Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem trener FFK til neste sesong (spekulasjoner)?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 7 4

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 30 okt 06, 01:27
Endret: 30 okt 06, 01:31
Opprinnelig postet av GurrBass

"De ligger nå på en åttendeplass og veldig mye skal gå galt dersom det blir kvalifisering. Det er Eggen innforstått med, men han ønsker som alltid å bli husket for en god avslutning."

 

 
Betyr dette at det er Eggen sin siste sesong i klubben?? Eller har jeg misforstått??


Jeg tror de mener en god sesongavslutning.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 30 okt 06, 09:14

Med en mulig 7-8 plass og cup finale blir det interessant å se hvor mange som over natta har fått tilliten til Eggen tilbake.

 

Er jo mange av de samme folka som i fjor ville fjerne Drillo og da ropte på Eggen som i år vil fjerne Eggen så vi vet at ting snur fort hos en del FFK tilhengere!


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 30 okt 06, 10:17
Tullet om å fjerne Eggen kommer fra et fåtall som har ropt så høyt de kan. Det er ikke noe i veien med hans engasjement (mannen er jo så engasjert at han tryner på sidelinja der igår) og kunnskap. Han kan jo ikke akkurat springe utpå matta og spille sjøl heller. Med en bredere stall/mer flaks mtp skader (f.eks west og bertie) hadde nok FFK sikra plassen for lenge sida.

---------------------------

math


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 30 okt 06, 10:18
Hvis FFk vinner med to mål mot RBK, og Odd slår Start med 2 mål, er vi på 7. plass. Om alt går i mot oss havner vi på kvalik. Det sier litt om hvor jevnt det er.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 30 okt 06, 19:38
Opprinnelig postet av GurrBass

Betyr dette at det er Eggen sin siste sesong i klubben?? Eller har jeg misforstått??

 

Jeg tror han sikter til en god avslutning på sesongen. Det fremstår som journalistens ord at Eggen som alltid ønsker å bli husket for en god avslutning, ikke som noe Eggen sa nå.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 31 okt 06, 17:32
Har en brikke til blitt lagt i trener-puslespillet vårt nå som Høgmo har forlatt RBK?

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 31 okt 06, 18:01

Opprinnelig postet av Shadar
Har en brikke til blitt lagt i trener-puslespillet vårt nå som Høgmo har forlatt RBK?

 

Tenkte akkurat på det samme...

Hvis det blir trenerbytte i klubben,så tror jeg det kan stå mellom Høgmo og Erlandsen..

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 31 okt 06, 19:06
Man må også ta i betraktning at Jørn Andersen plutselig befinner seg mye i Østfold/Oslo omegn også da. Men når du sier det står mellom Erlandsen/Høgmo, da går jeg ut i fra at du tror Jørn blir trener i Enga, am I right?
Håper for guds skyld ikke det blir Erlandsen. Men en morsom sak om akkurat han; Han sa opp som trener i IFK Göteborg så han ikke skulle bli sagt opp av dem. De likte ham ikke som trener fordi hans spillestil ikke var forenlig med hvordan klubben (IFK) ville stå frem. Det morsomme er at klubben nå har sluppet inn dobbelt så mange mål per kamp enn da han trente dem. Om høgmo skulle bli aktuell håper jeg virkelig han har ladet batteriene.

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 31 okt 06, 19:41

Jeg er ikke helt sikker på hvor Jørn kan havne hen,men enga er kanskje ikke et så dumt alternativ kanskje..

Tror det kan skje en del på trenerfronten foran neste sesong.. Hvis Viking rykker ned,så tror jeg ikke Nordlie fortsetter der!

Så det kan faktisk bli en del trene å velge mellom om det skjer noe!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 31 okt 06, 20:15
Nei det er ingen tvil om det er en spennende tid vi møter med tanke på trenere. Personlig håper jeg på Jørn Andersen eller Tom Nordlie. Høgmo har visst gitt seg som fotballtrener for en stund (noen år kanskje?), samtidig som Erlandsen vaker i bakgrunnen.

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 31 okt 06, 21:12
Hva har Jørn Andersen å vise til? Annet enn å få sparken og å ha vært assistent. Skjønner ikke at han på noen som helst måte skal være kvalifisert for jobben.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 31 okt 06, 21:19
Av absolutt alle kandidatene linket til FFK, så er nok Jørn Andersen den jeg er mest skeptisk til. Sikkert fordi jeg ikke vet så altfor mye om mannen, men det er noe som skurrer rundt hele greia. Da hadde jeg faktisk foretrukket Erlandsen. Eggen kommer langt frem i køen foran de begge

---------------------------

Ansvarlig redaktør


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 31 okt 06, 21:40
Opprinnelig postet av Fjedjik
Hva har Jørn Andersen å vise til? Annet enn å få sparken og å ha vært assistent. Skjønner ikke at han på noen som helst måte skal være kvalifisert for jobben.


