Husk meg
Brukernavn
Passord

Rykte: Trond Sollied og Martin Andresen så godt som klare for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 11 3

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 06 jan 07, 00:52

Liker å spille fotball? Neppe. Men det var vel det eneste han hadde talent for, stakkar.


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 06 jan 07, 00:58
I tillegg finnes det sikkert et yrende bridge-miljø i Fredrikstad som frister.....

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 06 jan 07, 01:08

kan nok ikke tenke meg at vi får sollied eller andresen hit. for det første så trur jeg martin heller vil være i brann.

for det andre så trur jeg brann vil ha med martin videre. å når det gjelder sollied så trur jeg ikke han kommer til å trene noen norsk klubb på mange år. kanskje rosenborg om 10 år eller noe.

å jeg kan ikke se noen grunn til at ffk er en mer attraktiv klubb for noen av dem.

noen som vet hva som skjer med miller å winters i brann? en av de trur jeg hadde vært mer aktuell enn de to andre. de vil jo absolutt bort fra brann. men nå vil de jo helst tilbake til storbrittannia. men hvis de ikke klarer det å de vil vekk fra bergen så kan det jo hende det er muligheter for andre norske klubber. kunne likt å se charlie miller i ffk drakt.

 


Klaus_Brann

Knøttespiller
Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 41

Lagt til: 06 jan 07, 01:38

Nei nei, han er jo en habil bridge spiller.

Ikke at jeg er så veldig objektiv, men kanskje mer enn dere i denne saken, heller ikke for å såre deres følelser:-)

 Trond Sollied har vært trener for et lag som har vunnet de siste 10000 årene i Hellas, og spilt CL en del år, jeg kan med min villeste fantasi virkelig ikke se hva som skal lokke han til FFK!
Så kommer vi til Martin, hvor skal jeg begynne. Hvis han skulle gå til en annen klubb i Norge, så måtte det i så fall være en klubb som kommer til å kjempe om seriegull (dvs RBK), han kom til Brann for å vinne noe, da skulle det forundre meg om ambisjonsnivået hans har sunket, nå som han endelig har en ordentlig oppkjøring før sesongen.

Vi ligger en del hakk foran dere hva angår økonomi, sportslige resultater de siste årene, ambisjoner og supportere, jeg ser ikke hvorfor han skulle velge FFK fremfor Brann.

Og så er det en her som kommer drassende med historie?hehe. Skulle han velge FFK foran andre klubber pga antall pokaler i skapet, ikke vondt ment, men det er lenge siden dere var et stabilt topplag.

Jaja, måtte den beste vinne serien 2007....neida, så lenge Brann tar gullet dit det hører hjemme og RBK brenner så er jeg fornøyd...

Ps. Husker dere da Helstad sikret sølvet for Brann??Siden det har det regnet i Bergen:-)


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 06 jan 07, 01:45
Opprinnelig postet av Klaus_Brann

Nei nei, han er jo en habil bridge spiller.

Ikke at jeg er så veldig objektiv, men kanskje mer enn dere i denne saken, heller ikke for å såre deres følelser:-)

 Trond Sollied har vært trener for et lag som har vunnet de siste 10000 årene i Hellas, og spilt CL en del år, jeg kan med min villeste fantasi virkelig ikke se hva som skal lokke han til FFK!
Så kommer vi til Martin, hvor skal jeg begynne. Hvis han skulle gå til en annen klubb i Norge, så måtte det i så fall være en klubb som kommer til å kjempe om seriegull (dvs RBK), han kom til Brann for å vinne noe, da skulle det forundre meg om ambisjonsnivået hans har sunket, nå som han endelig har en ordentlig oppkjøring før sesongen.

Vi ligger en del hakk foran dere hva angår økonomi, sportslige resultater de siste årene, ambisjoner og supportere, jeg ser ikke hvorfor han skulle velge FFK fremfor Brann.

Og så er det en her som kommer drassende med historie?hehe. Skulle han velge FFK foran andre klubber pga antall pokaler i skapet, ikke vondt ment, men det er lenge siden dere var et stabilt topplag.

