Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem trener FFK til neste sesong (spekulasjoner)?

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 01 nov 06, 11:34
Om han trekker seg nå så kan han gjøre det med hevet hode. Det vil se bra ut på CVèn også.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 01 nov 06, 11:43
Jeg har lenge ment at vi kunne ha godt av nytt blod, og at Eggen ikke har klart å ta klubben noe videre, men etter litt tankearbeid i høst er jeg begynt å helle i motsatt retning.

For det aller aller første: Hvis FFK skulle finne på å sparke Eggen (eller presser ham til å slutte - blir omtrent samme sak), MÅ de komme med en ny trener som er bedre! Og jeg har ennå ikke sett noen navn nevnt i alle spekulasjonene her som jeg mener er bedre enn Eggen. Nordlie er vel nære, men jeg holder Eggen et knapt hestehode foran.

For det andre: Er det egentlig sant at vi ikke har tatt et steg videre? Jeg begynner å bli av den oppfatningen at vi faktisk har det. Vi må huske på det at det å ta et steg videre som lag ikke nødvendigvis betyr at tabellplasseringa blir så mye bedre. Det har vært, og er, fryktelig jevnt i år, noe som jeg tar som et tegn på at det er flere lag enn oss som er blitt bedre. OK - kanskje er jeg i overkant optimistisk på vår vegne her, men jeg tro altså at vi er blitt bedre, men at de andre også er blitt det.

For det tredje: Kontinuitet. Et vanskelig ord, men akk så viktig i fotball. Eggen bør få sjansen til å bygge videre på det han hittil har bygget opp, dersom han selv mener han har mer å tilføre.

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 01 nov 06, 11:45

Det gjør Eggen.

Eggen i våre hjerter !

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 nov 06, 13:46
Jeg må si at jeg sjelden har vært mer i tvil enn nå angående trenerstillingen i FFK. Vet neimen ikke hva som er best. Tror uansett ikke de kommer til å ansette en udugelig gjøk.

GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 01 nov 06, 13:50

Opprinnelig postet av bjervell
Jeg har lenge ment at vi kunne ha godt av nytt blod, og at Eggen ikke har klart å ta klubben noe videre, men etter litt tankearbeid i høst er jeg begynt å helle i motsatt retning.

For det aller aller første: Hvis FFK skulle finne på å sparke Eggen (eller presser ham til å slutte - blir omtrent samme sak), MÅ de komme med en ny trener som er bedre! Og jeg har ennå ikke sett noen navn nevnt i alle spekulasjonene her som jeg mener er bedre enn Eggen. Nordlie er vel nære, men jeg holder Eggen et knapt hestehode foran.

For det andre: Er det egentlig sant at vi ikke har tatt et steg videre? Jeg begynner å bli av den oppfatningen at vi faktisk har det. Vi må huske på det at det å ta et steg videre som lag ikke nødvendigvis betyr at tabellplasseringa blir så mye bedre. Det har vært, og er, fryktelig jevnt i år, noe som jeg tar som et tegn på at det er flere lag enn oss som er blitt bedre. OK - kanskje er jeg i overkant optimistisk på vår vegne her, men jeg tro altså at vi er blitt bedre, men at de andre også er blitt det.

For det tredje: Kontinuitet. Et vanskelig ord, men akk så viktig i fotball. Eggen bør få sjansen til å bygge videre på det han hittil har bygget opp, dersom han selv mener han har mer å tilføre.

meget bra innlegg bjervell og jeg er helt enig med deg. jeg håper for alt i verden at Eggen er vår hovedtrener også neste sesong. Jeg kan ikke se noen bedre alternativer enn Eggen. Laget har vist såpass positive takter i årets sesong (dog noen håpløse prestasjoner har det vært, men slik er de fleste lag i TL) at jeg er overbevist om at Eggen er den beste løsningen for oss.


6611-FFK

Juniorspiller

Ble medlem: 02 nov 04
Innlegg: 122

Lagt til: 01 nov 06, 15:16
Opprinnelig postet av GelderdEnd

Opprinnelig postet av bjervell
Jeg har lenge ment at vi kunne ha godt av nytt blod, og at Eggen ikke har klart å ta klubben noe videre, men etter litt tankearbeid i høst er jeg begynt å helle i motsatt retning.

