som leder. Dette er trist for vi som er glad i Fredrikstad spillerne. Husk det er ikke bare i Lyn det var problemer med Morgan - Den gangen han satt i NISO drev han også å forfalsket papirer. Da er mitt spørsmål FFK`s onkel skrue - Terje Høili er han like falsk og useriøs siden han kan sitte å se på dette ?

På fxt.no sine sider er det en artikkel om Morgan under tittelen; "Morgan: - Ingen krise". Under denne artikkelen har flere skrevet en kommentar og her har trådstarter tydeligvis skrevet nettopp det samme som over her (blåkopi), bortsett fra at han (hun) der kaller seg Ann Kristin.


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 18 jan 07, 15:16
nesten som å høre på fattern det her...

"han derre morgan er som gift uansett hvor er"

for det har han lest i avisa !!!

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 18 jan 07, 15:51
Endret: 18 jan 07, 15:51

Skal en komme med kritiske påstander om en person(personangrep),så må en begrunne påstandene sine meget godt. Det har vært skrevet og sagt mye om Morgan i media. Etter mitt syn,så er det meste spekulasjoner og ikke faktabasert kritikk mot Morgan.

Hadde jeg valget om å beholde Morgan eller Eggen jr. i klubben,så er jeg ikke i tvil.

Morgan Andersen.

Dette fordi han er en ekte Fredrikstad supporter, oppvokst med Stjernen og FFK. Spilt i Stjernen.

Stoler mer på han, enn en Trønder som har trenet Moss. Eggen hadde et Proff. forhold til FFK. Morgan har et proff. forhold,men i tillegg et hjerte for klubben.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 jan 07, 16:01
Opprinnelig postet av benksliter`n

Skal en komme med kritiske påstander om en person(personangrep),så må en begrunne påstandene sine meget godt. Det har vært skrevet og sagt mye om Morgan i media. Etter mitt syn,så er det meste spekulasjoner og ikke faktabasert kritikk mot Morgan.

Hadde jeg valget om å beholde Morgan eller Eggen jr. i klubben,så er jeg ikke i tvil.

Morgan Andersen.

Dette fordi han er en ekte Fredrikstad supporter, oppvokst med Stjernen og FFK. Spilt i Stjernen.

Stoler mer på han, enn en Trønder som har trenet Moss. Eggen hadde et Proff. forhold til FFK. Morgan har et proff. forhold,men i tillegg et hjerte for klubben.

Kunne ikke sagt meg mer enig

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 18 jan 07, 16:08
Endret: 18 jan 07, 16:11

Håper og tror at FFK kommer styrket ut av dette som nå skjer.

Tenker da på de diskusjonene som flagrer rundt her på sidene, både angående trenere, spillere og personer i systemet.

Likevel synes jeg det er riktig at vi også tar opp den "problemstillingen" som ansettelsen av Morgan ( Kane) kan ha bidratt til. Uten her å gå i dydden på "problemstillingen", vil jeg likevel nevne det faktum at av mine bekjente over det hele landet kom det samstemt inn " Hva i all verden har FFK tenkt på ansetter Morgan A". Dette er hovedsaklig personer som har ett kjærlighets forhold til både FFK og fotball generelt. Jeg må inntrykk at mye energi er blitt benyttet til å forsvare dette valget fra FFK og utad gi uttrykk for støtte.

Mitt poeng er her som jeg også har skrevet i en annen trå, mange følger i dag FFK og Morgan (Kane) med argus øyne. Dette legger et ekstra press på klubben ifht åpenhet / saklighet / ærlighet osv, mao har kanskje  FFK pr. idag lavere terskel for tabbekvoter enn mange andre klubber.

Dersom du synes dette er for negativt, se innledning. Jeg tror / håper virkelig at FFK ser denne situasjon og klarer å lose skuta gjennom dette.

PS. Dette er ikke ment som innlegg i den avslutta debatten ang KTE, hvor jeg helhjerta støtter FFK.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 jan 07, 16:19
Endret: 18 jan 07, 16:20
Opprinnelig postet av dracula

Håper og tror at FFK kommer styrket ut av dette som nå skjer.

Tenker da på de diskusjonene som flagrer rundt her på sidene, både angående trenere, spillere og personer i systemet.

