Husk meg
Brukernavn
Passord

Viking- FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 apr 06, 13:40

Soma ser frem til Fredrikstad-kampen

STAVANGER: Ragnvald Soma gleder seg til sin første seriekamp på Viking stadion – i Viking-drakt.


2. påskedag tar Viking imot Fredrikstad hjemme i Jåttåvågen. Det blir Ragnvald Somas første møte med et fullsatt stadion som Viking-spiller. Tidligere har han spilt på Viking stadion tre ganger før. For Brann i 2004 og 2005 og Viking mot Rosenborg i den siste treningskampen før seriestart.

- Jeg gleder meg veldig til kampen. Det blir en spennende opplevelse, og har egentlig sett frem til dette lenge. Helt siden jeg skrev under for Viking. Det blir et fullpakket stadion og god stemning, sier den tidligere englandsproffen.

Bedre samarbeid

Soma føler nå at samarbeidet med stopperkollega Peter Abelsson nå begynner å sitte.

- Det blir bare bedre og bedre. Jeg tror det kommer til å bli veldig bra til slutt, sier han.

Kvisvik og West

Mot Fredrikstad får den dyktige stopperduoen bryne seg mot lynkjappe Brian West og kreative Raymond Kvisvik.

- Vi må konsentrere oss om å stenge igjen og ikke la Kvisvik slå sine farlige pasninger upresset. For da er han kanskje Norges beste og smarteste spiller. I forhold til West så har han den farten han har, og vi har den farten vi har. Vi får bare prøve å avpasse det litt, vurderer 26-åringen.

- Det viktigste blir å spille vårt spill og prøve å ta tre poeng, sier Ragnvald Soma.


Begynner så vidt å komme inn noe nå. Spørsmålet er om de i det hele tatt får møte West mye i denne kampen.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 apr 06, 22:43

Ble imponert over Fredrikstad

Fredrikstad gikk ut som et fyrverkeri i åpningskampen mot Brann. Viking-trener Tom Prahl ble mektig imponert.

  
 

– Fredrikstad var veldig gode mot Brann, spesielt den første halvtimen. Da var de aggressive og veldig løpsvillige, sier Prahl.

Han kan ikke garantere at Viking vil gå ut i hundre fra start mot Fredrikstad på Viking stadion mandag.

– Det er viktig å være litt forsiktig så tidlig i sesongen. Vi kan ikke ta for stor risiko, sier Prahl.

Vil være offensiv

Men svensken har som mål at Viking skal ha mer spill på motstanderens halvdel, enn hva tilfellet var mot Ham-Kam.

– Jeg håper vi kan være offensive, men det er vanskelig å si før kampen er i gang. Det er ikke sikkert Fredrikstad tillater oss å spille høyt på banen, sier Viking-treneren, og sikter til den aggressiviteten Fredrikstad-spillerne viste i serieåpningen.

Viking har trent mye formasjon denne uken. Det er tydelig hvordan Prahl ønsker å spille mot Fredrikstad.

– Fokuset på trening denne uken har vært å bli bedre på å få til spill og vendinger høyt oppe på banen. Vi ønsker å variere mellom innlegg fra kantene og stikkere i bakrom, sier svensken.

Trangt på midten

På onsdagstreningen spilte Allan Gaarde og Mambo Mumba sammen på midten på det gule laget. På det blå laget utgjorde Jone Samuelsen og Trygve Nygaard midtbaneduoen.

Gaarde og Nygaard utfyller hverandre bra, og gjorde en god figur borte mot Ham-Kam. Det kan gjøre det vanskelig for Jone Samuelsen å få en plass i startoppstillingen mot Fredrikstad.

– Jone har gjort sine saker bra. Trygve har spilt seg opp. Allan er vår beste midtbanespiller, og kan spille sentralt og kant. Mambo Mumba viser også fine tendenser. Men det er bare plass til to sentralt på midten, sier Prahl, og legger til at laget først er klart i morgen.

Nyttig Soma

Ragnvald Soma er kjent for sine offensive kvaliteter, og har også erfaring som midtbanespiller.

Det er noe Prahl tror Viking kan dra nytte av. Men han vil ikke gi den tidligere Brann- og Bryne-spilleren friere tøyler enn makker Peter Abelsson.

– Det er klart vi ønsker å utnytte Somas pasningsfot. Han skal ikke ha en fri rolle, men hvis han bryter ballen, får han sette fart framover, sier Prahl.