For det aller aller første: Hvis FFK skulle finne på å sparke Eggen (eller presser ham til å slutte - blir omtrent samme sak), MÅ de komme med en ny trener som er bedre! Og jeg har ennå ikke sett noen navn nevnt i alle spekulasjonene her som jeg mener er bedre enn Eggen. Nordlie er vel nære, men jeg holder Eggen et knapt hestehode foran.

For det andre: Er det egentlig sant at vi ikke har tatt et steg videre? Jeg begynner å bli av den oppfatningen at vi faktisk har det. Vi må huske på det at det å ta et steg videre som lag ikke nødvendigvis betyr at tabellplasseringa blir så mye bedre. Det har vært, og er, fryktelig jevnt i år, noe som jeg tar som et tegn på at det er flere lag enn oss som er blitt bedre. OK - kanskje er jeg i overkant optimistisk på vår vegne her, men jeg tro altså at vi er blitt bedre, men at de andre også er blitt det.

For det tredje: Kontinuitet. Et vanskelig ord, men akk så viktig i fotball. Eggen bør få sjansen til å bygge videre på det han hittil har bygget opp, dersom han selv mener han har mer å tilføre.

meget bra innlegg bjervell og jeg er helt enig med deg. jeg håper for alt i verden at Eggen er vår hovedtrener også neste sesong. Jeg kan ikke se noen bedre alternativer enn Eggen. Laget har vist såpass positive takter i årets sesong (dog noen håpløse prestasjoner har det vært, men slik er de fleste lag i TL) at jeg er overbevist om at Eggen er den beste løsningen for oss.

Tror ikke jeg kunne ha sagt det bedre en dere to.....Nice... Ikke glem at vi faktisk står å hyller han på stadion etter viktige seiere. Muligens ikke så ofte som i fjor men dog. Gi mannen fred til å konse om det han skal, nemmelig å føre laget opp på topp 4 til neste år`s sesong.

---------------------------

Ivrig aristokrat
Sempre Fi ! Forza FFK !


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 01 nov 06, 15:18
Endret: 01 nov 06, 15:19
Eggen kan alltids føre FFK videre, men støtteapparatet rundt ham må i så fall styrkes kraftig. Blant annet må man hente inn en ny assistenttrener. Han trenger mennesker rundt seg som veier opp for sine egne svakheter. Til nå har han hatt for mange nikkedukker.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 01 nov 06, 16:13
I tillegg, så bør vi også huske på at vi tok ett kvantesprang, sjumilsteg eller what ever dem to første åra med Eggen. Da må vi regne med at det bremser opp litt...... Europa, ny Stadion, Morgan i godt samarbeid med Eggen blir meget bra neste år............ Og uten at det skal ha noe å si, Eggen fortjener å være med til nye Stadion, da han har hatt en aktiv rolle i det som blir vår nye storstue...........

Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 02 nov 06, 00:26

Opprinnelig postet av Holters
Eggen kan alltids føre FFK videre, men støtteapparatet rundt ham må i så fall styrkes kraftig. Blant annet må man hente inn en ny assistenttrener. Han trenger mennesker rundt seg som veier opp for sine egne svakheter. Til nå har han hatt for mange nikkedukker.

Så med andre ord mener du Ahlsen er inhabil? ;-)

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 02 nov 06, 00:28

Opprinnelig postet av Bedreviteren
I Eggen fortjener å være med til nye Stadion, da han har hatt en aktiv rolle i det som blir vår nye storstue...........

Hvis man først skal kicke en trener så er dette helt feil fokus spør du meg. Beholder man en trener så er det ikke fordi man skal være snillistisk

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 02 nov 06, 02:49

Opprinnelig postet av Bedreviteren
I tillegg, så bør vi også huske på at vi tok ett kvantesprang, sjumilsteg eller what ever dem to første åra med Eggen. Da må vi regne med at det bremser opp litt...... Europa, ny Stadion, Morgan i godt samarbeid med Eggen blir meget bra neste år............ Og uten at det skal ha noe å si, Eggen fortjener å være med til nye Stadion, da han har hatt en aktiv rolle i det som blir vår nye storstue...........

