Husk meg
Brukernavn
Passord

Brenne kunne gått for en mill til utlandet...

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 12 jan 07, 16:38
Opprinnelig postet av tomroar

Du ser kanskje ikke hva som kunne skjedd, 1 mill kunne resultatet hvert pga sinnsykt dårlige kontrakter.

Men det skjedde derimot ikke...

Det som også KUNNE skjedd er vel at klubben hadde nektet denne klausulen, Brenne hadde ikke skrevet under og hadde nå gått gratis til hvem som helst...   Altså: Bra jobba, klubben!   Ikke: Ræva jobba, klubben!


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 12 jan 07, 16:39

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Det er der det gamle regime kan klandres, fordi man ikke jobbet hardere med forlengelse og bedre kontrakt for Simen langt tidligere. Ikke for klausulen....

Helt enig!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 12 jan 07, 20:58

For meg er det så enkelt at dersom en spiller ikke vil skive under en ny fornuftig kontrakt som er balansert, så er det benken neste når det er en sesong igjen med argumentasjon på at klubben driver langsiktig med spillere som ønsker å bli for å skape samhandling.

Puntkum. 

Ved å gjøre dette, er det siste gang noen prøver seg på spesial klausuler.  Syntes klubben bør være åpne på dette før de signerer nye spillere om hvordan klubben tenker langsiktig. Da vet de hva de har å forholde seg til.

Er trygg på at dette ikke skjer igjen med det nye regimet i klubben. Skal FFK bli en topp klubb må de sitte i førersetet og ikke være spillt ut på sidelinjen.

Dagens avslag til 4 spillere er med på å vise en ny holdning i klubben. Det ser lyst ut fremover.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 jan 07, 21:07
Simen gjorde dette fordi han ville at klubben skulle ha noe igjen for han. Det synes jeg han faktisk skal ha ros for. Hadde han gått til LSK som Bosman, kunne han mest sannsynlig fått en bedre sign on fee, som er normalt for Bosman spillere....

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 jan 07, 21:10
Opprinnelig postet av tomroar

For meg er det så enkelt at dersom en spiller ikke vil skive under en ny fornuftig kontrakt som er balansert, så er det benken neste når det er en sesong igjen med argumentasjon på at klubben driver langsiktig med spillere som ønsker å bli for å skape samhandling.

Puntkum. 

 

Med den holdningen der tomroar hadde vi mest sannsynlig vært i adeccoligaen og 7 mill mindre på konto....... Hadde det vært verdt det altså?


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 12 jan 07, 22:23

nå er det jo ingen som kjenner resultatet av en klar holdning før en sesong begynner. Men det er jo bevist at forige ledelse sto til en klar stryk karakter all over. Begynne å snakke om adeccon pga en kontrakt viser at du overhode ikke har fulgt med på hva som har skjedd i løpet av det siste året.

Vi sto med begge bena i 2.div i  starten av juni. Det er mye som skulle vært gjort på en annen måte både med kontrakter, sponsorarbeide, mm.

 

 

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 jan 07, 22:49
Hvem har egentlig fulgt med??? Hvis ikke Brenne hadde skrevet ny kontrakt skulle han benkes etter din mening. Brenne var også denne høsten særdeles viktig for at vi berget plassen. Han var sist eller nest sist på tett oppunder 40% av måla våres denne sesongen. Hvis han ikke hadde skrevet kontrakten med klausulen hadde vi heller ikke fått 7-8 mill...... Vet du hva? Sum, så kunne det fort vært adecco og masse penger fattigere. Er vel ikke så vanskelig å forstå....... Selvfølgelig, så skulle sikkert mye vært gjort annerledes, men det er vel ikke det som diskueres her.... Eller?

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 13 jan 07, 19:27
Opprinnelig postet av tomroar

nå er det jo ingen som kjenner resultatet av en klar holdning før en sesong begynner. Men det er jo bevist at forige ledelse sto til en klar stryk karakter all over. Begynne å snakke om adeccon pga en kontrakt viser at du overhode ikke har fulgt med på hva som har skjedd i løpet av det siste året.

Vi sto med begge bena i 2.div i  starten av juni. Det er mye som skulle vært gjort på en annen måte både med kontrakter, sponsorarbeide, mm.

 

Vi disktuerte ikke om forrige ledelse var bra eller dårlig, vi snakka om Brennes kontrakt. Og i akkurat saken Brennes kontrakt mener jeg du tar feil fra ende til annen: Brenne har nå produsert ganske mye penger for FFK siden han skrev forrige kontrakt, han var delaktig i at vi holdt oss, han har blitt solgt FØR han ble Bosman-spiller, og atpåtil til en klubb som måtte konkurrere betydelig på pris overfor klubben FFK.

Alternativet hadde vært at FFK hadde en "klar" linje før sesongen, og at Brenne hadde gått gratis pga Bosman, og at vi hadde stått uten en god midtbanespiller forrige sesong OG uten overgangspenger.

Akkurat i denne saken mener jeg forrige ledelse gjorde en god jobb med kontraktsarbeidet med Brenne, og alle parter har tjent på måten dette ble gjort på. Sjøl Selbak fikk jo en god del penger for denne overgangen, og dette er heller ikke ubetydelig, i og med at Selbak er en klubbene som FFK har avtaler med (hvis jeg ikke husker helt feil).

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 14 jan 07, 10:41

for å si at man har en god ledelse bør det man gjør være tydelig , ved å la spillere bestemme oppnår vi ingen langsiktighet i en klubb og man oppfordrer andre til å kreve det samme. Det de gjorde med Bjørkøy er god ledelse, ny kontrakt  2 år før tiden om det er en spiller det skal satses på.  Det er vel første gangen i de 4 åra vi har vært med i toppen igjen det vises en profensjonell holdning. Resultatet med Brenne, er slik jeg ser det , en ren tilfeldighet og ikke dyktighet.

 



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f