Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem trener FFK til neste sesong (spekulasjoner)?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 7 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 okt 06, 15:18
Vi kommer til å diskutere oss gule og blå rundt dette temaet, så det er vel bedre å være føre var! Oppretter denne tråden så vi kan spekulere og spre eventuelle rykter man har hørt. Costanza snappet opp en interessant tråd på VGD!

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 19 okt 06, 15:31
Endret: 19 okt 06, 15:32
Opprinnelig postet av Holters
Vi kommer til å diskutere oss gule og blå rundt dette temaet, så det er vel bedre å være føre var! Oppretter denne tråden så vi kan spekulere og spre eventuelle rykter man har hørt. Costanza snappet opp en interessant tråd på VGD!


Har lest igjennom alle innlegga, og finner ingenting nytt, Holters. Det er den samme grauten som vi diskuterer her inne under trenerspørsmålet ( for-mot KTE ). Arne Erlandsen er vel jeg den første som brakte på banen her, men det er ikke det samme som at han er høyaktuell. Og den plapringa ang. Nordlie er tatt ut av det blå, så lenge det ikke vises til noen link. Og at KTE må gå vet nok ingen inne på VGD.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 okt 06, 15:33
Hehe, påstår ikke at VGD-brukere er noen sannhetsvitner og er enig i det du skriver. Men spekulasjonene og ryktene komme til å florere fremover, så nå får vi i alle fall samlet alt i en tråd.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 okt 06, 15:52
- Dersom noen vil jage meg vekk, skal ikke jeg stå i veien

"Personlig har jeg langt større tro på kontinuitet i alle ledd fremfor utskifting. Jeg registrerer noe støy i Fredrikstad rundt hovedtrenerens posisjon, blant annet påvirker selvsagt holdningene til sportsredaktørene i hhv. FB og Demokraten, mannen i gata. Begge redaktørene gir på hver sin måte klart uttrykk for at hovedtreneren bør sparkes til neste år, for de vet vel begge at i utgangspunktet løper min kontrakt i to år til", sier Eggen.

Les svarene til Eggen i nettmøte hos f-b-no

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 okt 06, 17:53

Det som skjer i Fredrikstad nå er jo att klubben blir stilt krav til.. Noe blant annet Rami Shaaban har ytret ønske om, skal man utvikle seg må man faktisk tåle og ta imot kritikk. Tror att den debatten som skjer nåe rett og slett bare er sunn.. Nå mener ikke jeg att Eggen burde sparkes, men dette gjør at spillerne og trenere faktisk må begynne og ta seg litt selv i nakken.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 okt 06, 18:27
Nå vet jeg ikke om denne tråden ble opprettet for å diskutere reelle spekulasjoner, eller om vi kunne diskutere fritt ulike kandidater, så det er mulig mitt lille innlegg faller mellom to stoler her, men;

Hvordan hadde FFK blitt med Peter Schmeichel som trener? Så vidt jeg vet jobber han for BBC akkurat nå, og har kanskje lyst til å begynne å trene et lag, så hvorfor ikke begynne i det små i Norge? Når vi har den svenske landslagskeeperen, hvorfor ikke en tidligere dansk keeperkjempe? Ingen trenererfaring? Det har da heller ikke Frode Grodås, men han trener da likevel Hamkam til en bedre plassering enn FFK med en dårligere stall. Og Schmeichel har en god del mer erfaring fra topp europeisk nivå og har en større autoritet enn Grodås. En temprementsfull person som kan piske spillerne når det trengs. Nå vet jeg ikke hvilken fotballfilosofi denne mannen ville stått for, men han har sikkert plukket opp noe i løpet av sine 8 år i United?

