Husk meg
Brukernavn
Passord

Vålerenga vs. FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 9 9

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 11 sep 06, 15:18
Endret: 11 sep 06, 15:22
Har faktisk sett kampen på nytt igjen på opptak i dag, og sitter igjen med et mer positivt inntrykk enn jeg gjorde fra tribunen på Ullevaal i går. Det er faktisk ikke veldig stor kvalitetsforskjell mellom lagene, egentlig nokså jevnt. En merkelig fotballkamp når du tenker på resultatet. Det er først etter det er spilt 80 minutter at vi gir opp og faller fra hverandre. Vålerenga skaper før det få målsjanser, men er uhyre effektive og ikke minst scorer målene sine på psykologisk viktige tidspunkter. De største sjansene som det ikke blir mål av er det vi som skaper, og i perioder klarer vi også å skape et greit trykk på Enga. Men får ikke uttelling.

Szekeres var heller ikke så fryktelig som mange skal ha det til, selv om han har en del svake pasninger. Piiroja var også litt mer uryddig enn vanlig. Kanskje preget litt av masken sin? Ellers var det litt tydelig at vi manglet spillere med hurtighet offensivt, særlig til å komme rundt på kantene og i innleggsposisjon. Toth får det veldig vanskelig når ballen blir slått opp høyt mot han fra sentralt bak i banen. Da vant VIF-stopperne det meste. Toth må få ballen oftere inne i boksen, og da må vi mer rundt på kantene. Spillerne for øvrig presterte helt på det jevne, verken veldig bra eller veldig dårlig.

Men alt i alt ingen horribel kamp fra vår side, bortsett fra resultatet. Vålerenga sitt første mål kom jo også etter et feilaktig idømt frispark, men synes verken på 0-1, 1-2 eller 1-3 spillerne gav opp, men isteden reiste seg og viste moral. Bare litt tilfeldigheter at det til slutt endte så stygt som det gjorde. Men de to siste målene var veldig unødvendig å slippe inn...

Hadde Szekeres sin heading i tverrliggeren og ned på streken ca 20 minutter før slutt gått i mål, ville vi sikkert fått et massivt FFK-press for en utligning.... Det blir selvsagt mye om og hvis, men det viser at det faktisk er små marginer. Dette var i en god FFK-periode, og sekundet etter kontrer VIF og punkterer kampen med 4-1. Før dette flyttet vi mange mann i angrep og hadde flere helhjertede forsøk. Naivt? Jo, kanskje, men vi måtte jo risikere litt i dette tilfellet.

Vi opplevde for øvrig litt av den samme type merkelig kamp i forrige møte, hjemme mot Start. Vi vant hele 4-0, men det var heller ingen kamp hvor vi var overlegent bedre enn motstanderen. Men vi hadde marginene med oss, var veldig effektive og scoret på viktige tidspunkter. Mot Vålerenga opplevde vi omtrent det samme, bare motsatt vei. Sånn er fotballen...

Det er ikke noe vits å svartmale situasjonen etter dette.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 11 sep 06, 15:22
Etter min mening går vi ut altfor defensivt, og har minimalt trøkk framover på banen. Vi skulle etter min mening gått ut med 4-3-3 sånn som vi gjør hjemme på stadion, og satt press på VIFs bakre firer. Sånn som vi spilte fikk VIFs firer ligge så høyt de ville, og dermed fikk VIF det avgjørende overtallet for å vinne nesten alt av dueller.

Hadde vi gått ut med 4-3-3, med to rene vingspillere ville vi fått andre effekter:
 - VIFs forsvar ville fått store problemer med høyden på banen, siden vårt angrep ville skapt store flater på sidene med spillere som er gode en mot en
 - VIF ville dermed fått mer strekk i laget, sånn at vår midtbane ville få mye mer rom å jobbe på
 - Vi hadde produsert mye mer sjanser og ditto muligheter for mål
 - VIF ville få store problemer i angrep i og med at avstanden fra spissene til midtbanen deres allerede ver svært stor
 - VIF ville ha fått mye færre dødballer mot oss

Etter det jeg kunne se spilte VIF med henblikk på dødballer, for deres angrepsspill var enkelt og simpelt inntil det absurde fram til 3-1. De satser på dødballer og overganger, sånn som 70% av alle andre norske kjipe lag spiller.

