Husk meg
Brukernavn
Passord

Lyn-FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 16 av 16 16

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 30 okt 06, 18:02

Etter min oppfatning var dette en fortjent seier. Det var en jevn kamp, og Lyn var utvilsomt best i perioder. Men de satte ikke sjansene sine, og det skyldtes snarere bra spill av FFK enn manglende evner hos Lyn.

 

FFK spilte som man sier med hjertet utenpå skjorta, og la den innsatsen i dagen som var nødvendig for å overliste et Lyn som aldri gir bort noenting gratis.

 

Begge lag ble antagelig snytt for en straffe hver. Selvsagt vil Bastionen ha straffe hver gang Edu faller innenfor 16-meteren, men det er faktisk lov å takle en motspiller der også, når det gjøres så rent og ryddig som Czwartek gjorde det igår. At Kvisvik ble felt innenfor 16-meteren var meget tydelig fra der jeg satt, og tv-bildene viste det like tydelig. Men etter min oppfatning er det bedre at dommeren ikke blåser straffe hvis han ikke er 100% sikker på at det er riktig. Og når han er like streng i begge ender av banen er det helt greit.  

 

En subjektiv vurdering av spillernes innsats mot Lyn:

Brenne - var god på topp og scoret som han skulle, men han kom bedre til sin rett i 2. omgang. Brennes styrke foran mål ligger i å stikke uventet gjennom, ikke i å ligge å presse og utfordre et etablert forsvar. Der er

Toth - mye bedre. Helt enorm igår. Det luktet scoring i lang tid, og det var ingen tilfeldighet at den kom. Lyn sto imot så godt de kunne, men hunerkongen var et hakk for rå for dem igår!

Kvisvik - har vel ofte lykkes med mer enn han gjorde i denne kampen. Mange gode forsøk, og egentlig ingen mangel på vilje, men det knirket litt mye. Der Kvisvik var god, fulgte ikke spillerne rundt ham opp. Et samspill med

Ramberg - kunne ha blitt kveldens fineste gjennomspill i 2. omgang, men god og hardtarbeidene som Hansi er manglet han igjen den målbevisstheten som trengs. Gutten ville vært av landslagsklasse hvis han hadde hatt frekkeheten til

Tarik - som igår var en av banens beste. Kampen igjennom hadde Lynforsvaret et svare strev med å demme opp for den kjappe, friske unggutten.

Czekeres - skal ha for forsøket, men ble et nummer for lett og må heve seg for å være reserve for Berthelsen i fremtiden. Laget ble klart sterkere da

Bjørkøy - overtok. Kapteienen gjør sjelden en feil og ofte mye riktig. I går gjorde han sin viktigste innsats på backplass i annen omgang, men sto hele kampen gjennom fram som en strålende ledertype som aldri tillot Lyn å overta kampen.

Cwartek - hadde en veldig bra kamp, både defensivt og offensivt. Bra gjort å holde stand mot Edu og Hoff. Skjønt ved én anledning orket ikke PAC å løpe hele veien hjem etter et godt offensivt forsøk, og det kunne blitt skjebnesvangert.

Berg - var en pålitelig ryddegutt i går, svært viktig defensiv innsats på midtbanen.

Gerrbrandt - var mer stabilt god i går enn jeg har sett ham på lenge.

Piiroja - Kong Piiroja. Han kan ta motet fra enhver motspiller med ambisjoner om å score mot FFK. Så også igår.

Shaaban - hva annet kan jeg si enn at det er meget bra for FFKs klubbkasse at det ikke er jeg som bestemmer når denne svensken fortjener lønnspålegg. Da hadde FFK vært konkurs forlengst!

 

Mine gratulasjoner til spillere og trenere for en meget vel gjennomført kamp, og endelig tre poeng på bortebane som sesongen sett under ett var høyst fortjent.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 30 okt 06, 18:59

Opprinnelig postet av Espen
  Ellers litt pussig å se at den svenske landslagskeeperen av Aftonbladet blir omtalt som "finsk-egyptisk"...

 

Det er vel fordi han har en finsk mor og egyptisk far - eller om det var omvendt (?)


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 30 okt 06, 19:11
Endret: 30 okt 06, 19:11
Opprinnelig postet av Patrioten
Aftonbladet mener Rami var helten, www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,919748,00.html 


Det er ganske utrolig at svenske aviser faktisk skriver om norsk fotball - når det ikke er snakk om å slakte spillestilen vår eller for å le av oss etter en patetisk landskamp.

Sponsoren Carnegie har nok kanskje merket seg det også - bildet av Rami er jo en markedsførers våte drøm, med tanke på logoplassering og positiv omtale.

Forøvrig mener jeg Rami var mer ustabil igår enn tidligere, men han viser matchvinner-egenskaper av høy klasse på et par av redningene han hadde.

