Husk meg
Brukernavn
Passord

Eggen gir seg etter sesonslutt?

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 27 sep 06, 10:20

Har blitt fortalt av spillere som spilte under Eggen/Ahlsen i 2. divisjon for noen år siden at det var håpløs kvalitet på de treningene Ahlsen ledet alene. Nå kan riktig nok Ahlsen ha utviklet mye siden den tid.

 

Et annet faktum er at Ahlsen av mange (i og utenfor FFK miljøet) ikke akkuratt blir sett på som noen "Einstein". Dristig påstand som jeg ikke vil utdype men har blitt fortalt noen skremmende episoder om den mannen.

 

Tror personlig ikke Ahlsen har det som skal til av kvaliteter (personlige og fotball relaterte) for å være hovedtrener i FFK.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 sep 06, 10:32
Opprinnelig postet av Snæbbis
Men altså, er det helt umulig å tenke seg Ahlsen som hovedtrener? Han har tross alt studert KTE gjennom 5 år og jobbet tett opptil ham + drillo hele veien, så noe må han da ha lært? Ikke noe hadde vært kulere en en lokal trener som får sving på laget.


Så du vil ha en trener som har lært alt han kan av en trener som flere og flere ser ikke klarer å løfte FFK videre? Det er fullt mulig at Ahlsen har egne tanker også, men mye av det han har lært, har Eggen lært han. Det blir for meg en steg ned å ansette Ahlsen som hovedtrener. Det er mulig at det av og til har vært assistenter som har gjort det godt i andre klubber. Men det finnes også bevis på det motsatte. Ola By Rise var assistent, Per Joar Hansen det samme. Og vi vet jo alle hva som skjedde med Moss etter at Rune Tangen tok over skuta? Eller var han kanskje ikke assistent da han tok over for Brakstad/Johnsen?

Uansett, jeg tror at hvis vi først skal ha en ny trener, så trenger vi en som ser FFK med nye øyne og som faktisk kan skape noe nytt. Ahlsen er jeg redd bruker for mye av det han har lært av Eggen og kjører det sikre løpet i steden for å tenke nytt. Eggen har jo kritisert ledelsen i klubben, så kanskje det finnes arbeidsoppgaver innad i klubben han kan overta? Så kanskje vi får Eggen sr som trener allikvel? Litt usikker på hvordan han står i forhold til for noen år siden, men da blir det i hvert fall ikke snakk om unnasluntring på treninger, ei heller laber innsats i kampene.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 27 sep 06, 10:45

Kan jo hende at KTE gir seg som hovedtrener på eget initativ. Han har jo allerede vært inne på tanken i følge Demokraten/Nettavisen. I såfall burde det ikke være "familiære" hinder i veien for å signe Nils Arne.

KTE som sportsdirektør ala Rune Bratseth og NAE som hovedtrener!!!! Yes!!!!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 sep 06, 11:09
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Snæbbis
Men altså, er det helt umulig å tenke seg Ahlsen som hovedtrener? Han har tross alt studert KTE gjennom 5 år og jobbet tett opptil ham + drillo hele veien, så noe må han da ha lært? Ikke noe hadde vært kulere en en lokal trener som får sving på laget.


Så du vil ha en trener som har lært alt han kan av en trener som flere og flere ser ikke klarer å løfte FFK videre? Det er fullt mulig at Ahlsen har egne tanker også, men mye av det han har lært, har Eggen lært han. Det blir for meg en steg ned å ansette Ahlsen som hovedtrener. Det er mulig at det av og til har vært assistenter som har gjort det godt i andre klubber. Men det finnes også bevis på det motsatte. Ola By Rise var assistent, Per Joar Hansen det samme. Og vi vet jo alle hva som skjedde med Moss etter at Rune Tangen tok over skuta? Eller var han kanskje ikke assistent da han tok over for Brakstad/Johnsen?

