Husk meg
Brukernavn
Passord

Rekordstort salg av sesongkort!

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 15 feb 07, 11:41

Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Knuty
www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article

Klubben vil visst prøve å selge hele 11.000 sesongkort.

Tviler sterkt på at salget blir så stort...


Hvor mange plasser er det igjen på deling til oss fraflytta da, når bortesupporterne har fått sine 5 (?) prosent? Det er et eller annet som sier meg at jeg ikke får sett åpningskampen hvis de får solgt så mange.


5% av 12500 er 625. 
12500 - 11000 - 625 = 875...

Hvis det å selge 11000 sesongkort i prinsippet betyr 875 billetter på det åpne markedet har FFK skutt seg i beinet - eller rettere sagt; i begge beina.

Det er så dumt at jeg nekter å tro det skjer.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 15 feb 07, 12:30
Opprinnelig postet av denialsander

5% av 12500 er 625. 
12500 - 11000 - 625 = 875...

Hvis det å selge 11000 sesongkort i prinsippet betyr 875 billetter på det åpne markedet har FFK skutt seg i beinet - eller rettere sagt; i begge beina.

Det er så dumt at jeg nekter å tro det skjer.



Litt enig i det du sier, er så og si alle plassene bortbestilt så kan en miste noe publisitet i forkant av kampene, ingen lange køer og ta bilde av osv. Men på den andre siden er det jo lettere for klubben og budsjetere, pengene er jo allerde på konto.

For min egen del skulle jeg selvsagt ønske at det ble mange billetter på det åpne markedet slik at jeg som ikke har råd eller tid til å se alle kampene (da jeg bor i Oslo osv...) har en mulighet til å skaffe meg en. Tviler på at det blir solgt så mange sesongkort, kanskje rundt 10000?

---------------------------


Stolt Oslo Aristokrat


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 15 feb 07, 15:06
Er vel bedre med utsolgt/ikke fullsatt satdion enn ikke utsolgt/ikke fullsatt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 feb 07, 15:14
Endret: 15 feb 07, 15:16
Opprinnelig postet av denialsander
Hvis det å selge 11000 sesongkort i prinsippet betyr 875 billetter på det åpne markedet har FFK skutt seg i beinet - eller rettere sagt; i begge beina.

Det er så dumt at jeg nekter å tro det skjer.


Dette ble diskutert i denne tråden også, så limer inn derfra. ;)

Opprinnelig postet av Martin_
Hva gjør vi når Vålerenga kommer på besøk? De kommer GARANTERT med flere enn 1.500 klansmenn. Og de som da ikke har sesongkort, sånn som jeg, hva gjør vi da? Og de som bor i Oslo og ikke har noe bruk for sesongkort da de ikke kan møte på alle kampene?

Klanen (og alle andre bortelag) har bare krav på 5% av kapasiteten, dvs 0.05 * 12.800 = 640. Altså 1.160 billetter igjen til fritt salg.

Opprinnelig postet av Martin_
(...) at de faktisk stenger endel personer ute, både hjemme-, og bortesupportere syntes jeg er helt utrolig. Klart at vi vil ha flest mulig sesongkort på nye Stadion, men det får være snakk om.

At FFK stenger bortesupportere ute bryr jeg meg fint lite om. Det er hjemmesupportere, altså FFK-supportere, som bør være fokus, og de 11.000 som faktisk har kjøpt sesongkort er vel nettopp det... FFK-supportere.

(...)

Opprinnelig postet av Martin_
Da kunne vi trengt et slikt system de har i Spania. De som har sesongkort har et elektronisk kort de legger på en sensor som leser av kortet hver gang de entrer stadion, og hvis ikke alle blir registrert, legges disse billettene ut for salg i sjapper utenfor arenaen.Veit at mange spanske toppklubber bruker dette systemet.
 Kanskje det ikke hadde vært så dumt med 11. 000 sesongkort likevel...

Det er ingen dum tanke det. Jeg tror de har et slikt system på Lerkendal også. Når sant skal sies, så er det nok ikke sikkert at den investeringen et slikt system ville ha kostet kan forsvares i reelle inntekter for Fredrikstad. Så attraktiv er ikke fotballen her til lands sammenlignet med England og Spania. Men tanken er god.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 15 feb 07, 19:12
Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Martin_
Da kunne vi trengt et slikt system de har i Spania. De som har sesongkort har et elektronisk kort de legger på en sensor som leser av kortet hver gang de entrer stadion, og hvis ikke alle blir registrert, legges disse billettene ut for salg i sjapper utenfor arenaen.Veit at mange spanske toppklubber bruker dette systemet.
 Kanskje det ikke hadde vært så dumt med 11. 000 sesongkort likevel...

Det er ingen dum tanke det. Jeg tror de har et slikt system på Lerkendal også. Når sant skal sies, så er det nok ikke sikkert at den investeringen et slikt system ville ha kostet kan forsvares i reelle inntekter for Fredrikstad. Så attraktiv er ikke fotballen her til lands sammenlignet med England og Spania. Men tanken er god.


Mener å ha lest at det skal komme elektronisk kort hos oss også?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 17 feb 07, 00:11
Endret: 17 feb 07, 00:11

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Martin_
Da kunne vi trengt et slikt system de har i Spania. De som har sesongkort har et elektronisk kort de legger på en sensor som leser av kortet hver gang de entrer stadion, og hvis ikke alle blir registrert, legges disse billettene ut for salg i sjapper utenfor arenaen.Veit at mange spanske toppklubber bruker dette systemet.
 Kanskje det ikke hadde vært så dumt med 11. 000 sesongkort likevel...

Det er ingen dum tanke det. Jeg tror de har et slikt system på Lerkendal også. Når sant skal sies, så er det nok ikke sikkert at den investeringen et slikt system ville ha kostet kan forsvares i reelle inntekter for Fredrikstad. Så attraktiv er ikke fotballen her til lands sammenlignet med England og Spania. Men tanken er god.

 

Lite aktuelt per dags datum.

 

Dette er noe som da eventuelt måtte ha blitt opplyst om som en del av avtalen.

Slik avtaleteksten er formulert per idag, er det ikke rom for en slik løsning.

 

Det er også viktig å huske på at enkelte ikke alltid har anledning til å komme før kampstart.

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Krakow forever...


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 17 feb 07, 01:26
Jeg har endelig fått fingern ut og skal ned med fattern og kjøpe sesongkort i i morra, etter å ha fått omvisning på Nye stadion og valgt en god plass blant det som måtte være igjen.

---------------------------

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 18 feb 07, 13:42
Legger inn denne her også. Gjelder FFK`s salg og markedsføring av sesongkort.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f