Husk meg
Brukernavn
Passord

Innsatsen til Plankehaugen FFK-Lyn

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 28 jul 06, 15:50
Opprinnelig postet av Klokan
Det er jo bare å sette i gang og lage sanger da. Problemet er at folk tør ikke å lage nye sanger vel. Det er ikke verre enn å høre litt på nettet hva brukes i Europa og gjøre det om til norsk. Se bare på dem jeg har laget da.... 
"Når ballen rullær", "For Fredrikstad jeg synger høyt" "Vi synger for Fredrikstad laget" "Vi er Fredrikstad Ale ale ale" eller den nye med klappinga " Å Fredrikstrad" er alle kopier fra BBB sanger som ble laget på norsk da.   

Jeg synes også at Ååååå ååååå Fredrikstad skorer mål melodien kan faktisk brukes på mer. Se bare hvor herlig den funket på Brasil-Kroatia.... Men som sagt så er det viktig med rytme og ikke synge den for fort. 
Lars har sett det selv og jeg håper at flere av Dere kommer til å oppleve dette ved senere annledninger.... Det kan vare fantastisk morsåmt, trøkkænes og livlig med gjentakelser på 5 minutter. Men da må man stå på og synge uansett hva skjer på banen da... Ok blir det skoring  greit men en trenger ikke å slutte å synge kun fordi en skal kommentere om det var offside eller ikke.....


Folk tør lage nye sanger Zoran. Det vet du!
Det vi må bli enige om er om de som har laget de nye sangene skal presentere dem for Plankehaugen, eller om forsangerene skal gjøre det.
Og...... jeg har fulgt Stjernen hockey team siden Edward Mathisen herja isen på 70-80 tallet. Og det som er litt morsomt er at vi har brukt akkurat de samme melodiene som BBB.
F.eks. "Vi synger for Fredrikstadlaget". på den sang vi : Vi skal vinne finalen, vi skal vinne igjen. Sparta tar analen, vi tar pokalen hjem.
Eller,"vi er Fredrikstad ale ale ale". Der sang vi: Tommy(keppern til Sparta) han er homosexuell, han vet det ikke selv, hans kone heter Kjell.
Eller den nye med klappinga. Der sang vi selvfølgelig: When the reds go marchin` in. Osv.......

Jeg er enig i at ÅÅÅ  ÅÅÅFredrikstad skårer mål kan brukes i flere situasjoner(med ny tekst).




---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 28 jul 06, 17:03

Den "razziaen" som vi kjører syntes jeg brukes alt for lite. Husker hvor morsomt det var første gangen da samtlige sto med henda i været, sang og klappet.. Det må ha sett utrolig kult ut fra HT. 

Noen som har link til noe fra supporterne til Marsielle? De hadde en litt morsom rope- og ta klubbskjerfet sitt opp og ned i takt med ropinga greie. Så den i bakgrunnen av en kamp på TV for litt siden, det så bare utrolig kult ut. Bønna eller Zoran, dere har sikkert hørt om det før.

---------------------------

Syng, eller forlat plankehaugenfeltet!


Hjælmen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 738

Lagt til: 28 jul 06, 18:35
Opprinnelig postet av keiko99
Rune det er vel for at  moss aldrig kommer i noe tippeliga så  derfor må han ha ett lag i østfold og holde meg.. så er det jo nærme moss også.. jeg tror han sover i FFK senge tøy


Noe tippeliga??

Skal jeg holde deg??

---------------------------

Hva skal`n si, hva skal`n tru.
Elendigheta må snart snu!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 28 jul 06, 20:43
Opprinnelig postet av Martin_

Den "razziaen" som vi kjører syntes jeg brukes alt for lite. Husker hvor morsomt det var første gangen da samtlige sto med henda i været, sang og klappet.. Det må ha sett utrolig kult ut fra HT. 

Noen som har link til noe fra supporterne til Marsielle? De hadde en litt morsom rope- og ta klubbskjerfet sitt opp og ned i takt med ropinga greie. Så den i bakgrunnen av en kamp på TV for litt siden, det så bare utrolig kult ut. Bønna eller Zoran, dere har sikkert hørt om det før.



Tenkte du på noe a la dette Martin? http://media.putfile.com/Gala-warchant

Riktig nok ikke South Winners som har denne versjonen, det er jo ultrAslan, så du tenker nok på en annen melodi. Hadde vært fett å prøve med en annen melodi!

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 29 jul 06, 01:29
Nei det var liksom ikke akkurat det. Utifra det jeg så, så var det at de ropte korte enstavelsesord eller bokstavene til Marseille, og tok skjerfene helt opp, og helt ned igjen itakt med ropingen. Det var en eller annen vri på den også, men den husker jeg ikke. Lenge siden jeg så det.

---------------------------

Syng, eller forlat plankehaugenfeltet!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 29 jul 06, 12:16
Endret: 29 jul 06, 12:20
Opprinnelig postet av Klokan
Det er jo bare å sette i gang og lage sanger da. Problemet er at folk tør ikke å lage nye sanger vel. Det er ikke verre enn å høre litt på nettet hva brukes i Europa og gjøre det om til norsk. Se bare på dem jeg har laget da.... 
"Når ballen rullær", "For Fredrikstad jeg synger høyt" "Vi synger for Fredrikstad laget" "Vi er Fredrikstad Ale ale ale" eller den nye med klappinga " Å Fredrikstrad" er alle kopier fra BBB sanger som ble laget på norsk da.   

Jeg synes også at Ååååå ååååå Fredrikstad skorer mål melodien kan faktisk brukes på mer. Se bare hvor herlig den funket på Brasil-Kroatia....


Alle dine sanger, som er hentet fra BBB, er fine, Zoran, ingen tvil om det.

Men det er laget mange fine sanger også av andre, etter at du laget disse sangene, som også bør brukes. Men som jeg har sagt tidligere så er det ikke din oppgave, Zoran, å sørge for at folk lærer nye sanger, derfor skjønner jeg godt at du kjører på dine egne sanger, som du vet at supporterne kan.

Problemet med de nye sangene er at mange ikke engang har hørt dem og derfor kan de heller ikke danne seg noe bilde av hvilke sanger som er bra og hvilke som er mindre bra.
Jeg har også en følelse av at kanskje den beste måten flest mulig kan få lært seg sanger på, er ved å kjøpe CD`er, slik det ble gjort i 2004 og 2005. 
I 2006 ble ikke dette prioritert og det tror jeg er noe av forklaringen på at det i år tilsynelatende er tyngre å få til god sang.

Jeg sendte noen forslag vedr. hvordan sangvirksomheten bør organiseres, til Plankehaugens styre for et par måneder siden, men jeg venter fortsatt på svar. 

Mulig at ikke alle er enig i mine løsninger, men med så mange som åpenbart er interessert  i dette med sanger, så burde i det minste Plankehaugen invitere til en debattkveld eller lign.for at de interesserte kan få luftet sine meninger vedr. hvordan dette best bør organiseres i fremtiden.

Etter min mening er dette med å støtte laget fra tribunen en av de viktigste oppgavene til en supporterklubb, derfor bør Plankehaugen flytte dette punktet mange hakk opp over på sin prioriteringsliste. 

---------------------------

FFK på toppen i 2006



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340