Likevel synes jeg det er riktig at vi også tar opp den "problemstillingen" som ansettelsen av Morgan ( Kane) kan ha bidratt til. Uten her å gå i dydden på "problemstillingen", vil jeg likevel nevne det faktum at av mine bekjente over det hele landet kom det samstemt inn " Hva i all verden har FFK tenkt på ansetter Morgan A". Dette er hovedsaklig personer som har ett kjærlighets forhold til både FFK og fotball generelt. Jeg må inntrykk at mye energi er blitt benyttet til å forsvare dette valget fra FFK og utad gi uttrykk for støtte.

Mitt poeng er her som jeg også har skrevet i en annen trå, mange følger i dag FFK og Morgan (Kane) med argus øyne. Dette legger et ekstra press på klubben ifht åpenhet / saklighet / ærlighet osv, mao har kanskje  FFK pr. idag lavere terskel for tabbekvoter enn mange andre klubber.

Dersom du synes dette er for negativt, se innledning. Jeg tror / håper virkelig at FFK ser denne situasjon og klarer å lose skuta gjennom dette.

PS. Dette er ikke ment som innlegg i den avslutta debatten ang KTE, hvor jeg helhjerta støtter FFK.

 



Jeg er ikke bekymra over ansettelsen av Morgan i det hele tatt. Han får røske opp i det som trengs for min del, og det er mye spør du meg. Om folk ikke liker det er en annen sak. Det som kanskje kan være et lite aber for Morgan er at han har altfor mange baller i lufta samtidig. Jeg ser at Morgan blir kritisert for Niso etc., og jeg har fulgt han hele veien, og jeg synes faktisk han gjorde det vel så bra i disse sakene også, selv om det stakk dypt hos noen. Etter sånn jeg har sett til han så er han en mann med bein i nesa, og det trenger vi så absolutt.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 jan 07, 16:48
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av dracula

Håper og tror at FFK kommer styrket ut av dette som nå skjer.

Tenker da på de diskusjonene som flagrer rundt her på sidene, både angående trenere, spillere og personer i systemet.

Likevel synes jeg det er riktig at vi også tar opp den "problemstillingen" som ansettelsen av Morgan ( Kane) kan ha bidratt til. Uten her å gå i dydden på "problemstillingen", vil jeg likevel nevne det faktum at av mine bekjente over det hele landet kom det samstemt inn " Hva i all verden har FFK tenkt på ansetter Morgan A". Dette er hovedsaklig personer som har ett kjærlighets forhold til både FFK og fotball generelt. Jeg må inntrykk at mye energi er blitt benyttet til å forsvare dette valget fra FFK og utad gi uttrykk for støtte.

Mitt poeng er her som jeg også har skrevet i en annen trå, mange følger i dag FFK og Morgan (Kane) med argus øyne. Dette legger et ekstra press på klubben ifht åpenhet / saklighet / ærlighet osv, mao har kanskje  FFK pr. idag lavere terskel for tabbekvoter enn mange andre klubber.

Dersom du synes dette er for negativt, se innledning. Jeg tror / håper virkelig at FFK ser denne situasjon og klarer å lose skuta gjennom dette.

PS. Dette er ikke ment som innlegg i den avslutta debatten ang KTE, hvor jeg helhjerta støtter FFK.

 



Jeg er ikke bekymra over ansettelsen av Morgan i det hele tatt. Han får røske opp i det som trengs for min del, og det er mye spør du meg. Om folk ikke liker det er en annen sak. Det som kanskje kan være et lite aber for Morgan er at han har altfor mange baller i lufta samtidig. Jeg ser at Morgan blir kritisert for Niso etc., og jeg har fulgt han hele veien, og jeg synes faktisk han gjorde det vel så bra i disse sakene også, selv om det stakk dypt hos noen. Etter sånn jeg har sett til han så er han en mann med bein i nesa, og det trenger vi så absolutt.


Hmm... At Morgan gjorde MYE bra i NISO er vel hevet over enhver tvil... Men det folk husker fra NISOs tid med Morgan er nok en rettssak om bruk av reiseregninger. (beklager dårlig link, var alt jeg fant og gidder ikke lete mer...)

Jeg har skrevet om dette tidligere og har vel konkludert med at denne saken er den eneste saken der Morgan ikke kom godt ut - foreløpig.

