Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem trener FFK til neste sesong (spekulasjoner)?

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 7 6

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 11 nov 06, 13:54
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Flaut Holters...... Husker du ikke at Drillo var hovedtrener den fjerde sesongen........ Eggen kom inn som sidestillt og reddet oss dem 3-4 siste kampene.........


Det er jo den sesongen du har tatt med... I og med at du skrev 11. plass. Du glemte 2004 - det første året i Tippeligaen - hvor vi endte på 10. plass.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 12 nov 06, 00:12
Endret: 12 nov 06, 00:20
Opprinnelig postet av Holters
  

1. sesong:

Opprykk til 1. divisjon


2. sesong:

Opprykk til Tippeligaen.


3. sesong:

10. plass (Alle nyopprykkede lag blir dømt nord og ned, det andre opprykklaget havnet på 5. plass)


4. sesong:

11. plass (Nyopprykkede Start havnet på 2. plass og nyopprykkede Ålesund 13. plass og rett ned igjen)


5. sesong:

8. plass (Nyopprykkede Stabæk på 5. plass og nyopprykkede Sandefjord plassen bak FFK på målforskjell).


4 av 5 nyopprykkede lag har gjort det like godt eller vesentlig bedre enn FFK i Tippeligaen.

Alle sesongene i Tippeligaen har vi ligget stabilt i bunnstriden og reddet oss inn når de fleste andre lag har sluttet å spille fotball, selv om vi rent budsjettmessig burde kjempet om en plass på øvre halvdel.


At Eggen gjorde en god jobb ved å få oss opp til Tippeligaen er hevet over enhver tvil. Deretter har vi - som flere spillere har uttrykket, blant annet Simen Brenne - stått på stedet hvil i tre sesonger.

 

Uenig, Holters. Som du setter opp dette kan du få det til å se overbevisende ut, men dette er som jukse med statistikk. Det er alt for mange faktorer som ikke kommer med i din forenklede oppsummering.

 

En må se bak resultatene for å kunne sammenligne riktig. Ta tredje sesong, nyopprykkede HamKam endte på 5. plass. ja, med Ståle Solbakken som trener. Han har vist seg på rekordtid å være en av de beste og suksessfulle trenere Norge noensinne har hatt. Men bygde han varig kvalitet i Hamkam? Hva skjedde med kamma når han dro? Strak utforbakke, i år rykket de ned. HamKam har ikke blitt et sterkere lag, de har ikke bygget varig kvalitet. De er fremdeles det samme 1. divisjonslaget de var før Solbakken. Min påstand er at det tar minst tre år å etablere seg i toppen. Kamma beholdt ikke Solbakken i tre år i TL, og uten ham går klubben nesten rake veien ned. Hamkam hadde ikke etablert seg, ikke bygd laget sterkt nok. Kamma og FFK rykket opp samtidig. Etter tre sesonger er FFK i ferd med å etablere seg, Kamma har falt av. Så konklusjonen her: FFK 1, HamKam 0.

 

4. sesong, Start blir nr 2. Men Start har ikke 20 i lavere divisjoner bak seg. For dem gjaldt ikke at laget skulle bygges opp fra bunnen av, sponsorene måtte ikke overbevises fra bunnen av de heller. Med sterk økonomi og et sterkt lag gjorde Tom Nordlie en av sine beste sesonger som trener. Hvor lenge varte det? Året etter (altså i år) lå Nordlies Start på bunnen av tabellen fra sesongstart og så lenge Nordlie var lagets trener. En og samme oppskrift var suksess ett år, fiasko året etter. I fjor var det enorm forskjell på Start og FFK, i år skiller det 5 poeng og to plasser på den endelige tabellen. Fortsetter denne trenden vil FFK slå Start til neste år.

 

5. sesong, Stabæk gjør det sterkt. For det første er dette heller ikke et lag som kommer opp etter 20 år i lavere divisjoner, laget bygges ikke opp helt fra bunnen sånn som Eggen gjorde med FFK. For det andre har Stabæk hatt et av tidenes med suksessfulle spisspar denne sesongen. Når sist har to spillere fra samme lag scoret 37 mål på én sesong? Har det overhodet skjedd? Og hvor bra er egentlig et lag som har så gode spisser, pluss en solid midtbane og gode forsvarere, men som likevel bare blir nr 5? Jeg er faktisk ikke det minste imponert over hva Stabæk har fått til resultatmessig ut fra laget og forutsetningene.

De som mener at løsningen for FFK er å skaffe en superspiss som scorer masse kan gjerne forklare hvorfor to slike superspisser ikke holder til mer enn 5. plass. Stabæk har ikke bare scoret mye, men også sluppet inn langt færre mål enn FFK. Men resultatmessig skiller det fattige 7 poeng og tre plasser på tabellen. Så FFK har gjort noe riktig som Stabæk ikke gjør. Og dette "noe" er for meg langt mer interessant enn at lagets spisspar hadde en himmelsk sesong.

