Husk meg
Brukernavn
Passord

Forsterkninger på vei... Hørt det før??

Flat Trådet Nøstet
Side 19 av 61 19

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 29 jul 06, 12:38
Opprinnelig postet av keiko99
Anders strand i stabæk er det det vi bør hente ?


Selv om jeg kun har sett denne spilleren et par ganger, så tror jeg han hadde gått rett inn på laget og forsterket FFK.
Men dersom vi får en som er enda bedre, er det selvfølgelig bra.

Stabæk har tippeligaens desidert beste spisspar, derfor er det ingen skam å være 3. valg som spiss etter Nannskog og Pall Gunnarson.

Sammenligner vi Stabæk og FFK, spiller for spiller, så vil jeg påstå at vi har 9 spillere som på hver sin plass er bedre enn deres spillere, mens de har to spisser i Nannskog og Gunnarson (tilsammen 19 seriemål), om er forskjellen som gjør at de ligger på sølvplass og vi ligger på 11. plass.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 29 jul 06, 13:34
Endret: 29 jul 06, 13:35
Synes hele overgangsaken nå i sommer har vært en stor skandale. Makan til surr og rot skal du lete lenge etter... Først på sen vår setter de igang emisjonen som de satset på skulle gå på skinner. Tidlig i juni kunne vi lese om att de nå hadde en del penger som skulle rekke til 3 spillere gode nok til å gå rett inn på laget. I følge FB skulle beløpet da være en 8-9 millioner. Så blir alt helt stille, før de i siste uka i juli setter igang prosessen med å få på plass forsterkniner. Men nå er man plutselig i tvil om hvor mye penger de egentlig har. Kanskje de nå har så lite som 2-3 millioner. Har de ikke oversikt overhodet lenger? Og er det ingen som kan ta avgjørelser der nede? Og hvis Strand nå var førstevalget, hvem er da andrevalget? Er Strand en forsterkning som går rett inn på laget? Og er han i det hele tatt hverdt 1 million i overgang pluss lønn? Å i det hele tatt vurdere Strand til en million nå virker jo helt desperat. Man trenger da ikke å kjøpe bare for å kjøpe. De har kjøpt nok vrakgods nå. Det holder nå!
Enten kjøper man kvalitet, eller så lar man vær, og heller gir de spillerne man har tillit.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 29 jul 06, 13:51
Endret: 29 jul 06, 13:52
Opprinnelig postet av seal_dm
De har kjøpt nok vrakgods nå. Det holder nå!
Enten kjøper man kvalitet, eller så lar man vær, og heller gir de spillerne man har tillit.


Er kvalitet kun de spillerne mannen i gata har hørt om og alt annet vrakgods?

Stikk fingern i jorda, vi kommer ikke til å kjøpe en Martin Andresen eller Aleksander Ødegård til 10-12 mill, og godt er det.  

Nye sillere som slår gjennom hvert år i tippeligaen kommer som regel fra en "ukjent" tilværelse i 1. eller 2. divisjon.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 jul 06, 13:59
Opprinnelig postet av Shadar
Opprinnelig postet av Patrioten
Blir så forbanna og skuffet. Bedre å satse på utlending som er bosmann, alt er bedre enn Strand, er dere ikke enig?


Skjønner meg ikke på deg patrioten. Du veit da omtrent ingenting om denne spilleren. Er du lei deg for at du ikke fikk offentlig ros av FFK for talentspeidingen din? Er ikke Andreas Strand en av dine gutter? 

Hvis du går inn på stabæk sitt forum og leser om Strand danner man seg lett et positivt inntrykk av han som angriper. JEg er ikke enig i at du betegner ham som en spiss som ikke får spille på et middels tl-lag. 
For det første er ikke stabæk et middels lag. De kan vinne serien. For det andre : Nannskog, for det tredje: vegard Pal gunnarson. 

Jeg tror Andreas Strand kan bli en hit hvis han kommer.


