Husk meg
Brukernavn
Passord

Er det mulig Rami?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 14 okt 06, 07:09
Endret: 14 okt 06, 07:23

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Ja hva sa jeg, hehe... Vern Rami for alt det er verdt virker det som her inne, hehe, ler litt godt her nå... Det er noen som er blinde, men de blinde finner frem de og, men det tar bare litt lengre tid.....Legger denne diskusjonen død fra min side for jeg viste at folk blir sinte bare en nevner noe negativt om våre FFK spillere, syns det er litt rart men...


Det er MANGE som skriver negative ting om spillerne våre. Men det er en grense, og den er ikke engang hårfin, mellom uspiselig kritikk av person og en saklig, fotballfaglig forankret diskusjon.

Hvis folk hadde droppet den negative, personfokuserte, holdningen som ofte kommer frem her inne, igjennom å skrive litt annerledes hadde det blitt lettere for oss andre å diskutere sak og ikke person. Problemstillingen Patrioten tar opp er reell og viktig - jeg er helt enig i det. Men jeg har, som så mange andre her inne, etterhvert blitt ekstremt lei den stadige hetsinga og drittslenginga om spillerne våre.

Her er det trådstarter skrev (det som er uthevet illustrerer er poenget mitt):

 
Opprinnelig postet av Patrioten
Begynner å lure på FFK, kan virkelig Rami få fri for å være med på et underholdningsprogram, så han på svensk TV1, hvor han satt i en bil og reklamerte for den.De andre FFK-spillerne må trene, mens Rami leker kjendis i SverigeHva synes dere om det?


Hvis den den nedlatende holdninga hadde blitt droppet hadde vi sannsynligvis fått diskusjonen Patrioten ønsket. Her er mitt forslag til startinnlegg:

Opprinnelig postet av eksempletsmakt
Begynner å lure på FFK. Er det riktig å la Rami få fri for å være med på et underholdningsprogram mens de andre spillerne trener for å holde formen mot den viktige kampen vår mot Tromsø søndag? Hva synes dere om det?


I det første innlegget har lista blitt lagt for nivået diskusjonen ved at Patrioten implisitt beskriver Rami som en som ikke bryr seg om klubben (noe som burde vært motbevist tidligere, jmf. tråden om hva som ble sagt eller ikke på et intervju med Svensk TV), som ser på seg selv som bedre enn andre og som nå har stjernenykker, gjennom å "leke kjendis". Dermed blir diskusjonen som følger mer om hva han synes om Rami enn om hans opprinnelige problemstilling.

Og så, the topping: Ditt innlegg:

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Jeg har sagt mitt om Rami, for meg så virker han som en type som kritiserer andre og gjør som han selv vil ellers uten å tenke på hva han selv gjør. Stjerne nykker. Nå blir jeg også slaktet her inne, hehe, men i give a fuck. Jeg mener nå det.


Og her viser du jo tydelig at ikke engang er interessert i å diskutere sak...  Du har nok kanskje basert meningen din om Rami etter et ihjelklippet, tatt-ut-av-fokus-TV2-intervju og noen løsrevne broker fra SVT-intervjuet?  Eller er det slik at du har andre, gode grunner for å skrive det du gjør om Rami?

Jeg ville satt pris på om du klarer å eksemplifisere hva som gjør at du mener Rami kritiserer andre uten å se hva han selv gjør. Hvorfor mener du han har stjerne-nykker?

For å ta hva jeg synes om Rami:

-som person virker han reflektert, oppegående og som en ansvarsfull person.  Han gir uttrykk for at han er kjempefornøyd med tilværelsen i Fredrikstad og har åpnet for å bli hos oss ut karrieren. Samtidig har han en ambisjon om spill i en liga med litt høyere kvalitet enn den norske, og det er noe han ikke har lagt skjul på noen gang.  Rami, i motsetning til Myhre, har skrevet en langtidskontrakt som vil generere penger til FFK ved et evt. salg.  

