Husk meg
Brukernavn
Passord

Morgan åpner for salg av Stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 7 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 okt 06, 18:54

Morgan Andersen er ikke avvisende til et salg av navnet til nye Fredrikstad Stadion.

I stabæk har man planer om å selge navnet til den kommende stadion på Fornebu. I Aalesund heter hjemmebanen Color Line Stadion. Nå kan noe lignende bli tilfelle i Fredrikstad. 

- Valget er enkelt

- Vi lever i en hyperkommersiell hverdag alle tar del i. Uten kommersielle markedskrefter har ikke klubben noe levegrunnlag. Valget er enkelt for absolutt alle parter, forteller konstituert daglig leder i FFK, Morgan Andersen, til

Nrk Østfold

 

Hvor mye mener dere vi bør ha for navnet?


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 10 okt 06, 18:58

Ingenting!

 

For det skal ikke selges!!!!!


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 10 okt 06, 19:16
Er ikke det spor begeistret for dette, mener at noen sentrale personer i klubben tidligere har uttalt at det ikke var aktuelt med noe annet navn enn Fredrikstad Stadion, men alt er vel tilsalgs for penger, h....

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 10 okt 06, 19:28
Det synes jeg er latterlig!!! Colourline stadion er jo det mest komiske navnet på en stadion og håper ikke FFK gir etter ffor de pengene!!! Men blir vel Morgan som får siste ordet

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 10 okt 06, 19:30
Skrev noe om dette i en annen tråd:

"Jeg tror at tribunenavnene er noe som faktisk kommer til å bli tatt i bruk blant folk og dermed er det ganske god reklame. Det er mye enklere å si "fb-svingen" enn "tribune sør". Det er bare å se til vår hovedstad og hvor flittig brukt "VG-svingen", "Cola", "Postbanken" osv er i bruk."

"Derimot tror jeg aldri noen ville finne på å kalle Fredrikstad stadion for noe annet enn "stadion" eller rett og slett "Fredrikstad stadion" uansett hva navnet måtte bli solgt og døpt om til å bli. Det er i alle fall et veldig godt argument for meg å selge stadionnavnet dersom det bringer inn god kapital. I utgangspunktet er jeg imot å selge stadionnavnet, men har blitt mer og mer overbevist for salg når jeg hører hvor mye kroner det faktisk bringer inn. 30-60 millioner kroner over ti år er latterlig mye penger kun for et fiktivt navn."

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 10 okt 06, 19:36
Synes jeg har merket en kursendring i denne saken etter at Morgan Andersen kom inn i klubben og har begynt å uttale seg. Tidligere mener jeg man har vært veldig klare på at stadionnavnet ikke skal selges. Kun tribuneseksjoner. Men nå virker det som man nærmest har bestemt at stadionnavnet likevel vil selges til høyestbydende. Jeg synes det er trist, selv om jeg likevel alltid kommer til å si "stadion".

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 10 okt 06, 19:37

Opprinnelig postet av Holters
Skrev noe om dette i en annen tråd:

"Jeg tror at tribunenavnene er noe som faktisk kommer til å bli tatt i bruk blant folk og dermed er det ganske god reklame. Det er mye enklere å si "fb-svingen" enn "tribune sør". Det er bare å se til vår hovedstad og hvor flittig brukt "VG-svingen", "Cola", "Postbanken" osv er i bruk."

"Derimot tror jeg aldri noen ville finne på å kalle Fredrikstad stadion for noe annet enn "stadion" eller rett og slett "Fredrikstad stadion" uansett hva navnet måtte bli solgt og døpt om til å bli. Det er i alle fall et veldig godt argument for meg å selge stadionnavnet dersom det bringer inn god kapital. I utgangspunktet er jeg imot å selge stadionnavnet, men har blitt mer og mer overbevist for salg når jeg hører hvor mye kroner det faktisk bringer inn. 30-60 millioner kroner over ti år er latterlig mye penger kun for et fiktivt navn."

 

Jeg er enig at de skal selge tribunene, der bryr jeg meg ikke, det er bare positivt. Derimot synes jeg det blir idiotisk å kalle det noe annet enn stadion eller Fredrikstad stadion!!! Da ødelegges fotballen igjen av pengene!!!

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 10 okt 06, 19:52
Dette har jeg dessverre fryktet lenge. Det er synd at litt av sjelen til en klubb kan selges for penger, og lar vi dette passere, hva blir da det neste?

Sjelen til klubben er i grunn en flott kake, litt etter litt blir det tatt biter av denne kaka, og selger vi stadionnavnet står vi snart igjen med bare smuler.

Er redd at de pengene som strømmer inn i klubbene i skrivende stund omtrent vil få en inflasjon i norsk fotball, og at fire, fem millioner ikke kommer til å være verdt det de er i dag (aner ikke hvor mye vi får for stadionnavnet). Jo mer penger som blir sprøytet inn i klubbene, desto dyrere vil spillerne og lønningene deres bli. En jevn strøm av økte inntekter kan være sunt, men det vi har opplevd de siste årene nå begynner å skremme meg. Vi vil få en blåmandag en gang i fremtiden, og da har vi brått solgt unna alt som kan gi oss inntekter, og investorene og sponsorene har omtrent all makt i klubbene.

For de pengesterke kommer ikke til å stoppe ved stadionnavn, de kommer til å fortsette å finne andre måter på å fremme sitt firma/ego på ved å gi penger til klubbene, som ser ut til å miste alt av dybdesyn.

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 10 okt 06, 19:58

110% enig med Morgan: Valget er latterlig enkelt!