Jeg tror ikke det var så stor forskjell i tenningsnivået som folk vil ha det til, men vi hadde rett og slett ikke den formasjonen som gjorde det mulig å slå VIF. Når formasjonen ikke er på plass er det vanskelig, uansett tenningsnivå. Jeg tror vi kan si at formasjonen gjorde hver spiller dårligere istedet for at den gjorde hver spiller bedre, som jo er målet med taktikk...

Eggen må ta kritikk for denne kampen, det er jeg helt enig i. Kritikk for feighet, rett og slett.

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 11 sep 06, 16:27

Det var da ikke noe å si på formasjonen igår? Vi var ikke noe svakere enn Enga, hadde vel så mye banespill og sjanser som dem helt fram til det av flere årsaker bare kollapset det siste kvarteret!

Men igår hadde vi rett å slett ikke marginene på vår side... Ingen hadde klaga om Skuddet til Simen og headingen til Tamasz hadde gått inn, samtidig som dem ikke hadde fått det billige frisparket før 1-0 og at de hadde fått annulert 2-1 ¨målet.. Da hadde du og mange andre hylla Eggen for formasjon og taktikk.... Igår var rett å slett de aller fleste marginene MOT FFK... Sånne dager kommer innimellom..

Jeg opplevde en slik med Liverpool på lørdag også, selv om den var eeeeenda mer ekstrem.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 11 sep 06, 16:33
Opprinnelig postet av Costanza
Har faktisk sett kampen på nytt igjen på opptak i dag, og sitter igjen med et mer positivt inntrykk enn jeg gjorde fra tribunen på Ullevaal i går. Det er faktisk ikke veldig stor kvalitetsforskjell mellom lagene, egentlig nokså jevnt. En merkelig fotballkamp når du tenker på resultatet. Det er først etter det er spilt 80 minutter at vi gir opp og faller fra hverandre. Vålerenga skaper før det få målsjanser, men er uhyre effektive og ikke minst scorer målene sine på psykologisk viktige tidspunkter. De største sjansene som det ikke blir mål av er det vi som skaper, og i perioder klarer vi også å skape et greit trykk på Enga. Men får ikke uttelling.

Szekeres var heller ikke så fryktelig som mange skal ha det til, selv om han har en del svake pasninger. Piiroja var også litt mer uryddig enn vanlig. Kanskje preget litt av masken sin? Ellers var det litt tydelig at vi manglet spillere med hurtighet offensivt, særlig til å komme rundt på kantene og i innleggsposisjon. Toth får det veldig vanskelig når ballen blir slått opp høyt mot han fra sentralt bak i banen. Da vant VIF-stopperne det meste. Toth må få ballen oftere inne i boksen, og da må vi mer rundt på kantene. Spillerne for øvrig presterte helt på det jevne, verken veldig bra eller veldig dårlig.

Men alt i alt ingen horribel kamp fra vår side, bortsett fra resultatet. Vålerenga sitt første mål kom jo også etter et feilaktig idømt frispark, men synes verken på 0-1, 1-2 eller 1-3 spillerne gav opp, men isteden reiste seg og viste moral. Bare litt tilfeldigheter at det til slutt endte så stygt som det gjorde. Men de to siste målene var veldig unødvendig å slippe inn...

Hadde Szekeres sin heading i tverrliggeren og ned på streken ca 20 minutter før slutt gått i mål, ville vi sikkert fått et massivt FFK-press for en utligning.... Det blir selvsagt mye om og hvis, men det viser at det faktisk er små marginer. Dette var i en god FFK-periode, og sekundet etter kontrer VIF og punkterer kampen med 4-1. Før dette flyttet vi mange mann i angrep og hadde flere helhjertede forsøk. Naivt? Jo, kanskje, men vi måtte jo risikere litt i dette tilfellet.

Vi opplevde for øvrig litt av den samme type merkelig kamp i forrige møte, hjemme mot Start. Vi vant hele 4-0, men det var heller ingen kamp hvor vi var overlegent bedre enn motstanderen. Men vi hadde marginene med oss, var veldig effektive og scoret på viktige tidspunkter. Mot Vålerenga opplevde vi omtrent det samme, bare motsatt vei. Sånn er fotballen...

Det er ikke noe vits å svartmale situasjonen etter dette.