I Lyn-saken (Mikel, altså) ble vel Lyn sittende med 40+ millioner og muligens 30 for Edu... Fortsatt etterforskes saken, men ingen er dømt for noe...

Utover det har vel ikke Morgan gjort så mye ufint, vel?  Og da må vi se på definisjonsspørsmålet av hva som er "ufint"..

At Eggen sr. karakteriserte Morgan som "asfaltert fra nakken og opp" var vel i en sak der Morgan frontet NISOs krav ovenfor klubbene - en helt klassisk "arbeidstaker vs. arbeidsgiver"-konflikt.

Det er mulig det er mer negativt Morgan har gjort, men ikke som jeg kan huske - og det er ingen som har kommet med noe annet (hverken her inne eller andre steder...)

Begge sakene har skapt mye medieoppmerksomhet, og det er nå engang slik at media er nådeløs i vinklingen av saker.

Hvis du eller noen andre vet noe om Morgan som jeg ikke har nevnt her kan det være greit med et innspill..

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 jan 07, 16:52
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av dracula

Håper og tror at FFK kommer styrket ut av dette som nå skjer.

Tenker da på de diskusjonene som flagrer rundt her på sidene, både angående trenere, spillere og personer i systemet.

Likevel synes jeg det er riktig at vi også tar opp den "problemstillingen" som ansettelsen av Morgan ( Kane) kan ha bidratt til. Uten her å gå i dydden på "problemstillingen", vil jeg likevel nevne det faktum at av mine bekjente over det hele landet kom det samstemt inn " Hva i all verden har FFK tenkt på ansetter Morgan A". Dette er hovedsaklig personer som har ett kjærlighets forhold til både FFK og fotball generelt. Jeg må inntrykk at mye energi er blitt benyttet til å forsvare dette valget fra FFK og utad gi uttrykk for støtte.

Mitt poeng er her som jeg også har skrevet i en annen trå, mange følger i dag FFK og Morgan (Kane) med argus øyne. Dette legger et ekstra press på klubben ifht åpenhet / saklighet / ærlighet osv, mao har kanskje  FFK pr. idag lavere terskel for tabbekvoter enn mange andre klubber.

Dersom du synes dette er for negativt, se innledning. Jeg tror / håper virkelig at FFK ser denne situasjon og klarer å lose skuta gjennom dette.

PS. Dette er ikke ment som innlegg i den avslutta debatten ang KTE, hvor jeg helhjerta støtter FFK.

 



Jeg er ikke bekymra over ansettelsen av Morgan i det hele tatt. Han får røske opp i det som trengs for min del, og det er mye spør du meg. Om folk ikke liker det er en annen sak. Det som kanskje kan være et lite aber for Morgan er at han har altfor mange baller i lufta samtidig. Jeg ser at Morgan blir kritisert for Niso etc., og jeg har fulgt han hele veien, og jeg synes faktisk han gjorde det vel så bra i disse sakene også, selv om det stakk dypt hos noen. Etter sånn jeg har sett til han så er han en mann med bein i nesa, og det trenger vi så absolutt.


Hmm... At Morgan gjorde MYE bra i NISO er vel hevet over enhver tvil... Men det folk husker fra NISOs tid med Morgan er nok en rettssak om bruk av reiseregninger. (beklager dårlig link, var alt jeg fant og gidder ikke lete mer...)

Jeg har skrevet om dette tidligere og har vel konkludert med at denne saken er den eneste saken der Morgan ikke kom godt ut - foreløpig.

I Lyn-saken (Mikel, altså) ble vel Lyn sittende med 40+ millioner og muligens 30 for Edu... Fortsatt etterforskes saken, men ingen er dømt for noe...

Utover det har vel ikke Morgan gjort så mye ufint, vel?  Og da må vi se på definisjonsspørsmålet av hva som er "ufint"..

At Eggen sr. karakteriserte Morgan som "asfaltert fra nakken og opp" var vel i en sak der Morgan frontet NISOs krav ovenfor klubbene - en helt klassisk "arbeidstaker vs. arbeidsgiver"-konflikt.

Det er mulig det er mer negativt Morgan har gjort, men ikke som jeg kan huske - og det er ingen som har kommet med noe annet (hverken her inne eller andre steder...)

Begge sakene har skapt mye medieoppmerksomhet, og det er nå engang slik at media er nådeløs i vinklingen av saker.

