Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK ønsker å selge 4 av 5 sommerkjøp

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 09 des 06, 00:15
”Etter det jeg erfarer…”, (dvs det stod publisert hos f-b.no), så ønsker FFK å holde et julesalg i et forsøk på å slanke troppen ytterligere.

Følgende spillere ønsker klubben å finne en ny arbeidsgiver til:

- Are Tronseth
- Øivind Hoås
- Hermanni Vuorinen
- Anders Stadheim
- Miika Multaharju
- Tamas Szekeres

Det vil si at klubben ønsker å selge 4 av dem 5 spillerne de hentet i sommer.

Stort klarere bekreftelse på at dette var ”panikk-” og ”desperasjonskjøp” kan man ikke få.

Dersom dette stemmer er det rett og slett utrolig uproft at klubben allerede nå ønsker å kvitte seg med disse spillerne og det bekrefter bare hvor slett research som har ligget bak innkjøpene. Vuorinen var tross alt tredjevalget etter Gardar Johannsson og Stephen Ward. Multaharju er en gåte i seg selv og de to andre sommerinvesteringene har heller aldri overbevisst i Tippeligaen.

Jeg er skeptisk til denne "kjøp og kast"-filosofien og kvantum framfor kvalitet

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 09 des 06, 00:27

Opprinnelig postet av Holters


Jeg er skeptisk til denne "kjøp og kast"-filosofien og kvantum framfor kvalitet

 

Veldig enig i det... Det er vel egentlig alle... Vi får håpe at vi greier å sope inn en del poeng i begynnelsen av sesongen, så klubben ikke får panikk utpå sommeren...


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 09 des 06, 00:28
Opprinnelig postet av Holters


Jeg er skeptisk til denne "kjøp og kast"-filosofien og kvantum framfor kvalitet


Ja, vi er vel alle skeptiske til en filosofi som går ut på å selge fire av fem nyinnkjøpte med en gang.
Nå tror jeg imidlertid ikke det er en filosofi som ligger til grunn for akkurat dette.  Med mindre dårlig research og panikk er en filosofi.

Det er ingen tvil om at klubben har gjort jobben for dårlig her. Så får vi håpe at de har lært av sine feil.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 09 des 06, 00:35
Endret: 09 des 06, 00:41

Opprinnelig postet av Holters
”Etter det jeg erfarer…”, (dvs det stod publisert hos f-b.no), så ønsker FFK å holde et julesalg i et forsøk på å slanke troppen ytterligere.

Følgende spillere ønsker klubben å finne en ny arbeidsgiver til:

- Are Tronseth
- Øivind Hoås
- Hermanni Vuorinen
- Anders Stadheim
- Miika Multaharju
- Tamas Szekeres

Det vil si at klubben ønsker å selge 4 av dem 5 spillerne de hentet i sommer.

Stort klarere bekreftelse på at dette var ”panikk-” og ”desperasjonskjøp” kan man ikke få.

Dersom dette stemmer er det rett og slett utrolig uproft at klubben allerede nå ønsker å kvitte seg med disse spillerne og det bekrefter bare hvor slett research som har ligget bak innkjøpene. Vuorinen var tross alt tredjevalget etter Gardar Johannsson og Stephen Ward. Multaharju er en gåte i seg selv og de to andre sommerinvesteringene har heller aldri overbevisst i Tippeligaen.

Jeg er skeptisk til denne "kjøp og kast"-filosofien og kvantum framfor kvalitet

 

Har sagt det i tidligere innlegg her: http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?trad=105144&perside=10&side=27

Tok ikke med Tronseth der,men regnet med han skulle forsvinne til Sparta alikevel.

Det er tragisk at FFK har vært så dårlig på innkjøp av spillere. Har sett disse spillerene i rekruttkamper i år,og jeg synes ikke de forsvarer en plass der engang. Slipp heller frem juniorene. Mange av juniorene er faktisk bedre enn disse spillerene.

Skal FFK bli et topplag,så må spillere som ikke holder mål, GÅ!