 

Hva gjelder Sandefjord, så er jeg enkelt sagt enig i at Thodesen har stått for årets trenerbragd. Thodesen, som Eggen, satser på offensiv fotball og en ikke for komplisert/akademisk strategi. Høyt press, løpe mye, score enda mer enn man slipper inn. Det er årets cupfinaletrenere i et nøtteskall.

 

Eggen er nok ikke årets trener. Men jeg tror det Eggen gjør er langsiktig og klokt. Beholder FFK Eggen i noen år til, tror jeg at Eggen kan bli kåret til tiårets trener i 2010, for å ha bygget et nytt topplag ut av 2.divisjonslaget FFK. Det gjør han klokt og tålmodig, basert på mer kunnskap og erfaring enn noen annen trener i Norge har for tiden.

 

Derfor er jeg uenig i at Eggen er feil mann, eller ikke suksessrik nok. Henvisningene til andre klubber som har rykket opp de siste årene overbeviser meg ikke om noe annet.

 

Men dette er ment som en respektfull uenighet. Det er alltid viktig å se etter svakheter, at noen har det kritiske blikket på vakt. Og det er bare sunt med delte meninger, som det er usunt om alle (tilsynelatende) er enige i alt. Slikt ville smake enfold, jeg foretrekker mangfold. Men jeg tror også på kontinuitet, stabilitet, langsiktighet, og tålmodighet. Jeg vil gjerne se FFK i toppdivisjonen i mange år, og helst i toppen, kjempe om medaljer og mesterskap. Men blir det et krav at vi skal vinne hvert eneste år, slik for eksempel Viking forventer av seg selv, så vil gå det utforbakke som det har gjort med dem de siste årene. 

 

Henning Berg sa nylig at Eggen er en av Norges beste trenere. Det er jeg ganske enkelt enig med ham i.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 nov 06, 07:59
Ja, jeg skrev feil. Det skulle vært 10 plass da....... Nå drar jeg, buss nr 26.........Faen, jeg har så god følese at jeg frykter den er for god!!!!!

hhem

Knøttespiller
Ble medlem: 08 mai 06
Innlegg: 32

Lagt til: 12 nov 06, 17:56
her er kanskje noe å tenke på:

http://www.dagbladet.no/sport/2006/11/12/482689.html

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 nov 06, 19:38

Vet Kvisvik noe som ikke vi vet?

Gir Eggen-støtte
Midt oppi all jubelrusen på Ullevaal benyttet Kvisvik også anledningen til å kreve at trener Knut Torbjørn Eggen får fortsette også neste sesong.

- Knut Torbjørn Eggen er en av Norges beste trenere. Uten ham ville vi ikke vært der vi er nå. Hvis han må gå, dummer vi oss loddrett ut, lyder den klare talen fra Kvisvik.

Skriver VG.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 12 nov 06, 20:47

Tja. Kvisvik vet vel mer om hva som ligger bak årets resultater enn de fleste supportere vet...

 

Jeg har intet å tilføye.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 13 nov 06, 15:09
Endret: 13 nov 06, 15:43
Jeg noterer at Eggen bruker cupfinaleseieren for alt det er verdt og viser lite eller ingen selvinnssikt for at vi nok et år har kjempet i bunnen av Tippeligaen. Å bruke cupfinaleseieren på denne måten i media burde han ha holdt seg for god til og heller brukt på kammerset i klubben. Ved å uttale seg slik, så oser det bare usikkerhet av ham og hans egen fremtid i klubben.

Personlig tror jeg Eggen blir i klubben.

Rett og slett fordi det ikke finnes noen bedre alternativer per i dag, og det har vært en stygg trend med å sparke trenerne i år.

Eggen har mange svakheter, men har også sine gode positive sider. Ved å styrke støtteapparatet rundt ham, så både håper og tror jeg at Eggen fortsatt kan ta klubben et steg videre. Jeg tror vi må ha inn flere (eventuelt bedre) folk både på trener-/spillerutviklersiden og i administrasjonen for å komme videre. Eggen alene er nemlig ikke komplett nok som trener for å bære hele balasten og det må han innse selv også. Bedre assistentrenere og egne folk til å drive med ikke-trenerrelaterte oppgaver bør bli prioritert fremover.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 13 nov 06, 15:23

Når LSK sparker Uwe som følge av press fra eierne i klubben er det vel egentlig ingenting som overrasker meg lengre, men føler meg rimelig sikker på at Eggen blir i klubben endog....

 

Om vi kan forsterke apparatet rundt Eggen og bygge opp en organisasjon og støtteapparat som er i samsvar med de andre toppklubbene i tippeligaen tror jeg FFK har det som skal til for å ta et steg til.

 

Og jeg skulle gjerne sett en fysisk trener med god kompetanse på ernering i trener teamet. Tror neppe Eggen/Ahlsen har state of the art kompetanse der!  Hater å se FFK spillerne svirre rundt på Spenst som forvirrede høner hele vinteren og ha mindre system i det de driver med enn alle andre som trenere der. Og når Raymind lader opp med junk food før kampene blir det bare for dumt. Selv om han sikkert setter det litt på spissen med de siste uttalelsene anng. det....

