Husk meg
Brukernavn
Passord

Konan og Ismael skrev under for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 33 6

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 29 jan 07, 20:57
Opprinnelig postet av SirLion

de to nye ivorianerne er veeeeeldig spennende vil jeg si, bråthen er også ett talent sammen med lasse, mens shaaban er mitt klare førstevalg som keepere.. Vilogså si som rune, at hvis shaaban blir skada har vi ett problem, synes vi skulle henta inn en ny reservekeeper som kan stå bak rami dersom han må på landslaget eller blir skada....

Det skal bli spennende å se laget + nye spillere til året og hvordan det blir



Bare for å pirke litt. Du mener dette året, gjør du ikke ??

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 29 jan 07, 21:42
ja rune ;o) og det er lov å pirke litt =)

---------------------------

Drekka, pule spy og sloss.... Ta toget til Moss...


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 30 jan 07, 02:05
Opprinnelig postet av SirLion

de to nye ivorianerne er veeeeeldig spennende vil jeg si, bråthen er også ett talent sammen med lasse, mens shaaban er mitt klare førstevalg som keepere.. Vilogså si som rune, at hvis shaaban blir skada har vi ett problem, synes vi skulle henta inn en ny reservekeeper som kan stå bak rami dersom han må på landslaget eller blir skada....


Hva slags signal vil det sende ut til Staw og Bråthen da? Dette er begge store talenter, Staw har også fått noen kamper på øverste nivå i Norge, hvor han har kommet ganske godt fra det. Enig i at Shaaban er vårt klare førstevalg, men hvis vi ønsker at unge spillere skal etablere seg på førstelaget i framtida så kan vi ikke hele tiden hente inn mer erfarne spillere som skyver de unge bakover i rekkene. Et lag må selvfølgelig ha en del rutine og erfaring, men her gjelder det å finne en balanse som harmonisere med målsetningen om å heve kvaliteten på laget og samtidig utvikle egne spillere som tar steget opp. I dette tilfelle med Staw og Bråthen så mener jeg helt klart at klubben bør vise dem tillitt og gi dem signaler om at de vil bli satset på i framtida, spesielt hva angår Staw. Dersom klubben skulle hente inn en ny andre keeper nå, så tviler jeg sterkt på om Staw ser noe særlig lyst på framtida si i klubben. Konklusjon: Vi må tørre å gi de unge en sjanse før vi henter inn mer erfarne spillere som kanskje bare er hårfint bedre per dags dato. Dette syns jeg forøvrig det virker som Aune og Haugen allerede har tatt tak i, da de blant annet sendte hjem en spiller som Palmi, som de mente var god, men ikke så mye bedre enn f.eks. Elvestad at de ville hente han inn.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 30 jan 07, 02:33
Endret: 30 jan 07, 02:34
Syns da absolutt at Staw er bra nok til å være andrekeeper. Vil da si at han stod veldig bra om søndag. En annen ting er hvis Staw forsvinner til England (noe jeg ikke tror skjer). Bråten fikk kanskje en dårlig start i FFK-buret, men kan kanskje vise seg å være bra etter å ha trent seg opp. Det vi kunne trenge er en 3dde keeper som reserve til Bråten kommer seg opp på TL nivå. Blir skjelven i knea hvis Bråten skulle stå en tippeligakamp med det nivået han viste mot Moss...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Simen, måtte du BRENNE!!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 30 jan 07, 08:32

Ser det har vært stor aktivitet her den siste tiden.

Eneste må være at motsetningene mellom enkelte av oss kanskje er kommet enda tydeligere fram.

Kanskje bare bra at det er slik, for sjøl vil jeg betakke meg den dagen jeg opplever at f.eks Paco er enige i mine synspunkt. Enkelt og greit.

Over til noe (kanskje) saklig.

Rani Shaban er og bør være FFK sitt klare førstevalg, dersom han blir skadet i noen kamper kan Lasse Staw steppe inn. Problemet oppstår etter min mening dersom Rami enten forsvinner eller blir langtidsskadd  (f.eks 4/5 kamper eller mer). Dersom den situasjon oppstår mener jeg at FFK bør vurdere å gå til anskaffelse av ny keeper. Lasse Staw er meget lovende og kanskje neste år (forhåpentlig) fullverdig TL -keeper.

Når det gjelder "ivorianerne" så synes jeg det fortsatt er merkelig at de, dersom der er så "fantastiske" ikke har fast spilletid på ett U-landslag som ikke hevder seg. Håper virkelig ikke det er slik at vi bare for å fylle avtalen med Charlton dette året må gi de spilletid.