 

blir jo helt feil å beholde en trener pga gode prestasjoner tidligere... da kunne jo aldri noen trenere blitt sparka omtrent da.. greit at eggen tok oss opp fra sumpa, men med det laget som var den gang i 2 di, såtror jeg hvilken som helst trener hadde klart det samme!  Jeg mener fortsatt at eggen IKKE har noe mer å tilføre FFK, og dermed brde pakket sakene sine å reist etter sesong slutt, men ser i fb nå at han fortsetter ihvertfall to år til,  og da blir det vel to år til med nervedrama i de siste kampene da... redde oss i siste liten i 2004, 2005, 2006, 2007 og 2008, å Gud som jeg ser frem i mot flere slike sesonger!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 02 nov 06, 09:32

Eggen trener FFK til neste år!!!

Glimrende!!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 02 nov 06, 11:08
Endret: 02 nov 06, 11:08

Er to kriterier som må være oppfylt før en bør vurdere å sparke en trener:

 

1. Han gjør en dårlig jobb i forhold til de forutsetningene/arbeidsforholdene han har

 

2. Det er mer kvalifiserte og motiverte kandidater tilgjengelig.

 

Slik jeg ser det er ingen av betingelsene oppfylt.

 

Eggens arbeidsforhold er trolig blandt de dårligste i tippeligaen (økonomi, treningsforhold, støtteapparat, ressurspersoner). Trolig på høyde med Sandefjord, Ham-Kam, Odd-Grenland men langt bak Viking, LSK, Molde, VIF, RBK, Brann, etc.

 

Klart bedre kandidater må være profiler som Hareide, Sollied, N. A. Eggen men det blir jo helt surrealistisk...

 

Ser frem til å se Eggen på sidelinjen også neste år!!!!

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 02 nov 06, 14:06
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Opprinnelig postet av Bedreviteren
I tillegg, så bør vi også huske på at vi tok ett kvantesprang, sjumilsteg eller what ever dem to første åra med Eggen. Da må vi regne med at det bremser opp litt...... Europa, ny Stadion, Morgan i godt samarbeid med Eggen blir meget bra neste år............ Og uten at det skal ha noe å si, Eggen fortjener å være med til nye Stadion, da han har hatt en aktiv rolle i det som blir vår nye storstue...........

 

blir jo helt feil å beholde en trener pga gode prestasjoner tidligere... da kunne jo aldri noen trenere blitt sparka omtrent da.. greit at eggen tok oss opp fra sumpa, men med det laget som var den gang i 2 di, såtror jeg hvilken som helst trener hadde klart det samme!  Jeg mener fortsatt at eggen IKKE har noe mer å tilføre FFK, og dermed brde pakket sakene sine å reist etter sesong slutt, men ser i fb nå at han fortsetter ihvertfall to år til,  og da blir det vel to år til med nervedrama i de siste kampene da... redde oss i siste liten i 2004, 2005, 2006, 2007 og 2008, å Gud som jeg ser frem i mot flere slike sesonger!

Skrev jeg ikke, uten at det skal ha noe å si æ?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 02 nov 06, 14:09
Opprinnelig postet av Kent

Er to kriterier som må være oppfylt før en bør vurdere å sparke en trener:

 

1. Han gjør en dårlig jobb i forhold til de forutsetningene/arbeidsforholdene han har

 

2. Det er mer kvalifiserte og motiverte kandidater tilgjengelig.

 

Slik jeg ser det er ingen av betingelsene oppfylt.

 

Eggens arbeidsforhold er trolig blandt de dårligste i tippeligaen (økonomi, treningsforhold, støtteapparat, ressurspersoner). Trolig på høyde med Sandefjord, Ham-Kam, Odd-Grenland men langt bak Viking, LSK, Molde, VIF, RBK, Brann, etc.

 

Klart bedre kandidater må være profiler som Hareide, Sollied, N. A. Eggen men det blir jo helt surrealistisk...

 

Ser frem til å se Eggen på sidelinjen også neste år!!!!

 

Vil også legge til ett 3 kriterie. Trenerens tillit i spillegruppa. Og på meg virker det som eggen fortsatt har stor respekt innad i gruppa...............


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 03 nov 06, 21:59
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Kent

Men det blir aldri noe tema for Eggen står på sidelinjen også neste år. Det føler jeg meg 100% sikker på og meget glad for!!!!