Jaja, måtte den beste vinne serien 2007....neida, så lenge Brann tar gullet dit det hører hjemme og RBK brenner så er jeg fornøyd...

Ps. Husker dere da Helstad sikret sølvet for Brann??Siden det har det regnet i Bergen:-)

 

liker ikke å si det men jeg er faktisk enig med deg.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 06 jan 07, 03:57
Opprinnelig postet av Klaus_Brann

Nei nei, han er jo en habil bridge spiller.

Ikke at jeg er så veldig objektiv, men kanskje mer enn dere i denne saken, heller ikke for å såre deres følelser:-)

 Trond Sollied har vært trener for et lag som har vunnet de siste 10000 årene i Hellas, og spilt CL en del år, jeg kan med min villeste fantasi virkelig ikke se hva som skal lokke han til FFK!
Så kommer vi til Martin, hvor skal jeg begynne. Hvis han skulle gå til en annen klubb i Norge, så måtte det i så fall være en klubb som kommer til å kjempe om seriegull (dvs RBK), han kom til Brann for å vinne noe, da skulle det forundre meg om ambisjonsnivået hans har sunket, nå som han endelig har en ordentlig oppkjøring før sesongen.

Vi ligger en del hakk foran dere hva angår økonomi, sportslige resultater de siste årene, ambisjoner og supportere, jeg ser ikke hvorfor han skulle velge FFK fremfor Brann.

Og så er det en her som kommer drassende med historie?hehe. Skulle han velge FFK foran andre klubber pga antall pokaler i skapet, ikke vondt ment, men det er lenge siden dere var et stabilt topplag.

Jaja, måtte den beste vinne serien 2007....neida, så lenge Brann tar gullet dit det hører hjemme og RBK brenner så er jeg fornøyd...

Ps. Husker dere da Helstad sikret sølvet for Brann??Siden det har det regnet i Bergen:-)

Selvsagt vil Martin gå til et lag som han tror vil kjempe om seriegullet........helt enig med deg der. Da må jo det bli et av lagene som pleier å vinne seriegull i Norge. Rosenborg,FFK,Viking eller Lillestrøm. Et lag med VINNERKULTUR.

Han har vel skjønt hvorfor det ikke finnes vinnerkultur i Brann . Vinnerkulturen i Brann må jo være helt fraværende? En av de største klubbene økonomisk, år etter år uten å vinne seriegull? Det må vel være verdensrekord i å få lite ut av de pengene dere putter inn i lag etter lag......?

2007 er vi på høyde med dere økonomisk  også.......se her: http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?trad=114914

Da er det vel ikke så vanskelig å jette hvem som kommer høyest opp på tabellen

Hvis det er hold i ryktene om Martin til FFK.......så vil jeg like å se det grinekoret i Bergen he he he.....

Synes jeg ser overskriftene: FFK henter enda en av Brann sine store helter!

Jeg er vel litt mer skeptisk over Sollied-ryktet,men alt er mulig........når FFK har en miliardær som ivrig supporter. Er det vel bare for han å riste ut noe lommerusk av lommeboka,og vips.......

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 06 jan 07, 04:02
Endret: 06 jan 07, 04:10
Opprinnelig postet av Klaus_Brann

1 Trond Sollied har vært trener for et lag som har vunnet de siste 10000 årene i Hellas, og spilt CL en del år, jeg kan med min villeste fantasi virkelig ikke se hva som skal lokke han til FFK!

2 Så kommer vi til Martin, hvor skal jeg begynne. Hvis han skulle gå til en annen klubb i Norge, så måtte det i så fall være en klubb som kommer til å kjempe om seriegull (dvs RBK), han kom til Brann for å vinne noe, da skulle det forundre meg om ambisjonsnivået hans har sunket, nå som han endelig har en ordentlig oppkjøring før sesongen.

3 Vi ligger en del hakk foran dere hva angår økonomi, sportslige resultater de siste årene, ambisjoner og supportere, jeg ser ikke hvorfor han skulle velge FFK fremfor Brann.

