Husk meg
Brukernavn
Passord

Eggen gir seg etter sesonslutt?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 22 sep 06, 17:18
Endret: 22 sep 06, 17:19
Opprinnelig postet av Snæbbis
Hva slags stil representerer Andersen da? Jeg vil ha en trener som kan videreføre det offensive og lekne spillet vi har i dag, men som også kan få det defensive på greip. En Drillodisipel er ikke tingen hvertfall.


Jørn setter først og fremst det offensive i høysetet. Det har han akkurat gått ut og sagt i media. Jeg husker bare ikke hvor jeg leste det. Muligens det var i VG. Det var vel i forbindelse med det at han hadde en mulighet på assistenttrenerjobben på det tyske landslaget.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 23 sep 06, 14:48
kan garantere dere at jørn andersen ikke blir noen ny trener i ffk hverken nå eller om ti år

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 sep 06, 16:09
Endret: 23 sep 06, 16:11
Opprinnelig postet av paco
kan garantere dere at jørn andersen ikke blir noen ny trener i ffk hverken nå eller om ti år
kan du fortelle hvorfor du kan garantere noe slikt ?

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 23 sep 06, 16:27
Heh er det ikke lokale helter som har holdt klubben nede siden -84 sesongen?
Mener bestemt Ahlsen var hovedtrener en stund i de mørke årene. Det er kanskje ikke riktig å kun skylde på treneren, hele apparatet bør vel få skylda.

I tillegg, Jørn Andersen har vel uttalt seg uklokt diverse ganger i forhold til FFK (ikke den skarpeste kniven?).

Nei, for guds skyld, skal vi ha en ny hovedtrener, la oss få en 100% proff kontinental trener som ønsker å videreføre en lett superoffensiv stil med gode grep mot høyt pressende og krigende neandertal fotballag (uten å nevne noen vi har sett på stadioen nylig).

- helge

---------------------------

Dont fuck with me bitch, i am the mightiest sorcerer in this land.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 23 sep 06, 16:44

Synes fortsatt det er synd at Tom Nordlie er gått til Viking.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 sep 06, 17:27

Odd Grenlands Arne Sandstø hadde vært en glimrende erstatter for Eggen. Spiller morsom offensiv fotball og har med få ressurser fått Odd Grenland til å prestere bra i en årrekke. Ikke usannsynlig at han er lysten på en ny utfordring eller.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 23 sep 06, 18:33
Opprinnelig postet av Superkjegle
Heh er det ikke lokale helter som har holdt klubben nede siden -84 sesongen?
Mener bestemt Ahlsen var hovedtrener en stund i de mørke årene. Det er kanskje ikke riktig å kun skylde på treneren, hele apparatet bør vel få skylda.

I tillegg, Jørn Andersen har vel uttalt seg uklokt diverse ganger i forhold til FFK (ikke den skarpeste kniven?).

Nei, for guds skyld, skal vi ha en ny hovedtrener, la oss få en 100% proff kontinental trener som ønsker å videreføre en lett superoffensiv stil med gode grep mot høyt pressende og krigende neandertal fotballag (uten å nevne noen vi har sett på stadioen nylig).

- helge


Ahlsen delte trenerjobben med Frode Hansen før. Det fungerte ikke i det hele tatt.

Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 23 sep 06, 18:37

Guus Hiddink hadde vel vært ålreit!? Morgan mekker han vel!?

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 sep 06, 18:53
Opprinnelig postet av seal_dm
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av keiko99
om Eggen velger og gi seg syns jeg vi skal hente Jørn Andersen. Ellers kan vel Per Egil Ahlsen få rollen..


HALLO.............. Ahlsen var hovedtrener i Begby før Eggen hentet sin gamle kompis. Det var en grunn til det............. Og Andesen har vært arbeidsledig lenge nå, sikkert en grunn til det også........

 

Om Morgan henter inn Jørn Andersen som hovedtrener med Ahlsen som assistent, så er det sikkert en grunn til det og. Hadde ihvertfall blitt et spennende trenerteam med de to gamle lagkameratene sammen. Sikkert en del nostalgiske supportere i alderen 35+ som hadde fått tårer i øya av det. Tror sikkert Jørn Andersen med erfaring internasjonalt kunne gjort en bra jobb for FFK.

Hvis morgan henter inn Pippi langstrømpe som ny hovedtrener og albert åberg som hjelpetrener er det sikkert en grunn til det også......... men særlig lurt er det nok ikke....... Selvom det sikkert hadde vært litt nostalgi og mange barn som ville fått tårer i øya av det......


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 sep 06, 21:59
Har han vært hovedtrener på øverste nivå i Tyskland?

HBL

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03
Innlegg: 144

Lagt til: 23 sep 06, 22:09
synes ikke vi skal diskutere ny trener nå. Vi HAR en jævelig god trener. Håper han blir ut kontakten.
stå på Eggen. har fortsatt trua på deg.

---------------------------

ffk
arsenal
evig aristokrat


kingleh

Juniorspiller

Ble medlem: 11 okt 03
Innlegg: 153

Lagt til: 23 sep 06, 22:09
Wikipedia: Etter at spillerkarrieren tok slutt, har Andersen blitt trener. Hans første trenerjobb var i sveitsiske FC Locarno. Han ble senere hovedtrener for den tyske 2. Bundesliga-klubben SC Rot-Weiß Oberhausen. Etter en god førstesesong, ble han sparket i oktober 2004 på grunn av svake resultater. Andersen er i dag assistenttrener i Bundesliga-klubben Borussia Mönchengladbach.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 sep 06, 22:16
Nei, han måtte gå derfra for noen mnd siden da hovedtreneren ble sparket.....