-som keeper på FFK har han stort sett gjort jobben sin og har gjort en del matchvinnende redninger, men han har et par hendelser på sin kappe som ikke er bra (dårlig plassering i felt, han dirigerer ikke spillerne like godt som Myhre, og har ikke holdt et så jevnt og høyt nivå som jeg hadde håpet han ville.).

Så til saken:

Jeg synes det er litt uheldig at vår keeper ikke stiller på så mange treninger som mulig etter landslagskampene. Vi vet av erfaring at f.eks. Rosenborg gjorde det dårlig(ere) i kampen(e) rett etter en landslagssamling.  Men Rami har i det minste spilt to kamper og hatt treninger på et høyere nivå enn det han ville hatt med FFK i samme tidsrom.  Mens FFK-guttæne fikk tre fridager tidligere i uka hadde Rami treninger og kamp.   Det kan tenkes at en oppladning i Sverige med sine barn og deltagelse, som nyetablert kjendis, på et program mot fattigdom er vel så bra som trening på en kald og sur gressmatte i Østfold.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 14 okt 06, 11:42

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Mange måter å være eksentrisk på vettu, har ikke sagt at Rami flyr på byen, men hans være måte og måten han uttaler og sier ting på...

 

Ja, men han har jo en grunn til å være det og. Ingen andre på FFK som har spillt i så bra klubb. Synes han virker hyggelig jeg og det er jo et under at han valgte å spille for FFK!!

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 okt 06, 14:28
Jeg synes det er rart at FFK-4ever kan si at han har stjernenykker. Det som skjer her er at en person som tør å uttale seg om hva som er galt (Rami) og hva man kan gjøre med det, tør å si sine meninger, og forsøker å få opp aggresjonsnivået på trening og i kamp, blir oppfattet som en klagete sutrete fyr med stjernenykker. Det er helt uforståelig for meg.

Vi er heldige som har en så reflektert fyr som Rami på laget. Han tilfører noe, akkurat som FFK-4ever tilfører dette forumet noe, men ikke helt på samme måten riktignok.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 16 okt 06, 20:43
Noen som så Rami på TV2 idag.....?

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1126

Lagt til: 16 okt 06, 20:46
ja, noe sant i det han sier.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 16 okt 06, 20:47
Synes han virket litt som han fått munnkurv jeg, hehe, eller er det bare meg, han veide liksom sine ord med omhu og sa det jo også selv at ting kan bli tatt feil opp når han uttaler seg på tv.

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1126

Lagt til: 16 okt 06, 20:49
han ble vel feilsitert forrige gang.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 16 okt 06, 20:54
Nja han sa at han var blitt feil klippet sammen av TV2 sist, har min tvil til det men.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 16 okt 06, 22:17
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Nja han sa at han var blitt feil klippet sammen av TV2 sist, har min tvil til det men.


Det han sa var vel at det som ble vist på TV2 var tatt ut av sammenhengen. Og det kan jeg forstå. Journalister som skal lage et 30-sekunders innslag har ikke anledning til å gjøre noe annet enn å klippe og lime litt. Ting som blir sagt tidlig i et intervju kan godt havne sist - og omvendt.

Hvis du ønsker å lære noe om det å bli intervjuet, forsøk å se på en del av intervjuene med våre topp-politikere. De har, etterhvert, lært seg til å formulere seg slik at det blir veldig vanskelig å ta enkelte klipp ut av en setning.

Av de politkerne som har imponert meg mest i forhold til å håndtere intervjusituasjonen, er Knut Vollebæk en klar ener; hans måte å bygge opp og å "aldri avslutte" setningene, gjorde at han fikk lange kommentarer og innlegg - der han normalt sett ville blitt avspist med en tre-sekunders kommentar.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 17 okt 06, 12:41
Opprinnelig postet av denialsander
Hvis du ønsker å lære noe om det å bli intervjuet, forsøk å se på en del av intervjuene med våre topp-politikere. De har, etterhvert, lært seg til å formulere seg slik at det blir veldig vanskelig å ta enkelte klipp ut av en setning.


