Husk meg
Brukernavn
Passord

Eggen kan komme til å trekke seg?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 14 des 06, 11:44
Endret: 15 des 06, 10:28

Var i butikken i sta og fikk en trist melding av en ivrig supporter... Eggen gir seg, sa han...pressekonf. senere i dag...

er dette bare rykte?  noen som kan svare fort takk...

Dette likte ikke jeg...faen ass


Mod: Endret tittelen, da dette nå har blitt delvis bekreftet.

---------------------------

Heia FFK


jonny28

Juniorspiller
Ble medlem: 22 apr 03
Innlegg: 121

Lagt til: 14 des 06, 11:52
Vært jævlig deilig om han ha gjort det.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 14 des 06, 11:53

Opprinnelig postet av jonny28
Vært jævlig deilig om han ha gjort det.

 

Utrolig påstand. Du kan ikke vite mye om nytelse.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 14 des 06, 11:55

Nå som Ove og Norlie er i jobb er ikke dette no god nyhet...

Håper det bare er rykte jeg...

må vel være noen her som vet no vel..HALLO

---------------------------

Heia FFK


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 14 des 06, 11:57

Jeg hørte igår at Eggen kom til å gi seg.. Men jeg pleier å ta sånne ting med en klype salt..

 

Men vi får se hva som skjer.. Jeg ønsker hverfall Eggen videre..

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 des 06, 12:04
Jeg tviler litt på at en "ivrig supporter" har fått vite dette uten at lokalavisene har snappet dette opp og forfulgt det. Det ville vært forsidestoff for ei uke fremover. Dersom det var planlagt pressekonferanse senere i dag, så ville også en pressemelding trolig allerede ha blitt sendt ut, og jeg har i alle fall ikke mottatt noe som helst.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 14 des 06, 12:14

dette er nok tull fra ende til annen! hehe, tviler på slike rykter fra såkalte ivrige supportere. det eneste han var ivrig i var å spre rykter, det er det vel ingen tvil om?!

 

men dog, jeg er fortsatt en av di som mener at det er på tide med trener skifte...... men det  har jeg gitt uttrykk for i andre tråder....

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


jonny28

Juniorspiller
Ble medlem: 22 apr 03
Innlegg: 121

Lagt til: 14 des 06, 12:22
Du har din mening, jeg har min:)

FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 14 des 06, 12:24
Endret: 14 des 06, 12:25
Dette er bare rykter...tror ikke på det her...eggen fortsetter...

---------------------------

"Mens vi venter på en ny storhetsperiode"


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 14 des 06, 13:07

Tviler på det selv, men kan jo alltids hende denne ivrige supporteren kjenner noen da.

Uansett fiasko om han trekker seg nå, da bør vi se utenlands i tilfelle. Men jeg skal ikke begynne å spekulere i det nå.

---------------------------

Uten PUNGÆÆÆR, ingen UNGÆÆÆÆR


becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 14 des 06, 13:16
tror nok ledelsen har en annen trener i kikkerten, hvis eggen går... noe jeg også tror han gjør. han er litt for mye lik faren sin, det er ikke treneren som sjefen i klubben... en trener kan ikke sette seg selv høyere enn klubben...

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 14 des 06, 13:19
kanskje jeg får julepresangen min allikevel, ny trener.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 14 des 06, 13:42
Opprinnelig postet av Kristian B

Tviler på det selv, men kan jo alltids hende denne ivrige supporteren kjenner noen da.

Uansett fiasko om han trekker seg nå, da bør vi se utenlands i tilfelle. Men jeg skal ikke begynne å spekulere i det nå.

hvorfor fiasko hvis han trekker seg?

math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 14 des 06, 13:46
Jeg tviler VELDIG på at det er noe hold i dette, men når det er sagt er det en meget dyktig uten jobb i England for øyeblikket, Alan Pardew ...

---------------------------

math


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 14 des 06, 14:36
tror det er det ffk trenger,nytt blod inn i trener teamet og det er en passe tid og gjøre det på får vi starter på en ny sesong

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 14 des 06, 15:05

hvis de i det hele tatt vurderer å skifte trener så bør de gjøre det med en gang.ikke vente til rett før eller etter seriestart.

men jeg håper fortsatt at vi beholder eggen til året.men ligger vi fortsatt nede i sumpa å sloss om å overleve igjen så bør vi bytte trener før 2008 sesongen.har gjort det i 3 år nå.det får holde.

 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 14 des 06, 15:27

Trur nok Eggen blir! Han er i færd med å bygge et stor lag og har sjansen til å vise seg fram i uefa cup! Den sjansen lar han ikke gå fra seg! Og jeg trur han vil væra med på åpning av ny stadion!

 

Håper og trur at detta bare er rykter!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 14 des 06, 20:23
Opprinnelig postet av Lex

Var i butikken i sta og fikk en trist melding av en ivrig supporter... Eggen gir seg, sa han...pressekonf. senere i dag...

er dette bare rykte?  noen som kan svare fort takk...

Dette likte ikke jeg...faen ass


Mod: Endret til en mer beskrivende tittel

 

Greit. Har du link til nyhetsartikkelen fra den pressekonferansen ? Må ikke tro på alt du hører sjø. Neste gang sørg for å få navnet til denne" ivrige supporter". Kanskje noen her kjenner ham og vet hva slags type han er....

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Simen, måtte du BRENNE!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 des 06, 20:33
Endret: 14 des 06, 20:38
Opprinnelig postet av Lex

Var i butikken i sta og fikk en trist melding av en ivrig supporter... Eggen gir seg, sa han...pressekonf. senere i dag...

er dette bare rykte?  noen som kan svare fort takk...

Dette likte ikke jeg...faen ass


Mod: Endret til en mer beskrivende tittel

 

Hørte det samme selv, men tidspunktet er ikke i dag.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 14 des 06, 20:48
Endret: 14 des 06, 20:48
Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av Lex

Var i butikken i sta og fikk en trist melding av en ivrig supporter... Eggen gir seg, sa han...pressekonf. senere i dag...

er dette bare rykte?  noen som kan svare fort takk...

Dette likte ikke jeg...faen ass


Mod: Endret til en mer beskrivende tittel

 

Hørte det samme selv, men tidspunktet er ikke i dag.



Hvor sikker er du på dette Patrioten? Tipsene dine pleier å være treffsikre.
Vet du tidspunktet? Er det en pålitelig kilde?

Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 14 des 06, 20:59
Hvorfor trekke seg nå, og ikke tidligere? Virker ulogisk for meg å trekke seg 1 mnd etter at sesongen er ferdig om man allerede har begynt å forberede seg på neste sesong (Spillerkjøp/salg osv)

Tror ikke dette stemmer.

---------------------------

Fredrikstad i cupfinale
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 des 06, 21:37
vel, hvis denne påståtte konflikten eksisterer,, så er vel det en mulig årsak. for å si det sånn..

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 des 06, 21:45
Endret: 14 des 06, 21:52
Opprinnelig postet av Knuty
Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av Lex

Var i butikken i sta og fikk en trist melding av en ivrig supporter... Eggen gir seg, sa han...pressekonf. senere i dag...

er dette bare rykte?  noen som kan svare fort takk...

Dette likte ikke jeg...faen ass


Mod: Endret til en mer beskrivende tittel

 

Hørte det samme selv, men tidspunktet er ikke i dag.



Hvor sikker er du på dette Patrioten? Tipsene dine pleier å være treffsikre.
Vet du tidspunktet? Er det en pålitelig kilde?

Etter det jeg har fått med meg, skal  dette har blitt sjekket ut i dag og kilden min sa faktisk at Eggen skulle slutte. de manglet bare en bekreftelse på dette.

Men, noen dato fikk jeg ikke.


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 14 des 06, 21:53
Hvilken jobb skulle evt Eggen gå til? Mannen vil jo ut i europa. Nå har han sjansen med FFK...