 

1 Muligheten for å være med å gjøre FFK til et topplag igjen. Det er faktisk ikke så usannsynlig som noen vil ha det til. Eller for å si det sånn, jeg tror det er mer sannsynlig at FFK klarer årets målsetting om å bli blant de fire beste, enn sannsynligheten var for at de skulle klare seg i TL i debutsesongen. For å dvele litt ved det som skjedde den gang - da 12 serierunder gjensto var FFK klart sist på tabellen. Derfra og inn var FFK det nest beste laget i TL, bare slått av VIF (men altså bedre enn RBK). Så potensialet er der, det skal ikke undervurderes. I fjor var FFK seriens nest beste lag på hjemmebane. For Trond Sollied vil det være et stort pluss på CV`en om han ikke bare kan skilte med å lede etablerte topplag til ytterligere seriegull, men også trene opp et middels lag til toppnivå. Ingen grunn til å le for høyt av det, selv om det selvsagt er mange andre muligheter åpne for Sollied.

 

2 Hvis Martin Andresen kommer til FFK så er det nok fordi han er en av dem som tror av FFK kan ta seriegull. Jeg tror som sagt ikke en skal undervurdere det helt. Forutsett at Martin A og Trond S faktisk kommer, og at FFK får inn en to-tre klassespillere til (særlig i forsvar) så ser jeg ingen som helst grunn til at det laget ikke skal kunne kjempe med de aller beste i Norge. Det laget FFK har pr idag er på en god dag bra nok til å slå et hvilket som helst norsk lag, det er bare noe med stabiliteten, særlig på bortebane, som må forbedres. Det er vel her en mann som Sollied kommer inn i bildet.

 

3 Resultatene de siste årene har lite eller ingenting å si, det er mulighetene for kommende sesong(er) som teller. Ikke at jeg vet, men det kan vel være Martin A er en smule frustrert over Brann etter at de ga bort serieledelsen å fjor høst. Hvem vet om/når han kunne ønske seg et miljøskifte? I så fall tror jeg det er vel så interessant for Martin A å være en sentral figur i FFK som en av mange i Rosenborg.

 

Som sagt, jeg sier ikke at dette er det mest sannsynlige. Men det er ingen grunn til å fremstille det som om dette ikke har noe med virkeligheten å gjøre.

 

Et poeng til, angående Sollied. Økonomisk sett har det ingen verdens ting å si hvor mye han tjente i Olympiakos. Det som teller er hvilke andre alternativer han har å velge mellom nå. Det er ikke sikkert at noen annen klubb er villig til å betale mer ann halvparten av hva Olympiakos gjorde, og det er lite trolig at en mann som Sollied vil se på lønn alene. Så det kan fort være at FFK kan være et fristende alternativ, blant flere, for Sollied.


Klaus_Brann

Knøttespiller
Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 41

Lagt til: 06 jan 07, 04:07
Opprinnelig postet av benksliter`n
Opprinnelig postet av Klaus_Brann

Nei nei, han er jo en habil bridge spiller.

Ikke at jeg er så veldig objektiv, men kanskje mer enn dere i denne saken, heller ikke for å såre deres følelser:-)

 Trond Sollied har vært trener for et lag som har vunnet de siste 10000 årene i Hellas, og spilt CL en del år, jeg kan med min villeste fantasi virkelig ikke se hva som skal lokke han til FFK!
Så kommer vi til Martin, hvor skal jeg begynne. Hvis han skulle gå til en annen klubb i Norge, så måtte det i så fall være en klubb som kommer til å kjempe om seriegull (dvs RBK), han kom til Brann for å vinne noe, da skulle det forundre meg om ambisjonsnivået hans har sunket, nå som han endelig har en ordentlig oppkjøring før sesongen.

Vi ligger en del hakk foran dere hva angår økonomi, sportslige resultater de siste årene, ambisjoner og supportere, jeg ser ikke hvorfor han skulle velge FFK fremfor Brann.

Og så er det en her som kommer drassende med historie?hehe. Skulle han velge FFK foran andre klubber pga antall pokaler i skapet, ikke vondt ment, men det er lenge siden dere var et stabilt topplag.