Virker som det gnager deg det med rosen jeg har fått, har vel ikke noe med å gjøre med at jeg ikke har tipset om han, eller ikke. Grunnen til at jeg ble skuffet, er at jeg håpet på en storfisk, ikke en simpe om du forstår sammenligningen?
Hvis man skal kjøpe en spiller for 1. million, da mener jeg at han i hvertfall bør spille fasr for laget sitt.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 29 jul 06, 14:40
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av seal_dm
De har kjøpt nok vrakgods nå. Det holder nå!
Enten kjøper man kvalitet, eller så lar man vær, og heller gir de spillerne man har tillit.


Er kvalitet kun de spillerne mannen i gata har hørt om og alt annet vrakgods?

Stikk fingern i jorda, vi kommer ikke til å kjøpe en Martin Andresen eller Aleksander Ødegård til 10-12 mill, og godt er det.  

Nye sillere som slår gjennom hvert år i tippeligaen kommer som regel fra en "ukjent" tilværelse i 1. eller 2. divisjon.


Snæbb1, skal vi satse på den siste setningen din ?? Håpe på lykkefunn fra 1. eller 2.div. Det er vel nesten enda vanskeligere enn å saumfare Europa etter bosmanspillere.
Da kan man like godt gå etter spillerne som spiller på U-17 eller U-19. Det skulle ikke være noe problem å få tak i noen av disse, og så fortsette å videreutvikle disse.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 29 jul 06, 14:40
FFKs labre jakt på spillere har vel noe med at treneren har gitt signaler på at stallen ikke trenger og forsterkes. Eggen sa jo at han var trygg på stallen, skulle gi spillerne sjansen til å utvikle seg samtidig som prestasjonen kom i treningskampene, men etterhvert, når det var for seint samtidig som spillerne ikke fikk det løftet man kunne forvente samtidig som man fikk noen uheldige skader og overganger så må man nå forsterke. FFK har blitt tatt på senga i år.

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 29 jul 06, 15:04
Skal man forsterke bør man i det minste kunne få hit spillere som takler tempoet i tippeligaen. Kjøper de en spiller nå, skal han være i stand til å kunne gå inn å spille kamper asap. Det blir vel maks 11 kamper han kan brukes, pluss cup.  Da bør spillere med mulige tempoproblemer og halvskadde spillere lukes bort straks. Det er ikke vits i å vurdere dem engang. Likeså unge talenter som kan slå til om ett  eller to år.

Klarer ikke klubben å finne en forsterkning til førsteelveren nå i sommer blir jeg skremt. Mener styret att penger ikke finnes, så skaff dem. Hvis ikke, får de ta sin hatt å gå. 
Det er jo bare å bruke noe av midlene fra stadionsalget om ikke annet. 

Jeg synes jeg ser Hvitsten tryller nok en middelmådighet opp av hatten, kjøpt for sponsorenes penger igjen.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 30 jul 06, 00:03
Æsj, akkurat som jeg fryktet:

FFK jakter på Espen Olsen

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 jul 06, 00:05
Opprinnelig postet av Costanza
Æsj, akkurat som jeg fryktet:

FFK jakter på Espen Olsen
æsj ?  jeg tror espen olsen vil styrke stallen.. hvorfor sier du æsj uten å begrunne noe da ?

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 30 jul 06, 00:09
Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av Costanza
Æsj, akkurat som jeg fryktet:

FFK jakter på Espen Olsen
æsj ?  jeg tror espen olsen vil styrke stallen.. hvorfor sier du æsj uten å begrunne noe da ?

Jeg mener å ha begrunnet det tidligere. Synes bare ikke Espen Olsen er noen spesielt god fotballspiller. Faller gjennom. Han hadde en god høstsesong i fjor - etter at Ringberg kom til Ham-Kam, men utover det har han over tid vist å være en høyst middelmådig spiss i TL-sammenheng.

Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 30 jul 06, 00:23
Opprinnelig postet av keiko99
æsj ?  jeg tror espen olsen vil styrke stallen.. hvorfor sier du æsj uten å begrunne noe da ?


Du er vel egentlig kongen av å slenge ut påstander uten å begrunne keiko så vet ikke om du er rett mann til å kritiserer andre

---------------------------

Ære være Eggen jr.
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 30 jul 06, 00:56
Synes Espen Olsen er god jeg! Rask og teknisk og! Smart. Vet hvor målet står! Ståle Solbakken hadde også veldig sansen for han.

