Husk meg
Brukernavn
Passord

Dagfinn Enerly-lei

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

matkri

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06
Innlegg: 135

Lagt til: 01 sep 06, 16:48

Skjønner faen ikke problemet ditt Rabbagast... Om du ikke allerede har fått med deg dette i media, så skal jeg ta det en gang til. Forsikringen til norske fotballspillere dekker ikke en slik skade.. Det er grunnen til at Niso er koplet inn i denne saken, og at det nesten ble streik før sessongen. At folk støtter Enerly, er fordi han har ett nettverk rundt seg i Norge på grunn av fotballen.. Hadde du brekt nakken, hadde sikkert dine arbeidskollegaer, eller familie bidratt for at ting skulle blitt tillrettelagt for deg også.. Men av en eller annen grunn tviler jeg på at du har venner, uten å spesifisere dette noe særlig. Det er helt sikkert mange både i Fredrikstad og i resten av norge, som ikke ønsker å støtte Enerly, pga at de mener det er mange andre som også burde blitt støttet. Men heldigvis, er det opp til hver enkelt person. Hadde dette uhellet skjedd med en annen person samtidig som det ble vist direkte på tv, hadde denne personen garantert fått like mye oppmerksomhet.

 

Jeg forstår at du har startet denne tråden kun for å lage diskusjoner, og det har ikke noe med de jævla prinsippene du nevner. Det er kun for å irritere... Og det har du fått til.

Jeg mener det er lavmål av en person i det hele tatt å kverrulere om dette. Det er greit å skulle ha sine egne meninger, og det har du fått uttrykt.. Men vi andre har også våre egne meninger, og hva vi bruker disse på, og hva vi ønsker å støtte Enerly med, skal du ikke bry deg så mye om..  Men nå skal jeg få si min mening også;

 

Jeg håper du ikke er ett medlem av plankehaugen, for jeg vil synes det er trist å dele plass sammen med ett menneske som deg. Jeg føler at du rett og slett ikke unner Enerly den oppmerksomheten han har fått rundt dette. Etter selve skaden, gikk det lang tid før han i det hele tatt ville dette sine personlige meninger med media i det hele tatt.. Mye av det han gjør nå, er for å også hjelpe andre i samme situasjon som seg selv.

 

Håper vi kan avslutte denne diskusjonen nå med en gang, og jeg håper du er såpaas voksen i hodet at du kan respektere at vi andre brukere av dette forumet har andre meninger enn deg.


rabbagast

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 sep 06
Innlegg: 13

Lagt til: 01 sep 06, 17:09

Du tar helt feil, virkelig feil.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 01 sep 06, 17:13
Endret: 01 sep 06, 17:16
Opprinnelig postet av rabbagast
Opprinnelig postet av aavdst

-Har Enerly blitt dekket av forsikring? Eller har han ikke det (i motsetning til andre arbeidstakere)

Det er vel disse to spørsmålene jeg har funnet ulike meninger om når det gjelder denne saken. Derfor hadde det vært fint med en avklaring slik at de som var usikker på om han fikk "dobbelt opp" i forhold til andre som har havnet i samme situasjon, - kunne fått svar på dette

Hvis Enerly ikke hadde noen skadeforsikring gjennom sin arbeidsgiver som dekker dette, blir jo denne kampen (og andre bidrag) FFK-supporternes måte å fylle dette økonomiske gapet som dukker opp når en slik ulykke skjer.

 

Når det gjelder forsikring, så har alle som spiller fotball forsikring gjennom NFF. I og med at Dagfinn er nå fotballinvalid, får han utbetalt en grei sum derfra. Oppå det, kommer nok forskringen han har privat, for forsikring er vel en ting alle har? Så Dagfinn sliter IKKE pengeveien, det er helt sikkert.

 

Nå er du på forferdelig tynn is, Rabbagast. Private forsikringer gjelder ikke i arbeidssammenheng, og det er noe du bør være klar over før du fortsetter å lire av det pisset du gjør her inne. Du stiller et retorisk spørsmål om "forsikring er vel en ting alle har". Retoriske spørsmål når svaret er feil er pinlig lesing.


Hva vet du om kostnadene med ombygging av hus, opptrening, anskaffelse av spesialbil m/rampe, behov for pleiepersonell, avlastning, osv?  Hvis du kan og vet noe om det skjuler du det jammen godt.


