Husk meg
Brukernavn
Passord

Ønsker Eggen neste år? Ja/Nei

Flat Trådet Nøstet
Totalt 9 sider Alle

frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 15 okt 06, 20:41

Vil bare se hva vi mener her inne.

Ønsker vi Eggen som trener neste sessong?

 

Svar med ja eller nei før dere skrivere eventuelle andre komentarer, på den måten blir det lettere å telle opp.

---------------------------

Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 15 okt 06, 20:42
NEI.

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 15 okt 06, 20:42
NEI

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


zippi

Knøttespiller
Ble medlem: 30 jul 06
Innlegg: 46

Lagt til: 15 okt 06, 20:43
NEI

---------------------------

FFK FFK FFK !!!!


jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 159

Lagt til: 15 okt 06, 20:43
NEI!

---------------------------

jorhan


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 okt 06, 20:44
NEI

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
"Programming is like sex, one mistake and you have to support it for the rest of your l


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 okt 06, 20:46
Endret: 15 okt 06, 20:46

Nei.

 

Og det har jeg faktisk ment siden i mai en gang da jeg så at dette året ikke på noen måte kom til å bli en forbedring fra de to foregående årene. Problemet er hvem som skal erstatte Eggen, men det er en annen diskusjon.

 


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 15 okt 06, 20:46
Ja.....

tajo

Knøttespiller
Ble medlem: 18 jul 05
Innlegg: 42

Lagt til: 15 okt 06, 20:47
NEI - og atter NEI

Best 4 Ever

Bedriftsspiller

Ble medlem: 22 jul 06
Innlegg: 22

Lagt til: 15 okt 06, 20:48
Nei.....  øvrige kommentarer øverflødige...

---------------------------

- FFK & Manchester United 4 Ever -


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 okt 06, 20:53
Endret: 15 okt 06, 20:56
Nei.

Hvorfor? Kort fortalt og uten å ha tenkt ekstremt mye igjennom hvorfor:

Negativt:
1) Manglende taktiske egenskaper / taktiske disposisjoner under kamp.
2) Dårlig på talentutvikling. Eggen er kjent for å handle inn "ferdige" spillere og spillere "over the top" fremfor å satse på egne talenter.
3) Manglende evne til å vurdere kvaliteten på spillerinnkjøp / forsterkninger.
4) Manglende evne til å vurdere kvaliteten av spillerstallen.
5) Skal omskolere absolutt alt og alle. Henter gjerne inn spillere for å omskolere de til nye posisjoner.
6) Ser ut til å mangle evnen til å irettesette spillerne / gi de en skikkelig overhøvling.
7) Ser alltid det postive etter en kamp, dvs skal alltid "bygge videre på det postive og se bak resultatet" fremfor å filtrere bort det negative.
8) Kan umulig være en så god motivator som det påstås når man ser innsatsen til spillerne gang på gang.
9) Lite offensiv tankegang med tanke på tabellplassering i Tippeligaen - sette mål man må strekke seg etter.

Postivt
1) Ønsker å spille "positiv" fotball, altså underholdende og vinne helst 3-2 fremfor 1-0.
2) Påstås å være en god motivator.
3) Trofast.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Johan

Juniorspiller

Ble medlem: 07 des 03
Innlegg: 167

Lagt til: 15 okt 06, 20:55
JA- Hvem er alternativet ?

---------------------------

Tarik skårær mål,


FFKgutten

A-lagspiller

Ble medlem: 12 apr 05
Innlegg: 286

Lagt til: 15 okt 06, 20:56
Ja

Jeg mener det må bli opptil ledelsen, selv er jeg ganske nøytral i en slik "avstemning". Jeg var ikke så aktiv her i fjor eller i vinter, først etter skaden til Dagfinn. Men mange av dere mente sikkert Eggen var en helt, etter at vi sikra ny plass og at Drillo var ræva. Eggen forandrer seg ikke så mye som trener på 11 mnd. Jeg mener det er opp til spillerne og apparatet rundt til å gjøre noe nå. Hvem vil erstatte Eggen? Per dags dato blir det neppe noen effektv av å sparke Eggen. Mye av grunnen tror jeg er at spillerkjøpene ikke var bra. Vi trodde vi hadde joker i Heavy, men han har i likhet med Mika Multuharju. Begge to koster sikkert masse penger, i likhet med Fallay og Melo. Semb er etter min mening den hoteste kandidaten, men han går trolig til Enga. Jeg vet ikke jeg, regner med at ledelsen finner ut av dette og ordner opp fort! Så FFK ikke møter moss i serieåpning neste år...

---------------------------

"Vær forandringen du vil se..."


jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 159

Lagt til: 15 okt 06, 20:56

Opprinnelig postet av Holters
Nei.

Hvorfor? Kort fortalt og uten å ha tenkt ekstremt mye igjennom hvorfor:

Negativt:
1) Manglende taktiske egenskaper / taktiske disposisjoner under kamp.
2) Dårlig på talentutvikling. Eggen er kjent for å handle inn "ferdige" spillere og spillere "over the top" fremfor å satse på egne talenter.
3) Manglende evne til å vurdere kvaliteten på spillerinnkjøp / forsterkninger.
4) Manglende evne til å vurdere kvaliteten av spillerstallen.
5) Skal omskolere absolutt alt og alle. Henter gjerne inn spillere for å omskolere de til nye posisjoner.
6) Ser ut til å mangle evnen til å irettesette spillerne / gi de en skikkelig overhøvling.
7) Ser alltid det postive etter en kamp, dvs skal alltid "bygge videre på det postive og se bak resultatet" fremfor å filtrere bort det negative.
8) Kan umulig være en så god motivator som det påstår når man ser innsatsen til spillerne gang på gang.

Postivt
1) Ønsker å spille "positiv" fotball, altså underholdende og vinne helst 3-2 fremfor 1-0.
2) Påstås å være en god motivator.
3) Trofast.

Ja her var det mye positivt!! Du gadd kanskje ikke å forklare meg det positive fordi det ikke finnes så mye positivt anngående FFK nå...(litt barnslig nå???)

---------------------------

jorhan


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 15 okt 06, 20:58
Ja. Ønsker å si nei, men jeg tror ikke det vil bli så mye bedre med noen andre. Tror det blir dyrt å kjøpe fri Tom Nordlie. Ivar Morten Nordmark er ledig men.... tja, tror vel ikke jeg vil ha han heller.
Alle lærer av sine feil, og det tror jeg også Eggen vil gjøre.

Nei hvis; Jørn Andersen er villig til å ta jobben. Det mener jeg kanskje er det beste alternativet, men tror ikke det er veldig sannsynlig.

Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 15 okt 06, 20:59
Nei.

Takk for alt KTE. Uten deg hadde vi aldri vært i Tippeligaen idag, men jeg tror klubben har godt av et trenerskifte nå.

---------------------------

FFK for alltid!
Guttæne mot Cupgull nr. 11


zhyden

Knøttespiller
Ble medlem: 08 okt 06
Innlegg: 48

Lagt til: 15 okt 06, 21:00
nei... litt leit å si det men..

---------------------------

ikke sant


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 15 okt 06, 21:01
NEI!!!!! Send han til trondheim med første fly! nok er nok!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 15 okt 06, 21:02
Endret: 15 okt 06, 21:03
Opprinnelig postet av Shadar
Ja. Ønsker å si nei, men jeg tror ikke det vil bli så mye bedre med noen andre. Tror det blir dyrt å kjøpe fri Tom Nordlie.
Nordlie har vel kontrakt i Viking kun ut denne sesongen, har han ikke?
Opprinnelig postet av Shadar
Alle lærer av sine feil, og det tror jeg også Eggen vil gjøre.
Men det er jo bare det at han har gjort de samme feilene i tre sesonger på rad nå. Greit, offisielt hadde han ikke hovedansvaret ifjor, men han var jo mer på treningene enn Drillo var etter hva jeg har forstått, og de tok vel alle beslutninger sammen. Så hvor lenge skal vi vente på at han skal lære av feilene?

---------------------------

FFK for alltid!
Guttæne mot Cupgull nr. 11


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 okt 06, 21:10
Opprinnelig postet av jorhan
Ja her var det mye positivt!! Du gadd kanskje ikke å forklare meg det positive fordi det ikke finnes så mye positivt anngående FFK nå...(litt barnslig nå???)

Ja, du er barnslig. Hvis du må ha forklart HVORFOR FFK ikke er et møkkalag, så kan du like godt bare holde deg unna. FFK vil ALDRI bli et møkkalag i mine øyne og det håper og tror jeg de fleste andre supportere føler.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Traktorgutt

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 okt 06
Innlegg: 8

Lagt til: 15 okt 06, 21:11
Nei

Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 15 okt 06, 21:12
Alt har sin slutt...også Eggens tid i FFK

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 15 okt 06, 21:16
NEI.

Ønsker ikke en trener som bruker en kjegle på høyreback, kamp etter kamp

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


lineker

Juniorspiller

Ble medlem: 21 mai 06
Innlegg: 99

Lagt til: 15 okt 06, 21:17
heh...festlig at det endelig er fler som har fått opp øya her... Da jeg tidligere i år skrev at det var på tide med et trener skifte,ble det ikke så godt mottatt av visse personer her på forumet... Nok om det.. :) Eggen er sikkert en grei trener,men han har gjort sitt her nå.Mener selv at Tom Nordlie hadde vært den rette.Virker som han skaper orden og struktur på lagene han trener,pluss at spillerne jobber ræva av seg...To egenskaper FFK er totalt blottet for!

JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 15 okt 06, 21:18
Nei. FFK trenger nytt blod og nye tanker.

---------------------------

FFK og Leeds United


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 15 okt 06, 21:19
NEI

har ikke mer å tilføre ffk, vi trenger en trener på høyere nivå for å komme videre.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 15 okt 06, 21:20
Ja!

geezerbutler

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 jun 06
Innlegg: 14

Lagt til: 15 okt 06, 21:20

Eggen er selvfølgelig ferdig i klubben.

Å tape 3-0 i klubbens kanskje viktigste omgang noensinne sier alt.............

 


jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 159

Lagt til: 15 okt 06, 21:21

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av jorhan
Ja her var det mye positivt!! Du gadd kanskje ikke å forklare meg det positive fordi det ikke finnes så mye positivt anngående FFK nå...(litt barnslig nå???)

Ja, du er barnslig. Hvis du må ha forklart HVORFOR FFK ikke er et møkkalag, så kan du like godt bare holde deg unna. FFK vil ALDRI bli et møkkalag i mine øyne og det håper og tror jeg de fleste andre supportere føler.

He he sinna nå???

Hadde håpet at noen skulle bli jævlig provosert her da!

 

---------------------------

jorhan


HBL

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03
Innlegg: 144

Lagt til: 15 okt 06, 21:25
Ja. Jeg støtter Eggen til han tar lua å går. Noe støtte må han jo få. Om han har min tilit lenger er en annen sak.
Gir han støtte ut sesongen ivertfall.

---------------------------

ffk
arsenal
evig aristokrat
Plankehaugen trenger ingen ULTRAS


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 15 okt 06, 21:26

Nei

 

Også velger jeg å sitere meg selv

Opprinnelig postet av KeJ


Eggen gjør alltid et eller to uforståelige og dårlige bytter pr kamp...


Dessuten savner jeg litt engasjement fra sidelinja


Men det er selvsagt bare min mening da...

 

Det er på tide å hente gamlefar Eggen til Plankebyen...

---------------------------

Frua mener jeg ikke kan vise følelser, pøh, jeg har grått mer enn 1 gang etter at favorittlaget har snubla...

Kom en liten tåre i kveld, da finalebiletten var sikra...

Gråt om kapp med regnet når biletten var sikra i dag...


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 okt 06, 21:27

Opprinnelig postet av Holters
Nei.

Hvorfor? Kort fortalt og uten å ha tenkt ekstremt mye igjennom hvorfor:

Negativt:
1) Manglende taktiske egenskaper / taktiske disposisjoner under kamp.
2) Dårlig på talentutvikling. Eggen er kjent for å handle inn "ferdige" spillere og spillere "over the top" fremfor å satse på egne talenter.
3) Manglende evne til å vurdere kvaliteten på spillerinnkjøp / forsterkninger.
4) Manglende evne til å vurdere kvaliteten av spillerstallen.
5) Skal omskolere absolutt alt og alle. Henter gjerne inn spillere for å omskolere de til nye posisjoner.
6) Ser ut til å mangle evnen til å irettesette spillerne / gi de en skikkelig overhøvling.
7) Ser alltid det postive etter en kamp, dvs skal alltid "bygge videre på det postive og se bak resultatet" fremfor å filtrere bort det negative.
8) Kan umulig være en så god motivator som det påstås når man ser innsatsen til spillerne gang på gang.
9) Lite offensiv tankegang med tanke på tabellplassering i Tippeligaen - sette mål man må strekke seg etter.

Postivt
1) Ønsker å spille "positiv" fotball, altså underholdende og vinne helst 3-2 fremfor 1-0.
2) Påstås å være en god motivator.
3) Trofast.

Det smått utrolige med dette innlegget er at du ved hjelp av ni punkter klarte å få frem omtrent akkurat de samme poengene som jeg brukte nærmere fem sider på å få frem i mai i år. Hadde vel omtrent hele den tråden for meg selv en periode, hvorpå jeg vel omtrent da hadde rett i alle spådommene/konklusjonene utenom Christian Berg, som har vist seg å være litt bedre enn det jeg forutså. Jeg er spent på hva kritikerne da sier nå, fem måneder etterpå og vi er på samme sted.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 okt 06, 21:30

Stillingen foreløpig er da at 19 stykker mener at Eggen er ferdig, mens seks stykker mener at det er feil å bytte trener.

 


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 okt 06, 21:30
Eggen bør gå nå... ikke vent

---------------------------

http://keiko99.net


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 15 okt 06, 21:46
Endret: 15 okt 06, 21:46

Opprinnelig postet av Holters
Nei.

Hvorfor? Kort fortalt og uten å ha tenkt ekstremt mye igjennom hvorfor:

Negativt:
1) Manglende taktiske egenskaper / taktiske disposisjoner under kamp.

 

Kunne knapt vært mer enig

Opprinnelig postet av Holters

6) Ser ut til å mangle evnen til å irettesette spillerne / gi de en skikkelig overhøvling.
8) Kan umulig være en så god motivator som det påstås når man ser innsatsen til spillerne gang på gang.

Etter en lengre samtale med en tidligere FFK`er kan jeg med sikkerhet si at KTE ikke evner å irettesette spillerne. Han skyr konflikter og er alt for oppsatt på å gjøre alle happy, det er noe som i min verden fungerer særdeles dårlig i et prestasjonsmiljø....


Opprinnelig postet av Holters

Postivt
2) Påstås å være en god motivator.

her motsier du vel deg selv?

 

---------------------------

Frua mener jeg ikke kan vise følelser, pøh, jeg har grått mer enn 1 gang etter at favorittlaget har snubla...

Kom en liten tåre i kveld, da finalebiletten var sikra...

Gråt om kapp med regnet når biletten var sikra i dag...


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 15 okt 06, 21:46
Tja...

Er det lovlig å svare?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 okt 06, 21:53
Endret: 15 okt 06, 21:54
Opprinnelig postet av KeJ


Opprinnelig postet av Holters

Postivt
2) Påstås å være en god motivator.

her motsier du vel deg selv?

 

Jau, og jeg gjorde det med vilje. Jeg burde kanskje skrevet "påstås å være en hyggelig kar og er godt likt av spillerne". Var vel mer dette jeg mente med motivator, flink til å skape en positiv stemning i laget, mens over så er det min vurdering av det hele - at han ikke kan være så godt motivator likevel. :) At han skyr konflikter passer godt inn der og overrasker meg ikke akkurat.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 15 okt 06, 21:55
helt enig med holters her, mange flere negative ting meg eggen en positive!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 15 okt 06, 22:05
Endret: 15 okt 06, 22:06
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av KeJ


Opprinnelig postet av Holters

Postivt
2) Påstås å være en god motivator.

her motsier du vel deg selv?

 

Jau, og jeg gjorde det med vilje. Jeg burde kanskje skrevet "påstås å være en hyggelig kar og er godt likt av spillerne". Var vel mer dette jeg mente med motivator, flink til å skape en positiv stemning i laget, mens over så er det min vurdering av det hele - at han ikke kan være så godt motivator likevel. :) At han skyr konflikter passer godt inn der og overrasker meg ikke akkurat.

 

Når man snakker med noen av de som tidligere har akslet FFK-drakta hender det at man får en liten åpenbaring. Da tenker jeg ikke på de spillerne som har ett eller annet mot KTE eller FFK, men de som faktisk har et reflektert syn på det de opplevde i drakta. Kan selvsagt være noe farget av situasjonen, men uansett er de så pass edruelige at man kan stole på det som blir sagt...

Når man får et lite innblikk i KTE og hans higen etter harmoni skjønner man lettere hvorfor spillere som Risholt og Ringberg plutselig forsvant ut av FFK-miljøet. Kunne nevnt flere spillere, men disse to var markante skikkelser og i alle fall Ringberg nøt respekt blant sine medspillere. Er ikke så vanskelig å tenkte tanken at disse har stilt spm og ikke minst stilt KTE (Drillo) til veggs, for så å bli plassert på transfeer-lista relativt kjapt...

Jaja, samma kan det væra, så lenge spillerne skjønner alvoret og klarer å holde FFK i TL skal jeg vise storsinn og tilgi KTE for manglende motivasjonsegenskaper...

Eneste lyspunktet i dag var at Brann tapte og at cupfinalematta så ekstremt fin ut... Om ikke annet gleder jeg meg til cupfinalen.....