Og det at han ikke har spilt så mye i kamma tror jeg ikke folk skal henge seg så mye opp i. Alle vet jo at ham-kam satser på lange baller på to store hester på topp! Teknikk og dribleferdigheter setter de ikke pris på der oppe i Hamar. Tror Espen Olsen passer godt inn i Fredrikstad sin stil med teknikk og hurtigehet langs bakken!

Han var jo også med på landslaget den gangen Bertelsen og Raymond var med, sammen med de andre fra TL, så potensiale har gutten!

Hver gang vi har spilt mot kamma, har jeg faktisk blitt imponert av han!

---------------------------

Ære være plankebyen!


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 30 jul 06, 01:04
Hmm,lurer på åssen det vil gå jeg!!?
Han spilte jo riktignok landskamper mot USA og Mexico for litt siden.

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 jul 06, 01:13
Opprinnelig postet av Culemart
Opprinnelig postet av keiko99
æsj ?  jeg tror espen olsen vil styrke stallen.. hvorfor sier du æsj uten å begrunne noe da ?


Du er vel egentlig kongen av å slenge ut påstander uten å begrunne keiko så vet ikke om du er rett mann til å kritiserer andre
dette var ingen kritikk..

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 30 jul 06, 01:15
Opprinnelig postet av GurrBass
Hmm,lurer på åssen det vil gå jeg!!?
Han spilte jo riktignok landskamper mot USA og Mexico for litt siden.

Og det uttaket var det vel ikke så mange flere enn Hareide som forstod seg på. Olsen gjorde også en veldig svak figur, og siden den gang har han ikke imponert i en eneste kamp.

Men hvis det skjer at vi faktisk kjøper Olsen, så er han en spiller som er avhengig av en sterk og duellvinnende spiss ved sin side. Slik han fikk med Rinberg i Ham-Kam i fjor høst. De dannet et meget godt radarpar, fordi de hadde komplimentære ferdigheter og forstod hverandre. Litt som Biffen og Ringberg fra tiden i 2. divisjon. Olsen kan egentlig sende en takk til Ringberg for at han ble tatt ut på "c-landslaget" i fjor. Poenget er hvert fall at Olsen aldri har vist spesielt gode takter som kantspiller, men med den rette partneren så kan han glimte til som midtspiss. Men da må Eggen legge om til 4-4-2, og vi får krysse fingrene for at Olsen og Toth blir bestevenner.

Eller kanskje vi skal kjøpe både Strand og Olsen? Det er i alle fall to spisstyper som på papiret passer veldig bra sammen i 4-4-2. En som er stor og sterk target-man, og en som er rask og gjennombruddshissig...

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 jul 06, 01:17
Endret: 30 jul 06, 01:18
der er jeg enig costanza.. legge om til 4-4-2 da vil flere av dem vi har komme mere til rette også..

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


Gjerningsmannen

Juniorspiller

Ble medlem: 07 mai 05
Innlegg: 78

Lagt til: 30 jul 06, 01:19
Espen Olsen er en meget god tippeligaspiller når han er i form. Synes en slik signeringen har mye for seg: Vi får en som vet hva som kreves i norsk liga. Han er godt trent. Er faktisk en bedre avslutter enn West,har godt tempo og  beveger seg mer riktig. 

Men det er jo ikke sikkert at han vil spille for ffk. Selv om dere forventer at enhver toppspiss i landet skal kaste alt han har i hendene, og sette seg på første tog til Fredrikstad når det kommer et tilbud fra oss. Hvis ikke Olsen er bra nok, hva skal da være godt nok, og realistisk å få til ffk?

---------------------------

"beating, often with blunt weapons, asphyxiation with a gas mask"


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 30 jul 06, 01:35
Opprinnelig postet av Costanza


Eller kanskje vi skal kjøpe både Strand og Olsen? Det er i alle fall to spisstyper som på papiret passer veldig bra sammen i 4-4-2. En som er stor og sterk target-man, og en som er rask og gjennombruddshissig...


