Husk meg
Brukernavn
Passord

To unge lovende spillere fra Elfenbenskysten?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 7 4

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 nov 06, 11:56
Opprinnelig postet av benksliter`n

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av benksliter`n
Denne Diomande har jeg også lest om. Han skal vist være blandt de store talentene i Afrika også. Leste inne på VG`s forum,at han var på vei til Lillestrøm. Er det noen som kan bekrefte dette?

Ja, han har trent med Lillestrøm i evigheter og de venter bare på at han skal bli 18 år så de kan signere profesjonell kontrakt med ham. Nå gjenstår det jo å se hva som skjer etter at Rösler fikk sparken.

 

Ser jo ut som han er klar for Lillestrøm. Når jeg leser i VG forumet.

http://vg.transact.no/Search.asp?Row=&Group=&Username=&Period=0&Query=diomande

Da har de også fått et kjempetalent. Ser ut som Norge plutselig har blitt en populær mellomstasjon for afrikanske stortalenter.



"Lsk får Diomande fra Elfenbenkysten. Han skriver under når han bli 18 i slutten av denne måneden. Hvis ikke trenerbyttet har en invirkning her da."

Dette var det nyeste innlegget om Diomande jeg fant fra linken du postet, og det innlegget var skrevet 14. november.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 nov 06, 12:05

Ok,Holters.

Da har Lillestrøm det store spisstalentet(Diomande) og vi venstrekant(Fofana) og offansiv midtbane(kouadio).

FFK hadde kanskje hadt enda bedre bruk for en spiss som Diomande.

Kanskje Lillestrøm har snappet han foran nesen til FFK?

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06
Innlegg: 148

Lagt til: 17 nov 06, 12:08
Opprinnelig postet av benksliter`n

Ok,Holters.

Da har Lillestrøm det store spisstalentet(Diomande) og vi venstrekant(Fofana) og offansiv midtbane(kouadio).

FFK hadde kanskje hadt enda bedre bruk for en spiss som Diomande.

Kanskje Lillestrøm har snappet han foran nesen til FFK?

 

Tviler på at Lillestrøm snappet han forran nesa på FFK. Det er fordi, med Morgan kom afrikanerne, og Diomande har vært i Lillestrøm lenger enn Morgan i FFK..


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 nov 06, 12:13
Endret: 17 nov 06, 12:26
Opprinnelig postet av Kongerapærn
Opprinnelig postet av benksliter`n

Ok,Holters.

Da har Lillestrøm det store spisstalentet(Diomande) og vi venstrekant(Fofana) og offansiv midtbane(kouadio).

FFK hadde kanskje hadt enda bedre bruk for en spiss som Diomande.

Kanskje Lillestrøm har snappet han foran nesen til FFK?

 

Tviler på at Lillestrøm snappet han forran nesa på FFK. Det er fordi, med Morgan kom afrikanerne, og Diomande har vært i Lillestrøm lenger enn Morgan i FFK..



Står litt om Diomande her.

Jeg fant også en artikkel datert til 6. februar, så Diomande har vært aktuell for og i LSK lenge.

Diomande debuterte for LSK like etterpå.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 nov 06, 12:17
Opprinnelig postet av Kongerapærn
Opprinnelig postet av benksliter`n

Ok,Holters.

Da har Lillestrøm det store spisstalentet(Diomande) og vi venstrekant(Fofana) og offansiv midtbane(kouadio).

FFK hadde kanskje hadt enda bedre bruk for en spiss som Diomande.

Kanskje Lillestrøm har snappet han foran nesen til FFK?

 

Tviler på at Lillestrøm snappet han forran nesa på FFK. Det er fordi, med Morgan kom afrikanerne, og Diomande har vært i Lillestrøm lenger enn Morgan i FFK..

Ok,men kan han ha vært i Lillestrøm så lenge? De har jo Wherman,Stefanutto og Ocean i troppen....da teller jeg 4 ikke-EU spillere?

Mulig han ikke har hadt en proff kontrakt ettersom han er 17 år...og ikke er en del av troppen p.g.a. det?

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 nov 06, 12:33
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Kongerapærn
Opprinnelig postet av benksliter`n

Ok,Holters.

Da har Lillestrøm det store spisstalentet(Diomande) og vi venstrekant(Fofana) og offansiv midtbane(kouadio).

FFK hadde kanskje hadt enda bedre bruk for en spiss som Diomande.

Kanskje Lillestrøm har snappet han foran nesen til FFK?

 

Tviler på at Lillestrøm snappet han forran nesa på FFK. Det er fordi, med Morgan kom afrikanerne, og Diomande har vært i Lillestrøm lenger enn Morgan i FFK..



