Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvor lenge har du fulgt FFK - klubben i ditt hjerte?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 16 okt 06, 18:28
Endret: 16 okt 06, 18:29

Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1
Født i 1986, så jeg har jo gått glipp av en del kan du si :P
Begynte å gå på Stadion rundt 1998, da jubelen omtrent sto i taket hvis det kom flere enn 100 folk på kamp :P
Har vært frelst siden.

Det var tider det!  Med Christer "Gult kort" Arnesen og Andre "Zalo" Andersen

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 16 okt 06, 18:34
"Kortet" var type vettu :D

---------------------------

FFK for alltid!
Guttæne mot Cupgull nr. 11


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 16 okt 06, 18:45
Første kampen som jeg husker at jeg var på: FFK - Ham-Kam 1 - 1 i 1991. Men jeg var på kamp før den tid, men kan ikke si hvilket år eller hvilken kamp det var.

---------------------------

Fredd


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 16 okt 06, 18:51
Fra `74, "bodde" på stadio`n 76-81.. Reidar Lund var helten. Fikk med meg alle åra med svært glisne tribuner, var jo litt moro innimellom da ævv...

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 16 okt 06, 18:55
tror jeg så en kamp forrige gang de var i toppdivisjonen og kan skryte av å ha sett FFK i cupfinale før, men var ikke gammel da. Fulgt med etter det.

jeg syns også det var ganske moro til tider når ffk slet i 2 divisjon også.
mye rart som skjedde .

PladserN

Juniorspiller
Ble medlem: 15 okt 06
Innlegg: 141

Lagt til: 16 okt 06, 19:48

jeg begynte å holde med Fredrikstad etter opprykket fra 2.divisjon i 2002. Bor i Lørenskog og er født i 91 så fulgte ikke veldig mye med på fredrikstad før det.  Samtlige venner prøvde og presse meg til å bli Vålerenga supporter men takket nei og ble isteden Fredrikstad.

Har reist til Fredrikstad 9/10 ganger for å se på og sett nesten hver gang de spiller i oslo området. 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 16 okt 06, 20:00
Endret: 16 okt 06, 20:00
Opprinnelig postet av PladserN

jeg begynte å holde med Fredrikstad etter opprykket fra 2.divisjon i 2002. Bor i Lørenskog og er født i 91 så fulgte ikke veldig mye med på fredrikstad før det.  Samtlige venner prøvde og presse meg til å bli Vålerenga supporter men takket nei og ble isteden Fredrikstad.

Har reist til Fredrikstad 9/10 ganger for å se på og sett nesten hver gang de spiller i oslo området. 


Artig. Hva er årsaken til at det ble Fredrikstad?

Skal skrive min egen lille historie siden en gang.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 16 okt 06, 21:17
Endret: 16 okt 06, 21:19
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Her kan alle skrive inn når de begynte å følge FFK .

Jeg selv har fulgt FFK i tykt og tynt siden 1983 og fått med meg en del år i sumpa for å si det slik, det var tider da en kunne ligge og sove på tribunene på kamp eller en kunne boltre og vrake seg i plasser på hele stadion fordi det var tomt...

 

 

 

Husker min betraktlig eldre fetter tok meg med på kamp, må ha vært i den begredlige 84-sesongen. Satt i klokkesvingen og har ikke flyttet meg siden... Jo en gang, sto på Gressviktribuna mot Oslo Øst, opprykkskampen, hadde søle til knærne, aldri mer....

 Nå skal det innrømmes at det var en periode på 8-10 år at stadion ikke ble besøkt hyppig grunnet forsvaret, studier og jobb utenfor Fredrikstad

Undres på hvor jeg skal finne min plass i solen på den nye stadioen...

---------------------------

Frua mener jeg ikke kan vise følelser, pøh, jeg har grått mer enn 1 gang etter at favorittlaget har snubla...

Gråt om kapp med regnet når biletten var sikra i dag...


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 16 okt 06, 21:41
Jeg var på familietur til Fredrikstad det siste året Fredrikstadvar i 2. div. det første navnet jeg lærte var vel "Biffen" så det sier vel sitt;) Jeg reiste fra Oslo for å se Fredrikstad mot Rosenborg i sommertreningskampen som endte 4-4. Etter da har jeg vel vært frelst, og jeg vedda med alle kameratene mine i Oslo om at Fredrikstad kom til å rykke rett opp i eliteserien=) Og det slo vel ikke feil;)

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 16 okt 06, 21:52
Er født i 1986, så jeg har ikke akkurat fått med meg noen gullæra med FFK. Begynnte å gå på kamper siden jeg var 9 år gammel og er heldig nok som har vokst opp et steinkast Stadion(Trosvik Torv). Har vel sånn ca fått med meg alle hjemmekamper fra jeg var 9 med noen få unntak. Husker enda Atle Kristoffersen, Jon Forsberg og Sander Solberg fra "gæmmle daar"

---------------------------

Burn in hell, por favore..


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 16 okt 06, 21:57

Er vel ca 10 år siden jeg begynte å følge litt med,kom da i kontakt med Atle Kristoffersen...