Hvis du eller noen andre vet noe om Morgan som jeg ikke har nevnt her kan det være greit med et innspill..


Ang. det med reiseregninger så er det peanuts for min del. Jeg synes han får fram sitt bra åkke som.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 jan 07, 17:17
Endret: 18 jan 07, 17:23
En av grunnene til alt hatet mot Morgan er vel det at han er en gammel hockey spiller.Helt ukjent i fotball miljøet så kommer han inn og røsker noe så jævlig opp i systemet.Han har jo også kjempet mot de fleste styrer i tippeliga klubbene i norge og jeg kan ikke huske en sak Niso ikke har kommet seirende ut av.Glem nå ikke at det var han som satt i hovedforhandlingene mellom Chelsea og United.Blir faktiskt dypt respektert "over there". United ente med nærmere 200 mill.Morgan satt også som styremedlem i mektige FifPro og er kjent for og være en knallhard forhandler.Har et stort kjennskap til kontrakter og lign. er vel derfor han havner i tottene på enkelte agenter,da han vet mer om slike ting enn de selv.Der andre trekker seg så fortsetter Morgan og gir seg ikke før kampen er over.Hadde han gitt seg i Mikel saken som mange mente han burde så hadde ikke Lyn hvert der de idag er.Det rare er at innad i klubben så ser folk lysere på ting enn på flere år med utad så er det masse dritt,kansje fordi det er veldig mange uvitende personer der ute som kun vet det som står i media.Er ikke lenger forskjell på vg,fb samt se og hør.Tror heller ikke det er så mange her inne som vet at Morgan har hvert og er veldig aktiv innen kampen mot barnearbeid.Hva med Morgans støtte til Enerly gjennom Lyn.Har gjort 99% positive ting men folk graver bare frem møk.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 jan 07, 17:29
Endret: 18 jan 07, 17:30
Opprinnelig postet av paco
En av grunnene til alt hatet mot Morgan er vel det at han er en gammel hockey spiller.Helt ukjent i fotball miljøet så kommer han inn og røsker noe så jævlig opp i systemet.Han har jo også kjempet mot de fleste styrer i tippeliga klubbene i norge og jeg kan ikke huske en sak Niso ikke har kommet seirende ut av.Glem nå ikke at det var han som satt i hovedforhandlingene mellom Chelsea og United.Blir faktiskt dypt respektert "over there". United ente med nærmere 200 mill.Morgan satt også som styremedlem i mektige FifPro og er kjent for og være en knallhard forhandler.Har et stort kjennskap til kontrakter og lign. er vel derfor han havner i tottene på enkelte agenter,da han vet mer om slike ting enn de selv.Der andre trekker seg så fortsetter Morgan og gir seg ikke før kampen er over.Hadde han gitt seg i Mikel saken som mange mente han burde så hadde ikke Lyn hvert der de idag er.Det rare er at innad i klubben så ser folk lysere på ting enn på flere år med utad så er det masse dritt,kansje fordi det er veldig mange uvitende personer der ute som kun vet det som står i media.Er ikke lenger forskjell på vg,fb samt se og hør.Tror heller ikke det er så mange her inne som vet at Morgan har hvert og er veldig aktiv innen kampen mot barnearbeid.Hva med Morgans støtte til Enerly gjennom Lyn.Har gjort 99% positive ting men folk graver bare frem møk.


Å legge Morgan for hat på grunn av hans tidligere hockeykarriere er jo bare tåpelig i hvertfall.

Slik som du beskriver Morgan ellers, er slik jeg oppfatter han som også. Rett og slett en som lager vei i vellinga. Ikke en dott som mange andre.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 jan 07, 18:03
Spørsmålet er om han kan nok om Fotball, det å drive en fotballklubb og er samlende nok til å ta FFK videre. At noen spør spørsmålet bør ikke være så rart,  så får tiden vise om han var/er rett mann.......

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 jan 07, 18:19
Gjorde ihvertfall sinnsykt mye i Lyn

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 jan 07, 18:26
Lyn har også Brynestad, Bjarmann og Berg. Tror du tillegger Morgan vel mye........ Men Lyn ble bedre og rikere når han var der ja...

