Husk meg
Brukernavn
Passord

To unge lovende spillere fra Elfenbenskysten?

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 nov 06, 17:07
Endret: 17 nov 06, 17:08

Opprinnelig postet av Shadar
For meg virker det som at kanskje både Bjørkøy, Brenne og West/Gherland (en av de to) forsvinner fra klubben (selvfølgelig bare spekulasjoner), men med alle disse spillerne som er på prøve + disse "kystgutta", så er det for dårlig plass til de mange med store ambisjoner i klubben. Det ville blitt en helt vilt tilspisset konkurranse i klubben.

Et råtips: Brenne forsvinner utenlands, Bjørkøy til LSK, West til usa/Gherland leid ut til for.eks Sparta.

Tror kanksje klubben ser sitt snitt i å tjene gode penger på salg av noen av profilene våre da vi får inn spillere nærmest gratis (Gallo & Raio-kompisen), i tillegg til at Stadheim kan matches. Kystgutta er vel neppe noe dårligere enn Bjørkøy/Brenne. Klubben står ovenfor en vanskelig sportlig vurdering som kan få store konsekvenser for klubben fremover. Måtte den ta den riktige, hva det nå enn er.

Tror at en av ivorianerene fort kan ende opp som spiss,hvis vi har ikke får inn noen kvalitets-spiss.

Tipper Fofana som spiss da,p.g.a. farten han har. Kouadio kanskje inn istedet for Brenne eller Bjørkøy som muligens kan forsvinne,som offansiv midtbanespiller/playmaker. Kanskje en type Koren-rolle,rett bak spissene/spiss.

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 nov 06, 17:22
Tviler på at vi ser noen av de som spiss i vår 4-3-3 formasjon.

4-3-3 (dagens formasjon):
-------------X-------------
X---------X---X---------X
-------------X ------------
------k?---------f?-------
k?-----------------------F
-------------X-------------

4-3-3 med omvendt V:

-------------X-------------
X---------X---X---------X
------X-----------X-------
-------------K-------------
k?-----------------------F
-------------X-------------

Dette er hva jeg tror:
K = Kouadio mest aktuell
F = Fofana mest aktuell
kf? = Kanskje kan de benyttes her også?

Dette er meget offensive spillere, så tviler på at de blir satt noe lenger tilbake på banen enn dette. Tror heller ikke de har fysikken som trengs til å spille spydspisser i 4-3-3, men de kan nok klare seg godt som vinger. Jeg vet ingenting om hvor løpssterke de er, men det bør de være for å spille indreløpere.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 nov 06, 17:45

Opprinnelig postet av Holters
Tviler på at vi ser noen av de som spiss i vår 4-3-3 formasjon.

4-3-3 (dagens formasjon):
-------------X-------------
X---------X---X---------X
-------------X ------------
------k?---------f?-------
k?-----------------------F
-------------X-------------

4-3-3 med omvendt V:

-------------X-------------
X---------X---X---------X
------X-----------X-------
-------------K-------------
k?-----------------------F
-------------X-------------

Dette er hva jeg tror:
K = Kouadio mest aktuell
F = Fofana mest aktuell
kf? = Kanskje kan de benyttes her også?

Dette er meget offensive spillere, så tviler på at de blir satt noe lenger tilbake på banen enn dette. Tror heller ikke de har fysikken som trengs til å spille spydspisser i 4-3-3, men de kan nok klare seg godt som vinger. Jeg vet ingenting om hvor løpssterke de er, men det bør de være for å spille indreløpere.

Jeg forutsatte at vi ikke skaffer oss en spiss som bøtter inn mål(12-20) neste år heller.

Hører at de er meget disiplinerte og smarte spillere, med god fotballforståelse og teknikk kombinert med balanse.

Har du så ekstrem fart,spillerforståelse og teknikk som Fofana,så trenger han ikke den fysikken. Tror ikke han har noe mindre fysikk enn Mifsud. Og han har vel spilt alene på topp på Lillestrøm.

 

Bare nevner,at Fofana parkerte PAC på trening og lurte han gang på gang.