I morgen gjennomfører Viking de siste forberedelsene til mandagens kamp. Først etter den treningen har Prahl en startellever klar.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 16 apr 06, 10:24
Leste på Hordene at taktikken for å lykkes mot Fredrikstad er å ligge lavt og presse hardt og kontre oss i senk. 
Ideelt sett få et tidlig mål og kontre etterpå, at FFK er spesielt såre for denne taktikken. De mener Fredrikstad er ustabile og sårbare for kontringer og press. Samtidig som supporterne bekymrer seg for Brenne er de ikke sene med å undervurdere FFK. De syns 3,05 er en alt for høy odds for at viking vinner med mer enn 2 mål. Dette er en kamp som viking bør vinne lett ifølge enkelte supportere fra hordene. Det syns jeg er moro. Vi har tydeligvis ikke blitt kvitt opprykksstempelet vårt ennå....

De nevner også at det er viktig å ta ut Brenne fra matchen. Håper de glemmer bort Raymon littegranne slik at han får tid til å slå noen lekre innlegg :) 

Viking borte er som regel en vanskelig oppgave, men jeg har en god følelse foran denne kampen. Tror dette blir litt som mot de gode lagene i vinteroppkjøringen.

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 apr 06, 12:13

Mambo Mumba kan starte

STAVANGER: Etter to mål og godt spill mot Mandalskameratene mandag, kan Robert Mambo Mumba få !spilletid mot Fredrikstad 2. påskedag.

Viking-spillerne hadde treningsfri i går, men under torsdagens formasjonstrening ble Robert Mambo Mumba drillet som høyre kantspiller i en meget sannsynlig startoppstilling. Mambo Mumba byttet plass med Birkir Bjarnason, men ellers var laget identisk med startelleveren fra serieåpningen mot Ham-Kam. Det betyr at Mambo Mumba blir vurdert som kantspiller mot Fredrikstad - kanskje fra start.

 

Mambo håper på spill

Selv har ikke kenyaneren noen formening om han får tillit 2..påskedag.

- Det er umulig å si hva planene til treneren er. Jeg må bare stå på og jobbe hardt på trening, så får jeg se hva som skjer, sier Mambo Mumba, som ikke våger å tolke trener Tom Prahls formasjonstrening som noe signal om startplass.

- Kanskje blir jeg vurdert, kanskje ikke. Jeg forholder meg til instruksjonene fra treneren. Noen ganger blir jeg plassert sentralt på midten, andre ganger på høyrekanten, så det er vanskelig å si hvordan jeg ligger an, sier Mambo Mumba.

- Men selvsagt håper jeg å få spille, legger han til.

- Bør du få spille mot Fredrikstad?

- Det vet jeg ikke. Alle på laget er gode, og mange spiller veldig godt for tiden. Det er Tom sin jobb å bestemme hvem som er i god nok form til å spille. Og der gjør han en veldig god jobb, som han fortjener honnør for, sier 27-åringen.

 

Vurderer endringer

Trener Tom Prahl er taus om laguttaket til mandag, men sier at han stadig vurderer endringer.

- Gjennom en treningsuke vil jeg alltid prøve ulike spillere i nye posisjoner. Og når uken er slutt, må man gjøre en vurdering om hvem som er i best form og hvem som passer best til motstanderen. Så det er klart at jeg vurderer endringer, det gjør man alltid, sier Prahl.

Viking-treneren spår tøffere motstand mot Fredrikstad enn hva de fikk mot Ham-Kam i serieåpningen.

- Jeg så Fredrikstad mot Brann, og de synes å være ett par hakk hvassere enn Ham-Kam. Vi må derfor heve oss for å ta tre poeng. Men vi har hjemmebane og publikum i ryggen, så jeg håper vi våger mer denne kampen, sier Prahl.

Han mener å ha kontroll på hvordan Fredrikstad spiller.

 

FFK ligger lavt

- Det var veldig tydelig hvordan de spilte mot Brann. De har et lavt forsvarsspill med mange spillere bakover på banen. FFK satser steinhardt på overganger der de kommer på løp med både kantspillerne og de sentrale midtbanespillerne, vurderer Viking-treneren.

- Er Viking et bedre lag en Fredrikstad?

- Det kan jeg ikke svare på nå. Til det har jeg altfor lite erfaring med eliteserien. Men jeg håper selvsagt at vi skal ligge over Fredrikstad på tabellen når sesongen er slutt, svarer Tom Prahl.

Viking-treneren kommer trolig til å stille med samme lag som sist, med unntak av Robert Mambo Mumba som kan komme inn for Birkir Bjarnason på høyrekanten. Det betyr at Øyvind Svenning, som gjorde en god figur på venstrekanten i serieåpningen, fortsetter i samme posisjon, mens publikumsfavoritten Jone Samuelsen nok en gang må belage seg på benken.

Sannsynlig Viking-oppstilling (4-4-2): Anthony Basso - Fredric Lundqvist, Peter Abelsson, Ragnvald Soma, Thomas Pereira - Robert Mambo Mumba, Trygve Nygaard, Allan Gaarde, Øyvind Svenning - Toni Nhleko og Alexander Ødegaard.