Les. f.eks. denne saken, som handler om Katrine Bråtane som ble 100% invalid. Forsikringsselskapet måtte punge ut med 10,1 MILLIONER KRONER.  Tror du forsikringsselskapet må betale ut 10,1 millioner kroner for at Katrine Bråtane skal leve fett resten av livet på de kronene? Neppe. Det er for å gi henne et fullverdig liv.


Jeg blir !"¤¤"#%R!"# forbanna på småligheten du viser. Og, når du i tillegg til å være smålig, krydrer småligheten med usannheter (om det skyldes inkompetanse eller ønske om å provosere er det samme) blir det på grensen av hva det er mulig å tåle.


Jeg håper denne tråden nå kan avgå med døden, slik at vi slipper ha denne diskusjonen her. Hvis du ønsker, kan vi godt diskutere prinsipper rundt forsikringer, erstatninger, osv. et annet sted - men la oss slippe retorikken din her inne.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 01 sep 06, 17:22
Kan dere ikke bare drite i han da. Skjønner vel at fyren er ute etter å markere seg. Sikkert en eller annen Mossing, Sarping eller Hamar bonde som har lite å gjøre på fritida si.

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


matkri

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06
Innlegg: 135

Lagt til: 01 sep 06, 17:24

Men vi kan vel kanskje møte han privat, for å "diskutere" dette videre 


innvandrer

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05
Innlegg: 208

Lagt til: 01 sep 06, 17:52
Opprinnelig postet av denialsander
Les. f.eks. denne saken, som handler om Katrine Bråtane som ble 100% invalid. Forsikringsselskapet måtte punge ut med 10,1 MILLIONER KRONER.  Tror du forsikringsselskapet må betale ut 10,1 millioner kroner for at Katrine Bråtane skal leve fett resten av livet på de kronene? Neppe. Det er for å gi henne et fullverdig liv.
Her griper du vel egentlig fatt i kjernen av hva han prøver å si.
Hvis man helt objektivt, og uten å la følelsene ta overhånd m.h.t. tragedien til Enerly (som i seg selv ikke er værre en mange andre i samme situasjon), så kan det føles etisk feil at noen må kjempe 10 år i rettsystemet for å kunne leve det verdige livet, mens andre igjen får penger inn via diverse aksjoner som i tilfellet Enerly. Det gjør ikke Rabbagast til en dårlig person av den grunn. Personer uten kjendis status har ikke den muligheten til å profilere seg som kjendiser, og det medfører en skjevhet i generøsiteten fra de som gir. Det er faktisk en god gest at man ønsker alle ett verdig liv.
Når det er sagt, så har jeg tro på at Enerly fondet vil bli brukt til akkurat disse tingene (hjelpe andre i samme situasjon) på sikt.

---------------------------

Da Knut Torbjørn Eggen skrek så han måtte gå på do, hadde ikke spillerne noe valg. 13 målsjanser, årets første seier og et fyrverkeri av en fotballkamp ble resultatet. (FFK-VIF 2006)


matkri

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06
Innlegg: 135

Lagt til: 01 sep 06, 18:06
Har aldri heller sagt at rabbagast er en dårlig person, men han tar ikke opp dette på en riktig måte.. Du formulerer deg på en måte så vi forstår at du vet hva du prater om, mens rabbagast, ikke helt skjønner selv hva han sier tror jeg.. Vil tippe at denne personen er rundt 16år

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 01 sep 06, 19:32

Opprinnelig postet av innvandrer
Opprinnelig postet av denialsander
Les. f.eks. denne saken, som handler om Katrine Bråtane som ble 100% invalid. Forsikringsselskapet måtte punge ut med 10,1 MILLIONER KRONER.  Tror du forsikringsselskapet må betale ut 10,1 millioner kroner for at Katrine Bråtane skal leve fett resten av livet på de kronene? Neppe. Det er for å gi henne et fullverdig liv.
Her griper du vel egentlig fatt i kjernen av hva han prøver å si.
Hvis man helt objektivt, og uten å la følelsene ta overhånd m.h.t. tragedien til Enerly (som i seg selv ikke er værre en mange andre i samme situasjon), så kan det føles etisk feil at noen må kjempe 10 år i rettsystemet for å kunne leve det verdige livet, mens andre igjen får penger inn via diverse aksjoner som i tilfellet Enerly. Det gjør ikke Rabbagast til en dårlig person av den grunn. Personer uten kjendis status har ikke den muligheten til å profilere seg som kjendiser, og det medfører en skjevhet i generøsiteten fra de som gir. Det er faktisk en god gest at man ønsker alle ett verdig liv.
Når det er sagt, så har jeg tro på at Enerly fondet vil bli brukt til akkurat disse tingene (hjelpe andre i samme situasjon) på sikt.