Selg navnet og bokfør millionene!

Sier jo ikke nei til det. Vi vil jo kalle det for Stadion uansett...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Traktorgutt

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 okt 06
Innlegg: 8

Lagt til: 10 okt 06, 20:12

For de pengesterke kommer ikke til å stoppe ved stadionnavn, de kommer til å fortsette å finne andre måter på å fremme sitt firma/ego på ved å gi penger til klubbene.
[/quote]

Jeg synes det er topp at de pengesterke fortsetter å gi penger til klubbene. Fredrikstadfolk kommer selvfølgelig til å dra på stadion uansett hva den heter. Snakket med ei jente fra Aalesund i sommer, ho snakket om stadion i Aalesund. Gjester kaller den for Colour Line. Sånn kommer det vel til å bli her også HVIS stadionavnet blir solgt. Jeg skal ihvertfall på stadion minst to ganger til i år............


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 10 okt 06, 21:44
Jeg er litt enig med FFK 1903 her, selv om det er lett å tenke at folk kommer til å kalle det for stadion alikevel. Klubbsjela svinner hen litt etter litt. Det gjelder alltid å finne den gylne middelvei. Slik er det alltid. Se bare på Barcelona, og hvordan de har drevet med suksess i alle år. Har alltid beundret den klubben som har nektet å ha reklame på drakta. Men selv de har jo til en viss grad  gitt etter nå da.
Jeg synes det er å gitt litt vel mye etter for penger det å selge stadionnavnet. Jeg klarer ikke å se Arsenal som Arsenal lenger. Emirates stadium blir aldri som Highbury. Jeg tenker Emirates når jeg hører Arsenal. Bra for Emirates, men jeg tror klubben på sikt vil bli svekket. De har solgt sjela si på en måte.

sveinung

Knøttespiller
Ble medlem: 01 apr 04
Innlegg: 58

Lagt til: 10 okt 06, 21:53
FFK har ikke noe valg.  Som MA sier, er det harde kommersielle realiteter som gjelder.  AaFK har solgt stadionnavnet, Start likeså, og de øvrige klubbene i TL kommer til å gjøre det samme, kanskje med unntak av RBK , samt Lyn som ikke lenger eier Ullevaal.  (VIF kommervel også til å bygge nytt) Hvis FFK ikke gjør det, vil vi ha 3 - 5 millioner mindre i årlige inntekter enn konkurrentene i bunn.    Og det vil selvfølgelig gå ut over den sportslige satsingen.

---------------------------

Tippy


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 10 okt 06, 21:58
Synes det er utrolig trist om stadion skal hete noe annet enn stadion. Det viser igjen hvor grådige folk er etter penger. Det blir som å selge sin egen sjel Trist at fotballen bare ødelegges av penger. er vel den sporten det finnes mest korrupsjon og svarte penger i. Jeg synes at FFK som er så rik på fotballkultur ikke skal synke så dypt, da kan vi ikke kalle oss aristokrater mer med æren i behold

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 10 okt 06, 22:03

Hvor mener du man ellers skal hente inn disse enorme inntektene fra, schpa84...?

Realiteten er ikke som i Kardemommeby!

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Traktorgutt

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 okt 06
Innlegg: 8

Lagt til: 10 okt 06, 22:07

Har respekt for de som har sterke følelser for klubben. Men denne sjela som noen nevner, forsvant ikke den da nåværende stadion ble bestemt flyttet? FFK kommer selvfølgelig til å bestå uansett navn på den nye stadion. Mest mulig penger inn i kassa er viktigst synes jeg, men håper at den nye stadion blir hetende Fredrikstad Stadion. Som Ole Brum sier jeg: Ja takk, begge deler! 


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 10 okt 06, 22:16
Synes ikke penger er det viktigste for en klubb. Går faktisk an å bygge et lag uten å kjøpe seg et helt lag som Chealsea. finnes en rekke eksempler på klubber som har håvet inn masse penger, men ikke blitt noe bedre klubb for det. Synes at tribunene kan få navn, men ikke stadion. Synes mye av sjela blir bevart nettopp fordi de velger å benytte seg av FMV Da får den litt historisk preg over seg og

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


HBL

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03
Innlegg: 144

Lagt til: 10 okt 06, 22:17
Får ffk go deal på salg av stadio navnet, synes jeg det er flott, men stadion er og vil alltid bli stadion her hos meg, Jeg drar på stadion hver hjemmekamp uansett, samma faan hva navnet er.

---------------------------

ffk
arsenal
evig aristokrat
Plankehaugen trenger ingen ULTRAS


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 10 okt 06, 22:18

Opprinnelig postet av schpa84
Synes ikke penger er det viktigste for en klubb. Går faktisk an å bygge et lag uten å kjøpe seg et helt lag som Chealsea. finnes en rekke eksempler på klubber som har håvet inn masse penger, men ikke blitt noe bedre klubb for det. Synes at tribunene kan få navn, men ikke stadion. Synes mye av sjela blir bevart nettopp fordi de velger å benytte seg av FMV Da får den litt historisk preg over seg og

 

Stava Chelsea feil

 

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 10 okt 06, 22:39
Opprinnelig postet av BøgeJon

110% enig med Morgan: Valget er latterlig enkelt!

Selg navnet og bokfør millionene!

 

Er rungende uenig med deg. Hvem er det er bilde av på brukerbildet forresten??


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1127

Lagt til: 10 okt 06, 22:41
uansett må budsjettet opp til neste år vi vi skal klatre på tabellen.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 7 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340