Husk meg
Brukernavn
Passord

Se her ja... Jacob Rasmussen

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 8 4

Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06
Innlegg: 148

Lagt til: 08 jul 06, 23:58
Ok at FFK ikke er Norges rikeste klubb, men vi må vel kunne vurdere kjøp som ligger på en høyere hylle en 2.valg til laget som rykket ned i Danmark. Det hjelper ikke at vi kjøper 2-3 spillere som kommer til å sitte på benken videre i sesongen.. Der styrker ikke laget.. Det MÅ være lov til å være skeptisk til kjøp av 2-4. valg til Norske og Danske spiller. Greit at terskelen skal være lav til prøvespille men vi må kunne krevet litt. At Bora ikke var førstevalg men slo an hos oss var bare flaks.. En tippeligaklubb kan ikke kjøpe spiller på flaks.. "kanskje han slår til, kanskje han ikke slår ti... Det er latterlig.. Jeg mener problemet ligger i adm..gutteklubben FFK er det skrevet tidligere.. Enig i det utsagnet..


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 09 jul 06, 00:05
Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av keiko99
Rune det er 2 grunner... Bora ville hjem og ikke trivdes lenger


Så du mener at han ville hjem allerede i 2005 ?? Det er da nedturen hans begynte.
ja for allt du vet kan han ha planer om at i 2006 på sommeren gir jeg meg.... da kan slike ting påvirke en spiller uansett hvor stor navn spilleren har vil mange av dem ikke klare å holde godt nok fokus når tanker langt der inne i hode sier hjem... så i 2005 likte han seg ikke unner drillo og selv om dem ble likestilt hjalp ikke det for bora sin del..


Og allikevel greier ikke Eggen å oppdage disse signalene, og presterer å gi kapteinsbindet til Bora. Mistenkelig spør du meg.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 jul 06, 00:42
Rune ikke vri og vreng alle steiner for jeg kan ikke sitte her og si at alt jeg sier er rett, men eggen tok jo over nå i 2006 og at ahn gav bora rollen som kaptein var sikkert en avstemning mellom spillerene.. bora har ikke vært så jævlig dårlig som du skal ha det til, men vrenger du flere steiner finnes det alltid flere feil... vi gir oss her for dette er en ren avsporing av Jacop Rasmussen

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 09 jul 06, 12:01
Opprinnelig postet av Kongerapærn
En tippeligaklubb kan ikke kjøpe spiller på flaks.. "kanskje han slår til, kanskje han ikke slår ti... Det er latterlig.. Jeg mener problemet ligger i adm..gutteklubben FFK er det skrevet tidligere.. Enig i det utsagnet..



Var det bare "flaks" at Bora slo til?  Fikk han plutselig og ved et lykketreff kvaliteter når han kom til FFK, mener du? For det kan vel ikke ha vært slik at det FFK så av ham viste at han hadde den nødvendige kvaliteten?

Hmm... 

Det finnes forøvrig nok eksempler på at det å handle på øverste hylle ikke alltid medfører suksess. Hva med Alexander Ødegaard?  Først flopp i RBK og han har vel ikke akkurat imponert i Viking heller.  Det er nok av navn å velge i i norsk fotball såvel som i England, Tyskland, Spania, osv.

Det er mange faktorer som spiller inn, og det å kjøpe en etablert spiller som har suksess og som er kostbar er INGEN garanti for at spilleren skal få suksess i klubben. Det eneste det garanterer er at klubbkassa tømmes raskere.

Jeg mener dog at det er større sjanse for å lykkes ved kjøp av forsvarsspillere enn angrepsspillere og midtbanespillere.

Men du har rett i at ikke alle spillerkjøpa FFK har gjort har vært en suksess. Men vi HAR gjort mange gode kjøp de siste åra også.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Zalayeta

Bedriftsspiller
Ble medlem: 09 jul 06
Innlegg: 1

Lagt til: 09 jul 06, 15:00
Endret: 09 jul 06, 15:01
Hej alle - en hilsen fra Danmark :-)

Se herunder! Fra AGF supporter forum!

Jacob Rasmussen har helt sikkert nogle kvaliteter!

Hans svaghed er langsomme vendinger, men ellers er han en ret komplet forsvarer.

Han har spillet flere kampe end statistikken siger, den er ikke blevet opdateret.

Han bliver ikke brugt, fordi træneren ikke vil bruge ham på fremtidens AGF-hold.

