Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva skal til for å hevde seg i tippeligaen?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 24 sep 03, 08:05
Blir FFK Norges svar på Chelsea? Eller skal vi bruke 3-10 år på å få fram brukanes ungguttær? Ting kommer iallefall til å bli veldig annerledes til året...HVIS vi rykker opp....

---------------------------

Stadion på FMV!


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 24 sep 03, 10:22
Jeg håper virkelig ikke vi blir no Chelski.

Om vi får beholde stammen i det laget vi har nå, sånn at klubben for ro til å bygge videre - da kan man nå noen vei.

Å kjøpe seg til suksess ender bare med et blaff, og så er det rett ned igjen.

---------------------------

www.carlberner.no


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 24 sep 03, 11:09
vi er vel egentlig i ferd med å bli et skikkelig kjøpalag med et par sterke forretningsmenn i ryggen (ikke at vi er alene om det)

hvor mange er det egentlig igjen fra stallen fra før eggen kom?

pål andrè, jørgen p og stian johnsen er vel de som pr dags dato blir brukt. og av disse er kun en fra fredrikstad.......

nå har jo riktignok flere av spillerne eggen har henta inn lokal tilknytning da.

forsterkninger skal få oss opp og etablere oss. dette skaper bedre muligheter for unggutta til å utvikle seg. bare se på jørgen p. mye av den utviklinga tror jeg kommer av kamptrening på høyt nivå, med mange gode med og motspillere.

men uansett; tor trondsen reiser aldri hjem. han er fredrikstad gutt!

---------------------------

med ffk til champions league!


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 24 sep 03, 12:01
Eggen har jo sagt han vil ha Per Morten Kristiansen og Simen Brenne som er fredrikstadgutter...på tide å hente tilbake alle talentene som gikk til Moss når de var Østfolds beste.

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 24 sep 03, 13:19
Skal vi først hente lokale folk til FFK, så tar vi med oss Super-Ray i samme slengen (c:
For at vi skal hevde oss i TL så trenger vi nok en del forsterkninger til, f.eks RBJ som allerede er blitt nevnt. Og vi trenger i alle fall en god venstreback, der har vi jo slitt i hele år, og brukt en haug med forskjellige spillere med blandet suksess.

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 24 sep 03, 13:25
Angående venstreback så regner jeg med at Eggen sikler etter Thomas Pereira i Viking som han vel trente under tiden i Moss samt er noenlunde lokal (Sarpsborg)

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 24 sep 03, 13:32
Ingen dum tanke Constanza. Pereira også har jo haugevis med erfaring fra TL, og kunne nok vært rett mann til jobben. Aner ikke hvor lenge han har igjen av kontrakten med Viking, men kunne vi få han for en relativ billig penge, så hadde jo det vært ypperlig.

Sarpsborg går under lokal-definisjonen, så den må vi godkjenne !

Pereira på venstre back og Super-Ray på vingen, joda, da begynner det å ligne noe her. RBJ i tillegg så har vi snart nok spillere. En god del av de vi allerede har burde jo også være gode nok til TL.

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 24 sep 03, 13:42
Peraira er hvertfall ikke bosmanspiller i år dersom mine kilder er korrekte, så blir nok dessverre vanskelig å hente han.

Rune Buer Johansen har jo nå takket nei til Sogndal, hvilket er et godt tegn. Men blir nok mange om beinet der.

En annen spiller som kan være interessant er Christian Johnsen i Raufoss. Han er bosmanspiller i år og etter sigende avventende med å skrive under ny kontrakt med Raufoss. Er vel også en tidligere "elev" av Eggen. Flere Tippeligaklubber har jo tidligere vist interesse, og Johnsen er vel på 2. plass på toppscorerlisten i 1.div i år.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 24 sep 03, 14:11
Så at Marrern listet opp 5-6 spillere som kunne forsvinne fra Raufoss, og jeg også la merke til Christian Johnson.
Husker ikke helt hvordan spillestilen hans er, men det hadde ikke skadet om vi hadde fått en spiss med hurtighet som ypperste våpen heller. Ringberg og Dadason er jo ikke akkurat hurtigtog. Melo er jo kjapp, men han er kanskje bedre ute på høyresiden.