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 18 jan 07, 18:28

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Lyn har også Brynestad, Bjarmann og Berg. Tror du tillegger Morgan vel mye........ Men Lyn ble bedre og rikere når han var der ja...

 

Morgan hentet Bjarmann og Berg til Lyn. Ikke dårlig det,for en mann med dårlig rykte

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 jan 07, 18:34
Og Brynestad hentet Morgan.......... Og vunnet så mye har dem vel ikke...

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 jan 07, 18:56
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Og Brynestad hentet Morgan.......... Og vunnet så mye har dem vel ikke...
Du bare kverulerer.Bronsje plass er vel brukbart,spesielt med tanke på at Morgan måtte finne en ny trener midt i sesongen da Olafsen ble utsatt for en tragedie,og Berg er vel ikke hvem som helst,videre så har vi Bjarman,Edu,Mikel,Gislason,Eddie,Hoff osv. fra -30 til + 30 mill.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 18 jan 07, 19:06

Morgan Andersen om Niso-saken:

 – Min eneste kommentar er at dette er et rent justismord. Noe mer er det ikke å si.

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040403/NYHET/141569879

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 18 jan 07, 19:08
Endret: 18 jan 07, 19:09
Må si jeg blir stadig mer imponert over deg, paco. I begynnelsen lot jeg meg både irritere og provosere over dine ofte bombastiske uttalelser, men etter hvert har du vist at du har både innsikt og kunnskap - ikke bare om FFK, men også om ting som rører seg utenfor klubben.

I tillegg synes jeg du gjør en kjempejobb med å stoppe munnen på grinebitere og sutrepromper som er ute etter å angripe klubben generelt og Morgan Andersen spesielt. Stå på.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 18 jan 07, 19:50
Endret: 18 jan 07, 19:50

paco=Morgan...hehe....

neida...

---------------------------

Heia FFK


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 jan 07, 19:57
Ja har faktisk sansen for Morgan,liker folk med bein i nesa.

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 18 jan 07, 20:52
Helt enig med deg der...Morgan er et vanvittig løft for ffk... super type og uredd...

---------------------------

Heia FFK


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 18 jan 07, 21:22
Endret: 18 jan 07, 21:30

Opprinnelig postet av DeKjök
(...) Det er riktig at veldig mange i Fredrikstad har et særs negativt syn på Morgan, det ser man i FB, men dette er et typisk småbyfenomen med ryktemakeri, sladder og missunnelse. (...) 

 

Her treffer du definitivt spikeren på hodet, DeKjök,

...og det med en diger slegge ! 

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Krakow forever...


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 jan 07, 21:31
Vil vel si at folk her i byen har ett bedre syn på Morgan, enn folk utenfor byen...

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 jan 07, 21:33
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Vil vel si at folk her i byen har ett bedre syn på Morgan, enn folk utenfor byen...
Reagerer du ikke på at Morgan ble dypt savnet i Lyn,eller har du ikke fått det med deg.Svar heller på det jeg spurte deg om i sted.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 jan 07, 21:42
Endret: 18 jan 07, 21:45
Hva faen har du spurt om? Bare konstaterer at du får ståkukk hver gang navnet til Morgan nevnes. Hvis du går litt tilbake og ser hva jeg skrev da Morgan ble ansatt vil du se at jeg har og hadde ett ganske positivt syn på ansettelsen, men jeg logrer ikke som en puddelhund for alt som kommer derfra og alt som skjer i klubben etter ansettelsen....

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 18 jan 07, 21:43

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Vil vel si at folk her i byen har ett bedre syn på Morgan, enn folk utenfor byen...

 

Det synet på Morgan,som du nevner. Stammer fra folk som bare leser de fete overskriftene. 

De menneskene har vi nok overalt i Norge. 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 jan 07, 21:47
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Vil vel si at folk her i byen har ett bedre syn på Morgan, enn folk utenfor byen...

Nå har folk flest (Fredrikstadfolk inkludert) veldig lett for å sluke tabloide fremstillinger. Jo mindre man vet, jo lettere har man for å sluke vinklinger som bli presentert som fakta/sannheter. Og gjentar man en løgn mange nok ganger, så blir den til syvende og sist en "sannhet".

Nevner bare det ovenstående på helt generelt grunnlag - uten å ytre noen som helst subjektiv mening om Morgan i denne omgangen.

