Husk meg
Brukernavn
Passord

Høili makes a comeback!

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 14 aug 06, 18:52
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg husker godt alle de som ønsket Høili dit pepper`n gror. Drit og dra Høili, men det er ikke mine ord. Har aldri hengt meg på den galloppen der.

Det var jo helt berettighet kritikk. Høili la press på klubben i stadionsaken og oppførte seg som en liten unge som ikke fikk viljen sin.

Heldigvis har han endelig kommet på bedre tanker!

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 aug 06, 18:53
Endret: 14 aug 06, 18:54

Til dere som ikke vet det, Terje Høili var lenge i tvil om han ville bli med og vet dere hvem som gjorde at han sa ja?

Var nok ikke bare han i innvestorselskapet, men kona hans.

Det var faktisk hun som gjorde at dette ble mulig i følge NRK Østfold


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 14 aug 06, 19:08
Opprinnelig postet av Patrioten

Til dere som ikke vet det, Terje Høili var lenge i tvil om han ville bli med og vet dere hvem som gjorde at han sa ja?

Var nok ikke bare han i innvestorselskapet, men kona hans.

Det var faktisk hun som gjorde at dette ble mulig i følge NRK Østfold



Kona til Høili må på sokkel foran nye stadion. Kona Til Høili Arena.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 14 aug 06, 19:14
Endret: 14 aug 06, 19:15
Eller Europris Arena. he,he!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 14 aug 06, 19:28
Opprinnelig postet av denialsander

Husk at FFK har jobbet, med et hjelpeløst resultat, med en aksjeemisjon ganske så lenge. Og allikevel mener du at FFK kunne gjort det bedre uten denne investorpoolen? 


Og hva så, om spillerne er verdsatt til 34 millioner?   Klubben vil fortsatt eie 50% av spillerrettighetene - og dermed også 50% av de potensielle inntektene.  Hvilken verdi ville klubbens spillere vært for klubben dersom vi rykker ned? Har du i det hele tatt vurdert den tanken?

Selvsagt vil en klubb med relativt skranten økonomi være nødt til å takke ja hvis de får et bra tilbud... Kanskje klubben kunne satt seg på sin høye hest og krevd 50 millioner for 50% av spillerrettighetene. Kanskje klubben hadde fått 0, zip, zero, nada fra denne investorgruppen... Hvem hadde vært lurest da?

Med mindre du er en innsider som har sett avtalen, velger jeg å se positivt på den helt til detaljene blir kjent.

Dersom det ikke hadde vært et økonomisk motiv hadde de kanskje valgt å kalle det "sponsorpool" og ikke en "investorpool"? Selvsagt har enhver investor et økonomisk motiv!  Det er bare i et halvslitent arbeiderparti-hode det lukter av farlige greier...

Hva galt har forøvrig investorene i Brann gjort?  De har skaffet spillere (iallefall en) til Brann som har holdt klasse - og i tillegg tjent penger på det...

Kort sagt: Jeg synes du virker veldig naiv i denne sammenhengen - og det lukter møllkuler av tankegangen din.

Mulig jeg er litt for skarp nå, men jeg er så innih____tes lei folk som skyter skarpt, fra hofta - UTEN å egentlig vite hva de snakker om.

Er det noe FFK har nok av, så er det grinete besserwissere....  (uten at du nødvendigvis fortjener å treffe den kategorien, men det virker unektlig som at du iallefall sneier godt innom der...)

 

 

Rykke ned? Det er vel overhodet ikke tema. FFK rykker ikke ned. Hvor har du det fra?

halvslitent arbeiderparti-hode det lukter av farlige greier... / Naivitet? / Møllkuler? Nå får du skjerpe deg. Det sier vel litt om ditt tankegods når du klarer å lire av deg sånt piss.

Hvis du er lei folk som snakker om ting uten å vite hva de snakker om, så faller det jo tilbake på deg. Fordi jeg bygger min mening på hva som faktisk står i artikkelen, skrevet i flere medier i dag. Akkurat som du gjør det. I såfall er det vel heller du som er naiv i denne saken. Det klubben har gjort er å selge halvparten av spillerrettighetene for 17 millioner. Dette er å selge seg billig. Nesten som å gi bort penger.

Når det gjelder grinete besserwissere, kan jeg minne om att klubben består av mange medlemmer med forskjellige meninger, mange av dem fornuftige og. Skal ikke kimse av dem. Bare bra att folk har forskjellige meninger. Men når det gjelder hvilken kategori du kommer inn under, må det vel bli en av gutta i "Lange flate Ballær". Har ikke helt bestemt meg for hvem av dem enda. Mulig du er "han som ikke har pult", eller han andre med den morsomme barten. Og dette gjelder vel for flere av de som skriver her inne.  