Jaja, måtte den beste vinne serien 2007....neida, så lenge Brann tar gullet dit det hører hjemme og RBK brenner så er jeg fornøyd...

Ps. Husker dere da Helstad sikret sølvet for Brann??Siden det har det regnet i Bergen:-)

Selvsagt vil Martin gå til et lag som han tror vil kjempe om seriegullet........helt enig med deg der. Da må jo det bli et av lagene som pleier å vinne seriegull i Norge. Rosenborg,FFK,Viking eller Lillestrøm. Et lag med VINNERKULTUR.

Han har vel skjønt hvorfor det ikke finnes vinnerkultur i Brann . Vinnerkulturen i Brann må jo være helt fraværende? En av de største klubbene økonomisk, år etter år uten å vinne seriegull? Det må vel være verdensrekord i å få lite ut av de pengene dere putter inn i lag etter lag......?

2007 er vi på høyde med dere økonomisk  også.......se her: http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?trad=114914

Da er det vel ikke så vanskelig å jette hvem som kommer høyest opp på tabellen

Hvis det er hold i ryktene om Martin til FFK.......så vil jeg like å se det grinekoret i Bergen he he he.....

Synes jeg ser overskriftene: FFK henter enda en av Brann sine store helter!

Jeg er vel litt mer skeptisk over Sollied-ryktet,men alt er mulig........når FFK har en miliardær som ivrig supporter. Er det vel bare for han å riste ut noe lommerusk av lommeboka,og vips.......

Du har tydeligvis null innsikt i Brann, men jeg kan fortelle deg litt..Brann har nok ikke vært blant det største klubbene mer enn noen få år...Vet heller ikke om du er interessert i norsk fotball, men vi har nå skrapt sammen en bronse, et sølv og et cupgull i løpet av de siste 3 årene..

Og hvor kom den vinnerkulturen i FFK plutselig fra?Kom den med Morgan?hehe...Dere vant mye tidligere, og selv om dere har tatt cupgull (noe som tydeligvis har gått til hodet på noen) så vinner dere dessverre ikke serien neste år...

Drit i om dere har milliardærer da, håper og tror ikke Sollied vil gå til FFK..Da har han heftig ambisjonsnivå må jeg si...


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 06 jan 07, 07:45

er nok ganske så urealistisk å tro at martin og sollied kommer til FFK, men det er lov å håpe...

 

Når det er sagt, så tror jeg at brann fansen overvurderer seg selv en smule her, teknisk sett, så har FFK vunnet like mye som brann de siste åra, at dere har bronse og sølv i serien sier ingenting annet en at dere på lik linje med FFK IKKE vant serien, og da er vel ikke det godt nok for ett brann lag som trodde de hadde vunnet allerede i sommer når FFK var på besøk.

 

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

Jeg vil ha en ny FFK trener så fort som mulig!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 06 jan 07, 10:32
Det er da ikke noe nytt at Brannfansen overvurderer seg selv, med sin store kultur for å psyke ut hele byen og laget hver gang de er i nærheten av å vinne noe. kan jo hende at Martin har innsett at det aldri vil bli mer en andre plass pågrunn av den kollektive galskapen i byen.

---------------------------

Å skulle sensurere ordet Hottentott fra Torbjørn Egners barnesang er den stinkende, kvalmende toppen av politisk korrekthet.

EffEffKå!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 jan 07, 12:51
Endret: 06 jan 07, 13:09

Brann må vente på Andresen-svar
Martin Andresen kommer ikke til å gi noe svar til Brann før laget reiser til Kanariøyene 13. januar.
Satsingen avgjør
Men svaret må Brann vente enda lenger på.
- Jeg kan si med hundre prosent sikkerhet at det ikke vil bli noen avklaring innen 13. januar, sier Andresen-rådgiver Erik Moe.
- Hvorfor trekker dette sånn ut?
- Martin ønsker å se an den nye sportssjefen og hvordan satsingen blir før han bestemmer seg, sier Moe.
Og på Kanariøyene får Andresen mulighet til personlig å snakke med Roald Bruun-Hanssen. Den nye sportssjefen skal nemlig være med den første av de to ukene.
Haster ikke

 

Erik Moe sier at han og Andresen har en god dialog med Brann. - Vi snakker bra sammen. Men vi føler ikke at vi har noe tidspress, og det er ikke avtalt noe møte med det første, sier Moe. På spørsmål om han har fått noen henvendelser fra andre klubber om Andresen, er svaret fra Moe dette:

- Det har jeg ingen kommentar til.

