Husk meg
Brukernavn
Passord

Høili makes a comeback!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 14 aug 06, 12:55
Haha, hadde blitt en ufattelig nedtur om de nå vandrer avgårde og blåser halvparten av poolen på Espen Olsen ja

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 14 aug 06, 13:05

Men hva går avtalen ut på? Betyr dette att spillerpoolen stikker av med 50 % av fortjenesten av salg av eksisterende spillere? Eller er det bare snakk om de spillerne de kjøper nå for de 17 millionene? Synes ikke dette kom klart nok frem i artikkelen i FB.

Får da håpe att spillerpoolen ikke stikker av med 50 % av evt. salg av Mackie, Brenne, Shabaan, Tarik og Bertie. For i så fall er ikke denne avtalen fullt så god for FFK.


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 14 aug 06, 13:08
Opprinnelig postet av seal_dm

Men hva går avtalen ut på? Betyr dette att spillerpoolen stikker av med 50 % av fortjenesten av salg av eksisterende spillere? Eller er det bare snakk om de spillerne de kjøper nå for de 17 millionene? Synes ikke dette kom klart nok frem i artikkelen i FB.

Får da håpe att spillerpoolen ikke stikker av med 50 % av evt. salg av Mackie, Brenne, Shabaan, Tarik og Bertie. For i så fall er ikke denne avtalen fullt så god for FFK.

Vi får nok presentert avtalen bedre i kveld, men slik jeg ser det for meg, blir 50% av overskuddet ved salg av disse spillerne overført til poolen, som igjen blir invistert i nye spillere.

Den nye "Circle of life"!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 14 aug 06, 16:18

Detta var bra! Nå bør det bli en solid spissforsterkning!

 


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 14 aug 06, 16:28
Endret: 14 aug 06, 16:29
Det er klart at dem skal ha 50% av salget av disse. Fatter ikke at folk blir så hysterikske opptimister...Ffk vil tape stort på dette her i framtiden. Høyli og co gjør dette for å tjene penger. De gir ikke disse penger bort til ffk...husk det. Trist men sant.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 14 aug 06, 16:38
Fanden ta så kritiske folk var til det der da. Høili og gutta er bypatrioter de og, og selv om de garantert har økonomiske interesser i dette så tror jeg ikke det overordnede målet til gutta er å blø klubben tom for penger i fremtiden. Vi har fått vår rike onkel tilbake samt over 20 mill kr. til forsterkninger, noe som er tidenes gladnyhet. Like fullt sitter det en gjeng folk og sutrer? ufattelig.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 14 aug 06, 16:46
Opprinnelig postet av Snæbbis
Fanden ta så kritiske folk var til det der da. Høili og gutta er bypatrioter de og, og selv om de garantert har økonomiske interesser i dette så tror jeg ikke det overordnede målet til gutta er å blø klubben tom for penger i fremtiden. Vi har fått vår rike onkel tilbake samt over 20 mill kr. til forsterkninger, noe som er tidenes gladnyhet. Like fullt sitter det en gjeng folk og sutrer? ufattelig.


Fullstendig enig. Høili er vel ikke akkurat kjent for å hente ut profit fra Fredrikstad FotballKlubb.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 14 aug 06, 16:48

Opprinnelig postet av Snæbbis
Fanden ta så kritiske folk var til det der da. Høili og gutta er bypatrioter de og, og selv om de garantert har økonomiske interesser i dette så tror jeg ikke det overordnede målet til gutta er å blø klubben tom for penger i fremtiden. Vi har fått vår rike onkel tilbake samt over 20 mill kr. til forsterkninger, noe som er tidenes gladnyhet. Like fullt sitter det en gjeng folk og sutrer? ufattelig.

 

Du har ett poeng der. Dette er folk som ikke er med for å tjene penger, men som har hjerte for fotball og FFK. Hadde derimot Forsberg vært med i gjengen hadde jeg blitt mer bekymret..........


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 14 aug 06, 16:53
Opprinnelig postet av Tiger
Ffk vil tape stort på dette her i framtiden.