Synes at det er proft av FFK å la disse spillerene gå, men de må helt klart bli bedre på innkjøp av spillere i fremtiden. Håper vi får en speider etterhvert,sånn som Rosenborg har fått. En Manager vil bedre FFK på dette området også.

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 des 06, 00:37
Endret: 09 des 06, 00:38
Hmm... her ble jeg litt skeptisk men... Jeg synes at Hermanni og Anders burde få litt tid på seg, jeg kan være enig i Tamas, Miika, Røn, Hoås, Tronseth og Wiig.. men stadheim og vourinen synes jeg burde fått sjansen på seg til å vise seg litt frem da..

---------------------------

Ikveld, skal jeg drekke meg drita full og gå opp og danse på bordet etterpå =) Enerly til tv2 =)


ST

Juniorspiller

Ble medlem: 24 apr 06
Innlegg: 122

Lagt til: 09 des 06, 01:04

Nei, må la Heavy og Anders bli litt til!

I hvertfall Heavy, har jop nesten ikke fått sjange til å vise seg fram.

---------------------------

Semper Fi - Evig Troskap

FFK - Norgesmestere 06!
FFK for Alltid!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 des 06, 01:28
Endret: 09 des 06, 01:28

Opprinnelig postet av SirLion
Hmm... her ble jeg litt skeptisk men... Jeg synes at Hermanni og Anders burde få litt tid på seg

 

Kan jeg i grunn være enig i. Med mindre Eggen & Co er så sikre på at de aldri er i nærheten av å nærme seg en førsteellever.

 

Nå vet jeg ikke hvem som har hovedansvaret for at disse spillerne kom til klubben, men jeg vil tro Eggen har hatt en finger med i spillet, og det er vel nettopp slike signeringer som gjorde at jeg ikke ønsket han som trener til neste sesong. Om ikke Eggen direkte sa at han ville ha disse spillerne, så har han muligens ytre ønske om hvilke spillertyper, fått beskjed om at disse kan vi hente og takket ja til dem. Det går an å si nei også!

 

Ærlig talt, de fleste klubber har vel fremtidige spillerkjøp under oppsikt i sin nåværende klubb lengre enn det FFK faktisk har hatt dem i stallen. Det er slike ting research er der for, at man slipper å kjøpe katta i sekken. Og hvis dette stemmer, så er det ikke én spiller alene, men hele fire sommerkjøp!

 

Hvilke signaler sender klubben ut til andre spillere der ute? "Det er mulig FFK gir deg en treårskontrakt, men allerede om fire måneder kan de har funnet ut at du skal selges igjen". Dette er å kaste penger ut av vinduet, og jeg har nevnt det før at det virker som pengene brenner i lomma på Eggen & Co, de må brukes opp, uansett hva de brukes opp på, bare de brukes opp. I steden for å fyrt av millioner på Vourinen, millioner på Stadheim og sikkert noen kroner på de andre, så kunne man heller takket fint nei til disse (vi har jo tross alt ikke trengt dem) og heller brukt alle disse pengene på en spiller vi vet hva står for.

 

Nå må vi i steden finne noen til å kjøpe disse spillerne, og det er vel garantert at vi ikke får samme summen tilbake for dem som det vi ga. Vi kjøpte dem som lovende spillere og skal nå selge dem som flopper, og prisen blir deretter. Skremmende hvor mye penger vi bruker på ingenting egentlig, hadde vært bedre å brukt pengene til å tørke opp stadionmatta i høst...


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 des 06, 02:06
Endret: 09 des 06, 02:09

Opprinnelig postet av SirLion
Hmm... her ble jeg litt skeptisk men... Jeg synes at Hermanni og Anders burde få litt tid på seg, jeg kan være enig i Tamas, Miika, Røn, Hoås, Tronseth og Wiig.. men stadheim og vourinen synes jeg burde fått sjansen på seg til å vise seg litt frem da..