Står litt om Diomande her.

Jeg fant også en artikkel datert til 6. februar, så Diomande har vært aktuell for og i LSK lenge.

Diomande debuterte for LSK like etterpå.

 

Ja,da for vi vel bare se hvem som har skaffet seg den beste "Diamanten" av Lillestrøm og FFK.

Kanskje ikke så rart at Kvisvik vil ha 5-års kontrakt og mange av midtbanespillerene våres teller på knappene

Her skal du være god,for å komme med på FFK`s midtbane

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 nov 06, 12:50

Vi har vel mere bruke for West enn Mackie,hvis vi regner med at Afrika-gutta kommer.

Mackie blir vel overflødig på midtbanen.

Det er jo spisser vi trenger da?

Hadde jo vært kult,om en av de hadde søkt om Norsk statsborgerskap. West er jo samboer på Gresvik med en Fredrikstad-dame,etter det jeg har hørt.

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 17 nov 06, 13:08

jeg har mista trua på west jeg.. han har ikke grunnteknikken inne. han hadde noe på gang før den første skaden. men nå har han i tillegg vært så mye borte, at jeg dessverre ikke tror vi får se så mye fra han...  

 

 

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 nov 06, 13:10
Endret: 17 nov 06, 13:13
Opprinnelig postet av benksliter`n
Vi har vel mere bruke for West enn Mackie,hvis vi regner med at Afrika-gutta kommer.

Mackie blir vel overflødig på midtbanen.

Det er jo spisser vi trenger da?

Hadde jo vært kult,om en av de hadde søkt om Norsk statsborgerskap. West er jo samboer på Gresvik med en Fredrikstad-dame,etter det jeg har hørt.

Tja, West og Mackie blir hipp-som-happ. Hvorfor? Jo, fordi Kvisvik har i år spilt minst like mye på høyre ving som på venstre ving, så det spiller liten rolle hvor han spiller. Tarik kan også spille på begge vingene.


Dermed har vi:
Venstre ving: Kvisvik, Tarik, Mackie
Høyre ving. Kvisvik, Tarik, West

+ Fofana var etter det jeg husker venstre kantspiller og Kouadio var en playmaker-type.

Hvordan vi skal få plass til en playmaker i laget fatter jeg egentlig ikke. Da må vi i så fall snu V`en på midten igjen. Vårt eget talent Martin Elvestad blir jo også beskrevet som en playmaker, men han spilte riktignok sentralt på midten for FFK2 sist.

Opprinnelig postet av Husgutt
jeg har mista trua på west jeg.. han har ikke grunnteknikken inne. han hadde noe på gang før den første skaden. men nå har han i tillegg vært så mye borte, at jeg dessverre ikke tror vi får se så mye fra han...

Men han er god fysisk trent!

Dessuten syntes jeg West var på vei tilbake til godt gammel slag nå som han ble skadet på nytt. Spilte jo riktig så godt de 2-3 kamper før skaden, scoret faktisk mål før han måtte ut og har scoret tre mål i år. Bare synd han måtte pådra seg en helt ny type skade... Skjønner ikke hvordan han klarte å rive "Achilles"-senen tvert av.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 17 nov 06, 13:23
hvordan vet du det? er du hans personlige trener?   mulig han er det, men tror allikevel han ikke er god nok idag.. men vi får se. ingenting hadde vært morsommere enn at jeg tok feil..

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 nov 06, 13:31
Opprinnelig postet av Husgutt
hvordan vet du det? er du hans personlige trener?  

Hehe, nei, men han var omtrent den eneste FFK-spilleren jeg gang på gang møtte på SATS da jeg trente der. Dessuten så han veltrent ut. Grunnteknikken til West har vel aldri vært hans helt store styrke. Dessverre.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 nov 06, 13:38
Endret: 17 nov 06, 13:38
En skadefri Brian West som har fått lov til å spille seg i form, vil være av våre absolutt beste spillere. Kanskje den beste. I 2004 var han jo fantastisk. Men folk glemmer fort... Han ble kåret til årets FFK-spiller av supporterne, havnet i landslagsdiskusjonen i USA (bedre landslag enn det norske) og kom på årets lag for Tippeligaen i VG. Etter endt sesong i 2004, så børsen slik ut på VG:

1.  Robbie WintersBrann 5,65 (130/23)  
2.  Ragnvald SomaBrann 5,58 (145/26)  
3.  Brian WestFredrikstad 5,58 (106/19)  
4.  Morten Gamst PedersenTromsø 5,56 (100/18)  
5.  Frode KippeLillestrøm 5,41 (119/22)

2005 og 2006 har vært et skademareritt, men siden West er så god og viktig som han er når han er i form, så mener jeg helt klart det er verdt å være enda mer tålmodig. Dessuten virker han som en veldig grei type utenfor banen også. Hvis han kan begynne å trene for alvor igjen i februar og unngår mer skader frem mot seriestart, så kan han nesten bli å regne som en ny forsterkning for oss i 2007. Liker ikke at folk nærmest avskriver Brian West.