Uansett, jeg tror at hvis vi først skal ha en ny trener, så trenger vi en som ser FFK med nye øyne og som faktisk kan skape noe nytt. Ahlsen er jeg redd bruker for mye av det han har lært av Eggen og kjører det sikre løpet i steden for å tenke nytt. Eggen har jo kritisert ledelsen i klubben, så kanskje det finnes arbeidsoppgaver innad i klubben han kan overta? Så kanskje vi får Eggen sr som trener allikvel? Litt usikker på hvordan han står i forhold til for noen år siden, men da blir det i hvert fall ikke snakk om unnasluntring på treninger, ei heller laber innsats i kampene.


Sa ikke at jeg ville ha ham, snarere stilte jeg et spørsmål om hans eventuelle kapasitet til å styre FFK videre med den offensive spillestilen vi nå har, samtidig som han kan tilføre av sitt eget tankegods. Jeg kan allikevel være med på resonementet om at det riktige kan være en utenfra som ser klubben med helt andre øyne og ideer. Det virker gjengs at folk her inne ikke har tiltro til Ahlsens evne til å stå på egne ben, så jeg får tro på den generelle mening.

Til Kent: Føl deg fri til å dra hvertfall en av disse "skremmende" historiene, er alltid artig å få høre litt innenfra, da jeg syns vi som klubb er ganske lukket.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 sep 06, 11:25
Lurer på om Nils Arne Eggen har veldig lyst til å jobbe tett sammen med en han har karakterisert som asfaltert fra kravebeinet og opp...

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 27 sep 06, 11:30

Har NAE sagt at KTE er asfaltert????


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 27 sep 06, 11:34
Opprinnelig postet av Kent

Har NAE sagt at KTE er asfaltert????

God aften! Nils Arne Eggen har uttalt det om Morgan Andersen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 27 sep 06, 11:36
Opprinnelig postet av Kent

Har NAE sagt at KTE er asfaltert????



NAE sa at Morgan Andersen var asfaltert fra kragebenet og opp. :)  Her er en artikkel som skriver om saken.

Og her er artikkelen som sier at NAE kan være på vei tilbake.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 27 sep 06, 11:38
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Kent

Har NAE sagt at KTE er asfaltert????

God aften! Nils Arne Eggen har uttalt det om Morgan Andersen.

 

Å faen....


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 sep 06, 12:37

Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av Husgutt
kanskje morgan henter inn en nigerianer
som trener ? ( uten å gjøre meg for dum vet jeg du mener spiller, men det spm passet bare siden det er snakk om trenere)

 

 

jeg mente ikke spiller, men trener. og ja, det var en spøk.. en dårlig sådan

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 27 sep 06, 13:16
Endret: 27 sep 06, 13:17

Opprinnelig postet av Costanza
Lurer på om Nils Arne Eggen har veldig lyst til å jobbe tett sammen med en han har karakterisert som asfaltert fra kravebeinet og opp...

 

Tja, nå er jo NAE rimlig asfaltert fra nakken og ned, så de ville jo utfylt hverandre da...

 

Fra spøk til alvor. Ordene fra NAE må settes i en setting og var relatert til MA da han satt som leder av NISO, selvsagt var MA offer for sak og ikke person... Når det er sagt, jeg tror at om noen skulle kunne børste støv av NAE og få ham til å gjøre comeback i FFK, så må det være KTE eller MA

---------------------------

Frua mener jeg ikke kan vise følelser, pøh, jeg har grått mer enn 1 gang etter at favorittlaget har snubla...
Kom en liten tåre i kveld, da finalebiletten var sikra... Grattis hele Fredrikstad
God bedring Enerly


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 27 sep 06, 14:32
Endret: 27 sep 06, 14:32
Opprinnelig postet av KeJ
Tja, nå er jo NAE rimlig asfaltert fra nakken og ned, så de ville jo utfylt hverandre da...

