Husk meg
Brukernavn
Passord

Den store "Manchester United"-tråden

Flat Trådet Nøstet
Side 34 av 42 34

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 17 nov 08, 11:28

Men mot Stoke på lørdag, da satt sjansene! Jeg sier bare en ting, jeg: Danny Welbeck.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 nov 08, 16:41

Var moro det ja..

Men kan ikke skjønne at United er innteresert i Moa... Han er jo oppskrytt etter noen bra kamper i vår..


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 17 nov 08, 17:28

Han gav vel svar på tiltale til de som mente han bare var en vårdis nå i cup finalen?


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 nov 08, 18:20

Ja da er han god nok. 3 bra kamper på våren og en god cupfinale.. Han må væra god nok for en av verdens beste klubber..


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 17 nov 08, 18:26

nå må du skille bart og snørr da, hvor i innlegget mitt sier jeg at han er god nok for united? Men at Moa er en klassespiller som har noe ute i verden og gjøre det er det ikke tvil om. Sikkert en del Mancs som fikk hjertet i vrangstrupen når Solskjær ble henta, for å dra en paralell. Dessuten så vil han ikke være så alt for dyr heller.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 nov 08, 18:32

Det er en skam mot Solskjær å bli sammenligna med Moa..

Vil mye heller satse på unggutta i stallen, enn å hente Moa for å ha han på benken..

Eller skal kanskje Moa ta plassen til Rooney...?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 18 nov 08, 08:28

En skal også huske at Solskjær allerede hadde spilt VM-kvalifiseringskamper for Norge og bøttet inn mål i Tippeligaen da han ble hentet av United. Han var en av de dominerende spissene i norsk serie - og attpåtil på et tidspunkt hvor det kan se ut som den norske serien var bedre sammenlignet med Europa forøvrig enn tilfellet er nå. (De norske lagene gjorde det jevnt over bedre i europacupene mellom 95 og 2000 enn nå).

Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor United er interessert i Moa. Han er jo ikke blodfersk heller (allerede 23), så han er ikke aktuell for å gå gradene via junior- og reservelag. Og når Ferguson nå er i ferd med å få fram en lokal unggutt (Welbeck) på spissplass, ser jeg ikke helt hvorfor han skulle ønske å bruke penger på en (sannsynligvis overpriset) norsk spiller.

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 nov 08, 10:36

Opprinnelig postet av Solheim
Men at Moa er en klassespiller som har noe ute i verden og gjøre det er det ikke tvil om.

Han skal få lov til å prestere mer enn godt i et par kamper i løpet av en sesong for å bli kalt en klassespiller av meg i hvert fall. I en sesong der de fleste Enga-spillerne har underprestert blir Moas prestasjoner fremhevet enda mer som noe av det eneste positive hele sesongen, unntatt cupgullet. Uten å dra så veldig mange paralleller mellom Tippeligaen i år og i 1995: Solskjær scoret 20 seriemål, Moa landet vel på 9, hvor et par var ren og skjær flaks/rotemål.

Jeg skal strekke meg til å være imponert av enkelte prestasjoner han har gjort, men han har ikke prestert på et stabilt nivå denne sesongen, og har fått veldig mye oppmerksomhet de gangene han har scoret. Trond Olsen er et år eldre, har scoret et mål mer og det som mer kantspiller enn ren spiss. Han han hatt en mer stabil sesong, men ikke på langt nær fått samme oppmerksomhet som Moa. Hadde Moa spilt for Moldehadde han aldri i verden kommet på landslaget så tidlig eller fått mediaoppslag hver gang han scoret.

Men men, nok om det. Han kan selvsagt være den superspissen alle snakker om. Det må være en grunn til at Groningen er villig til å bla opp 5-10 millioner mer for han enn Tariks markedsverdi til samme land, og det for en spiller som er 3 år eldre og bevist i kun en sesong... Jeg tror derimot han blir borte neste år. Ikke til utlandet, men ut av rampelyset.


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 18 nov 08, 11:31

Moa til United skjer nok ikke nei. Til det er han for gammel og som flere av dere nevner ikke prestert bra nok i forhold til alder. Hadde han vært 18 og på samme nivå, ja takk. Det jeg reagerer på er dette:

Moa er en god spiller med et stort potensiale og et klokt hode som jeg er sikker på kommer til å spille for en god klubb ute i Europa. Kanskje jeg er vel optimistisk, men jeg får skryte på meg at jeg ser det store talentet han har. I hvert fall i forhold til enkelte her inne som har slengt seg på klisjeen det har blitt å si at Moa bare var et blaff. Skal innrømme at opphausingen av han har vært i vel meste laget, men talentet hans er ikke å legge skjul på.

I tillegg til Welbeck kan vi jo også nevne Frazier Campbell som også har et stort talent og som også kommer foran i køen i forholdt til en evt Moa.

Derfor vil det også ødelegge Moa og havne i United, så nei håper ikke for hans del at han ender opp i united.

Og en skam å sammenligne Moas egenskaper med Solskjærs egenskaper? Bra førstetouch, gode avslutningsegenskaper og god til å komme seg raskt i skuddposisjon? Synes ikke denne beskrivelsen av dem er så alt for gæren uten at jeg sier Moa er like god til det som det Sunny var.


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 30 nov 08, 19:04

For en dag! Fort Stamfort bridge who?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 nov 08, 21:59

deilig og slå by rivalen.... så tar vi inn på dem som ligger på 1 og 2 plass også...

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 01 des 08, 16:52

Og i kveld gjør vi alle som Steve Harris (bassisten i Iron Maiden), og heier på West Ham det vi er gode for.

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 01 des 08, 22:04

Bellamy da, putte mot gamle pals :)


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 06 des 08, 22:20

Nemanja ohohoh

Nemanja ohohoh

He comes from Serbia
He'll fuckin murder ya


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 08 des 08, 09:14

Den satt pinadø langt inne ... men det er slike seire som smaker aller, aller best. Det eneste som er bedre, er når det samme skjer mot erkerivalene. Som da John O'Shea fikk hele Anfield til å sette YNWA i halsen 59 sekunder på overtid .... :glise:

Vidic er sjef!

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 09 des 08, 20:45

Ja det var i en egen klasse det ja :P hehe. Men denne var minst like viktig for å henge med i tittelracet :)


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 10 des 08, 21:37

Respekt for grandiosa! ( dvs grandiosa=Aalborg)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 10 des 08, 22:42

jeg må si at jeg tar av meg hatten for det Aalborg laget.. Manchester United hadde mange sjangser og sløste, men vi ble gruppe vinnere da, men Aalborg var heldige og gode nok.

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 10 des 08, 22:54

Glory, glory, glory AaB!

Håper de lugubre fortsetter det dårlige spillet også i utslagsrunden.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 12 des 08, 15:29

Van der Sar forlenget med United

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn



Flat Trådet Nøstet
Side 34 av 42 34

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f