Han har ikke spillet dårligt, faktisk har han spillet blandt de bedste, super fysik, super hovedspil, meget seriøs.
Men han indgår ikke i fremtidens planer, desuden får han en meget høj løn i forhold til den danske 1. division, AGF rykkede jo ned :-(


.: Jacob Rasmussen :.
Forfatter: Jørn Larsen 
Dato:   08-07-06 22:12

Hei...

Kan dere fortelle litt om denne spilleren?
Han skal prøvespille for FFK i norge til mandag, og jeg er veldig spent om han er en bra spiller...

.: Re: Jacob Rasmussen :.
Forfatter: Morten Feilberg Greve 
Dato:   08-07-06 23:30

Nogle stikord:

- Gode kvaliteter i lederevner, overblik, erfaring, luftspil, fysik.

- Teknisk ikke så imponerende, ret langsom (især vendinger og på de første meter), men kompenserer ganske godt for begge dele med fysik, rutine og placeringsevne.

- Meget selvbevidst, har det med at komme på kant med sine trænere.

- En af vores bedste spillere i første halvdel af sidste sæson, røg ud i kulden i anden halvdel, da vores nuværende træner vil gerne have forsvaret skubbet højt op på banen, og derfor foretrækker hurtige forsvarere (og måske heller ikke bryder sig om JR`s indstilling...).

Håber det kan give en idé?

.: Re: Jacob Rasmussen :.
Forfatter: SimonG 
Dato:   08-07-06 23:40

Han er en rigtig god spiller til prisen. :)
Personligt er jeg lidt ked af, at vi åbenbart ikke kan bruge ham.

Set med Fredrikstad øjne tror jeg han er en god erstatning for Zivkovic.

.: Re: Jacob Rasmussen :.
Forfatter: Allan Nielsen 
Dato:   09-07-06 10:57

Jacob Rasmussen var holdets bedste forsvarsspiller i sidste sæson.

Han er utrolig sikker i sine indgreb og han udstråler stor ro i forsvaret.


Desværre vil vores nuværende træner ikke bruge ham, da han ikke mener at han passer ind i det system AGF spiller med nu.

Men ingen tvivl.......Jacob Rasmussen er en virkelig dygtig fodboldspiller, og vil helt sikkert blive en succes i Norge.

.: Re: Jacob Rasmussen :.
Forfatter: Morten 
Dato:   09-07-06 11:52

Jacob Rasmussen er klubbens bedste forsvarsspiller, men han er både blevet sat af, af hans nuværende træner og i FCN var han også ude i kulden. Så det ligner desværre disciplinære problemer, da han er en klar forstærkning i startopstillingen i begge klubber.

.: Re: Jacob Rasmussen :.
Forfatter: Bjørn Pedersen Due 
Dato:   09-07-06 13:47

Han er meget rolig i sin omgang med bolden, en virkeligt stærk leder og forgangsmand.

Desuden har han en yderts profesionel tilgang til opgaverne, hvad enten det er kamp eller træning.

Derudover har han et utroligt lyst sind, og er en ganske underholdende fyr.

Jeg tror på norsk fodbold vil passe ham perfekt, så vil allerede nu ønske jer held og lykke med ham.

.: Re: Jacob Rasmussen :.
Forfatter: Ato Vari 
Dato:   09-07-06 14:29

Jacob Rasmussen er den mest diskuterede spiller i AGF dette forår, for der var bred enighed i pressen og blandt fans om, at han var blandt de absolutte profiler på et ellers svagt AGF-hold i efteråret 2005. Men den nye træner satte ham og et par andre profiler af og erstattede dem med releativt uprøvede spillere i foråret. Blandt de andre "fyrede" spillere var norske Jonny Hanssen, som du sikkert kender, og den etablerede fløjspiller Thomas Lindrup. De tre spillere fik alle sammen en løn, der var meget, meget høj i forhold til typiske bundklubber i den danske superliga. Det er derfor logisk, at klubben har gjort meget for at slippe af med den store lønsum, som går tabt på AGF`s andethold.

Det er klart, at trænerens dispositioner spredte en del diskussion, når AGF blev ved at lukke mål ind, og forsvaret i øvrigt ikke gjorde det overbevisende i foråret 2006. Men træneren, Ove Pedersen, holdt fast ved, at han stillede de bedste spillere. På et tidspunkt udtog OP f.eks. en 18-årig spiller på bekostning af Jacob Rasmussen. Hans væsentligste forklaring har været, at Jacob Rasmussen ikke var i stand til at spille taktisk rigtigt i et "højt forsvar".