 

Fra spøk til alvor. Ordene fra NAE må settes i en setting og var relatert til MA da han satt som leder av NISO, selvsagt var MA offer for sak og ikke person... Når det er sagt, jeg tror at om noen skulle kunne børste støv av NAE og få ham til å gjøre comeback i FFK, så må det være KTE eller MA



NAE... NISO... MA... KTE... FFK... Det begynner å høres ut som noe obskur biznisse-speak, det her!

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 27 sep 06, 16:44
http://www.fxt.no/tippeligaen/article751375.ece   står her også

---------------------------

God bedring Dagfinn Enerly


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 27 sep 06, 17:31
Dere som tror Ahlsen kan bli ny hovedtrener! Glem det........... Han er ikke i nærheten av å ha pedagogiske evner som kreves for jobben. Han har overhodet ikke lederegenskapene som kreves........ Han trente Begby i 6 Divisjon, da han ble hentet av kameraten KTE. Det var en grunn til det. Med det samme en god fotballkarriere er over, kan man man få jobber pga navnet, men ikke over tid..........Da må man vise evner for jobben............

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 27 sep 06, 17:48

Opprinnelig postet av SirLion
http://www.fxt.no/tippeligaen/article751375.ece   står her også

 

Nils kommer jeg aldrig til og miste trua på...han er jammen velkommen til oss...herreguuud for en trener...

---------------------------

Heia FFK


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 28 sep 06, 11:01
Opprinnelig postet av Magnum
Opprinnelig postet av KeJ
Tja, nå er jo NAE rimlig asfaltert fra nakken og ned, så de ville jo utfylt hverandre da...

 

Fra spøk til alvor. Ordene fra NAE må settes i en setting og var relatert til MA da han satt som leder av NISO, selvsagt var MA offer for sak og ikke person... Når det er sagt, jeg tror at om noen skulle kunne børste støv av NAE og få ham til å gjøre comeback i FFK, så må det være KTE eller MA



NAE... NISO... MA... KTE... FFK... Det begynner å høres ut som noe obskur biznisse-speak, det her!

 

Tar du med nicket mitt også, KeJ, så har du ei suppe som ikke kan gjøres rede for... Godt det ikke er skrevet på Sms-språk...

---------------------------

Frua mener jeg ikke kan vise følelser, pøh, jeg har grått mer enn 1 gang etter at favorittlaget har snubla...
Kom en liten tåre i kveld, da finalebiletten var sikra... Grattis hele Fredrikstad
God bedring Enerly


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 okt 06, 14:45
Endret: 16 okt 06, 14:48
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Patrioten

Knut Torbjørn Eggen var med som pådriver for en stadion, men er usikker på hvor lenge han blir i klubben.

-Jeg er vel en av trenerne i Norge som har vært mest trofast, og overlevd lengst i forhold til kontraktsperioder. Jeg var fem i år i Moss og har vært fem år her i Fredrikstad.

Å oppleve å være med i FFK fra 2002-2006, er som å ha vært med på å gjøre kiosk til supermarked.

Var i tvil i sommer.

-Jeg hadde en følelse i sommer av at folk begynte å bli meg, og samtidig var jeg vel også oppriktigtalt lei både mangelfull organisering og en svært haltende ledelse.

-Klubben har mye å gå påadministrativt, forsetter Eggen, som heller ikke vet hvor haren hopper etter denne sesongen.

Usikker på framtiden.

Eggen har bidratt sterkt til at FFK har gått fra kiosk til supermarked, men er for eget vedkommende usikker på hva som skjer etter sesongslutt.

Synes han gir signaler om at ringen snart er slutt, eller hva synes dere andre?



Har hørt rykter om Høgmo. Spørs bare om det er no hold i dette.


Kanskje det er hold i dette ryktet allikevel ?? Lagt til: 21 Sep 06, 15:19, dette kom jeg med denne dagen.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 okt 06, 15:32
På tide!

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340