Leste

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 nov 06, 18:05
Opprinnelig postet av benksliter`n
Har du så ekstrem fart,spillerforståelse og teknikk som Fofana,så trenger han ikke den fysikken. Tror ikke han har noe mindre fysikk enn Mifsud. Og han har vel spilt alene på topp på Lillestrøm.

Det er et godt poeng dette, men en spydspiss i 4-3-3 figurerer sjeldent som en bakromsspiss, da man har andre oppgaver i tillegg som å involvere vingene i spillet, holde på ballen til midtbanen kommer etter, osv. Det er ofte vingene som får de store løpsduellene etter at spydspissen har holdt på ballen, flikket ballen videre, headet en gjennombruddspasning osv. Jeg tror nok at Fofana kan gjøre en like god - om ikke bedre - jobb som ving. I prinsippet så kan jo alle de tre fremste i 4-3-3 fremstå som spisser.

Hovedproblemet slik jeg ser det med en gjennombruddshissig spydspiss er nettopp dette med å involvere andre i spillet. Det blir mange løpeballer og forsøk på å komme alene med keeper. Han kan godt scoret mange mål, men det stopper som regel der. Mifsud tror jeg faktisk ikke har en eneste assist i LSK, men dette kommer jo mye an på spilleren også, dvs om han er egoistisk eller ei.

Jeg kan ikke mye om LSK, men spiller ikke de 4-4-2 med en diamant på midten? Spissparene Sungodt/Occean og Mifsud/Myklebust på topp med playmakeren Koren liggende bak som en hengende spiss?

4-4-2 med diamant på midten:
-------------X-------------
X--------X----X---------X
-------------X ------------
----X----------------X----
-------------X ------------
-------X----------X-------

Jeg tror i alle fall de spiller slik?

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 17 nov 06, 18:06
Jeg vil vel tro at Mifsud har en del mer muskler enn Fofana, men teknikken hans derimot kan ikke måle seg. Det er utrolig hva fart og teknikk har å si for en fotballspiller. Spennende.. PAC er jo faktisk ikke så lett å bryne seg på en mot en heller.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 nov 06, 18:25
Endret: 17 nov 06, 18:26

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av benksliter`n
Har du så ekstrem fart,spillerforståelse og teknikk som Fofana,så trenger han ikke den fysikken. Tror ikke han har noe mindre fysikk enn Mifsud. Og han har vel spilt alene på topp på Lillestrøm.

Det er et godt poeng dette, men en spydspiss i 4-3-3 figurerer sjeldent som en bakromsspiss, da man har andre oppgaver i tillegg som å involvere vingene i spillet, holde på ballen til midtbanen kommer etter, osv. Det er ofte vingene som får de store løpsduellene etter at spydspissen har holdt på ballen, flikket ballen videre, headet en gjennombruddspasning osv. Jeg tror nok at Fofana kan gjøre en like god - om ikke bedre - jobb som ving. I prinsippet så kan jo alle de tre fremste i 4-3-3 fremstå som spisser.

Hovedproblemet slik jeg ser det med en gjennombruddshissig spydspiss er nettopp dette med å involvere andre i spillet. Det blir mange løpeballer og forsøk på å komme alene med keeper. Han kan godt scoret mange mål, men det stopper som regel der. Mifsud tror jeg faktisk ikke har en eneste assist i LSK, men dette kommer jo mye an på spilleren også, dvs om han er egoistisk eller ei.

Jeg kan ikke mye om LSK, men spiller ikke de 4-4-2 med en diamant på midten? Spissparene Sungodt/Occean og Mifsud/Myklebust på topp med playmakeren Koren liggende bak som en hengende spiss?

4-4-2 med diamant på midten:
-------------X-------------
X--------X----X---------X
-------------X ------------
----X----------------X----
-------------X ------------
-------X----------X-------

Jeg tror i alle fall de spiller slik?

Jo,det stemmer nok det,men ikke i alle kampene tror jeg.

Hvis det blir sånn som du tror,så vil vel Tarik,Brenne,Bjørkøy og Kvisvik få tøff konkuranse.