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 14 des 06, 22:56
eggen fortjener en sjanse til å vise hva han gjøre med FFK i TL. den mannen har betydd ALT for FFKs vei tilbake mot toppen. uansett vært kollisjonskurs lenge nå mellom han og morgan.....frykter at det er hold i disse ryktene...dessverre...hvis det skulle bli sånn at eggen gir seg håper jeg vi supportere får vite alt om årsakene bak det.

---------------------------

UEFA KØPPEN 2007?!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 14 des 06, 22:58
Opprinnelig postet av bateman
eggen fortjener en sjanse til å vise hva han gjøre med FFK i TL. den mannen har betydd ALT for FFKs vei tilbake mot toppen. uansett vært kollisjonskurs lenge nå mellom han og morgan.....frykter at det er hold i disse ryktene...dessverre...hvis det skulle bli sånn at eggen gir seg håper jeg vi supportere får vite alt om årsakene bak det.


Dersom det er hold i dette, og Eggen trekker seg som følge av en konflikt med Morgan, så vil jeg ikke si at det er et pluss på cv´en til Morgan iallefall. Håper det ikke er sant!

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 14 des 06, 23:05
Endret: 14 des 06, 23:23
Jeg vet ikke lenger om jeg er for eller imot Eggen, får uansett nerver av de ryktene her.

Men som sagt: revolusjonen spiser sine fedre.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 des 06, 23:30
men sett at det stemmer, hvem vil vi ha som trener da? og hvem er realistisk?

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 14 des 06, 23:43
Endret: 14 des 06, 23:43

Per Mathias Høgmo kanskje....  

men da håper jeg ikke han sykemelder seg med det samme, vis det butter litt i mot.

---------------------------

Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 14 des 06, 23:49
Opprinnelig postet av frecjoha

Per Mathias Høgmo kanskje....  

men da håper jeg ikke han sykemelder seg med det samme, vis det butter litt i mot.

Høgmo har lagt opp, og ønsker seg en toppstilling i næringslivet, så han kan vi glemme tror jeg... Men tror ikke Eggen går nå, da hadde vi hørt det alt da... Men men.. Tar dette bare som ett rykte jeg =)

---------------------------

Ikveld, skal jeg drekke meg drita full og gå opp og danse på bordet etterpå =) Enerly til tv2 =)


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 des 06, 00:11
Endret: 15 des 06, 00:15
Uenigheter er det i alle fall. Eggen prater litt til f-b om det:

www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article

Tror vi de klarer å ordne opp i dette, eller er det ut med Eggen? Virker som om klubbe har bestemt seg for å holde på krava her. Spørs om ikke Eggen er for sta til å godta det.

Offtopic - Var budsjettet så stort som 10-15 millioner i 2. divisjon, som det blir hevdet i artikkelen? (Må vel i så fall være det siste året.)

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 06, 00:17
Sorry Eggen, men denne maktkampen kommer du til å tape...

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 des 06, 00:19
Opprinnelig postet av Holters
Sorry Eggen, men denne maktkampen kommer du til å tape...

Etter å ha lest det her, sitter jeg igjen med samme følelsen.

Virker som om det er Eggen mot resten nå.

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 des 06, 00:20
En annen ting.
Er det ikke helt vanlig i klubber rundt om at man må rapportere direkte til en annen person i klubben?

Burde ikke Eggen forstå at dette er et av mange skritt på veien til å bli større, og forhåpentligvis bedre?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 06, 00:20
Endret: 15 des 06, 11:16
Opprinnelig postet av Knuty
Opprinnelig postet av Holters
Sorry Eggen, men denne maktkampen kommer du til å tape...

Etter å ha lest det her, sitter jeg igjen med samme følelsen.

Virker som om det er Eggen mot resten nå.

Liten tvil om at Morgan Andersen med Høili i kulissene sitter med de beste kortene for hånden.

Opprinnelig postet av Knuty
En annen ting.
Er det ikke helt vanlig i klubber rundt om at man må rapportere direkte til en annen person i klubben?

Burde ikke Eggen forstå at dette er et av mange skritt på veien til å bli større, og forhåpentligvis bedre?

Alle de store klubbene har en leder som er ansvarlig for det sportslige. Morgan Andersen var opprinnelige tiltenkt rollen som manager i FFK, selv om det kanskje var et skuespill for kulissene, da man skjønte at Mokkelbost var ferdig i klubben.

Rosenborg - Rune Bratseth (Sportsdirektør)
Ham-Kam - Lars Tjærnås (sportssjef)
Lillestrøm - Jan Åge Fjørtoft (Manager LSK AS)
Lyn - Torgeir Bjarmann (Manager)
Brann - Per-Ove Ludvigsen (Sportslig leder)
Sandefjord - Geir Amundsen (Sportslig leder)
Stabæk - Tom Schelvan (Sportslig leder)
Tromsø - Morten Kramær (Sportslig administrativ leder)
Start - Trond Are Gjone (Sportslig leder)
Viking - Egil Østenstad (Sportsdirektør)
Vålerenga - Jan Erik Aalbu (Sportslig administrativ leder)

Trenger ikke akkurat å være en rakettforsker for å forstå at dette er et steg i riktig retning..

frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 15 des 06, 00:24
Endret: 15 des 06, 00:26

Synes det virker som om Eggen blir litt sutrete vis han ikke får bestemme.

Omtrent som det vi kritiserte Høili for en tid tilbake.

”Får jeg det ikke som jeg vil, vil jeg ikke leke mer”

Men nå kom ting veldig dårlig frem i denne artikelen og ting kan være annerledes.

Vår vente å se hva tiden bringer.

 

---------------------------

Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 des 06, 00:26
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av bateman
eggen fortjener en sjanse til å vise hva han gjøre med FFK i TL. den mannen har betydd ALT for FFKs vei tilbake mot toppen. uansett vært kollisjonskurs lenge nå mellom han og morgan.....frykter at det er hold i disse ryktene...dessverre...hvis det skulle bli sånn at eggen gir seg håper jeg vi supportere får vite alt om årsakene bak det.


Dersom det er hold i dette, og Eggen trekker seg som følge av en konflikt med Morgan, så vil jeg ikke si at det er et pluss på cv´en til Morgan iallefall. Håper det ikke er sant!
hehe du tar nok feil der,er vel en stor + på morgan sin cv,det er nemlig slik det foregår i de fleste proffe klubber,morgan er vel hentet til ffk for og "rydde" opp,gjøre klubben mer proff?eggen er trener altså ikke manager,direktør eller sportsdirektør så han har flere personer "over" seg som han må forholde seg til akkurat som i andre klubber

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 15 des 06, 00:28
Detta liker jeg ikke. FFK som profesjonell toppfotballklubb er veldig ung, og uten en etablert kultur kan hvilken som helst karismatiker med penger i ryggen kunne overta. Ikke det at det er noe gæærnt med Morgan, men dette er litt skummelt.

Sånn som det har utviklet seg i Norge og europa ellers, så har sportslige ledere som har stort ansvaret og makta, mens trenerene har skylda. Hvor mange sportslige ledere var det som fikk fyken i TL i år? Hvor mange trenere var det? Noen som ser at dette er grobunn for at inkompetansen skal råde?

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 15 des 06, 00:48
Du Holters... takket ikke Per Ove Ludvigsen for seg i høst da resultatene gikk mot bergenserne??

---------------------------

Ikveld, skal jeg drekke meg drita full og gå opp og danse på bordet etterpå =) Enerly til tv2 =)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 06, 00:51
Endret: 15 des 06, 00:54
Opprinnelig postet av SirLion
Du Holters... takket ikke Per Ove Ludvigsen for seg i høst da resultatene gikk mot bergenserne??

Nei, han takket for seg da han ikke hadde troen på at Mjelde var rett mann for å bringe Brann til toppen av tabellen. Styret ville fortsatt ha Mjelde som trener, og tok Ludvisen hatten sin og gikk. Han er ikke juridisk/offisielt ferdig i jobben enda, men det er bare formaliteter som oppsigelsestid og slike ting. Brann skal uansett ha inn en erstatter for og det blir Roald Bruun-Hanssen så snart NFF har funnet en mann til å fylle stillingen som toppfotballsjef.