Skal vel være både Svenske og Danske klubber som er ute etter RBJ, så det kan nok bli leit å få tak i han. Først må vi rykke opp for at det skal bli aktuelt, så vi får ta den biten først.

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 24 sep 03, 14:13
Dette er å lese om Christian Johnsen på Raufoss` nettsider:
"Christian kom fra Moss som et friskt pust og debuterte med to mål mot Ham-Kam, da blir du automatisk publikumsyndling. CJ kan spille både midtbane og ren spiss og har vist fram målteft, teknikk og fighteregenskaper på høyeste nivå. Christian er en tøffing som alltid gir 100 % . Er sterk i kroppen og bruker villig muskler, noe som gjorde ham til Raufoss sin ivrigste kortsamler i fjor. Har bedret seg også på dette feltet i år og er i ferd med å bli en komplett spiss som flere tippeligalag har kastet øynene på. Christian står bokført med 114 kamper og 61 mål pr 15.09.03."

Utvilsomt en god spiller med potensiale, men ville uansett foretrukket Simen Brenne foran ham.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 26 sep 03, 14:55
hva med han derre unge talentet fra costa rica. han har i hvert fall jeg helt glemt. er han fortsatt aktuell eller var det kun en ønskedrøm uten rotfeste?

---------------------------

med ffk til champions league!


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 29 sep 03, 15:46
Martin Andresen hadde jo vært konge. Er vel fra Østfold han og?

Hva med noen tips fra Håkan og Marcus ang. svenske spillere. Sikker på at de har noen gode kontakter i Sverige.

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 29 sep 03, 17:44
Martin Andresen hadde ikke vært så dumt nei, men jeg tviler sterkt på at en landslagsspiller er interessert i å gå til FFK hvis vi skulle rykke opp. Er sikkert en del utenlandske klubber som også vil ha han etterhvert...

soswensen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1

Lagt til: 29 sep 03, 18:58
Må få tak i 4-5 nye spillere med tippeligakvalitet. Det har blitt nevnt Dagfinn Enerly et veldig bra valg, men man må også se litt mere utenlands mye bra.

---------------------------

Swein Ove Swensen


Jotjar

Knøttespiller
Ble medlem: 19 jun 03
Innlegg: 49

Lagt til: 04 okt 03, 02:13
Costanza: Hvis du heller ville hatt Brenne enn Johnsen, kan vi jo være enige om at vi får Johnsen og dere Brenne da?:)

Ikke i tvil om at jeg ville foretrukket Christian Johnsen her. Sammen med et stk svenske er han i en egen klasse når det gjelder angrepsspillere i 1.divisjon(okei da, Steffen Simonsen er nesten samme klasse:D), og jeg må si jeg synes det er merkelig at han ikke allerede spiller i vår øverste divisjon. En mer perfekt spiller for f.eks Vålerenga i den situasjonen de har vært i ifjor og i år, det finner du ikke.

Storbæk, Bjørkøy og Ingolfsson er tre andre brukbare Rævfosspillere med utløpende kontrakter. Storbæk er en spiller jeg har veldig sansen for, og som jeg mer enn gjerne kunne tenke meg til Hønefoss.

---------------------------

*The Worlds Most Promising Cowboy*


Jørgen O.

Knøttespiller
Ble medlem: 28 aug 03
Innlegg: 29

Lagt til: 04 okt 03, 13:05
Endret: 04 okt 03, 13:06
Kanskje noe som betyr noe her:

Christan Johnsen og Thomas Pereira hadde begge kjempe smell med Eggen når de gikk fra Moss. Pereira ble også satt ut av laget når han signerte for Viking på TV2..... Christian kom med avisoverskrifter mot Eggen som ikke var gode...

Og.. dere sier at Moss ikke er Østfoldlag, men mer et Akershus lag osv osv. Martin Andresen er fra Ski, som ligger i Akershus(uuuups!) Og han spilte i Moss tidligere han også... Har tippeligaerfaring med Moss den gutten..!

Lurer på om noen av dem kommer til FFK nei........


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340