Det er bare så synd at de som oftest bare prater, og sjelden sier noe. :-)

Jeg vet ikke, men handler den politikergreia litt om å prøve å formidle et underliggende "budskap" gjennom måten de snakker på, "atmosfæren" i praten deres og evt. noe slags "mellom linjene"-budskap? Det er i hvert fall ikke hver gang (for å si det mildt) det ligger veldig mye matnyttig i selve orda de lirer av seg. Det slår meg ganske ofte at en politiker etter en to-tre-fire minutters tirade har klart å prate om omtrent alt mulig annet enn det han/hun faktisk ble spurt om...

For å padle meg inn igjen før jeg kommer altfor off topic her: et intervju med en person som snakker på en relativt normal måte kan vel klippes sammen til å gi omtrent hvilket inntrykk som helst. I tillegg er jo folk veldig "flinke" til å lage sine egne tolkninger også, uansett hva som faktisk ble sagt og hvordan det ble framstilt (se f.eks. en haug med eksempler på det her på forumet, ofte i forbindelse med nettopp Rami).

GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 17 okt 06, 13:16

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Nja han sa at han var blitt feil klippet sammen av TV2 sist, har min tvil til det men.

herregud! hvis Rami sier han ble feilsitert så tror du altså at han ljuger? tror de fleste har fått med seg hva du synes om Rami nå., men dette begynner nå å bli skikkelig tåpelig! Flott at vi setter riktig fokus nå før de siste 3 serierundene!

Synes forresten at flere her inne bør stikke fingern litt i jorda og faktisk innse at vi ikke er Real Madrid, men et middelmådig lag i en middelmådig liga.


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 17 okt 06, 13:20
Opprinnelig postet av GelderdEnd

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Nja han sa at han var blitt feil klippet sammen av TV2 sist, har min tvil til det men.

herregud! hvis Rami sier han ble feilsitert så tror du altså at han ljuger? tror de fleste har fått med seg hva du synes om Rami nå., men dette begynner nå å bli skikkelig tåpelig! Flott at vi setter riktig fokus nå før de siste 3 serierundene!

Synes forresten at flere her inne bør stikke fingern litt i jorda og faktisk innse at vi ikke er Real Madrid, men et middelmådig lag i en middelmådig liga.

Hvorfor åpner du kjeften din i det hele tatt? Stikk din egen finger i jorda og innse at vår keeper ikke lagd av gull før det er for sent, hold fokus som du selv sier .


GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 17 okt 06, 13:36
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Opprinnelig postet av GelderdEnd

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Nja han sa at han var blitt feil klippet sammen av TV2 sist, har min tvil til det men.

herregud! hvis Rami sier han ble feilsitert så tror du altså at han ljuger? tror de fleste har fått med seg hva du synes om Rami nå., men dette begynner nå å bli skikkelig tåpelig! Flott at vi setter riktig fokus nå før de siste 3 serierundene!

Synes forresten at flere her inne bør stikke fingern litt i jorda og faktisk innse at vi ikke er Real Madrid, men et middelmådig lag i en middelmådig liga.

Hvorfor åpner du kjeften din i det hele tatt? Stikk din egen finger i jorda og innse at vår keeper ikke lagd av gull før det er for sent, hold fokus som du selv sier .

jeg har da aldri påstatt at Rami er lagd av gull. Jeg åpner kjeften fordi mange her inne driver med regelrett hets av egne spillere. Dette er svært uheldig, spesielt mtp situasjonen vi er i. Konstruktiv kritikk er helt greit, men bl.a tema i denne tråden og flere andre har da ingenting postitivt å komme med.