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 15 des 06, 00:52
Oki, henger ikke helt med.. hehe... der kan du se ;o)

---------------------------

Ikveld, skal jeg drekke meg drita full og gå opp og danse på bordet etterpå =) Enerly til tv2 =)


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 15 des 06, 01:23
Stusset i går over at Eggen gikk ut i media og sterkt mente at Brenne må ertsattes samtidig som Morgan var i media og mente det motsatte. Fikk en følelse av at de ikke snakker sammen på kontoret. Og nå fikk jeg bekreftet det...

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 15 des 06, 01:28

Semb neste trener i FFK - som dagpendler mellom Tønsberg og Engelsviken med flybåten :-)

 

Er vel nettopp at han ikke vil flytte fra Tønsberg (Semb) som er hovedgrunnen til at han har takket nei til ca 100 jobber i det siste. Den grunnen kan han ikke bruke om han får et tilbud fra FFK...


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 des 06, 01:36
Vil vi ha Semb som trener da?
Jeg er skeptisk.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 des 06, 01:50
Hva innebærer det å være "ansvarlig for det sportslige"? Hva er det konkret av de oppgavene og ansvaret Eggen har hatt tidligere som Morgan Andersen nå tar seg av?

Det fotballfaglige, som jeg antar har å gjøre med ansvarlighet for det sportslige å gjøre, mener jeg hovedtreneren bør ha ansvaret for. Det er han som har kunnskap, erfaring og kompetanse på det rent sportslige; hvordan rammen rundt trening, kampforberedelser og treningsleire bør utformes. Altså, hva som er viktig for å lykkes sportslig. Det er hovedtreneren som sitter med erfaringen, den direkte kontakten med spillergruppen og bør vite hva som skal til. Han bør også ha hovedansvaret for forsterkninger, hvilke spillere som skal tas inn i troppen og hvem klubben kan sende ut på markedet. Men han kan gjerne sende sine innstillinger via en mellomperson, la det være Morgan Andersen, og det beste er naturligvis at det er et godt og tett samarbeid mellom hovedtrener og sportslig leder/direktør. Morgan Andersen har såvidt jeg vet ingen kompetanse eller utdanning i forhold til å vurdere det fotballfaglige/sportslige. Derfor må han samarbeide tett med og lytte til signaler fra hovedtrener som har denne utdannelsen, kompetansen og erfaringen. Når det gjelder spillerkjøp bør Eggen gi beskjed til Andersen om hva han eventuelt ønsker av forsterkninger, f.eks. utarbeide en profil som Andersen (eller en annen person som har det som arbeidsfelt) bruker som mal og utgangspunkt når han finkjemmer markedet. Så skal han rapportere tilbake til hovedtrener som gir beskjed om det er noe man skal jobbe videre med eller ikke på bakgrunn av den informasjonen han får. Til slutt er det hovedtreneren som bør ha det siste ordet om det skal skrives kontrakt eller ikke.

Det var bare et spesifikt eksempel på et sportslig anliggende, spillerkjøp, som jeg mener hovedtreneren bør råde over. Rollefordelingen bør være grei: Hovedtrener signaliserer hva han ønsker, mens andre i klubben (Morgan) tar seg av alt det praktiske med agenter, innhenting av informasjon, forhandlinger og det administrative. Men jeg kan ikke forstå annet enn at slike ordninger krever godt og knirkefritt samarbeid....

Jeg lurer på hva konkret de mener når det er uenighet rundt det å være ansvarlig for det sportslige.

morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 15 des 06, 02:28
Synd, i så fall.

Men, med tanke på at han er en trener fullstendig blottet for positive egenskaper, så kan det jo hende det er like greit.

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 15 des 06, 07:08

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 15 des 06, 09:02
Endret: 15 des 06, 10:49

Spørs om ikke Eggen går nå.

http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=5396

 


knaggen

Knøttespiller

Ble medlem: 19 apr 06
Innlegg: 74

Lagt til: 15 des 06, 09:13
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Spørs om ikke Eggen går nå.

http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=5396

 

 

Denna kampen er tapt KTE....dersom du står steilt her og ikke er villig til å svelge noen kameler, er det bare å pakke sin hatt og gå....men gjør det fort og ikke dra denne påståtte konflikten utover vinteren.

Og strengt tatt har han vel ikke tatt FFK noe videre etter opprykket fra 1. div ?

Og vi ønsker alle impliserte parter lykke til

---------------------------

Øvre halvdel 2006 ! ( litt for sent nå...)


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 15 des 06, 09:17
Opprinnelig postet av knaggen
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Spørs om ikke Eggen går nå.

http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=5396

 

 

Denna kampen er tapt KTE....dersom du står steilt her og ikke er villig til å svelge noen kameler, er det bare å pakke sin hatt og gå....men gjør det fort og ikke dra denne påståtte konflikten utover vinteren.

Og strengt tatt har han vel ikke tatt FFK noe videre etter opprykket fra 1. div ?

Og vi ønsker alle impliserte parter lykke til

Hvis Eggen står steilt her så kan det faktisk bety at han blir uønsket også i andre klubber, jaffal for en god stund framover. Det er jo blitt helt vanlig med sportsdirektører etc. også i Norge nå. Svært få vil nok røre ved en trener som kan komme til å surmule over en slik ordning ...

 

---------------------------

math


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 15 des 06, 09:21

Det er vel ingen som er overrasket , det har jo lagt i korta siden Morgan ble ansatt.

Håper nå at dette skjer, i det Eggen gjør nå så setter han seg selv høyere enn klubben.

Hvorfor skal en trener rapportere til styret og ikke øverste leder., helt ulogisk og mot all fornuft.

Styret skal forholde seg til en person i en bedrift i hovedsak og det er adm dir.

Da er 2 ute, en igjen før Morgan har ryddet opp .

Håper for guds  skyld at de ikke ansetter patetiske Semb, personen som ødela min interesse for  det Norske landslaget.

 

 

 


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 15 des 06, 09:26

Opprinnelig postet av Costanza
Jeg lurer på hva konkret de mener når det er uenighet rundt det å være ansvarlig for det sportslige.

De har ikke peiling sjøl vel...det som er problemet er at de ikke går sammen.... det er jeg sikker på...

Kan ikke fatte at de ikke greier og ordne opp i disse konfliktene...

Eggen bør vel bestemme det sportslige tror jeg.

Om jeg ikke tar helt feil, var det ikke Morgan som hentet Heavy og Stadheim...skulle ikke forundre meg om det er det som er grunnen til at de fikk 0 spilletid...

Dette er barnslig og uprofft...håper jeg tar feil...

---------------------------

Heia FFK


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 15 des 06, 09:44

Det er Eggen som får skylda når de sportslige resultatene uteblir.  Da er det viktig at også han har det ansvaret.   Hvis du som trener plutselig får inn spillere som ikke passer inn i ditt system eller som du ikke finner gode nok, men allikevel presses til å bruke så må det jo gå galt.  Dersom Eggen ikke ville ha Stadheim eller Vuorinen, men allikevel fikk dem så er det noe alvorlig galt i klubben.  Det er treneren som skal ha det avgjørende ordet her for det er han som skal bruke dem! 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 15 des 06, 10:26
Opprinnelig postet av DeKjök
Dersom Eggen ikke ville ha Stadheim eller Vuorinen, men allikevel fikk dem så er det noe alvorlig galt i klubben.  Det er treneren som skal ha det avgjørende ordet her for det er han som skal bruke dem! 


Helt enig!

