Husk meg
Brukernavn
Passord

Konan og Ismael skrev under for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 24 av 33 24

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 13 mar 07, 00:18
Opprinnelig postet av benksliter`n

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av benksliter`n
Dette er UDI`s feil og ansvar for at dette har skjedd

Hvordan kan du så bombastisk påstå det? Er det ikke klubbenes ansvar å sette seg inn i regelverket?

Mente NFF.

Det er NFF som gjør at denne saken(arbeidstillatelse) tar tid å behandle. De ønsker å behandle en hel bunke med søknader samtidig,for så å gi en dom på dem. Dette resulterer at det går ut over klubber og spilleres fremtidsplaner og virksomhet. NFF skal også være et serviceorgan for klubbene. Da skal de også rådføre og veilede klubbene.Slik at saker som dette ikke skjer!!  UDI lytter til NFF avgjørelser.

Er ganske sikker på at jeg leste at NFF sa man kunne trene og spille treningskamper på turistvisum men husker faen ikke hvor.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mar 07, 00:18

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av benksliter`n
Dette er UDI`s feil og ansvar for at dette har skjedd

Hvordan kan du så bombastisk påstå det? Er det ikke klubbenes ansvar å sette seg inn i regelverket?

Mener du at UDI har ansvaret for hva folk med turistvisum gjør når de er i Norge benkesliter`n? Det henger jo ikke på greip. Innehaverne av visumet må ta ansvar for egne handlinger og sette seg inn i hva som er tillatt eller ikke. I dette tilfellet burde ihvertfall FFK ha sørget for å kjenne regelverket...

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 13 mar 07, 00:19
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av benksliter`n
Dette er UDI`s feil og ansvar for at dette har skjedd

Hvordan kan du så bombastisk påstå det? Er det ikke klubbenes ansvar å sette seg inn i regelverket?

Mener du at UDI har ansvaret for hva folk med turistvisum gjør når de er i Norge benkesliter`n? Det henger jo ikke på greip. Innehaverne av visumet må ta ansvar for egne handlinger og sette seg inn i hva som er tillatt eller ikke. I dette tilfellet burde ihvertfall FFK ha sørget for å kjenne regelverket...

Ja og UDI burde vel tro at FFK sin søknad omhandlet en badetur på hvaler.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mar 07, 00:20
Endret: 13 mar 07, 00:21

Opprinnelig postet av paco
Er ganske sikker på at jeg leste at NFF sa man kunne trene og spille treningskamper på turistvisum men husker faen ikke hvor.

Du har rett i det paco, men det gjelder for spillere som ikke allerede har kontrakt.... Altså ikke våre gutter som jo har kontrakt allerede.....

---------------------------

RednWhite


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 13 mar 07, 00:22

Opprinnelig postet av paco
Slik jeg så det der så kan en idretts utøver jobbe i norge i inntil 3 mnd uten oppholdstillatelse,men mulig jeg leste feil uansett så blir det bare og vente og se for min del.

Personer fra land utenfor EU/EØS har ikke lov til å jobbe i Norge. Man kan komme hit som turist, inntil tre måneder. Skal man oppholde seg her lenger, må man søke omoppholdstillatelse, og skal man jobbe må man ha arbeidstillatelse. Samme om du er fotballspiller eller snekker eller noe annet.

Fra UDIs sider:  I utgangspunktet kan man ikke arbeide når man er i Norge på besøksvisum.
- Det er lov for en fotballspiller å trene og vise seg frem for en ny klubb for om mulig å få kontrakt på vanlig besøksvisum. Når arbeidskontrakten er inngått, må det derimot søkes tillatelse og søkeren kan ikke arbeide før tillatelsen er innvilget, sier Hansen.
Det kan søkes om midlertidig tillatelse som politiet kan innvilge dersom det er sannsynlig at søknaden om arbeidstillatelse vil bli innvilget (dersom Norges Fotballforbund har anbefalt dette).


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 13 mar 07, 00:24
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av benksliter`n
Dette er UDI`s feil og ansvar for at dette har skjedd

Hvordan kan du så bombastisk påstå det? Er det ikke klubbenes ansvar å sette seg inn i regelverket?

Mener du at UDI har ansvaret for hva folk med turistvisum gjør når de er i Norge benkesliter`n? Det henger jo ikke på greip. Innehaverne av visumet må ta ansvar for egne handlinger og sette seg inn i hva som er tillatt eller ikke. I dette tilfellet burde ihvertfall FFK ha sørget for å kjenne regelverket...

