Husk meg
Brukernavn
Passord

Ønskeliste for åpningsshow

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 26 nov 06, 22:09
Opprinnelig postet av Holters
Bare jeg som synes det er utrolig at man ikke har tatt høyde for slike ting...? Eller har man kun planlagt konserter med visesangere...?

 

Konserter og andre store arrangementer ligger det vel en del penger i, så det er jo bemerkelsesverdig om de faktisk ikke har tilrettelagt Stadion for slike ting da i tilfelle. Jeg håper da inderlig de har tatt til seg lærdom av andre som har bygget stadion i det siste. Vi trenger ikke å dra lengre enn til Viking Stadion hvor det jevnlig arrangeres konserter som de får inntekter i fra.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 nov 06, 22:15
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Holters
Bare jeg som synes det er utrolig at man ikke har tatt høyde for slike ting...? Eller har man kun planlagt konserter med visesangere...?

 

Konserter og andre store arrangementer ligger det vel en del penger i, så det er jo bemerkelsesverdig om de faktisk ikke har tilrettelagt Stadion for slike ting da i tilfelle. Jeg håper da inderlig de har tatt til seg lærdom av andre som har bygget stadion i det siste. Vi trenger ikke å dra lengre enn til Viking Stadion hvor det jevnlig arrangeres konserter som de får inntekter i fra.


Exactly my point...

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 26 nov 06, 22:56

Nå er det vel ikke først og fremst konsertarrangør FFK har tatt sikte på å bli med det nye stadion! Kanskje behovet for stadion-konserter er noe mindre i Fredrikstad med sin nærhet til Oslo-region enn det behovet er i grisgrendte Norge forøvrig.

Mister folk litt fokus for tiden ? Tror FFK  og vi supportere bør være glade for den "gavepakken" som ble tredd nedover ørene på klubben for noen år siden istedet for å sutre over at man ikke har tenkt på konsertmuligheten o.s.v.

Hvis det var så viktig med konserter for Fredrikstad-folket,  hvorfor har det ikke isåfall blitt avholdt en eneste en på Gamlestadion de siste 3 årene?

Den her må jeg få noen kommentarer på, ihvertfall fra de med innsikt over økonomien som går tapt uten arrangement av konserter, for her høres markedet helt udekket ut!

 

 


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 26 nov 06, 23:40
Endret: 26 nov 06, 23:41

Hvem har hevdet at FFK først og fremst skal være konsertarrangør? Poenget er at det ville vært rimelig amatørmessig og kun tenke at stadion med plass til 12 000 (sikkert mer på konserter der gressmatta blir brukt) mennesker skal brukes til fotballkamper. Med et slikt byggverk bør horisonten utvides en god del, det gjelder å se mulighetene ved et slikt bygg. Ikke minst i hvert fall se hva andre har gjort før dem.

 

Hvis den nye stadion ikke tåler et konsertarrangement, tror du virkelig den gamle stadion gjør det? Kan kanskje det være noe av grunnen til at det ikke har blitt arrangert slike konserter? Eller kanskje rett og slett ledelsen ikke har tenkt tanken, slik det ser ut som de ikke gjør med den nye stadion (eller hvem det nå er som står for planleggingen)? Og det er ikke konsertene i seg selv som er så viktige, men pengene som kommer fra slike arrangementer. Det kan også være andre ting en slik stadion kan brukes til.

 

Nå vet jeg ikke helt hvorfor du trekker fram nærliggenheten til Oslo som noe negativt. Det går vel an å få konserter til Fredrikstad som ikke står på programmet i Oslo også? Det betyr at vi brått har 500 000 potensielle billettkjøpere ikke langt unna, og det er vel neppe noe negativt? Det er nemlig ikke alle artistene som tar turen innom Oslo...

 

Og for å ha sagt det helt til slutt, det er ikke sutring, men det bør ligge en god del planlegging bak et så stort byggverk. Jeg håper inderlig ikke at de som satte seg ned med planleggingen kun tenkte fotball og at vi har fått en stadion deretter.

 


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 26 nov 06, 23:53
Jeg vil ha Stones på stadon i åpning show.. hehe

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 27 nov 06, 01:29
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Holters
Bare jeg som synes det er utrolig at man ikke har tatt høyde for slike ting...? Eller har man kun planlagt konserter med visesangere...?

 

Konserter og andre store arrangementer ligger det vel en del penger i, så det er jo bemerkelsesverdig om de faktisk ikke har tilrettelagt Stadion for slike ting da i tilfelle. Jeg håper da inderlig de har tatt til seg lærdom av andre som har bygget stadion i det siste. Vi trenger ikke å dra lengre enn til Viking Stadion hvor det jevnlig arrangeres konserter som de får inntekter i fra.

 

Helt på linje med dere i denne saken.

 

Foruten den fantastiske løsningen med seter som skal av og på, (Plankehaugenfeltet), ved en eventuell Europacupdeltagelse, så har vi altså dette;

"midlertidige forsterkninger hver gang et stort arrangement skal avvikles"

Synes dette virker særdeles komisk...