 
Kan vi håpe at FFK drar i han, siden han drøyer med å forlenge i Brann?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 06 jan 07, 13:20
Det er lov å håpe.. Jeg kommer ikke til å gråte om martin kommer

---------------------------

http://keiko99.net


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 06 jan 07, 13:24
Endret: 06 jan 07, 13:28
Opprinnelig postet av benksliter`n

Selvsagt vil Martin gå til et lag som han tror vil kjempe om seriegullet........helt enig med deg der. Da må jo det bli et av lagene som pleier å vinne seriegull i Norge. Rosenborg,FFK,Viking eller Lillestrøm. Et lag med VINNERKULTUR.

 

FFK pleier å vinne seriegull? Enten har du ikke helt oversikt, eller så må du være ganske så gammel. Nå har riktignok ikke Brann vunnet serien siden 1963, men FFK har faktisk ikke vunnet siden 1961. Riktignok har vi vunnet en del flere en Brann, men likevel? Hverken FFK eller Brann kan vel hevde at det pleier å vinne serien. Det pleide det på 60-tallet, men....

Da får man heller nevne et lag som Vålerenga, de vant serien ifjor, og de vant den også tre ganger på 80-tallet, før Rosenborg satte igang på 90-tallet. Egentlig er det vel bare Rosenborg som nå om dagen kan si at de pleier å vinne serien.


Tilbake til topic:
Jeg vet ikke hva som er mest sannsynlig jeg, Sollied eller Andresen. Er lov å drømme, men jeg har ingen tro på at dette vil skje.

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 06 jan 07, 14:04
Endret: 06 jan 07, 14:47
Opprinnelig postet av Klaus_Brann

Du har tydeligvis null innsikt i Brann, men jeg kan fortelle deg litt..Brann har nok ikke vært blant det største klubbene mer enn noen få år...Vet heller ikke om du er interessert i norsk fotball, men vi har nå skrapt sammen en bronse, et sølv og et cupgull i løpet av de siste 3 årene..

Og hvor kom den vinnerkulturen i FFK plutselig fra?Kom den med Morgan?hehe...Dere vant mye tidligere, og selv om dere har tatt cupgull (noe som tydeligvis har gått til hodet på noen) så vinner dere dessverre ikke serien neste år...

Drit i om dere har milliardærer da, håper og tror ikke Sollied vil gå til FFK..Da har han heftig ambisjonsnivå må jeg si...

 

 

I Fredrikstad har vi sluttet å telle sølv og bronse. Her er det bare titler som teller. I en vinnerkultur,er det bare titler som teller. I breddeidretten,så er sølv og bronse godt nok. Det viktigeste for disse. Er å delta.

Vi er pr. dags dato NORGESMESTER i Norge. Norgesmester betyr at du er Norges beste lag

Rosenborg er regjerende seriemester i Norge. Det betyr at de to største lagene i Norge,har lagt beslag på de to titlene som er i Norge.

 

I nyere tid er det Rosenborg som er det store laget i Norge, og i gammel tid er det Fredrikstad fotballklubb. Disse to klubbene er de to største fotballklubbene i Norge igennom tidene. Rosenborg som nr. 1 i Norge med 20 serie og 9 cupmesterskap http://no.wikipedia.org/wiki/Rosenborg_Ballklub , FFK som nr 2 i Norge med 9 serie og 11 cupmesterskap http://en.wikipedia.org/wiki/Fredrikstad_F.K.

Ser vi på SK Brann,så har de 2 serie og 6 cupmesterskap http://en.wikipedia.org/wiki/SK_Brann

Med dette havner de langt ned på listen i Norge.