Konklusionen må være, at det er meget svært at sige, om Jacob Rasmussen vil slå til i Norge. Han har i sine seneste klubber været lidt af en profil i perioder for så pludselig at blive sat på bænken af de aktuelle trænere. Måske er han bare ikke så dygtig til at tilpasse sig trænernes taktiske idéer? For fysisk, teknisk og placeringsmæssigt synes han for en "sofatræner" at være en rigtigt dygtig spiller.

.: Re: Jacob Rasmussen :.
Forfatter: vakseviggo 
Dato:   09-07-06 14:47

Jakob Rasmussen blev endda kåret som Man og the match. For at være sat af til næste kamp :P
 

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 09 jul 06, 15:07
Jeg begynner og ha litt trua jeg folkens...Blir skrytt av her i allefall

---------------------------

Heia FFK


AGF i hjertet

Bedriftsspiller
Ble medlem: 09 jul 06
Innlegg: 4

Lagt til: 09 jul 06, 17:13
Endret: 09 jul 06, 17:36
Hej FFK Supporter :)

Da jeg kan se at I ikke har det store kendskab til Cobber (Jacob Rasmussen) vil jeg da lige komme med en lille beskrivelse af ham.

Han var første valg fra dag 1 i klubben og lige endtil den dag Ove Pedersen tog over. Siden er han degraderet til 2. holdet og fik reelt ikke chancen for at komme tilbage på 1. holdet og vise sit værd. Som person er han en rigtig rar gut, med god sans for humor og fantastiske lederegenskaber, den fødte anføre. Han er måke ikke den hurtigste, men kompencere godt for det ved at læse spillet godt og placere sig rigtigt.

Så alt i alt ville det være utrolig fjollet af jer hvis ikke I signer ham han er transferfri, og vel den bedste erstatning for Bora man kan forstille sig, jeg vil faktisk gå såvidt som at sige at han er bedre end Bora.

Og som afslutning vil jeg (OT jeg ved ) benytte lejligheden til at takke jer for Roger Risholt.

---------------------------

Stolte AGF i hvid og blå


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 jul 06, 17:38
han hørtes bra ut agf, takk for god beskrivelse av spilleren .... hva syntes du om roger risholt da? fornøyde med han??

---------------------------

God bedring Dagfinn Enerly


AGF i hjertet

Bedriftsspiller
Ble medlem: 09 jul 06
Innlegg: 4

Lagt til: 09 jul 06, 17:56
Endret: 09 jul 06, 18:49
Ja Roger er vi rigtig godt tilfreds med. han en rigtig terrier på midtbanen.

Hvis I ellers har nogle spørgsmål til/om Jacob, kan I bare komme med dem og så skal jeg med glæde svare på dem.

---------------------------

Stolte AGF i hvid og blå


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 09 jul 06, 19:10
Detta høres bra ut! Begynner å få trua på denna spilleren! Bra Roger er god for dere! Jeg savner han værtfall veldig hos oss!

AGF i hjertet

Bedriftsspiller
Ble medlem: 09 jul 06
Innlegg: 4

Lagt til: 10 jul 06, 10:40

Fandt lige den her artikel, hvor Jacob udtaler sig om prøvtræningen og fomålet med den.

http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=3834258/

---------------------------

Stolte AGF i hvid og blå


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 10 jul 06, 13:47
Endret: 10 jul 06, 13:47
Opprinnelig postet av AGF i hjertet

Fandt lige den her artikel, hvor Jacob udtaler sig om prøvtræningen og fomålet med den.

http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=3834258/



Virker jo som kællen er drittlei.... Hvis han selv sier han er i dårlig fysisk form, er det vel ingen vits i å hente han. Det må da for svingende være bedre alternativer i denne Bosman-verdenen!! Men det virker som om FFK alltid må lete der ingen andre leter :(

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 10 jul 06, 13:52
Hm. Mihaly Toth uttalte også at han var i "dårlig fysisk" form da han kom i fjor sommer. Det endte med at han knapt var på banen hele høsten. Det tar tid å komme i form midt i sesongen. Jeg ser ikke poenget med å hente inn en snart 32 år gammel midtstopper hvis han ikke kan gå rett inn på laget og være en reell forsterkning fra dag 1.