Du sammenlikner epler og gråstein. ;)

Katrine Bråtane ble utsatt for en trist ulykke og ble rævkjørt av forsikringsselskapet som håpet ho bare skulle holde kjeft og ta til takke med niks og nada.

Dagfinn Enerly ble utsatt for en skade i yrket sitt. Men fordi staten er like ræva som forsikringsselskapet til Katrine Bråtane har han ikke på langtnær samme økonomiske muligheter som det hun har.

Fordi systemet er skeivt - og fordi han er kjent - blir det så voldsomt mye oppstyr rundt Enerly...

IIKKE nødvendigvis fordi han er kjendis - men fordi han er utsatt for FORSKJELLSBEHANDLING!

Det er også derfor NISO kjemper for at forsikringsselskaper skal kunne dekke skader, og for å få staten til å ta ansvar i forhold til yrkesskadeerstatninger på toppidrettsutøvere som fotballspillere.

Jeg tror, at dersom Enerly hadde hatt en normal forsikring og at staten dekket litt mer enn den gjør i dag, så ville ikke det vært behov eller påtrykk for å donere så voldsomt mye penger til Enerly... Det som opprører folk er urettferdighet og forskjellsbehandling. Heldigvis...

Rabbagast (bare nick`et sier vel litt om hva han vil) drar sammen litt fakta, litt fiksjon og klarer å få folk til å reagere.

Mine to cent. Igjen. Men nå skal jeg holde kjeft i tråden her og bare håpe at den dør av seg selv.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 01 sep 06, 23:27
PANG!

---------------------------

Vin og blomster på bordet...


rabbagast

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 sep 06
Innlegg: 13

Lagt til: 02 sep 06, 01:49
Helt enig i at Enerly er en del av forskjellsbehandling ja, men på en stikk motsatt måte enn det du tenker på. Og jeg er en nøytral part, jeg er ikke fra Fredrikstad, og ei heller FFK-fan (men har dem på en god 2. plass), så jeg ser kanskje saken fra en Litt annen side enn de fleste andre her. Jeg, og flere fra Fredrikstad, også harde FFK-fans, har snakket en del om dette, og vi er alle enige. Forventet ikke at alle her skulle være enige, men ville jo se synspunktene til deltakere på dette forumet. Sånn ser jeg, og mange andre, på denne saken. Er i det minste et par andre her inne som er enig i mye av det jeg sier og mener, uten at jeg har tall på hvor mange som er imot.
En annen ting jeg ikke har tatt frem, er jo at Enerly -med all den medieoppmerksomhet han har fått rundt tragedien, kunne ha satt mye mer fokus på de andre rundt i landet som deler den samme skjebnen. Spiller ingen rolle om man er fotballspiller i tippeligaen eller avisbud, ingen burde ha mer rett på støtte enn andre. Det burde alle her vite, selv om Enerly har vært FFK-spiller.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 02 sep 06, 02:35

Opprinnelig postet av rabbagast
Jeg, og flere fra Fredrikstad, også harde FFK-fans, har snakket en del om dette, og vi er alle enige. Forventet ikke at alle her skulle være enige, men ville jo se synspunktene til deltakere på dette forumet. Sånn ser jeg, og mange andre, på denne saken.

Huff...å bruke andre, med samme meninger som seg selv, som et argumenter er bare helt latterlig. Skjønner godt at du synes det er moro å diskutere og kverulere, men du bør finpusse teknikken litt først:

1. Sett deg inn i det du skal diskutere.
2. Prøv å skjule trollinga litt bedre.

Det er sikkert mulig du har et poeng, men du klarer jo ikke å få det fram i det heletatt når du ikke klarer å diskutere fakta. Litt synd egentlig, for det er jo egentlig en liten verdidiskusjon: "Skal folk som befinner seg i en forferdelig situasjon ha muligheten til å få hjelp fra venner, kjente og arbeidsgiver til å komme seg ovenpå, eller skal de bare godta situasjonen?"