Tiden har kommet,når FFK skal gjennerobre tronen i serien også. Det må en klubb med vinnerkultur,for å vippe Rosenborg av tronen.

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 06 jan 07, 14:08
Merkelig att ikke Stabæk har meldt seg på i kampen om MA, eller LYN og VIF. Men de kommer nok på banen snart de også. Uansett må jeg si det virker lovende att klubben nå virkelig satser på å få en solid forsterkning før sesongen starter.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 06 jan 07, 14:21
Opprinnelig postet av A.Scheie
Opprinnelig postet av benksliter`n

Selvsagt vil Martin gå til et lag som han tror vil kjempe om seriegullet........helt enig med deg der. Da må jo det bli et av lagene som pleier å vinne seriegull i Norge. Rosenborg,FFK,Viking eller Lillestrøm. Et lag med VINNERKULTUR.

 

FFK pleier å vinne seriegull? Enten har du ikke helt oversikt, eller så må du være ganske så gammel. Nå har riktignok ikke Brann vunnet serien siden 1963, men FFK har faktisk ikke vunnet siden 1961. Riktignok har vi vunnet en del flere en Brann, men likevel? Hverken FFK eller Brann kan vel hevde at det pleier å vinne serien. Det pleide det på 60-tallet, men....

Da får man heller nevne et lag som Vålerenga, de vant serien ifjor, og de vant den også tre ganger på 80-tallet, før Rosenborg satte igang på 90-tallet. Egentlig er det vel bare Rosenborg som nå om dagen kan si at de pleier å vinne serien.


Tilbake til topic:
Jeg vet ikke hva som er mest sannsynlig jeg, Sollied eller Andresen. Er lov å drømme, men jeg har ingen tro på at dette vil skje.

 

Kjære Scheie.

Du som har peiling på Norsk fotball. Skal FFK glemme alle titlene de har skrapet sammen? Skal pokalene smeltes ned og gå til gjennvinning? Hvor langt tilbake i tid skal vi gå.....for at det liksom skal gjelde? Jeg er verken ung eller gammel,men stolthet har jeg.For å være en trofast FFK-supporter....en Aristokrat. Har til og med spilt fotball i klubben. Hva slags FFK-supporter er du?

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 06 jan 07, 16:20
er spent på hvor disse ryktene kommer fra,tror ikke det er en eneste i ffk som har hvert eller skal i kontakt med andresen

Klaus_Brann

Knøttespiller
Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 41

Lagt til: 06 jan 07, 16:26
Opprinnelig postet av benksliter`n
Opprinnelig postet av Klaus_Brann

Du har tydeligvis null innsikt i Brann, men jeg kan fortelle deg litt..Brann har nok ikke vært blant det største klubbene mer enn noen få år...Vet heller ikke om du er interessert i norsk fotball, men vi har nå skrapt sammen en bronse, et sølv og et cupgull i løpet av de siste 3 årene..

Og hvor kom den vinnerkulturen i FFK plutselig fra?Kom den med Morgan?hehe...Dere vant mye tidligere, og selv om dere har tatt cupgull (noe som tydeligvis har gått til hodet på noen) så vinner dere dessverre ikke serien neste år...

Drit i om dere har milliardærer da, håper og tror ikke Sollied vil gå til FFK..Da har han heftig ambisjonsnivå må jeg si...

 

 

I Fredrikstad har vi sluttet å telle sølv og bronse. Her er det bare titler som teller. I en vinnerkultur,er det bare titler som teller. I breddeidretten,så er sølv og bronse godt nok. Det viktigeste for disse. Er å delta.

Vi er pr. dags dato NORGESMESTER i Norge. Norgesmester betyr at du er Norges beste lag

Rosenborg er regjerende seriemester i Norge. Det betyr at de to største lagene i Norge,har lagt beslag på de to titlene som er i Norge.

 

I nyere tid er det Rosenborg som er det store laget i Norge, og i gammel tid er det Fredrikstad fotballklubb. Disse to klubbene er de to største fotballklubbene i Norge igennom tidene. Rosenborg som nr. 1 i Norge med 20 serie og 9 cupmesterskap http://no.wikipedia.org/wiki/Rosenborg_Ballklub , FFK som nr 2 i Norge med 9 serie og 11 cupmesterskap http://en.wikipedia.org/wiki/Fredrikstad_F.K.