Det kan dessverre se ut som om FFK igjen er i gang med det vi har vært best på siden 70-tallet: interne konflikter mellom steile småkonger. Hvilke av småkongene som er mest steile her er ikke godt å si, men i utgangspunktet skjønner Eggen dersom det kun er slik at han ønsker å ha det fulle sportslige ansvaret. Det er tross alt han som vil få sparken hvis ting går skeis...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


knaggen

Knøttespiller

Ble medlem: 19 apr 06
Innlegg: 74

Lagt til: 15 des 06, 10:46

Opprinnelig postet av bjervell

 Hvilke av småkongene som er mest steile her er ikke godt å si, men i utgangspunktet skjønner Eggen dersom det kun er slik at han ønsker å ha det fulle sportslige ansvaret. Det er tross alt han som vil få sparken hvis ting går skeis...

Dersom treneren i FFK skal sitte på det fulle sportslige ansvaret - er vel FFK den eneste klubben i TL med denne løsningen? Nei, vi må komme oss videre, stikke fingeren i jorda og la realitetene synke inn - det ER stor forskjell fra 2. div. og øverste nivå i Norge...

---------------------------

Øvre halvdel 2007 !


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 15 des 06, 10:51
Opprinnelig postet av knaggen

Opprinnelig postet av bjervell

 Hvilke av småkongene som er mest steile her er ikke godt å si, men i utgangspunktet skjønner Eggen dersom det kun er slik at han ønsker å ha det fulle sportslige ansvaret. Det er tross alt han som vil få sparken hvis ting går skeis...

Dersom treneren i FFK skal sitte på det fulle sportslige ansvaret - er vel FFK den eneste klubben i TL med denne løsningen? Nei, vi må komme oss videre, stikke fingeren i jorda og la realitetene synke inn - det ER stor forskjell fra 2. div. og øverste nivå i Norge...


Før vi diskuterer det, må nok noen definere hva egentlig "det fulle sportslige ansvaret" egentlig betyr... ;-)

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 15 des 06, 10:54
Foretrekker uansett at den som har det sportslige ansvare i klubben er en en trener med solide fotballrøtter, enn en småpkorrupt x-hokeyspiller.

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten


knaggen

Knøttespiller

Ble medlem: 19 apr 06
Innlegg: 74

Lagt til: 15 des 06, 11:05

Opprinnelig postet av remtan
Foretrekker uansett at den som har det sportslige ansvare i klubben er en en trener med solide fotballrøtter, enn en småpkorrupt x-hokeyspiller.

 

Med den uttalelsen tar du diskusjonen ned på ett nivå som ikke er hverken Eggen eller Andersen verdig...

Hva er begrunnelsen for å kalle M.Andresen "småkorrupt"?

Til Jervell: Helt enig! Hadde vært greit å fått det definert...

---------------------------

Øvre halvdel 2007 !


FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 15 des 06, 11:08
Endret: 15 des 06, 11:09
Opprinnelig postet av remtan
Foretrekker uansett at den som har det sportslige ansvare i klubben er en en trener med solide fotballrøtter, enn en småpkorrupt x-hokeyspiller.


Kan du forklare oss litt nærmere hvorfor Morgan Andersen er småkorrupt...helt usaklig påstand...

---------------------------

"Mens vi venter på en ny storhetsperiode"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 15 des 06, 11:11
Endret: 15 des 06, 11:13

Hvis vi husker tilbake på alle årene i 2. divisjon hadde vi jo samme konflikten med et "sportsutvalg" som tok en rekke vanvitige avgjørelser som sto over treneren. I den perioden hadde vi også flere trenere som hadde gjort det bra andre steder men mislykkes hos oss.

Når det gjelder Andersen skal jeg innrømme at jeg ikke jublet når navnet hans ble nevnt som FFK direktør, og fortsatt ikke gjør det og hvis han forlanger at treneren ikke skal ha det sportslige ansvaret forandrer jeg ikke mening.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 06, 11:17
Opprinnelig postet av Erikk
Når det gjelder Andersen skal jeg innrømme at jeg ikke jublet når navnet hans ble nevnt som FFK direktør, og fortsatt ikke gjør det og hvis han forlanger at treneren ikke skal ha det sportslige ansvaret forandrer jeg ikke mening.

Så å si samtlige klubber i Norge følger en slik modell, dvs med en egen sportsjef. Fra tidligere i tråden:

Opprinnelig postet av Holters
Rosenborg - Rune Bratseth (Sportsdirektør)
Ham-Kam - Lars Tjærnås (sportssjef)
Lillestrøm - Jan Åge Fjørtoft (Manager LSK AS)
Lyn - Torgeir Bjarmann (Manager)
Brann - Per-Ove Ludvigsen (Sportslig leder)
Sandefjord - Geir Amundsen (Sportslig leder)
Stabæk - Tom Schelvan (Sportslig leder)
Tromsø - Morten Kramær (Sportslig administrativ leder)
Start - Trond Are Gjone (Sportslig leder)
Viking - Egil Østenstad (Sportsdirektør)
Vålerenga - Jan Erik Aalbu (Sportslig administrativ leder)

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 15 des 06, 11:27
Endret: 15 des 06, 11:28
Men at disse klubbene har ansatt en sportsdirektør betyr nødvendigvis ikke at treneren må drive å spørre direktøren om lov om det ene og det andre. Klart det er Eggen må få lov til å styre det sportslige (ut over lønninger, kontakt med agenter ol.). At Eggens skal drive å rapportere til Morgen er jo som om Sir Alex Ferguson skal rapportere til en av klubbens speidere - om enn en rutinert speider.

Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 15 des 06, 11:31

Medieskapt ifølge Bjørn Jensen: http://www.dagbladet.no/sport/2006/12/15/486163.html

 

Tror samtidig at det er mye surr ute og går her mtp. "rapporteringen" og fordeling av ansvar....


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 15 des 06, 11:32

Opprinnelig postet av Funk1
Men at disse klubbene har ansatt en sportsdirektør betyr nødvendigvis ikke at treneren må drive å spørre direktøren om lov om det ene og det andre. Klart det er Eggen må få lov til å styre det sportslige (ut over lønninger, kontakt med agenter ol.). At Eggens skal drive å rapportere til Morgen er jo som om Sir Alex Ferguson skal rapportere til en av klubbens speidere - om enn en rutinert speider.

Her er du på bærtur Funk1. En manager i England rolle kan ikke sammenlignes med en norsk treners. En manager i f.eks England har MYE mer ansvar enn en norsk trener, men opp til flere trenere under seg (hovedtrener, gjerne et par assistenter pluss reservelagstrenere). Likevel er det som regel en daglig leder/direktør (noen har faktisk en sportsdirektør i tillegg) som har ansvaret for de lange linjene, seff i samarbeid med manager. Men managers kontakt oppover i systemet er først og fremst til leder. Svært sjelden at manager blir direkte kalt "inn på teppet" til styret ...

 

---------------------------

math


svartoghvit

Juniorspiller

Ble medlem: 12 apr 06
Innlegg: 113

Lagt til: 15 des 06, 11:35

Stakkars dere, syntes synd på dere allerede den dagen FFK ansatte Morgan Andersen, ikke ett sted hvor denne mannen har vært, har det ikke vært bråk og uro. Dette er en personkonflikt og ikke en diskusjon om hvem som skal sitte med ansvaret og hvem som skal rapportere til hvem. KTE og Morgan tåler ikke trynet på hverandre, så enkelt er det. I tillegg så er det en maktkamp og posisjonering uten like innad i klubben deres, tror neppe det er noen som tenker tanken på at de kanskje skader klubben deres med det de holder på med. Lykke til, føler med dere!

---------------------------

Trofast kvit og svart te døden tar mæ...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 06, 11:42
Opprinnelig postet av math

Opprinnelig postet av Funk1
Men at disse klubbene har ansatt en sportsdirektør betyr nødvendigvis ikke at treneren må drive å spørre direktøren om lov om det ene og det andre. Klart det er Eggen må få lov til å styre det sportslige (ut over lønninger, kontakt med agenter ol.). At Eggens skal drive å rapportere til Morgen er jo som om Sir Alex Ferguson skal rapportere til en av klubbens speidere - om enn en rutinert speider.