UDI må selvsagt rettlede og gjøre søkeren kjent med reglene for oppholdet på turistvisum. De vet jo også bakgrunnen til søkerens opphold i Norge! Derfor må søkeren veiledes ut fra denne.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mar 07, 00:26

Opprinnelig postet av paco
Ja og UDI burde vel tro at FFK sin søknad omhandlet en badetur på hvaler.

UDI behøver ikke tro noe som helst. De skal bare forholde seg til Norsk Lov og det som står i søknaden. De som søker har plikt til å sette seg inn i regelverket og å følge det.

---------------------------

RednWhite


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mar 07, 00:34

Opprinnelig postet av benksliter`n
UDI må selvsagt rettlede og gjøre søkeren kjent med reglene for oppholdet på turistvisum. De vet jo også bakgrunnen til søkerens opphold i Norge! Derfor må søkeren veiledes ut fra denne.

De har blitt informert/veiledet. Hva som gjelder for et turistvisum står klart på søknaden de må fylle ut. og det blir også opplyst til søker når søknaden er innvilget.... Feilen her er jo at FFK ikke hadde satt seg inn i regelverket og ikke hadde TÅLMODIGHET til å vente til AOT var invilget. Ifølge noen skråsikre her inne var jo det hele så å si klart. Sett i lys av dette er det FFK med administrerende direktør som har ansvaret

---------------------------

RednWhite


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 13 mar 07, 00:47
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av benksliter`n
UDI må selvsagt rettlede og gjøre søkeren kjent med reglene for oppholdet på turistvisum. De vet jo også bakgrunnen til søkerens opphold i Norge! Derfor må søkeren veiledes ut fra denne.

De har blitt informert/veiledet. Hva som gjelder for et turistvisum står klart på søknaden de må fylle ut. og det blir også opplyst til søker når søknaden er innvilget.... Feilen her er jo at FFK ikke hadde satt seg inn i regelverket og ikke hadde TÅLMODIGHET til å vente til AOT var invilget. Ifølge noen skråsikre her inne var jo det hele så å si klart. Sett i lys av dette er det FFK med administrerende direktør som har ansvaret

Tror jeg neppe. Da burde vel ambasaden utstedt en slik midlertidig arbeidstillatelse samtidig? Stakkars utlenninger som skal jobbe i Norge...må vel både ha tolk og advokat, før de tør å jobbe i Norge.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mar 07, 01:14

Opprinnelig postet av benksliter`n
Tror jeg neppe. Da burde vel ambasaden utstedt en slik midlertidig arbeidstillatelse samtidig? Stakkars utlenninger som skal jobbe i Norge...må vel både ha tolk og advokat, før de tør å jobbe i Norge.

Det er ikke så interessant hva du tror benkesliter`n. Det er rutiner for sånt. Ambasaden kan ikke gi midlertidig AOT. Det kan gis av det lokale politiet hvis det er sannsynlig at AOT som er til behandling vil bli innvilget. Dette har du da lest her inne før.....? Slutt nå å skylde på alle andre enn de som har ansvaret for rotet... 

Generellt sett så syns jeg ikke synd på utlendinger som skal jobbe i Norge. De har det bedre her enn i de fleste land i verden, og sannsynligvis MYE MYE bedre enn i hjemlandet sitt. Derfor de vil jobbe her vel...?

---------------------------

RednWhite


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 13 mar 07, 04:39
Opprinnelig postet av HotDream

 Slutt nå å skylde på alle andre enn de som har ansvaret for rotet... 

Her er det ingen grunn til krangel eller uklarhet. Det er Morgan Andersen som har ansvaret, det er det alltid. Spesielt hvis det er rot, da må det være ham. Det var derfor han ble ansatt, for å være ansvarlig for alt rot. Ettersom alle vet at det alltid er Morgan Andersens feil uansett. Spesielt når det går galt. Selv når det går bra er det Morgan Andersens feil at det går galt. Så dette er ingenting å lure på.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 13 mar 07, 08:09
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av HotDream

 Slutt nå å skylde på alle andre enn de som har ansvaret for rotet... 

Her er det ingen grunn til krangel eller uklarhet. Det er Morgan Andersen som har ansvaret, det er det alltid. Spesielt hvis det er rot, da må det være ham. Det var derfor han ble ansatt, for å være ansvarlig for alt rot. Ettersom alle vet at det alltid er Morgan Andersens feil uansett. Spesielt når det går galt. Selv når det går bra er det Morgan Andersens feil at det går galt. Så dette er ingenting å lure på.