Jeg forstår ikke helt tankegangen her. Hvordan skal FFK kunne tape på at det opprettes en spillerpool? At spillere selges i fremtiden med fortjeneste gavner vel både klubb og investorer?

---------------------------

Ære være Plankebyen


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 14 aug 06, 17:22
Jeg tipper dem har fiksa en avtale slik at Investorene vil få tilbake en del av en eventuell overgangssum når spillerne vil bli solgt videre.. Men selvfølgelig vil FFK også få penger for salg.. Ellers ville jo aldri FFK gått med på dette.. Bruk huet a! Å vær LITT optimistiske!!!

Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06
Innlegg: 148

Lagt til: 14 aug 06, 17:46

http://www.fxt.no/tippeligaen/fredrikstad/article709294.ece

Her står det invertorgruppen har kjøpt rettighetene til halve FFK-laget. Det innebærer da at hvis Rami blir solgt for 30 millioner så vil de få 50% -15 millioner av disse. Hvis da feil personer kommer inn i denne investorgruppen så kan det gå galt.. Hvis avtalen ikke spesifiserer noe annet synes jeg det er en litt risky avtale. Men uten denne avtale er vi jo neste blakke....?


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 14 aug 06, 17:50
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Snæbbis
Fanden ta så kritiske folk var til det der da. Høili og gutta er bypatrioter de og, og selv om de garantert har økonomiske interesser i dette så tror jeg ikke det overordnede målet til gutta er å blø klubben tom for penger i fremtiden. Vi har fått vår rike onkel tilbake samt over 20 mill kr. til forsterkninger, noe som er tidenes gladnyhet. Like fullt sitter det en gjeng folk og sutrer? ufattelig.

 

Du har ett poeng der. Dette er folk som ikke er med for å tjene penger, men som har hjerte for fotball og FFK. Hadde derimot Forsberg vært med i gjengen hadde jeg blitt mer bekymret..........

JADDA!!! Kjempebra avtale. Verdsetter alle spillerne i klubben til 34 mille. Herregud, bare Tarik er verdt over 40. Dette er en avtale investorpoolen aldri kan tape penger på. Før eller siden vil de ta ut avkastning. De gjorde det i Brann for litt siden, så hvorfor ikke her også, om en 5-10 år? Intensjonen er sikkert gode de, men hvorfor legge spillerstallen i potten hvis spillerpoolen utelukkende gjør dette for å hjelpe klubben? Dette forstår jeg ikke. For i såfall er det jo innlysende att de har et økonomisk motiv ved å hjelpe klubben, selv om det er en langsiktig investering.

Og hvorfor klubben går inn på en slik avtale, der de faktisk selger ut halvparten av arvesølvet er jo litt merkelig. Er økonomien så dårlig att de bare måtte gjøre det? Eller er det noen som har sovet i timen?


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 14 aug 06, 18:00
Opprinnelig postet av seal_dm
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Snæbbis
Fanden ta så kritiske folk var til det der da. Høili og gutta er bypatrioter de og, og selv om de garantert har økonomiske interesser i dette så tror jeg ikke det overordnede målet til gutta er å blø klubben tom for penger i fremtiden. Vi har fått vår rike onkel tilbake samt over 20 mill kr. til forsterkninger, noe som er tidenes gladnyhet. Like fullt sitter det en gjeng folk og sutrer? ufattelig.

 

Du har ett poeng der. Dette er folk som ikke er med for å tjene penger, men som har hjerte for fotball og FFK. Hadde derimot Forsberg vært med i gjengen hadde jeg blitt mer bekymret..........

JADDA!!! Kjempebra avtale. Verdsetter alle spillerne i klubben til 34 mille. Herregud, bare Tarik er verdt over 40. Dette er en avtale investorpoolen aldri kan tape penger på. Før eller siden vil de ta ut avkastning. De gjorde det i Brann for litt siden, så hvorfor ikke her også, om en 5-10 år? Intensjonen er sikkert gode de, men hvorfor legge spillerstallen i potten hvis spillerpoolen utelukkende gjør dette for å hjelpe klubben? Dette forstår jeg ikke. For i såfall er det jo innlysende att de har et økonomisk motiv ved å hjelpe klubben, selv om det er en langsiktig investering.

