Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem trener FFK til neste sesong (spekulasjoner)?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 7 2

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 24 okt 06, 09:46

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg mener at Eggen bør sitte frem til vi greier å finne en bedre trener.

Det mener vel alle...


Det virker ikke sånn på meg Holters. Det virker på meg som at de vil få fjerna Eggen for enhver pris. Bare få inn nytt blod så er det greit liksom.

 

Enig!

 

Mitt intrykk er også at "alle" vil bli kvitt Eggen, men forslag til hvem som kan ta over og gjøre FFK til et bedre lag og enda viktigere, hvorfor, er nesten fraværende.

 

Leser det som mangel på kompetanse, innsikt og nøkternhet at et et samlet sytekorps driver denne heksejakten uten å ha klare formeninger om hvem som skal ta over og hvorfor!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 24 okt 06, 19:59
jørn andersen vil ihvertfall bli i tyskland. det er sikkert.. intervju i aftenposten papir..

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 okt 06, 20:10
Se innlegget til "Steinar" i denne tråden... Noen som vet noe mer ?

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å TROFEET LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 okt 06, 21:07
Opprinnelig postet av Bob Page
Se innlegget til "Steinar" i denne tråden... Noen som vet noe mer ?


Er det noen jeg ikke tar seriøs så er det en person med ett eneste innlegg på FBs sitt forum

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 24 okt 06, 21:45
Endret: 24 okt 06, 21:49

Opprinnelig postet av Bob Page
Se innlegget til "Steinar" i denne tråden... Noen som vet noe mer ?

 

Tviler sterkt på at Arne Erlandsen blir trener i FFK. Begrunner det med fotballfilosofi i FFK og Erlandsen`s er ikke forenelig.

Tror rykte om Tom Nordli er mere sansynerlig, ut i fra partenes fotballfilosofi.

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 25 okt 06, 13:45
Endret: 25 okt 06, 13:45

Jeg håper på Nordlie eller Jørn Andersen. Det som taler i mot Jørn Andersen er at han har lagt seg til en tysk væremåte som et jantelovspreget miljø vil oppfatte ganske arrogant. Tror Jørn Andersen havner i Vif der man har hatt, og kanskje er litt mer vant med litt sære personligheter fra før.

Nordlie kan, slik jeg ser det, havne i Viking, Rbk eller FFK. Selv tror jeg, ut i fra kilder fra et tidligere innlegg i samme tråd, at han kommer hit. Jeg sier: Hjertlig velkommen :)

Om vi derimot skulle få Jørn Andersen blir jeg minst like glad og håper omgivelsene er tolerante mot ham.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 25 okt 06, 16:14

Mye heller Nordlie enn Erlandsen!

 

Men hvis Erlandsen kommer, får vi værtfall en trener som spiller mer kynisk!! Trur ikke vi kommer til å tape med 3 og 4 mål hvis han trener oss!

 

Men i FFK skal vi ha en offensiv trener som vil spille morsom fotball, sånn sett er Nordlie et godt alternativ!!

 

Men uansett er Eggen fortsatt trener her, og vi skal stå bak han!!

Håper han fortsetter neste sesong også, men har begynt å tvile på det!!


hhem

Knøttespiller
Ble medlem: 08 mai 06
Innlegg: 32

Lagt til: 25 okt 06, 18:11
håper for ffk sin skyld at Eggen fortsetter. Ellers tror jeg det bærer nedover i seriesystemet igjen.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 25 okt 06, 21:18
Opprinnelig postet av Shadar

Jeg håper på Nordlie eller Jørn Andersen. Det som taler i mot Jørn Andersen er at han har lagt seg til en tysk væremåte som et jantelovspreget miljø vil oppfatte ganske arrogant. Tror Jørn Andersen havner i Vif der man har hatt, og kanskje er litt mer vant med litt sære personligheter fra før.

Nordlie kan, slik jeg ser det, havne i Viking, Rbk eller FFK. Selv tror jeg, ut i fra kilder fra et tidligere innlegg i samme tråd, at han kommer hit. Jeg sier: Hjertlig velkommen :)

Om vi derimot skulle få Jørn Andersen blir jeg minst like glad og håper omgivelsene er tolerante mot ham.



Jeg oppfatter ikke Jørn Andersen som arrogant - men som lettere tilbakestående.

Nordlie er hjertelig velkommen. Høgmo er hjertelig velkommen. Tørum er hjertelig velkommen. Erlandsen kan drite og dra - Göteborg spilte møkk-kjedelig fotball med Arne. Eggen er velkommen til å ta et år til - men jeg HÅPER han lærer litt av de feilene som nå er begått.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 25 okt 06, 21:53
Men hvorfor så negative til Erlandsen? Han gjorde mye bra i Lillestrøm og han er MYE bedre til å organisere forvaret enn hva vi har sett de site årene.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 25 okt 06, 22:05
fordi han står for kjip muskelball..