 

Flight...... kan du fortelle oss uinvidde hvem som har ansvaret hvis ikke det er bedriften, og direktøren i den bedriften som sitter med ansvaret for å følge de lover og regler som følger av virksomheten og dennes ansatte ?

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 13 mar 07, 08:39

Byråkrat-tull, regelrytteri og paragrafjunkies. Dette gjelder både NFF og UDI i disse tilfellene. I Sverige hjalp faktisk det svenske fotballforbundet Helsingborg med veiledning da Henke Larson skulle leies ut. I Norge er det mer kjepper i hjul som gjelder. Fint med rammer og regler, men i de fleste av de tilfellene på NFFs bord nå er det faktisk snakk om unge spennende spillere som hever "varen" norsk toppfotball. Noe som kan gagne på flere fronter.

 

---------------------------

math


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 13 mar 07, 09:00

Må innrømme at jeg ikke alltid har den hele og fulle oversikten, men jeg må jo spørre meg sjøl ;

Hvorfor blir det bestandig en hel del ugreier rundt Morgan A,  er det alle andre som er "slemme" mot han eller er det hans evne til å "kutte svinger" osv som spiller inn.

Må faktisk si at ordtaket " Alle er dumme dumme når jeg er sur" rinner meg i hu.

Uansett velger jeg å tro at loven er lik for såvel Morgan som "Jørgen Hattemaker", dersverre er det slik at noen ganger må vi alle ta enkelte hensyn som vi kan finne unødige.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 13 mar 07, 09:07
Opprinnelig postet av dracula

Må innrømme at jeg ikke alltid har den hele og fulle oversikten, men jeg må jo spørre meg sjøl ;

Hvorfor blir det bestandig en hel del ugreier rundt Morgan A,  er det alle andre som er "slemme" mot han eller er det hans evne til å "kutte svinger" osv som spiller inn.

Må faktisk si at ordtaket " Alle er dumme dumme når jeg er sur" rinner meg i hu.

Uansett velger jeg å tro at loven er lik for såvel Morgan som "Jørgen Hattemaker", dersverre er det slik at noen ganger må vi alle ta enkelte hensyn som vi kan finne unødige.

 



Loven er nok lik, men det er definitivt ikke mediedekningen.
Jeg har ikke sett noen opplysninger som tilsier at de langveisfarende i Start, RBK eller Brann skal ha annerledes tillatelse enn våre ivorianere, men det er først når FFK og Morgan henter inn spillere på turistvisum at mediene slenger seg på.
NFF anbefalte jo til og med RBK og hente Traore på turistvisum.
Hvordan kan de gjøre det om turistvisum ikke er egnet for å terne med klubben?

Og så lenge ivorianerne ikke får betalt i denne perioden, så ser jeg uansett ikke problemet med at de trener med FFK nå.

Vi må nok regne med en god del negativ mediomtale så lenge vi har ansatt Morgan Andersen.
Om denne medieomtalen er berettighet eller ikke, det er en helt annen sak.

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 13 mar 07, 09:17
Endret: 13 mar 07, 09:20
Opprinnelig postet av JJunior


Vi må nok regne med en god del negativ mediomtale så lenge vi har ansatt Morgan Andersen.
Om denne medieomtalen er berettighet eller ikke, det er en helt annen sak.


Jeg er helt enig med deg JJunior. Og det er vel denne typen mediaomtale Morgan forsøkte å ta et slags oppgjør med her.

---------------------------

Ære være Plankebyen


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mar 07, 09:55

Opprinnelig postet av JJunior

Loven er nok lik, men det er definitivt ikke mediedekningen.
Jeg har ikke sett noen opplysninger som tilsier at de langveisfarende i Start, RBK eller Brann skal ha annerledes tillatelse enn våre ivorianere, men det er først når FFK og Morgan henter inn spillere på turistvisum at mediene slenger seg på.
NFF anbefalte jo til og med RBK og hente Traore på turistvisum.
Hvordan kan de gjøre det om turistvisum ikke er egnet for å terne med klubben?

Og så lenge ivorianerne ikke får betalt i denne perioden, så ser jeg uansett ikke problemet med at de trener med FFK nå.

Vi må nok regne med en god del negativ mediomtale så lenge vi har ansatt Morgan Andersen.
Om denne medieomtalen er berettighet eller ikke, det er en helt annen sak.