 

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 13 nov 06, 15:24
Jeg begynte å lese innlegget dit, FlightOfTheRat, og tenke jeg skulle kommentere, men jeg orket ikke å lese ferdig for det stod så mye vås i begynnelsen til det nådde toppen ved Stabæk.

Det blir for useriøst for meg når du kritserer et lag for å ha to fantastisk gode spisser og mener at FFK har gjort det bedre siden vi bare ligger 7 poeng bak. Det er helt uforståelig for meg. Hvem hentet disse spillerne? Jo det var treneren til Stabæk. Hva gjør disse kvalitetsspillerne? Jo de garanterer for mål og er spillere man kan bygge laget rundt. Å hente inn to slike enormt gode spillere for å bygge laget rundt er selvsagt å fortrekke fremfor en rekke middelmådigheter og kvantumspolitkken man har kjørt i Fredrikstad. I tillegg er du ikke det minste imponert over det Stabæk har fått til i år (!). Det forteller meg bare at du mangler gangsyn.

PS! Det var ikke jeg som først jukset med statistikk. Det var bedreviteren. Jeg bare rettet fremstillingen.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 13 nov 06, 15:30
Endret: 13 nov 06, 15:35
Opprinnelig postet av Kent
Og jeg skulle gjerne sett en fysisk trener med god kompetanse på ernering i trener teamet. Tror neppe Eggen/Ahlsen har state of the art kompetanse der!  Hater å se FFK spillerne svirre rundt på Spenst som forvirrede høner hele vinteren og ha mindre system i det de driver med enn alle andre som trenere der. Og når Raymind lader opp med junk food før kampene blir det bare for dumt. Selv om han sikkert setter det litt på spissen med de siste uttalelsene anng. det....

Her tror jeg du er inne på noe ekstremt viktig!

Og dette henger også sammen med at Eggen skyr konflikter.

Jeg VET fra folk som trener og jobber på SATS at egentreningen til Fredrikstad rett og slett er for dårlig. Mange nye spillere møter opp på treningstudioet frem til de finner ut at det rett og slett ikke er vanlig å trene slik i Fredrikstad. Finner spillerne først veien til SATS, så er man mest opptatt av å henge ved maskinene og prate bullshit fremfor å trene skikkelig. Det er noen gjengangere som trener mye, f.eks Ramberg og West, mens andre aldri er å se og det vil vel ikke overraske noen at Kvisvik og Sørlie er/var blant disse.

Å få inn en egen fysisk trener som kan sørge for at egentreningsopplegg blir fulgt og generelt heve kvaliteten på den fysiske treningen er nok ikke en ulempe. I tillegg bør denne personen ture å bjeffe litt slik at spillerne faktisk yter sitt beste.

Her bør man faktisk se til Trondheim (og ikke bare for å hente spillere som vi pleier). Rosenborg er vanvittig godt trent, har egen testlab, fysiske trenere mm. Noe å lære av!

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 13 nov 06, 16:41
Når man først har tatt et standpunkt i en sak så er det vanskeligere å skifte side om den senere, selv om man vet at man tar feil, enn om man ikke hadde sagt noe. Tror det er noe av dette vi ser nå. La trenerspørsmålet ligge er mitt tips. Vi har hatt en bra sesong og ser ingen grunn til å skifte. De som sier Eggen ikke er en bra nok tippeligatrener fordi han aldri har klart å vinne noe kan jo ikke mene det lenger.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 13 nov 06, 17:23

Opprinnelig postet av Shadar
Når man først har tatt et standpunkt i en sak så er det vanskeligere å skifte side om den senere, selv om man vet at man tar feil, enn om man ikke hadde sagt noe. Tror det er noe av dette vi ser nå. La trenerspørsmålet ligge er mitt tips. Vi har hatt en bra sesong og ser ingen grunn til å skifte. De som sier Eggen ikke er en bra nok tippeligatrener fordi han aldri har klart å vinne noe kan jo ikke mene det lenger.


Jeg ser at det er meg du sikter til i og med at du svarer meg, men det er jo tydelig at du ikke følger med, siden jeg faktisk har åpnet for ved flere anledninger å la Eggen fortsette som trener, men da ved at man forsterker støtteapparatet rundt ham betraktelig. Hovedsakelig fordi det vil bli vanskelig å finne en trener som vil bygge videre på det Eggen står for og det faktum at kontinuitet er viktig.

 

Hvordan du derimot kan påstå at alle som mener at Eggen har tydelige svakheter tar feil, er for meg en gåte. Disse svakhetene er fortsatt til stedet selv om vi vant cupfinalen. De forsvinner ikke over natten selv om Eggen benytter cupfinalen for alt det er verdt i media. Du og flere ser ut til å bite på dette og lener dere kanskje tilbake, humrer litt for dere selv og tenker "haha, jeg hadde rett".

 

Disse svakhetene er til stedet og har blitt argumentert for uttallige ganger og dette går det ikke an å ta feil i. Dette er svakheter Eggen har og har hatt i alle klubbene han har trent. Dette er svakheter vi må leve med når vi velger å ha Eggen som trener. Dette er svakheter som forhåpentligvis andre personer i støtteapparatet kan veie opp for.