Det jeg derimot kan ytre subjektivt, er at jeg har fått inntrykket av at flertallet av de som faktisk har hatt kontakt med personen Morgan etter at han kom til klubben, sitter igjen med et positivt inntrykk. Man kjenner seg ikke igjen i karikaturen "Morgan Andersen" som media har skapt.

Videre har jeg et inntrykk av at de som er hissigst på grøten når det gjelder å kaldkvele og slakte Morgan, er de som vet absolutt minst og over hodet ikke kjenner til personen Morgan utover det ensporede bildet som har blitt skissert i media.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 jan 07, 21:58
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Hvis du går litt tilbake og ser hva jeg skrev da Morgan ble ansatt vil du se at jeg har og hadde ett ganske positivt syn på ansettelsen, men jeg logrer ikke som en puddelhund for alt som kommer derfra og alt som skjer i klubben etter ansettelsen....

Jeg vet at du svarte paco, men følte likevel for å komme med en kommentar til dette.

Ditt ovennevnte standpunkt er en sunn tilnærmelse i mine lyne, og jeg har vel selv aldri blitt sett på som den mest blåøyde eller overpositive debattanten. Dette har jeg fått erfare flere ganger blant annet ved å støtte et tabelltips hvor FFK ble tippet på nedrykksplass, samt at jeg fant grunnlag for å kritisere flere av Eggens handlinger under hans tid i klubben, og ikke minst mangel på handlinger hos andre.

Med den bakgrunnen, altså at jeg til tider har blitt skissert som en evigbitter, evig negativ person uten evne til å se det positive ved klubben (sett inn beskrivelser du selv erindrer), så synes jeg det er merkelig at jeg nå blir betegnet som en blåøyd Morgan-elsker uten den minste evne til å se det store bildet.

Jeg har selvsagt fått med meg historikken til Morgan Andersen, men har tatt et standpunkt om å la Morgan starte med "blanke arg og fargestifter" i Fredrikstad. Foreløpig har jeg bare registrert positive ringvirkninger (minus til media oppgulp om gamle synder) etter hans inntreden i klubben.

Dog stiller jeg et spørsmål ved vårt ivorianske sjansespill uten (slik det har blitt fremstilt i det siste) mulighet for fremtidig økonomisk gevinst på bekostning av egne talenter, eller andre selveide spillere, som vi både kan oppnå sportslig suksess og økonomisk vinning gjennom salg i fremtiden.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 jan 07, 22:46

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Hvis du går litt tilbake og ser hva jeg skrev da Morgan ble ansatt vil du se at jeg har og hadde ett ganske positivt syn på ansettelsen, men jeg logrer ikke som en puddelhund for alt som kommer derfra og alt som skjer i klubben etter ansettelsen....

Jeg vet at du svarte paco, men følte likevel for å komme med en kommentar til dette.

Ditt ovennevnte standpunkt er en sunn tilnærmelse i mine lyne, og jeg har vel selv aldri blitt sett på som den mest blåøyde eller overpositive debattanten. Dette har jeg fått erfare flere ganger blant annet ved å støtte et tabelltips hvor FFK ble tippet på nedrykksplass, samt at jeg fant grunnlag for å kritisere flere av Eggens handlinger under hans tid i klubben, og ikke minst mangel på handlinger hos andre.

Med den bakgrunnen, altså at jeg til tider har blitt skissert som en evigbitter, evig negativ person uten evne til å se det positive ved klubben (sett inn beskrivelser du selv erindrer), så synes jeg det er merkelig at jeg nå blir betegnet som en blåøyd Morgan-elsker uten den minste evne til å se det store bildet.

Jeg har selvsagt fått med meg historikken til Morgan Andersen, men har tatt et standpunkt om å la Morgan starte med "blanke arg og fargestifter" i Fredrikstad. Foreløpig har jeg bare registrert positive ringvirkninger (minus til media oppgulp om gamle synder) etter hans inntreden i klubben.

Dog stiller jeg et spørsmål ved vårt ivorianske sjansespill uten (slik det har blitt fremstilt i det siste) mulighet for fremtidig økonomisk gevinst på bekostning av egne talenter, eller andre selveide spillere, som vi både kan oppnå sportslig suksess og økonomisk vinning gjennom salg i fremtiden.

