Husk meg
Brukernavn
Passord

Direkte nedrykk..

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

1978

Bedriftsspiller
Ble medlem: 24 mar 06
Innlegg: 17

Lagt til: 31 jul 06, 22:41
En spiss skal lage mååååååål, gjør han ikke det så kjøper mann en ny spiss. Skal vi vendte lenger nå ? Nei, da rykker vi ned. Hva er det som er så veldig bra med Toth ? Hvilken kvaliteter synes du han har som spiss?

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 01 aug 06, 09:11
Opprinnelig postet av 1978
En spiss skal lage mååååååål, gjør han ikke det så kjøper mann en ny spiss. Skal vi vendte lenger nå ? Nei, da rykker vi ned. Hva er det som er så veldig bra med Toth ? Hvilken kvaliteter synes du han har som spiss?


Enten er du lallende inkompetent fotballfaglig, eller så vil du bare ha en usaklig diskusjon.  

Toth er veldig god som hjemvendt spiss. Han er duellsterk, har godt ballmottak - og er dyktig til raskt å flikke ballen videre til medspillere. I tillegg har han vist at han har gode egenskaper som avslutter.  For at vi skal få maks ut av Toth kreves det mer av spillerne rundt han... Han har en del assists i tillegg til måla sine (som jeg er enig i at det er for få av).

Jeg mener fortsatt at vårt største problem er den (manglende) defensive jobben midtbanen vår gjør. Vi har ofte veldig stort strekk i lagdelene, og når vår midtbane sjelden avslutter angrepene (vi mister ballen oftere enn vi avslutter et angrep med f.eks. skudd på mål) blir det farlig, farlig bakover.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 01 aug 06, 09:26
Endret: 01 aug 06, 09:29

Jeg er ikke helt enig i at resultatene denne runden gikk helt imot oss og heller ikke igår.  Det er selvsagt ikke gøy å se FFK på direkte nedrykk, men her har ingen tog gått og resultatene denne runden gjør at det bare er tettere i bunnen av tabellen, som påpekt av Costanza i en annen tråd.  Det er faktisk ingenting som tilsier at ikke serien skal fortsette å være like jevn som den er nå og før siste runde kan det godt hende at 4-5 lag kan rykke direkte ned.  Lyn kunne fex tatt steget vekk igår, men de har vi full kontakt med og Lyn kan faktisk fort begynne å slite.  Start har et for godt lag uansett og at de slår lagene rundt oss er bra.

Det som bekymrer er FFK`s manglende fortserkninger og at Piroja er ute i nøkkelkampen mot HamKam som kommer nå.  HamKam varierer sterkt synes jeg, men alt i alt tror jeg de vil ta flere poeng enn oss nå på høsten derfor må vi slå dem nå og da trenger gutta full støtte resten av uke og under kampen.  Jeg håper FB ikke roter opp for mye grums nå.

Jeg håper at Morgans intreden kan skape arbeidsro for spillere og trenere slik at høstsesongen kan bli bare glede.  Til tross for mye støy rundt Lyn iår og ifjor så var det ihvertfall tilsynelatende gode arbeidsforhold for spillere og trener noe det ikke er i FFK.  Og det tror jeg kommer av at alt fokus lå på Morgan og at han frontet klubben og tok støyten.  Han er en omdiskutert person, men uten tvil en sterk leder.


Edit: Ser at Morgan ikke kommer før etter sesongen, jeg trodde han kom nå.  Det er jo ikke bra!

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


matkri

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06
Innlegg: 135

Lagt til: 01 aug 06, 09:48
FFK ligger jo nest sist på tabellen, men plukker mye poeng hjemme! Det som er litt skremmende, er at vi mangler midtstopperne våre forran neste hjemmekamp, som kan vise seg å bli en av de viktigste kampene i år med tanke på at vi skal beholde plassen! Ham Kam har Kienast, som kan score fra de utroligste plasser, samt Ringberg, som er sterk i feltet! Har litt på følelsen av at vi mangler stoppere som kan håndtere to så gode spisser.