Som sagt, dette forslaget er tatt helt ut av det blå, jeg var bare interessert i å høre stemningen om noe så utradisjonelt.  Vet heller ikke om han fortsatt jobber i BBC eller om han faktisk har en trenerjobb, eller kanskje han rett og slett har sagt at han er ferdig med fotball?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 19 okt 06, 18:37
Opprinnelig postet av FFK1903
Nå vet jeg ikke om denne tråden ble opprettet for å diskutere reelle spekulasjoner, eller om vi kunne diskutere fritt ulike kandidater, så det er mulig mitt lille innlegg faller mellom to stoler her, men;

Hvordan hadde FFK blitt med Peter Schmeichel som trener? Så vidt jeg vet jobber han for BBC akkurat nå, og har kanskje lyst til å begynne å trene et lag, så hvorfor ikke begynne i det små i Norge? Når vi har den svenske landslagskeeperen, hvorfor ikke en tidligere dansk keeperkjempe? Ingen trenererfaring? Det har da heller ikke Frode Grodås, men han trener da likevel Hamkam til en bedre plassering enn FFK med en dårligere stall. Og Schmeichel har en god del mer erfaring fra topp europeisk nivå og har en større autoritet enn Grodås. En temprementsfull person som kan piske spillerne når det trengs. Nå vet jeg ikke hvilken fotballfilosofi denne mannen ville stått for, men han har sikkert plukket opp noe i løpet av sine 8 år i United?

Som sagt, dette forslaget er tatt helt ut av det blå, jeg var bare interessert i å høre stemningen om noe så utradisjonelt.  Vet heller ikke om han fortsatt jobber i BBC eller om han faktisk har en trenerjobb, eller kanskje han rett og slett har sagt at han er ferdig med fotball?


Peter Schmeichel hadde nok greid å tatt fra Rami keeperplassen også han, hvis han ville stå i mål igjen. Og kanskje de foran der hadde fått futt i kroppen igjen også, for de hadde vel ikke turt noe annet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 20 okt 06, 10:25

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av FFK1903
Nå vet jeg ikke om denne tråden ble opprettet for å diskutere reelle spekulasjoner, eller om vi kunne diskutere fritt ulike kandidater, så det er mulig mitt lille innlegg faller mellom to stoler her, men;

Hvordan hadde FFK blitt med Peter Schmeichel som trener? Så vidt jeg vet jobber han for BBC akkurat nå, og har kanskje lyst til å begynne å trene et lag, så hvorfor ikke begynne i det små i Norge? Når vi har den svenske landslagskeeperen, hvorfor ikke en tidligere dansk keeperkjempe? Ingen trenererfaring? Det har da heller ikke Frode Grodås, men han trener da likevel Hamkam til en bedre plassering enn FFK med en dårligere stall. Og Schmeichel har en god del mer erfaring fra topp europeisk nivå og har en større autoritet enn Grodås. En temprementsfull person som kan piske spillerne når det trengs. Nå vet jeg ikke hvilken fotballfilosofi denne mannen ville stått for, men han har sikkert plukket opp noe i løpet av sine 8 år i United?

Som sagt, dette forslaget er tatt helt ut av det blå, jeg var bare interessert i å høre stemningen om noe så utradisjonelt.  Vet heller ikke om han fortsatt jobber i BBC eller om han faktisk har en trenerjobb, eller kanskje han rett og slett har sagt at han er ferdig med fotball?


Peter Schmeichel hadde nok greid å tatt fra Rami keeperplassen også han, hvis han ville stå i mål igjen. Og kanskje de foran der hadde fått futt i kroppen igjen også, for de hadde vel ikke turt noe annet.

 

Dette var vel ikke et konstruktivt innlegg til denne debatten.

 

Synes sammenligningen Grodås/Schmeichel blir litt kunstig. Det de har felles er at de begge er tidligere keepere på et høyt nivå. Kan ikke se at det dermed er selvfølgelig at de holder samme nivå som trenere.