Godt sagt.  Selv om det var vondt og frustrerende å se kampen i går.  Det hjelper alltid å få ting litt på avstand og se ting på nytt.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 11 sep 06, 16:41
Syntes vi var jevngode med Vif i første ja. Hadde virkelig trua på det når vi gikk til pause. Men så kom Fredheim Holm inn, og da tenkte jeg med skrekk og gru på hvordan PAC og Tamas skulle hamle opp med ham. Fikk følelsen av at det dukka opp mange tanker hos alle på banen, og Plankehaugen var også veldig stille de første 10 av 2.omg. Det var når også VIF skjønte at backene våre var rundingsbøyer der de kunne bombardere feltet vårt at vi tapte kampen.

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 sep 06, 17:01
Endret: 11 sep 06, 17:04
Opprinnelig postet av Asgeir
Eggen må ta kritikk for denne kampen, det er jeg helt enig i. Kritikk for feighet, rett og slett.

Jeg er helt enig med det du skriver. Får se om jeg orker å skrive et lengre innlegg for jeg mener helt klart at dette må Eggen ta på sin kappe. Starteleveren var en taktisk skivebom, og at han ikke gjør noen grep under kampen før det er for sent er helt utrolig. Tarik trippet langs sidelinjen fra fløyta gikk, så han var tydelig fit for fight. Burde nok vært byttet inn allerede før pause. Kanskje allerede etter halvtimen.

Det var så utrolig tydelig at vi manglet fart på topp. Kantspillerne våre maktet ikke å rundebackene for å slå innlegg. De lange ballene opp mot Toth i duell med to hodesterke midtstoppere ble barnemat for VIF-forsvaret. Mangelen på fart gjorde at VIF kunne stå høyt uten noen risiko i det hele tatt. Rett og slett utrolig at Eggen ikke klarte å spå dette, og enda mer utrolig at han ikke gjorde grep under kampens gang når man så det ikke fungerte.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 11 sep 06, 20:05

Ingen som er enig med meg i at Rami gjør en slett jobb på både det 1. og 2. målet? Det 3. har han jo bortforklart med skade så den er grei...

Når det gjelder taklingen til Brenne som førte til frispark og 1-0 målet var det ingenting å si på at dommern blåser på den! Det var 90% mann og 10% ball. Så den mange ganger i reprise på TV2 og det er ingen tvil!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 11 sep 06, 20:11
Opprinnelig postet av Kent

Ingen som er enig med meg i at Rami gjør en slett jobb på både det 1. og 2. målet? Det 3. har han jo bortforklart med skade så den er grei...

Når det gjelder taklingen til Brenne som førte til frispark og 1-0 målet var det ingenting å si på at dommern blåser på den! Det var 90% mann og 10% ball. Så den mange ganger i reprise på TV2 og det er ingen tvil!



Rami kunne gjort det bedre. OK? ;)

Her er litt av forklaringen fra resultatet i går: Alle mann i angrep!

Vi lot oss inspirere av feil lag. ;)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 11 sep 06, 20:19
Opprinnelig postet av Kent

Ingen som er enig med meg i at Rami gjør en slett jobb på både det 1. og 2. målet? Det 3. har han jo bortforklart med skade så den er grei...

Når det gjelder taklingen til Brenne som førte til frispark og 1-0 målet var det ingenting å si på at dommern blåser på den! Det var 90% mann og 10% ball. Så den mange ganger i reprise på TV2 og det er ingen tvil!


Jeg er i alle fall ikke enig i at han gjorde noen slett jobb på 1-0. Med flaks hadde han tatt den, men det er veldig vanskelig når en spiller får en liten touch på ballen så nære mål. Da vil jeg sette et større spørsmålstegn til 2-1. Greit nok at han kanskje burde hatt frispark, men har han egentlig noe der ute å gjøre? Der det er flust med spillere i duell?

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 12 sep 06, 10:20
Constanza oppsummerer dette helt perfekt for min del.  Jeg gikk ut fra Ullevål med veldig blandede følelser og var ikke langt nær så skuffet som man skal være ved 5-1 tap.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 12 sep 06, 10:32
Fatter ikke enda hvorfor Eggen måtte forandre på lagoppsettet som fungerte bra. Greit at han måtte sette inn en istedenfor Berti....men flytte spillere så mye, var vel ikke det smarteste han har gjort.

Klokkesvingen

Knøttespiller
Ble medlem: 14 jul 05
Innlegg: 25

Lagt til: 12 sep 06, 11:57

Haugen hadde aldri vært så bra som den var uten Zoran!

Bra han gikk fram og tok ansvar!!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 sep 06, 12:45
Opprinnelig postet av Klokkesvingen

Haugen hadde aldri vært så bra som den var uten Zoran!