Og hvorfor klubben går inn på en slik avtale, der de faktisk selger ut halvparten av arvesølvet er jo litt merkelig. Er økonomien så dårlig att de bare måtte gjøre det? Eller er det noen som har sovet i timen?



Du mener kansje at de har tabbet seg ut med avtalen i Brann? At det suger å ha en av Norges beste staller og ligge på toppen av tabellen, og at det ikke var verdt å inngå en slik avtale med investorer for i stedet å bli en middelhavsfarer med laber økonomi? Denne avtalen vil sikre FFK kvalitetsspillere, fortsatt eksistens i tippeligaen og et lag som kan gjøre mer en å ligge som en brun klump i bunnen av tippeligadassen. Hvis dette er hva vi får ut av avtalen unner jeg lett investorene å kassere inn noen kroner når tiden kommer. Vi har dårlig økonomi og vi trenger penger, og vips så fikk vi penger. Dagens fotball er ren forretning, og det er noe vi pent  bare må leve med, og så får vi heller være glade for at det er folk med hjerte for klubben som har spyttet i kassa.

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 14 aug 06, 18:03
Opprinnelig postet av seal_dm
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Snæbbis
Fanden ta så kritiske folk var til det der da. Høili og gutta er bypatrioter de og, og selv om de garantert har økonomiske interesser i dette så tror jeg ikke det overordnede målet til gutta er å blø klubben tom for penger i fremtiden. Vi har fått vår rike onkel tilbake samt over 20 mill kr. til forsterkninger, noe som er tidenes gladnyhet. Like fullt sitter det en gjeng folk og sutrer? ufattelig.

 

Du har ett poeng der. Dette er folk som ikke er med for å tjene penger, men som har hjerte for fotball og FFK. Hadde derimot Forsberg vært med i gjengen hadde jeg blitt mer bekymret..........

JADDA!!! Kjempebra avtale. Verdsetter alle spillerne i klubben til 34 mille. Herregud, bare Tarik er verdt over 40. Dette er en avtale investorpoolen aldri kan tape penger på. Før eller siden vil de ta ut avkastning. De gjorde det i Brann for litt siden, så hvorfor ikke her også, om en 5-10 år? Intensjonen er sikkert gode de, men hvorfor legge spillerstallen i potten hvis spillerpoolen utelukkende gjør dette for å hjelpe klubben? Dette forstår jeg ikke. For i såfall er det jo innlysende att de har et økonomisk motiv ved å hjelpe klubben, selv om det er en langsiktig investering.

Og hvorfor klubben går inn på en slik avtale, der de faktisk selger ut halvparten av arvesølvet er jo litt merkelig. Er økonomien så dårlig att de bare måtte gjøre det? Eller er det noen som har sovet i timen?

Tror du ikke FFK kommer til å tjene på det??  Dette hjelper da klubben til å etablere seg videre i tippeligaen. Det her er jo ikke et engangstilfelle!! Om noen år vil vi da forhåpentligvis ligge i toppsjiktet og deretter tjene på økt publikumsinntekter og mulig e-cup...

Når du nevner brann så ser det jo ikke ut som om de "sliter"??

Nei jeg vil si dette er noe alle parter vil tjene på og noe som måtte skje på dette tidspunkt..

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 aug 06, 18:16

Synes både FB og Radio Fredrikstad har gjort en dårlig jobb i forhold til dagens nyhet, vi må lese på Nettavisen for å få grundig informasjon om spillerpoolen.

 

Dette er alt hva Annette Torjussen har klart å laget i dag.