Her er du på bærtur Funk1. En manager i England rolle kan ikke sammenlignes med en norsk treners. En manager i f.eks England har MYE mer ansvar enn en norsk trener, men opp til flere trenere under seg (hovedtrener, gjerne et par assistenter pluss reservelagstrenere). Likevel er det som regel en daglig leder/direktør (noen har faktisk en sportsdirektør i tillegg) som har ansvaret for de lange linjene, seff i samarbeid med manager. Men managers kontakt oppover i systemet er først og fremst til leder. Svært sjelden at manager blir direkte kalt "inn på teppet" til styret ...



Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 15 des 06, 11:46
Endret: 15 des 06, 11:51

Det er mange som glemmer at FFK-leder Bjørn Jensen sitter med et stort ansvar her. Hvordan kan man finne på å ansette en daglig leder som ikke fungere sammen med treneren?? Man må jo sette sammen et team som fungere sammen, det er det samme som å sette sammen et lag som fungerer sammen på banen det. Det motsatte er rimelig korka ansettelsespolitikk.


Her har Bjørn Jensen vært uryddig, og når vi legger til ansettelsen av Mokkelbost så er det tydelig at klubben mangler gode ansettelsesrutiner. At han i tillegg gjør seg utilgjengelig for kommentar (i F-B) har vært en vellykket strategi for å skyve skylden for bråket nedover i systemet.


hiawata

Juniorspiller

Ble medlem: 01 nov 03
Innlegg: 145

Lagt til: 15 des 06, 12:04

jeg kan ikke si at jeg ser vesensforskjellen mellom de nevnte trenerrollene, som gjør at funk1 er på tur. har ikke også eggen hjelpetrenere og speialtrenere under seg?

mener dette dreier seg om en personkonflikt og maktkamp, som jeg er redd andersen og co. går seirende ut av.

---------------------------

på vinger over europa


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 15 des 06, 12:07
Endret: 15 des 06, 12:08

Har tatt opp dette flere ganger før,( senest i forbindelse med de rykter om salg og salget av Brenne) FFK er ikke stor nok for to sjefer.

Tror at  samspillet eller mangel på sådant mellom Ma og KTE vil skape mange frustrasjoner og uroligheter framover. Tror de begge har personligheter som krever at mennesker de arbeider med er (ikke bare lojale), men uten andre meninger enn sjefen.

Mao jeg har en følelse av at  de begge ikke vet hva samarbeide betyr, bare bruker ordet som ett honørord på "rævdiltere".

Mener fortsatt at dersom FFK skal utvikle seg som klubb, og da tenker jeg ikke bare på kortsiktige resultat, bør de kvitte seg med begge.

 

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 15 des 06, 12:11
Opprinnelig postet av hiawata

jeg kan ikke si at jeg ser vesensforskjellen mellom de nevnte trenerrollene, som gjør at funk1 er på tur. har ikke også eggen hjelpetrenere og speialtrenere under seg?

mener dette dreier seg om en personkonflikt og maktkamp, som jeg er redd andersen og co. går seirende ut av.

Eggen har per dato en assistent i Ahlsen. En manager i England styrer et større sportslig apparat. Det gir en helt annen rollefordeling, blant annet på treningene ...

---------------------------

math


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 06, 12:15
Opprinnelig postet av math
Eggen har per dato en assistent i Ahlsen.

Han har to. Ikke glem spøkelsekladden Per Morten Haugen.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 des 06, 12:21
Her er tom fksupporter nevnt,,,

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Simen, måtte du BRENNE!!


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 15 des 06, 12:22

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 15 des 06, 12:28
Endret: 15 des 06, 12:33

Hallo. Ikke vær så selvhøytidelig da? ;-) Du skjønte vel at det med Eggen/ Ferguson var en metafor? Morgan Andersen når ikke Eggen til støvlene når det gjelder sportslig/fotballmessig kompetanse. Derfor vil det være helt på jordet av Eggen å fortsette i kubben dersom han skulle bli underordnet Morgan på det sportslige.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 des 06, 13:03
Endret: 15 des 06, 13:07
Opprinnelig postet av Funk1

Hallo. Ikke vær så selvhøytidelig da? ;-) Du skjønte vel at det med Eggen/ Ferguson var en metafor? Morgan Andersen når ikke Eggen til støvlene når det gjelder sportslig/fotballmessig kompetanse. Derfor vil det være helt på jordet av Eggen å fortsette i kubben dersom han skulle bli underordnet Morgan på det sportslige.

hehe morgan hadde ansvaret sammen med berg om det sportslige i lyn og det endte opp med bronsjeplass,når henning berg fungerte så bra med morgan så kan vel eggen klare det også og hvis jeg ikke tar feil så er det morgan sitt kontaktnett som har ordnet ivorianerne og hva med edu/mikel i lyn.han har et utrolig kontaktnett den mannen så er vel da naturlig at han er en del av det sportslige.han har gode kontakter både i united og charlton samt fler fotball akademier i afrika men er bare og vente å se hva fremtiden bringer.og en ting av stor betydning her er at uten morgan så hadde vi hvert uten høili og før morgan kom så sto ffk på stedet hvil,bare fakta

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 15 des 06, 13:05

For noen mnd. siden verserte det et rykte om at Morgan og Henning Berg var gode venner og at morgan ville ha henning til FFK...kansje det er det han er i ferd med og få i stand...

Skulle jammen ikke fordundre meg...

---------------------------

Heia FFK


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 des 06, 13:08
Opprinnelig postet av Lex

For noen mnd. siden verserte det et rykte om at Morgan og Henning Berg var gode venner og at morgan ville ha henning til FFK...kansje det er det han er i ferd med og få i stand...

Skulle jammen ikke fordundre meg...

ville hvert helt rått og få en mann som berg men han trives godt i oslo og lyn

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 15 des 06, 13:09
Opprinnelig postet av Lex

For noen mnd. siden verserte det et rykte om at Morgan og Henning Berg var gode venner og at morgan ville ha henning til FFK...kansje det er det han er i ferd med og få i stand...

Skulle jammen ikke fordundre meg...

 

Er ikke Morgan sitt verke dette her! Det er derimot styret som vil ha på plass en ny organisasjonsmodeell som både Morgan og Knut Torbjørn er en del av!


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 15 des 06, 13:11
Endret: 15 des 06, 13:13
Opprinnelig postet av paco
hehe morgan hadde ansvaret sammen med berg om det sportslige i lyn og det endte opp med bronsjeplass,når henning berg fungerte så bra med morgan så kan vel eggen klare det også og hvis jeg ikke tar feil så er det morgan sitt kontaktnett som har ordnet ivorianerne og hva med edu/mikel i lyn.han har et utrolig kontaktnett den mannen så er vel da naturlig at han er en del av det sportslige.han har gode kontakter både i united og charlton samt fler fotball akademier i afrika men er bare og vente å se hva fremtiden bringer.og en ting av stor betydning her er at uten morgan så hadde vi hvert uten høili og før morgan kom så sto ffk på stedet hvil,bare fakta


Å ha et bra kontaktnett er ikke det samme som ha peiling på det sportslige. Dessuten har Lyn et unikt samarbeid med Norges Toppidrettsgymnas. Morgan skummet nok fløten av det sammarbeidet i sin tid i Lyn  - kanskje mer enn han strengt tatt hadde lov og rett til

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 des 06, 13:14
Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av Lex

For noen mnd. siden verserte det et rykte om at Morgan og Henning Berg var gode venner og at morgan ville ha henning til FFK...kansje det er det han er i ferd med og få i stand...

Skulle jammen ikke fordundre meg...

 

Er ikke Morgan sitt verke dette her! Det er derimot styret som vil ha på plass en ny organisasjonsmodeell som både Morgan og Knut Torbjørn er en del av!