 

Ved å lene oss tilbake og ta til takke med nok en konstant sesong i bunnen av Tippeligaen, så kommer vi ingen vei. Vi må ikke glemme bunnstriden bare fordi vi vant cupfinalen. Vi må ta tak i disse svakhetene, jobbe videre med dem og faktisk innse at det ikke bare er gull og grønne skoger i klubben. Legg merke til at alle andre storklubber i Norge har serien som første prioritert og deretter spill i Europa. Cupen er ren skjær nedprioritert bonus.

Personlig har jeg skiftet litt rundt trenerspørsmålet og ser gjerne at Eggen blir i klubben videre, men da må apparatet rundt ham forsterkes (som allerede nevnt over her). Dette har ingen verdens ting med seier i cupfinalen å gjøre, men rett og slett at alle andre klubber er ute på jakt etter nye trenere for tida og jeg tror vi stiller bak i køen for en del av de andre klubbene. I tillegg klarer ikke jeg å finne en god kandidat for trenerjobben i FFK og ledelsen i klubben har vel vist ved flere anledninger at de ikke akkurat sitter med den beste oversikten når det gjelder spillermarkedet, så å håpe på en trenerfrelser fra den kanten er nok noe naivt.

 

Ved å forkaste alt og ta på deg et skjerf rundt øya bare fordi vi vant cupfinalen, så begår du en feil. Vi har tre år på rad kjempet helt nede i møkka og reddet oss inn i siste liten. Vi har hatt enorm flyt og tur tre år på rad nå mot slutten av sesongen, og den flyten tar slutt før eller siden. Da bør vi ha lært.

 

Vi har en god stamme, en såkalt sentrallinje i laget. Nå gjenstår det bare å se om klubben velger å fylle på med gode kvalitetsspillere som går inn i laget, eller om vi fortsetter med den gamle ”kjøp fem for prisen av fem, men håp at en slår til”-politikken vi har bedrevet.

 

Jeg håper inderlig at klubben tar tak i denne problematikken og viser ovenfor spillerne at Fredrikstad har ambisjoner. Vi står ovenfor et veivalg nå: Er vi fornøyd med å bare være en del av Tippeligaen eller ønsker vi å kjempe om medaljer?

 

I det siste har vi lest om Tarik som ikke utelukker spill i andre klubber. Piiroja som ønsker seg til England. Bjørkøy som over hodet ikke har bestemt seg for videre spill i Fredrikstad. Brenne som vil til en klubb med ambisjoner.

 

Ved å bare glemme alt som har skjedd de siste tre årene, så tviler jeg på at spillere som Brenne tar dette som et tegn på at klubben har ambisjoner. Brenne sa selv klart og tydelig i et intervju med ffksupporter.net at for ham var serien det viktigste. Klubben hadde stått på stedet hvil i tre år.

 

Nå håper jeg at klubben gjør et veivalg, tar tak i problematikken og viser klart og tydelig ovenfor spillerne at man har ambisjoner. Vi har ikke råd til å miste både Brenne, Bjørkøy og Piiroja før neste sesong. Da hjelper det ikke uansett hvilken trener vi har. Vi må rett og slett klare å holde på de beste spillerne vi har, og det gjør vi ikke ved å ligge i bunnen av Tippeligaen. Da velger de andre klubber med ambisjoner.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 13 nov 06, 17:41
Endret: 13 nov 06, 17:42
Opprinnelig postet av Holters

Vi har en god stamme, en såkalt sentrallinje i laget. Nå gjenstår det bare å se om klubben velger å fylle på med gode kvalitetsspillere som går inn i laget, eller om vi fortsetter med den gamle ”kjøp fem for prisen av fem, men håp at en slår til”-politikken vi har bedrevet.

 

Tror vel kanskje klubben ikke har hatt særlig valg frem til nå. Det vi har sett er vel et resultat av at Klubben ikke har hatt økonomiske muskler nok til å velge fra øverste hylle på spillermarkedet. Samtidig som at klassespillere nok heller ikke har FFK øverst på ønskelista når de "velger" hvilken klubb de signerer for.

 

Men at Eggen går ut før sesongen og sier at nå skal vi satse på utvikling og ikke utskiftning, og at målet for sesongen er å unnga nedrykkstiden og resultatet blir at vi sliter i bunnen hele året og i tillegg  presterer å henter 5 "benkeslitere" i løpet av sommeren kan det kanskje stilles et lite spørsmålstegn med andre ting en økonomien også?


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 13 nov 06, 21:13
Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Shadar
Når man først har tatt et standpunkt i en sak så er det vanskeligere å skifte side om den senere, selv om man vet at man tar feil, enn om man ikke hadde sagt noe. Tror det er noe av dette vi ser nå. La trenerspørsmålet ligge er mitt tips. Vi har hatt en bra sesong og ser ingen grunn til å skifte. De som sier Eggen ikke er en bra nok tippeligatrener fordi han aldri har klart å vinne noe kan jo ikke mene det lenger.