Sannsynlig Fredrikstad-oppstilling (4-3-3/4-5-1): Rami Shaaban - Pål Andre Czwartek, Bora Zivkovic, Raio Piiroja, Trond Erik Bertelsen - John Anders Bjørkøy, Hans Erik Ramberg, Simen Brenne - Tarik Elyounoussi, Mihaly Toth og Raymond Kvisvik.


Diskuter artikkelen

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 16 apr 06, 13:49
Æsj.. Liker ikke at Prahl virker så rolig og balansert. Håper ikke lynnet hans smitter over på spillerne deres. 
Hvorfor pleier Eggen å fortelle hvem som kommer til å spille i forveien, mens For.eks Prahl og andre trenere vil holde det hemmelig fram til kampstart? 

Hva er taktikken med å si ifra på forhånd?

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 apr 06, 13:53
Opprinnelig postet av Shadar
Æsj.. Liker ikke at Prahl virker så rolig og balansert. Håper ikke lynnet hans smitter over på spillerne deres. 
Hvorfor pleier Eggen å fortelle hvem som kommer til å spille i forveien, mens For.eks Prahl og andre trenere vil holde det hemmelig fram til kampstart? 

Hva er taktikken med å si ifra på forhånd?


Jeg har ikke sett lagoppstillinga enda. Hvis du sikter til den som Patrioten skrev, så er vel det kun sannsynlig lagoppstilling. Samme gjelder Viking sin.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 16 apr 06, 14:02
ok.. Men Eggen har jo ofte laget klart på forhånd da. Tenker ikke bare på denne kampen. 

Har en følelse på meg at Soma kommer til å felle Tarik inner for 16. Soma klarer alltid å kløne med taklinger i boksen. 
Jeg tror FFK klarer å score mål i denne kampen. Spissene våre bør føle at noe er uoppgjort, og de vil sikkert motbevise den manglende scoringsteften som har kommet opp i media. 
Håper den riktige mentale tankegangen er på plass. 

Som regel har vi hatt et problem på bortebane. At vi har vært for slappe i presset uten vårt eget hjemmepublikum i ryggen. Håper vi har bedret oss på dette området i år. For en del av kampene i fjor var horible å se på.

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 apr 06, 15:10




Viking har vunnet tre av sine fire siste hjemmekamper mot FFK.
FFK har ikke holdt nullen på sine 20 siste kamper i Tippeligaen.
FFK har ikke tapt noen av sine fem siste Tippeliga-kamper.
FFks midtstopper Jørgen Magnussen blir 20 år på kampdagen.
Den neste kampen for Trygve Nygaard er hans 150. for Viking. Han har også spilt 47 kamper for Fk Haugesund.

 
 

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 apr 06, 15:48
Opprinnelig postet av Shadar
ok.. Men Eggen har jo ofte laget klart på forhånd da. Tenker ikke bare på denne kampen. 

Har en følelse på meg at Soma kommer til å felle Tarik inner for 16. Soma klarer alltid å kløne med taklinger i boksen. 
Jeg tror FFK klarer å score mål i denne kampen. Spissene våre bør føle at noe er uoppgjort, og de vil sikkert motbevise den manglende scoringsteften som har kommet opp i media. 
Håper den riktige mentale tankegangen er på plass. 

Som regel har vi hatt et problem på bortebane. At vi har vært for slappe i presset uten vårt eget hjemmepublikum i ryggen. Håper vi har bedret oss på dette området i år. For en del av kampene i fjor var horible å se på.


Og laget er klart.

Stiller med samme laget

FFK stiller med det samme laget mot Viking som mot Brann forrige uke.

 

-Vi er skadefrie, og stiller med samme mannskap. Treningen var positiv søndag på Rove, og vi er klare til å kjempe om poengene mot Viking, sier hjelpetrener Per Egil Ahlsen.

FFKs lag: Rami Shaaban, Pål Andre Czwartek, Raio Piiroja, Bora Zivkovic, Trond Erik Bertelsen, Hans Erik Ramberg, Simen Brenne, John Anders Bjørkøy, Tarik Elyounoussi, Mihaly Toth og Raymond Kvisvik.

 


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 16 apr 06, 17:00
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Og laget er klart.

Stiller med samme laget

FFK stiller med det samme laget mot Viking som mot Brann forrige uke.

 

-Vi er skadefrie, og stiller med samme mannskap. Treningen var positiv søndag på Rove, og vi er klare til å kjempe om poengene mot Viking, sier hjelpetrener Per Egil Ahlsen.

FFKs lag: Rami Shaaban, Pål Andre Czwartek, Raio Piiroja, Bora Zivkovic, Trond Erik Bertelsen, Hans Erik Ramberg, Simen Brenne, John Anders Bjørkøy, Tarik Elyounoussi, Mihaly Toth og Raymond Kvisvik.

