Husk meg
Brukernavn
Passord

Afrikanere på vei

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 30 okt 06, 22:00
Endret: 30 okt 06, 22:01

Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av keiko99
gurrbass.. spørs hvem vi skal tro på da.. FB sier dem er på prøve og vg står det at dem er klare..



Tror du misforstå denne setningen i VG Keiko:


- Så disse spillerne er i utgangspunktet klare for Østfold-klubben?


- Slik jeg ser det er de det. Det gjenstår jo å se om de klarer å tilpasse seg, men det meste ser ut til å være i boks. Vi har fått aksept fra de avgjørende hold per dags dato, medgir Thorsteinsen.


Dette betyr vel egentlig ikke mer enn at de er klare for utfordringene i spillersystemet til FFK, for leser du litt lengre opp så står det at de er blitt innlært i europeisk spillerstil og 4-3-3.

 

Ifølge Morgan har FFK kommet til enighet både med spillere og klubb. De har tegnet en opsjonsavtale, og skal ta stilling til den i februar. Det vil vel i praksis si at spillerne er klare om FFK vil ha dem.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 30 okt 06, 22:04
Hvordan er det med arbeidstillatelse for så unge afrikanere i norsk fotball? Jeg trodde det hadde blitt noen innskjerpninger på dette området i kjølevannet av bl.a. Lyn sine nigerianere. Spillerne bør vel i hvert fall ha noen a-landskamper for å få arbeidstillatelse som toppspillere i norsk fotball?

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 30 okt 06, 22:13

Opprinnelig postet av Costanza
Hvordan er det med arbeidstillatelse for så unge afrikanere i norsk fotball? Jeg trodde det hadde blitt noen innskjerpninger på dette området i kjølevannet av bl.a. Lyn sine nigerianere. Spillerne bør vel i hvert fall ha noen a-landskamper for å få arbeidstillatelse som toppspillere i norsk fotball?

 

De har kamper fra aldersbestemte landslag, men vet ikke om det har noen betydning for arbeids- og oppholdstillatelsen. Kan kanskje kombinere spill i FFK med skole, slik McDonald og Garro har gjort? De er jo bare 17 og 18 år. Uten at jeg vet noe sikkert om dette...


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 30 okt 06, 22:25
Kjenner heller ikke alle regler i detalj, men spillere som er fyllt 18 er det verl intet problem med vil jeg tro. Disse to oppgis å være 17 og 18, altså 18 og 19 til neste år. Så jeg ser ikke noe stort problem her. I verste fall er det et problem som uansett løser seg selv.  

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 31 okt 06, 07:49

Opprinnelig postet av Costanza
Hvordan er det med arbeidstillatelse for så unge afrikanere i norsk fotball? Jeg trodde det hadde blitt noen innskjerpninger på dette området i kjølevannet av bl.a. Lyn sine nigerianere. Spillerne bør vel i hvert fall ha noen a-landskamper for å få arbeidstillatelse som toppspillere i norsk fotball?


Hvis ikke spillerne har a-landskamper, kan det holde å dokumentere at de faktisk holder et så høyt nivå at de går inn på laget og forsterker det.

Jmf. saken med Diouf i Molde: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118411

Jeg regner med at FFKs apparat har såpass peiling nå, med Morgan på plass, at vi ikke legger ned masse ressurser i at 2-3 unggutter får 3-4 måneders treningsopphold - og så viser det seg til slutt at vi ikke kan bruke dem allikevel.

Når det gjelder kompetansen til disse unggutta, synes det å være fornuftige valg: Kvisvik er ingen ungfole lenger og West er jo så skadeutsatt at det er umulig å satse på at han skal holde en hel sesong...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 30 okt 06, 19:17

Opprinnelig postet av paco
morgan hentet jo edu og mikel så han vet vel hva han snakker om,han har jo et utrolig nettverk den mannen

Enig. I tillegg et sitat fra artikkelen:

Dessuten har FFK vært enestående i forhandlingene, og gjort dette meget enkelt for alle parter, fortsetter Thorsteinsen.

Her er Morgan Andersen-effekten i et nøtteskall. FFK er på vei tilbake til toppen av norsk fotball!!

 

Sansynligvis blir disse spillerne videresolgt til utlandet (hvis de er/blir så gode som det antydes), og da er ingenting bedre enn at de gjør en god jobb for FFK innen de selges og skaffer euro i klubbkassa.



Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 30 okt 06, 21:44
Hvis disse spillerne er så gode som det antydes, så kan man helt ærlig ikke ta hensyn til at Gherland McDinho og Stadheim ikke får spille. Ser på dette som meget spennende. Artig om dette går i boks


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340