Får håpe vi avslutter sesongen med stil på hjemmebane mot Rosenborg. Jeg håper jeg kommer meg på stadion - men er redd en ny forretningsreise ødelegger... 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 30 okt 06, 20:40
Gøy å se hvordan vi ladet opp til kampen. www1.nrk.no/nett-tv/indeks/77022

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 okt 06, 20:57
TV norge også

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 31 okt 06, 09:42

Har dessverre vært forhindra i å skrive tidligere.

TAkk, Takk, Tusen Takk for en herlig opplevelse i Oslo.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 31 okt 06, 09:56

Opprinnelig postet av Espen
Rami var sterkt delaktig i 3-poengeren, ja, selv om han holdt på  å rote det til ved et par anledninger også.

Ellers litt pussig å se at den svenske landslagskeeperen av Aftonbladet blir omtalt som "finsk-egyptisk"...

 

Hvis du ser et de situasjonene i reprise på FXT ser du at det er angrep på keeper.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 31 okt 06, 10:10

Opprinnelig postet av keiko99
TV norge også

Syns Morgan har begynt å preke bræiære jeg..he..he

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 02 nov 06, 12:32
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Etter min oppfatning var dette en fortjent seier. Det var en jevn kamp, og Lyn var utvilsomt best i perioder. Men de satte ikke sjansene sine, og det skyldtes snarere bra spill av FFK enn manglende evner hos Lyn.

 

FFK spilte som man sier med hjertet utenpå skjorta, og la den innsatsen i dagen som var nødvendig for å overliste et Lyn som aldri gir bort noenting gratis.

 

Begge lag ble antagelig snytt for en straffe hver. Selvsagt vil Bastionen ha straffe hver gang Edu faller innenfor 16-meteren, men det er faktisk lov å takle en motspiller der også, når det gjøres så rent og ryddig som Czwartek gjorde det igår. At Kvisvik ble felt innenfor 16-meteren var meget tydelig fra der jeg satt, og tv-bildene viste det like tydelig. Men etter min oppfatning er det bedre at dommeren ikke blåser straffe hvis han ikke er 100% sikker på at det er riktig. Og når han er like streng i begge ender av banen er det helt greit.  

 

En subjektiv vurdering av spillernes innsats mot Lyn:

Brenne - var god på topp og scoret som han skulle, men han kom bedre til sin rett i 2. omgang. Brennes styrke foran mål ligger i å stikke uventet gjennom, ikke i å ligge å presse og utfordre et etablert forsvar. Der er

Toth - mye bedre. Helt enorm igår. Det luktet scoring i lang tid, og det var ingen tilfeldighet at den kom. Lyn sto imot så godt de kunne, men hunerkongen var et hakk for rå for dem igår!

Kvisvik - har vel ofte lykkes med mer enn han gjorde i denne kampen. Mange gode forsøk, og egentlig ingen mangel på vilje, men det knirket litt mye. Der Kvisvik var god, fulgte ikke spillerne rundt ham opp. Et samspill med

Ramberg - kunne ha blitt kveldens fineste gjennomspill i 2. omgang, men god og hardtarbeidene som Hansi er manglet han igjen den målbevisstheten som trengs. Gutten ville vært av landslagsklasse hvis han hadde hatt frekkeheten til

Tarik - som igår var en av banens beste. Kampen igjennom hadde Lynforsvaret et svare strev med å demme opp for den kjappe, friske unggutten.

Czekeres - skal ha for forsøket, men ble et nummer for lett og må heve seg for å være reserve for Berthelsen i fremtiden. Laget ble klart sterkere da

Bjørkøy - overtok. Kapteienen gjør sjelden en feil og ofte mye riktig. I går gjorde han sin viktigste innsats på backplass i annen omgang, men sto hele kampen gjennom fram som en strålende ledertype som aldri tillot Lyn å overta kampen.

Cwartek - hadde en veldig bra kamp, både defensivt og offensivt. Bra gjort å holde stand mot Edu og Hoff. Skjønt ved én anledning orket ikke PAC å løpe hele veien hjem etter et godt offensivt forsøk, og det kunne blitt skjebnesvangert.

Berg - var en pålitelig ryddegutt i går, svært viktig defensiv innsats på midtbanen.

Gerrbrandt - var mer stabilt god i går enn jeg har sett ham på lenge.

Piiroja - Kong Piiroja. Han kan ta motet fra enhver motspiller med ambisjoner om å score mot FFK. Så også igår.

Shaaban - hva annet kan jeg si enn at det er meget bra for FFKs klubbkasse at det ikke er jeg som bestemmer når denne svensken fortjener lønnspålegg. Da hadde FFK vært konkurs forlengst!

 

Mine gratulasjoner til spillere og trenere for en meget vel gjennomført kamp, og endelig tre poeng på bortebane som sesongen sett under ett var høyst fortjent.

 

Ang Rami, så har han vært fantastisk en mot en i hele år. De måla sopm han har sluppet inn har somregel vært slumpemål, frispark rett turenfor 16 meteren og slikt..

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å TROFEET LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!



Flat Trådet Nøstet
Side 16 av 16 16

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f