 



Knall.. Da blir det seier

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 16 apr 06, 19:53
Opprinnelig postet av Rune Haugen
-Vi er skadefrie, og stiller med samme mannskap. Treningen var positiv søndag på Rove, og vi er klare til å kjempe om poengene mot Viking, sier hjelpetrener Per Egil Ahlsen.

FFKs lag: Rami Shaaban, Pål Andre Czwartek, Raio Piiroja, Bora Zivkovic, Trond Erik Bertelsen, Hans Erik Ramberg, Simen Brenne, John Anders Bjørkøy, Tarik Elyounoussi, Mihaly Toth og Raymond Kvisvik.



Jeg overvar deler av treninga på Rove i dag. Det så ut til å være en glad og kampklar gjeng som skal møte Viking. De kjørte et par gjennomganger av dødballsituasjoner og litt om posisjonering - som virket bra.

Jeg kan jo ikke si noe om hvordan de skal gjøre det - det kan jo tenkes at Viking-trynene er her og tyvleser.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 apr 06, 07:12
Nå er endelig dagen her, og jeg vokner med en god følelse! Trur ikke vi taper denna kampen, enten blir det 2-2 eller så vinner vi 2-1. Vi må prøve å utnytte at viking har mange nye spillere, jeg trur ikke døm er veldig samspilt enda. Ellers så trur jeg tarik kommer til å bli farlig på kontringer i kveld og jeg trur at Toth kommer til å score sitt første tippeligamål i kveld!

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 apr 06, 09:41
Lurer på om ikke Brian West kan bli jokeren i dag, kanskje med, et, eller to mål.

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 17 apr 06, 11:25
Styrken til FFK, er nå faktisk.........- kontinuitet i laget.
Om vi kan vise samme takter i 1.omg som mot Brann og bytte ut "motorene"(Simen, Hans-Erik) før tunga henger på knea, så kan denne kampen bli en stor overraskelse.

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 apr 06, 11:29
Hadde vi ikke samme problemet under Drillo, at spillerene ikke orket å fullføre hele kampen?

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 17 apr 06, 11:56
Endret: 17 apr 06, 12:15
Det blir helt klart tøfft idag, men med innstillinga til guttane på topp så er jeg nesten overbevist på at vi får med oss minst 1 poeng hjem! Det viktigste idag blir helt klart å sette sjansene!!! (hørt den før??) Men idag tror jeg det løsner for våre venner, toth putter 1, og tarik 1, da blir det 2-2 eller 2-1 til FFK!!!!


Jeg vurderer å se Viking-FFK på web tv, og har tenkt på å kanskjebruke tv2 eller FXT eller hva det heter. Noen her som har noen "erfaringer med det fra brann kampen?? ok kvalitet når en har bredbånd ?? Eller er det bedre på NRK eller kanskje radion??

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 apr 06, 12:16

Håper også de setter sjansene, vi har råd til sløse for mye slik vi gjorde mot Brann, spørsmålet er hvor lange Eggen skal gi Toth og Tarik tillitt hvis de ikke kan omsette sjansene i mål, jobben til Toth er score, ikke være god på andre steder på banen.


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 17 apr 06, 12:17
Jeg brukte tv2 noen ganger ifjor, og var veldig fornøyd. Men jeg tror ikke jeg har brukt nrk sin web-tv, så jeg har ikke noen mulighet til å sammenlikne...

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 17 apr 06, 12:21
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot


Jeg vurderer å se Viking-FFK på web tv, og har tenkt på å kanskjebruke tv2 eller FXT eller hva det heter. Noen her som har noen "erfaringer med det fra brann kampen?? ok kvalitet når en har bredbånd ?? Eller er det bedre på NRK eller kanskje radion??


Har bestilt kampen på FXT, kompis av meg satt i Latvia å så kampen mot Brann på FXT.. Han sa det var veldig bra kvalitet..

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 17 apr 06, 12:23
Endret: 17 apr 06, 12:23
Opprinnelig postet av Patrioten

Håper også de setter sjansene, vi har råd til sløse for mye slik vi gjorde mot Brann, spørsmålet er hvor lange Eggen skal gi Toth og Tarik tillitt hvis de ikke kan omsette sjansene i mål, jobben til Toth er score, ikke være god på andre steder på banen.




Nå må vi kanskje gi tarik og toth ett par tre kamper her før vi går helt av skaftet, vi har spilt 1 (EN) kamp i år! Jeg mener, Ringberg (uten samenligning for øvrig) gikk opp til 7 kamper kanskje fler uten å score både i fjor og i forfjor! Og han skriker folk etter enda!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f