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 14 aug 06, 21:05

Takk til Høili og de andre investorene og Tom K  og Morgan.

Det hjelper ofte med litt profensjonell hjelp slik at ting ordner seg.

Tror ingen bør bekymre seg over at Høili gjør dette for å tjene penger,   det blir jo bare små rusk å regne for han.

Derfor er det fint at han har mere enn  50 % av dette selskapet.

 

Om de skulle tjene på det så , har sannsynligvis dette medført at også FFK som klubb har gjort en god jobb både spillemessig i fremtiden og at de fortsetter å produsere flere "tarkiker" eller kjøper riktige spillere som kan selges. 

Håper dette samarbeidet vil vare i flere tiår, jeg tror vi kommer til å få mange fine stunder på den nye stadion etter denne innsprøytningen.

Håper Høili også tegner seg i emisjonen i FFK sport i samme slengen slik.

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 aug 06, 21:50
Men først måtte han spørre kona om lov, skriver http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.841227

JH382

Juniorspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 126

Lagt til: 14 aug 06, 21:55
Godt han fikk lov da...

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 aug 06, 21:55
Se Morgan og Terje Høili om spillerpoolet http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/69344

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 14 aug 06, 22:00
Endret: 14 aug 06, 22:02
Opprinnelig postet av Costanza

Det var jo helt berettighet kritikk. Høili la press på klubben i stadionsaken og oppførte seg som en liten unge som ikke fikk viljen sin.


Dette var iallefall mediebildet som ble dannet den gangen. Var nok, og er nok fortsatt en del ting/sider som ikke har blitt belyst i den saken. Synes uansett han gikk bort med flagget til topps, ved å gi bort sine aksjer i FFK-eiendom. Han mente vel den gangen at flere av de involverte i ASA´et hadde en egen agenda i stadionsaken som følge av styre-poster i involverte parter, og det er jo sant.
Vet ikke hvor barnslig det er å ikke ville forhandle med de samme menneskene om å fortsette å bidra som hovedsponsor rett i etterkant av en såpass sår og brutal konflikt.

Høili har iallefall vist at han ikke bidrar for egen vinnings skyld. Betryggende det, med tanke på at han nå eier ca 25% av spillerstallen  vår.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 aug 06, 22:06

Kanskje vi kan takke media for at Terje Høili gikk inn i FFK igjen etter all negativ kritikk mot Morgan.

Var dette et svar på tiltale, eller en støttende hånd til Mr. Morgan Kane, hva tror dere, virker dette logisk?


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 14 aug 06, 22:10
Opprinnelig postet av Patrioten

Kanskje vi kan takke media for at Terje Høili gikk inn i FFK igjen etter all negativ kritikk mot Morgan.

Var dette et svar på tiltale, eller en støttende hånd til Mr. Morgan Kane, hva tror dere, virker dette logisk?



Tror Høili har vært inne lenger. Morgan har nok snakket med han om dette siden han ble ansatt i jobben.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 14 aug 06, 22:21
Opprinnelig postet av seal_dm
Opprinnelig postet av denialsander

Husk at FFK har jobbet, med et hjelpeløst resultat, med en aksjeemisjon ganske så lenge. Og allikevel mener du at FFK kunne gjort det bedre uten denne investorpoolen? 


Og hva så, om spillerne er verdsatt til 34 millioner?   Klubben vil fortsatt eie 50% av spillerrettighetene - og dermed også 50% av de potensielle inntektene.  Hvilken verdi ville klubbens spillere vært for klubben dersom vi rykker ned? Har du i det hele tatt vurdert den tanken?

Selvsagt vil en klubb med relativt skranten økonomi være nødt til å takke ja hvis de får et bra tilbud... Kanskje klubben kunne satt seg på sin høye hest og krevd 50 millioner for 50% av spillerrettighetene. Kanskje klubben hadde fått 0, zip, zero, nada fra denne investorgruppen... Hvem hadde vært lurest da?

Med mindre du er en innsider som har sett avtalen, velger jeg å se positivt på den helt til detaljene blir kjent.

Dersom det ikke hadde vært et økonomisk motiv hadde de kanskje valgt å kalle det "sponsorpool" og ikke en "investorpool"? Selvsagt har enhver investor et økonomisk motiv!  Det er bare i et halvslitent arbeiderparti-hode det lukter av farlige greier...

Hva galt har forøvrig investorene i Brann gjort?  De har skaffet spillere (iallefall en) til Brann som har holdt klasse - og i tillegg tjent penger på det...

Kort sagt: Jeg synes du virker veldig naiv i denne sammenhengen - og det lukter møllkuler av tankegangen din.