Er jeg skeptisk? Tror jeg FFK rykker ned? Disse tankene har surret rundt i hodet de to siste sessongene. Jeg tror og håper vi klarer å redde plassen også i år. Det som bekymrer meg mest, er at ledelsen i klubben ikke har tatt lærdom av de siste sessongene, og forsterker laget  med spillere som kan holde oss på øvre del av tabellen! Hvorfor ikke kvitte oss med stallfyll! Vi kan stille oss masse spørsmål, men det er ingen som kan gi oss det korrekte svaret!


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 01 aug 06, 12:10

Det ser ikke akkurat betryggende ut, men jeg mener det så værre ut både i 04 og 05. Ifjor mista jeg trua utpå høsten engang, men i år tror jeg fortsatt vi klarer oss. Neste kamp blir viktig, og vi bør/må ha en ny stopper klar til den kampen.


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 01 aug 06, 15:50
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av 1978
En spiss skal lage mååååååål, gjør han ikke det så kjøper mann en ny spiss. Skal vi vendte lenger nå ? Nei, da rykker vi ned. Hva er det som er så veldig bra med Toth ? Hvilken kvaliteter synes du han har som spiss?


Enten er du lallende inkompetent fotballfaglig, eller så vil du bare ha en usaklig diskusjon.  

Toth er veldig god som hjemvendt spiss. Han er duellsterk, har godt ballmottak - og er dyktig til raskt å flikke ballen videre til medspillere. I tillegg har han vist at han har gode egenskaper som avslutter.  For at vi skal få maks ut av Toth kreves det mer av spillerne rundt han... Han har en del assists i tillegg til måla sine (som jeg er enig i at det er for få av).

Jeg mener fortsatt at vårt største problem er den (manglende) defensive jobben midtbanen vår gjør. Vi har ofte veldig stort strekk i lagdelene, og når vår midtbane sjelden avslutter angrepene (vi mister ballen oftere enn vi avslutter et angrep med f.eks. skudd på mål) blir det farlig, farlig bakover.


veldig enig her !! synes toth har fått veldig lite gode sjanser.

---------------------------

Hovedtribunen Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 07 aug 06, 00:31
Hmmm blir nok en spennende høst detta her... tror vi får karret til oss nok poeng til å overleve jeg, spesielt med de forsterkningene vi har fått, eneste sommangler er en spiss som scorer mål...

Dette laget blir bra etterhvert det:
Shaaban
Multiharjo, Piiroja, Gerrbrand, Bertelsen

Ramberg, Brenne, Bjørkøy

Tarik, Toth, kvisvik + evt andre nye spisser....

Blir spennende

---------------------------

God bedring Dagfinn Enerly


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 aug 06, 11:27
Veldig mye enig med det costanza skriver her. Men etterhvert som jeg ser på lagene syns jeg flere og flere av dem er for gode til å rykke ned og bekymrer meg derfor mer og mer for FFK. Har ikke en god følelse i år, det skal sies. 
Men jeg ser også dette som et tegn på at tippeligaen er moden for å utvide med 2 - 4 lag. Det hadde ikke gjort noen ting. Lag som rykker ned burde være dårligere enn resten av ligaen. Slik er det ikke nå. Man kan rykke ned nesten fordi man har vært uheldig med dommern i noen kamper, så jevnt er det. Det har nesten blitt større fokus på nedrykk enn opprykk. 

Mange mener klima setter en stopper for en lengere sesong med flere lag. Jeg synes dette er tull. Man kan vel forandre litt på ferie osv samt sette strengere krav til banedekket. F.eks hvis en klubb ikke klarer å ha en bane i god nok stand til fotballkamp går poengene til bortelaget. Dette vil ikke være gunstig for fattige klubber, men det koster å spille toppfotball.
Skal man fortjene å spille på øverste nivå burde man ha en bane som duger. 