Bra han gikk fram og tok ansvar!!



Helt enig. Zoran er en sinnsyk dynamo (dinamo? ;-)...

Hvis Zoran kan kritiseres for noe så må det være at han bør senke ambisjonsnivået noe og konsentrere seg om den delen av tribunen som er med, og ikke den delen som IKKE er med.

Det er nå engang bare sånn at ikke alle vil være med på å stå under hele kampen. Og i dette tilfellet var det åpenbart mange fra hovdetribuna som hadde tatt turen, og da er det begrensa hva det er mulig å få til, uansett hvor sinnsykt det hadde vært med hele VG med på opplegget.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 12 sep 06, 12:49

Opprinnelig postet av Tiger
Fatter ikke enda hvorfor Eggen måtte forandre på lagoppsettet som fungerte bra. Greit at han måtte sette inn en istedenfor Berti....men flytte spillere så mye, var vel ikke det smarteste han har gjort.

 

Det er kanskje av den grunn vi sliter sånn på bortebane i år, nettopp pga at Eggen skal exprimentere hele tiden på bortebane. Tom i cupkampen mot Kongsvinger prøvde han på en ny taktikk som slo aldeles feil. Exprimentere gjør man i treningskamper, ikke i serie- eller cupkamper....

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Gmail ? Send meg en e-post...


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 12 sep 06, 21:39

Tilbake til vålerenga kampen... Det vi tapte på var venstre siden vår. Vi savnet rett og slett Bertie. Szekeres gjør jobben deffensivt men er ikke like mye med opp som Bertie. Husker dere hvordan Kvisvik herjet i cupkampen mot enga? Det var fordi Bertelsen var veldig delaktig på siden av han. Og han opptok en midtbanespiller. Dette klarer ikke Szekeres, og derfor får vi ikke like mange involveringer av Kvisvik, og da også Toth. Dette er hovedproblemet i følge meg! I tillegg mister vi hurtigheten på topp.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 12 sep 06, 21:41
Opprinnelig postet av ffkmats

Tilbake til vålerenga kampen... Det vi tapte på var venstre siden vår. Vi savnet rett og slett Bertie. Szekeres gjør jobben deffensivt men er ikke like mye med opp som Bertie. Husker dere hvordan Kvisvik herjet i cupkampen mot enga? Det var fordi Bertelsen var veldig delaktig på siden av han. Og han opptok en midtbanespiller. Dette klarer ikke Szekeres, og derfor får vi ikke like mange involveringer av Kvisvik, og da også Toth. Dette er hovedproblemet i følge meg! I tillegg mister vi hurtigheten på topp.



Godt poeng, vi mistet mye hurtighet i forsvaret samt berties livsfarlige og lynraske innlegg på vingen, desverre er det ikke så mange som kan erstatte bertie uansett i tippeligaen.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


alansmith

Knøttespiller

Ble medlem: 21 apr 04
Innlegg: 51

Lagt til: 12 sep 06, 22:04
Endret: 12 sep 06, 22:06
Opprinnelig postet av Asgeir
Opprinnelig postet av Klokkesvingen

Haugen hadde aldri vært så bra som den var uten Zoran!

Bra han gikk fram og tok ansvar!!



Helt enig. Zoran er en sinnsyk dynamo (dinamo? ;-)...

Hvis Zoran kan kritiseres for noe så må det være at han bør senke ambisjonsnivået noe og konsentrere seg om den delen av tribunen som er med, og ikke den delen som IKKE er med.

Det er nå engang bare sånn at ikke alle vil være med på å stå under hele kampen. Og i dette tilfellet var det åpenbart mange fra hovdetribuna som hadde tatt turen, og da er det begrensa hva det er mulig å få til, uansett hvor sinnsykt det hadde vært med hele VG med på opplegget.
Jeg satt litt bortenfor Plankehaugen, og bak oss klaga to gamle damer hver gang vi reiste oss! "Vi skal se på kampen vi se!" sa de hele tiden. Det var forresten utrolig irriterende at de hylte og skreik hver gang noe skjedde og klaga hele tiden på spillet! Nei, hold dere hjemme, gæmmlisser! ;) Zoran gjør forresten en kjempejobb! :)

---------------------------

Heia Fredrikstad!
Midtre halvdel 2006 ;)


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 13 sep 06, 02:21
Noen som vet hvor mange vi var på Ullevål ? (nå snakker jeg bare om FFK-fans..)

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Gmail ? Send meg en e-post...



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 9 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340