Ikke rart at alle disse spillerene vurderer og posisjonerer seg  i forhold til fremtiden sin nå

 

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 17 nov 06, 19:41
bjørkøy for fugledritten.. *grøsse*

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 17 nov 06, 19:58

ikke glem vourinen da,får nok se mye til han neste sesong,i tilegg til en afrikaner eller 2 så stallen ser ut til og fylle seg opp fremmover på banen allerede


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 nov 06, 21:07
Opprinnelig postet av paco

ikke glem vourinen da,får nok se mye til han neste sesong,i tilegg til en afrikaner eller 2 så stallen ser ut til og fylle seg opp fremmover på banen allerede

Hva har du sett av Vuorinen som vi andre ikke har sett??


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 17 nov 06, 22:18
vel. hva sa man om toth ifjor?

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 18 nov 06, 00:22

Er det noen som er i tvil nå, på at dette er mega-talenter???

Afrika-boys skriver muligens kontrakt imorgen

oj oj oj....jeg gleder meg til neste sesong nå!!!

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061118/FFK/111180062/1017/AKTUELT

Her kommer nok noen på laget,til å måtte vike plass for Afrika-boys

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 18 nov 06, 00:25
Hvis ikke de er glad i å leke gjemsel med klubben sin, som nigerianerne i lyn, skjønner jeg ikke annet enn at dette er bankers og er nødt til å gjøre FFK bedre og rikere. Det eneste er at det er litt tristhet oppi det hele med at West eller Gherland må gå.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 18 nov 06, 00:47

Opprinnelig postet av Shadar
Hvis ikke de er glad i å leke gjemsel med klubben sin, som nigerianerne i lyn, skjønner jeg ikke annet enn at dette er bankers og er nødt til å gjøre FFK bedre og rikere. Det eneste er at det er litt tristhet oppi det hele med at West eller Gherland må gå.

Ja,det er litt trist også....West og Mackie er jo spillere,som kunne gjøre en god jobb for FFK,men sånn er det å være proffspiller.

Likte den Shadar...bedre og rikere

Morgan har vel lært litt fra de forrige spillerene han hentet...så vi får håpe det ikke blir noe cirkus.

Nigeria er et land med mye lureri og korupsjon og dritt.....tror faktisk det er litt bedre moral i Elfenbenkysten.

Nå kan det bli mange herlige fotballkamper på stadion, med to store fotballartister fra Afrika på stadion. Får bare håpe de spiller en hel sesong før de blir solgt.

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 nov 06, 01:10
Opprinnelig postet av ffkmufc
Opprinnelig postet av paco

ikke glem vourinen da,får nok se mye til han neste sesong,i tilegg til en afrikaner eller 2 så stallen ser ut til og fylle seg opp fremmover på banen allerede

Hva har du sett av Vuorinen som vi andre ikke har sett??



Har spurt om det samme selv flere ganger, men aldri fått noe skikkelig svar egentlig...

Men disse afrikanerne virker lovende, ettersom de allerede er tilpasset europeisk fotball, så blir det lettere å integrere dem fotballsmessig også. Så får vi håpe Morgan & Co også klarer oppgaven med å få dem til å trives i et nytt land.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 nov 06, 01:14
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av ffkmufc
Opprinnelig postet av paco

ikke glem vourinen da,får nok se mye til han neste sesong,i tilegg til en afrikaner eller 2 så stallen ser ut til og fylle seg opp fremmover på banen allerede

Hva har du sett av Vuorinen som vi andre ikke har sett??



Har spurt om det samme selv flere ganger, men aldri fått noe skikkelig svar egentlig...

Men disse afrikanerne virker lovende, ettersom de allerede er tilpasset europeisk fotball, så blir det lettere å integrere dem fotballsmessig også. Så får vi håpe Morgan & Co også klarer oppgaven med å få dem til å trives i et nytt land.
hva mener du er vel flere som mener at det lille vourinen har vist har hvert bra,flere som har hatt han på blokka,men la han få litt tid så tror jeg han blir og se mye av til året,vet at flere spillere og personer i ledelsen forventer seg mye av han men uansett tusen takk morgan tror alle de fire du har hentet de siste mnd kommer til og gjøre det bra

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 nov 06, 01:23
Opprinnelig postet av paco
hva mener du er vel flere som mener at det lille vourinen har vist har hvert bra,flere som har hatt han på blokka,men la han få litt tid så tror jeg han blir og se mye av til året,vet at flere spillere og personer i ledelsen forventer seg mye av han men uansett tusen takk morgan tror alle de fire du har hentet de siste mnd kommer til og gjøre det bra


