Husk meg
Brukernavn
Passord

Riise mister kval-kamper, Bertie inn?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 aug 06, 16:53
Leser på vg.no at John Arne Riise er ute i tre uker etter skaden han fikk i går mot Sheffield United.

Hvem blir ny venstreback for Norge i de viktige EM kval-kampene mot henholdsvis Ungarn (borte) og Moldova (hjemme)?

Etter min menig (og helt objektivt) synes jeg Trond Erik Bertelsen er mannen det bør satses på. Han har også hatt en stigende formkurve for oss og vært meget god de siste kampene. Har spilt mange kamper på internasjonalt nivå gjennom U21-landslaget hvor han har vært fast i flere år. Har også gjort det bra de 3 a-landskampene han fikk sjansen.

Tror kanskje Hareide velger Marius Johnsen, men jeg mener Bertelsen både har større potensiale og med sin hurtighet har mer "internasjonalt snitt".

Hadde vært morsomt med en FFK-spiller i startoppstillingen i EM-kvalkamp!

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 aug 06, 17:01
Hadde vært gøy med Berti på landsen igjen. Han er en spiller som er litt ulik de som alerede er i den posisjonen, både raskere, har bedre innlegg etter min mening, vel har sett berti prøve og crosse ovver klubb hus taket noen ganger. Men når har treffer riktig pleier det og bli farlig. Elers syns jeg faktisk Tarik skal få muligheten til å kjenne på A.Landslags miljøet, han er form spiller, blant de beste norske spissene og før eller sener kommer han jo til å bli tatt ut, derfor er det viktig at han får kjenne på nivået.

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 20 aug 06, 17:37
tarik er god nok for landslagstroppen allerede nå, problemet er at vi ikke har kultur i norge som tilsier at en så ung og urutinert spiller får sjansen. kanskje når han nærmer seg 20...

bertie og johnsen stiller rimelig likt. med johnsen får norge en helt OK back som presterer stabilt og trygt. med bertie får man (foreløpig) en spiller som varierer fra glimrende til horribelt. bertie på sitt beste er klart bedre enn johnsen, men må vise til mer stabilitet før han kan tiltre backplass på landslaget...

---------------------------

FFK på øvre halvdel!


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 20 aug 06, 17:57
Håper du mener 30.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 aug 06, 17:59
Tarik må nok hvert fall få noen flere U21-landskamper under beltet og briljere der litt før han i det hele tatt blir aktuell for Hareide. Synd at han måtte melde forfall til Estland-kampen nylig.

Husk at på U21-landslaget er nest yngste spiller to år eldre enn Tarik!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 21 aug 06, 11:14

Jeg også mener at Bertil er det beste alternativet nå som Riise er ute.

Han blir nok uansett med i troppen hvis han fortsetter sånn han gjør nå..


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 21 aug 06, 13:03
Opprinnelig postet av Costanza
Leser på vg.no at John Arne Riise er ute i tre uker etter skaden han fikk i går mot Sheffield United.

Hvem blir ny venstreback for Norge i de viktige EM kval-kampene mot henholdsvis Ungarn (borte) og Moldova (hjemme)?

Etter min menig (og helt objektivt) synes jeg Trond Erik Bertelsen er mannen det bør satses på. Han har også hatt en stigende formkurve for oss og vært meget god de siste kampene. Har spilt mange kamper på internasjonalt nivå gjennom U21-landslaget hvor han har vært fast i flere år. Har også gjort det bra de 3 a-landskampene han fikk sjansen.

Tror kanskje Hareide velger Marius Johnsen, men jeg mener Bertelsen både har større potensiale og med sin hurtighet har mer "internasjonalt snitt".

Hadde vært morsomt med en FFK-spiller i startoppstillingen i EM-kvalkamp!


Bra i de 3 kampene han har fått ?? Mot USA var han rundingsbøye de luxe. Og han var ikke god i den første kampen der borte heller ( husker ikke hvilket lag det var ).

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 22 aug 06, 15:11
Endret: 22 aug 06, 15:11
Bertelsen kom hvert fall med i troppen :)

Men mistenker at Marius Johnsen står foran i køen.

Og ja, Bertelsen var jo den eneste sammen med Vaagan Moen som fikk skryt etter USA-oppholdet. Han fikk også en del positiv omtale etter Senegal-kampen.

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 22 aug 06, 22:46

[quote=Costanza]
Men mistenker at Marius Johnsen står foran i køen.
quote]

ække no problem det. Bjørkøy har har fått i oppgave og grisetaklen noe så langt ut av landslagstroppen hardt te helga..

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340