Helt enig med deg Kent. Dette er en posisjonering og maktkamp som foregår. Vi har snart en Manager på plass i FFK. Dette fører til en annen ansvarsfordeling i organisasjonen.

Denne tråden har gått helt på styr ,etter min mening.

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 des 06, 13:21
Opprinnelig postet av Funk1
Opprinnelig postet av paco
hehe morgan hadde ansvaret sammen med berg om det sportslige i lyn og det endte opp med bronsjeplass,når henning berg fungerte så bra med morgan så kan vel eggen klare det også og hvis jeg ikke tar feil så er det morgan sitt kontaktnett som har ordnet ivorianerne og hva med edu/mikel i lyn.han har et utrolig kontaktnett den mannen så er vel da naturlig at han er en del av det sportslige.han har gode kontakter både i united og charlton samt fler fotball akademier i afrika men er bare og vente å se hva fremtiden bringer.og en ting av stor betydning her er at uten morgan så hadde vi hvert uten høili og før morgan kom så sto ffk på stedet hvil,bare fakta


Å ha et bra kontaktnett er ikke det samme som ha peiling på det sportslige. Dessuten har Lyn et unikt samarbeid med Norges Toppidrettsgymnas. Morgan skummet nok fløten av det sammarbeidet i sin tid i Lyn  - kanskje mer enn han strengt tatt hadde lov og rett til
hehe så mye du vet,hvor leste du eller hørte disse eventyrene da eller er det din egen konklusjon?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 06, 13:25
Opprinnelig postet av benksliter`n
Helt enig med deg Kent. Dette er en posisjonering og maktkamp som foregår. Vi har snart en Manager på plass i FFK. Dette fører til en annen ansvarsfordeling i organisasjonen.

Denne tråden har gått helt på styr ,etter min mening.

Bare minner om (nok engang) at Morgan var tiltenkt en rolle som manager i FFK. Det kan selvfølgelig ha vært et spill for galleriet da Mokkelbost fortsatt var ansatt som administrerende direktør, men jeg ser likevel en form for rød tråd her. Du skal  nok ikke se bort ifra at man ikke henter inn en ny sportsjef, men at det blir Morgan som får dette ansvaret. Alt tyder på det.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 des 06, 13:51

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av benksliter`n
Helt enig med deg Kent. Dette er en posisjonering og maktkamp som foregår. Vi har snart en Manager på plass i FFK. Dette fører til en annen ansvarsfordeling i organisasjonen.

Denne tråden har gått helt på styr ,etter min mening.

Bare minner om (nok engang) at Morgan var tiltenkt en rolle som manager i FFK. Det kan selvfølgelig ha vært et spill for galleriet da Mokkelbost fortsatt var ansatt som administrerende direktør, men jeg ser likevel en form for rød tråd her. Du skal  nok ikke se bort ifra at man ikke henter inn en ny sportsjef, men at det blir Morgan som får dette ansvaret. Alt tyder på det.

 

Alt tyder på det?

Hvorfor det? Noe jeg ikke har fått med meg?

Morgan var vel i den sammme posisjonen/stillingen i Lyn som han har i FFK idag. Den gangen så  ble Bjarmann ansatt som en manager/sportsjef i Lyn. Jeg tror det samme skjer i FFK. Morgen blir sittenede som direktør.

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 06, 13:57
Opprinnelig postet av benksliter`n
Morgan var vel i den sammme posisjonen/stillingen i Lyn som han har i FFK idag. Den gangen så  ble Bjarmann ansatt som en manager/sportsjef i Lyn. Jeg tror det samme skjer i FFK. Morgen blir sittenede som direktør.

Ahm? Er ikke Bjarmann en form for erstatning for Morgan?

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 des 06, 13:59

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av benksliter`n
Morgan var vel i den sammme posisjonen/stillingen i Lyn som han har i FFK idag. Den gangen så  ble Bjarmann ansatt som en manager/sportsjef i Lyn. Jeg tror det samme skjer i FFK. Morgen blir sittenede som direktør.

Ahm? Er ikke Bjarmann en form for erstatning for Morgan?

Han ble opprinnelig hentet inn av Morgan for å være sportsjef/manager. Tror han er det fortsatt.

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 des 06, 14:12
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av benksliter`n
Morgan var vel i den sammme posisjonen/stillingen i Lyn som han har i FFK idag. Den gangen så  ble Bjarmann ansatt som en manager/sportsjef i Lyn. Jeg tror det samme skjer i FFK. Morgen blir sittenede som direktør.

Ahm? Er ikke Bjarmann en form for erstatning for Morgan?
han ble hentet inn da morgan hadde alt for mye og gjøre både som manager og direktør,derfor kom bjarmann inn,men i bronsje sesongen så hadde morgan det meste av det sportslige,husk at lyn byttet trener team midt i sesongen og at morgan styrte mye da espen olafsen ble sykmeldt frem til berg kom

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 des 06, 14:17

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av benksliter`n
Morgan var vel i den sammme posisjonen/stillingen i Lyn som han har i FFK idag. Den gangen så  ble Bjarmann ansatt som en manager/sportsjef i Lyn. Jeg tror det samme skjer i FFK. Morgen blir sittenede som direktør.

Ahm? Er ikke Bjarmann en form for erstatning for Morgan?
han ble hentet inn da morgan hadde alt for mye og gjøre både som manager og direktør,derfor kom bjarmann inn,men i bronsje sesongen så hadde morgan det meste av det sportslige,husk at lyn byttet trener team midt i sesongen og at morgan styrte mye da espen olafsen ble sykmeldt frem til berg kom

Ja, riktig at han hadde for mye å gjøre. Derfor trengte Lyn en manager. Kan sammenliknes med det som skjer i FFK i dag. vi trenger en Manager.For bedre arbeidsfordeling og bedre organisasjon. Morgan har etter min mening ikke den fotballfaglige kompetansen,til å være manager.

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 06, 14:23
Endret: 15 des 06, 14:27
Opprinnelig postet av benksliter`n
Han ble opprinnelig hentet inn av Morgan for å være sportsjef/manager. Tror han er det fortsatt.

Du har helt rett. Jeg trodde han kom etter at Morgan forlot klubben.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=299066

Opprinnelig postet av benksliter`n
Morgan har etter min mening ikke den fotballfaglige kompetansen,til å være manager.

Hvorfor? Fordi han ikke selv har spilt fotball...? Ser ikke helt hvorfor en (f.eks) nylig pensjonert fotballspiller skal være så mye mer egnet enn for eksempel Morgan Andersen. Det er stor forskjell på å være god til å vurdere kvaliteten på, og talentet til, spillere, det å være en god forhandler, administrativt dyktig (osv) versus det å være en god fotballspiller.

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 15 des 06, 15:21

DEt er vel ingen her inne som kjenner Morgans fotballfaglige kvalifikasjoner.

Det er jo ikke slik at kun gode fortballspillere kan bli gode trenere, se på Nordli.

Sannsynligvis har Morgan evner på dette området, han er jo heller ikke uten sportslige gener pga hokeyen.

Uavhengig av om vi skal ha en manager i tillegg skal ikke Eggen rapportere i en kjede utenom Admdir.

 

 

 


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 des 06, 15:28

Opprinnelig postet av Holters


Opprinnelig postet av benksliter`n
Morgan har etter min mening ikke den fotballfaglige kompetansen,til å være manager.

Hvorfor? Fordi han ikke selv har spilt fotball...? Ser ikke helt hvorfor en (f.eks) nylig pensjonert fotballspiller skal være så mye mer egnet enn for eksempel Morgan Andersen. Det er stor forskjell på å være god til å vurdere kvaliteten på, og talentet til, spillere, det å være en god forhandler, administrativt dyktig (osv) versus det å være en god fotballspiller.

 

 

Jeg mener likevel,at manageren skal ha en bakgrunn som fotballspiller. Han skal kunne bedømme fotballfaglige valg av trener/trenerteam også. Da er det en styrke å ha spilt fotball på et høyt nivå.