Ikke for å gjøre dette til en diskusjon vedrørende Vourinen, men han har da vitterlig ikke vært så bra? De innhoppene han har hatt har vel ikke vært all verden, bortsett fra en positivt innhopp mot Start. I kampen han fikk starte mot Stabæk var han ikke all verden og ble byttet ut ved pause. Han har vel heller ikke imponert på andrelaget, noe som jeg ser på som en forutsetning for i det hele tatt å bli vurdert seriøst som fast på A-laget. Hvem er det som har han på blokka egentlig? Du vet egentlig veldig mye om det som skjer i ledelsen må jeg si, jeg har ikke helt troen på det dog... Om spillere og personer i ledelsen forventer mye av han til året har vel lite å gjøre med hvor god han er, men mer på prisen hans vil jeg tro.

Du var jo også veldig kritisk til Shaaban og kom med "inside information" fra ledelsen den gangen også. Det viste seg jo at Shaaban hadde rett, og når vi endelig tro til i hver kamp, så berget vi plassen og sikret cupgullet. Men denne diskusjonen har vi hatt før, og vi kommer vel ingen vei denne gangen heller, så det er vel egentlig meningsløst å fortsette diskusjonen.

At Vourinen kan slå til kan selvsagt skje, men når du er så bombesikker på det, bør du ha sett noe ekstraordinært hos han enn det alle andre har gjort, og jeg lurer fortsatt på hva det er. For min del har han ikke gjort noe større vesen ut av seg enn resten av reservene våres.

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 18 nov 06, 02:02
Var maaaaaaaaaaaaaaaange som ville ha ut Mihaly Toth ifjor på denne tiden fordi han ikke var god nok... Husker dere? Og iår har han visst seg å være en kriger og en kjemper, ikke blitt mange målene men.... Jeg gleder meg til neste sesong og se hvordan Vourinen har utviklet seg gjennom vinteren....

---------------------------

Ikveld, skal jeg drekke meg drita full og gå opp og danse på bordet etterpå =) Enerly til tv2 =)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 nov 06, 02:04
Endret: 18 nov 06, 02:07
Opprinnelig postet av SirLion
Var maaaaaaaaaaaaaaaange som ville ha ut Mihaly Toth ifjor på denne tiden fordi han ikke var god nok... Husker dere? Og iår har han visst seg å være en kriger og en kjemper, ikke blitt mange målene men.... Jeg gleder meg til neste sesong og se hvordan Vourinen har utviklet seg gjennom vinteren....


Siden du svarte meg, så regner jeg også med svaret var til meg. Jeg sier ikke at Vourinen kan slå til, men å være så bombesikker på det som Paco er basert på det vi har sett av han, blir i min øyne helt feil, for der har vi ikke sett noe som kan minne om en storscorer slik vi ble forespeilet. Så da må det være andre ting han, som ingen andre, har sett som gjør at han er så veldig sikker på at Vourinen blir en hit, og det har han ennå ikke klart å svare på...

Og med det så avslutter jeg diskusjonen om Vourinen i denne tråden, for denne tråden handler om helt andre spillere

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 nov 06, 02:11
... og for å få tråden inn på riktig spor igjen:

Håper virkelig at Morgan & Co er sikker på at disse er garantert oppholdstillatelse, slik at vi ikke på ny skriver kontrakt med spillere vi ikke kan få bruke på en stund. Han var vel også sikker i sin sak angående islendingen, men bommet stygt der og vi må vente til neste år for å se hva vi egentlig har kjøpt der oppe.

At en av dem har spilt i den afrikanske Champions Leauge-finalen skulle jo tilsi at de også har en del erfaring fra fotball på et høyere nivå, og det lover bra.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 18 nov 06, 03:38
Hm. Disse må signeres. Uansett er det lenge til sesongen begynner, så det bør ære bæmkers uanansett. Bare vi får kvalitet i forsvaret og nå, så ser jeg for meg at vi tar "the double" neste år.. (kanskje litt abisiøst men dog..)

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å TROFEET LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340