Jeg ser at det er meg du sikter til i og med at du svarer meg, men det er jo tydelig at du ikke følger med, siden jeg faktisk har åpnet for ved flere anledninger å la Eggen fortsette som trener, men da ved at man forsterker støtteapparatet rundt ham betraktelig. Hovedsakelig fordi det vil bli vanskelig å finne en trener som vil bygge videre på det Eggen står for og det faktum at kontinuitet er viktig.

 

Hvordan du derimot kan påstå at alle som mener at Eggen har tydelige svakheter tar feil, er for meg en gåte. Disse svakhetene er fortsatt til stedet selv om vi vant cupfinalen. De forsvinner ikke over natten selv om Eggen benytter cupfinalen for alt det er verdt i media. Du og flere ser ut til å bite på dette og lener dere kanskje tilbake, humrer litt for dere selv og tenker "haha, jeg hadde rett".

 

Disse svakhetene er til stedet og har blitt argumentert for uttallige ganger og dette går det ikke an å ta feil i. Dette er svakheter Eggen har og har hatt i alle klubbene han har trent. Dette er svakheter vi må leve med når vi velger å ha Eggen som trener. Dette er svakheter som forhåpentligvis andre personer i støtteapparatet kan veie opp for.

 

Ved å lene oss tilbake og ta til takke med nok en konstant sesong i bunnen av Tippeligaen, så kommer vi ingen vei. Vi må ikke glemme bunnstriden bare fordi vi vant cupfinalen. Vi må ta tak i disse svakhetene, jobbe videre med dem og faktisk innse at det ikke bare er gull og grønne skoger i klubben. Legg merke til at alle andre storklubber i Norge har serien som første prioritert og deretter spill i Europa. Cupen er ren skjær nedprioritert bonus.

Personlig har jeg skiftet litt rundt trenerspørsmålet og ser gjerne at Eggen blir i klubben videre, men da må apparatet rundt ham forsterkes (som allerede nevnt over her). Dette har ingen verdens ting med seier i cupfinalen å gjøre, men rett og slett at alle andre klubber er ute på jakt etter nye trenere for tida og jeg tror vi stiller bak i køen for en del av de andre klubbene. I tillegg klarer ikke jeg å finne en god kandidat for trenerjobben i FFK og ledelsen i klubben har vel vist ved flere anledninger at de ikke akkurat sitter med den beste oversikten når det gjelder spillermarkedet, så å håpe på en trenerfrelser fra den kanten er nok noe naivt.

 

Ved å forkaste alt og ta på deg et skjerf rundt øya bare fordi vi vant cupfinalen, så begår du en feil. Vi har tre år på rad kjempet helt nede i møkka og reddet oss inn i siste liten. Vi har hatt enorm flyt og tur tre år på rad nå mot slutten av sesongen, og den flyten tar slutt før eller siden. Da bør vi ha lært.

 

Vi har en god stamme, en såkalt sentrallinje i laget. Nå gjenstår det bare å se om klubben velger å fylle på med gode kvalitetsspillere som går inn i laget, eller om vi fortsetter med den gamle ”kjøp fem for prisen av fem, men håp at en slår til”-politikken vi har bedrevet.

 

Jeg håper inderlig at klubben tar tak i denne problematikken og viser ovenfor spillerne at Fredrikstad har ambisjoner. Vi står ovenfor et veivalg nå: Er vi fornøyd med å bare være en del av Tippeligaen eller ønsker vi å kjempe om medaljer?

 

I det siste har vi lest om Tarik som ikke utelukker spill i andre klubber. Piiroja som ønsker seg til England. Bjørkøy som over hodet ikke har bestemt seg for videre spill i Fredrikstad. Brenne som vil til en klubb med ambisjoner.

 

Ved å bare glemme alt som har skjedd de siste tre årene, så tviler jeg på at spillere som Brenne tar dette som et tegn på at klubben har ambisjoner. Brenne sa selv klart og tydelig i et intervju med ffksupporter.net at for ham var serien det viktigste. Klubben hadde stått på stedet hvil i tre år.

 

Nå håper jeg at klubben gjør et veivalg, tar tak i problematikken og viser klart og tydelig ovenfor spillerne at man har ambisjoner. Vi har ikke råd til å miste både Brenne, Bjørkøy og Piiroja før neste sesong. Da hjelper det ikke uansett hvilken trener vi har. Vi må rett og slett klare å holde på de beste spillerne vi har, og det gjør vi ikke ved å ligge i bunnen av Tippeligaen. Da velger de andre klubber med ambisjoner.