Mulig jeg er litt for skarp nå, men jeg er så innih____tes lei folk som skyter skarpt, fra hofta - UTEN å egentlig vite hva de snakker om.

Er det noe FFK har nok av, så er det grinete besserwissere....  (uten at du nødvendigvis fortjener å treffe den kategorien, men det virker unektlig som at du iallefall sneier godt innom der...)

 

 

Rykke ned? Det er vel overhodet ikke tema. FFK rykker ikke ned. Hvor har du det fra?

halvslitent arbeiderparti-hode det lukter av farlige greier... / Naivitet? / Møllkuler? Nå får du skjerpe deg. Det sier vel litt om ditt tankegods når du klarer å lire av deg sånt piss.

Hvis du er lei folk som snakker om ting uten å vite hva de snakker om, så faller det jo tilbake på deg. Fordi jeg bygger min mening på hva som faktisk står i artikkelen, skrevet i flere medier i dag. Akkurat som du gjør det. I såfall er det vel heller du som er naiv i denne saken. Det klubben har gjort er å selge halvparten av spillerrettighetene for 17 millioner. Dette er å selge seg billig. Nesten som å gi bort penger.

Når det gjelder grinete besserwissere, kan jeg minne om att klubben består av mange medlemmer med forskjellige meninger, mange av dem fornuftige og. Skal ikke kimse av dem. Bare bra att folk har forskjellige meninger. Men når det gjelder hvilken kategori du kommer inn under, må det vel bli en av gutta i "Lange flate Ballær". Har ikke helt bestemt meg for hvem av dem enda. Mulig du er "han som ikke har pult", eller han andre med den morsomme barten. Og dette gjelder vel for flere av de som skriver her inne.  

Interessant at du bare henger deg opp i mine spissformuleringer fremfor å ta tak i NOEN av poenga og problemstillingene og spørsmålene jeg setter frem...

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 aug 06, 22:36

Terje Høili har lagt Stadion saken bak seg og ser fram i mot den nye på Værste og håper han får en fin plass der. Se her etter 2 minutter og 50 http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/182268

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 aug 06, 22:45

Tas med på råd

Anders Beer utdyper hvordan den nye investeringsselskapet skal virke. - Vi åtte i styret regner med å bli tatt med på råd når spillere skal kjøpes og selges.

Få har blitt rike på å investere i norsk fotball. Stenmillionær Beer har heller ingen forhåpninger om raske penger:

- Dersom man skulle tjene penger på å selge en spiller, vil vel disse pengene pløyes tilbake i klubben. Dette er ikke noe vi skal tjene penger på, understreker han f-b.no


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 15 aug 06, 00:53

Synes virkelig det er flott at Terje Høili er tilbake skikkelig i FFK.

Har som skrevet flere ganger, følt at mye av profesjonaliteten i FFK forsvant med han.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06
Innlegg: 148

Lagt til: 15 aug 06, 11:22

Bare et lite spørsmål. Har Høili & co kjøpt rettighetene til ALLE FFK-spillerne eller kun de som inverstorpoolen har fått til klubben? Hvis FFK selger f.eks Tarik, hvor havner da millionene....?


matkri

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06
Innlegg: 135

Lagt til: 15 aug 06, 13:23

Høili får kun igjen penger for de spillerne som blir kjøpt nå! Om Tarik blir solgt, går pengene direkte til FFK.

 

Smart du


Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06
Innlegg: 148

Lagt til: 15 aug 06, 13:30

Er du helt sikker på det? Vet iallefall at det gjelder Kvisvik, Shaaban, Gerrbrand osv. Altså spillere som allerede er kommet til klubben gjennom resurser fra inverstorpoolen.

Og hvorfor skrives det flere steder at Høili & co har kjøpt 50 % av hele FFK stallen....?

Noen som kan svare meg helt sikkert på dette og som kanskje har en kilde/link å vise til?

Smart du....


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 15 aug 06, 15:08
Opprinnelig postet av matkri

Høili får kun igjen penger for de spillerne som blir kjøpt nå! Om Tarik blir solgt, går pengene direkte til FFK.

 

Smart du

 

Helt feil! I realiteten får Høili og investorgruppa 50 %, investorgruppa for Kvisvik 15 %, mens FFK klubb får 35 % av et salg av Tarik. Sånn kan det gå når klubben selger ut realverdiene i klubben, og blir mer og mer avhengig av "snille onkler".  Hva skjer ved neste korsvei? Skal klubbens eierandel av spillere senkes ytterligere?

I utgangspunktet er det jo et kjempebra tiltak av Høili, men hvorfor i alle dager skal de ha eierandel av spillerne? Dette virker mer som att de ser sitt snitt til å tuske til seg verdier fra en fattig klubb, som egentlig ikke har annet valg.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340