Ser vi på SK Brann,så har de 2 serie og 6 cupmesterskap http://en.wikipedia.org/wiki/SK_Brann

Med dette havner de langt ned på listen i Norge.

Tiden har kommet,når FFK skal gjennerobre tronen i serien også. Det må en klubb med vinnerkultur,for å vippe Rosenborg av tronen.

Vet ikke helt om jeg skal ta deg seriøst, men hvis du prøver å være seriøs så bør du ikke komme med den om at det viktigste for de som tar sølv og bronse er å delta! Det faller på sin egen urimelighet å si at Brann nøyer seg med å delta, du har kanskje ikke ært i Bergen?
Engasjementet rundt klubben og byen er av en helt annen art her, enn andre steder i Norge, her konkurrerer ikke avisene om nyheter, de konkurerer om Brann nyheter! BA har minst EN sak om Brann hver eneste dag, og det de markedsfører avisen med er "vi er best på Brann"...Når de nylig lagde en sak om det evigvarende regnet i Bergen, så var headingen "Husker du da Thorstein Helstad sikret sølvet? Siden da har det regnet"

Når t.o.m. Kvisvik som er fra Fredrikstad (Greåker?) er Brann fan så sier det litt det om at ting er spesielt her borte. Han sidestilte jo det å vinne cupen med Brann med å vinne cupen med FFK, og gikk med Brann i tillegg til FFK skjerf etter finalen på Ullevaal...Det var deilig å se at Super Ray fortsatt har hjertet i Brann!

Så dere er bedre enn RBK?Dere kunne vunnet serien hvis dere ville, men det er mye morsommere i nedrykksstriden, så dere holdt dere der?

Nei, Norgesmester betyr IKKE at du er det beste laget i Norge. Som oftest i cupen så spiller man mot ganske mye dårligere motstand, det er kun i 3-4 kamper man møter tl motstand, så jeg vil vel kalle de som vinner serien mot tl lag hver uke, Norges beste lag.

Det hjelper vel dere ikke så mye med en flott historie, for det er en flott historie, når dere sliter med nedrykkskamp hvert år...


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 06 jan 07, 16:39

Opprinnelig postet av paco
er spent på hvor disse ryktene kommer fra,tror ikke det er en eneste i ffk som har hvert eller skal i kontakt med andresen

 

Hadde disse ryktene vært sanne, så hadde dem aldri kommet ut, det ville klubben holdt hemelig, hvis dem er sanne så er det ihvafal amatørmessig av klubben å slippe ut sånn informasjon.

---------------------------

CUPVINNER 06


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 06 jan 07, 17:41

Opprinnelig postet av seal_dm
Merkelig att ikke Stabæk har meldt seg på i kampen om MA, eller LYN og VIF. Men de kommer nok på banen snart de også. Uansett må jeg si det virker lovende att klubben nå virkelig satser på å få en solid forsterkning før sesongen starter.

 

Klubbene de nevner er nok fullt oppdatert på situasjonen til Martin. Er vel ikke slik at FFK heller offisielt har meldt seg på kampen om Martin Andresen selv om noen ivrige FFK supportere tror han er klar

 

Og til dere som tror at FFK blir sett på som et topplag rundt omkring fordi vi var gode for 60 år siden: Hallo!!!! FFK har vart 20 år i 2. divisjon!!!! FFK har vært i nedryksstriden de 3 siste sesongene!!!! FFK er og blir sett på av de aller aller fleste i Norge som et bunnlag!!!! Vi er ett bunnlag!!!!!! Derfor ville 80% av Fredrikstad befolkningen sparke treneren for 4 måneder siden!!! Derfor har vi holdt på å rykke ned 3 år på rad!!!!!

 

På tide med litt realsime kanskje???

 

Fullt mulig vi er ett topplag når denne sesongen er over, men per i dag så er det få som ser på FFK som noe annet enn ett bunnlag.....



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 11 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340