Siden vi bodde i ei lita bygd kalt Torsnes begge,så ble det til at alle kjente alle!!  hehe..

Begynte å følge med fast da Eggen tok over og førte oss oppover...Og har heller ingen planer om å gi opp når det går nedover

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 16 okt 06, 22:21
Endret: 16 okt 06, 22:21
Opprinnelig postet av PladserN

jeg begynte å holde med Fredrikstad etter opprykket fra 2.divisjon i 2002. Bor i Lørenskog og er født i 91 så fulgte ikke veldig mye med på fredrikstad før det.  Samtlige venner prøvde og presse meg til å bli Vålerenga supporter men takket nei og ble isteden Fredrikstad.

Har reist til Fredrikstad 9/10 ganger for å se på og sett nesten hver gang de spiller i oslo området. 

Litt av et samme med meg. Alle mine kamerater er Enga-supportere. Vokst opp i Ski så det er kanskje ikke så rart. Men jeg har aldri hatt noe valg. Fikk min første drakt da jeg var 2 år. Cupfinalen 84 hadde jeg den på. Mor og far dro på finalen mens noen passet meg. Grunnen er vel at min bestefar ble meldt inn i klubben den dagen han ble født. Hadde en oldefar som var meget engasjert. Slekt fra Fredrikstad og Halden og hytte i Onsøy har gjort susen det.

 

Er veldig glad for at jeg ikke har kunnet velge. Tenk om jeg hadde vært supporter for Enga, Lyn eller Follo. Grøss og gru.

 

Har stått på Ski stadion med skjerf og heiet på FFK mens en kamerat spilte for Follo. Artig det.

---------------------------

Fredd


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 16 okt 06, 23:17

Jeg ble FFK supporter sommeren 2002. Siden den gang har jeg sett en del kamper! Nærmer meg vel 170 nå. Jeg har resultatet på alle kampen jeg har sett ffk i!

I år har jeg sett 23 av 23 seriekamper live + alle cup kampene og de fleste treningskampene. Var til å med i gøteborg før sesongen når de tapte mot Ørgryte.

 Kom hjem fra Tromsø i stad!

Så jeg bruker da en del penger og tid på å følge FFK rundt omkring.

Siden jeg er fra oslo og bor der, blir det 20 mil kjøring til hver hjemmekamp!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 16 okt 06, 23:35

Jeg så cupfinalen i `84. Ellers liten interesse for fotball generelt en del år. (Fikk interessen for landslaget da kvaliken til VM `94 begynte og fulgte de tom VM

Husker jeg var stolt av at Drillo var fra Fredrikstad. Litt labrere interesse etterpå. Så andre halvdel av Norge-Brasil i `98.

Dermed mistet jeg interessen totalt for sport intil i 2002, da jeg leste at FFK rykket opp i 1. div. Interessen ble vekket da FFK rykket opp til tippeligaen.

Fulgte med de på radio og internett gjennom hele 2004 og 2005. Pga småbarn fikk jeg ikke tid til å komme meg på kamper. I desember i fjor medlte jeg meg inn i PH. Hadde da bodd ca 1 år i Sarp. Kjøpe ikke sesongkort fordi jeg regnet ikke med at jeg kom meg på så mange kamper... Hitils har jeg bare misset en hjemmekamp, dvs åpningskampen mot Brann som jeg så på TV. Sett alle kampene i år bortsett fra borte mot Viking. Vært på 4 bortekamper inkludert kvartfinalen. Har vært på cupkampene fom Brynekampen. Har biletter til cupfinalen, Odd-kampen og RBK-kampen. Hva som skjer med Lyn-kampen er ikke avklart enda siden jeg jobber eftan....

Skal kjøpe sesongkort til neste år uansett divisjon. 

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
"Programming is like sex, one mistake and you have to support it for the rest of your l


Hjælmen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 738

Lagt til: 16 okt 06, 23:51

Dere har mye å takke Eggen for!

Han fikk tellbake døm gamle supportrane, som var blitt 20 år eldre! Å fikk smitta en ny genrasjon ganske fort!

Å etter der kom 100 vis av medgansupportere! Slik har Eggen bygd opp et fundament i byen deres! Han har vært gull verdt for dere!

Det sellas ca 1500 billetter til hver hjemmekamp utenfor for Fredrikstad kommune!

 

---------------------------

Hva skal`n si, hva skal`n tru.
Elendigheta må snart snu!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 okt 06, 23:54
Endret: 16 okt 06, 23:55
Opprinnelig postet av Hjælmen

Dere har mye å takke Eggen for!

Han fikk tellbake døm gamle supportrane, som var blitt 20 år eldre! Å fikk smitta en ny genrasjon ganske fort!

Å etter der kom 100 vis av medgansupportere! Slik har Eggen bygd opp et fundament i byen deres! Han har vært gull verdt for dere!

Det sellas ca 1500 billetter til hver hjemmekamp utenfor for Fredrikstad kommune!

 

 

Men hvor lenge har du fulgt FFK, klubben i ditt hjerte?