Jeg husket tydeligvis ikke alle postene dine Holters; *beklager* Jeg tror nok Eggen fortsetter neste sesong uansett nå. Jeg vet ikke om noen andre enn Morgan som er tilsynelatende hjerterå nok til å skuffe ham bort etter cupfinalen, men han kan vel ikke bestemme dette alene? Mulig om styret blir satt under press av Høili. Dersom FFK ikke får en knallstart og frykten for å slite i bunnen nok et år brer seg, da går det nok ikke lang tid før Eggen er ferdig her i byen.
Grunnen til at Rôsler er vekk må vel være sponsorenes utilfredshet, tror de er mer avventende her.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 nov 06, 02:00
Endret: 14 nov 06, 02:02

Opprinnelig postet av Holters
Jeg begynte å lese innlegget dit, FlightOfTheRat, og tenke jeg skulle kommentere, men jeg orket ikke å lese ferdig for det stod så mye vås i begynnelsen til det nådde toppen ved Stabæk.

Det blir for useriøst for meg når du kritserer et lag for å ha to fantastisk gode spisser og mener at FFK har gjort det bedre siden vi bare ligger 7 poeng bak. Det er helt uforståelig for meg. Hvem hentet disse spillerne? Jo det var treneren til Stabæk. Hva gjør disse kvalitetsspillerne? Jo de garanterer for mål og er spillere man kan bygge laget rundt. Å hente inn to slike enormt gode spillere for å bygge laget rundt er selvsagt å fortrekke fremfor en rekke middelmådigheter og kvantumspolitkken man har kjørt i Fredrikstad. I tillegg er du ikke det minste imponert over det Stabæk har fått til i år (!). Det forteller meg bare at du mangler gangsyn.

PS! Det var ikke jeg som først jukset med statistikk. Det var bedreviteren. Jeg bare rettet fremstillingen.

 

Vel, jeg håper du orker å lese dette.

 

Jeg kan ikke så lett svare på alt, når du er så lite konkret. Det du sier om Stabæk kan jeg svare på.

 

Jeg kritiserer ikke Stabæk for å ha to gode spisser. Jeg sier heller ikke at FFK har gjort det bedre enn Stabæk. Jeg tror du leser litt fort her.

 

Stabæk har scoret klart flest mål i år. Så de er offensivt seriens beste lag. De har ikke sluppet inn flere mål enn Brann på sølvplass. De er altså defensivt like sterke som nr 2. Spørsmålet mitt er, hvordan kan det ha seg at dette laget bare blir nr 5? Burde ikke dette laget minst ha tatt medalje?

I forhold til FFK har Stabæk +25 mål (+17 mot -8). Jeg mener de har fått lite uttelling i poeng for å ha vært såpass mye mer målfarlige. Det er på den bakgrunn jeg mener Stabæks Jönsson ikke har grunn til å være helt fornøyd. Mye er bra i Stabæk, men åpenbart ikke alt. FFK har ikke vært like flinke ti å score, og heller ikke like flinke til å holde tett bak. På den bakgrunn virker det som om FFK er noe flinkere til å omsette kvalitetene sine i poeng enn det Stabæk realtivt sett er.

 

Jeg har heller ikke beskyldt deg for å jukse med statistikken. Igjen tror jeg du har lest litt fort. Jeg beskylder deg for å være for overfladisk, og prøver å vise at hvis en ser litt bak tallene (eller ser litt bedre på tallene) så kan man komme fram til andre konklusjoner enn dine.

 

Jeg håper dette ble mer forståelig. Og jeg håper du slutter å kalle innleggene mine for `vås` , enten det skyldes at du ikke orker å lese dem skikkelig, eller at du misliker at jeg er uenig med deg. Eller om det er en annen grunn.

 

Jeg avsluttet innlegget du kritiserer med et forsøk på å si at jeg respekterer dine meninger, også når jeg er uenig. Det eneste jeg vurderer å trekke tilbake fra innlegget er det sistre avsnittet om respekt for uenighet. Jeg trekker ikke tilbake noe annet bare fordi du skumleser det og kaller det du er uenig i for vås.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 nov 06, 02:28
Endret: 14 nov 06, 02:29

Opprinnelig postet av Holters
Jeg noterer at Eggen bruker cupfinaleseieren for alt det er verdt og viser lite eller ingen selvinnssikt for at vi nok et år har kjempet i bunnen av Tippeligaen. Å bruke cupfinaleseieren på denne måten i media burde han ha holdt seg for god til og heller brukt på kammerset i klubben. Ved å uttale seg slik, så oser det bare usikkerhet av ham og hans egen fremtid i klubben.

 

Så hva mener du? Viser ikke cupfinaleseieren at Eggen har bygd et sterkt FFK-lag? Også Thodesen berømmet FFK for å takle presset bedre enn de selv gjorde. Den typen styrke ligger på det mentale plan, og da har det mye med treneren å gjøre hvor sterkt laget er - ikke på papiret, men på banen.

 

Opprinnelig postet av Holters

Personlig tror jeg Eggen blir i klubben.

Rett og slett fordi det ikke finnes noen bedre alternativer per i dag, og det har vært en stygg trend med å sparke trenerne i år.

Her er jeg veldig enig med deg. Eggen er den bestre treneren FFK kan ha nå (ettersom det ikke finnes noen bedre), og det har vært alt for mye utskifting av trenere i år. Det er ikke bra for fotballen når suksessjaget går på bekostning av å utvikle gode lag med en langsiktig strategi.

