Husk meg
Brukernavn
Passord

Speakeren på Fredrikstad Stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 16 mai 06, 11:26

Jeg har en bønn! 

Er det noen flere som har et sterkt ønske om at Speakeren på stadion ikke ødeøegger stemningen med alle resultatene under kampens gang.
Jeg vet at det ligger noen føringer i det å være speaker, men å bli avbrutt åtte ganger av resultatet mellom Ålesund o Sparta er jo helt håpløst.
Resultat fra Premier League er oså uinteressant å formidle når kampen spilles. Ta det gjerne i pausen.

Skal resultater komme, bør han ikke si at: " nå skal jeg gi dere noen resultater fra Adecco-ligaen", før han sier resultatene. Det blir for mye prat.

Tenk om det er resultater som dette?
Moss - Sparta : 4 - 3
Ålesund - Hødd: 6 - 3
Godset - Follo : 3 - 3

Bare her vil vi bli avbrutt 22 ganger!!!!!!


Noen ganger som Plankehaugen drar i ganh hovedtribunen, eller er på gang til å piske opp stemningen blir vi avbrutt av speaker med resultat service fra Adecco-ligaen. Dette må bort!

Rett etter kampen mot Enga begynte speakeren å spille sanger over anlegget, det beynte midt i seierssanen til Plankehaugen.
Dette er håpløs speaker tjeneste. 
Speakeren er til for folket, ikke folket for speakeren!

Er det noe vi kan gjøre med dette?

Er det noen flere enn meg som reagerer på det?

Skriv gjerne om du er uenig!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 16 mai 06, 11:42
Helt enig. Speakeren ødela mye av stemninga sist kamp. Veldig bra innlegg

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 16 mai 06, 11:45
Helt enig i dette. Vet om flere som irriterte seg over dette forrige kamp.

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 mai 06, 11:47
Og det er ikke bare i sist kamp det har vært sånn. Det har mer eller mindre vært sånn bestandig. Man må nok ta det opp på medlemsmøte i klubben for å få gjort noe med det.

remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 16 mai 06, 11:50

Må hive meg på hylekoret her....

Typisk eksempel er også når FFK er i en kritisk situasjon, og f.eks. Piroja skal inn i en duell, så komemr det fra Speakeren at dagens matchvinenr er Pioja.... Timing!!! Spillerne må jo miste konsentrasjon!

Hold kjeft når det skjer noe på banen!!!

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 mai 06, 12:01
Speaker skal si minst mulig, men selvsagt det han er pålagt å si. Men det er ekstremt viktig at speaker følger med og har evnen til å lese spillet, slik at han ikke snakker om stemningen er spesielt god eller det foregår eller kan komme til å foregå noe interessant på banen. Derfor må han også holde seg til KORTE beskjeder.

Sist kamp snakket han f.eks. mot slutten av 1. omgang leeenge om Kreftforeningens innsamlingsauksjon som skulle komme i pausen. Det meste av dette var selvfølgeligheter og kunne vært kortet ned til noen sekunder for deretter å ha resten av informasjonen i pausen.

Mange vil sikkert si det er rart å reagere på sånt, men jeg er enig med de som hevder at speakertjenesten kan forbedres. På en annen side så er vår speaker langt bedre enn mange av de andre rundt om i Tippeligaen. Men det kan altså bli enda litt bedre!

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 16 mai 06, 12:40
Endret: 16 mai 06, 12:42
Det er klart at det finnes verre andre steder, men vi må jo ta sikte på å bli best i landet. Det er jo viktig med tanke på stemningen og atmosfæren på arenaen.

Stemningen på ishockey kamper er jo helt elendig. Der er en av årsakene all den musikken som blir spydd ut i hallen hver gang det er et avbrudd i spillet. Det blir ikke plass til supportersanger fra tribunen. Det er en av de viktigste årsakene til dårlig stemning. Jeg blir ikke i hockey stemning av trampe-klapp-musikk i høytalerene.
Det var ikke slik i gamle dager.


Stadion: Før kampene blir det spilt musikk, det er ok, men det blir spilt sanger som er så totalt irrelevant for det som skal skje på stadion. De som har lyst til å høre musikk gjør det hjemme. Det er bra om man kan kjøre fotball-musikk! Til og med fotball sanger fra andre klubber I UTLANDET VEL OG MERKE!