 

veldig enig her sirlion, spesielt stadheim bør få flere sjanser, en meget dyktig spiller som FFK garantert har bruk gjennom en lang sesong med TL, cup, mulig  UEFA-cup og mulig royal league. meget pasningsterk spiller, glimrende pasningsfordeler på midten vil jeg si-rangeres i mine øyne framfor ramberg i den rollen....

 

heavy hadde jeg virkelig troen på, synd at spillere blir så til de grader hauset opp i mediene, samme skjedde med toth året før(nye müller??) altså ettersom klubben vil selge en spiller etter et par A-lagskamper tyder vel på hvor fryktelig svake de er. utrolig hyggelig lesing at hoås, tamas, multaharju, tronseth og wiig forsvinner. langt ifra gode nok for fremadstormende FFK.

 

uansett FFK får stryk for innsatsen på overgangsmarkedet i sommer- kritikk må deles mellom investorer, trenerteam og ledelse, især de to siste. blir kvalm av den kjøp-bruk litt-kast tendensen vi ser i  FFK. virker som om noen trenger en reality sjekk-vi spiller ei CM!

 

helt til slutt er det jo godt vi blir kvitt "daukjøttet", men hvilken garanti har vi på at disse spillerne blir erstattet med bedre spillere? er det håp om bedring i FFKs nåværende fryktelige innkjøpspolitikk? har eggen ENDELIG lært av sine feilkjøp og vurderinger av nye spillere? eggen er en meget dyktig trener på flere felt, men her har han langt å gå. og en ting til, FFK får skryt for å slippe til yngre lokale gutter, er det fordi vi slapp til tarik i år? alt for få som slår igjennom i dagens FFK av egne juniorer. synes å være gjennomgående med eggen bak roret- men forhåpentligvis ser vi en bedring på dette området også til neste sesong. snart på tide at alle rundt klubben også rykker opp til TL. må si jeg sjeldent har vært mer glad for ansettelsen av morgan andersen.

---------------------------

UEFA KØPPEN 2007?!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 09 des 06, 03:00
Detta er pisspreik, mulig de selger videre multe og tamas, men resten synes jeg bare er tull. Hoås er på gang etter en lang sesong som skadet, Vuorinen er et ubeskrevet blad med et stort potensiale, og Stadheim er  en forsterkning som kan gå inn både på midtbanen og venstre kant som en habil spiller. Jeg har fortsatt ikke gitt opp Hoås, har tro på han.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 09 des 06, 03:09
å la heavy og stadheim gå nå virker bare som ren idioti. De har jo nesten ikke fått sjangsen til å vise seg frem jo! La de bli litt husvarme først!

Veldig synd his de må gå, for dette er 2 gode spillere jeg har tro på!

---------------------------

SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!

[url] http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859 [url]

Det skandinaviske forumet:
http://forum.soccerproject.com/viewforum.php?f=48


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 09 des 06, 08:11

Multe kan forsvinne uten forbehold. Zsekeres ser jeg gjerne forsvinner, men vi trenger backup på venstre back. Er Halvorsen bedre så inn med ham. Hoås, Vuorinen og Stadheim kan bli blant fremtidens menn om de får og tar sjansen, men sliter de benken/tribunen også neste sesong bør det være takk og farvel. Hoås er like god som Toth i min mening, og også en bra spiller å ha på topp i og med at vi har såpass raske vingspillere nå, han er dyktig på å holde på ballen, evt. dra på seg noen folk for så å flikke videre. Toth har gjort en god jobb, men om trenerteamet er enig med meg bør de la ham gå heller enn Hoås, da alderen taler imot Toth. Får de inn en skikkelig Target-man bør begge gå, Heavy som reserve. Tror nok Stadheim kan slite med å slippe til om Ivorianerne slår til.

---------------------------

Norgesmester


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 09 des 06, 08:55
Opprinnelig postet av ST

Nei, må la Heavy og Anders bli litt til!

I hvertfall Heavy, har jop nesten ikke fått sjange til å vise seg fram.

 

Dette er jeg helt enig i.

Anders og Heavy var ingen panikk kjøp. Heavy var overlegen toppscorer i Finland og Anders spillte sin siste landskamp for Norge for bare 2-3 år siden.