 

Opprinnelig postet av Holters

Eggen har mange svakheter, men har også sine gode positive sider. Ved å styrke støtteapparatet rundt ham, så både håper og tror jeg at Eggen fortsatt kan ta klubben et steg videre. Jeg tror vi må ha inn flere (eventuelt bedre) folk både på trener-/spillerutviklersiden og i administrasjonen for å komme videre. Eggen alene er nemlig ikke komplett nok som trener for å bære hele balasten og det må han innse selv også. Bedre assistentrenere og egne folk til å drive med ikke-trenerrelaterte oppgaver bør bli prioritert fremover.   

 

Hyggelig å lese at du ser noen positive sider ved Eggen også. Men jeg vet ikke om problemet er Eggens manglende selvinnsikt. For meg framstår Eggen som en av de mest erfarne, kunnskapsrike og reflekterte trenere i Norge.

Jeg trodde heller ikke at det var Eggens opgave å bestemme hvordan FFK skal være organisert og hvilke folk som skal ansettes utenfor banen. Så selv om jeg er enig i det du sier forstår jeg ikke hvorfor du retter denne skytsen mot Eggen?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 17 nov 06, 07:23

Opprinnelig postet av Shadar
   Jeg vet ikke om noen andre enn Morgan som er tilsynelatende hjerterå nok til å skuffe ham bort etter cupfinalen, men han kan vel ikke bestemme dette alene? Mulig om styret blir satt under press av Høili. Dersom FFK ikke får en knallstart og frykten for å slite i bunnen nok et år brer seg, da går det nok ikke lang tid før Eggen er ferdig her i byen.   

Er det noen konkret grunn til å tro at Morgan Andersen ønsker å fjerne Eggen ved første anledning?

 

Jeg tviler heller ikke på at MA er kjølig nok til å avsette hvem det skulle være, men jeg tviler på at han gjør noe slikt uten en god grunn. Så finnes det noen slik grunn, eller er det bare det sedvanlige ryktemakeriet som forteller at Eggen og Andersen ikke tåler trynet på hverandre?

 

Fram til jeg hører noe annet går jeg ut i fra at Andersen, Høili og hele FFKs styre alle anser KTE for å være en av de aller beste trenere i Norge. Ganske enkelt fordi han er det. Og derfor er de fornøyd med å ha ham. I motsatt fall ville de vel ha sparket ham forlengst?


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 18 nov 06, 14:11
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Shadar
   Jeg vet ikke om noen andre enn Morgan som er tilsynelatende hjerterå nok til å skuffe ham bort etter cupfinalen, men han kan vel ikke bestemme dette alene? Mulig om styret blir satt under press av Høili. Dersom FFK ikke får en knallstart og frykten for å slite i bunnen nok et år brer seg, da går det nok ikke lang tid før Eggen er ferdig her i byen.   

Er det noen konkret grunn til å tro at Morgan Andersen ønsker å fjerne Eggen ved første anledning?

 

Jeg tviler heller ikke på at MA er kjølig nok til å avsette hvem det skulle være, men jeg tviler på at han gjør noe slikt uten en god grunn. Så finnes det noen slik grunn, eller er det bare det sedvanlige ryktemakeriet som forteller at Eggen og Andersen ikke tåler trynet på hverandre?

 

Fram til jeg hører noe annet går jeg ut i fra at Andersen, Høili og hele FFKs styre alle anser KTE for å være en av de aller beste trenere i Norge. Ganske enkelt fordi han er det. Og derfor er de fornøyd med å ha ham. I motsatt fall ville de vel ha sparket ham forlengst?



Ikke trekk noen forhastede slutninger av det jeg skriver. Jeg har ikke påstått at Morgan vil gjøre dette. Jeg mener bare at Morgan er en kald fisk med ymse bakgrunn, og jeg skal banne på at han ikke gjorde alt etter lovverket i mikel-saken. Faglig er han nok den beste man kan få antakeligvis, og er derfor unnskyldt. Bortsett fra at faren til KTE, altså NAE har uttalt at MA må være asfaltert fra kragen og opp, så virker Høili & MA som ganske gode venner, i tillegg til pratet om at det er mektige krefter i byen som sterkt ønsker Eggens avskjed, så er det ikke vanskelig å legge sammen 2 + 2. Jeg sier ikke at det skjer i år, men jeg tror ikke det venter så lenge om sjansen byr seg (dårlige resultater, store feil blir gjort, etc). Jeg tror ikke eplet faller så langt fra treet, og Eggen sr & jr er redelige og bra folk som sikkert ikke liker å omgås med sleipe umoralske mennesker (Hvis dette er saken, uten å dømme fyren).

For meg virker det som om begge to forsøker å vinne folkets gunst her i byen. Morgan fremstår i media som en sympatisk, bra faglig, ryddig og effektiv fyr som har hjertet i fredrikstad (sier ikke at det ikke stemmer, men at det er et slik image han liker å ha blant folk).