 

... mulig du skulle svare i en annen tråd, men du har helt rett. Eggen har vært gull verdt. Flere av oss tror han ikke er det lengre.


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 17 okt 06, 00:18

Min første FFK kamp var på stadion i 1960.

Det var mot Brann og FFK vant 6-3, etter at vi lå under med 3-2 til pause.

Brann hadde et meget sterkt lag den gangen, med bla. Roald "Kniksen" Jensen i spissen.

De mest kjente på FFK var Snæbbuss, Bjørn Borgen, Arne Pedersen, Per Mosgård og Roar Johansen.

 

I motsettning til mange andre, så var jeg også på stadion da det var 264 tilskuere tilstede og vi tapte 4-0 mot Nybergsund. Var ikke det på slutten av 90 tallet

Det var bla. på den kampen vi hadde med oss engangsgrill og grillet pølser oppe i hjørnet på hovedtribunen. Derfor er det enda noen som kaller dette hjørnet for grillhjørnet.

 

Det største publikumstallet jeg kan huske på stadion var 13000. Men det var stor forskjell på rammen rundt kampene den gangen, i forhold til i dag. Publikum var nok mye mere kritiske og jublet og skrek kun ved mål og store sjanser. Tribunesang, slik vi opplever i dag fantes nesten ikke i det hele tatt

Så derfor er nok trøkket betydelig større på kampene i dag med 7-8000 tilskuere enn det som var tilfelle med 13000 den gangen.

Så alt var altså ikke bedre før i tiden, slik endel eldre mennesker alltid ynder å fortelle om.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 17 okt 06, 00:27
Fikk interessen da Håkan Søderstjerna spilte. Etter det ble jeg bitt av basillen.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 17 okt 06, 01:06
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Min første FFK kamp var på stadion i 1960.

Det var mot Brann og FFK vant 6-3, etter at vi lå under med 3-2 til pause.

Brann hadde et meget sterkt lag den gangen, med bla. Roald "Kniksen" Jensen i spissen.

De mest kjente på FFK var Snæbbuss, Bjørn Borgen, Arne Pedersen, Per Mosgård og Roar Johansen.

 

I motsettning til mange andre, så var jeg også på stadion da det var 264 tilskuere tilstede og vi tapte 4-0 mot Nybergsund. Var ikke det på slutten av 90 tallet

Det var bla. på den kampen vi hadde med oss engangsgrill og grillet pølser oppe i hjørnet på hovedtribunen. Derfor er det enda noen som kaller dette hjørnet for grillhjørnet.

 

Det største publikumstallet jeg kan huske på stadion var 13000. Men det var stor forskjell på rammen rundt kampene den gangen, i forhold til i dag. Publikum var nok mye mere kritiske og jublet og skrek kun ved mål og store sjanser. Tribunesang, slik vi opplever i dag fantes nesten ikke i det hele tatt

Så derfor er nok trøkket betydelig større på kampene i dag med 7-8000 tilskuere enn det som var tilfelle med 13000 den gangen.

Så alt var altså ikke bedre før i tiden, slik endel eldre mennesker alltid ynder å fortelle om.

 

Mer kritiske enn hovedtribunen er i dag ? Come on, you`re pulling my leg....

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
"Programming is like sex, one mistake and you have to support it for the rest of your l


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 17 okt 06, 06:39
Opprinnelig postet av Bob Page
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Min første FFK kamp var på stadion i 1960.

Det var mot Brann og FFK vant 6-3, etter at vi lå under med 3-2 til pause.

Brann hadde et meget sterkt lag den gangen, med bla. Roald "Kniksen" Jensen i spissen.

De mest kjente på FFK var Snæbbuss, Bjørn Borgen, Arne Pedersen, Per Mosgård og Roar Johansen.

 

I motsettning til mange andre, så var jeg også på stadion da det var 264 tilskuere tilstede og vi tapte 4-0 mot Nybergsund. Var ikke det på slutten av 90 tallet

Det var bla. på den kampen vi hadde med oss engangsgrill og grillet pølser oppe i hjørnet på hovedtribunen. Derfor er det enda noen som kaller dette hjørnet for grillhjørnet.

 

Det største publikumstallet jeg kan huske på stadion var 13000. Men det var stor forskjell på rammen rundt kampene den gangen, i forhold til i dag. Publikum var nok mye mere kritiske og jublet og skrek kun ved mål og store sjanser. Tribunesang, slik vi opplever i dag fantes nesten ikke i det hele tatt

Så derfor er nok trøkket betydelig større på kampene i dag med 7-8000 tilskuere enn det som var tilfelle med 13000 den gangen.

Så alt var altså ikke bedre før i tiden, slik endel eldre mennesker alltid ynder å fortelle om.

 

Mer kritiske enn hovedtribunen er i dag ? Come on, you`re pulling my leg....

 

Det kan jeg bekrefte, MYE mer kritiske, og ikke minst usympatiske til tider. Husker bl.a mobbingen av Norges og Mjøndalens første fargede spiller Saihou Sarr, så mye har blitt bedre.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340