 

Vi kan i alle fall trøste oss med at en eventuell utvidelse av stadion ikke vil by på de helt store problemene rent teknisk,

...vi bare sprenger vekk bærekonstruksjonen under gresset !  :-)

 

 

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 27 nov 06, 02:17
Endret: 27 nov 06, 02:18
Opprinnelig postet av Radoslaw
Foruten den fantastiske løsningen med seter som skal av og på, (Plankehaugenfeltet), ved en eventuell Europacupdeltagelse, så har vi altså dette;

"midlertidige forsterkninger hver gang et stort arrangement skal avvikles"


Har for øvrig hørt noe i det siste om at den påtenkte løsningen er ulovlig i henhold til UEFA sitt reglement. Man kan ikke gjøre slike endringer foran en kamp av sikkerhetsmessige årsaker. Stadion skal være slik den pleier å være. Det kan hende at UEFA går med på dette selv om det strider mot reglene, så vi får bare krysse fingrene og håpe på det beste og at klubben allerede har vært i samtaler med UEFA om løsningen.


Konsertbiten: Selv om man ikke har hatt store konserter i byen til nå, så tilsier ikke dette at man aldri kan ha det i fremtiden. Skulle alle ha tenkt slik, så ville verden vært blottet for nytenkning og sist jeg sjekket ligger det ganske omfattende planer i bakgrunnen som lurer for fremtiden til Fredrikstad. Et universitet er  verdt å nevne, selv om disse planene foreløpig er på "Science fiction"-stadium.

Det går an å tenke litt stort på sakene og se til andre stadionanlegg hvor man tjener gode penger på konserter. Parken har gjort København til Nordens rikeste klubb og i Norge har vi et stjerneeksempel i Viking, så det er lov å lære av andre. Hvis anlegget ikke tåler 20-30 tonn ekstra vekt, så er vel all fremtidig utbygging (utover de 15.000 plassene man har tatt høyde for) rimelig håpløst å fullføre?

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 27 nov 06, 10:24
Hva med åpningsshow med "Drops"? Er de for tunge?

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 27 nov 06, 11:35

Ville hørt denne jeg!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=0nfFi-_Hb2A

 

 


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 28 nov 06, 00:08
Endret: 28 nov 06, 00:12

Opprinnelig postet av Holters
Har for øvrig hørt noe i det siste om at den påtenkte løsningen er ulovlig i henhold til UEFA sitt reglement. Man kan ikke gjøre slike endringer foran en kamp av sikkerhetsmessige årsaker. Stadion skal være slik den pleier å være. Det kan hende at UEFA går med på dette selv om det strider mot reglene, så vi får bare krysse fingrene og håpe på det beste og at klubben allerede har vært i samtaler med UEFA om løsningen.

 

Jeg krysser i alle fall fingrene for at setene blir montert permanent så raskt som overhodet mulig,

...med hjelp fra UEFA eller ei !

 

Dette er en tåpelig løsning som kun vil skape komplikasjoner i fremtiden. Stygt er det også.

 

Så til topic;

 

Sissel Kyrkjebø kan, like før kampstart, synge en vakker versjon av  "Fredrikstadgutter våre veier..."

Dette vil absolutt holde for mitt vedkommende hva gjelder en eventuell åpningsseremoni,

...så kamp ! 

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 nov 06, 06:25
smokie hadde vært noe

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 28 nov 06, 11:53

Opprinnelig postet av keiko99
smokie hadde vært noe

 

Ingen fare for klaustrofobi da nei.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 28 nov 06, 12:33

Jeg synes vi bør ha Prljavo Kazaliste hit....

 

 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 nov 06, 12:57
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av keiko99
smokie hadde vært noe

 

Ingen fare for klaustrofobi da nei.

hva er galt med dem da ?

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 28 nov 06, 13:06
Endret: 28 nov 06, 13:11
Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av keiko99
smokie hadde vært noe

 

Ingen fare for klaustrofobi da nei.

hva er galt med dem da ?

 

Hvis jeg ikke tar helt feil nå så er det sikkert flere som ikke vet hvem Smokie er engang, så da må jeg si at Elton John er et bedre valg, selvom det også er ganske på trynet!!

 

For min del kunne det bare ha vært en oppvisningskamp, men som flere andre sier blir jo det litt vanskelig i.o.m at anlegget muligens ikke blir klart før i siste sekund.

 

Jeg forbinder Fredrikstad stadion med fotball og thats it!!

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 28 nov 06, 14:37
Opprinnelig postet av wergis
Hvis jeg ikke tar helt feil nå så er det sikkert flere som ikke vet hvem Smokie er engang, så da må jeg si at Elton John er et bedre valg, selvom det også er ganske på trynet!!


Med tanke på at Smokie er tunge "norgesvenner" er det vel få som har (vært så heldige) å unngå å høre om Smokie.
Smokie, Elton John, whatever - vil ikke ha noen av dem til Stadion...

Men hvis valget står mellom Smokie og Elton John blir det Elton John på meg. :)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 nov 06, 14:40
Glem Elton John han kommer ikke ferdig med det

her kan du lese om smokie fra en fan club sin side

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 28 nov 06, 14:48

Her kan du se om Prljavo kazaliste. legg merke på tilskuertallet på den ene konserten da....

 

en.wikipedia.org/wiki/Prljavo_Kazali%C5%A1te

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 28 nov 06, 14:51
Hva med Karlovs Borst? "skippermakke ..... ja åk nej"

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 28 nov 06, 15:36

Smokie!?!    Ja da trur jeg faktisk min kjære mor drar på stadion for første og siste gang. Jeg derimot, blir nok hjemme...

Hehe... Smokie...

 



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f