Uansett mener jeg at tippeligaen fotjener flere kamper for å skille ut verdige vinnere og tapere.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 07 aug 06, 12:02
Endret: 07 aug 06, 12:04

Fin oversikt Costanza, er stort sett enig  FFK får trolig en tungt høst.
Bare synd at mange ikke har oppdaget / villet tro eller se dette tidligere.
Shadar spennene tanker som jeg bifaller, men det blir trolig ikke noen utvidelse ebda på noen år.
Håper selvsagt at FFK klarer seg, men frykter at dersom ikke noe  ( mer eller mindre draktisk) skjer vil FFK slite tungt.

Det hjelper egentlig lite å diskutere hvor svakhetene ligger, så lenge lite konstruktivt gjøres fra ledelse hold.
Hvor FFk`s svakheter ligger kan selvsagt diskuteres.
F.eks. Toth, han er ingen storscorer eller avslutter (lenger, har visst vært det). ( ble vel også innkjøp som det, Eggen sammenligna han jo med Gerd "Der Bomber" Müller)
Han utviser andre kvaliteter som mange her inne ser ut til å sette pris på, dem om det. Slik jeg ser det spiller FFk i dag ett system hor de trenger en avslutter i midten i sitt 4-3-3. Kanskje hadde Toth passet bedre inn i ett 4-4-2 med f.eks en Marcus R som partner.

Når det gjelder midtbanen, har jeg mange ganger ( siden opprykk til TL) ment at FFK har manglet en kontruktiv motor på midtbanen. Dette ble vel enda tydligere etter at R.R ble gitt bort.

Noen tanker og kanskje også gjentagelser, men det kan tolkes på to måter.
1. En god ting Kan sjelden gjentas for ofte. ( når det gjøres i positiv mening)
2: Derom en gjentar en løgn mange nok ganger vil folk til slutt tro det ( Goebbels)

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 07 aug 06, 12:16

Jeg er ofte kritisk til mye av negativiteten som forekommer på disse sidene. Først og fremst for det at det er mer hyggelig når man er positivt innstilt.
Når det er sagt er jeg enig med Dracula i at det må endringer til for at FFK skal klare å overleve denne høsten. Men jeg er ikke så sikker på at spillerkjøp er løsningen, ihvertfall ikke den eneste løsningen. FFK må spille mer kynisk på bortebane. Både når det gjelder taktikk og laguttak. Både hjemme og borte må midtbanen henge mer med defensivt. Det hjelper ikke at forsvaret er forsterket så lange motstanderene skaper overtall med sin midtbane. Første delmål må være å holde nullen borte. Klarer man det får man minste ett poeng.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 07 aug 06, 12:24
Endret: 07 aug 06, 12:24

Synes Costanza har en saklig og god vurdering av lagene, og jeg tror nok også at FFK vil få det tøft utover høsten. MEN: Det er lov å håpe, dersom FFK skulle få et par gode resultater nå, nykommerne viser seg å være skikkelige forsterkninger, og få den berømte "flyten", kan det bli en morsom høst. Håper på det beste, men skal ærlig innrømme at jeg er skeptisk.

Ellers er jeg veldig enig i det Dracula skriver her, noe som fører meg over i et par tanker litt off topic:

Synes definitivt Eggen kan bli bedre til å tilpasse spill og spillestil til spillermateriale, enn å forsøke å tilpasse spillere til ønsket spillestil. (Synes forøvrig Toth har gjort en habil jobb iår, men) satt på spissen vil jeg nesten hevde at en Toth i form hadde passet meget godt inn i Drillos spillestil. Slik Eggen ønsker å spille iår, mener jeg en spillertype a la Ringberg hadde passet mye bedre inn. Nok om det, med det spiller materialet vi har, ville jeg definitivt vurdert en klassisk 4-4-2, og ikke denne "moteformasjonen" 4-2-3-1 (Ja, jeg vet at Eggen kaller det 4-3-3)

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 aug 06, 14:49
Kanskje det er noen potensielle sponsorer der ute som ikke vil hjelpe til pga utilfredshet med ledelsen etc?? 
Har det på følelsen at noen vil at de skal ned for å få noen forandringer. 