---------------------------

Frua mener jeg ikke kan vise følelser, pøh, jeg har grått mer enn 1 gang etter at favorittlaget har snubla...

Kom en liten tåre i kveld, da finalebiletten var sikra...

Gråt om kapp med regnet når biletten var sikra i dag...


frecjoha

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 15 okt 06, 22:08
Endret: 15 okt 06, 22:09

 

Opprinnelig postet av FFK1903

Stillingen foreløpig er da at 19 stykker mener at Eggen er ferdig, mens seks stykker mener at det er feil å bytte trener.

 

Fint du holder tellingen...

 

76% Nei til Eggen

14% Ja til Eggen

---------------------------

Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 15 okt 06, 22:33
JA! Med ny stadion, ny giv, og masse frisk kapital tror jeg virkelig Eggen kan få til noe. Og om vi skulle rykke ned, er det vel få om noen som er bedre skikket til å få oss opp igjen.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 okt 06, 22:41
Opprinnelig postet av morradi
JA! Med ny stadion, ny giv, og masse frisk kapital tror jeg virkelig Eggen kan få til noe. Og om vi skulle rykke ned, er det vel få om noen som er bedre skikket til å få oss opp igjen.

Det er vel strengt talt ikke kapital Eggen har manglet... Mtp at man snakker om 3.5 millioner for Stadheim, 5 millioner for Vourinen osv, så burde man klart å få tak i spillere som gikk rett inn og forsterket startelleveren... Når spillere til slike summer knapt er stallfyll, så begynner man å lure...

---------------------------

Ansvarlig redaktør


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 15 okt 06, 22:43
Nei

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 15 okt 06, 22:46

Opprinnelig postet av Tango
NEI.

Ønsker ikke en trener som bruker en kjegle på høyreback, kamp etter kamp

PAC har vel vært på rundens lag et par ganger i det siste?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 15 okt 06, 22:46

Nei hvis FFK holder plassen

Ja hvis vi rykker ned

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 15 okt 06, 22:54
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Nei hvis FFK holder plassen
Ja hvis vi rykker ned


Selv om det egentlig ikke høres veldig logisk ut er jeg enig.. Hvis vi skulle rykke ned så tror jeg Eggen er den rette til å ta oss opp igjen.. Men jeg tror ikke han er rett mann til å ta klubben videre.. Men hvilke alternativer har vi egentlig? I Norge ser jeg kun Semb som aktuell.. I hvertfall av de uten kontrakt..

---------------------------

Fredrikstad i cupfinale
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 15 okt 06, 23:51
NEI.

eggen jr har vært fantastisk for fredrisktad fotball klubb, men klubben sliter nå med å komme seg et hakk videre. vi har spilt 12bortekamper i år hvor 4har endt uavgjort og 8 med tap. så altfor ofte har  "årsverste" kommet i bruk. ffk taper nok et kamp på utebane, og eggen uttaler som vanlig at han er skuffet, men at spillerne må glemme kampen fortest mulig, hjelper ikke å kjefte på de nå etc....her svikter eggen i mine øyne fullstendig.

samtidig spiller vi ikke svakt offensivt, det er defensivt FFK er svake, kanskje TL svakeste. og da tenker jeg på samhandlingen mellom samtlige ledd, alltid masse rom i mellom enten vi spiller hjemme eller borte.i særpreg forsvaret er svakt. raio er eneste per dags dato som holder mål......

men hvilke trenere ville da vært aktuelle for FFK?

jeg tror FFK trenger en som kan kjefte dem huden full, gutta virker ALT FOR OFTE umotivert og slappe. tom nordlie har jeg stor tro på, faremomentet her er at han med sin sterke personlighet tærer på gruppen.

---------------------------

FFK på øvre halvdel!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 okt 06, 00:07
Jeg er i tja-modus her. Hvis man fant en som er bedre, så er jo saken klar. Men hvem skulle nå det være ?? Vær så snill, ikke kom trekkandes med Semb. Da er det bedre å hente inn Drillo igjen da. En som jeg har tenkt på er Arne Erlandsen. Han gjorde det vel brukbart i LSK ?? Har heller ikke gjort det aller verst i IFK, selv om han måtte slutte der. Er ikke han ledig for øyeblikket ?? Ellers har jeg sansen for Jørn Andersen. Flere kan jeg ikke se for meg akkurat nå.

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 16 okt 06, 00:09

Nei,ønsker ikke Eggen med videre..

Det er på tide at Eggen og FFK prøver seg med nye ting..

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 okt 06, 00:15
Det hadde vært gunstig om Høgmo tok over treneransvaret i Rosenborg fra sesongsslutt og at suksessen til Tørum gjør at han ønsker å være hovedtrener i en annen klubb. Tørum fikk jo selv Moss til å yte over evne det året han trente de, så jeg har litt trua på ham. Han er heller ikke oppdratt av NFF og det er jo alltid positivt. Det negative er at mossingene vil syte som vanlig.

Ellers står vi igjen med Nordlie, hvis han ikke velger Viking i fremtiden - noe jeg tror han kommer til å gjøre. En klubb med stort potensiale og sikker økonomi.

Foruten disse to, så må vi nesten ut av landet for å lete etter dyktige kandidater.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 16 okt 06, 00:19
Hva med Arne Erlandsen,kunne han ha vært no?

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 okt 06, 00:25
Arne Erlandsen har en filosofi som går ut på liten riskiko, stram defensiv organisering, svært lite rom for individuelle prestasjoner og mange lange baller opp mot store og sterke spisser og midtbanespillere som skal krige om andreballene. Ganske primitivt og ikke helt forenlig med FFK-tradisjonen. Det var bråk her når Drillo kom, så hvorfor skal vi da hente inn Arne Erlandsen? Det ville vært underlig.

Jeg har en snikende følelse av at Per Mathias Høgmo ankommer Fredrikstad. Tørum har imponert veldig i Trondheim og jeg ser ikke bort i fra at både spillergruppen og ledelsen ønsker at han fortsetter som hovedtrener neste år. Samtidig har jo Høgmo base i Østfold og tror også han har et godt øye til Fredrikstad. Husker jeg så han ofte på Stadion tidligere om årene da vi var i 2. divisjon. Han står også for en fotball som jeg liker. Det gjør ikke Arne Erlandsen.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 16 okt 06, 00:29

Ja.

 

Men for pokker da folkens, er det nødvendig å mase slik om Tom Nordlie? Det er åpenbart for enhver som følger norsk fotball med at halvt øye at det vil være ren bingo å satse på ham! I fjor lyktes han nesten å lede nyopprykkede Start til seriegull, i år lyktes han nesten å dra laget ned å 1. divisjon igjen!

 

Hva i all verden kan vi forvente med ham? Det kan like gjerne gå til helvete som til himmels. Hva skyldes denne sykelige hyllesten av en omstridt og uforutsigbar trener?

 

Det finnes INGEN trener som kan garantere suksess i noen klubb. Eggen har i det minste løftet FFK opp to divisjoner til TL, og holdt laget der siden. Hva er det for en gjeng bortskjemte unger som forventer at vi skal herje i toppen av Tippeligaen? Det er Eggens ære nesten alene at FFK overhodet ER i Tippeligaen! Er det plutselig Eggens feil at FFK etter tre år ikke er landets beste klubb? En sånn tankegang grenser mot idioti!

 

Nå skal Nordlie redde Viking. Hvorfor må han "redde" Viking? Jo først og fremst fordi Viking ikke har kunnet bestemme seg for hvilket bein de skal stå på de siste fem årene! De bytter trenere i hytt og pine vær, i en vedvarende naiv tro på at en "ny" trener hele tiden vil bringe "bedre" resultater. Skjerp tankegangen, og forstå at stabilitet på trenersiden er en forutsetning for kvalitet og resultater!

 

Hvis FFK byttet trener nå, og likevel rykket ned, skulle den nye treneren fortsette da? Hvis nok en ny trener starter neste sesong med to tap, hvor lenge blir det før han må gå da? Hva gjør klubben da?

 

Henter man Eggen tilbake da eller? Dette evinnelige maset om å sparke treneren etter hvert tap er så lite gjennomtenkte at det er pinlig!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 okt 06, 00:30
Endret: 16 okt 06, 00:30
Opprinnelig postet av Costanza
Jeg har en snikende følelse av at Per Mathias Høgmo ankommer Fredrikstad. Tørum har imponert veldig i Trondheim og jeg ser ikke bort i fra at både spillergruppen og ledelsen ønsker at han fortsetter som hovedtrener neste år. Samtidig har jo Høgmo base i Østfold og tror også han har et godt øye til Fredrikstad. Husker jeg så han ofte på Stadion tidligere om årene da vi var i 2. divisjon. Han står også for en fotball som jeg liker. Det gjør ikke Arne Erlandsen.

Høgmo er nok ikke noe dårlig tips og det var MANGE som ville ha ham til klubben da han ble ansett i Rosenborg. I det siste så har "alle" svertet og slengt dritt om Høgmo, meg jeg tror nok han fortsatt evner å gjøre en god jobb. Med den starten han har fått i Trondheim, så skal det mye til for at han kjemper seg tilbake som hovedtrener.

Tom Nordlie har nå (seriøst) trent HALVE Tippeligaen... Det er helt sinnssykt!

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 16 okt 06, 00:32
Endret: 16 okt 06, 01:35
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Tango
NEI.

Ønsker ikke en trener som bruker en kjegle på høyreback, kamp etter kamp

PAC har vel vært på rundens lag et par ganger i det siste?

 

Jepp, det finnes også personer som har klart å prikke inn syv rette i Lotto mer enn én gang...

 

Så til saken;   Nei.

Eggen har ikke lenger min tillit,

...uansett utfall i serie og cup !

 

Begrunnelsen er samsvarende med det Holters tidligere har gitt uttrykk for i denne tråden.

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 okt 06, 00:42
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Det finnes INGEN trener som kan garantere suksess i noen klubb. Eggen har i det minste løftet FFK opp to divisjoner til TL, og holdt laget der siden. Hva er det for en gjeng bortskjemte unger som forventer at vi skal herje i toppen av Tippeligaen? Det er Eggens ære nesten alene at FFK overhodet ER i Tippeligaen! Er det plutselig Eggens feil at FFK etter tre år ikke er landets beste klubb? En sånn tankegang grenser mot idioti!

Eggen var ekstremt flink til å skape entusiasme rundt laget og jeg er evig takknemmelig for jobben han gjorde da han brakte oss opp i Tippeligaen, men alle gode eventyr er over før eller siden. Jeg tror tiden er inn for at FFK-eventyret til Eggen er over.

De siste tre sesongene har Eggen gjort de samme feilene om og om igjen. Middels fotballinteresserte analyserte stallen vår til å være for lett før hver, men Eggen hadde klokketro på eget mannskap og handlet bare inn diverse spillere som skulle smått komplementere stallen. Hver eneste sommer har vi måtte åpne kontoen og panikkhandle for å berge oss inn. Kjøpene i år er eksempler på dette, men i år var man ikke like heldige og innkjøpene gikk ikke øyeblikkelig rett inn og forsterket startelleveren. Dette er blant de største feilene som Eggen nå har gjort TRE år på raid og da burde man jaggu ha lært.

I tillegg kan du lese min 9 punkt-liste et eller annet sted her i tråden. Jeg tror den er på side 2. Ser ikke helt poenget med å gjenta det nok engang.

 

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Hvis FFK byttet trener nå, og likevel rykket ned, skulle den nye treneren fortsette da? Hvis nok en ny trener starter neste sesong med to tap, hvor lenge blir det før han må gå da? Hva gjør klubben da? Henter man Eggen tilbake da eller? Dette evinnelige maset om å sparke treneren etter hvert tap er så lite gjennomtenkte at det er pinlig!!


Denne tråden sier da klart og tydelig "Ønsker du Eggen til neste år", dvs etter at denne sesongen er over og da er det eventuelt Eggen som har berget oss i Tippeligaen eller ført oss ned i 1. divisjon. Jeg er over hodet ikke for å sparke Eggen nå helt på tampen, da en ny trener vil kunne gjøre minimale endringer i løpet av så kort tid, men jeg tror det er på tide med noe nytt blod i Fredrikstad nå. Eggen har så store mangler som trener at jeg tviler på at han er mannen til å føre oss videre. Det STERKESTE hovedargumentene mot ham er (nå skriver jeg det igjen, men les mer på side 2):

- Evner ikke å vurdere kvaliteten på spillere - både egen stall og innkjøp.
- Manglende taktiske egenskaper og disposisjoner under kamp.
- Elendig på talentutvikling. Kjøper heller inn ferdigutviklede spillere "over the hill" enn å bruke jevngode juniorspillere.

Nei, problemet vil alltid være å finne en trener som er bedre, men Eggen har ikke akkurat vist tegn på at han har utviklet seg som trener. Når du fortsetter å gjøre de samme feilene sesong etter sesong, så er det på tide med noe nytt. Eggen har for øvrig aldri prestert noe annet enn kjemping i bunnen av Tippeligaen. Og han har hatt midler til rådighet - om tallene rundt Stadheim og Heavy stemmer, så er det skremmende at man har brukt til sammen 8.5 millioner kroner på disse to uten at de går inn i startelleveren.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 16 okt 06, 00:57

Opprinnelig postet av Holters
  I tillegg kan du lese min 9 punkt-liste et eller annet sted her i tråden. Jeg tror den er på side 2. Ser ikke helt poenget med å gjenta det nok engang.

 

Det trenger du ikke. Jeg skal bla tilbake.

 

Det er selvsagt en grense for hvor lenge vi skal ligge i bunnen av tippeligaen uten tegne til forbedring. Men jeg ville gitt Eggen MINST én sesong til før jeg vurderte å bytte ham ut.

 

Enn så lenge tar jeg det som et tegn på at Eggen har gjort mye riktig at FFK fremdeles ligger i Tippeligaen.

 

Hva gjelder de nye spillerne synes jeg det er et kvalitetstegn at de ikke automatisk går inn på laget. De må konkurrere seg inn. Heavy kostet fem millioner kroner, ikke fem millioner pund. Han er god, men ikke en internasjonal toppspiller. Dessuten har Toth blitt langt giftigere foran mål etter at han fikk tøffere konkurranse, sånn sett mener jeg innkjøpet av Heavy har gjort laget bedre. Det samme kan sies om den effekten Stadheim har hatt på de øvrige midtbanespillerne. De kjemper som gale for å vise seg plassen verdig. Hva er vel bedre?


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 16 okt 06, 01:05
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av morradi
JA! Med ny stadion, ny giv, og masse frisk kapital tror jeg virkelig Eggen kan få til noe. Og om vi skulle rykke ned, er det vel få om noen som er bedre skikket til å få oss opp igjen.

Det er vel strengt talt ikke kapital Eggen har manglet... Mtp at man snakker om 3.5 millioner for Stadheim, 5 millioner for Vourinen osv, så burde man klart å få tak i spillere som gikk rett inn og forsterket startelleveren... Når spillere til slike summer knapt er stallfyll, så begynner man å lure...
Jeg kjenner ikke saksgangen i en fotballklubb. Men trodde ikke det var treners jobb å lete etter forsterkninger og å forhandle om pris på disse? Dessutten er det vel her snakk om kapital som ble frigjort på et sent tidspunkt. Slik jeg har forstått det har FFKs organisasjon før Morgan Andersens inntreden vært amatørmessig. Det førte til at Eggen måtte ta på seg utenomsportslige oppgaver. Konsekvensene av det blir naturligvis at innsatsen ikke blir 100 prosent på noen av områdene.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 16 okt 06, 01:18

Holters liste fra side to, med ydmyke kommentarer:

Negativt:
1) Manglende taktiske egenskaper / taktiske disposisjoner under kamp.
I beste fall delvis enig.

2) Dårlig på talentutvikling. Eggen er kjent for å handle inn "ferdige" spillere og spillere "over the top" fremfor å satse på egne talenter.

Ja ha? Jo, Kvisvik er vel et eksempel på det. Men passer Berthelsen, Tarik, Bjørkøy, Ramberg og for den sakens skyld Vuorinen inn i dette bildet?

3) Manglende evne til å vurdere kvaliteten på spillerinnkjøp / forsterkninger.
Jo da, nesten enig her. Men i så måte er ikke Eggen noe unntak. Det viser seg da ofte at det er vrient å spå hvilke spillere som vil ta med seg talent og eventuell suksess fra en klubb til en annen. En viss grad av prøving og feiling hører vel med til spillets natur.

4) Manglende evne til å vurdere kvaliteten av spillerstallen.
Er det ikke heller de som trodde vi skulle kjempe i toppen av Tippeligaen i år som har overvurdert spillerne en smule? Jeg mener å huske Eggen beklage seg over at det var lite penger i kassa å kjøpe inn gode spillere for. Nå har det begynt å hjelpe på, men det er vel litt tidlig å konkludere over sommerens innkjøp allerede nå?

5) Skal omskolere absolutt alt og alle. Henter gjerne inn spillere for å omskolere de til nye posisjoner.
Det kjenner jeg ikke så godt til, men det har vel sine svake sider i så fall. Selv om tanken bak kanskje er å utvikle spillerne ytterligere, så er jeg enig i at det er en risky vei å gå.

6) Ser ut til å mangle evnen til å irettesette spillerne / gi de en skikkelig overhøvling.
Har aldri vært i FFK garderoben i pausen, men jeg har da sett laget komme sterkt tilbake etter en svak førsteomgang. Sp han må vel klare å si noe riktig? Mitt inntrykk er at han er flinkere til å stramme opp spillerne etter en dårlig start enn til å holde skjerpingsen oppe etter en god start. Som i dag.