 


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 17 okt 06, 13:42

Det var meg du siktet og refererte til derfor svarte jeg til deg. Jeg har aldrig hetset Rami, kun vært uenig i at han er en mega god keeper som folk skal ha det til. At folk blir hårsåre fordi ikke jeg og et par til faktisk ikke mener at Rami er verdens beste keeper så får det heller stå til. At en ikke kan si ifra hvis et menneske driter seg ut eller gjør noe ulovlig eller snakker usant , ufint what ewer, hva slags samfunn skulle vi hatt da. jeg føler meg faktisk like usikker på kamp med Rami i mål som med Steinar Sørlie, det sier litt om hvilken autoritær fyr vi har i mål som skal styre forsvaret. Har til dags dato ikke hørt Rami rope og styre forsvaret sitt, men jeg hørte både Sørlie og Myhre, hmmm rart....


GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 17 okt 06, 13:59

jeg siterte deg fordi du bl.a skrev at du hadde betenkligheter med at Ramis uttalelser til TV2 var tatt ut av sammenhengen.. mente at jeg leste en del "anti-Rami" innlegg fra deg igår også, derfor siterte jeg og åpnet kjeften ;o)

forstår jeg deg da riktig at du synes at Rami bør vrakes til fordel for Staw de resterende kampene?

PS. selv synes jeg at Rami er den beste løsningen vi kunne få etter Myhres exit..


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 17 okt 06, 14:04
Da bør du lese mine inlegg bedre hvis du greier å tolke dithen at jeg mener Rami bør vrakes fremfor Staw, jeg har faktisk ikke nevnt Staw i denne diskusjonen om Rami. Rami er bedre enn Staw ferdig med det, men Staw er en framtidens mann, for lite rutine foreløpig.

GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 17 okt 06, 14:14

helt enig med deg.. men jeg måtte bare spørre..


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 17 okt 06, 14:46

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Da bør du lese mine inlegg bedre hvis du greier å tolke dithen at jeg mener Rami bør vrakes fremfor Staw, jeg har faktisk ikke nevnt Staw i denne diskusjonen om Rami. Rami er bedre enn Staw ferdig med det, men Staw er en framtidens mann, for lite rutine foreløpig.

 

Det er da ikke vanskelig å mistolke deg, slik som du skriver om Rami, kunne man nesten tro det var bedre med en av utespillerne i mål, satt litt på spissen.

Å om du enda ikke har hørt Rami skrike og styre forsvaret sitt, da bekrefter det bare mine mistanker om at du er en av dem grinebiterne som sitter hjemme å ser kampen, eller bare hører den på radio og leser om den....

Kan være enig i at han ikke har skreket på seg stemmebåndskader i de siste kampene, men han bruker da stemmen sin mye!


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 17 okt 06, 15:19
Opprinnelig postet av frekkrik

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Da bør du lese mine inlegg bedre hvis du greier å tolke dithen at jeg mener Rami bør vrakes fremfor Staw, jeg har faktisk ikke nevnt Staw i denne diskusjonen om Rami. Rami er bedre enn Staw ferdig med det, men Staw er en framtidens mann, for lite rutine foreløpig.

 

Det er da ikke vanskelig å mistolke deg, slik som du skriver om Rami, kunne man nesten tro det var bedre med en av utespillerne i mål, satt litt på spissen.

Å om du enda ikke har hørt Rami skrike og styre forsvaret sitt, da bekrefter det bare mine mistanker om at du er en av dem grinebiterne som sitter hjemme å ser kampen, eller bare hører den på radio og leser om den....

Kan være enig i at han ikke har skreket på seg stemmebåndskader i de siste kampene, men han bruker da stemmen sin mye!

Dette er trakkasering, les innlegg om meg før du kaller meg for slikt, forbanna dust.


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 17 okt 06, 15:33
Hehe, ille hårsår a?? Jeg vil si sånn du holder på angående Rami er trakkasering!


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340