Vi får nok litt ekstra oppmerksomhet pga Morgan, men det har da blitt skrevet om alle utlendingene i RBK, Brann og Start også. Det ser jo ut til at alle disse 3 har problemer med å få AOT for noen av sine spillere.... Når det gjelder våre, så tror jeg at det i utgangspunktet ikke var noe stort problem å få AOT. Problemet (om vi skal tro TV2) er at FFK ikke hadde tålmodighet til å vente noen dager til før de lot gutta trene med laget. Om de mottar lønn eller ikke har ingen ting med saken å gjøre, det vet jo de fleste som har fulgt debatten her inne...  Nå får vi håpe at dette ikke setter hele prosessen i fare og at gutta får bli. I motsatt fall har jo "noen" gjort en gedigen tabbe.

---------------------------

RednWhite


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 13 mar 07, 10:29

Opprinnelig postet av JJunior

Jeg har ikke sett noen opplysninger som tilsier at de langveisfarende i Start, RBK eller Brann skal ha annerledes tillatelse enn våre ivorianere, men det er først når FFK og Morgan henter inn spillere på turistvisum at mediene slenger seg på.
NFF anbefalte jo til og med RBK og hente Traore på turistvisum.
Hvordan kan de gjøre det om turistvisum ikke er egnet for å terne med klubben?

Det kan jo i aller høyeste grad virke som om Start ikke har noen klausul om arbeidstillatelse ifm sine "ikke-eøs-spillere". (Publisert 12.03.07)

"Mandag sendte Starts sportslige leder Trond Are Gjone søknad til politiet om oppholds- og arbeidstillatelse for den unge brasilianeren(Bruno), samt Ygor og Anthony Annan. "

Fra www.udi.no : "Det kan søkes om midlertidig tillatelse som politiet kan innvilge dersom det er sannsynlig at søknaden om arbeidstillatelse vil bli innvilget (dersom Norges Fotballforbund har anbefalt dette)."

Dersom dette gjelder turistvisa inkludert midlertidig arbeidstillatelse, så er jo Start også på "dypt vann" siden spillerne allerede har trent og spilt kamper. Kan heller ikke se her at det er sannsynlig at Bruno får innvilget sin søknad?

 


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 13 mar 07, 10:37

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av benksliter`n
Dette er UDI`s feil og ansvar for at dette har skjedd

Hvordan kan du så bombastisk påstå det? Er det ikke klubbenes ansvar å sette seg inn i regelverket?

Hvis det er blitt gjort som Morgan her sier, så er det selvfølgelig UDI`s feil. Da burde man iallefall kommet tilbake med en forklaring om at "sånn er det ikke"....

Fra f-b.no "– Da vi søkte om turistvisum skrev vi i søknaden at de skulle komme for å trene med laget. Denne søknaden ble innvilget, og vi kan da ikke se at vi har gjort noe galt, sier Andersen."

 

"Når du kjøper en forsikring som skal dekke tyveri fra et hus, så bør det opplyses om at tyveri ikke dekkes dersom det ikke er innstallert alarm!"


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 13 mar 07, 11:15
Opprinnelig postet av Oslo

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av benksliter`n
Dette er UDI`s feil og ansvar for at dette har skjedd

Hvordan kan du så bombastisk påstå det? Er det ikke klubbenes ansvar å sette seg inn i regelverket?

Hvis det er blitt gjort som Morgan her sier, så er det selvfølgelig UDI`s feil. Da burde man iallefall kommet tilbake med en forklaring om at "sånn er det ikke"....

Fra f-b.no "– Da vi søkte om turistvisum skrev vi i søknaden at de skulle komme for å trene med laget. Denne søknaden ble innvilget, og vi kan da ikke se at vi har gjort noe galt, sier Andersen."

 

"Når du kjøper en forsikring som skal dekke tyveri fra et hus, så bør det opplyses om at tyveri ikke dekkes dersom det ikke er innstallert alarm!"

Stemmer det du skriver,UDI har blitt opplyst om at FFk trengte turistvisum i påvente av at søknadene ikke var ferdige så spillerne kunne trene!!! men UDI har jo ikke sagt noe negativt ang.dette.Det er tv2 og fb som har gjort det.Morgan har jo redegjort for hva som har skjedd så hvorfor denne hetsen i fra alle.Spillerne i start og rosenborg har trent med lagene sine med kun turistvisum så de har større problemer enn FFK.Det er media som har satt igang dette og det er rart at supporterne her inne som nå vet hvordan det ligger ann fortsatt diskuterer om det er FFK som har gjort noe galt.


Flat Trådet Nøstet
Side 24 av 33 24

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f