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 des 06, 17:00
Endret: 15 des 06, 17:01
Opprinnelig postet av benksliter`n

Opprinnelig postet av Holters


Opprinnelig postet av benksliter`n
Morgan har etter min mening ikke den fotballfaglige kompetansen,til å være manager.

Hvorfor? Fordi han ikke selv har spilt fotball...? Ser ikke helt hvorfor en (f.eks) nylig pensjonert fotballspiller skal være så mye mer egnet enn for eksempel Morgan Andersen. Det er stor forskjell på å være god til å vurdere kvaliteten på, og talentet til, spillere, det å være en god forhandler, administrativt dyktig (osv) versus det å være en god fotballspiller.

 

 

Jeg mener likevel,at manageren skal ha en bakgrunn som fotballspiller. Han skal kunne bedømme fotballfaglige valg av trener/trenerteam også. Da er det en styrke å ha spilt fotball på et høyt nivå.

er det noen som vet hvilket utrolig kontaktnett morgan har? han var medlem i styret i FIFPRO hvis noen vet hva det er.kjenner ledelsen i manu,forhandlet frem avtalen mellom ledelsen til chelsea og manu,en avtale til over 200mill,selv ferguson var mektig imponert.har godt kjennskap til spillere gjennom blandt annet Niso,etter at mikel havnet i england og lyn kom seirende ut mot en av verdens største fotball giganter,jobbet og kjempet mot de store pampene i mange år,er det en med kjennskap som kan gå i krigen for ffk så er det morgan med et utrolig kontaktnett,har vi glemt at nedrykks truende ffk har fått to av verdens største fotball talenter,lenge siden sist vil jeg tro

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 15 des 06, 17:04
Paco, er du litt forelsket i Morgan eller?

Hva gjelder Morgans sportslige kvaliteter har jeg ikke peil, men at han kom til å skape mye liv og røre samt velte en del inngrodd struktur hadde jeg regna med, og det er også noe som trengtes.

---------------------------

Å skulle sensurere ordet Hottentott fra Torbjørn Egners barnesang er den stinkende, kvalmende toppen av politisk korrekthet.

EffEffKå!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 des 06, 17:14
Endret: 15 des 06, 17:15

Opprinnelig postet av paco
er det noen som vet hvilket utrolig kontaktnett morgan har? han var medlem i styret i FIFPRO hvis noen vet hva det er.kjenner ledelsen i manu,forhandlet frem avtalen mellom ledelsen til chelsea og manu,en avtale til over 200mill,selv ferguson var mektig imponert.har godt kjennskap til spillere gjennom blandt annet Niso,etter at mikel havnet i england og lyn kom seirende ut mot en av verdens største fotball giganter,jobbet og kjempet mot de store pampene i mange år,er det en med kjennskap som kan gå i krigen for ffk så er det morgan med et utrolig kontaktnett,har vi glemt at nedrykks truende ffk har fått to av verdens største fotball talenter,lenge siden sist vil jeg tro

 

Fullstendig klar over dette jeg. Bra for FFK å ha en mann som dette som leder(Direktør) i klubben. Når jeg mener fotballfaglige kvaliteter,så tenker jeg ikke på dette.

Viser bare til denne.

http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?trad=111428&side=4#112603

 

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 des 06, 18:07

Opprinnelig postet av Bob Page
Her er tom fksupporter nevnt,,,

Sto i papirutgaven til VG også med henvisning til ffksupporter.net.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 15 des 06, 19:45

Et øyeblikk ble jeg litt bekymret av overskriften på denne tråden. Men etter å ha lest tråden, og alle linkede artikler, tror jeg de eneste som har grunn til å gremme seg er de som ønsker Eggen bort. Sagt i klarspråk, her tyder alt på at Eggen vil fortsette. Den som ikke ser varsellampene blinke for "medieskapt konflikt" burde vurdere en tur til optikeren. Eller kanskje ta to vekttall i mediefag.  

 

Som DeKjök og enkelte andre har påpekt, er det helt naturlig at Eggen må få lov til å ha det ansvaret som han tillegges hver gang FFK taper en kamp eller ligger svett an på tabellen. Eggen kan ikke være en søppelbøtte som utelukkende har til jobb å bære ansvaret for alle dårlige resultater, uten at han får ha dette ansvaret for laget, spillestilen og alt det andre sportslige til hverdags. Enten så har man ansvar, eller så har man det ikke. Det skjønner selvfølgelig Mr Morgan og resten av FFK-styret også, det er det jo ingen grunn til å tvile på.

 

Nei så lenge Fredrikstad Blad ikke får lov til å styre FFK som en annen beruset baksetesjåfør, så kommer fremgangen for FFK til å fortsette. Det er jeg ikke et øyeblikk i tvil om.

 

Men det er jo morsomt å spekulere i mulige konfliket og skandaler, er det ikke? Det gir oss fans noe å snakke om. Og er vi riktig ivrige så klarer vi nok å gi FFK et stygt og frynsete rykte som en rotete og ustabil klubb sterkt plaget av indre konflikter. Vilken bedre innsats kan man vel gjøre for klubben sin? Det er bare å stå på, og la FB styre!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 15 des 06, 19:54
Endret: 15 des 06, 19:54
Opprinnelig postet av tomroar

Det er vel ingen som er overrasket , det har jo lagt i korta siden Morgan ble ansatt.

Håper nå at dette skjer, i det Eggen gjør nå så setter han seg selv høyere enn klubben.

Hvorfor skal en trener rapportere til styret og ikke øverste leder., helt ulogisk og mot all fornuft.

Styret skal forholde seg til en person i en bedrift i hovedsak og det er adm dir.

Da er 2 ute, en igjen før Morgan har ryddet opp .

Håper for guds  skyld at de ikke ansetter patetiske Semb, personen som ødela min interesse for  det Norske landslaget




Setter Eggen seg selv høyere enn klubben???? Ufattelig hvor svart/hvitt farget man er. Eggen må da få lov til å mene at han skal ha overordnet ansvar for den sportslige biten. Hva mener du, skal Morgan komme valsende inn i klubben og få lov til å tilsidesette Eggen i sportslige avgjørelser? Sier ikke at Eggen er feilfri, men ei heller Morgan. Dette er to meget sterke personligheter som virker til å stå steilt mot hverandre, uten mulighet for at noen av de svelger kameler.

Det mest triste oppi det hele, er at vi sitter med en tafatt leder i styret i klubben. Mannen som virker til å snakke alle etter munnen, og aldri står opp for og flagger mening i noen som helst vanskelig sak. Tragisk at styret/leder ikke så dette komme og at de ikke kom problemet i forkjøpet. Dette har gått igjennom hele veien mens han har sittet i styret, han vil nok klubbens beste, men utad gir han et tafatt og svakt ansikt, etter min mening!

Forøvrig enig i redselen for at de evt ansetter Semb, Henning Berg derimot, er en av de få "realistiske" alternativene, som jeg hadde sett positivt på. Skulle ikke forundre meg om det var Morgans plan B, og at plan A aldri var aktuell. Den mannen virker til å være en vanvittig "slu jævel" ,noe som sikkert er positivt i enkelte tilfeller, spesielt dersom man velger å sette moral i andre rekke, og suksess i første.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 des 06, 22:20
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av tomroar

Det er vel ingen som er overrasket , det har jo lagt i korta siden Morgan ble ansatt.

Håper nå at dette skjer, i det Eggen gjør nå så setter han seg selv høyere enn klubben.

Hvorfor skal en trener rapportere til styret og ikke øverste leder., helt ulogisk og mot all fornuft.

Styret skal forholde seg til en person i en bedrift i hovedsak og det er adm dir.

Da er 2 ute, en igjen før Morgan har ryddet opp .