7) Ser alltid det postive etter en kamp, dvs skal alltid "bygge videre på det postive og se bak resultatet" fremfor å filtrere bort det negative.
Vel, det finnes ulike filosofier her. Mange dyktige trenere vil gi Eggen rett, mange dyktige trenere vil si han er på bærtur. Jeg har ikke fasiten, men jeg er svak for gamle Eggen sin strategi, å bygge videre på ens beste sider, slk at man blir knallgod på noe. Det hjelper på selvtilliten, og blir man bedre på alt annet også. I min idrettskarriere (som ikke var fotball) fikk jeg alltid lære at jeg skulle jobbe med de svake sidene. Det var aldri noe bonus for selvtilliten, for å si det sånn.

8) Kan umulig være en så god motivator som det påstås når man ser innsatsen til spillerne gang på gang.
Personlig har jeg intet å utsette på innsatsen. Det er resultatene som uteblir. Jeg synes spillerne gjør seg fortjent til bedre resultater enn de oppnår. Kanskje er det Eggens feil, kanskje ikke. Jeg vet ikke.

9) Lite offensiv tankegang med tanke på tabellplassering i Tippeligaen - sette mål man må strekke seg etter.
Mulig mulig, men er han ikke misfornøyd med å ligge bunnen da? Han sikter vel ikke mot en 10. plass heller?


Postivt
1) Ønsker å spille "positiv" fotball, altså underholdende og vinne helst 3-2 fremfor 1-0.
2) Påstås å være en god motivator.
3) Trofast.

Enig i dette. Selv på en middels dag er FFK langt mer underholdene enn f.eks Vålerenga. Ja, det var kanskje et overtydelig eksempel, men uansett. FFK underholder, det skal ingen ta fra dem.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 okt 06, 01:19
Endret: 16 okt 06, 01:26
Opprinnelig postet av morradi
Jeg kjenner ikke saksgangen i en fotballklubb. Men trodde ikke det var treners jobb å lete etter forsterkninger og å forhandle om pris på disse? Dessutten er det vel her snakk om kapital som ble frigjort på et sent tidspunkt. Slik jeg har forstått det har FFKs organisasjon før Morgan Andersens inntreden vært amatørmessig. Det førte til at Eggen måtte ta på seg utenomsportslige oppgaver. Konsekvensene av det blir naturligvis at innsatsen ikke blir 100 prosent på noen av områdene.


Er ikke 100% sikker på dette, men forsøker å tenke helt logisk:

Eggen er sportslig ansvarlig i FFK.

Som sportslig ansvarlig er det du som har ansvaret over de sportslige prestasjonene, men også hvilke spillere som blir hentet inn. Eggen er også trener, så det er han som til enhver tid vurderer hvor og hva slags forsterkninger det er behov for. Hvem som finner frem aktuelle spillere kan være så mangt, men det er Eggen som sier "ja" eller "nei" til en spiller og deretter vurderer styret saken til slutt. Styret vedtar et eller annet og gir en person fullmakt til å forhandle videre, hvis man ser det økonomisk forsvarlig å gå for denne spillere. Tidligere var det Mokkelbost, men nå tipper jeg det er Morgan Andersen som får denne fullmakten. Andersen forhandler da frem en pris innenfor de rammene styret har satt. Det er altså Eggen som vurderer stallen og fremlegger et ønske om hvor man bør forsterke.

Jeg har forstått det slik at Harry Hansen jobbet mye med kartlegging av spillere og at han sammen med Myklebost og Eggen tittet vel på et par DVD-filmer av klasse C, men det er Eggen som tar den endelige avgjørelsen om dette er en spiller som skal satset på. Spillere som er på prøvespill blir jo vurdert av trenerteamet med Eggen i spissen.

Slik bør det også være. Det hadde vært merklig (og det har tidligere skapt bråk) om styret eller noen andre skulle handle inn spillere uten trenerens godkjennelse. Jeg mener helt bestemt at FFK nærmest har stått for en kvantumspolitikk når det gjelder innkjøp - man handler inn 5 og håper at minst en slår til. Det blir altfor mye "bruk og kast" over det hele, og jeg håper man i fremtiden heller satser på å hente inn et par kvalitetsspillere fremfor en mengde stallfyll.

Dette har irritert meg før hver eneste sesong - jeg har stort sett hver gang (og mange andre) irritert meg over at stallen ikke har blitt forsterket tilstrekkelig. FFKsupporter.net skapte jo litt ekstra balluba når vi tippet vårt eget lag på nedrykksplass og hadde nok dessverre fått rett om man ikke hadde vært så sinnssykt heldige med innkjøpene en viss sommer!

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 16 okt 06, 01:38

Opprinnelig postet av Costanza
Arne Erlandsen har en filosofi som går ut på liten riskiko, stram defensiv organisering, svært lite rom for individuelle prestasjoner og mange lange baller opp mot store og sterke spisser og midtbanespillere som skal krige om andreballene. Ganske primitivt og ikke helt forenlig med FFK-tradisjonen. Det var bråk her når Drillo kom, så hvorfor skal vi da hente inn Arne Erlandsen? Det ville vært underlig.

Jeg har en snikende følelse av at Per Mathias Høgmo ankommer Fredrikstad. Tørum har imponert veldig i Trondheim og jeg ser ikke bort i fra at både spillergruppen og ledelsen ønsker at han fortsetter som hovedtrener neste år. Samtidig har jo Høgmo base i Østfold og tror også han har et godt øye til Fredrikstad. Husker jeg så han ofte på Stadion tidligere om årene da vi var i 2. divisjon. Han står også for en fotball som jeg liker. Det gjør ikke Arne Erlandsen.

 

For øyeblikket virker det som om spillerne våre ikke har riktig fokus. Tror du det blir bedre om spillerne må bruke tid på å trøste Høgmo hver gang han er deppa istedet for å trene skikkelig?

Neida.. Et forsøk på å være morsom der. Høgmo er en fyr jeg synes står for mye bra. Tror vi skal lete lenge for å finne noe bedre enn ham. Om jeg kunne trykket på en knapp for å gjennomføre et bytte mellom KTE og PMH tror jeg ikke jeg ville drøyd det så lenge.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 16 okt 06, 01:43

Vi skulle slått til da Mourinho tilbød seg. Der gikk vi glipp av den!

 

Eller  ... var det bare film?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 okt 06, 02:19
Endret: 16 okt 06, 02:25
Jeg aner ikke helt hvordan jeg skal få dette oversiktlig lenger, men jeg får forsøke:

Negativt:


1) Manglende taktiske egenskaper / taktiske disposisjoner under kamp.
I beste fall delvis enig.


Du oppfordret ikke til rare diskusjonen her, men jeg tenker spesielt på at Eggen har hatt en tendens til å vente helt til 88 minutt med et bytte som kunne endret kampbildet. Å bytte inn en spiss i det 88. minutt kan ikke ha stor sannsynlighet for å lykkes. Jeg føler i alle fall at en spiller fortjener mer tid enn det for å prestere. Hvis første omgang har vært dårlig, så gjør allerede noen bytter i pausen. Man MÅ ikke vente til de siste 15 minuttene.


2) Dårlig på talentutvikling. Eggen er kjent for å handle inn "ferdige" spillere og spillere "over the top" fremfor å satse på egne talenter.
Ja ha? Jo, Kvisvik er vel et eksempel på det. Men passer Berthelsen, Tarik, Bjørkøy, Ramberg og for den sakens skyld Vuorinen inn i dette bildet?


Oj, oj, oj, det er utallige eksempler på dette. Et godt eksempel er at han hentet inn Kent Bergersen og brukte denne talentløse mannen fremfor Olaf Watson. Det finnes også utallige andre eksempler, men Eggen har generelt vært kritisert for å satse lite på talenter selv i tidligere klubber. Hele innkjøpspolitikken kan vel kritiseres med mye "kjøp og kast".


Jeg ser for øvrig ikke på verken Bertelsen, Vourinen eller Bjørkøy som "egne" talenter, da dette er spillere som er hentet inn og ikke flasket opp i klubben. Ramberg er også opp i åra nå og har tidligere prestert på dette nivået. Bare tenk over hvor EKSTREMT mange spillere Eggen har hentet som tidligere har vært hans elever i andre klubber. Ja, han vet hva han får, men det tyder også på at han ikke er spesielt god til å vurdere nye ansikter. FFK ble for øvrig tipset om Bertelsen i minst to år (!) før de endelig valgte å hente ham. Han var heller ikke et spesielt usikkert kort, da han spilte fast på U21-landslag.


Eggen har gjort en god jobb med Tarik riktignok. Den skal han ha. Både det at han er omskolert fra spiss (spilt hovedsaklig spiss i 4-4-2) til ving og at han fikk sjansen i hele vinter og i årets Tippeliga..


Jeg har selv snakket med juniorspillere som ikke føler de blir verdsatt av trenerteamet. Tom Freddy Aune får mye skryt for sine egenskaper, men der stopper det. Juniorspillere som presterer godt på juniorlag og andrelaget får ikke klapp på skuldra av verken Per Morten eller Eggen junior, men må lese om sine prestasjoner i Fredrikstad Blad dagen derpå eller her på FFKsupporter.net. Jeg mener dette er feil. Et oppmuntrende ord og en klapp på skuldra skader da ingen.


3) Manglende evne til å vurdere kvaliteten på spillerinnkjøp / forsterkninger.
Jo da, nesten enig her. Men i så måte er ikke Eggen noe unntak. Det viser seg da ofte at det er vrient å spå hvilke spillere som vil ta med seg talent og eventuell suksess fra en klubb til en annen. En viss grad av prøving og feiling hører vel med til spillets natur.


Nei, men det er så ekstremt påfallende i Fredrikstad og Eggen. Jeg mener, han har blant annet hentet inn:

1) Hornseth - Alle middels fotballinteresserte rykket vanvittig på nesen over dette kjøpet.
2) Tronseth - Veid og funnet for lett i HamKam - et lag vi så på som dårligere enn oss.
3) Wiig - Flopp i Odd og forsøkt omskolert til ving (!)
4) Tzekeres - TIL-supportere beskriver ham som en av deres dårligste spillere i vårsesongen. Med baller ville man satset på Halvorsen kanskje?
5) Multaharju - Aldri spilt noe annet enn offensiv kant i sitt liv, men likevel forsøkt omskolert til back. Ikke engang god nok for FFK2...
6) Magnus Riis - spilte han en kamp for FFK? "Talent" i Moss en gang i tida.
7) Mamadou Diagne Latyr - Utrettet aldri noe som helst
8) En finsk eller svensk stopper på lån som hadde noen kamper i vinter eller i fjor høst, viste seg å være ubrukelig.

Lista fortsetter så utrolig langt og det skremmende er at det satsespå spillere som i utgangspunktet IKKE var funnet gode nok i sine gamle klubber. Hovedproblemet er at man får det til å føles som at man henter inn 3-4-5 og "håper" at noen skal slå til. Deretter sliter vi i lang tid med å bli "kvitt de" når det viser seg at de ikke er gode nok. Hva er i det hele tatt poenget med å hente inn stallfyll? Jeg mener at man bør hente inn spillere som er gode nok til å forsterke startelleveren, og dermed blir de som tidligere var gode nok de som nå må slite benken. Hvis man hele tiden skal hente inn backupspillere og håpe at den nåværende stallen tar et steg videre, så tror jeg man er på ville veier.

4) Manglende evne til å vurdere kvaliteten av spillerstallen.
Er det ikke heller de som trodde vi skulle kjempe i toppen av Tippeligaen i år som har overvurdert spillerne en smule? Jeg mener å huske Eggen beklage seg over at det var lite penger i kassa å kjøpe inn gode spillere for. Nå har det begynt å hjelpe på, men det er vel litt tidlig å konkludere over sommerens innkjøp allerede nå?


Det var Eggen som mente vi skulle kjempe på øvre halvdel i år og se hvor vi ligger. Med manglende evne til å vurdere kvaliteten på spillerstallen, så mente jeg egentlig ikke det du viser til her. Jeg mente rett og slett at Eggen bør se at stallen ikke er god nok FØR sesongstart og dermed forsterke stallen FØR sesongstart og ikke hvert eneste år vente til sommerovergangsvinduet. Det er ikke hovedsaklig i år jeg tenker på, men det faktumet at dette har gjentatt seg nå tre år på rad. Eggen hevder at stallen er god nok, man kjemper i bunnen av tabellen og man går til panikkinnkjøp hver sommer. Tidligere har vi truffet med innkjøpene og overlevd. I år har ikke forsterkningene umiddelbart forsterket oss og vi ligger faretruende nærme nedrykk.


5) Skal omskolere absolutt alt og alle. Henter gjerne inn spillere for å omskolere de til nye posisjoner.
Det kjenner jeg ikke så godt til, men det har vel sine svake sider i så fall. Selv om tanken bak kanskje er å utvikle spillerne ytterligere, så er jeg enig i at det er en risky vei å gå.


Her mener jeg at spillere som Stian Johnsen uten et eneste defensivt fiber i kroppen ble omskolert til venstreback. Det samme med Olof Watson. Multaharju ble hentet til FFK og i media snakket man om at han kunne bekle ving og backen. Hvor enn jeg har lest på nettet, så er Multaharju beskrevet som kantspiller - trolig har han aldri spilt i backposisjon, så her henter man altså inn en spiller for å umiddlerbart omskolere ham til back? Hoås og Wiig forsøkt omskolert til ving. Det er mange andre lignende tilfeller.


En annen ting jeg bare skyter inn mens jeg husker det er dette: Når Tarik var ute på grunn av gult kort, så valgte Eggen å omrokkere absolutt hele laget. Bjørkøy ble skjøvet opp på ving og andre kom inn på midtbanen. Multuharju har blitt hentet inn for å være et alternativ til Tarik på høyre kant, men i stedet for å erstatte en spiller i en posisjon, så valgte Eggen å omrokkere hele laget. Dettte forstår jeg rett og slett ikke. Dette må være et tegn på at Eggen innser at Multuharju ikke holder nivået, ellers forstår jeg ingenting.


6) Ser ut til å mangle evnen til å irettesette spillerne / gi de en skikkelig overhøvling.
Har aldri vært i FFK garderoben i pausen, men jeg har da sett laget komme sterkt tilbake etter en svak førsteomgang. Sp han må vel klare å si noe riktig? Mitt inntrykk er at han er flinkere til å stramme opp spillerne etter en dårlig start enn til å holde skjerpingsen oppe etter en god start. Som i dag.


For så vidt enig i at FFK hovedsaklig sliter med å ri på en ledelse og da spesielt på bortebane. Men jeg savner en som smeller litt i veggene og lar spillerne høre det når de ikke presterer godt nok. Jeg har ikke selv vært i garderoben, men jeg tror at Eggen har en noe mer psykologisk fremgangsmåte. Det kan være vel og bra det, men man må tørre å brøle litt av og til. Det er også viktig å vise misnøye for omgivelsene (media) når man ikke presterer godt nok.


7) Ser alltid det postive etter en kamp, dvs skal alltid "bygge videre på det postive og se bak resultatet" fremfor å filtrere bort det negative.
Vel, det finnes ulike filosofier her. Mange dyktige trenere vil gi Eggen rett, mange dyktige trenere vil si han er på bærtur. Jeg har ikke fasiten, men jeg er svak for gamle Eggen sin strategi, å bygge videre på ens beste sider, slk at man blir knallgod på noe. Det hjelper på selvtilliten, og blir man bedre på alt annet også. I min idrettskarriere (som ikke var fotball) fikk jeg alltid lære at jeg skulle jobbe med de svake sidene. Det var aldri noe bonus for selvtilliten, for å si det sånn.


Det finnes en balansegang og det er viktig å ha egenskapene til begge deler. Selvsagt skal man ta med seg det positive, men det er tross alt sine svakheter man må jobbe med for å forbedre. Et eksempel kan være venstrebeinet til Morten Gamst Pedersen. Han var tidligere høyrebent, men fikk høre at man måtte være god med begge beina for å komme langt i fotballen. Gamsten gikk ut på løkka og trente alene med å forbedre venstrebeinet sitt og i dag kan han per definisjon sies å være venstrebent og det beinet er jaggu ganske godt også!


Det er viktig å ta med seg ting man er god på og gjerne tilspisse en viss spisskompetanse, men da er det snakk om individuelle ferdigheter. Jeg savner en trener som virkelig sier ifra når man har vært dårlige. Eggen har stort sett de samme uttalelsene uansett om man har tapt eller ei. "Vi presterte under pari, forsvaret var ikke så godt i dag, vi får ta med oss det positive, det er viktig av meg som trener å se bak resultatet, nå skal vi ha en god treningsuke, så kommer vi tilbake til neste kamp".

Jeg mener i alle fall selv at det er viktig å vise ovenfor omverden at man er misfornøyd når laget ikke presterer. Eggen skal alltid være så sinnssykt politisk korrekt med psykologiske uttalelser. Noen ganger lønner det seg å bare si rett ut: I dag var vi ræva. Man kan si mye om Rekdal, men han var alltid bånn ærlig i media. Jeg har sansen for slikt. Tom Nordlie og Henning Berg gjør mye av det samme - sier klart ifra når man ikke er fornøyd.

8) Kan umulig være en så god motivator som det påstås når man ser innsatsen til spillerne gang på gang.
Personlig har jeg intet å utsette på innsatsen. Det er resultatene som uteblir. Jeg synes spillerne gjør seg fortjent til bedre resultater enn de oppnår. Kanskje er det Eggens feil, kanskje ikke. Jeg vet ikke.


