Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvor lenge har du fulgt FFK - klubben i ditt hjerte?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

lars-vegas

Bedriftsspiller
Ble medlem: 30 aug 03
Innlegg: 5

Lagt til: 17 okt 06, 08:39
Opprinnelig postet av zippi

Den første kampen jeg overvar tror jeg var på slutten av 80 tallet. Tror vi da spilte mot Vidar eller Djerv1919. Tror vi spilte uavgjort og at en eller annen FFK`er scora på straffe.

Den første kampen jeg var på var også mot slutten av 80 tallet. Og da spilte FFK mot Djerv 1919. Den kampen endte uavgjort, men det året var det sånn at hvis det var uavgjort etter fulltid så skulle det straffekonk til. FFK tapte den.

Var på noen kamper nå og da i løpet av 90 tallet. Men hver gang så tapte FFK. Ble så overbevist om at jeg bringte klubben dårlig lykke. Troppet ikke opp på stadioen før kampen mot Eidsvoll i 2002 sesongen. Og da så jeg endelig at FFK kunne vinne kamper med mine egne øyne.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 17 okt 06, 09:04

FFK publikummet har alltid vært kritiske og fra 1984 frem til Eggen kom ble det bare verre og verre.  Under 90 tallet lå vel tilskuertallet på mellom 200-800 eller noe slikt og jeg satt på hovedtribunen.  Der satt folk litt spredt over alt og det var faste som satt og slengte dritt til spillerne hele kampen igjennom.  Det var derfor de gikk der.  Og de fikk lett humring fra resten av tribuna, det var vel en form for galgenhumor.   Noen av disse forsøkte seg også når Eggen kom og det plutselig var 4500 på tribuna, men fikk etterhvert beskjed om å holde kjeft.

Noen som husker de røde BMW`ene fra 80 tallet? Var vel rundt 85-86 eller noe slikt at alle spillerne fikk røde BMW`er med navn på døra

 

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 17 okt 06, 09:19
Jeg husker godt de røde BMWène med navnene på ja, jappetiden var i FFK også selv om de skulle vært uten. Mye kære fotballspillere da,hehe

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 17 okt 06, 10:52

Tror dette var den første kampen jeg var på http://www.fredrikstadfk.no/default.asp?page=stats/match.asp&id=212

men er ikke 100% sikker. Husker helt klart cupfinalen i 84 + noen kval kamper til 1 divisjon årene etter.

 


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 17 okt 06, 11:46
Jeg er noe usikker på når jeg første gang var på stadion må jeg innrømme.

Men jeg er nesten helt sikker på at jeg var tilstede mot Pors i 1. div., som tilskuer (mener å huske at det var far min som tok meg med, sto øverst i klokkesvingen), i siste serierunde i -79. Jeg mener å huske at det sto om opprykk, og at 1-1 akkurat holdt til opprykk. Kai Roger (for dem som husker han) scora vel fra høyre ving, hehe. Pors sitt mål har jeg fortrengt.

Året etter fikk jeg faktisk farfaren min fra Selbak til å gå på stadion, og det er vel jeg den eneste som har klart, tror jeg, for makan til die-hard Selbak-supporter skal en lete lenge etter.

Jeg var tilstede ved en kamp før det også, men da bare som korpsmusiker (3.klarinett) i guttemusikken. Var vel ikke grusomt fotballinteressert før fyllte ti år.

Sesongen -83 var utrolig morsom. Det var Tony Knapp-sesongen hvor FFK gjorde scoringsrekord. Atle Kristoffersen var utrolig god, kan jeg huske. Fikk ihvertfall gått på kampane i Oslo pga bopæl.

Hadde vel en pause i supporterskapet fra ca 1993 eller så fram til Eggen kom og dro oss opp i første.

Cupfinalen i -84 holdt meg oppe i nesten ti år, men så orka jeg ikke mer, og hadde ikke lyst til å engasjere meg for sterkt av skrekk for å gå på en skikkelig smell. Noe à la den følelsen en har overfor damer etter den fallerte store kjærligheten. Min svarte periode, for å si det sånn, hehe.

PladserN

Juniorspiller
Ble medlem: 15 okt 06
Innlegg: 141

Lagt til: 17 okt 06, 17:05
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av PladserN

jeg begynte å holde med Fredrikstad etter opprykket fra 2.divisjon i 2002. Bor i Lørenskog og er født i 91 så fulgte ikke veldig mye med på fredrikstad før det.  Samtlige venner prøvde og presse meg til å bli Vålerenga supporter men takket nei og ble isteden Fredrikstad.

Har reist til Fredrikstad 9/10 ganger for å se på og sett nesten hver gang de spiller i oslo området. 


Artig. Hva er årsaken til at det ble Fredrikstad?

Skal skrive min egen lille historie siden en gang.

Nei det var vel at jeg er født der og bodd der i 2 år...  Ellers ville jeg holdet med et lag jeg ikke visste så mye om og Fredrikstad virket interresante. Det angrer jeg ikke på..

 Nå tror jeg har fått 2 eller 3 venner til å nærme seg Fredrikstad Fan. Artig.

Første kampen jeg så var Lyn-FFk seriestarten i 2005 sesongen. Etter det var jeg bundet til Fredrikstad Morsomste kampen var vel Fredrikstad-Vålerenga 2-1 i år..


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 17 okt 06, 18:24

28/9-03. FFK-Ham-Kam 4-1.

Ikke interessert i fotball før da, en kamerat lurte på om jeg ville bli med på kamp, og det gjorde jeg, vært die-hard fan siden.

---------------------------

2006: CL, RL, "the double"...


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 17 okt 06, 21:42
Endret: 17 okt 06, 21:43
Jeg er blant de som hadde en kompis som var barnebarn av en av de gamle ffk-storhetene. Hver kamp fikk han en bunke billetter, og vi dukket trofast opp hele 80-tallet og videre utover.... :) Aldri på bortekamp, men alltid på plass hjemme... :) Husker også godt alle de merkelige supporterne som satt og skjelte ut spillerne, disse foka (ikke spilerne altså..) som satt der med røde og hvite kjeledresser. Det var kanskje supporterutstyr fra de glade cup-dagene i 84? Også Odd Andreassen da... Sånn som han ropte!! :-))

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340