PS gjaldt ikke det med spilletid for McDonald og Garro også. Jeg bare spør av ren uvitenhet.

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 30 jan 07, 10:56
Opprinnelig postet av dracula
Når det gjelder "ivorianerne" så synes jeg det fortsatt er merkelig at de, dersom der er så "fantastiske" ikke har fast spilletid på ett U-landslag som ikke hevder seg.

Skal riktignok påpekes at gutta er 18 år og de var med på U20-landslaget. Synes ikke det er så ekstremt merkelig at de ikke er faste spillere på et landslaget beregnet for gutter som er to år eldre.

Vi får bare vente og se hva de kan bidra med fremover.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 30 jan 07, 11:03
Ikke uenig den kommentarer Holters, men du overser poenget. Er de gode nok for FFK idag, når de ikke er gode for Ivory Coast U?

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 jan 07, 11:06
Endret: 30 jan 07, 11:39
Opprinnelig postet av dracula
Ikke uenig den kommentarer Holters, men du overser poenget. Er de gode nok for FFK idag, når de ikke er gode for Ivory Coast U?


Blir ikke det littegrann det samme som å spørre om Tarik er god nok for FFK når han ikke blir tatt ut til U21-landslaget? Han er tross alt noen år yngre enn gutta som spiller der.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 30 jan 07, 11:37

Opprinnelig postet av dracula
Ikke uenig den kommentarer Holters, men du overser poenget. Er de gode nok for FFK idag, når de ikke er gode for Ivory Coast U?

Det er vel godt mulig at det er, og godt mulig at de ikke er...


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 30 jan 07, 16:13
Tror de fleste afrikanske U-20 lag hadde rundspilt det Norske.Guttene spiller jo på samme klubb lag som han som gikk til rosenborg,ble vel nominert til afrikas beste spiller.

Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 31 jan 07, 23:25
Er disse tilbake nå eller?

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 01 feb 07, 22:28

Opprinnelig postet av Jepmaster
Er disse tilbake nå eller?

 

Lurer på det jeg også

Det er vel snart en uke,siden turneringen i Afrika var ferdig.

Kunne ikke se dem på treningen i reportasjen til TVØstfold?

Det er,så man begynner å lure på om det blir noe tull og tøys her

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 01 feb 07, 22:52
Endret: 06 feb 07, 17:51

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061120/SPORTEN/

Fant denne! Da sa Morgan at han ventet dem i månedsskiftet Jan/Feb! så da burde de vel komme snart da!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 01 feb 07, 23:08
shittu ble observert i noe buskas utenfor østfoldhallen ista.

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 04 feb 07, 19:58
Endret: 04 feb 07, 20:00
Hva tenker dere om disse gutta i forhold til om de går inn i første 11er,back-up for første 11 eller reservelag med noen innhop underveis i sesongen.Gode nok til å erstatte Brenne ?

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 04 feb 07, 23:00
Opprinnelig postet av Vlad
Hva tenker dere om disse gutta i forhold til om de går inn i første 11er,back-up for første 11 eller reservelag med noen innhop underveis i sesongen.Gode nok til å erstatte Brenne ?


Det er umulig å svare på. Få har sett dem i ordentlig aksjon. Greit at de blir beskrevet som talenter, men om de er gode nok til å erstatte Simen tror jeg ikke noen her inne har en seriøs formening om. Hvordan kan noen ha det?

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
2007: Nytt stadion med Tippeliga og Europaspill =D
Fortsatt god bedring Dagfinn!


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 05 feb 07, 03:16
Når kommer disse a?

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 05 feb 07, 04:41
Har troa på at disse gutta er av høy kvalitet. Særlig Fofana er en spiller jeg har høye forventninger til i sesongen som kommer.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 06 feb 07, 12:35

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 feb 07, 07:27

Uvisst med ivorianerne

Det er ikke opplagt at FFK får innvilget arbeidstillatelse for de to unge spillerne fra Elfenbenskysten.

Strenge kriterier

Stein Pedersen i NFF har med spilleroverganger å gjøre. Han er ikke like optimist på FFKs vegne.Han henviser til strenge kriterier for borgere utenfor EØS; enten de er fotballspillere eller ikke. Utfra FFKs redegjørelse er det NFF som innstiller overfor UDI om arbeidstillatelse bør gis.

–Det er bare «spesialister» utenfor EØS som normalt får arbeidstillatelse i landet. For fotballspillere er det litt annerledes. FFK må redegjøre for at de to spillerne er «absolutt nødvendige for virksomheten». At det er spillere som hever laget, påpeker han.

www.demokraten.no/lokalsport/article2569951.ece

 



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 33 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340