Det er kanskje feil å klage på innsatsen, men noe er feil. Om det er Eggens motivatoregenskaper eller noe annet, vet jeg ikke, men når man ikke har klart å vinne en eneste kamp på bortebane i løpet av en sesong, så sitter det nok mest i hodet og da er det Eggens ansvar å få det til å løsne. FFK spilte en OK første omgang mot Tromsø og så går de ut på matta og regelrett legger seg. Hva skjedde i pausen? Hva gjorde Eggen underveis for å forbedre det hele? Han burde sett at FFK ble presset lenger og lenger tilbake og forsøkt å gjøre noen grep. Jeg vet ikke hva, men så er jeg heller ikke en fotballtrener.


9) Lite offensiv tankegang med tanke på tabellplassering i Tippeligaen - sette mål man må strekke seg etter.
Mulig mulig, men er han ikke misfornøyd med å ligge bunnen da? Han sikter vel ikke mot en 10. plass heller?


Det første året i Tippeligaen er det greit å ha som målsetning om at man skal overleve. Deretter bør man sette seg høye mål. I år skal vi kjempe om Royal League! Og klarer man det, så får man neste år gå enda mer offensivt ut og hele tiden sette mål man må strekke seg etter. Ender man på 3. plass, vel, da får målet neste år være å gjøre det enda bedre!

Jeg savner litt en Eggen som går tydelig ut i media og understerker hva klubbens målsetninger her. Når man omtrent må lese mellom linjene eller en bisetning her og der for å få med seg målsetningene, så er man ikke offensiv nok.

Mange lo av Start når de sa de skulle ha 100 millioner i omsetning til neste år. Nå ser det jaggu ut til at de har klart det. Imponerende.

Postivt


1) Ønsker å spille "positiv" fotball, altså underholdende og vinne helst 3-2 fremfor 1-0.
2) Påstås å være en god motivator.
3) Trofast.

Enig i dette. Selv på en middels dag er FFK langt mer underholdene enn f.eks Vålerenga. Ja, det var kanskje et overtydelig eksempel, men uansett. FFK underholder, det skal ingen ta fra dem.


FFK er underholdning og står for offensiv fotball. Det håper jeg man fortsetter med uansett hvem som kommer til å trene laget i fremtiden.


Edit: Dælan døtte... Det ble langt!

---------------------------

Ansvarlig redaktør


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 16 okt 06, 04:27
Endret: 16 okt 06, 04:28

Prøver å holde det så kort som mulig. Dine kommentarer i kursiv. Der jeg ikke siterer deg bøyer jeg meg i støvet for bedre viten. Eller jeg er ganske enkelt enig. Det varierer litt.

 

1) Du oppfordret ikke til rare diskusjonen her, men jeg tenker spesielt på at Eggen har hatt en tendens til å vente helt til 88 minutt med et bytte som kunne endret kampbildet. Å bytte inn en spiss i det 88. minutt kan ikke ha stor sannsynlighet for å lykkes. Jeg føler i alle fall at en spiller fortjener mer tid enn det for å prestere. Hvis første omgang har vært dårlig, så gjør allerede noen bytter i pausen. Man MÅ ikke vente til de siste 15 minuttene.

Enig i poenget ditt her. Jeg var bare delvis enig fordi jeg ikke har noe å utsette på hvilke spillere Eggen bruker/bytter innpå. Men han venter kanskje litt lenge i blant.


2) Jeg ser for øvrig ikke på verken Bertelsen, Vourinen eller Bjørkøy som "egne" talenter, da dette er spillere som er hentet inn og ikke flasket opp i klubben.

Men Berthelsen og Bjørkøy har da vitterlig utviklet seg i FFK? Eller mener du de ikke har det? De var vel gode før de kom også, men jeg synes de begge har vokst denne sesongen. Synd med Berthelsens skade, jeg tror det alene må ha kostet oss minst en to-tre poeng og bedre klarering til nedrykksstreken.


4)  Tidligere har vi truffet med innkjøpene og overlevd. I år har ikke forsterkningene umiddelbart forsterket oss og vi ligger faretruende nærme nedrykk.

Da har i alle fall innkjøpene tidligere ikke bare vært dårlige. Og det kan jo godt ende opp med å gå bra denne gangen også. Vi ligger vel bedre an nå enn vi gjorde i fjor, eller husker jeg feil? 

 


5) En annen ting jeg bare skyter inn mens jeg husker det er dette: Når Tarik var ute på grunn av gult kort, så valgte Eggen å omrokkere absolutt hele laget. Bjørkøy ble skjøvet opp på ving og andre kom inn på midtbanen. Multuharju har blitt hentet inn for å være et alternativ til Tarik på høyre kant, men i stedet for å erstatte en spiller i en posisjon, så valgte Eggen å omrokkere hele laget. Dettte forstår jeg rett og slett ikke. Dette må være et tegn på at Eggen innser at Multuharju ikke holder nivået, ellers forstår jeg ingenting.

Jeg kan ikke hjelpe deg å oppklare dette. Det må vel ha vært en "helhetlig taktisk vurdering" som det vel heter, eller det kan ha vært litt tilfeldig at Eggen akkurat da valgte å overrumple motstander med en uventet omrokkering. Men som sagt, jeg vet ikke mer enn deg. Akkurat Bjørkøy kan vel med fordel brukes i enhver posisjon, han er vel en force uansett hvor han spiller. Men hva Eggen vil med Multuharju har jeg ikke blitt klok på.  

 

6) For så vidt enig i at FFK hovedsaklig sliter med å ri på en ledelse og da spesielt på bortebane. Men jeg savner en som smeller litt i veggene og lar spillerne høre det når de ikke presterer godt nok. Jeg har ikke selv vært i garderoben, men jeg tror at Eggen har en noe mer psykologisk fremgangsmåte. Det kan være vel og bra det, men man må tørre å brøle litt av og til. Det er også viktig å vise misnøye for omgivelsene (media) når man ikke presterer godt nok.

Det gjør sikkert nytten å brøle litt i garderoben. Men prsonlig er jeg glad for at Eggen primært retter kritikken sin direkte til spillerne (i den grad han gjør det, men det gjør han nok) og ikke til eller via pressen. Jeg er av dem som synes treneres klaging i pressen er meningsløst, i beste fall. Eller i aller beste fall morsomt, som Rekdal på sitt beste/verste, men forutsatt at det er en annen klubbs trener som står for utspillet.


7) Jeg mener i alle fall selv at det er viktig å vise ovenfor omverden at man er misfornøyd når laget ikke presterer. Eggen skal alltid være så sinnssykt politisk korrekt med psykologiske uttalelser. Noen ganger lønner det seg å bare si rett ut: I dag var vi ræva. Man kan si mye om Rekdal, men han var alltid bånn ærlig i media. Jeg har sansen for slikt. Tom Nordlie og Henning Berg gjør mye av det samme - sier klart ifra når man ikke er fornøyd.

Eggen er rund og mild, men det mye klokt i det han sier også. Men han kunne kanskje hatt litt mer av kompromissløsheten til faren. Angående Rekdal, se forrige punkt. Tom Nordlie har jeg sagt min mening om i en annen aktuell tråd, det blir for mye å gjenta her. Henning Berg har jeg sansen for, og kanskje enda mer Uwe Rösler, som etter min mening er den beste treneren i Norge for tiden.


9) Det første året i Tippeligaen er det greit å ha som målsetning om at man skal overleve. Deretter bør man sette seg høye mål. I år skal vi kjempe om Royal League! Og klarer man det, så får man neste år gå enda mer offensivt ut og hele tiden sette mål man må strekke seg etter. Ender man på 3. plass, vel, da får målet neste år være å gjøre det enda bedre!

Jeg savner litt en Eggen som går tydelig ut i media og understerker hva klubbens målsetninger her. Når man omtrent må lese mellom linjene eller en bisetning her og der for å få med seg målsetningene, så er man ikke offensiv nok.

Mange lo av Start når de sa de skulle ha 100 millioner i omsetning til neste år. Nå ser det jaggu ut til at de har klart det. Imponerende.

Tja, jeg anser Starts kjempesuksess i fjor som et uvanlig unntak, ikke noe det er realistisk å måle seg mot. Å overleve i Tippeligaen er i seg selv et ganske høyt mål. Å oppnå en bedre plassering enn i fjor er i utgangspunktet høyt nok i mine øyne. Var ikke Eggen klar på at Cupfinale var et mål? Eller innbiller jeg meg ting? Uansett, overlever vi i toppen, i tillegg til å ha fått cupfinale, mener jeg denne sesongen må kalles en suksess ut fra forutsetningene.

Postivt

FFK er underholdning og står for offensiv fotball. Det håper jeg man fortsetter med uansett hvem som kommer til å trene laget i fremtiden.

Hvor mange norske trener synes å garantere noe slikt da? Med mine mest objektive øyne synes jeg fremdeles FFK er et av de mest underholdende lag i norsk fotball, til tross for at prestasjonene svinger veldig mye. Denne underholdningsfaktoren er jeg redd forsvinner med Eggen. Men hvis Eggen forsvinner likevel så håper jeg selvsagt at jeg tar fullstendig feil.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 okt 06, 08:23

Etter Holters lange innlegg, skal jeg fatte meg meget kort.

NEI !

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 16 okt 06, 08:25

Nei.   Han skulle vært fjernet etter 1. år i eliteserien.

Er rimelig sikker på at vi har en av de dårligste trenerene i eliteserien, han er sannsynligvis dårligere enn flere av trenerene i 1. div.

Taktiske egenskaper til stryk karakter, det gjelder både under kamp og eller..  Stryk karakter på vurdering av kvalitet på spillere.

Har til gode å høre en uttalelse om at den planlagte taktikken ble gjennomført, slik man ofte hører fra andre trenere

 


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 16 okt 06, 08:54

Ja, inntil en som GARANTERT er bedre er på plass.

 

Husk hva som skjedde med Drillo, ble jaget fra byen fordi fotballfilosofien hans ikke passet bublikum. Tror det blir et helvete om det kommer en trener med Drillo filosofi og de er det mange av i norge!

 

Men Arne Sandstø eller Tom nordlie hadde vært noe!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 16 okt 06, 09:12

For gæli å ta dette nå,...

Denne diskusjonen kommer garantert opp etter sesongen (cup-finalen)

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 16 okt 06, 09:29

Frem tom. etter cupfinalen så er Eggens posisjon et ikke tema. 

Men jeg liker Eggens offensive og underholdende fotballfilosofi og vil gjerne fortsette med han sålenge jeg ikke ser noe klart alternativ.  Men FFK`s forsvarsspill har vært horribelt i tre år nå, og det selv med mektige Piroja bak.  Det klages på at spissene ikke scorer, men det som er bra med FFK er at det er mange som scorer.  FFK ligger litt over midt på treet mht antall scorede mål.  Det er kun forsvaret som har skylda for årets plassering, fremover scores det nok mål til at vi skulle vært oppunder RL plass.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04
Innlegg: 111

Lagt til: 16 okt 06, 11:25
ja det vil jeg. Neste år vinner vi serien, i hvertfall topp fire. Eggen er best!

FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 16 okt 06, 11:55

NEI

Rykker FFK ned bør ikke Eggen sitte på benken 12. November...

Takk for alt, Eggen, men nå er det ikke mer å hente av deg...

---------------------------

"Mens vi venter på en ny storhetsperiode"


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 16 okt 06, 12:01
Opprinnelig postet av FFKPatriot

NEI

Rykker FFK ned bør ikke Eggen sitte på benken 12. November...

Takk for alt, Eggen, men nå er det ikke mer å hente av deg...

 

Haha, kanskje noe av det dummeste jeg har hørt. At Eggen skal få sparken mellom sesongslutt og cupfinalen?? Skulle han i det hele tatt væe i nærheten av å få sparken så skulle dette skjedd for minst 3-4 runder siden, å ikke nå eller ENDA senere, det ville ikke bare vært galskap, men idioti!

Da bude vi vel kanskje likegjerne sparke halve stallen nå da, eller rett ette serien er slutt..... Tross alt dem som spiller der ute å driter seg ut!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 16 okt 06, 12:08
Opprinnelig postet av frekkrik
Opprinnelig postet av FFKPatriot

NEI

Rykker FFK ned bør ikke Eggen sitte på benken 12. November...

Takk for alt, Eggen, men nå er det ikke mer å hente av deg...

 

Haha, kanskje noe av det dummeste jeg har hørt. At Eggen skal få sparken mellom sesongslutt og cupfinalen?? Skulle han i det hele tatt væe i nærheten av å få sparken så skulle dette skjedd for minst 3-4 runder siden, å ikke nå eller ENDA senere, det ville ikke bare vært galskap, men idioti!

Da bude vi vel kanskje likegjerne sparke halve stallen nå da, eller rett ette serien er slutt..... Tross alt dem som spiller der ute å driter seg ut!

Du er ikke frekk, frekkrik, bare freidig

Enig med deg, skulle vi byttet måtte det ha skjedd i sommer.

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 okt 06, 12:10
Opprinnelig postet av Brukernavn
Opprinnelig postet av frekkrik
Opprinnelig postet av FFKPatriot

NEI

Rykker FFK ned bør ikke Eggen sitte på benken 12. November...

Takk for alt, Eggen, men nå er det ikke mer å hente av deg...

 

Haha, kanskje noe av det dummeste jeg har hørt. At Eggen skal få sparken mellom sesongslutt og cupfinalen?? Skulle han i det hele tatt væe i nærheten av å få sparken så skulle dette skjedd for minst 3-4 runder siden, å ikke nå eller ENDA senere, det ville ikke bare vært galskap, men idioti!

Da bude vi vel kanskje likegjerne sparke halve stallen nå da, eller rett ette serien er slutt..... Tross alt dem som spiller der ute å driter seg ut!

Du er ikke frekk, frekkrik, bare freidig

Enig med deg, skulle vi byttet måtte det ha skjedd i sommer.


Eller etter sesongen/før neste - noe tittelen på emnet her er.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 16 okt 06, 12:12
Nei!

Helt inntil i går har jeg ønsket å gi Eggen en sesong til, for å se hva han kan utrette med friske midler og ny stadion og sånt....Men etter dejavù opplevelsen i går og intervjuet med Eggen på TV2 hvor han sier mer eller mindre det samme som etter hver eneste borte kamp i år...."Vi gjør for enkle feil i forsvar"....."vi kan ikke slippe inn så mange mål" Så gjør noe med det da!! Er så drittlei at Eggen prekær om ting men ikke lykkes å gjøre noe med det. Tror ikke Eggen lenger er den rette mannen for FFK, han blir for snill, for naiv, og ellers enig i mye av det Holters skriver(greit å bare kunne henvise til den, slepper vi andre å skrive så mye:) )

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


jonny28

Juniorspiller
Ble medlem: 22 apr 03
Innlegg: 121

Lagt til: 16 okt 06, 12:20
Har sagt det lenge jeg, få den idioten av en kæll bort! Eggen stinker rett og slett som trener han har ikke det som trengs for og lede ett lag i toppen av divisjonen.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 16 okt 06, 12:49

Er helt klar i min mening om at FFK bør finne seg en ny trener neste sesong om de beholder plassen i tippeligaen.

Om de rykker ned derimot synes jeg de bør beholde KTE. Det er ikke sikkert de klarer å friste en topptrener om det blir nedrykk. Da kan heller KTE få ett år til.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Pondus

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 12

Lagt til: 16 okt 06, 13:01
Nei !! Jeg synes Eggens dager er talte. Taktisk død i de fleste kampene. Senest i går hadde han ikke behov av å bruke alle byttene... Også byttet han ut Ramberg som var best på FFK`S midbane !! Tar forbehold om Ramberg var skadet, da tar jg det tilbake..Hvorfor ble Stadheim kjøpt? Er han dårligere enn Bjørkøy, Brenne og Kvisvik i går, skjønner jeg ingenting.. Eggen har i tillegg gjort en serie med dårlige innkjøp til klubben. Han skal ha all ære for å ha fått oss opp i tippeligaen, men nå føler jeg utskiftning trengs! Takk for alt Eggen !

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 16 okt 06, 13:14
Ja.

Så lenge samarbeidet mellom KTE og spillerstallen fungerer 100% ser jeg ingen som helst grunn til å få ny trener.

Måten FFK har spilt på hjemmebane har vært forbilledlig (med noen skrekkelige unntak). Dette er et svært viktig punkt for meg, for for meg er det viktig også med måten vi spiller på, ikke bare resultat.

Bortebane er forferdelig, og vi snakker om et kollektivt traume som må behandles av psykologer. Og dette traumet kommer til å forsvinne før eller siden.

Opprinnelig postet av frecjoha

Vil bare se hva vi mener her inne.

Ønsker vi Eggen som trener neste sessong?

 

Svar med ja eller nei før dere skrivere eventuelle andre komentarer, på den måten blir det lettere å telle opp.


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 16 okt 06, 14:05
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av morradi
Jeg kjenner ikke saksgangen i en fotballklubb. Men trodde ikke det var treners jobb å lete etter forsterkninger og å forhandle om pris på disse? Dessutten er det vel her snakk om kapital som ble frigjort på et sent tidspunkt. Slik jeg har forstått det har FFKs organisasjon før Morgan Andersens inntreden vært amatørmessig. Det førte til at Eggen måtte ta på seg utenomsportslige oppgaver. Konsekvensene av det blir naturligvis at innsatsen ikke blir 100 prosent på noen av områdene.


Er ikke 100% sikker på dette, men forsøker å tenke helt logisk:

Eggen er sportslig ansvarlig i FFK.

Som sportslig ansvarlig er det du som har ansvaret over de sportslige prestasjonene, men også hvilke spillere som blir hentet inn. Eggen er også trener, så det er han som til enhver tid vurderer hvor og hva slags forsterkninger det er behov for. Hvem som finner frem aktuelle spillere kan være så mangt, men det er Eggen som sier "ja" eller "nei" til en spiller og deretter vurderer styret saken til slutt. Styret vedtar et eller annet og gir en person fullmakt til å forhandle videre, hvis man ser det økonomisk forsvarlig å gå for denne spillere. Tidligere var det Mokkelbost, men nå tipper jeg det er Morgan Andersen som får denne fullmakten. Andersen forhandler da frem en pris innenfor de rammene styret har satt. Det er altså Eggen som vurderer stallen og fremlegger et ønske om hvor man bør forsterke.