Jeg tviler på at disse to forsvinner, spesielt med tanke på hva klubben brukte av penger for å kjøpe dem fri.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 09 des 06, 09:27
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av ST

Nei, må la Heavy og Anders bli litt til!

I hvertfall Heavy, har jop nesten ikke fått sjange til å vise seg fram.

 

Dette er jeg helt enig i.

Anders og Heavy var ingen panikk kjøp. Heavy var overlegen toppscorer i Finland og Anders spillte sin siste landskamp for Norge for bare 2-3 år siden.

Jeg tviler på at disse to forsvinner, spesielt med tanke på hva klubben brukte av penger for å kjøpe dem fri.

 

Kanskje Eggen har sett noe på trening de siste 6 månedene som vi ikke har sett i de få minuttene Heavy har fått spille, nemlig at han ikke er god nok? Går jo ann å vise hva en er god for (eller ikke god for) på trening også....


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 09 des 06, 09:29
Opprinnelig postet av Holters


Følgende spillere ønsker klubben å finne en ny arbeidsgiver til:

- Are Tronseth
- Øivind Hoås
- Hermanni Vuorinen
- Anders Stadheim
- Miika Multaharju
- Tamas Szekeres



Jeg deler, som mange andre, skepsisen til innkjøpa som ble gjort i sommer. Av de som ble kjøpt inn i sommer (forutsatt at klubben faktsisk ønsker å selge alle disse) er det bare kjøpet av Tamas jeg kan forstå...   Tamas ble kjøpt inn som erstatter for langtidsskadde Bertelsen, og var ikke ment å være noe annet enn det - en midlertidig erstatning.

Are har fått ny arbeidsgiver - og det er sikkert like greit.

Hoås blir omtalt som et kjempetalent, men de samme personene sier også at han ikke gidder (for lat/bedagelig, rett og slett) jobbe for å gjøre noe med potensialet sitt. Da kan han like gjerne gå...

Heavy har ikke fått til stort. Hvis klubben mener Gardar er bedre enn Heavy, samtidig som Toth og West også rangeres foran - da er det like greit å selge ham og heller satse på egne unggutter.

Stadheim har vist tidligere at han har kvalitet nok til å bli en solid forsterkning for oss. Hvis ikke han sliter med skader, motivasjon, er utilpass i byen, eller andre ting som gjør at han selv kan ønske å dra.

Multaharju kan godt bli solgt for min del. Han har ikke akkurat imponert...

Tamas synes jeg godt vi kan beholde. Iallefall så lenge vi ikke har noen avklaring om Bertelsens situasjon. Hvis Bertie forblir langtidsskadd bør vi hente inn en kvalitetsback som er vesentlig bedre enn Tamas, slik at Tamas igjen blir den reserveløsningen han var ment som.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 09 des 06, 10:09
Eggen er pingle til å bruke nyinnkjøpte guttær... Jeg tror Heavy og Stadheim hadde gjort det bedre hvis de hadde spilt noen kamper. Han lot jo Tarik spille hele vårsesongen, selv om han bomma på det som var av sjanser...

---------------------------

Vuorinen på topp!!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 09 des 06, 10:32
Opprinnelig postet av Gressvikslampen
Eggen er pingle til å bruke nyinnkjøpte guttær... Jeg tror Heavy og Stadheim hadde gjort det bedre hvis de hadde spilt noen kamper. Han lot jo Tarik spille hele vårsesongen, selv om han bomma på det som var av sjanser...


Du kan nok ha et poeng der. Det er klart en nyinnkjøpt spiller som går rett inn på laget vil få ekstra selvtillit. Det kan ikke være kult å bli kjøpt får en håndfull millioner fra en fast plass på et lag som f.eks. toppscorer for så å bli plassert på FFKs annetlag i norsk tredjedivisjon.