 

KTE har kontrakt også for neste år. Om jeg skulle sette penger på et navn, vil det være at han også trener FFK neste sesong. Likevel tror jeg sjansen, pr i dag, for at han er her neste år er ca 50/50. Serieavslutningen og cupfinalen vil nok påvirke dette betydelig. Jeg er fortsatt av den oppfatning at KTE bør trene FFK om det blir nedrykk. Dette fordi jeg er redd at man ikke evner å hente en fullgod erstatter som 1. div lag. Selv om det vil se bra ut på en treners CV med et opprykk. Tviler på at f eks Arne Erlandsen vil trene et 1. div lag.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 okt 06, 13:23
Endret: 20 okt 06, 13:25
[quote=kanogvetalt]

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av FFK1903
Nå vet jeg ikke om denne tråden ble opprettet for å diskutere reelle spekulasjoner, eller om vi kunne diskutere fritt ulike kandidater, så det er mulig mitt lille innlegg faller mellom to stoler her, men;

Hvordan hadde FFK blitt med Peter Schmeichel som trener? Så vidt jeg vet jobber han for BBC akkurat nå, og har kanskje lyst til å begynne å trene et lag, så hvorfor ikke begynne i det små i Norge? Når vi har den svenske landslagskeeperen, hvorfor ikke en tidligere dansk keeperkjempe? Ingen trenererfaring? Det har da heller ikke Frode Grodås, men han trener da likevel Hamkam til en bedre plassering enn FFK med en dårligere stall. Og Schmeichel har en god del mer erfaring fra topp europeisk nivå og har en større autoritet enn Grodås. En temprementsfull person som kan piske spillerne når det trengs. Nå vet jeg ikke hvilken fotballfilosofi denne mannen ville stått for, men han har sikkert plukket opp noe i løpet av sine 8 år i United?

Som sagt, dette forslaget er tatt helt ut av det blå, jeg var bare interessert i å høre stemningen om noe så utradisjonelt.  Vet heller ikke om han fortsatt jobber i BBC eller om han faktisk har en trenerjobb, eller kanskje han rett og slett har sagt at han er ferdig med fotball?


Peter Schmeichel hadde nok greid å tatt fra Rami keeperplassen også han, hvis han ville stå i mål igjen. Og kanskje de foran der hadde fått futt i kroppen igjen også, for de hadde vel ikke turt noe annet.

 



 

FFK1903 bragte Peter Schmeichel på banen, og jeg ga innlegg ut i fra det. Er han ledig så er han jo også aktuell. Er ikke verre enn å spørre, selv om man kan forvente nei til svar. Men tenk om han hadde overraska og svart ja, det hadde vel vært no.


 


 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 20 okt 06, 13:37
FFK 1903 lanserte ham som trener. Du lanserte ham som keeper.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 okt 06, 14:13
Opprinnelig postet av kanogvetalt
FFK 1903 lanserte ham som trener. Du lanserte ham som keeper.


Hadde gått ann å vært spillende trener vel ??

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 20 okt 06, 14:21
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av kanogvetalt
FFK 1903 lanserte ham som trener. Du lanserte ham som keeper.


Hadde gått ann å vært spillende trener vel ??


LOL!

Det er klart det er lov å drømme. Sjøl drømmer jeg om the Double, suksess i det som er av Europa-mesterskap, og at vi et år i serieavslutninga sender Rosenborg på huet og ræva ned i 1. divisjon og sikrer seriegullet sjøl.

Hvem trener FFK til neste sesong? Ikke Peter Schmeichel, i hvert fall.

(Personlig håper jeg på Knut Torbjørn Eggen.)

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 okt 06, 14:26
Opprinnelig postet av Magnum
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av kanogvetalt
FFK 1903 lanserte ham som trener. Du lanserte ham som keeper.


Hadde gått ann å vært spillende trener vel ??


LOL!

Det er klart det er lov å drømme. Sjøl drømmer jeg om the Double, suksess i det som er av Europa-mesterskap, og at vi et år i serieavslutninga sender Rosenborg på huet og ræva ned i 1. divisjon og sikrer seriegullet sjøl.

Hvem trener FFK til neste sesong? Ikke Peter Schmeichel, i hvert fall.

(Personlig håper jeg på Knut Torbjørn Eggen.)


For å være ærlig, så tror jeg at Eggen blir sittende neste år også. Han lar nok ikke sjansen til å innvie ny stadion gå fra seg.
Hvis han går, så har han nok fått sparken i klubben, og det koster pæng.

GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 20 okt 06, 14:53

(svarer deg Rune Haugen... håper det er greit;)

Jeg både tror og håper at Eggen fortsatt trener oss neste sesong. Han fortjener en verdig avslutning og ikke sparken uansett om det skulle bety nedrykk i år.

Håper eggen og laget får full støtte av publikum på søndag og at vi står samlet de siste kampene.

 


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 okt 06, 15:01
Opprinnelig postet av GelderdEnd

(svarer deg Rune Haugen... håper det er greit;)

Jeg både tror og håper at Eggen fortsatt trener oss neste sesong. Han fortjener en verdig avslutning og ikke sparken uansett om det skulle bety nedrykk i år.

Håper eggen og laget får full støtte av publikum på søndag og at vi står samlet de siste kampene.

 



Jeg står bak laget uansett. I trenerspørsmålet er jeg fortsatt i tja-modus. Jeg mener at Eggen bør sitte frem til vi greier å finne en bedre trener.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 okt 06, 15:05
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg mener at Eggen bør sitte frem til vi greier å finne en bedre trener.

Det mener vel alle...

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 okt 06, 15:09
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg mener at Eggen bør sitte frem til vi greier å finne en bedre trener.

Det mener vel alle...


Det virker ikke sånn på meg Holters. Det virker på meg som at de vil få fjerna Eggen for enhver pris. Bare få inn nytt blod så er det greit liksom.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 okt 06, 15:24
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg mener at Eggen bør sitte frem til vi greier å finne en bedre trener.

Det mener vel alle...


Det virker ikke sånn på meg Holters. Det virker på meg som at de vil få fjerna Eggen for enhver pris. Bare få inn nytt blod så er det greit liksom.

Man vil ikke fjerne en trener med mindre man tror det er mulig å få noen som er bedre. Jeg tror i alle fall at alle som ønsker å "fjerne" Eggen gjør dette fordi de mener han har nådd sitt potensiale og for at klubben skal ta et steg videre, så må man ha inn en bedre trener. Hvis man bare ønsker å fjerne Eggen uansett hva man får inn, så tenker man ikke på klubben, men et eller annet personlig man har imot Eggen. Jeg tror ikke det er særlig aktuelt. Folk vil rett og slett ha inn en annen trener siden Eggens svakheter har tredet tydelig frem de siste sesongene. Hvilke svakheter jeg sikter til har vi diskuterte til det endeløse andre steder her på forumet.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 20 okt 06, 16:00
Opprinnelig postet av GelderdEnd

Han fortjener en verdig avslutning og ikke sparken uansett om det skulle bety nedrykk i år.  

 

FFK er vel ikke en vernet bedrift, er det?

 

Om man ikke presterer, så må man jo ta konsekvensen av det....uansett hva man har gjort tidligere år!

 

Eller snakker vi her om den vidunderlide og fantastiske boblen/sfæren til FFK, der alle kan gjøre feil på feil, uten å få en smekk på finger`n?


GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 20 okt 06, 23:58
Opprinnelig postet av Oslo
Opprinnelig postet av GelderdEnd

Han fortjener en verdig avslutning og ikke sparken uansett om det skulle bety nedrykk i år.  

 

FFK er vel ikke en vernet bedrift, er det?

 

Om man ikke presterer, så må man jo ta konsekvensen av det....uansett hva man har gjort tidligere år!

 

Eller snakker vi her om den vidunderlide og fantastiske boblen/sfæren til FFK, der alle kan gjøre feil på feil, uten å få en smekk på finger`n?

vi har vel ikke rykket ned enda har vi? i tillegg har vi nådd cupfinalen i år og eggen har på mirakuløst vis styrt oss unna nedrykk i TL sesong 1 og ifjor da han tok over hovedansvaret for Drillo de siste 4 kampene (mulig at ikke all ære bør tilfalle Eggen der, men uansett, det skjedde noe da trener rollene ble byttet om).

Eggen har gjort en kjempejobb for denne klubben, og fortjener faktisk en god porsjon respekt selvom denne sesongen ikke har gått som forventet.

uansett burde denne trenerdebatten ligge til etter sesongslutt.

 

 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 7 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340