---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 16 mai 06, 13:23

Er så enig. Resultater fra andre kamper burde vært lest opp i pausen. Og hvorfor blir resultater fra 1. div lest opp i en tppeligakamp ?  Musikk før kampstart er bra. På bortekampen mot HamKam kjørte de lokalradion over høytaler-anlegget med interjuver etc før kampen. Det syns jeg hadde vært noe.  Ellers syns jeg at supporter-korpset, tifo og "For Fredrikstad" for kampen drar opp stemningen no sinnsykt

---------------------------

I gode og onde dager, vil vi trofast møte opp.
Når guttane går på banen står vi i samla tropp.
For sammen er vi sterke, det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 16 mai 06, 13:56
er enig i NOE av det som skrives, men langt ifra alt. For eksempel var det en del av oss (som ikke følger heier på Leeds i Championship, Jonek) som hadde stor interesse av resultatene i Premier League. Når det gjelder andre resultater i Norge så er det også mange av oss som liker å høre dem. Men jeg er helt enig i at ting bør sies på en kort måte, og at hver eneste scoring i Adeccoligaen ikke bør ramses opp (noe jeg heller ikke har inntrykk av at speakeren gjør).

Når det gjelder det som kommer fra speakeren så er nok, som andre her har påpekt, TIMING et nøkkelord. Dette er nok noe man kan gjøres mer bevisst på. Men jeg vil her legge til at det ikke bare er speakeren som har noe å hente når det gjelder timing. Synes det er like teit når Plankehaugen skal ha oss til å reise oss hvis vi heier på FFK når Lillestrøm har corner, eller dra igang hovedtribunen når Brann har frispark på 30m. Bare så det er sagt.

Når det gjelder musikken før kamp er jeg helt enig! Spill enten FFK-sanger eller andre sanger som får opp stemningen!


Og når hockey blir dratt inn.... Har du vært på noen hockeykamper i bedre ligaer enn den norske? Eller på Jordal for den saks skyld. Etter min oppfatning er musikken i det korte spillepausene nettopp med på å skape stemning. Men det som, etter mitt skjønn, har vært for dårlig i Stjernehallen er VALG AV LÅTER. Utrolig hvor mye riktig låtvalg har å si på stemingen.

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 16 mai 06, 14:32

Og en ting til da.... halve av jubelrusen mot Vålerenga forsvant i "fredrikstad gutter" ... jeg mener sangen er lokal men ikke akkuratt noe mer enn det og i stedet for å la hele stadion å synge til gutta så kommer dem med musikken ....

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 16 mai 06, 14:34
Jeg hiver meg på jeg å....
Brann instruksen er jo bare dum, hva med å si som på noen båter, at instrukser vil bli gitt ved brann.
Herregud kunne liksågått sagt at : Begynner det å brenne...gå hjem !

Å den /&&#¤#( stadion hyllesten-sangen er patetisk smørje som er med på å dra ned stemningen....nei...foppall er Rock`nRoll

Fint i fjor da Sørlie ble kåret til banens beste 1min før slutt, og da skårer "døm andre" var det mot Start tro..

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 16 mai 06, 14:42
Det er vel ikke heller den største "trøkken" i Fredrikstadgutter våre veier heller. Syns speakeren våres er god, men han kan kutte ned på litt av preiket. Og ikke snakke når vi synger.

---------------------------

Syng, eller forlat plankehaugenfeltet!


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 16 mai 06, 15:59
Jeg vil absolutt ha resultater fra andre kamper iløpet av kampen!! Enig i at de kan komme når det er avbrudd i spillet, men de skal komme! Blir jo alltid ekstra bra stemning å jubel hver gang han annonserer at Moss ligger under å da! Det har ført til mye jubel hittil i år
 Å det med PL, SELVFØLGELIG skal han få bruke 15 sek på å utrope hvem som tok 2 passen!

Ellers vil jeg vel tro at rømningsveier å sånn, er noe man MÅ si, samme hvor teit det høres ut og hvor mange ganger vi har hørt det før....

Men fortsett med resutater, men ikke når vi er i angrep da... Men kanskje det er bra å rope ut at Lyn ligger under akkurat idet Enga er i angrep... 

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 16 mai 06, 21:45
Jeg har vært på Jordal. Mange ganger, før. Da det var stemning der inne. Da var det lite musikk og mye stemning!
Trampe-klapp-musikk er ikke det jeg forbinner med god stemning.
Supporterne i hockey får ikke tid til å synge seg opp, før treskeverket blir satt igang over høytalerne.

I Stjernehallen kunne det vært mye bedre om de hadde kuttet ut musikken før, under og etter kampen.
På førsten av 80-tallet sang vi en time før kampstart og gjennom stort sett hele kampen. Noe er det OL- floka som råder.