Hadde jeg startet en tråd hvor jeg hadde satt spm tegn ved vårt ivorianske sjansepill som du kaller det. Ville det kommet 20 svar hvor evig bitter, og evig negativ ville gått igjen ganske ofte. Er ikke så veldig uenig med deg angående Morgan, men ett par ting er jeg kritisk til.

             For det første synes jeg, som Eggen antagelig, at sportutvalget har for lite fagkunnskap. I flere år har jeg etterlyst en sportsjef a`la Tjernås, Semb, Fjørtoft, Bratseth etc, det blir ikke mindre nå. Ja, jeg vet Terje Jensen var en god fotballspiller, men for å bli en av norges beste føler jeg ikke at leder og utvalg er sterkt nok. Vi er ihvertfall etter min mening i så måte veldig avhengig av å få inn en trener med stor pondus og kraft i tillegg til store kunnskaper. Dette skal selvfølgelig ikke bare Morgan ha skylda for....

            For det andre synes jeg Morgan gjør feil når han på årets første trening kommer med målsettingen om at vi skal bli nr 4. Gjerne på lang sikt, men på kort sikt tror jeg den målsettingen kan slå tilbake som en boomerang både på Morgan, treneren og til slutt spillerene som vil kanskje få ett for stort press på seg. Vi vet fortsatt ikke hvor realistisk den er, da vi ikke har ny trener eller forsterkninger på plass. Pr idag er det en ikke riktig målsetting, selvom det alltid er lag som utmerker seg overraskende positivt. Men dem har som regel ikke stort press på sine skuldre når sesongen starter...

       Og ja, det er supert at Høili er tilbake, mye takket bl.a Morgan. Og ja, det er utvilsomt at FFK trengte en sterk leder som Morgan, som får ting gjort... 

    


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 18 jan 07, 23:58
Endret: 19 jan 07, 00:00
Opprinnelig postet av Erikk

Men prblemet er jo at han har et poeng...

Trådstarter har et poeng mht hva mange mener. Ikke i forhold til hvordan ting faktisk ligger an. For det er det ingen som vet ennå. Hva gjelder kommende sesong befinner den seg fremdeles i fremtiden, og ingen vet sikkert om fremtiden. Hvem spådde RBKs "fiasko" i 2005?  Var det noe som tilsa bruddet på seiersrekka deres? Eller at Start skulle kjempe om serigull det året? Hvor mange klarte å spå riktig om hvilke to lag som skulle rykke ned i fjor, så sent som tre serierunder før slutt? Man vet aldri. Så trådstarters poeng strekker seg ikke lenger enn til å være en pessimistisk spekulasjon. selv om den deles av flere.

Selvsagt kan det være at FFK rykker ned neste år. Jeg tror det er minst like sannsynlig, om ikke mer, at FFK klarer målsettingen om 4. plass eller bedre. Etter mitt syn er det en helt riktig målsetting, selv om det ikke er sikkert at den blir nådd. Hadde man lagt lista på en 6. plass hadde jeg ikke vært riktig fornøyd med satsingen til klubben. Men jeg kan godt leve med om det ender på en 6. plass i år, det vil tross alt være fremgang det også. Øvre halvdel av tabellen. Skjønt en fjerdeplass ville smake mye bedre.  

* * *

Hva gjelder Morgan A så har jeg aldri snakket med ham. Jeg kjenner bare det bildet jeg har fått via mediene, i tillegg til omtale her inne. Nå er det er opp til hver enkelt hvordan man leser aviser. Det er ikke uvanlig at man tror det man vil tro, og finner man støtte for det i et spekulativt avisoppslag så støtter man seg på det. Man leser det som en bekreftelse på at man hadde rett.

Det er mitt inntrykk at Morgan A er dyktig i en bransje hvor gråsonen mellom rett og galt er svært bred, og hvor man ikke akkurat trekker kølapp og venter på tur hvis man skal oppnå noe. Men i stedet for å se det slik, beskriver norske medier i overdreven grad Morgan som om han var en skurk i en ryddig bransje. Det internasjonale spillermarkedet fungerer ikke så ryddig og gjennomregulert som vi nordmenn foretrekker, og da er det en del som tar ut misnøyen over det på Morgan personlig, som om det hele var hans feil. Mannen er bare dyktig han. Det er bransjen det er noe galt med.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f