Om FFK skulle rykke ned til 1 div. foreslår jeg at vi venter med å spille på den nye stadion som straff. Vil ikke spille der i 1.div.

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 07 aug 06, 17:37

Nedstemt!

Hvis det verste skulle skje, foreslår jeg at vi tar den nye stadion i bruk fortest mulig slik at vi kan få et budsjett og en økonomi som fortest mulig tar oss tilbake til tippeligaen og videre mot toppen av denne....

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 07 aug 06, 17:59
Tror og håper at forslaget ikke var ment seriøst Arne :)

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 07 aug 06, 21:06

Må være tragisk å spille på ny stadion ,ed 4-5000 i 1. divisjon. Kan ikke se noen annen scenario nå. En annen ting. Må være forferdelig å være juniorspiller på FFK, og se hva slags spillere klubben henter inn istedenfor å satse på unge spillere fra egen stall.

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 07 aug 06, 23:43
Vi rykker da ikke ned. Selv om vi er skuffet, er det mange positive ting med kampen i dag. Potensialet er der. Nå får vi jo tilbake spillere som sonet for gule kort til neste kamp, pluss Shaban. Må vel gå ut fra att vi til startkampen 27 august har enda en ny forsterkning og samkjørt lag. Gleder meg allerede til å se høstlaget FFK.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 07 aug 06, 23:47
Opprinnelig postet av oleberg

Må være tragisk å spille på ny stadion ,ed 4-5000 i 1. divisjon. Kan ikke se noen annen scenario nå. En annen ting. Må være forferdelig å være juniorspiller på FFK, og se hva slags spillere klubben henter inn istedenfor å satse på unge spillere fra egen stall.


Tar jeg veldig feil hvis jeg tipper at du på samme tid både i fjor og forfjor også kom med slike uttalelser om at det bare MÅ bli nedrykk?

Og hvilke spillere fra egen stall er bedre enn noen av de vi har kjøpt som spilte i dag?


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 08 aug 06, 08:20
I fjor var jeg like sikker på nedrykk og det holdt jo på å gå galt. I 2004 var jeg derimot helt sikker på at vi skulle klare oss. Da vi forsterket kraftig med Bora, Raio, Enerly, Barett, Lund-Hansen.

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 08 aug 06, 08:21
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av oleberg

Må være tragisk å spille på ny stadion ,ed 4-5000 i 1. divisjon. Kan ikke se noen annen scenario nå. En annen ting. Må være forferdelig å være juniorspiller på FFK, og se hva slags spillere klubben henter inn istedenfor å satse på unge spillere fra egen stall.


Tar jeg veldig feil hvis jeg tipper at du på samme tid både i fjor og forfjor også kom med slike uttalelser om at det bare MÅ bli nedrykk?

Og hvilke spillere fra egen stall er bedre enn noen av de vi har kjøpt som spilte i dag?



Er Jørgen Magnussen noe dårligere enn Finnen?

Er Michael Trulsen noen dårligere enn Hoås?

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 08 aug 06, 09:22
Det blir vel bare tydeligere og tydeligere at KTE har totalt feilvurdert sesongen.
Overvurdering av eget mannskap /evne og undervurdering av andre.

FFK trenger kvalitet og da mener jeg ikke bare spillere.
Enig Oleberg la flere unge få sjangser.

Håper selvsagt fortsatt at FFK klarer seg, men dette er jo dårligere enn enn trodde.
Fryktet nettopp at KTE og andre sin "lulling" skullle slå negativt ut, det har det dessverre gjort.




---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340