Jeg har inntrykk av at alle resultater fra Adecco-ligaen blir nevnt.
Når det gjelder utenlandske resultater, feks hvordan det har gått med Fulham, Wigan og andre klubber i Premier League, bør det gjøres i pausen.
Kanskje til nød om en spiller ligger nede og får behandling. Dette er uting som bør lukes vekk, for å skape en bedre atmosfære rundt den kampen vi ser på og er en del av.

Når det gjelder Fredrikstad gutter våre veier, er den legendarisk, men likevel meget dårlig for å peppe guttæne.

Er det noen som har forslag til sanger som pepper spillerne når de entrer banen?

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 18 mai 06, 13:12
Virka ikke som han hadde fått med seg å roe ned litt med resultatene og flytte de til pause..Syntes han ødela gang på gang når plankehaugen skulle dra i gang sanger...

Noen som kjenner han som er speaker og kan ta en prat?

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 18 mai 06, 13:47
Litt Off topic:

Da kan du umulig har vært på Jordal de siste årene, Jonek. Men nå er uansett ikke Jordal noe kron-eksempel, men muligens det beste i Norge. Prøv Sverige eller NHL. Jeg er uansett av den oppfatningen at riktig valg av musikk definitivt er med på å skape stor stemning. Kanskje det ødelegger for de 20-30 beverne som faktisk synger, men musikken får ihvertfall med det brede lag av publikum.

On topic: 
Fulgte faktisk litt med på dette i kampen mot Stabæk. Med ett unntak mener jeg speaker snakket stort sett iforbindelsen med at ballen var ute av spill. Dessuten var det absolutt ikke alle scoringer i førstedivisjon han kom med. Ikke engang mellom Moss og Sparta "plinga" han ved hver scoring.

Og til sist vil jeg legge til følgende: Jeg kjøper det poenget at de som synger i på PH-feltet kan oppfatte speaker som forstyrrende, men nå er det også engang slik at det er ganske mange tusen til på stadion. På hovedtribunen der jeg sitter, er ihvertfall interessen for resultater fra andre kamper stor. Det må også dere på PH-feltet respektere.

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 19 mai 06, 09:22
jO DET ble bedre ut i andre omgang etter at jeg ringte og sa ifra hva jeg (vi mener) .... Om ballen er ute eller inne spiller ingen rolle... Det er da vi skal ha folk opp på bena når FFK har innkast eller frispark og en ting til ... Nå har jeg vært på en del stadion ut i europa men så sjenerende speaker taler har jeg ikke opplevd... All ære til Thomas men nå gir jeg rett og slett blaffen om en Tromsø spiller har fått rødt kort eller ikke... Hadde jeg vært interesert i det så hadde jeg hatt med meg en liten radio og hørt vel på den... Jeg synes det er nok med opplesing av resultater hvert 10. minutt eller noe sånt. 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 19 mai 06, 11:14

Dette er jo en opplysningssak. Speakeren gjør nok ikke det bevisst for å dempe stemningen. Thomas gjør nok alt det han skal, og han følger nok instruksen som er gitt. Det må jo være slik at speakertjenesten skal gjøre den kampen vi er på til en bedre opplevelse, ikke til en dårligere opplevelse.  Derfor må speakeren på stadion kutte ut all den unødvendige informasjonen han sender ut.

Kan Plankehaugen informere på en hyggelig og grei måte disse synspunktene for vår kjære speaker?

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 19 mai 06, 14:33
Opprinnelig postet av Brukernavn
Jeg hiver meg på jeg å....
Brann instruksen er jo bare dum, hva med å si som på noen båter, at instrukser vil bli gitt ved brann.
Herregud kunne liksågått sagt at : Begynner det å brenne...gå hjem !

Å den /&&#¤#( stadion hyllesten-sangen er patetisk smørje som er med på å dra ned stemningen....nei...foppall er Rock`nRoll

Fint i fjor da Sørlie ble kåret til banens beste 1min før slutt, og da skårer "døm andre" var det mot Start tro..


Det er noe som er pålagt fra forbundets side å informere om på Fredrikstad stadion

---------------------------

Er det noen som klarer det er det du D


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 19 mai 06, 15:56
Endret: 21 mai 06, 14:54
Opprinnelig postet av ffkerkonge
Det er noe som er pålagt fra forbundets side å informere om på Fredrikstad stadion


Ja da skjønnte det, syns branninnstruksen er litt vel enkel bare...

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340