Men det er klart, jeg ser problematikken rundt antall spillere utenfor EU. For jeg vil jo beholde både McDonald og West, samtidig som gutta fra Elfenbenkysten virker veldig lovende. Kanskje vi bare henter én av de?

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 nov 06, 13:40

Dermed har vi:
Venstre ving: Kvisvik, Tarik, Mackie
Høyre ving. Kvisvik, Tarik, West

 

Tror nok Mackie kan gjøre en god nok jobb på høyrekant også... jeg mener at West er overflødig, nå kan vel også FFK låne ut en av spillerne skulle det by på problemer.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 17 nov 06, 13:41
er vel bra med konkurranse om plassene? altså reell konkurranse.. tror ikke det gjør noe med litt for mange noneu jeg.

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 nov 06, 13:43

Opprinnelig postet av Costanza


Men det er klart, jeg ser problematikken rundt antall spillere utenfor EU. For jeg vil jo beholde både McDonald og West, samtidig som gutta fra Elfenbenkysten virker veldig lovende. Kanskje vi bare henter én av de?

Tror nok det bare er aktuellt å hente 2-3 eller ingen. De er tross alt bare 17-18 år gamle. De snakker bare Fransk. Så det er nok veldig viktig for deres sosiale liv,at de ikke er alene for å trives og dermed ha større sjanse til å lykkes.

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 17 nov 06, 13:45
Endret: 17 nov 06, 13:45
Er det egentlig sikkert at disse to ivorianerne skal rett inn på laget? Har mine tvil... satser på at Mackie får vist seg frem skikkelig til året...

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 17 nov 06, 13:54
Endret: 17 nov 06, 13:56

Personlig synes jeg West har gode basisferdigheter og god et bra blikk i tillegg til å ha ekstrem fart. Med han på banen får motstanderens forsvarsfirer store utfordringer med å stå høyt som fører til mer plass og mellomrom for de andre offensive spillerene.

 

West har ferdigheter som kan prege kamper i stor grad. Der er Macky litt bak etter mitt syn.

 

Sann sett har West en spisskompetanse som vil være mye vanskeligere å erstatte enn den Macky har.

 

 

 

 


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 nov 06, 14:02

Opprinnelig postet av Olavesen
Er det egentlig sikkert at disse to ivorianerne skal rett inn på laget? Har mine tvil... satser på at Mackie får vist seg frem skikkelig til året...

Her er det vel ingenting som er sikker,men det er litt forskjell å hente Noen av afrika`s største talenter v Costa Rica`s største talenter.

Ikke lett for noen av dem å spille seg inn på en FFK-midtbane,som er meget sterk heller.

Mackie er et godt talent,men er ikke den store målscoreren enda. Arikanerene er enda yngre og mere talentfulle. De skal også ha nese for mål.

Tror minst en av dem spiller seg rett inn.

 

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 17 nov 06, 14:18
Spillere fra Afrika kan være gull for klubben. Først som spillere deretter som salgsobjekter. Se bare hva Lyn har av nettoinntekt på Mikel. Sannsynligvis vil Edu også selges nå i vinter med fet fortjeneste.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 17 nov 06, 15:51
For meg virker det som at kanskje både Bjørkøy, Brenne og West/Gherland (en av de to) forsvinner fra klubben (selvfølgelig bare spekulasjoner), men med alle disse spillerne som er på prøve + disse "kystgutta", så er det for dårlig plass til de mange med store ambisjoner i klubben. Det ville blitt en helt vilt tilspisset konkurranse i klubben.

Et råtips: Brenne forsvinner utenlands, Bjørkøy til LSK, West til usa/Gherland leid ut til for.eks Sparta.

Tror kanksje klubben ser sitt snitt i å tjene gode penger på salg av noen av profilene våre da vi får inn spillere nærmest gratis (Gallo & Raio-kompisen), i tillegg til at Stadheim kan matches. Kystgutta er vel neppe noe dårligere enn Bjørkøy/Brenne. Klubben står ovenfor en vanskelig sportlig vurdering som kan få store konsekvenser for klubben fremover. Måtte den ta den riktige, hva det nå enn er.


Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 7 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340