Jeg har forstått det slik at Harry Hansen jobbet mye med kartlegging av spillere og at han sammen med Myklebost og Eggen tittet vel på et par DVD-filmer av klasse C, men det er Eggen som tar den endelige avgjørelsen om dette er en spiller som skal satset på. Spillere som er på prøvespill blir jo vurdert av trenerteamet med Eggen i spissen.

Slik bør det også være. Det hadde vært merklig (og det har tidligere skapt bråk) om styret eller noen andre skulle handle inn spillere uten trenerens godkjennelse. Jeg mener helt bestemt at FFK nærmest har stått for en kvantumspolitikk når det gjelder innkjøp - man handler inn 5 og håper at minst en slår til. Det blir altfor mye "bruk og kast" over det hele, og jeg håper man i fremtiden heller satser på å hente inn et par kvalitetsspillere fremfor en mengde stallfyll.

Dette har irritert meg før hver eneste sesong - jeg har stort sett hver gang (og mange andre) irritert meg over at stallen ikke har blitt forsterket tilstrekkelig. FFKsupporter.net skapte jo litt ekstra balluba når vi tippet vårt eget lag på nedrykksplass og hadde nok dessverre fått rett om man ikke hadde vært så sinnssykt heldige med innkjøpene en viss sommer!
Ja, tviler ikke på at Eggen tar den endelige avgjørelsen. Men den viktigste jobben må vel ligge i kartleggingsfasen? Er du sikker på at vi hadde fått noen bedre spillere om Eggen oftere hadde sagt "nei"? Vi vet lite om hvilke spillere det sportslige apparatet ha lagt på bordet til Eggen. Men det er slett ikke sikkert at det har vært så mange bedre alternativer enn de vi har fått! Jeg mener ikke at styret skal "blande seg inn" og skaffe spillere uten Eggens tillatelse. Men det bør være et apparat som disponerer en gitt sum penger og sonderer spillermarkedet deretter, og som sørger for at det som kommer på bordet til treneren har en viss sportslig interesse.

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 16 okt 06, 14:45
Jo`a... Behold mannen!! Er sikker på at Eggen klarer å dra noe positiv energi ut av dette her også. Minner om at det klubben trenger minst nå er driting i eget rede. De eneste som tjener stort på det er de neste kampers motstandere.

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


moradi

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 jun 06
Innlegg: 4

Lagt til: 16 okt 06, 15:28

Jeg vil att Eggen skal slutte. FFK  MÅ ha ny trener.

Vi roter jo på bånn hvert år. Tror ikke han har mer og tilføre.


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 16 okt 06, 15:35

Eggen må ut...Ikke noe mer å tilføye ffk..

Mannen har visst at han ikke duger som tippeliga trener

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 okt 06, 16:35
www.dagbladet.no/sport/2006/10/16/479902.html

Synes det var greit å komme med denne, siden vi diskuterer Eggens fremtid i klubben.

PladserN

Juniorspiller
Ble medlem: 15 okt 06
Innlegg: 141

Lagt til: 16 okt 06, 16:38
Endret: 16 okt 06, 19:59

Nei!


tormaen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 mai 06
Innlegg: 5

Lagt til: 16 okt 06, 17:08

Ser ut til at vi ikke kommer videre med Eggen som trener.

Kanskje en ide å prøve seg på Arne Erlandsen eller Jørn A.


HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 16 okt 06, 18:20
Endret: 16 okt 06, 18:32

Opprinnelig postet av Tango
NEI.

Ønsker ikke en trener som bruker en kjegle på høyreback, kamp etter kamp

Ehh....kjegle på høyreback? Hva med 33år gamle juniorspillern på venstreback? PAC har etter min mening vært positiv i det siste....

Og svar på topic: Nei, men erstattern må seff være god, ikke no Normark eller sånt....rykker FFK ned haster det ikke så mye, holder vi plassen derimot er det på tide å lete etter en ny mann....Eggen er god nok for 1.div, men virker ikke som han er god nok for TL, selv om styret og stell sikkert må ta sin del av skylda også...

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 16 okt 06, 19:46
JA

---------------------------

Hovedtribunen Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!


Markus

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 106

Lagt til: 16 okt 06, 20:01
Nå går ryktene på at Arne E kommer neste år da. uansett resultat.... Har dessverre ikke mer detaljer rundt ryktene, men opplysninger fra samme sted har stemt hver gang før...

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 16 okt 06, 20:04

Vil definitivt beholde Eggen. Tror han kan føre ffk til topp tre i Norge. Synes han har gjort en stor presatasjon i å holde ffk i tippeligaen i 04 og 05 (som redningsmann etter drillo). Er derimot ikke fornøyd med 06 sesongen, men mye er marginalt og han fikk ikke de forsterkningene han ønsket seg hverken før ses eller tidlig i ses.

 

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 16 okt 06, 20:07

Opprinnelig postet av Markus
Nå går ryktene på at Arne E kommer neste år da. uansett resultat.... Har dessverre ikke mer detaljer rundt ryktene, men opplysninger fra samme sted har stemt hver gang før...

 

Slik du skriver her skriver du det som at alt er klart. Dette høres ikke sannsynlig ut, mulig han vurderes men i og med at du skriver det som at han er klar ser jeg ingen grunn til å feste lit til dette.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 16 okt 06, 21:13
Arne E. hmmmmm, uansett om det skulle være hold i ryktet er jeg ikke sikker på om jeg vil ha ham. er ikke han kjent for kjip og destruktiv fotball? N.A.Eggen er det vel like greit å avskrive, tviler på at han vil ta jobben hvor sønnen hans ble kjeppjaget/sparket hvis så skulle skje.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


Markus

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 106

Lagt til: 16 okt 06, 21:39
som sagt, vet ikke om det er hold i ryktet. Men er jo som mange andre rykter. De kommer et steds fra... og Eggen har jo indirekte sendt signaler om at han er lei.... Og enig med snæbbis... Er usikker på om jeg vil ha han sjøl.... Er jo defensiv rettet han.. LSK scora vel mest på faste situasjoner med han..... MEN hvis vi mot alle odds skal klare oss.... Vil vi ha en trener som kan tette bak, slik at vi kan bygge den lagdelen skikkelig og så få et slagkraftig lag framover eller vil vi ha en som ikke er egnet til å forsvaret til å fungere.... Vi har vel KUN spilt artig fotball hjemme iår....

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 16 okt 06, 21:47
Opprinnelig postet av Holters
Når spillere til slike summer knapt er stallfyll, så begynner man å lure...


Du skriver så utrolig mye latterlig Holters.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 okt 06, 21:48
Endret: 16 okt 06, 21:50
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Holters
Når spillere til slike summer knapt er stallfyll, så begynner man å lure...


Du skriver så utrolig mye latterlig Holters.

Ja ha? Hva skriver jeg som er så "utrolig mye latterlig" og hva er begrunnelsen din?

Er vel langt mer latterlig å komme slengende med en slik bemerkelse uten noen form for begrunnelse.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 16 okt 06, 22:23

Behold Eggen! Synes ikke det finnes noen gode alternativer pr. dags dato.

Tror vi får et løft neste år med ny arena og ny giv, håper det blir i eliten..


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 16 okt 06, 22:53

JA

 

Selv om jeg ikke er like skråsikker som tidligere.

Men hva er alternativene? Arne Erlandsen? I M Nordmark? Nei, og atter nei!!

Tom Nordlie? Gjerne det hvis de gir ham en toårskontrakt. Tror han kunne fått skikk på laget i løpet av forholdsvis kort tid. Problemet er jo at han "sliter" ut alle rundt seg, med sin lederstil. Derfor en toårskontrakt. Men tror det er svært små sjanser for at vi henter TN.

Spørs hva som skjer med Høgmo i RBK. Men er ikke helt sikker på om det er rett mann.

Skal vi finne en ny trener, en som kan bringe oss mot toppen, må vi nok se til utlandet. Men med FFK`s historie når det gjelder å hente nye til klubben, tviler jeg på at de klarer å finne en storfisk på trenersiden heller..

Så i mangel på bedre alternativer, behold Eggen. Det tar tid å bygge opp et lag. Husk, vi gikk rett fra 2 div til TL. Ikke bare laget, men hele klubben, ledere, administrasjon osv må utvikles. Vi er på god vei, med nytt Stadion, vi har fått inn nye, og gode folk, i ledelsen. Flere kunne sikkert vært byttet ut.  Jeg vil derfor gi Eggen tillit videre. Tror han kan ta oss opp enda et steg.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 16 okt 06, 23:42
Det finnes da absolutt flere alternativer å ta av når det gjelder trenere. for  min del hadde det vært bra med feks Thor THodesen, det er gutten sin som vet å få fighter-spirit i laget tror jeg. Tenk hva han kunne fått til med bedre mannskap,. koster neppe så veldig mye å kjøpe ham fri fra Sandefjord heller.
Nå er jo Tom Prahl også ledig på markedet, greit nok at han bomma i viking, men mannen har tross alt tre svenske mesterskap.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 17 okt 06, 00:55
Opprinnelig postet av Pelle

JA

 

Selv om jeg ikke er like skråsikker som tidligere.

Men hva er alternativene? Arne Erlandsen? I M Nordmark? Nei, og atter nei!!

Tom Nordlie? Gjerne det hvis de gir ham en toårskontrakt. Tror han kunne fått skikk på laget i løpet av forholdsvis kort tid. Problemet er jo at han "sliter" ut alle rundt seg, med sin lederstil. Derfor en toårskontrakt. Men tror det er svært små sjanser for at vi henter TN.

Spørs hva som skjer med Høgmo i RBK. Men er ikke helt sikker på om det er rett mann.

Skal vi finne en ny trener, en som kan bringe oss mot toppen, må vi nok se til utlandet. Men med FFK`s historie når det gjelder å hente nye til klubben, tviler jeg på at de klarer å finne en storfisk på trenersiden heller..

Så i mangel på bedre alternativer, behold Eggen. Det tar tid å bygge opp et lag. Husk, vi gikk rett fra 2 div til TL. Ikke bare laget, men hele klubben, ledere, administrasjon osv må utvikles. Vi er på god vei, med nytt Stadion, vi har fått inn nye, og gode folk, i ledelsen. Flere kunne sikkert vært byttet ut.  Jeg vil derfor gi Eggen tillit videre. Tror han kan ta oss opp enda et steg.

 

Jeg er helt enig med din konklusjon her, nemlig behold Eggen i hvertfall i et år til.

 

At ikke Eggen helt har lykkes med å få oss høyere opp på tabellen i år skyldes mange andre faktorer enn at han har mislykkes.

Husk at Eggen ikke hadde penger å handle spillere for før på slutten av sommeren, når Morgan og Terje Høili kom inn i klubben.

Jeg vil påstå at hverken Sekeres eller Multaharju hadde blitt FFK spillere, dersom Høilis penger hadde kommet på bordet et par måneder tidligere. Derfor blir det også helt feil å kritisere Eggen for at han er for dårlig til å finne nye spillere som kan forsterke laget.

 

Nei, helt ærlig så synes jeg Eggen fortjener å få i det minste et år til, med nytt stadion, sammen med en dyktig adm. direktør i Morgan Andersen og med et budsjett, som antagelig kommer til å ligge 20 millioner over det vi har hatt i 2006.

Spesiellt i år tror jeg Eggen har hatt meget vanskelige arbeidsforhold å jobbe under, på grunn av en anstrengt økonomi og en administrasjon som har fungert veldig langt fra det optimale.

Dette vil bli vesentlig bedre til neste år og da vil også resultatene komme, det er jeg helt sikker på.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 17 okt 06, 10:48
Da er vel stillingen 21 som vil beholde Eggen mens 38 som vil fjerne Eggen

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 17 okt 06, 11:11
Jeg kan bare slutte meg til Snæbbusen her.

KTE har hovedansvaret for det sportslige, men hva skal en mann gjøre i et overgangsmarked som er uoversiktlig, uærlig og som er vanvittig stort. FFK ASA har rett og slett ikke hatt nok folk på denne jobben. De store klubbene ute i europa bruker millioner hvert eneste år på talentspeidere og agenter i overgangsmarkedet. Når vi så ikke har dedikerte krefter på rekruttering, hva kan man da egentlig forvente?

Mitt største problem med at Eggen skal gå er at jeg for mitt bare liv ikke kan se hvem som skal overta! Hvilken trener i Norge idag er kompatibel med FFKs spillestil (de som ikke tror at FFK har en definert spillestil må følge litt bedre med i timen), og vil kunne tilføre troppen noe? Det blir lufta en masse navn her, og jeg må innrømme at jeg ikke har tro på at en eneste en av dem kommer til å tilføre klubben noe, netto.

Det finnes en form for optimisme blant fotballfolk rundt omkring i verder som går ut på: "Joda, denne spilleren fungerer overhodet ikke  i sin nåværende klubb, men hvis han bare kommer til oss så vil det gå så meget bedre". Samme sak kan man si om trenere. Hvorfor har Nordli turnert i hele fotballnorge? Jo, fordi det alltid er noen som tror at han vil gjøre underverker i akkurat deres klubb.

Hvis vi kaster av oss den håpløst naive optimismen om hva en bestemt mann kan utrette i akkurat vår klubb, så vil vi sitte igjen med helt annet inntrykk av Eggen. Det aller viktigste for meg er at vi spiller skikkelig gode fotballkamper på hjemmebane. Så lenge vi gjør det ser jeg ikke noe poeng å lage ramaskrik over bortekampene. Skylda som eventuelt Eggen har i bortetap på bortetap kan i beste fall diskuteres, om ikke bestrides. Vi kommer til å spille bedre og bedre på bortebane synkront med gode hjemmekamper inntil vi begynner å vinne på bortebane, og da kan jo alt skje jamfør årets tabell.

brenne

Knøttespiller
Ble medlem: 30 okt 04
Innlegg: 65

Lagt til: 17 okt 06, 11:40
Ja.... Behold KTE!  Hvem ellers skal vi ha?

---------------------------

Forza FFK!


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 17 okt 06, 13:24

Opprinnelig postet av Asgeir
Jeg kan bare slutte meg til Snæbbusen her.

KTE har hovedansvaret for det sportslige, men hva skal en mann gjøre i et overgangsmarked som er uoversiktlig, uærlig og som er vanvittig stort. FFK ASA har rett og slett ikke hatt nok folk på denne jobben. De store klubbene ute i europa bruker millioner hvert eneste år på talentspeidere og agenter i overgangsmarkedet. Når vi så ikke har dedikerte krefter på rekruttering, hva kan man da egentlig forvente?

Mitt største problem med at Eggen skal gå er at jeg for mitt bare liv ikke kan se hvem som skal overta! Hvilken trener i Norge idag er kompatibel med FFKs spillestil (de som ikke tror at FFK har en definert spillestil må følge litt bedre med i timen), og vil kunne tilføre troppen noe? Det blir lufta en masse navn her, og jeg må innrømme at jeg ikke har tro på at en eneste en av dem kommer til å tilføre klubben noe, netto.

Det finnes en form for optimisme blant fotballfolk rundt omkring i verder som går ut på: "Joda, denne spilleren fungerer overhodet ikke  i sin nåværende klubb, men hvis han bare kommer til oss så vil det gå så meget bedre". Samme sak kan man si om trenere. Hvorfor har Nordli turnert i hele fotballnorge? Jo, fordi det alltid er noen som tror at han vil gjøre underverker i akkurat deres klubb.

Hvis vi kaster av oss den håpløst naive optimismen om hva en bestemt mann kan utrette i akkurat vår klubb, så vil vi sitte igjen med helt annet inntrykk av Eggen. Det aller viktigste for meg er at vi spiller skikkelig gode fotballkamper på hjemmebane. Så lenge vi gjør det ser jeg ikke noe poeng å lage ramaskrik over bortekampene. Skylda som eventuelt Eggen har i bortetap på bortetap kan i beste fall diskuteres, om ikke bestrides. Vi kommer til å spille bedre og bedre på bortebane synkront med gode hjemmekamper inntil vi begynner å vinne på bortebane, og da kan jo alt skje jamfør årets tabell.

 

Er veldig enig i dette !!!!

---------------------------

Hovedtribunen Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 17 okt 06, 15:46
Ja, ser ikke noen bedre alternativer. Maa i tilfelle ut av landet, noe som ofte viser seg aa vaere vanskelig.

---------------------------

I år skal vi slå klart ned på holding for å få bort problemet en gang for alle!! HAHA!!! TIDENES APRILSPØK!!! UT med norske dommere!! For FAEN!!!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 17 okt 06, 22:03
snæbb1.. husk at eggen sa føre sessongen startet at vi skulle bli en av dem 6.. da tenkte han neppe på at om stallen blir bedre... han kunne heller sagt: Denne sessongen blir en ny finger spis sessong om ikke min stall blir bedre.. enig ?

---------------------------

http://keiko99.net


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1126

Lagt til: 17 okt 06, 22:30
Skal jeg vere ærlig så går jeg for og beholde eggen 1 år til, feiler han da er det rett ut!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 17 okt 06, 23:00

Opprinnelig postet av keiko99
snæbb1.. husk at eggen sa føre sessongen startet at vi skulle bli en av dem 6.. da tenkte han neppe på at om stallen blir bedre... han kunne heller sagt: Denne sessongen blir en ny finger spis sessong om ikke min stall blir bedre.. enig ?