Håper for guds  skyld at de ikke ansetter patetiske Semb, personen som ødela min interesse for  det Norske landslaget




Setter Eggen seg selv høyere enn klubben???? Ufattelig hvor svart/hvitt farget man er. Eggen må da få lov til å mene at han skal ha overordnet ansvar for den sportslige biten. Hva mener du, skal Morgan komme valsende inn i klubben og få lov til å tilsidesette Eggen i sportslige avgjørelser? Sier ikke at Eggen er feilfri, men ei heller Morgan. Dette er to meget sterke personligheter som virker til å stå steilt mot hverandre, uten mulighet for at noen av de svelger kameler.

Det mest triste oppi det hele, er at vi sitter med en tafatt leder i styret i klubben. Mannen som virker til å snakke alle etter munnen, og aldri står opp for og flagger mening i noen som helst vanskelig sak. Tragisk at styret/leder ikke så dette komme og at de ikke kom problemet i forkjøpet. Dette har gått igjennom hele veien mens han har sittet i styret, han vil nok klubbens beste, men utad gir han et tafatt og svakt ansikt, etter min mening!

Forøvrig enig i redselen for at de evt ansetter Semb, Henning Berg derimot, er en av de få "realistiske" alternativene, som jeg hadde sett positivt på. Skulle ikke forundre meg om det var Morgans plan B, og at plan A aldri var aktuell. Den mannen virker til å være en vanvittig "slu jævel" ,noe som sikkert er positivt i enkelte tilfeller, spesielt dersom man velger å sette moral i andre rekke, og suksess i første.
er det mulig henning berg havner aldrig i ffk da han trives i lyn og i oslo

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 des 06, 22:57

Rykter om at det jobbes med en sports sjef ala Torgeir Bjarmann og Rune Braseth, det er muligens en slik person som gjør at Eggen fortsatt blir i FFK.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 des 06, 23:23
Opprinnelig postet av Patrioten

Rykter om at det jobbes med en sports sjef ala Torgeir Bjarmann og Rune Braseth, det er muligens en slik person som gjør at Eggen fortsatt blir i FFK.

 

Tore Pedersen er åpen for en jobb i FFK ser jeg,men ikke som trener.....kanskje han blir vurdert av FFK som manager?

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061215/SPEILET/61215018/1028/AKTUELT#

 

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 15 des 06, 23:27
Opprinnelig postet av Patrioten

Rykter om at det jobbes med en sports sjef ala Torgeir Bjarmann og Rune Braseth, det er muligens en slik person som gjør at Eggen fortsatt blir i FFK.


Jeg har også tenkt tanken på at det er den eneste løsningen som ikke vil ende i at en person taper "konflikten", altså at det blir ansatt en annen person enn Morgan Andersen i den sportslige direktør-stillingen (eller Manager elle hva det nå enn heter).

FFK får viljen sin med at det blir ansatt en "sportslig direktør" som Eggen må rapportere til og Eggen får viljen sin i at han ikke må rapportere direkte til Morgan.

Om det skjer så blir det spennende å se hvem den personen er.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 des 06, 23:35
Endret: 15 des 06, 23:36
Opprinnelig postet av JJunior
Jeg har også tenkt tanken på at det er den eneste løsningen som ikke vil ende i at en person taper "konflikten", altså at det blir ansatt en annen person enn Morgan Andersen i den sportslige direktør-stillingen (eller Manager elle hva det nå enn heter).

FFK får viljen sin med at det blir ansatt en "sportslig direktør" som Eggen må rapportere til og Eggen får viljen sin i at han ikke må rapportere direkte til Morgan.

Vel, i og med at Morgan ansatte Bjarmann som sportsjef i Lyn, så kan jo dette være hans forslag for alt hva vi vet. Jeg tviler på at dette å få inn en sportsjef er noe stort problem for Morgan. I de aller, aller fleste store klubber, så samarbeider direktøren, sportssjefen og treneren om å hente inn forsterkninger. Uansett så tviler jeg på at det er her problemet ligger. Jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være så farlig hvem Eggen rapporterer til.

Jeg tror heller kjernen i problemet er at Eggen ønsker et ubestridt overordnet sportslig ansvar og vil ikke underrette seg en sportssjef. Dette var tross alt noe han krevde da han kom fra Moss. Han hadde visstnok noen uheldige episoder der hvor han følte seg maktesløs.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 15 des 06, 23:37
Opprinnelig postet av JJunior
Opprinnelig postet av Patrioten

Rykter om at det jobbes med en sports sjef ala Torgeir Bjarmann og Rune Braseth, det er muligens en slik person som gjør at Eggen fortsatt blir i FFK.


Jeg har også tenkt tanken på at det er den eneste løsningen som ikke vil ende i at en person taper "konflikten", altså at det blir ansatt en annen person enn Morgan Andersen i den sportslige direktør-stillingen (eller Manager elle hva det nå enn heter).

FFK får viljen sin med at det blir ansatt en "sportslig direktør" som Eggen må rapportere til og Eggen får viljen sin i at han ikke må rapportere direkte til Morgan.

Om det skjer så blir det spennende å se hvem den personen er.

 

Tom Nordlie hadde kledd den rollen med glans,

...garantert Ragnarok innen 24 timer !    

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Gladmann

Bedriftsspiller
Ble medlem: 16 des 06
Innlegg: 15

Lagt til: 16 des 06, 00:23

Tror absolutt at svaret på dette er ganske komplisert. Hvorfor sier Eggen at det er et problem og Bjørn Jensen og styret at det ikke er problem ? At noe er fel er for meg åpenbart. Håper for FFK`s del at dette blir ryddet opp i fort.

Hvordan tror dere eventuelle nye spillere ser på denne situationen ? Jeg er redd for at dette skremmer bort de etablerte ambisiøse nye spillere vi behøver.

---------------------------

FFK


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 des 06, 14:15

Saken var på TV2 sporten i går og der kom følgende fram:

For det første ville ikke Eggen stille opp i intervjuet, men snakket med de på telefonen, hvor han kom med følgene uttalelse.

Han sa at det var en uhyggelig trend at det sportsligeapparatet i toppklubbene nå i mye større grad umydig gjøres.

Ellers svarte han at de per dags dato ikke var ikke enige.

Jensen ville ikke kommentere om de sto langt i fra hverandre, som forrøvrig var svært lite snakkesalig.

Tenker på uttalelsen hans om det å bli umyndig gjort, lurer på om det ikke var han seg selv han tenkte på og hvis det er tilefelle, så er nok Eggen historie i FFK, en trener med sportslig ansvar, vil vel ikke bli umydig gjort?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 des 06, 14:36
Endret: 16 des 06, 14:37

Når skal de bli voksne, og lære å forholde seg til en arbeidsgiver.

Hadde  folk i "normale" yrker hatt de samme primadonna nykkene  hadde alt vært kaos.

Dessverre får dette meg til å tenke på unger som fortsatt er på sandkasse nivå.

Får jeg ikke være sjef over sjefene så går jeg, mangler bare at  " Pappaén min er flinkere / større enn pappaén din".

Fotballen trenger som alle andre deler av samfunnet voksne mennesker, ikke forvokste unger.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 des 06, 17:57
Endret: 16 des 06, 17:58

Samtidig har Fotballmagasinet.no fra kilder i klubben fått de samme signalene. Eggen har lagt for dagen en slags ”meg eller Morgan Andersen”-innstilling når det gjelder fremtiden i klubben.

Fotballmagasinet.no snakket med Morgan Andersen i morgentimene i dag, og han ønsker ikke å kommentere denne saken.

Dette var i fra i går.

- Du får snakke med styret. Utover det har jeg ingen kommentar, sier han.

Dette blir ikke lett for styret.

Ellers har jeg fått greie på at Eggen hadde hovedansvaret for det sporslige mens Morgan var i England, det falt ikke i god jord hos Morgan.

 


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 16 des 06, 18:12
Makan til storm i vannglasset man skal lage da, Eggen taper mye på denne saken.

---------------------------

Å skulle sensurere ordet Hottentott fra Torbjørn Egners barnesang er den stinkende, kvalmende toppen av politisk korrekthet.

EffEffKå!



Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f