Husk meg
Brukernavn
Passord

Rekordstort salg av sesongkort!

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 13 feb 07, 17:37

Nå kan jeg forstå at dem ikke selger barnebilletter på langsidene og til en viss grad har stive priser enkelte plasser. Synes f.eks dem har gjort det bra for plankehaugen, noe dem selvfølgelig fortjener. Men Fredrikstad skal passe seg litt for å bli for kyniske. FFK er historisk en arbeiderklasseklubb og en klubb for folket, mye på samme måte som i Vålerenga. Dette er også en grunn tror jeg til at supportere fra Fredrikstad og Vålerenga går forholdsvis godt sammen.

             Det jeg mener er at det er viktig at klubben og folket spiller på lag og at dem ikke strekker strikken for langt. Dem har kanskje ikke gjort det ennå, men dem skal nok være litt forsiktige i fremtiden....


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 13 feb 07, 17:55
Endret: 13 feb 07, 17:57
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nå kan jeg forstå at dem ikke selger barnebilletter på langsidene og til en viss grad har stive priser enkelte plasser. Synes f.eks dem har gjort det bra for plankehaugen, noe dem selvfølgelig fortjener. Men Fredrikstad skal passe seg litt for å bli for kyniske. FFK er historisk en arbeiderklasseklubb og en klubb for folket, mye på samme måte som i Vålerenga. Dette er også en grunn tror jeg til at supportere fra Fredrikstad og Vålerenga går forholdsvis godt sammen.

             Det jeg mener er at det er viktig at klubben og folket spiller på lag og at dem ikke strekker strikken for langt. Dem har kanskje ikke gjort det ennå, men dem skal nok være litt forsiktige i fremtiden....

Vålerenga publikum er det for det meste bare bråk med,enkelt og greit.Ikke sammenlign oss med klanen.Prisene er helt greie og hvis fredrikstad folk ikke viser sin besøkelses tid så håper jeg ikke FFK setter ned prisene,da det koster penger og være en klubb som skal hevde seg i tippeligaen.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 13 feb 07, 18:01
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nå kan jeg forstå at dem ikke selger barnebilletter på langsidene og til en viss grad har stive priser enkelte plasser. Synes f.eks dem har gjort det bra for plankehaugen, noe dem selvfølgelig fortjener. Men Fredrikstad skal passe seg litt for å bli for kyniske. FFK er historisk en arbeiderklasseklubb og en klubb for folket, mye på samme måte som i Vålerenga. Dette er også en grunn tror jeg til at supportere fra Fredrikstad og Vålerenga går forholdsvis godt sammen.

             Det jeg mener er at det er viktig at klubben og folket spiller på lag og at dem ikke strekker strikken for langt. Dem har kanskje ikke gjort det ennå, men dem skal nok være litt forsiktige i fremtiden....

Vålerenga publikum er det for det meste bare bråk med,enkelt og greit.Ikke sammenlign oss med klanen.Prisene er helt greie og hvis fredrikstad folk ikke viser sin besøkelses tid så håper jeg ikke FFK setter ned prisene,da det koster penger og være en klubb som skal hevde seg i tippeligaen.

Ikke overraskende lå dette her litt høyt for deg......


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 13 feb 07, 18:10
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nå kan jeg forstå at dem ikke selger barnebilletter på langsidene og til en viss grad har stive priser enkelte plasser. Synes f.eks dem har gjort det bra for plankehaugen, noe dem selvfølgelig fortjener. Men Fredrikstad skal passe seg litt for å bli for kyniske. FFK er historisk en arbeiderklasseklubb og en klubb for folket, mye på samme måte som i Vålerenga. Dette er også en grunn tror jeg til at supportere fra Fredrikstad og Vålerenga går forholdsvis godt sammen.

             Det jeg mener er at det er viktig at klubben og folket spiller på lag og at dem ikke strekker strikken for langt. Dem har kanskje ikke gjort det ennå, men dem skal nok være litt forsiktige i fremtiden....

 

Veldig enig jeg for min del.. Premier league er et godt eksempel på fremmedgjøring av egne fans ,hvor storklubben har halve stadion med turister og de mindre mister tusenvis av tilskuere

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 13 feb 07, 18:16
Ett eksempel er min kjære klubb Leeds United. Når Bates gjorde inntog økte prisene dramatisk og det har blitt ett stort skille mellom klubb og folk. Ja, Bates har gjort mye for en skakkkjørt klubb. Men snittet har også synket med 10-15 000 mennesker pr kamp...... Og man kan jo tenke seg hvilke konsekvenser det får for klubben på sikt hvis dem ikke samarbeider bedre i fremtiden.......