 

Tror ikke Eggen er trener neste sesong. KTE har vært ubestrodelig sjef i klubben helt til Morgan kom. Han er nå "degradert" og har ikke lenger all makt. Dette behøver ikke nødvendigvis være noe problem, men jeg tror ikke kjemien dem imellom er veldig god.

 

Håper og tror at Kent får rett her. Jeg har vanskelig for å se hvilken trener som i teorien kan være aktuell og som må antas å ville lykkes bedre enn Eggen. Både Eggen og Morgan Andersen er i mine øyne så profesjonelle at jeg ikke frykter at dårlig kjemi vil ødelegge for dem så lenge de ser at ting fungerer.

 

Jeg tror også det er en bedre strategi å satse på kontinuitet og stabilitet for å bygge laget til et topplag. Å stadig bytte trenere hver gang laget taper tre kamper på rad eller ikke ender som seriemestre tror jeg er en garanti for fiasko.

 

Hvis Eggen ønsker å gjøre noe annet, tror jeg Jørn Andersen har så god bakgrunn fra proffnivå at han kan bidra med en masse. Han har utvilsomt et talent som trener, og vet ett og annet om hvordan man scorer mål. Det viktige er uansett  hva en ny trener kan gjøre for FFK i fremtiden, ikke hva han har gjort for andre klubber i fortiden.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 10 nov 06, 13:22

Morsom å lese hvordan innlegg skifter med tabell situasjon osv.

Før de tre siste seriekampen, var det klart hovedvekt i innlegga som mente av Eggen burde skiftes  ut.

Etter en fin sesongavslutning har pipa en annen lyd.

Hva jeg mener om slike ting, tja.

Personlig har jeg skrevet følgende:

Håper på åpning av ny Stadion;

med TL spill ( gått i omfyllelse)

Europacup (går i oppfyllelse søndag 12.)

Ny trener ( håper fortsatt, ønsker nytt blod egenskaper jeg har savnet, skrevet om dette tidligere)

3-4 nye kvalitetspillere ( lever i håpet)

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 10 nov 06, 23:27

Eggen som hovedtrener.

1 sesong.  opprykk....

2 sesong. opprykk.......

3 sesong.  11 plass..... Dømt nord og ned av alle eksperter.....

4 sesong.  8 plass og cupmester?...... UEFA CUP........

5 sesong. ????

 

Er det for dårlige resultater som gjør at du vil sparke han Dracula?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 nov 06, 02:50
Endret: 11 nov 06, 02:54
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Eggen som hovedtrener.

1 sesong.  opprykk....

2 sesong. opprykk.......

3 sesong.  11 plass..... Dømt nord og ned av alle eksperter.....

4 sesong.  8 plass og cupmester?...... UEFA CUP........

5 sesong. ????

 

Er det for dårlige resultater som gjør at du vil sparke han Dracula?


Flaut Bedreviteren...

1. sesong:

Opprykk til 1. divisjon


2. sesong:

Opprykk til Tippeligaen.


3. sesong:

10. plass (Alle nyopprykkede lag blir dømt nord og ned, det andre opprykklaget havnet på 5. plass)


4. sesong:

11. plass (Nyopprykkede Start havnet på 2. plass og nyopprykkede Ålesund 13. plass og rett ned igjen)


5. sesong:

8. plass (Nyopprykkede Stabæk på 5. plass og nyopprykkede Sandefjord plassen bak FFK på målforskjell).


4 av 5 nyopprykkede lag har gjort det like godt eller vesentlig bedre enn FFK i Tippeligaen.

Alle sesongene i Tippeligaen har vi ligget stabilt i bunnstriden og reddet oss inn når de fleste andre lag har sluttet å spille fotball, selv om vi rent budsjettmessig burde kjempet om en plass på øvre halvdel.


At Eggen gjorde en god jobb ved å få oss opp til Tippeligaen er hevet over enhver tvil. Deretter har vi - som flere spillere har uttrykket, blant annet Simen Brenne - stått på stedet hvil i tre sesonger.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 11 nov 06, 07:50

Flaut Holters...... Husker du ikke at Drillo var hovedtrener den fjerde sesongen........ Eggen kom inn som sidestillt og reddet oss dem 3-4 siste kampene.........



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340