 

Jeg trodde også vi skulle komme blandt de 6 beste i år, og det koster meg faktisk 1000 kr. at vi ikke gjør det.

 

Men husk: Eggen er fotballtrener i FFK, men styrer ikke økonomien i klubben, som har vært svært anstrengt helt siden før sesongen startet og inntil Høili og co gjorde sin innmars

 

Selv om ikke økonomien er hele forklaringen, så tror jeg Eggen har hatt dårlige arbeidsforhold i år og sikkert hadde gjort endel anderledes når det gjelder forsterkninger, dersom det hadde vært økonomisk mulig for ham.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 17 okt 06, 23:07
hvis vi rykker ned, vil jeg ha han i ett år.. han skal få lov til å få oss opp igjen.. det er jeg sikker på at han klarer.. hvis vi overlever, vil jeg ha en annen en...


det må da være mulig å få tak i andre trenere.. Nekter å tro at ikke er mulig å få tak i andre trenere som står for FFK sin spillestil og som er dyktige.

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 18 okt 06, 10:54
Takket være Eggen kom vi oss til tippeligaen og cupfinale. Jeg liker ikke den bruk og kast metoden som har blitt vane i norsk fotball. Tror dere virkelig ffk kan kjempe i toppen etter tredje sesong. Det tar tid å bygge opp et godt lag på toppnivå, og det synes jeg Eggen har fått til nå. skal bli spennende å se neste sesong

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 18 okt 06, 11:10
Opprinnelig postet av schpa84
Takket være Eggen kom vi oss til tippeligaen og cupfinale. Jeg liker ikke den bruk og kast metoden som har blitt vane i norsk fotball. Tror dere virkelig ffk kan kjempe i toppen etter tredje sesong. Det tar tid å bygge opp et godt lag på toppnivå, og det synes jeg Eggen har fått til nå. skal bli spennende å se neste sesong


ehhhh, holder på å rykke ned hvert år jo, fornøyd med det ?
forskjell på å kjempe i toppen og være ett bunnlag vettu.

eggen har vært her i 5 år!

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 18 okt 06, 11:54
Endret: 18 okt 06, 11:55

Naiv optimisme skriver noen om.

For meg er naiv optimisme og tviholde på KTE, og uansett resultat, hans spådommer eller annet og skylde på andre faktorer.

Synes iallefall at de som undskylder KTE i år eller andre TL år pga "dårlig økonomi", bør som en konsekvens ikke gi han særlig kredit for veien fra 2 div. til Tl. Den var belagt på "gylden økonomi" og ressurser.

Synes virkelig at en trener som feiler slik i sine spådommer og uttalelser om spillerstallens styrke osv, bør ta sin hatt og gå.

For meg har KTE kastet vekk en mengde "lovende" talenter/spillere, jfr hans egne utsagn om spillerne da de kom til FFK.

Videre må jeg igjen påpeke hans overdrevne evne (manglende sådan) til å kjenne / erkjenne spillerstallens styrke sammenlignet med motstandere. JFR uttalelser før sesongstart.

Kan heller ikke se at hans taktiske inngrep eller manglende sådanne i mange kamper har vært spesielt positive, samt organisering av laget.

At FFK har nådd NM finalen er en presasjon, men sett i en helhet, holder ikke dette for meg til å mene at KTE er en trener FFK bør satse på videre.

Tror virkelig at det finnes mange dyktige trenere rundt om, ikke bare de med "kjente" navn, se på folk som Thodesen, Myhre, Tørum , Grodås, Fagermo m.fl som har dukket opp dette året.

Naiv optisme er helt rett å tro at et navn er nok til å skape et slagkraftig fotballlag, det som trengs er først  og fremst dyktighet på flere plan. Noe jeg fortsatt savner hos KTE.

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 18 okt 06, 16:47
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av Pelle

JA

 

Selv om jeg ikke er like skråsikker som tidligere.

Men hva er alternativene? Arne Erlandsen? I M Nordmark? Nei, og atter nei!!

Tom Nordlie? Gjerne det hvis de gir ham en toårskontrakt. Tror han kunne fått skikk på laget i løpet av forholdsvis kort tid. Problemet er jo at han "sliter" ut alle rundt seg, med sin lederstil. Derfor en toårskontrakt. Men tror det er svært små sjanser for at vi henter TN.

Spørs hva som skjer med Høgmo i RBK. Men er ikke helt sikker på om det er rett mann.

Skal vi finne en ny trener, en som kan bringe oss mot toppen, må vi nok se til utlandet. Men med FFK`s historie når det gjelder å hente nye til klubben, tviler jeg på at de klarer å finne en storfisk på trenersiden heller..

Så i mangel på bedre alternativer, behold Eggen. Det tar tid å bygge opp et lag. Husk, vi gikk rett fra 2 div til TL. Ikke bare laget, men hele klubben, ledere, administrasjon osv må utvikles. Vi er på god vei, med nytt Stadion, vi har fått inn nye, og gode folk, i ledelsen. Flere kunne sikkert vært byttet ut.  Jeg vil derfor gi Eggen tillit videre. Tror han kan ta oss opp enda et steg.

 

Jeg er helt enig med din konklusjon her, nemlig behold Eggen i hvertfall i et år til.

 

At ikke Eggen helt har lykkes med å få oss høyere opp på tabellen i år skyldes mange andre faktorer enn at han har mislykkes.

Husk at Eggen ikke hadde penger å handle spillere for før på slutten av sommeren, når Morgan og Terje Høili kom inn i klubben.

Jeg vil påstå at hverken Sekeres eller Multaharju hadde blitt FFK spillere, dersom Høilis penger hadde kommet på bordet et par måneder tidligere. Derfor blir det også helt feil å kritisere Eggen for at han er for dårlig til å finne nye spillere som kan forsterke laget.

 

Nei, helt ærlig så synes jeg Eggen fortjener å få i det minste et år til, med nytt stadion, sammen med en dyktig adm. direktør i Morgan Andersen og med et budsjett, som antagelig kommer til å ligge 20 millioner over det vi har hatt i 2006.

Spesiellt i år tror jeg Eggen har hatt meget vanskelige arbeidsforhold å jobbe under, på grunn av en anstrengt økonomi og en administrasjon som har fungert veldig langt fra det optimale.

Dette vil bli vesentlig bedre til neste år og da vil også resultatene komme, det er jeg helt sikker på.



Ja


Faktisk helt enig med deg Snæbbus. Det hadde du nok aldri trodd:-)

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 18 okt 06, 16:57
Opprinnelig postet av schpa84
Tror dere virkelig ffk kan kjempe i toppen etter tredje sesong.


Tja, Start endte på sølvplass første sesongen etter opprykk. I år ligger de foreløpig på 5. plass. Så det lar seg tydeligvis gjøre.

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.


JH382

Juniorspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 126

Lagt til: 18 okt 06, 17:44
Ja takk til Eggen et år til

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 18 okt 06, 18:33
Jeg går også for Eggen ennå en stund. Synes kontinuitet er ekstremt viktig. Å bygge en vinnerkultur er ikke gjort sånn over natten, men en cupfinaleseier kunne kanskje vært begynnelsen på noe stort. + 20-30 millioner til i budsjett. Det er vel først nå vi kan se om profesjonaliseringen av administrasjonen kommer til å slå positivt ut. + ny stadion. CL here we come!!! Vi jslår Odd, Lyn og RBK + cupfinalen også er Egen genierklært igjen

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 19 okt 06, 07:43

Dersom det er slik at KTE er avhengig av ett større budsjett enn sine konkurenter for å skape tilsvarende resurser, ja da sier det nok om han som trener.

Tror ikke at de fleste lagene fra 4plassen og ned har så mye bedre budsjett, hverken årets eller når vi ser de siste 5 åra samla.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 19 okt 06, 13:28
JA!

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 19 okt 06, 15:51
Endret: 19 okt 06, 15:52

Trykkleif  ute og går!

 

Skal selvsagt stå, "...trenger større budsjett og resurser  enn sine konkurenter for å skape tilsvarende resultater.........".

kanskje mer forståelig nå.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 19 okt 06, 18:46

Nei.

 

Mener det er på tide med et skifte nå, uavhenigig om det blir 7. eller 14. plass, Norgesmesterskap eller finaletap.

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 19 okt 06, 19:25
Jeg tror det er blitt litt sånn jobb er jobb for Eggen nå. Innerst i trøndersjela hviler det en ubestikkelig substans som gjør at trøndere er trøndere i større grad enn at oslo-folk er oslo-folk. Tror ikke han nærer noen spesielle følelser for denne byen eller klubben FFK. Han er en profesjonell trønder. Tror han lengter hjem en tur til trondheim. Eggen har vært suveren for klubben, og vi har mye å takke ham for, men for FFK tror jeg et skifte vil være sunt.

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 19 okt 06, 19:56

Opprinnelig postet av Shadar
Jeg tror det er blitt litt sånn jobb er jobb for Eggen nå. Innerst i trøndersjela hviler det en ubestikkelig substans som gjør at trøndere er trøndere i større grad enn at oslo-folk er oslo-folk. Tror ikke han nærer noen spesielle følelser for denne byen eller klubben FFK. Han er en profesjonell trønder. Tror han lengter hjem en tur til trondheim. Eggen har vært suveren for klubben, og vi har mye å takke ham for, men for FFK tror jeg et skifte vil være sunt.

 

Jeg er faktisk fryktlig uenig med deg i en ting: Det er det med følelser for klubben

Eggen har en fantastisk yrkes stolthet. Han er FFKer langt inn i sjela. Fullt mulig at han ønsker seg til Tr.Heim men mange ønsker seg hjem. Eggen har trofast utført sin jobb, han løftet klubben egenhendig opp av grøfta og har ført den til tippeligaen. At fremgangen har stoppet litt opp for så være. Jeg tror Eggen kan løfte FFK videre oppover, med de nye ressursene får han bedre forutsetninger for å klare det å. Det vil være direkte feil å sparke ut Eggen nå. Han har hatt fryktlige arbeidsvilkår og kjempet seg igjennom en gjeng amatører med egen vinning som drivkraft. Han har rettet opp mer enn samtlige styrer fra 1980 og frem til i dag har klart å gjøre noe med.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 19 okt 06, 21:30

Opprinnelig postet av brenne
Ja.... Behold KTE!  Hvem ellers skal vi ha?

 

Det er vel ønskelig med en trener som ALDRI gir bort poeng. I alle fall ikke mer enn i form av en og annen sjelden uavgjort på bortebane.

 

Heldigvis finnes det flust opp med slike trenere rundt om i verden. Så vi burde selvsagt kaste Eggen og hente en av disse i stedet.  

 

Men fram til et konkret navn er på blokka (det er sikkert bare spørsmål om tid) så får vi vel holde ut med en trener som tross alt bare holder oss i toppserien år etter år, og som bare har sikret oss en skarve cupfinale. Det er jo ikke rare prestasjonen, er det vel?


Krumtapp

Juniorspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 156

Lagt til: 19 okt 06, 21:55

Jeg synes det er vanskelig å si hva som er best for FFK, men én ting er helt sikkert; kontinuitet er en vinnerresept.

Det var KTE som tok FFK opp av sumpa for fem år siden. Sammen med Harry Hansen og noen andre revolusjonerte han klubben. For dette ble han hyllet av alle, inkludert mediedrevet i byen. Vel oppe i tippeligaen har FKK vært et bunnlag hele veien, noe den sørgelige innsatsen i år viser med all tydelighet. Jeg er veldig enig med de som mener KTE har fått for mange oppgaver internt til å kunne rendyrke sin treneroppgave. Jeg tror ikke et trenerskifte nødvendigvis gjør FFK til et bedre tippeligalag enn med det KTE vil få muligheten til i sine to kontraktsfestede år.

Derfor mener jeg KTE bør få muligheten til å bevise hva han kan før media klarer å skape en opinion om det motsatte. Det er nok av mediefolk i Fredrikstad som ser for seg Semb eller andre i Eggens rolle til neste år, og det er irriterende å se hva som er i emning i de to avishusene. Å sette dagsorden er én ting; å presse frem vinklinger noe helt annet.

---------------------------

Any given sunday


tubbs

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 06
Innlegg: 64

Lagt til: 19 okt 06, 22:15
Tull og tøys. Ren idioti å begynne med denne diskusjonen nå. Eggen har gjort en god jobb, og det fører bare til mer oppstyr å snakke om nye trenere nå.

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 19 okt 06, 22:55

Opprinnelig postet av ishmaelSchmuck
Opprinnelig postet av schpa84
Tror dere virkelig ffk kan kjempe i toppen etter tredje sesong.


Tja, Start endte på sølvplass første sesongen etter opprykk. I år ligger de foreløpig på 5. plass. Så det lar seg tydeligvis gjøre.

 

Forskjellen på start og ffk er at de har betydelig romsligere økonomi og en masse egne talenter fra egne rekker. Det sier seg selv at det blir mer penger til en klubb Erik Solèr spytter inn penger i. Så det er idioti og sammenligne FFK med Start. Det går an å være realistiske. synes det blir utakknemlig å sparke Eggen etter alt det han har gjort for klubben

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 20 okt 06, 00:48
Opprinnelig postet av schpa84

Opprinnelig postet av ishmaelSchmuck
Opprinnelig postet av schpa84
Tror dere virkelig ffk kan kjempe i toppen etter tredje sesong.


Tja, Start endte på sølvplass første sesongen etter opprykk. I år ligger de foreløpig på 5. plass. Så det lar seg tydeligvis gjøre.

 

Forskjellen på start og ffk er at de har betydelig romsligere økonomi og en masse egne talenter fra egne rekker. Det sier seg selv at det blir mer penger til en klubb Erik Solèr spytter inn penger i. Så det er idioti og sammenligne FFK med Start. Det går an å være realistiske. synes det blir utakknemlig å sparke Eggen etter alt det han har gjort for klubben

Vi har bra med talenter vi også. Vi spilte jevnt mot Start i semi-finalen. Og selv om Start har bedre økonomi, så har vel ikke de akkurat kjøpt flust med spillere siden de rykka opp. Grunnlaget ble nok lagt tidligere enn det.

 

 


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 20 okt 06, 02:20
Nemlig. Folk glemmer nok at FFK kom rett fra 2.divisjon.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 20 okt 06, 07:39

Etter dagens intervju i F-B  , kommer det tydeligere fram, KTE mangler enhver form for selvinsikt eller sjølkritikk.

Ikke ett eneste ord om forståelse for kritikk, eller "skuffelse" over f.eks årets seriesesong.

Nei skylda for kritikk legges på F-B og Demo.

Han setter seg på sin høye hest og snakker heller om at han ikke er avhengig av FFK, underforstått det er mange som vil ha han som trener. Flott.

Ps. Vidar H, skal nok en gang ha ros for en tannløs artikkel. Ikke et kritisk spørsmål, eller oppføgelse når KTE snakker om at avisene ønsker han vekk. Makan til vrøvl.

Mitt råd for resten av sesongen, må være  : Fjern "Blinkersene" og få litt sidesyn.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 20 okt 06, 08:42
Opprinnelig postet av schpa84

Opprinnelig postet av ishmaelSchmuck
Opprinnelig postet av schpa84
Tror dere virkelig ffk kan kjempe i toppen etter tredje sesong.


Tja, Start endte på sølvplass første sesongen etter opprykk. I år ligger de foreløpig på 5. plass. Så det lar seg tydeligvis gjøre.

 

Forskjellen på start og ffk er at de har betydelig romsligere økonomi og en masse egne talenter fra egne rekker. Det sier seg selv at det blir mer penger til en klubb Erik Solèr spytter inn penger i. Så det er idioti og sammenligne FFK med Start. Det går an å være realistiske. synes det blir utakknemlig å sparke Eggen etter alt det han har gjort for klubben

 

Eggen kan da ikke leve på gamle bragder. Det krav til prestasjon i enhver jobb, uansett hva man har utrettet tidligere. Se på Start i vår. Da lå de på direkte nedrykk. Keiko fikk sparken, og nå kjemper de om Royal Leage-plass....

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å, POKALEN LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 20 okt 06, 09:22
Opprinnelig postet av dracula
Etter dagens intervju i F-B  , kommer det tydeligere fram, KTE mangler enhver form for selvinsikt eller sjølkritikk.


Merkelig. Min reaksjon etter å ha lest intervjuet og nettpraten var vel omtrent nøyaktig stikk motsatt av din...

jt

Knøttespiller

Ble medlem: 29 aug 03
Innlegg: 45

Lagt til: 20 okt 06, 09:52

Synes alle her bør legge disse negative trådene døde... til serien er ferdigspilt. Det både spillere,  trenere og støtte apparat i FFK nå trenger er  ro, slik at de kan gjøre alt for å yte maks i de kampene som er igjen slik at vi berger plassen.

Viktig med kritikk og meninger men, ikke riktig tidspunkt. Gå på kampene som er igjen og støtt laget..........................................................................................

 

---------------------------

I år er det FFK år


ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 20 okt 06, 10:22
Opprinnelig postet av schpa84

Forskjellen på start og ffk er at de har betydelig romsligere økonomi og en masse egne talenter fra egne rekker. Det sier seg selv at det blir mer penger til en klubb Erik Solèr spytter inn penger i. Så det er idioti og sammenligne FFK med Start. Det går an å være realistiske. synes det blir utakknemlig å sparke Eggen etter alt det han har gjort for klubben



At det var? I følge VG nett hadde Start et budsjett på 29,5 millioner i 2005. FFK hadde til sammenlikning 34,5 mill... Fint hvis du har antydning til belegg for påstandene dine, samt kaller mine for idioti. Enig?