Han har noe å vise til i Oberhausen i sin første sesong, men er skeptisk til om dette er nok. Aller først må ha jo lære seg norsk igjen for å bli aktuell ;)

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 31 okt 06, 21:53
Jørn Andersen sa vel på Golden Goal at RBK var den klubben i Norge han hadde som førstevalg, hvis han skulle bli trener for en norsk klubb. VIF var 2.valg og FFK på 3. Vet ikke helt om det er rette mannen. Synes det er helt greit hvis Eggen får prøve 1 sesong til.

---------------------------

Fredd


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 01 nov 06, 09:22

Høgmo uttalte nylig at han mangler motivasjon til å stå på treningsfeltet dag etter dag så han er dermed 100% uaktuell.

 

Å sparke Eggen for å sette inn Jørn Andersen høres ut som ren gambling for meg. Eller galskap. Skal vi gå til det skrittet å sparke Eggen må det være for at en kandidat som med overhengende sannsynlighet bedrer prestasjonene og har noe å vise til. Ikke for et "loong shot" som Jørn Andersen.

 

Erlandsen står for en type muskel fotball som ikke vil bli akseptert i Fredrikstad og som ikke passer FFK sin spillerstall overhodet.

 

Håper ikke FFK ledelsen engang bruker 5 sekunder på å vurdere om Eggen skal sparkes til fordel for en av disse 3 kandidatene!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 nov 06, 10:12
Han ledet Oberhausen til opprykk den ene sesongen tror jeg, men fordi han ikke rykket opp den andre sesongen så ble han sparket. Er ikk e100% sikker, men jeg husker det som urettferdig at han mistet jobben. Da neste trener kom, skiftet han ut stammen i laget som Andersen hadde valgt ut. De rykket rett ned 2 divisjoner. Jørn Andersen var en millimeter unna å bli assistenttrener på det tyske landslaget. Han er viden kjent for sin offensive fotball. Verdig til å ivareta FFK sin fotballstil i årene med seriegull som kommer (eller?) spør du meg!

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 01 nov 06, 10:23

En annen ting er at det vil koste klubben ca 2,5mill kroner å sparke Eggen (2 årslønner) i tillegg til eventuell sign-on-fee eller kjøpesum for den nye treneren.

 

Men det blir aldri noe tema for Eggen står på sidelinjen også neste år. Det føler jeg meg 100% sikker på og meget glad for!!!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 01 nov 06, 10:29

Opprinnelig postet av Fredd
Jørn Andersen sa vel på Golden Goal at RBK var den klubben i Norge han hadde som førstevalg, hvis han skulle bli trener for en norsk klubb. VIF var 2.valg og FFK på 3. Vet ikke helt om det er rette mannen. Synes det er helt greit hvis Eggen får prøve 1 sesong til.

 

Og alle tre er langt utenfor hans rekkevidde.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 01 nov 06, 10:34
Opprinnelig postet av Kent

En annen ting er at det vil koste klubben ca 2,5mill kroner å sparke Eggen (2 årslønner) i tillegg til eventuell sign-on-fee eller kjøpesum for den nye treneren.

 

Men det blir aldri noe tema for Eggen står på sidelinjen også neste år. Det føler jeg meg 100% sikker på og meget glad for!!!!

 

Tror ikke Eggen er trener neste sesong. KTE har vært ubestrodelig sjef i klubben helt til Morgan kom. Han er nå "degradert" og har ikke lenger all makt. Dette behøver ikke nødvendigvis være noe problem, men jeg tror ikke kjemien dem imellom er veldig god.

 

Det er en serierunde igjen og FFK har fortsatt mulighet til å bli blant de syv beste, som var et uttalt mål før sesongen. Når vi også skal spille cupfinale er det vanskelig å si at KTE har mislykkes denne sesongen. Tror ikke manglende resultater vil være en grunn til at han gir seg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 01 nov 06, 11:17
Endret: 01 nov 06, 11:18

Om han trekker seg vil det jo ikke koste klubben noe.... Utrolig synd om det skulle skje for jeg tror det vil bli vanskelig å finne en erstatter som kan gjøre en like god jobb.

 

Men jeg har vanskelig for å se at han trekker seg etter sin potensielt beste sesong i FFK og før sesongen der ny stadion, ny treningsbane, forsterket organisasjon og bedre økonomiske fremtidsutsikter er et faktum.

 

Men du vet kanskje noe ikke jeg vet...



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 7 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340