Eggen vil ikke miste jobben sin, her, som han kan vise seg frem som trener (slik Eggen sr gjorde i moss) og pynte på cv`n sin, og er godt forankret i Østfold med fin bolig i Rygge. Han har merket presset rundt seg, kanksje også fra skeptiske sponsorer (ta Rösler som eksempel). Jeg synes det virker som at han vil fremstå som livsviktig for FFK (Har nylig snakket ut om at han vil ut i Europa, og sier med dette at han er mer enn god nok for FFK), og er i tillegg sympatisk & folkelig. Det virker som om det er flere personlige agenda på gang i klubben. Tror ikke det er så sunt i lengden.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 20 nov 06, 17:14

Takk for avklaringen. Jeg har også hørt om Morgan Andersen at han skal være en sleiping, og selv tror jeg helt sikkert at det stemmer, og at det er mye av grunnen til at han av de dyktigste i sin bransje. Det er vel liten tvil om at spillermarkedet er preget av en hard kamp om de interessante underskriftene, og en bør ikke klandre MA for at bransjen er som den er, bare fordi han har funnet ut av hvordan man skal finne gullegget.

 

Både hva gjelder MA og KTE bør FFK (og alle mektige krefter tilknyttet klubben) vite å verdsette at de begge er blant de aller dyktigste i Norge på hvert sitt felt, og at ingenting er bedre enn å ha dem begge ombord.

 


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 20 nov 06, 20:35
Opprinnelig postet av Shadar
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Shadar
   Jeg vet ikke om noen andre enn Morgan som er tilsynelatende hjerterå nok til å skuffe ham bort etter cupfinalen, men han kan vel ikke bestemme dette alene? Mulig om styret blir satt under press av Høili. Dersom FFK ikke får en knallstart og frykten for å slite i bunnen nok et år brer seg, da går det nok ikke lang tid før Eggen er ferdig her i byen.   

Er det noen konkret grunn til å tro at Morgan Andersen ønsker å fjerne Eggen ved første anledning?

 

Jeg tviler heller ikke på at MA er kjølig nok til å avsette hvem det skulle være, men jeg tviler på at han gjør noe slikt uten en god grunn. Så finnes det noen slik grunn, eller er det bare det sedvanlige ryktemakeriet som forteller at Eggen og Andersen ikke tåler trynet på hverandre?

 

Fram til jeg hører noe annet går jeg ut i fra at Andersen, Høili og hele FFKs styre alle anser KTE for å være en av de aller beste trenere i Norge. Ganske enkelt fordi han er det. Og derfor er de fornøyd med å ha ham. I motsatt fall ville de vel ha sparket ham forlengst?

trist og høre en person som tydeligvis ikke vet noe om morgan andersen og da spesielt nigerianer saken i lyn

Ikke trekk noen forhastede slutninger av det jeg skriver. Jeg har ikke påstått at Morgan vil gjøre dette. Jeg mener bare at Morgan er en kald fisk med ymse bakgrunn, og jeg skal banne på at han ikke gjorde alt etter lovverket i mikel-saken. Faglig er han nok den beste man kan få antakeligvis, og er derfor unnskyldt. Bortsett fra at faren til KTE, altså NAE har uttalt at MA må være asfaltert fra kragen og opp, så virker Høili & MA som ganske gode venner, i tillegg til pratet om at det er mektige krefter i byen som sterkt ønsker Eggens avskjed, så er det ikke vanskelig å legge sammen 2 + 2. Jeg sier ikke at det skjer i år, men jeg tror ikke det venter så lenge om sjansen byr seg (dårlige resultater, store feil blir gjort, etc). Jeg tror ikke eplet faller så langt fra treet, og Eggen sr & jr er redelige og bra folk som sikkert ikke liker å omgås med sleipe umoralske mennesker (Hvis dette er saken, uten å dømme fyren).

For meg virker det som om begge to forsøker å vinne folkets gunst her i byen. Morgan fremstår i media som en sympatisk, bra faglig, ryddig og effektiv fyr som har hjertet i fredrikstad (sier ikke at det ikke stemmer, men at det er et slik image han liker å ha blant folk).

Eggen vil ikke miste jobben sin, her, som han kan vise seg frem som trener (slik Eggen sr gjorde i moss) og pynte på cv`n sin, og er godt forankret i Østfold med fin bolig i Rygge. Han har merket presset rundt seg, kanksje også fra skeptiske sponsorer (ta Rösler som eksempel). Jeg synes det virker som at han vil fremstå som livsviktig for FFK (Har nylig snakket ut om at han vil ut i Europa, og sier med dette at han er mer enn god nok for FFK), og er i tillegg sympatisk & folkelig. Det virker som om det er flere personlige agenda på gang i klubben. Tror ikke det er så sunt i lengden.
gjorde ikke alt etter lovverket i mikel saken,hvorfor punget chelsea ut over 200 mill for spillern da og hvorfor har morgan fått ennå bedre kontakter etter denne saken,i nigeria så er det tydligvis shittu som blir sett på som den store stygge ulven ikke morgan og når det gjelder morgan og eggen så har de et meget bra samarbeid for de som ikke vet dette


Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 7 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340