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 20 okt 06, 10:27
Opprinnelig postet av jt

Synes alle her bør legge disse negative trådene døde... til serien er ferdigspilt. Det både spillere,  trenere og støtte apparat i FFK nå trenger er  ro, slik at de kan gjøre alt for å yte maks i de kampene som er igjen slik at vi berger plassen.

Viktig med kritikk og meninger men, ikke riktig tidspunkt. Gå på kampene som er igjen og støtt laget..........................................................................................

 

 

Skrev tidlig at dette ikke var riktig tidspunkt, hvor tror dere at FB og Demokraten får alle ideene sine fra...de sakser herfra selfølgelig.

Men når det er skrevet, husker jeg også at endel bad kritikk kom fra Kai Erik Dustemikkel på et utrolig dårlig tidspunkt i fjor. Da sto laget sammen og klarte faan mæ å berge plassen. Eggen bruker nok den energien til noe positivt.

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 20 okt 06, 11:04

Opprinnelig postet av dracula
Etter dagens intervju i F-B  , kommer det tydeligere fram, KTE mangler enhver form for selvinsikt eller sjølkritikk.  Ikke ett eneste ord om forståelse for kritikk, eller "skuffelse" over f.eks årets seriesesong.  Nei skylda for kritikk legges på F-B og Demo.  Han setter seg på sin høye hest og snakker heller om at han ikke er avhengig av FFK, underforstått det er mange som vil ha han som trener. Flott. Ps. Vidar H, skal nok en gang ha ros for en tannløs artikkel. Ikke et kritisk spørsmål, eller oppføgelse når KTE snakker om at avisene ønsker han vekk. Makan til vrøvl. Mitt råd for resten av sesongen, må være  : Fjern "Blinkersene" og få litt sidesyn. 

Leste intervjuet og ser heller ikke det du ser.  Og er det en ting Eggen ikke skal fokusere på nå så er det den delen av sesongen han ikke kan gjøre noe med.  Det er en vurdering som må tas etter sesongen.  Jeg er 100% enig med Eggen mht. at FB og Demokraten er ute å påvirker dikusjonen rundt hans posisjon.  Hva er det godt for?  Tror du virkelig at det rette for FFK er å si til Eggen nå at du har sparken?   Eggen har jo et poeng i at vi slipper inn billige mål på bortebane.  Og skal Eggen kritisere seg selv her?  Da undergraver han jo sin egen autoritet ovenfor spillergruppa.  Ingen trenere gjør det!  Den beste av dem alle, Eggens far, var aldri i nærheten av å lete etter feil hos seg selv, men stod hardnakket for det han mente var rett og vant stort på det.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


sil_go_FFK

Knøttespiller

Ble medlem: 24 sep 05
Innlegg: 48

Lagt til: 20 okt 06, 15:46
JA!!!!           Det er klart vi vil ha eggen. han har betydd sp mye for kubben gjennom de siste åra. dessuter er ikke å sparke treneren rette måten på å få bedre resultater d er d spillerene som må sørge for

---------------------------

Har cup finale billet æ gett XD

Steinar Sørlie er BEST i verden!!!


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 21 okt 06, 19:30
Ja.
Eggen har sine svakheter men jeg tror ikke det er noen bedre i Norge for FFK nå.

Uansett, vi kan ikke regne med å gjøre gull av gråstein (2"4) på kort tid. Det tar tid å bygge ett topp eliteserie lag.
Jeg vil gi Eggen ett år til, men er vi i sumpa da også så er jeg tilhenger at noe må gjøres.

Har noen vurdert at budsjettene våre kanskje ikke har vært tilstrekkelig til å hevde seg?
Er det en grunn til at Morgan vil øke budsjettet med 20 mill(?) ?

Vi må overleve i elite i år, knuse Sandefjord i cupfinalen, og hevde oss neste år (gjerne bra med poeng først halvdel, neglene mine tåler ikke dette nedrykks spøkelset).

Uansett er jeg motstander av å sparke folk umiddelbart, det gavner ikke stabilitet.

---------------------------

Dont fuck with me bitch, i am the mightiest sorcerer in this land.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 okt 06, 19:35
Endret: 21 okt 06, 19:38
Er så dritt lei alle de bortforklaringene om at Eggen ikke har hatt penger til rådighet... Klubber med mindre budsjetter har klart seg langt bedre enn oss og blant de finner vi flere nyopprykkede klubber, så det er klart det er andre faktorer som trekker oss ned i sumpa år etter år. Treneren er nok en av de og den vanvittig dårlige bruken av pengene når det gjelder innkjøp av forsterkninger.

En annen ting som er helt latterlig er hvordan Eggen syter over at laget mangler ledertyper... Hallo Eggen...? Du har vært i klubben i fem år og det er vel strengt talt du som har hatt ansvaret for å hente inn lederskikkelser? Makan til dårlig bortforklaring. I tillegg var du sterkt delaktig i å sparke bort den største lederskikkelsen av dem alle nordover til Hamar.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 okt 06, 19:50

Opprinnelig postet av Holters
Er så dritt lei alle de bortforklaringene om at Eggen ikke har hatt penger til rådighet... Klubber med mindre budsjetter har klart seg langt bedre enn oss og blant de finner vi flere nyopprykkede klubber, så det er klart det er andre faktorer som trekker oss ned i sumpa år etter år. Treneren er nok en av de og den vanvittig dårlige bruken av pengene når det gjelder innkjøp av forsterkninger.

En annen ting som er helt latterlig er hvordan Eggen syter over at laget mangler ledertyper... Hallo Eggen...? Du har vært i klubben i fem år og det er vel strengt talt du som har hatt ansvaret for å hente inn lederskikkelser? Makan til dårlig bortforklaring. I tillegg var du sterkt delaktig i å sparke bort den største lederskikkelsen av dem alle nordover til Hamar.

Er vel også lag med større budsjett enn FFK i den nedrykkstriden...... Ja, Ringberg salget var fatalt. Fler og fler som forstår det. Sist helg var han sitt lag bestemann mot RBK. Tror at dette salget betaler Eggen for den dag i dag, og er med og bidrar til at dette er hans siste sesong.......


JH382

Juniorspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 126

Lagt til: 21 okt 06, 21:11

Håper virkelig ikke at han forsvinner. Gjort veldig mye bra for klubben og kan fortsatt gjøre mye bra fremover. Håper ikke at syting fra folk rundt og supportere gjør at han forsvinner. Stå på "Knutte". Går nok bra i år igjen!

 


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 22 okt 06, 00:17

Opprinnelig postet av Holters
Er så dritt lei alle de bortforklaringene om at Eggen ikke har hatt penger til rådighet... Klubber med mindre budsjetter har klart seg langt bedre enn oss og blant de finner vi flere nyopprykkede klubber, så det er klart det er andre faktorer som trekker oss ned i sumpa år etter år. Treneren er nok en av de og den vanvittig dårlige bruken av pengene når det gjelder innkjøp av forsterkninger.

En annen ting som er helt latterlig er hvordan Eggen syter over at laget mangler ledertyper... Hallo Eggen...? Du har vært i klubben i fem år og det er vel strengt talt du som har hatt ansvaret for å hente inn lederskikkelser? Makan til dårlig bortforklaring. I tillegg var du sterkt delaktig i å sparke bort den største lederskikkelsen av dem alle nordover til Hamar.

 

Terningkast 6 fra undertegnede !

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 23 okt 06, 08:04

Kunen ikke vært sagt bedre enn det holters sier her.

Patetisk fra en trener å klage på noe han har ansvar for selv . Tror han ikek at folk tenker selv.

Eggen har brukt penger som en full sjømann på udugelige spillere.

Nok en gang i går så vi et ustabilt forsvar, Gerrbrand blir jeg bare mer og mer skuffet over.

Neste år er han garantert på benken om ikke et mirakel skjer.

 


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 23 okt 06, 09:16
Opprinnelig postet av tomroar

Gerrbrand blir jeg bare mer og mer skuffet over.



Jeg må si jeg ikke skjønner så mye av hetsinga av spillere som foregår her inne. Gerrbrand spilte jo bra igår, og har gjort mye bra. Selvfølgelig  ser det mye mer imponerende ut med Raio, som er duell-stopperene, men jeg synes Patrik gjør Raio god også. Det hjelper å ha en makker du kan stole på bak der. Det må være et par 10-år siden vi hadde en stopper som var bedre med ballen i beina?

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 23 okt 06, 09:25
Endret: 23 okt 06, 09:30
Opprinnelig postet av tomroar

Gerrbrand blir jeg bare mer og mer skuffet over.

Neste år er han garantert på benken om ikke et mirakel skjer.



Hva har Gerrbrand gjort for noe galt nå da? Han reddet jo seieren vår i går med sin redning på streken.

Nå hadde jeg egentlig tenkt til å skrive et langt, surt og usakelig svar på ditt innlegg, tomroar. I stedet lar jeg denne artige krabaten oppsummere hva jeg synes om denne typen innlegg.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 okt 06, 09:43

Knut Torbjørn Eggen har i per i dag gjort FFK til et bedre lag en gamle storheter som Viking, Molde og Tromsø, samt å ta laget til en Cup finale. Og med litt mer marginer i et par bortekamper hadde vi kjempet om en 5-6 plass.

 

Og dette med relativt begrensede ressurser og stor mangel på ressurspersoner i ledelsen (før Morgan kom inn).

 

I tillegg spiller han morsom og offensiv fotball.

 

I fjor var han den store helten da Drillo (Norges mest profilerte trener) ble kjeppjaget fra byen.

 

Og i år ønsker "alle" han dit pepperen gror! Forstå det det som kan.....


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 23 okt 06, 09:48
Opprinnelig postet av Kent

 

I fjor var han den store helten da Drillo (Norges mest profilerte trener) ble kjeppjaget fra byen.

 

 

Er du veldig naiv?

Jeg spør siden jeg ikke vet, men tror du det var en tilfeldighet at Eggen hentet Drillo i fjor?  Om du tror (hovedårsaken) det var fordi Eggen var sliten eller ønsket mer fri tar du feil (mannen brukte jo mer tid på feltet enn noen gang). Eggen er en slu jævel, og han gjorde en taktisk genistrek (ikke helt llikt mannen, men ok).

 

Nei, Eggen hater konflikter, noe måtte gjøres, ah, vi henter en som kan rydde opp, så slipper jeg....

Virker ting litt klarere nå???

 

---------------------------

Frua mener jeg ikke kan vise følelser, pøh, jeg har grått mer enn 1 gang etter at favorittlaget har snubla...

Gråt om kapp med regnet når biletten var sikra i dag...


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 okt 06, 09:55
Endret: 23 okt 06, 09:56

Ja Eggen forutså nok at han skulle komme inn på slutten av sesongen og redde klubben! Helt sikker!

 

Var vel ikke helt det som var kjernen i innlegget mitt heller!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 okt 06, 09:56
Endret: 23 okt 06, 09:57
Opprinnelig postet av Kent

Knut Torbjørn Eggen har i per i dag gjort FFK til et bedre lag en gamle storheter som Viking, Molde og Tromsø, samt å ta laget til en Cup finale. Og med litt mer marginer i et par bortekamper hadde vi kjempet om en 5-6 plass.

 

Og dette med relativt begrensede ressurser og stor mangel på ressurspersoner i ledelsen (før Morgan kom inn).

 

I tillegg spiller han morsom og offensiv fotball.

 

I fjor var han den store helten da Drillo (Norges mest profilerte trener) ble kjeppjaget fra byen.

 

Og i år ønsker "alle" han dit pepperen gror! Forstå det det som kan.....



Jeg håper det var et innlegg fylt med ironi? Gamle storheter som Molde og Tromsø? Ærlig talt... Jadda, med litt mer flaks og marginer så hadde vi sikkert kjempet om en 5-6. plass, og uten Toths hånd hadde vi kanskje tapt mot Molde i steden for, og litt mindre flaks andre steder kunne vi ha vært klare for nedrykk allerede. Jeg er så lei av folk som drar frem dårlige marginer, uten å tenke på at vi faktisk har hatt omtrent like mye flaks i enkelte andre kamper. Enkelte her inne mener det egentlig er slik at et lag alltid skal ha marginene med seg, aldri mot seg.

Eggen har IKKE hatt begrensede resurser i forhold til mange andre lag i ligaen. Hamkam og Sandefjord er lag som har måtte takle hverdagen med mye mindre penger mellom hendene enn FFK.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 okt 06, 10:00
Endret: 23 okt 06, 10:01

1. Har Ham-Kam og Sandefjord sanket signifikant mere poeng enn FFK?

 

2. Vil du heller ha en trener som ønsker å spille fotball som Ham-Kam?

 


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 okt 06, 10:06
Endret: 23 okt 06, 10:07
Opprinnelig postet av Kent

1. Har Ham-Kam og Sandefjord sanket signifikant mere poeng enn FFK?

 

2. Vil du heller ha en trener som ønsker å spille fotball som Ham-Kam?

 



1. Nei, men de har også en del mindre å rutte med. Du gjorde et poeng ut av at Eggen har fått til mye med små resurser i FFK, jeg gjorde dermed et poeng ut av at lag med mindre penger har tatt flere poeng. Og det er ikke kun Hamkam og Sandefjord, det er sikkert flere lag oppover tabellen som har mindre å rutte med enn FFK også. Hamkam har vært foran oss på tabellen i tre år på rad, i år ser ut til å bli den fjerde. Og det etter å ha mistet sentrale spillere og byttet ut Solbakken med Grodås.

2. Har jeg sagt det? Du trenger ikke å spille gampefotball for å få flere poeng enn det FFK har gjort i år...

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 okt 06, 10:21

Er faktisk ikke sikker på at lagene du nevner har spesielt mye mindre å rutte med enn FFK. Husk at den økonomiske tilstanden til FFK var temmelig dramatisk før de solgte 50% av spillerstallen for 20mill tidligere i år. Mesteparten av de 20mill gikk med til å dekke hull i regnskapet. Tror ikke jeg tar mye feil om jeg sier at FFK også ligger på en 11 plass i serien når det gjelder ressurser.

 

Helt konkret, hvem kunne du tenke deg ta plassen til Knut Torbjørn? Må være en trener som kan tilfredsstille Fredrikstad publikummet både når det gjelder resultater (bedre enn det KTE presterer) og når det gjelder underholdning (Drillo fotball vil ikke bli godtatt i Fredrikstad, det vet vi alt om).

 


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 23 okt 06, 10:51
Endret: 23 okt 06, 10:52
Opprinnelig postet av Kent

2. Vil du heller ha en trener som ønsker å spille fotball som Ham-Kam?

 

Hadde gladelig byttet bort Eggens "artigfotball" mot "kjedeligfotball" hvis det hadde betydd at vi kunne kjempe i toppen.

 

Det blir liksom som når Steffen Tangstad prøver å danse samba på TV. Artig å se på, men medfører få poeng...

 

Jeg ønsker FFK høyest mulig opp og gjerne ut i Europa, samma "#"# åssen vi kommer oss dit.

 

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 okt 06, 11:03

Personlig synes jeg det ville vært trist om vi skulle begynne å spille fotball som bygger på langballer, defensiv trygghet og liten risiko. Med så mange spennende offensive spillertyper FFK har i dag ville jeg se på det som et stort skritt bakover. Tror det er alt for få krigertyper i FFK til å spille slik fotball med maks uttelling, slik f.eks. Ham-kam gjør.

 

Nei 4-3-3 og full gass fremover er hva jeg håper FFK sitt varemerke vil være også i årene fremover!


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 23 okt 06, 11:07

Opprinnelig postet av Holters
Er så dritt lei alle de bortforklaringene om at Eggen ikke har hatt penger til rådighet... Klubber med mindre budsjetter har klart seg langt bedre enn oss og blant de finner vi flere nyopprykkede klubber, så det er klart det er andre faktorer som trekker oss ned i sumpa år etter år. Treneren er nok en av de og den vanvittig dårlige bruken av pengene når det gjelder innkjøp av forsterkninger.

En annen ting som er helt latterlig er hvordan Eggen syter over at laget mangler ledertyper... Hallo Eggen...? Du har vært i klubben i fem år og det er vel strengt talt du som har hatt ansvaret for å hente inn lederskikkelser? Makan til dårlig bortforklaring. I tillegg var du sterkt delaktig i å sparke bort den største lederskikkelsen av dem alle nordover til Hamar.

 

   Eggen har med viten og vilje unngått å ansette spillere med sterke personligheter (les; ledertyper). Mannen eier jo ikke selvinnsikt. Gleder meg til å få ny trener neste sesong :)

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 okt 06, 11:12
Ja Myhre, Shaban og Bjørkøy er jo ikke ledertyper!

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 23 okt 06, 11:55
Endret: 23 okt 06, 11:55
Opprinnelig postet av Kent

Er faktisk ikke sikker på at lagene du nevner har spesielt mye mindre å rutte med enn FFK.



Her er budsjett-tallene FØR sesongstart 2006 (det vil være endringer underveis, men her er altså tallene klubbene opererte med før sesongen begynte), tabellposisjon i parents:

1. Rosenborg  125 mill.(1)
2. Vålerenga  88 mill. (3)
3. Viking  70 mill. (12)
4. Brann  60 mill. (2)
5. Lillestrøm  55 mill. (4)
6. Start  49 mill. (6)
7. Lyn   46 mill. (5)
8. Tromsø  44 mill. (14)
9. Molde  41 mill. (13)
10. Fredrikstad  40 mill. (11)
11. Stabæk  38 mill. (7)
12. Hamarkameratene 35 mill. (10)
13. Odd Grenland 30 mill. (8)
14. Sandefjord  25 mill. (9)

Det eneste det er mulig å utlede utfra budsjett og foreløpig sesongresultat er at store budsjetter ikke nødvendigvis er en garanti for suksess (jmf. Viking), men det gir en klar pekepinn om at det er viktig (av de fem klubbene med størst budsjetter ligger fire av de på de fire første plassene på tabellen).