Men det blir uansett ikke riktig å sammenlikne det med Tarik, som har gått gradene og overbevist hele veien om hvilke kvaliteter som er i ham. Når han første fikk tillit til å spille fra start måtte naturlig nok Eggen fullføre løpet.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 09 des 06, 10:40
Opprinnelig postet av denialsander
Men det blir uansett ikke riktig å sammenlikne det med Tarik, som har gått gradene og overbevist hele veien om hvilke kvaliteter som er i ham. Når han første fikk tillit til å spille fra start måtte naturlig nok Eggen fullføre løpet.

Apropo Tarik. Det var Drillo som tok ham opp i A-troppen og tok ham med til sin første kamptropp (mot Brann mener jeg å huske).

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 09 des 06, 10:50
Endret: 09 des 06, 10:56
Dersom dagens F-B melding inneholder et snev av etterrettelighet, bør det reises ett monument over FFK innkjøpspolitikk.

Makan til rot og surr skal man lete lenge etter.

For å gjøre sin egen fadese enda mer fullkommen sleng på Gardar, islendingen som ikke har imponert andre enn FFK ledelsen.

Nok, om dette som sikkert blir betegna som "brønnpissing".

Lit t"saklighet" kanskje, at FFK endelig begynner å stille krav til spillere og forholde seg til ett kvalitetsmål, hilser jeg med glede.

Hva jeg mener.

Jo, som den "brønnpisser" jeg er har jeg ofte klaget og holdningen til enkelte av spillerne. Spillere som ikke "gidder" å yte på FFK2, mener jeg fortsatt ikke har et vanlig sundt forhold til jobben sin. De opptrer som "blærete egoister", uten respekt for sin arbeidsgiver. Det er vel ikke alle forunt i arbeidslivet ellers på bare gjøre hva de vil, tror jeg.

Har ment og mener fortsatt at f.eks Hoås har potensiale, men mangler evne (sjøldisiplin) til å benytte det. Har satt "Heavy" i samme kategori. Tilhører også Stadheim  den gruppa, eller er det bare det at han er ferdig som toppspiller. Han har jo tross alt ikke glimtet til å 2-3 år.  Kanskje vel optimistisk og tro at skifte til FFK var det som automatisk skulle skru han fotballtid 3 år tilbake.  Når det gjelder "Multa" så tja, kanskje samme ulla, eller bare "over the hill". Tamas har aldri vært god nok, på linje med Tronseth og Wiig, kvantitetskjøp.

Kanskje betyr dette at FFK i framtiden vil være mer kritisk og satse på kvalitet framfor kvantit!!

Uansett bør de som har vært ansvarlig for disse innkjøpa, og som har uttalt seg i "sfæriske" fraser om disse guttas kvalitet, gå i seg sjøl.

Ps. Dersom en virkelig vil satse på kvalitet, burde de neste som går i allefall være Berg og Toth. Toth er en kriger, med god innstilling, men kvalitetsspiss for framtiden, njet.

Når det gjelder Gardar J, blir det spennende om FFK har sett noe her som ingen andre har sett, eller om det føyer seg inn i rekka av"tro,håp &kjærlighet"

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 09 des 06, 11:10
Dette er enten:

a) Slett journalistikk av FB

b) Skandale av FFK

Jeg tenker da først og fremst på opplysningene om Hermanni Vuorinen og Anders Stadheim. To unge, fremadstormende spillere som nettopp har kommet til klubben og det er investert mye penger i. Det gir overhodet ingen mening at de skal selges bare noen måneder etter at de tok til klubben. Jeg tror faktisk ikke FFK er i stand til å opptre så uprofesjonelt, så jeg heller til at dette kun er slett journalistikk fra FBs side. Synes jo også det er underlig at de slipper en slik sjokknyhet i en liten notis uten at påstandene bygges opp av noe. Hvis det de skriver er sant, så burde det jo vært forsidestoff!

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 09 des 06, 11:13
Det hadde faktisk vært interesant om ffksupporter.net kunne tatt kontakt med Morgan for å bekrefte/avkrefte disse ryktene.

Kjekt å få vite sannheten før vg/db/fxt/100%-fotball slår det opp som en absolutt sannhet.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340