Husk meg
Brukernavn
Passord

Spekulasjonstråd: Hvem skal ta over for Eggen?

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 22 10

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 18 des 06, 12:56
i skrivende stund tipper jeg semb som ny FFK trener. en meget sympatisk mann med unik interresse/oversikt over fredrikstad. som ekspertkommentator må han sies å ha utover normalt mye info om FFK å komme med. virker rett og slett litt fascinert av klubben. semb ble tidvis slaktet som landslagstrener, men faktum er at han kan vise til resultater i drillo klassen, og enda bedre enn haareide. men passer da semb til morgans beskrivelse av FFKs stil(som forøvrig treffer meget bra)? tja, jeg tror semb bygger et lag bakfra, eggen begynte i motsatt retning. med semb tror jeg vi endelig kan få et solid forsvar også - en hel 4er som spiller godt. det offensive er kanskje ikke sembs sterkeste side, men FFK systemet sitter godt i beina til nåværende spillere allerede og erfarne spillere som jonna,ramberg, toth og kvisvik tar ansvar. offensivt er FFK meget bra vil jeg si. defensivt skralt. jeg er 70/30 for en ansettelse av semb.vi må også ta med i betrakningen at det er knapt med kvalifiserte trenere på markedet. bare ikke normark kommer rekanes på en fjøl

---------------------------

UEFA KØPPEN 2007?!


tubbs

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 06
Innlegg: 64

Lagt til: 18 des 06, 12:58
Enig, får vi Semb skal vi være veldig fornøyde! Tror faktisk han kan være den rette mannen for FFK, og jeg kan ikke se for meg at det finnes noen andre norske alternativer.

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 18 des 06, 13:05

Vi trenger hvertfall ikke bekymre oss over at Nordmark kommer,... han har jo jobben sin i tv

 

Utenom Semb er det vel ingen norske kandidater igjen vel?

Tror vi må ta en titt utenfor landets grenser for å finne en.....faan "alle" trenerne i norge byttet beite i fjor jo..

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 18 des 06, 13:08

Kan tenkes at Harald Åbrekk ønsker seg tilbake som hovedtrener. Er eventuelt en av de potensielle kanditene som det kan være realsitisk at FFK kan få napp hos.

 

Føler vel ikke at det er noen grunn til å sprette Champagnen om så skulle skje, men det er jo greit å fa navnet hans på lista over potensielle kandidater.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Harald_Aabrekk


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 des 06, 13:10
Opprinnelig postet av bateman
i skrivende stund tipper jeg semb som ny FFK trener. en meget sympatisk mann med unik interresse/oversikt over fredrikstad. som ekspertkommentator må han sies å ha utover normalt mye info om FFK å komme med. virker rett og slett litt fascinert av klubben. semb ble tidvis slaktet som landslagstrener, men faktum er at han kan vise til resultater i drillo klassen, og enda bedre enn haareide. men passer da semb til morgans beskrivelse av FFKs stil(som forøvrig treffer meget bra)? tja, jeg tror semb bygger et lag bakfra, eggen begynte i motsatt retning. med semb tror jeg vi endelig kan få et solid forsvar også - en hel 4er som spiller godt. det offensive er kanskje ikke sembs sterkeste side, men FFK systemet sitter godt i beina til nåværende spillere allerede og erfarne spillere som jonna,ramberg, toth og kvisvik tar ansvar. offensivt er FFK meget bra vil jeg si. defensivt skralt. jeg er 70/30 for en ansettelse av semb.vi må også ta med i betrakningen at det er knapt med kvalifiserte trenere på markedet. bare ikke normark kommer rekanes på en fjøl


Har virkelig Semb unik interesse og oversikt over FFK? Unik vil vel si at nesten ingen andre har bedre oversikt, noe jeg tviler på. At han har god innsikt i norsk fotball generelt, men jeg har ikke merket at FFK er noe Semb har satt ekstra under oppsyn.

Hva har Semb som ikke Drillo har som klubbtrener? Vi så den økte misnøye i spillergruppa når Drillo var trener, og hvor spillerne ikke fulgte Drillos instrukser. Drillo hadde i hvert fall evnen på landslaget til å få spillerne til å tro og til å gjennomføre instruksene, det klarte han ikke å overføre til klubblaget, og når Semb manglet denne egenskapen til å begynne med, ser jeg ikke helt hvordan Semb skal klare det.

Drillo fikk som kjent heller ikke forsvaret til å bli noe bedre, selv om det var forventet. Spillere som Bora ville ikke spille slik fotball, og ga vel litt uttrykk for det med å ikke holde seg innenfor de rammene som ble gitt av Drillo.

Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 18 des 06, 13:12
Nils Johan Semb har vært i møte på klubbhuset i dag. Hva som kom ut av det eller hva de diskuterte aner jeg ikke

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 18 des 06, 13:16
Endret: 18 des 06, 13:16

Opprinnelig postet av Culemart
Nils Johan Semb har vært i møte på klubbhuset i dag. Hva som kom ut av det eller hva de diskuterte aner jeg ikke

 

Tipper de ønsker han som Sportssjef/manager. Mest naturlig å få på plass en sportssjef før hovedtreneren blir ansatt.