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 13 feb 07, 18:36

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Ett eksempel er min kjære klubb Leeds United. Når Bates gjorde inntog økte prisene dramatisk og det har blitt ett stort skille mellom klubb og folk. Ja, Bates har gjort mye for en skakkkjørt klubb. Men snittet har også synket med 10-15 000 mennesker pr kamp...... Og man kan jo tenke seg hvilke konsekvenser det får for klubben på sikt hvis dem ikke samarbeider bedre i fremtiden.......

 

samme i city.. for noen få år siden fikk vi møter med gamlekara og de viste oss rundt.inngang på treningsfelt og gode greier. norske supporterene var tross alt første supporterklubb for engelsk lag stiftet utenfor england.i dag er det upersonlige turer med en tørr guide og bodyguards som nekter etthvert innpass til treningsfelt. publikumsnitt synker hele tiden og få kjenner seg igjen i laget. For mange utlendinger som ikke skjønner britisk fotball.

dette kun som eksempel på at å fjerne seg for langt fra sine egne og ha klokketro på at mer genererte penger i systemet er det samme som suksess kan være farlig.til sist kommer ikke nok folk å ser på og hva skjer da ??

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 feb 07, 19:04
Sesongkort på "krita". http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070213/FFK/70213002/1009/AKTUELT

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 feb 07, 19:14
Det jeg reagerer på, og som jeg tror kan være en grunn til det litt trege salget, er at klubben opererer med samme pris uansett hvor man har plass på langsiden. Nå er alle de virkelig gode plassene tatt, og folk kvier seg kanskje (med god grunn) til å betale 3250 kroner på rad 3 helt nede mot cornerflagget. Det er en gåte for meg at de ikke har delt opp stadion i flere soner med tanke på pris. Det er ulogisk at man skal betale samme pris når det er så store forskjeller på plassene. Såvidt jeg vet er det vanlig på flere andre arenaer i Tippeligaen å differensiere prisene på langsidene avhengig av hvor attraktive de er, noe jeg har hørt har vært en suksess bl.a. på Lerkendal mtp økt publikumsoppslutning.

Det er "greit" at de gode plassene på langsiden koster 3250 kroner pr. sesong, men både sesongbilletter og enkeltbilletter burde vært rimelgere for de "dårlige" plassene. Det tror jeg alle ville tjent på.

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 13 feb 07, 19:25

Opprinnelig postet av Costanza
Det jeg reagerer på, og som jeg tror kan være en grunn til det litt trege salget, er at klubben opererer med samme pris uansett hvor man har plass på langsiden. Nå er alle de virkelig gode plassene tatt, og folk kvier seg kanskje (med god grunn) til å betale 3250 kroner på rad 3 helt nede mot cornerflagget. Det er en gåte for meg at de ikke har delt opp stadion i flere soner med tanke på pris. Det er ulogisk at man skal betale samme pris når det er så store forskjeller på plassene. Såvidt jeg vet er det vanlig på flere andre arenaer i Tippeligaen å differensiere prisene på langsidene avhengig av hvor attraktive de er, noe jeg har hørt har vært en suksess bl.a. på Lerkendal mtp økt publikumsoppslutning.

Det er "greit" at de gode plassene på langsiden koster 3250 kroner pr. sesong, men både sesongbilletter og enkeltbilletter burde vært rimelgere for de "dårlige" plassene. Det tror jeg alle ville tjent på.

helt enig der !! Differansiering er viktig

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 13 feb 07, 20:05
Opprinnelig postet av Vlad

Opprinnelig postet av Costanza
Det jeg reagerer på, og som jeg tror kan være en grunn til det litt trege salget, er at klubben opererer med samme pris uansett hvor man har plass på langsiden. Nå er alle de virkelig gode plassene tatt, og folk kvier seg kanskje (med god grunn) til å betale 3250 kroner på rad 3 helt nede mot cornerflagget. Det er en gåte for meg at de ikke har delt opp stadion i flere soner med tanke på pris. Det er ulogisk at man skal betale samme pris når det er så store forskjeller på plassene. Såvidt jeg vet er det vanlig på flere andre arenaer i Tippeligaen å differensiere prisene på langsidene avhengig av hvor attraktive de er, noe jeg har hørt har vært en suksess bl.a. på Lerkendal mtp økt publikumsoppslutning.

Det er "greit" at de gode plassene på langsiden koster 3250 kroner pr. sesong, men både sesongbilletter og enkeltbilletter burde vært rimelgere for de "dårlige" plassene. Det tror jeg alle ville tjent på.

helt enig der !! Differansiering er viktig

Er ikke med på at det er dyrt men at det kunne hvert  en prisdifferanse.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 13 feb 07, 20:13

Har ventet på at FFK skulle gjøre tiltak m.h.t.  til sesongkortsalg. Synes det er positivt,at de foretar noen markedsgrep nå,for å selge flere sesongkort. Start og andre lag har holdt på med agressiv markedsføring lenge,nå. Og har solgt mange flere SK enn FFK,i tiden etter Jul. Dette med salg av kort på krita,begynte Start med for en stund siden (se tidligere innlag av meg). Har også hørt,at du kan kjøpe sesongkort på Glommen Brygge ICA. Det er vist en automat med en FFK-vimpel,som du kan bruke kort å betale et SK. Meget positivt tiltak dette. Er det noen,som vet om det er flere slike automater i Fredrikstad?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 feb 07, 20:14
Opprinnelig postet av Husgutt
Sesongkort på "krita".