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 okt 06, 01:34

Opprinnelig postet av Erikk
Men hvorfor så negative til Erlandsen? Han gjorde mye bra i Lillestrøm og han er MYE bedre til å organisere forvaret enn hva vi har sett de site årene.

Og hvis det er nok til å holde oss blant topp 6, så er han velkommen hos meg. Defensiv tankegang bør ikke alltid bety rævafotball.


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 26 okt 06, 02:19
Endret: 26 okt 06, 02:20

Opprinnelig postet av Rune Haugen
...Defensiv tankegang bør ikke alltid bety rævafotball.

 

Klubber fra støvlelandet er utmerkede eksempler på nettopp dette.

 

Hmm...

En Italiensk trener samt to backer... (sikle, sikle)

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 26 okt 06, 08:25
Endret: 26 okt 06, 10:41

Opprinnelig postet av Erikk
Men hvorfor så negative til Erlandsen? Han gjorde mye bra i Lillestrøm og han er MYE bedre til å organisere forvaret enn hva vi har sett de site årene.

 

Kommer han må halve laget byttes ut fordi FFK har ikke en spillerstall som passer til muskelfotball!

 

Om vi mister Eggen bør vi i allefall hente en som har noelunde samme fotballfilosofi og kan bygge videre på det Eggen har skapt.

 

Kontinutet bør være et viktig kriterie når en ny trener skal hentes uansett når det blir.

 

Og jeg sier det igjen. Rævafotball blir ikke akseptert i FFK. Var derfor landets mest profilerte trener ble "kjeppjaget" fra byen for under 12 mnd siden!!!

 

Vi har ikke glemt det alt???


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 26 okt 06, 11:51
VI synes det med andre ord er greit å spille festfotball, slippe inn mål på nesten hver sjangse mot og ligge i nedrykkpossisjon?

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 26 okt 06, 12:05
Endret: 26 okt 06, 12:06

Opprinnelig postet av Erikk
VI synes det med andre ord er greit å spille festfotball, slippe inn mål på nesten hver sjangse mot og ligge i nedrykkpossisjon?

 

Det går ann å justere detaljer og perfeksjonere spillestilen gjør det ikke? Uten å endre til det totalt motsatte...

 

FFK er blandt de 4 beste hjemmelagene i serien. Det bør langt på vei forsvare spillestilen og potensialet til laget. At vi ikke vnner mer borte kan skyldes at spillerne alt for ofte spiller under pari ute (som Simen brenne påpeker) og ikke bety at vi trenger en total endring av spillestilen. Tror det ligger mye i hodet på spillerne her!

 

Jeg har tro på videreutvikling, ikke en total endring!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 26 okt 06, 12:07
Opprinnelig postet av Erikk
VI synes det med andre ord er greit å spille festfotball, slippe inn mål på nesten hver sjangse mot og ligge i nedrykkpossisjon?

Selvfølgelig er det ingen her inne som synes det.

Men det er faktisk mulig å videreføre FFKs offensive spillestil og gjøre suksess. Poenget er at et trenerskifte må være gjennomtenkt. Vi må ikke gå i samme felle som f.eks. Viking som det ene året har en trener som har sin stil og fotballfilosofi, og året etter henter inn en ny trener med en helt annen filosofi. Da må også store deler av spillerstallen skiftes ut fra år til år, og man får null kontinuitet og dårlig grunnlag for å lykkes sportslig. Selv om man bruker massevis av penger.

Det er uhyre viktig at man gjør et bevisst valg på trener i forhold til filosofi og hva slags fotball man ønsker at FFK skal spille i flere år fremover. Etter min mening bør FFK bevare sin kultur her, men videreutvikle den selvsagt. Å hente inn Arne Erlandsen og hans "kick-and-run"-fotball blir for meg helt feil. Hvis han får ekstremt gode sportslige resultater fra dag én, så kan det bli populært. Men det er et sjansespill. Alle vet hvor opptatt publikum i Fredrikstad er av å se fin fotball, og med et par dårlige kamper i innledningen og en Erlandsen som fortsetter å satse på lange baller over midtbanen, så vil det ikke ta lang tid før han får over halve byens befolkning mot seg. Det er ikke slik folk er vant til å se FFK spille fotball.

En annen ting, som også er påpekt i tidligere innlegg, er at dagens stall er hentet inn for å spille fotball slik Eggen ønsker det. Jeg er usikker på om spillerstallen vi har i dag egner seg best til å spille "Arne Erlandsen-fotball". Det betyr nok en gang at vi må gjøre store utskiftninger, og er det noe jeg er lei, så er det nettopp det. Det skaper i hvert fall ikke suksess.

Men mitt korte svar, som ble litt lenger, var egentlig: Det er mulig å spille god fotball og få gode resultater selv med en offensiv spillestil. Det er mange eksempler på det. Faren til Eggen lyktes til slutt med Rosenborg, kanskje kan sønnen gjøre det i Fredrikstad, hvis vi er tålmodige nok...