*synk tråd*

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 02 sep 06, 10:45
Selv om jeg er lei alt Enerly-oppstyret, er jeg mye mer lei denne tåpelige tråden her. Som folk påpeker har den sklidd ut i bare kverulering og tull, og det faktiske grunnlaget for å diskutere rundt saken har fullstendig blitt borte i alt tullet.

Hva om mods tar grep og stenger tråden?

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 02 sep 06, 10:53
Det er mye raringer blandt FFK-supportere gett,og da snakker vi ikke først og fremst om rabbagast.

---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


rabbagast

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 sep 06
Innlegg: 13

Lagt til: 02 sep 06, 10:58

Opprinnelig postet av Snæbbis
Selv om jeg er lei alt Enerly-oppstyret, er jeg mye mer lei denne tåpelige tråden her. Som folk påpeker har den sklidd ut i bare kverulering og tull, og det faktiske grunnlaget for å diskutere rundt saken har fullstendig blitt borte i alt tullet.

Hva om mods tar grep og stenger tråden?

Og det er ikke jeg som kverulerer, jeg sier ting som det er, de som kverulerer er de som vrir og vender på det jeg sier, og kaller mine innlegg for meningsløse, når deres innlegg ikke klarer helt å motsi det jeg sier.


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 02 sep 06, 11:05
Du har helt rett rabbagast. Det sies i denne tråden at folk skal kunne mene det de vil, men det gjelder som vanlig så lenge de er enige med dem.

Jeg skjønner hva du mener, og jeg vet også om flere som er enige med deg.

---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 02 sep 06, 11:37
Opprinnelig postet av en enkel sjel kalt rabbagast

Og det er ikke jeg som kverulerer, jeg sier ting som det er, de som kverulerer er de som vrir og vender på det jeg sier, og kaller mine innlegg for meningsløse, når deres innlegg ikke klarer helt å motsi det jeg sier.



Inleggene dine er jo ikke mer enn synsing og egne meninger, noe som er helt lov, men det blir bare latterlig når du påstår at du sier ting som du er.

Mulig du gjør det stort i diskusjonene i norsktimen, men når det hadde vært litt kjekt med litt fakta i argumentasjonsrekka di, så faller du stygt igjennom.



 

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


rabbagast

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 sep 06
Innlegg: 13

Lagt til: 02 sep 06, 12:02
Ser jo på dine innlegg at du er mer opptatt av å kritisere meg enn å skrive noe saklig ang det jeg startet diskusjonen om. Det er ikke min skyld at denne debatten har tatt denne retningen, det er folk som ikke klarer å diskutere på en skikkelig måte uten å henge seg opp i usakeligheter og ha det morro med å kritisere andres innlegg. Skal ikke noen pirke på rettskrivingen min?

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 02 sep 06, 12:14

Opprinnelig postet av rabbagast
Ser jo på dine innlegg at du er mer opptatt av å kritisere meg enn å skrive noe saklig ang det jeg startet diskusjonen om. Det er ikke min skyld at denne debatten har tatt denne retningen, det er folk som ikke klarer å diskutere på en skikkelig måte uten å henge seg opp i usakeligheter og ha det morro med å kritisere andres innlegg. Skal ikke noen pirke på rettskrivingen min?

Hei Rabbagast.

Dette har jeg selv opplevd på en annen tråd her inne, utrolig mange som ikke tåler å bli tråkket på tærne her inne. Moderator burde vært strengere mot slike som prøver å stoppe kjeften på en bare fordi en er saklig og har sin egen mening.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 02 sep 06, 12:26
Jeg må si at jeg ikke syns dine innlegg på Ultras-tråden bestandig er det mest saklige synet ffk-4ever, ei heller rabbagast i denne tråden. greit at dere føler dere angrepet for deres meninger, men hva med å gå gjennom sine egne innlegg et par ganger til og faktisk se hvor mye svada dere har spydd ut?

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 02 sep 06, 13:10

Opprinnelig postet av rabbagast
Ser jo på dine innlegg at du er mer opptatt av å kritisere meg enn å skrive noe saklig ang det jeg startet diskusjonen om.


Når du går inn å registrerer deg ene og alene for å komme med den smålige synsinga di, uten å gidde bruke tråden der dette temaet allerede har blitt diskutert, så understreker du bare argumentene mine. Jeg synes jeg har kommet med nok saklige argumenter, i motsetning til deg.

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340