Sesongkort på avbetaling?  Det er enkeltbilletter, det.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 13 feb 07, 20:27
Men nå har det seg slik at stort sett de fleste arenaer i norge har barnebillett på helestadion, dette har ikke ffk, da mange ikke gidder å sitte på kortsiden. Jeg selv har ikke barn men gud bedre mange jeg har snakket med som har droppet stadion iår grunnet dette. Så ffk har nok fått mange nye "medgangssupportere" iår , men mistet mange trofaste tror jeg.

Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 13 feb 07, 22:44

Opprinnelig postet av Costanza
Det jeg reagerer på, og som jeg tror kan være en grunn til det litt trege salget, er at klubben opererer med samme pris uansett hvor man har plass på langsiden. Nå er alle de virkelig gode plassene tatt, og folk kvier seg kanskje (med god grunn) til å betale 3250 kroner på rad 3 helt nede mot cornerflagget. Det er en gåte for meg at de ikke har delt opp stadion i flere soner med tanke på pris. Det er ulogisk at man skal betale samme pris når det er så store forskjeller på plassene. Såvidt jeg vet er det vanlig på flere andre arenaer i Tippeligaen å differensiere prisene på langsidene avhengig av hvor attraktive de er, noe jeg har hørt har vært en suksess bl.a. på Lerkendal mtp økt publikumsoppslutning.

Det er "greit" at de gode plassene på langsiden koster 3250 kroner pr. sesong, men både sesongbilletter og enkeltbilletter burde vært rimelgere for de "dårlige" plassene. Det tror jeg alle ville tjent på.

Amen! Hadde nok handla sesongkort om de hadde slått av en tusenlapp ute på kantene.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 14 feb 07, 17:15
www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article

Klubben vil visst prøve å selge hele 11.000 sesongkort.

Tviler sterkt på at salget blir så stort...

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 14 feb 07, 17:29

Opprinnelig postet av Knuty
www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article

Klubben vil visst prøve å selge hele 11.000 sesongkort.

Tviler sterkt på at salget blir så stort...

Skjer nok neppe tror nå jeg. Topp 4 og 11.000 kort virker som MA vil ha høyetall ja. Men er det realistisk?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 feb 07, 00:50
Opprinnelig postet av Knuty
www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article

Klubben vil visst prøve å selge hele 11.000 sesongkort.

Tviler sterkt på at salget blir så stort...


Får inderlig håpe de greier det tallet, og får fullstappa stadion hver gang. Hasselgård sa det at hvis vi greier å fylle tilnærmet fullt hus i 3 år, så skal de utvide til 15.000. Det hadde vært no det folkens.

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 15 feb 07, 01:06

jeg trur vel at de fleste som skal ha sesongkort på stadion har kjøpt det alt. så jeg trur ikke vi selger 11 000 sesongbilletter. kanskje de får solgt rundt 9 000. noen som vet hvor mye som er solgt nå? noen som kan snakke med aristokraten eller noe for å høre å legge ut et tall.

 


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 15 feb 07, 09:16
Hvis de klarer målet med å nå 11.000 solgte sesongkort, så vil det bety penger i kassa. Men det vil ikke bety fullt hus hver kamp. mange ser seg da tvunget til å kjøpe sesongkort for å sikre seg at de får med seg noen kamper i løpet av sesongen. Mange FFK patrioter bor utenfor Fredrikstad (f.eks i Oslo) og vil ikke kunne få med seg hver eneste hjemmekamp. Mange som også bor i Fredrikstad vil heller ikke kunne gå på hver eneste kamp av mange ulike årsaker. Så en del (som har råd til det) vil sikkert kjøpe sesongkort, men ikke kunne bruke det mer ennhalvparten av kampene. Og det er jo synd hvis det blir slik; utsolgt på sesongkort, men likevel halvfulle tribuner.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 feb 07, 11:32
Opprinnelig postet av Knuty
www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article

Klubben vil visst prøve å selge hele 11.000 sesongkort.

Tviler sterkt på at salget blir så stort...


Hvor mange plasser er det igjen på deling til oss fraflytta da, når bortesupporterne har fått sine 5 (?) prosent? Det er et eller annet som sier meg at jeg ikke får sett åpningskampen hvis de får solgt så mange.


Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f