Jeg er verken hardnakket forkjemper eller motstander av trenerskifte, men det skal ligge en god og gjennomtenkt plan bak et slik bytte - som ikke bryter helt med klubbens kontinuitet - og en trenerskikkelse som med stor sannsynlighet vil være her i flere år og en klubben har stor tro på. Hvis ikke synes jeg klubben isteden bør satse på å forsterke apparatet rundt Knut Torbjørn Eggen. For der tror jeg faktisk det er mer forbedringspotensiale enn på selve hovedtrenerposten.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 okt 06, 12:12
Opprinnelig postet av Kent

Opprinnelig postet av Erikk
Men hvorfor så negative til Erlandsen? Han gjorde mye bra i Lillestrøm og han er MYE bedre til å organisere forvaret enn hva vi har sett de site årene.

 

Kommer han må halve laget byttes ut fordi FFK har ikke en spillerstall som passer til muskelfotball!

 

Om vi mister Eggen bør vi i allefall hente en som har noelunde samme fotballfilosofi og kan bygge videre på det Eggen har skapt.

 

Kontinutet bør være et viktig kriterie når en ny trener skal hentes uansett når det blir.

 

Og jeg sier det igjen. Rævafotball blir ikke akseptert i FFK. Var derfor landets mest profilerte trener ble "kjeppjaget" fra byen for under 12 mnd siden!!!

 

Vi har ikke glemt det alt???

Hva fikk Drillo til  defensivt hos oss ?? Det var vel derfor han kom , for at det skulle bli tett bak. Det lakk jo like forbaska. Og det bør ikke være såkalt "Drillo-fotball" for å spille med defensiv trygghet bak. Jeg foretrekker heller at det er pottetett bakover enn at det spilles perlefotball forover ( med tap allikevel). Bedre å vinne samtlige kamper 1-0, enn å tape 3-4. Så jeg foretrekker seire enn en kamp med mange mål i.

 


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 26 okt 06, 12:35
Endret: 26 okt 06, 12:36

Kunne nesten ikke vært mer enig med deg Costanza!!!

 

Som en lite digresjon kan jeg jo nevne at da Drillo ga seg som trener for landslaget var det to arvtagere han anbefalte for Per Ravn Omdal.

 

1. Nils J. Semb

2. Teneren til Mjøndalen (husker ikke navnet)

 

Sistnevnte ikke veldig profilert for å si det mildt men Drillo mente de to var de som i størst grad ville videreføre spillestilen han hadde hatt så stor sukksess med, og derfor burde være de mest aktuelle kandidatene.

 

Men Drillo er Drillo :-)


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 okt 06, 12:42
Endret: 26 okt 06, 12:44
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hva fikk Drillo til  defensivt hos oss ?? Det var vel derfor han kom , for at det skulle bli tett bak. Det lakk jo like forbaska. Og det bør ikke være såkalt "Drillo-fotball" for å spille med defensiv trygghet bak. Jeg foretrekker heller at det er pottetett bakover enn at det spilles perlefotball forover ( med tap allikevel). Bedre å vinne samtlige kamper 1-0, enn å tape 3-4. Så jeg foretrekker seire enn en kamp med mange mål i.

 



La oss se litt statistikk....

2004:
Vår: 13 kamper: 9 poeng. 14. plass. 19 scorede mål og 30 innslupne (2,3 i snitt).
Høst: 13 kamper. 23 poeng. 3. plass. 23 scorede mål og 24 innslupne (1,85 i snitt)
Totalt: 26 kamper: 32 poeng. 10. plass. 42 scorede mål og 54 innslupne (2,1 i snitt)

2005:
Vår: 13 kamper: 16 poeng. 8. plass. 17 scorede mål og 19 innslupne (1,45 i snitt)
Høst: 13 kamper. 15 poeng. 11 plass. 18 scorede mål og 25 innslupne (1,9 i snitt)
Totalt: 26 kamper. 31 poeng. 11. plass. 35 scorede mål og 44 innslupne (1,7 i snitt)

2006:
Vår: 13 kamper: 13 poeng. 12. plass. 16 scorede mål og 23 innslupne (1,75 i snitt)
Høst: 11 kamper. 15 poeng. 7. plass. 19 scorede mål og 21 innslupne (1,9 i snitt)
Totalt: 24 kamper: 28 poeng. 11 plass. 35 scorede mål og 44 innslupne (1,85 i snitt)

Det halvåret vi hadde drillo ved roret hadde vi 1,45 i snitt baklengs.  Med Eggen ved roret har vi aldri vært under 1,75 i snitt - noe halvår - og det høyeste snittet har vært 2,3.

Vi hadde ett færre scoret mål våren 2006, med Eggen, enn med Drillo ved roret våren 2005.

Nå sier selvsagt ikke mål og tabellplassering noe som helst om kampenes underholdningsverdi, men tabellposisjon har en "viss" underholdningsverdi den også...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 7 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340