Husk meg
Brukernavn
Passord

Prøvespillere til FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 des 06, 15:04

Flere lykkejegere på FFK-trening

Flere spillere skal vise seg frem på FFK-trening 8. januar. Og minst en av dem har et kjent navn i fotballmiljøet.

www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.1557939

Hvem tror dere den kjente er, det vet vel du Paco?


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 29 des 06, 15:14
skal de vise seg frem for morgan ?

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 29 des 06, 15:45

Opprinnelig postet av torkr
skal de vise seg frem for morgan ?

 

Trodde det nå var rimelig klart at det er Sportsutvalget som avgjør hvilke spillere som skal hentes inn...!

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 des 06, 15:49
Opprinnelig postet av BøgeJon

Opprinnelig postet av torkr
skal de vise seg frem for morgan ?

 

Trodde det nå var rimelig klart at det er Sportsutvalget som avgjør hvilke spillere som skal hentes inn...!



Det er alltid noen som ser fanden på flatmark, vettu`!  Og akkurat nå er det mange som har bestemt seg for at Morgan er fanden selv - uansett hvor mye informasjon vi får om situasjonen i klubben før Morgan ankom...

De med litt mindre skylapper har kanskje innsett at Morgan var med på en av tidenes redningsaksjoner av en fotballklubb i Norge. FFK gikk i praksis fra å være konkurs til å forbli en eliteserieklubb.

Dog ikke uten at skapet ble ryddet for noen lik - og enkelte som ikke var "lik" valgte å gå.

Uansett: Jeg trodde tiden for prøvespill var over og at vi skulle hente spillere som vi vet hva står for...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 29 des 06, 15:51
Jeg skal like å se at hele sportsutvalget stå på sidelinjen og følge treningene der disse spillerne skal vise seg frem...

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 29 des 06, 15:57
Opprinnelig postet av Costanza
Jeg skal like å se at hele sportsutvalget stå på sidelinjen og følge treningene der disse spillerne skal vise seg frem...

Vi har nå fortsatt et trenerapparat som er minst like kompetente som Eggen til vurdere kvaliteten på spillerne.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 29 des 06, 16:05
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Costanza
Jeg skal like å se at hele sportsutvalget stå på sidelinjen og følge treningene der disse spillerne skal vise seg frem...

Vi har nå fortsatt et trenerapparat som er minst like kompetente som Eggen til vurdere kvaliteten på spillerne.

Det var et litt flåsete svar på BøgeJon sin kommentar om at spillerne ikke skal vise seg frem for Morgan Andersen:

"Trodde det nå var rimelig klart at det er Sportsutvalget som avgjør hvilke spillere som skal hentes inn...!"

I teorien er det vel ingen i trenerteamet som er med i sportsutvalget og dermed har noe de skulle ha sagt med tanke på spillerkjøp, men jeg antar at beslutningstagerne lytter på hva trenerne har å si.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 29 des 06, 16:36
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Costanza
Jeg skal like å se at hele sportsutvalget stå på sidelinjen og følge treningene der disse spillerne skal vise seg frem...

Vi har nå fortsatt et trenerapparat som er minst like kompetente som Eggen til vurdere kvaliteten på spillerne.

Det var et litt flåsete svar på BøgeJon sin kommentar om at spillerne ikke skal vise seg frem for Morgan Andersen:

"Trodde det nå var rimelig klart at det er Sportsutvalget som avgjør hvilke spillere som skal hentes inn...!"

I teorien er det vel ingen i trenerteamet som er med i sportsutvalget og dermed har noe de skulle ha sagt med tanke på spillerkjøp, men jeg antar at beslutningstagerne lytter på hva trenerne har å si.


Ja, men da har vi allerede fått satt fingern på uklare ting med modellen: At det nå, uten overordna sportslig ansvarlig på A-laget, skal vurderes spillere av et utvalg som i praksis ikke har oppdatert kunnskap og forståelse for fotball. Helt absurd. Totalt absurd. Dette er jo å gi roret til fokkeslasken!

Det kan godt være at ting vil fungere bra med det sportsutvalget som har blitt skissert, men det vil være på tross av modellen, og ikke på grunn av modellen. Det er derfor jeg også er fundamentalt og prinsipielt kritisk.

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 29 des 06, 16:53

Opprinnelig postet av Asgeir

Ja, men da har vi allerede fått satt fingern på uklare ting med modellen: At det nå, uten overordna sportslig ansvarlig på A-laget, skal vurderes spillere av et utvalg som i praksis ikke har oppdatert kunnskap og forståelse for fotball. Helt absurd. Totalt absurd. Dette er jo å gi roret til fokkeslasken!

Det kan godt være at ting vil fungere bra med det sportsutvalget som har blitt skissert, men det vil være på tross av modellen, og ikke på grunn av modellen. Det er derfor jeg også er fundamentalt og prinsipielt kritisk.

 

Snakk om å være forbanna på noe man egentlig ikke har peiling på!!!

Tror du virkelig FFK er unike i denne sammenhengen og at alle andre klubber gjør ting  på en helt annen måte?

I følge min lille kunnskap er det vel heller tvert om, nemlig at FFK nå tar sikte på å gjøre som de andre toppklubbene...

Mener du egentlig at det er EN person som skal avgjøre spillerkjøp??? Klart at det må være en et utvalg personer som må avgjøre i fellesskap. Trenern kan jo selvfølgelig komme med sine sportslige argumenter.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 29 des 06, 18:03

Det vil jo være utrolig amatørmessig å i det hele tatt tenke på nye spillere før en ny trener er på plass! Treneren selv vet gjerne best hvilke spillere han vil ha!