De som avviker mest fra dette er Viking (70 mill, på nedrykksplass), Tromsø (44 millioner, 14 plass) og Stabæk (38 mill, ligger på 7. plass).

Vikings manglende suksess i år tror jeg i stor grad skyldes en voldsom utskiftning av sentrale spillere. 

Det er også tydelig at lag som Sandefjord, Odd, Ham-Kam og Stabæk har fått mye ut av pengene sine.

Kilde: http://nn.wikipedia.org/wiki/Tippeligaen_2006

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 23 okt 06, 12:18
Opprinnelig postet av Kent

Personlig synes jeg det ville vært trist om vi skulle begynne å spille fotball som bygger på langballer, defensiv trygghet og liten risiko. Med så mange spennende offensive spillertyper FFK har i dag ville jeg se på det som et stort skritt bakover. Tror det er alt for få krigertyper i FFK til å spille slik fotball med maks uttelling, slik f.eks. Ham-kam gjør.

 

Nei 4-3-3 og full gass fremover er hva jeg håper FFK sitt varemerke vil være også i årene fremover!

 

Det er jo ikke sånn at det er enten eller her da! Eggen eller rævafotball. Skjønner ikke hvorfor du tror det...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 okt 06, 12:23
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av Kent

Personlig synes jeg det ville vært trist om vi skulle begynne å spille fotball som bygger på langballer, defensiv trygghet og liten risiko. Med så mange spennende offensive spillertyper FFK har i dag ville jeg se på det som et stort skritt bakover. Tror det er alt for få krigertyper i FFK til å spille slik fotball med maks uttelling, slik f.eks. Ham-kam gjør.

 

Nei 4-3-3 og full gass fremover er hva jeg håper FFK sitt varemerke vil være også i årene fremover!

 

Det er jo ikke sånn at det er enten eller her da! Eggen eller rævafotball. Skjønner ikke hvorfor du tror det...

 

Har heller aldri sagt at det er Eggen eller ræva fotball. Poenget mitt er bare at om man sparker Eggen (som jeg personlig er motstander av) ville det vært trist om han erstattes av en som spiller ræva fotball! Og det er faktisk noen av de!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 23 okt 06, 12:24

det er vanskelig å sammenligne budsjetter.

De fleste klubber har skyhøye kostnader på stadion bruk, enten egen eller ved å leie .

For FFK sin del er vi i en heldig situasjon, vår kostnad er minimal , den vil være lav også videre.

Ser frem til ny trener uavhengig av hvilken divisjon vi spiller i neste år.

For de av dere som syntes vi har gjort et scoop på midtstopper Gerrbrand, så tror jeg ikke dere ser samme kamper som meg. Hadde skyhøye fortventninger til denne midtstopperen. For meg ser det ut som om han prøver å være mest mulig anonym og få gjemt seg bort på banen.

Vårt forsvar i går uten om Piroja , er max på middels 1. div nivå.

Bora gikk Gerrbrand en høy gang i ferdigher.

MÅ vel si at forsterkninger generellt i år både før og under sesongen  er til total strykkarakter. Så vidt jeg ser det har ingen hevet laget utenom Shaban, tildels er enkelte ikek engang stallfyll.

 

 

 


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 okt 06, 12:33
Endret: 23 okt 06, 12:35

Du mener at FFK ikke har hatt noen ekstraordinære kostnader i forbindelse med ny stadion?

 

Siden du tydeligvis ikke er veldig oppdatert kan jeg nevne for deg at nettopp det var en av grunnene til at FFK hentet inn 20 mill i sommer i bytte mot 50% av spillerstallen!

 

Fasiten er nok at en betydelig del av de 40 mill som er budsjettet til FFK har gått til ny stadion.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 23 okt 06, 12:38
Endret: 23 okt 06, 12:38
Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av Kent

Personlig synes jeg det ville vært trist om vi skulle begynne å spille fotball som bygger på langballer, defensiv trygghet og liten risiko. Med så mange spennende offensive spillertyper FFK har i dag ville jeg se på det som et stort skritt bakover. Tror det er alt for få krigertyper i FFK til å spille slik fotball med maks uttelling, slik f.eks. Ham-kam gjør.

 

Nei 4-3-3 og full gass fremover er hva jeg håper FFK sitt varemerke vil være også i årene fremover!

 

Det er jo ikke sånn at det er enten eller her da! Eggen eller rævafotball. Skjønner ikke hvorfor du tror det...

 

Har heller aldri sagt at det er Eggen eller ræva fotball. Poenget mitt er bare at om man sparker Eggen (som jeg personlig er motstander av) ville det vært trist om han erstattes av en som spiller ræva fotball! Og det er faktisk noen av de!

 

Vi forblir nok uenige her, men jeg har en viss forståelse for din "frykt" for såkalt rævafotball.

 

Men jeg tror nok at så lenge resultatetene begynner å komme, så er det det som teller. Spillmåten kommer i andre rekke.

 

Tenk bare på landslagets "storhetstid" på 90-tallet, da resultatene kom på løpende bånd. Vi var faktisk rangert som det nest beste laget i verden!! Gleden over seirene overskygget jo det faktum at alle andre syntes vi spilte møkkafotball.

 

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


risholt

Knøttespiller

Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 36

Lagt til: 23 okt 06, 12:42
Opprinnelig postet av frecjoha

Vil bare se hva vi mener her inne.

Ønsker vi Eggen som trener neste sessong?

 

Svar med ja eller nei før dere skrivere eventuelle andre komentarer, på den måten blir det lettere å telle opp.

JA:D


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 okt 06, 12:45
Endret: 23 okt 06, 12:46

Er tildels enig med deg men vi må ikke bli historieløse. Husk at missnøyen til Drillo i FFK startet lenge før resultatene begynne å svikte.  FFK lå jo i toppen første del av sesongen i fjor. Men jeg følte i alle fall ikke at Drillo ble akseptert av FFK publikumet av den grunn.

 

Det var heksejakt da og det er heksejakt nå og jeg liker det i alle fall ikke!


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 23 okt 06, 14:13

Opprinnelig postet av Kent
Ja Myhre, Shaban og Bjørkøy er jo ikke ledertyper!

Myhre var her i 3 uker eller noe. Bjørkøy går foran som et godt eksempel, men noen spesiell ledertype er han ikke. Shaban ønsker å være det, men er det ikke. Så svaret på ditt retoriske spørsmål er ; nei.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 23 okt 06, 15:24

Pengene ble hentet inn for å bla. redde FFK sport fra konkurs, konkursbegjæring var sendt.

Vi var en hårsbredd fra degradering til 2.div.

Opprinnelig skulle det være en emisjon, men pga klubben finansielle situasjon ønsket nesten ingen å være med .

 

Dermed startet operasjon redning , der man la seg flate for blant annet tidligere støttespillere.  


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 23 okt 06, 16:10
Opprinnelig postet av Kent

Personlig synes jeg det ville vært trist om vi skulle begynne å spille fotball som bygger på langballer, defensiv trygghet og liten risiko. Med så mange spennende offensive spillertyper FFK har i dag ville jeg se på det som et stort skritt bakover. Tror det er alt for få krigertyper i FFK til å spille slik fotball med maks uttelling, slik f.eks. Ham-kam gjør.

 

Nei 4-3-3 og full gass fremover er hva jeg håper FFK sitt varemerke vil være også i årene fremover!

 

så du mener at FFK er mer tjent med offensiv glad fotball og slite i bunnen som nå, en skikkelig dritt fotball, som kan føre FFK oppover på tabellen??

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 23 okt 06, 16:18
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Opprinnelig postet av Kent

Personlig synes jeg det ville vært trist om vi skulle begynne å spille fotball som bygger på langballer, defensiv trygghet og liten risiko. Med så mange spennende offensive spillertyper FFK har i dag ville jeg se på det som et stort skritt bakover. Tror det er alt for få krigertyper i FFK til å spille slik fotball med maks uttelling, slik f.eks. Ham-kam gjør.

 

Nei 4-3-3 og full gass fremover er hva jeg håper FFK sitt varemerke vil være også i årene fremover!

 

så du mener at FFK er mer tjent med offensiv glad fotball og slite i bunnen som nå, en skikkelig dritt fotball, som kan føre FFK oppover på tabellen??



Må vel gå ann å finne en mellomting her.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 23 okt 06, 22:29
Endret: 23 okt 06, 22:29
Opprinnelig postet av Kent
 

Nei 4-3-3 og full gass fremover er hva jeg håper FFK sitt varemerke vil være også i årene fremover!

 

Og hvorfor burde ikke en 4-3-3 formasjon innby til defensiv trygghet? Noe sier meg at du ikke er helt stø på dette med formasjoner, og hadde jeg orket å bruke kvelden på å opplyse deg skulle jeg gitt deg noen "pointers" i forhold til dette...For å ta det ekstremt kort, 4-3-3 i angrep, eller i det offensive om du vil, blir faktisk til 4-5-1 defensivt.

 

Nei, gidder ikke bruke tiden på tull, kom med no konstruktivt i steden for å kverulere med tomt pjatt, det blir fort gjennomsiktig...

---------------------------

Frua mener jeg ikke kan vise følelser, pøh, jeg har grått mer enn 1 gang etter at favorittlaget har snubla...

Gråt om kapp med regnet når biletten var sikra i dag...


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 24 okt 06, 09:13
Endret: 24 okt 06, 09:14
Opprinnelig postet av KeJ
Opprinnelig postet av Kent
 

Nei 4-3-3 og full gass fremover er hva jeg håper FFK sitt varemerke vil være også i årene fremover!

 

Og hvorfor burde ikke en 4-3-3 formasjon innby til defensiv trygghet? Noe sier meg at du ikke er helt stø på dette med formasjoner, og hadde jeg orket å bruke kvelden på å opplyse deg skulle jeg gitt deg noen "pointers" i forhold til dette...For å ta det ekstremt kort, 4-3-3 i angrep, eller i det offensive om du vil, blir faktisk til 4-5-1 defensivt.

 

Nei, gidder ikke bruke tiden på tull, kom med no konstruktivt i steden for å kverulere med tomt pjatt, det blir fort gjennomsiktig...

 

Så du mener FFK spilte i en tradisjonell 4-5-1 defensivt mot Odd-Grenland på søndag? For å ta det kort, det er ingen automatikk i at 4-3-3 offensivt blir 4-5-1 defensivt, det burde være klart! Man kan presse i 2 eller 3 ledd defensivt skjønner du....


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 24 okt 06, 10:18
Opprinnelig postet av risholt
Opprinnelig postet av frecjoha

Vil bare se hva vi mener her inne.

Ønsker vi Eggen som trener neste sessong?

 

Svar med ja eller nei før dere skrivere eventuelle andre komentarer, på den måten blir det lettere å telle opp.

JA:D

Ja

synes det er litt rart at nesten ingen har skrevet ja eller nei før innlegget sitt når det står i begynnelsen av tråen. Er folk tjukke i hue eller leser de bare overskriftene?

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 24 okt 06, 10:21
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Opprinnelig postet av Kent

Personlig synes jeg det ville vært trist om vi skulle begynne å spille fotball som bygger på langballer, defensiv trygghet og liten risiko. Med så mange spennende offensive spillertyper FFK har i dag ville jeg se på det som et stort skritt bakover. Tror det er alt for få krigertyper i FFK til å spille slik fotball med maks uttelling, slik f.eks. Ham-kam gjør.

 

Nei 4-3-3 og full gass fremover er hva jeg håper FFK sitt varemerke vil være også i årene fremover!

 

så du mener at FFK er mer tjent med offensiv glad fotball og slite i bunnen som nå, en skikkelig dritt fotball, som kan føre FFK oppover på tabellen??

 

Ja, jeg vil mye heller at vi kan være stolt av å spille god offensiv og underholdende fotball i stedet for feig drittfotball som for eksempel ham-kam Nå kan jeg vifte med skjerfet mitt og være stolt av laget mitt, det hadde jeg ikke gjort hvis de hadde spillt møkkafotball!!

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 24 okt 06, 10:27
Endret: 24 okt 06, 10:35
[quote=sklitakling]

Opprinnelig postet av Holters
Er så dritt lei alle de bortforklaringene om at Eggen ikke har hatt penger til rådighet... Klubber med mindre budsjetter har klart seg langt bedre enn oss og blant de finner vi flere nyopprykkede klubber, så det er klart det er andre faktorer som trekker oss ned i sumpa år etter år. Treneren er nok en av de og den vanvittig dårlige bruken av pengene når det gjelder innkjøp av forsterkninger.

En annen ting som er helt latterlig er hvordan Eggen syter over at laget mangler ledertyper... Hallo Eggen...? Du har vært i klubben i fem år og det er vel strengt talt du som har hatt ansvaret for å hente inn lederskikkelser? Makan til dårlig bortforklaring. I tillegg var du sterkt delaktig i å sparke bort den største lederskikkelsen av dem alle nordover til Hamar.

 

   Eggen har med viten og vilje unngått å ansette spillere med sterke personligheter (les; ledertyper). Mannen eier jo ikke selvinnsikt. Gleder meg til å få ny trener neste sesong :) Beklager at det ikke ble fete typer Sklitakling.

 

Så enig så enig, .

I tillegg kan en legge til hvordan talenter / lovende spillere som er blitt hanta inn er blitt benytta. Ellers missbrukt.

F.eks en aktuell sak, hvilke sjangser har f.eks H. Vuorinnen fått av Eggen. Det må jo være totalt demoraliserende for en mann med 16mål på 17 kamper i finsk 1.div og se på Toth i 1.omgang på stadion.

Fortsatt håp om TLspill, europacup, ny trener og 3-4 nye kvalitetspillere på ny stadion i 2007.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 24 okt 06, 11:02
Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av KeJ
Opprinnelig postet av Kent
 

Nei 4-3-3 og full gass fremover er hva jeg håper FFK sitt varemerke vil være også i årene fremover!

 

Og hvorfor burde ikke en 4-3-3 formasjon innby til defensiv trygghet? Noe sier meg at du ikke er helt stø på dette med formasjoner, og hadde jeg orket å bruke kvelden på å opplyse deg skulle jeg gitt deg noen "pointers" i forhold til dette...For å ta det ekstremt kort, 4-3-3 i angrep, eller i det offensive om du vil, blir faktisk til 4-5-1 defensivt.

 

Nei, gidder ikke bruke tiden på tull, kom med no konstruktivt i steden for å kverulere med tomt pjatt, det blir fort gjennomsiktig...

 

Så du mener FFK spilte i en tradisjonell 4-5-1 defensivt mot Odd-Grenland på søndag? For å ta det kort, det er ingen automatikk i at 4-3-3 offensivt blir 4-5-1 defensivt, det burde være klart! Man kan presse i 2 eller 3 ledd defensivt skjønner du....

 

Hvem har trukket inn Odd-kampen her? Ikke jeg, ergo, det er du som er på tur, igjen. Jeg uttaler meg på genrelt grunnlag, ikke om en spes. kamp eller situasjon...

 

Våkn opp og tenk deg om før du kommer med mer oppgulp...

---------------------------

Frua mener jeg ikke kan vise følelser, pøh, jeg har grått mer enn 1 gang etter at favorittlaget har snubla...

Gråt om kapp med regnet når biletten var sikra i dag...


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 24 okt 06, 11:29
Endret: 24 okt 06, 11:29
Opprinnelig postet av KeJ

 

Hvem har trukket inn Odd-kampen her? Ikke jeg, ergo, det er du som er på tur, igjen. Jeg uttaler meg på genrelt grunnlag, ikke om en spes. kamp eller situasjon...

 

Våkn opp og tenk deg om før du kommer med mer oppgulp...

 

OK, der sluttet jeg å ta deg seriøst!!!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 24 okt 06, 23:50
Opprinnelig postet av Krumtapp

Jeg synes det er vanskelig å si hva som er best for FFK, men én ting er helt sikkert; kontinuitet er en vinnerresept.

 

Og selv om ingenting er helt sikkert, er det i alle fall en signifikant sannsynlighet for at dette medfører riktighet.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 okt 06, 00:43
Endret: 25 okt 06, 01:34
Det har ikke slått deg at Heavy rett og slett kanskje ikke er god nok. Han var svak når han fikk sjansen mot Stabæk. Ja, Eggen ga han sjansen. Han har vært svak i rekrutt kampene han har spilt og han har kanskje vist tegn på trening som har gjort at Eggen ikke har villet bruke han...... Den ensidige fokuseringa på hvor dårlig alt Eggen har gjort blir bare patetisk...... Tarek  er vel årets stjerneskudd..... Men som vanlig Eggen skal ha skylden for dem som ikke slo igjennom, mens andre skal ha kreditt for dem som gjorde det........

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 25 okt 06, 16:39
Endret: 25 okt 06, 16:40

JA!!!

 

Eggen er FFK tvers igjennom og brenner for klubben!! Det han har gjort med FFK er kjempestort!

Neste år trur jeg vi vil gjøre det godt uansett, bare vi klarer oss i tippeligaen i år!

Men jeg håper Eggen lærer av de store feila ham har gjort i år, jeg trur vi hadde kjempa på øvre halvdel hadde det ikke vært for disse!

Han må bli bedre på innkjøp, ikke bare kjøpe for å kjøpe!!

Han må også bli mere kynisk på bortebane, vi kan ikke gå ut å trur vi er verdens beste der!! Trur også flere av spillera på laget kan heve seg flere hakk i ett 4 4 2 system!!

 

Ser heller ingen trener som kan ta FFK noe særlig videre, det måtte i tilfelle være Tom Nordlie eller Tørum!



Flat Trådet Nøstet
Totalt 9 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340