Disse to spissene har jeg også veldig stor tro på vil fungere godt sammen. jeg håper vi kjøper begge.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 30 jul 06, 01:58
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av Costanza


Eller kanskje vi skal kjøpe både Strand og Olsen? Det er i alle fall to spisstyper som på papiret passer veldig bra sammen i 4-4-2. En som er stor og sterk target-man, og en som er rask og gjennombruddshissig...


Disse to spissene har jeg også veldig stor tro på vil fungere godt sammen. jeg håper vi kjøper begge.

Jeg synes jo det virker litt underlig dersom klubben er på utkikk etter ny spiss og det står mellom bl.a. Andreas Strand og Espen Olsen. For jeg går ut i fra at Eggen har bestemt seg for hvilken spilletype han vil ha. Siden disse to navnene nå har kommet på banen, tror jeg nok man ønsker seg to spisser. En som erstatter for West (Olsen) og en ny mer typisk target-man (Strand). Det kan bety kroken på døra for Hoås og/eller Wiig?

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 jul 06, 03:01
Sukk, jeg begynner å bli mektig skuffet over de spillerne som til stadighet blir linket til FFK nå. Her fabler Eggen & Co om spillere som skal inn og styrke stallen, ikke bare én, men opptil tre spillere. Og inn kommer noe gammel "vrakgods" som ikke styrker førsteelleveren vesentlig. Noen flere slike signeringer til nå, så sitter vi igjen med en grøt av halvgode tippeligaspillere som av og til scorer mål.

Og til neste år er de dårlige, og vi må begynne å kvitte oss med dem igjen før vi kan hente inn andre halvgode spillere. Hvor er forsterkningene til førsteelleveren jeg ble lovet? Hvor er plassering blant de syv beste jeg ble lovet? Hvor er sesongen uten å tenke på nedrykk som jeg ble lovet? Hvor er midtstopperen jeg ble lovet, erstatteren til Bora? Hvor er spissen som garanterer mål? Det er jo ikke annet en svada av store ord som kommer fra ledelsen uten at det skjer noe! Enten får dem holde det dem lover, eller holde kjeft og ikke gi oss store forventninger hver gang.

Blæh! Her har jeg sittet hele vårsesongen og tenkt at hvis vårsesongen går åt skogen så har de lovet å hente inn kvalitetsspillere. Eggen gikk allerede ut etter få runder og lovet forsterkninger til sommeren. Nå, snart en måned før vinduet stenger så er det eneste konkrete de har kommet med av spiss, etter å ha telt kronestykker på klubbhuset til langt på natt, en gammel kneip fra Hamkam som ikke spiller fast der engang...

Hva er det egentlig de driver med der oppe? Allerede tidlig i mai ville Eggen ha forsterkninger, da nytter det ikke telle pengene først i midten av juli, for så å finne ut hvor mye de har til rådighet, for så å se om det er noen spillere på markedet. Dette skulle vært planlagt og tilrettelagt for lenge siden! Det virker som andre klubber har en viss struktur og orden, de henter inn spillere tidligere, bedre spillere og som passer inn. Det virker som FFK henter inn spillere som enten tilbyr sine tjenester, som andre klubber ikke trenger eller tilfeldige spillere de slumper innom. Det holder ikke om vi skal henge med!

Er så drittlei av å få lovnader som ikke blir hørt nå, hvorfor ikke være ærlig fra første stund og innrømme av vi ikke har råd til noe som helst og at vi må se på laveste hylle på overgangsmarkedet. Hvorfor late som å være storkonger når vi tydeligvis ikke eier nåla i veggen.

Det er de store og viktige forsterkningene som skulle ha kommet først til FFK, de skulle ha vært klar til Rosenborgkampen. Det gikk to runder før vi fikk en ny spiller, han er bare et uskrevet blad som skal styrke stallen, ikke førsteelleveren. Det er ikke det som skal være prioriteten! Jeg vil ha kvalitet, og jeg vil ha det nå!


Flat Trådet Nøstet
Side 19 av 61 19

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f