Vitner også om dårlig holdning at han ikke holder seg noenlunde i form når han er vraket fra AGF og skal gjøre seg aktuell for andre klubber.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 10 jul 06, 13:54
Det er bare spillere i Norge og Sverige som er i matchform nå. Du forstår, de andre ligaene har ferie på denne tiden av året. Om formens hans har "forfalt" i en måned så tar det nok ikke mange ukene å trene seg opp igjen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 10 jul 06, 14:24
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Det er bare spillere i Norge og Sverige som er i matchform nå. Du forstår, de andre ligaene har ferie på denne tiden av året. Om formens hans har "forfalt" i en måned så tar det nok ikke mange ukene å trene seg opp igjen.

Oi, Jeg var virkelig ikke klar over at det var ferie i den danske serien! (*ironisk*)

At han ikke er i matchform har jeg forståelse for, men det er noe ganske annet å være i direkte dårlig form. Det han sier i artikkelen kan tolkes som han ikke har trent noe særlig den siste måneden, og da kan ta en stund før han kan spille i Tippeligaen (jmf. Toth). Hvis det er tilfelle så mener jeg vi bør se etter en annen midtstopper.

Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 10 jul 06, 15:09
Etter å ha lest denne tråden fra starten av, har forhåpningene til denne spilleren vokst. Gode skussmål fra mer eller mindre alle kanter.....SÅ, dette intervjuet i JP. Pladask, der falt forhåpningene igjen...

Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro? 

Spilleren nevner samtidig at han har 1 1/2 til 2 år igjen som spiller...er dette virkelig noe å satse på? En spiller som har begynt å tenke på "pensjonisttilværelsen"?

Vi trenger IKKE en spiller som må bruke en halv sesong på å komme i form!?

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 10 jul 06, 15:28
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Det er bare spillere i Norge og Sverige som er i matchform nå. Du forstår, de andre ligaene har ferie på denne tiden av året. Om formens hans har "forfalt" i en måned så tar det nok ikke mange ukene å trene seg opp igjen.

Oi, Jeg var virkelig ikke klar over at det var ferie i den danske serien! (*ironisk*)

At han ikke er i matchform har jeg forståelse for, men det er noe ganske annet å være i direkte dårlig form. Det han sier i artikkelen kan tolkes som han ikke har trent noe særlig den siste måneden, og da kan ta en stund før han kan spille i Tippeligaen (jmf. Toth). Hvis det er tilfelle så mener jeg vi bør se etter en annen midtstopper.


Men en ting er sikkert...og det er ikke akkurat den beste sammenligningen og bruke da.....Toth er spiss....Litt mere avhengig av og være i form enn en forsvarer...1mnd uten noe særlig trening kommer fort igjen. Bora var ikke den med mest kondis han heller, men han klarte seg vel?

---------------------------

Heia FFK


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 jul 06, 15:49
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av AGF i hjertet

Fandt lige den her artikel, hvor Jacob udtaler sig om prøvtræningen og fomålet med den.

http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=3834258/



Virker jo som kællen er drittlei.... Hvis han selv sier han er i dårlig fysisk form, er det vel ingen vits i å hente han. Det må da for svingende være bedre alternativer i denne Bosman-verdenen!! Men det virker som om FFK alltid må lete der ingen andre leter :(



Nettavisen har tydeligvis vært her inne og snust, http://www.fxt.no/tippeligaen/fredrikstad/article681208.ece

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 10 jul 06, 16:08
Jacob Rasmussen sier at formen ikke er helt på topp, men han sier også at han regner ikke med at manglende
kondition blir et problem i den norske klubben.  Så formen hans kan ikke være så dårlig.  Kanskje han blir den leder typen FFK trenger i forsvar.  Personlig synes jeg de kan prøve å få Brian Priske,  de har jo penger til spillerkjøp.
               Hadde noen intervjuet Kvisvik i sommerferien, så kanskje han hadde sagt at formen er ikke helt på topp.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 jul 06, 16:12
Opprinnelig postet av eliot
Jacob Rasmussen sier at formen ikke er helt på topp, men han sier også at han regner ikke med at manglende
kondition blir et problem i den norske klubben.  Så formen hans kan ikke være så dårlig.  Kanskje han blir den leder typen FFK trenger i forsvar.  Personlig synes jeg de kan prøve å få Brian Priske,  de har jo penger til spillerkjøp.
               Hadde noen intervjuet Kvisvik i sommerferien, så kanskje han hadde sagt at formen er ikke helt på topp.


FFK prøvde seg på Briske men fikk dessverre nei.


Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 8 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340