Nå som Sollied sikkert kommer tar han nok med seg kompisen sin Rivaldo å

Uansett, håper for all del dem drøyer med ALT av spillerkjøp til en ny trener gidder å trene FFK.... Noe som sikkert tar tid!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 des 06, 18:52
Opprinnelig postet av frekkrik

Det vil jo være utrolig amatørmessig å i det hele tatt tenke på nye spillere før en ny trener er på plass! Treneren selv vet gjerne best hvilke spillere han vil ha!

Nå som Sollied sikkert kommer tar han nok med seg kompisen sin Rivaldo å

Uansett, håper for all del dem drøyer med ALT av spillerkjøp til en ny trener gidder å trene FFK.... Noe som sikkert tar tid!



Selvsagt vet en trener best hvilke spillere han vil ha.

Like selvsagt er det at FFK kan ikke slutte å eksistere selv om vi ikke har en hovedtrener. FFK har andre trenere som også vet hvilke spillere FFK behøver.  Det kan jo faktisk tenkes at enkelte i klubben faktisk kan noe om fotball, vettu - til tross for at de ikke er hovedtrener!

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 29 des 06, 19:13
nevner i fleng ?

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 des 06, 19:26
Opprinnelig postet av torkr
nevner i fleng ?


Forsvant assistent-trenerne?  Forsvant fotballspillerne (eller mener vi at ingen av Fredrikstads fotballspillere kan gi en vurdering om en spiller er god/dårlig/interessant for mer test/uinteressant)?

Eller mener du at bare Eggen kunne noe om fotball i klubben?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 29 des 06, 19:44
den som ikke klarer å se det blir helt bakvendt må virkelig prøve å gjøre seg vanskelig.

ahlsen er sikkert en koselig fyr det forresten ...

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 des 06, 19:48
Opprinnelig postet av torkr
den som ikke klarer å se det blir helt bakvendt må virkelig prøve å gjøre seg vanskelig.

ahlsen er sikkert en koselig fyr det forresten ...


Den som sidestiller "signering av spiller" med "fotballspiller på prøvetrening" må virkelig prøve å gjøre seg vanskelig.

Ble det klarere nå?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 29 des 06, 19:51
hehe er det ikke ille,prøvespillere kommer allerde i januar,hvorfor ikke vente til en dag før seriestart

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 29 des 06, 19:57
Endret: 29 des 06, 20:05
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av torkr
den som ikke klarer å se det blir helt bakvendt må virkelig prøve å gjøre seg vanskelig.

ahlsen er sikkert en koselig fyr det forresten ...


Den som sidestiller "signering av spiller" med "fotballspiller på prøvetrening" må virkelig prøve å gjøre seg vanskelig.

Ble det klarere nå?


nei men nå mente jeg hvis det skulle bli aktuelt å signe noen da , selvsagt.

herregud.

jeg syns uansett det merkelig å ha spillere på prøvespille, det er jo en grunn til at de kommer, jo for å prøve å imponere treneren som i dette tilfelle ikke er ansatt om at de er gode nok.

nå er vel det også sånn at jeg ikke skjønner hvordan det skal fungere i utgangspunktet, så jeg bør vel holde kjeft :)

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 29 des 06, 20:10
Opprinnelig postet av torkr
jeg syns uansett det merkelig å ha spillere på prøvespille, det er jo en grunn til at de kommer, jo for å prøve å imponere treneren som i dette tilfelle ikke er ansatt om at de er gode nok.

Dette prøveoppholdet kan ha vært avtalt før Eggen trakk seg, men det aner jeg ingenting om.

Det jeg derimot vet, er at om treneransettelsen hadde drøyd til mars-april, så hadde klubben fått grisekritikk for at de ikke var aktive på overgangsmarkedet tidligere. Nå får man kritikk fordi man forsøker å forsterke stallen parallelt med at man leter etter en ny trener. Uansett hva klubben velger, så vil det bli kritisert. Det er det eneste som er sikkert i denne saken.

Selvfølgelig; Alle er enige om at det ikke er ideelt å signere spillere uten å ha en hovedtrener.

Men vi har ingen akkurat nå, og klubben må forsterke. De har sikkert kartlagt sammen med Eggen hva FFK trenger av forsterkninger før han trakk seg, så noe har de nok å gå etter. Uansett så er det vel positivt at man ikke ligger på latsiden og lar spillerkjøp gå sin gang, selv om vi per i dag mangler en hovedtrener?

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 29 des 06, 20:18
ja, jeg vet heller ingenting om hvordan de har lagt opp dette eller når det ble planlagt.

klarer desverre ikke ikke la vær å være bekymret hvis de nå begynner å "forsterke" stallen før en hovedtrener er på plass.

får vente å se hva som skjer, ikke mer å si om den saken.

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 29 des 06, 20:46
Opprinnelig postet av torkr

klarer desverre ikke ikke la vær å være bekymret hvis de nå begynner å "forsterke" stallen før en hovedtrener er på plass.

Ingen tvil om at situasjonen er bekymringsverdig. Men med mindre klubben VET at de får ansatt en ny hovedtrener innen en uke eller to, tror jeg det ville være veldig risikabelt å vente med å se på nye spillere til en ny hovedtrener er på plass. I verste fall kan dette fortsatt trekke ut i måneder, og SÅ lenge kan vi ikke vente på å se på nye spillere...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340