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 23 sep 06, 22:23
Opprinnelig postet av kingleh
Wikipedia: Han ble senere hovedtrener for den tyske 2. Bundesliga-klubben SC Rot-Weiß Oberhausen. Etter en god førstesesong, ble han sparket i oktober 2004 på grunn av svake resultater.


mener å huske de solgte alle "stjernene" som gjorde at de holdt på å rykke opp og andersen fikk skylda for at de ikke presterte uten de.

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 23 sep 06, 22:25
når det gjelder eggen så håper jeg en ny trener er på plass neste år uansett hva som skjer i år.
jeg tror ikke han er mannen som får oss videre fra "kjempe for å overleve".

når det er sagt så har jeg ikke peiling på hvem som skulle ersattet han, sjansespill er det uansett.

hhem

Knøttespiller
Ble medlem: 08 mai 06
Innlegg: 32

Lagt til: 23 sep 06, 23:37
Hei,

Dere finner ikke bedre trener i Norge.

Spørsmålet er om når vi henter han til RBK. Regner med at han får gå ut kontrakten i FFK.

Lykke til i Cupfinalen!

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 23 sep 06, 23:50
[quote=seal_dm]
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Hvis morgan henter inn Pippi langstrømpe som ny hovedtrener og albert åberg som hjelpetrener er det sikkert en grunn til det også......... men særlig lurt er det nok ikke....... Selvom det sikkert hadde vært litt nostalgi og mange barn som ville fått tårer i øya av det......

Eh, javel? Jørn Andersen er god nok til å være trener for sveitsiske og tyske klubber på øverste nivå, men ikke god nok for Tippeligaen og FFK?

Ta deg sammen, Knøl!



Poenget er vel at han ikke var god nok, og dermed fikk sparken. Hans merittliste gjør han ikke til noe opplagt  førstevalg etter min mening, hans fremtoning fjerner han som alternativ.
 Glem Jørn, la han fly rundt i avisene å drive kampanje for seg selv. Dersom Eggen gir seg/får fyken; hent inn en jordnær og folkelig trener, som f.eks Sandstø, Dag Eiliv Fagermo e.l. Å hente Kai Andersen fra Sparta som hjelpetrener, for å lære/teste han til hovedtreneroppgave, ville også vært en idè.


---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 24 sep 06, 00:22
Opprinnelig postet av Patrioten

Knut Torbjørn Eggen var med som pådriver for en stadion, men er usikker på hvor lenge han blir i klubben.

-Jeg er vel en av trenerne i Norge som har vært mest trofast, og overlevd lengst i forhold til kontraktsperioder. Jeg var fem i år i Moss og har vært fem år her i Fredrikstad.

Å oppleve å være med i FFK fra 2002-2006, er som å ha vært med på å gjøre kiosk til supermarked.

Var i tvil i sommer.

-Jeg hadde en følelse i sommer av at folk begynte å bli meg, og samtidig var jeg vel også oppriktigtalt lei både mangelfull organisering og en svært haltende ledelse.

-Klubben har mye å gå påadministrativt, forsetter Eggen, som heller ikke vet hvor haren hopper etter denne sesongen.

Usikker på framtiden.

Eggen har bidratt sterkt til at FFK har gått fra kiosk til supermarked, men er for eget vedkommende usikker på hva som skjer etter sesongslutt.

Synes han gir signaler om at ringen snart er slutt, eller hva synes dere andre?

Det er først og fremst Eggens ære at FFK nå etablerer sewg i toppserien, og skal spille cupfinale. Fabelaktig trener!

Det er også lett å forstå frustrasjonene han gir uttrykk for. FFK har siden 84 vært drevet som en lokal klubb, hvor lederapparatet (et svært pompøst ord i denne sammenheng) har vært preget av svært lokale perspektiver, og  øyensynlig har vært mest opptatt av å slå nabomotstandere som Lisleby og Sarpsborg.  En kan straks se at ting ble bedre med Morgan Anderssens ambisjonsnivå og kontaktflate. Umiddelbart kom penger i kassa til å forbedre stallen, og på en stresset uke fikk de på plass to gode forsterkninger. Omsider ble FFK et toppserielag! Uten Eggen hadde ikke dette skjedd.

Får bare håpe at Eggen ønsker å bli litt til. Hvis ikke har han i alle tilfeller lagt et godt grunnlag for fortsettelsen, så vi kanskje klarer oss bedre enn Moss gjorde da Eggen forlot dem for noen år siden.


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 24 sep 06, 17:05

Opprinnelig postet av keiko99
om Eggen velger og gi seg syns jeg vi skal hente Jørn Andersen. Ellers kan vel Per Egil Ahlsen få rollen..


 

Etter å ha snakket med noen av de som spiller på både junior og B-laget till FFK så kan jeg si at PEA ikke er ett hovedtrener emne.

Vedkommende jeg snakket med er ikke en grinete guttunge som ikke får spiller, men som storsett spiller fast på begge lag.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 24 sep 06, 21:02
Eggen er ikke trener neste år,vi får se om jeg har rett hehe,heller ikke j andersen


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340