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060814/FFK/60814009/1009

Det andre som står på f-b.no er fra pressemeldingen.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 aug 06, 18:26
Jeg husker godt alle de som ønsket Høili dit pepper`n gror. Drit og dra Høili, men det er ikke mine ord. Har aldri hengt meg på den galloppen der.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 14 aug 06, 18:41
Endret: 14 aug 06, 18:45
Er særdeles glad for at Høili igjen ønsker å investere en større del av sin kapital i et prosjekt rundt klubben FFK.

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 14 aug 06, 18:42
Endret: 14 aug 06, 18:44
Opprinnelig postet av seal_dm
JADDA!!! Kjempebra avtale. Verdsetter alle spillerne i klubben til 34 mille. Herregud, bare Tarik er verdt over 40. Dette er en avtale investorpoolen aldri kan tape penger på. Før eller siden vil de ta ut avkastning. De gjorde det i Brann for litt siden, så hvorfor ikke her også, om en 5-10 år? Intensjonen er sikkert gode de, men hvorfor legge spillerstallen i potten hvis spillerpoolen utelukkende gjør dette for å hjelpe klubben? Dette forstår jeg ikke. For i såfall er det jo innlysende att de har et økonomisk motiv ved å hjelpe klubben, selv om det er en langsiktig investering.

Og hvorfor klubben går inn på en slik avtale, der de faktisk selger ut halvparten av arvesølvet er jo litt merkelig. Er økonomien så dårlig att de bare måtte gjøre det? Eller er det noen som har sovet i timen?

Husk at FFK har jobbet, med et hjelpeløst resultat, med en aksjeemisjon ganske så lenge. Og allikevel mener du at FFK kunne gjort det bedre uten denne investorpoolen? 


Og hva så, om spillerne er verdsatt til 34 millioner?   Klubben vil fortsatt eie 50% av spillerrettighetene - og dermed også 50% av de potensielle inntektene.  Hvilken verdi ville klubbens spillere vært for klubben dersom vi rykker ned? Har du i det hele tatt vurdert den tanken?

Selvsagt vil en klubb med relativt skranten økonomi være nødt til å takke ja hvis de får et bra tilbud... Kanskje klubben kunne satt seg på sin høye hest og krevd 50 millioner for 50% av spillerrettighetene. Kanskje klubben hadde fått 0, zip, zero, nada fra denne investorgruppen... Hvem hadde vært lurest da?

Med mindre du er en innsider som har sett avtalen, velger jeg å se positivt på den helt til detaljene blir kjent.

Dersom det ikke hadde vært et økonomisk motiv hadde de kanskje valgt å kalle det "sponsorpool" og ikke en "investorpool"? Selvsagt har enhver investor et økonomisk motiv!  Det er bare i et halvslitent arbeiderparti-hode det lukter av farlige greier...

Hva galt har forøvrig investorene i Brann gjort?  De har skaffet spillere (iallefall en) til Brann som har holdt klasse - og i tillegg tjent penger på det...

Kort sagt: Jeg synes du virker veldig naiv i denne sammenhengen - og det lukter møllkuler av tankegangen din.

Mulig jeg er litt for skarp nå, men jeg er så innih____tes lei folk som skyter skarpt, fra hofta - UTEN å egentlig vite hva de snakker om.

Er det noe FFK har nok av, så er det grinete besserwissere....  (uten at du nødvendigvis fortjener å treffe den kategorien, men det virker unektlig som at du iallefall sneier godt innom der...)

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 14 aug 06, 18:43
Utrolig bra . Bare de rekker å hente inn spillere før vinduet stenger, hvis ikke må vi nok belage oss på 1 div på den nye stadion til neste år..

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Gmail ? Send meg en e-post...


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 14 aug 06, 18:47

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg husker godt alle de som ønsket Høili dit pepper`n gror. Drit og dra Høili, men det er ikke mine ord. Har aldri hengt meg på den galloppen der.

Jeg er kjempefornøyd med nye midler til klubben. Men det at en enkeltperson har spyttet inn 11 millioner kroner som investor i en investeringspool gir ikke automatisk rett til å ta avgjørelser på vegne av klubben...

 

Det var vel derfor det var mange som ble mugne på Høili ved forrige korsvei...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340