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 18 des 06, 13:19
Kan jo hende at Semb er klar som sportssjef, og at dette var noe av grunnen til at Eggen gikk.

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 18 des 06, 13:25

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Den som eventuelt blir trener må jo da godta at Morgan er øverste sportslige sjef. Det vil neppe Semb akseptere.

 

Dette er jo en modell som finnes i nesten alle tippeligaklubbene i Norge, kanogvetalt.

 

At klubbene i dag velger en slik modell, hvor ansvaret blir delt på flere (feks. som i FFK, med et sportsutvalg på 6 personer), er fordi man da blir tryggere på at de valgene som blir gjort er sikrere enn hvis alt det sportslige blir overlatt til en person.

 

I alle store bedrifter er det først styret, deretter direktøren, som har ansvaret for alt som skjer i bedriften. Så når Niels A. Eggen sier at FFK` s administrasjon fortsatt befinner seg i 2. divisjon, så vil jeg vel heller si at det er hans filosofi med at treneren alene skal være diktatoren når det gjelder det sportslige, er på et 2. divisjonsnivå.

 

Jeg synes det var fryktelig leit at Eggen sluttet og føler meg faktisk nå usikker på hvordan en ny trener vil få det til i 2007.

Men jeg er ganske overbevist om at Eggen godt kunne akseptert FFK`s nye organisasjonsmodell, dersom direktøren hadde vært en annen enn Morgan Andersen.

 

 

---------------------------

FFK på toppen i 2006


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 18 des 06, 13:25
Endret: 18 des 06, 13:30

Semb uaktuell for FFK:

http://www.fotballmagasinet.no

Tror neppe han blir vår nye trener!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Snart ny Stadion... JIPPI -


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 18 des 06, 13:33
Opprinnelig postet av kim_andre_c

Semb uaktuell for FFK:

http://www.fotballmagasinet.no

Tror neppe han blir vår nye trener!!

 

Den artikkelen er jo lavmål tvers igjennom! Semb sier jo bare at han forholder seg til at han er under kontrakt med TV2. Helt bak mål å konkludere med at han er uaktuell på bakgrunn av det som står i artikkelen!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 18 des 06, 13:47

Solid da? på tide å komme hjem snart?

Takk ska du faan meg ha Eggen, se hva du ha stelt i stann nå

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 18 des 06, 13:49

Opprinnelig postet av Culemart
Nils Johan Semb har vært i møte på klubbhuset i dag. Hva som kom ut av det eller hva de diskuterte aner jeg ikke

 

Hvilke kilder har du fått dette fra? 100% sikkert at dette ikke er Bull-Shit?


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 18 des 06, 14:02
Opprinnelig postet av Kent

Opprinnelig postet av Culemart
Nils Johan Semb har vært i møte på klubbhuset i dag. Hva som kom ut av det eller hva de diskuterte aner jeg ikke

 

Hvilke kilder har du fått dette fra? 100% sikkert at dette ikke er Bull-Shit?

Skal være fra en kamerat som er postbud i området.


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 18 des 06, 14:04
Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av kim_andre_c

Semb uaktuell for FFK:

http://www.fotballmagasinet.no

Tror neppe han blir vår nye trener!!

 

Den artikkelen er jo lavmål tvers igjennom! Semb sier jo bare at han forholder seg til at han er under kontrakt med TV2. Helt bak mål å konkludere med at han er uaktuell på bakgrunn av det som står i artikkelen!

Sier bare at jeg neppe tror han er vår nye trener! konkludere ikke med noen ting jeg!! "tror neppe"; hvis det er å konkludere må du lese en gang til...

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Snart ny Stadion... JIPPI -


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 18 des 06, 14:05
Hva med Tom Prahl da? skal vel ikke helt avskrive hans kapasitet selv om det ikke gikk noe videre i Viking.

---------------------------

Å skulle sensurere ordet Hottentott fra Torbjørn Egners barnesang er den stinkende, kvalmende toppen av politisk korrekthet.

EffEffKå!


Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 18 des 06, 14:09
Opprinnelig postet av Kent

Hvilke kilder har du fått dette fra? 100% sikkert at dette ikke er Bull-Shit?




Jeg er sikker på at det stemmer ja. Men som sagt, hva som ble diskutert aner jeg ikke.

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 18 des 06, 14:10
Endret: 18 des 06, 14:11
Tror ikke Semb blir vår nye trener. Han kommer nok aldrig til å bli trener i en klubb med den nye organisasjonsstrukturen som blir innført i klubbene i Tippeligaen. Trenerene er blit fratatt mye av makten. Tipper vi snart har Semb som manager. Da har klubben god tid til å skaffe seg en hovedtrener også. Semb blir midlertidig trener i tillegg manager.

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


Krumtapp

Juniorspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 156

Lagt til: 18 des 06, 14:15
Semb har vært klar for Fredrikstad lenge. Artikkelen på forballmagasinet bekrefter dette.

---------------------------

Any given sunday


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 18 des 06, 14:21
Hvor får du det i fra? Vært klar lenge? han sier jo at han vil forholde seg til kontrakten med TV2 i 2007.

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Snart ny Stadion... JIPPI -



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 22 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f