Husk meg
Brukernavn
Passord

Lyn lokker unge Fredrikstad-talenter med treningsleir(tyrkia).

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 19 feb 06, 12:52
Endret: 19 feb 06, 12:53
Jeg ser du forsvarer dette opplegget til Lyn A.Scheie. Det må du jo få lov til.
Du har jo inngående kjennskap og belyser saken som den er. Takk for det.

Men du kan ikke anklage meg for ikke å ha kjennskap til saken fordi jeg håper på at ikke foreldrene inngår noen avtale med LYN.  Så skriver du i avsnittet under at disse spillerne forplikter seg til å bli spillerberettiget  for LYN mot at LYN betaler skolepenger. Er min bekymring helt feil da A.Scheie? Dette er da en avtale?!
Når jeg startet denne tråden var det for å få belyst en del sider av denne saken, og for at jeg er bekymret for å miste våre beste talenter. 
Så må jeg jo få si at jeg er mer bekymret nå etter å ha lest all info som du sitter inne med. Med et sånt apparat får LYN et stoooort forsprang på oss andre.
 

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


supporter

Bedriftsspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 10

Lagt til: 19 feb 06, 13:38
Nå tror jeg vi skal roe noe ned her. Dette er gutter som får en fin mulighet til å være med på en fin treningsleir. Fra det til å bli knyttet til LYN er noe helt annet. Svært få gutter totalt sett kommer seg opp på tippeliga nivå, så disse 4 er nok gutter som har en lang vei før de er på et slikt nivå som dere her debatterer. FFK jobber veldig bra og bevisst i Byprosjektet, og våre lokale gutter har flott utviklingsmuligheter på hjemmebane. 

---------------------------

supporter


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 19 feb 06, 16:51
Endret: 19 feb 06, 16:59
Ok, Møklegård, jeg skal ta selvkritikk på - og beklage - noe av måten jeg ordla meg på. Jeg trodde du mente ting du faktisk ikke hade skrevet og det unnskylder jeg.
Men på et område virker vi tydeligvis enige; nemlig at  Lyn har  et stort fortrinn. Dessverre, sett med lokalpatriotiske øyne.

Jeg kan bekrefte at jeg har relativt god kjennskap til både FFKs og Lyns satsing (evt manglende satsing) på talenter. Selv vil jeg hevde følgende: Som lokalpatriot og FFK-supporter vil jeg ha flest mulig talenter til FFK, noen av dem vil trolig slå til. Men det er et lang steg fra å være talent til å bli toppspiller, og slik ståa er idag vil jeg hevde at man, som talent, har større sjanse til å nå opp i Lyn-systemet enn i FFK-systemet. Dessverre. Men ting kan endre seg, la oss håpe det! 

PS! Jeg sier ikke at FFK nødvendigvis er dårlige, men, etter min mening, Lyn ligger nok en liten divisjon over de fleste andre norske klubbene i arbeidet med å få ut hver enkelt spillers potensial.


EDIT: Hvorvidt jeg forsvarer Lyn sitt opplegg, slik det blir påstått er jeg ikke helt sikkert på. Det er helt klart betenkeligheter, både morralsk og makredsmessig, men når det gjelder å få frem det beste i hos hver spiller, er det nok ingen andre i Norge som er på det nivået ennå.


EDIT2: Når det gjelder å være spilleberettighet og avtale: Joda, det er helt klart en avtale. Men det er noe man velger selv. Konsvensen av å søke seg til NTG/Lyn er å være inneforstått med at man blir Lynspiller om man kommer inn. Konsekvensene av å spille i Lervik, Selbak eller Torp er man må stille på dugnad. Vil man ikke ta konsekvensene, må man finne andre løsninger. Verre er det ikke.

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


Ørjan

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 feb 06
Innlegg: 3

Lagt til: 19 feb 06, 17:21
Problemet til FFK er at de bruker masse penger på spillere som er gamle og ikke har så mye tid igjen.. feks Kvisvik og Toth. 
Lyn bruker masse penger på å avle frem egne talenter. Der ligger forskjellen.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 feb 06, 20:12
Opprinnelig postet av Ørjan
Problemet til FFK er at de bruker masse penger på spillere som er gamle og ikke har så mye tid igjen.. feks Kvisvik og Toth. 
Lyn bruker masse penger på å avle frem egne talenter. Der ligger forskjellen.


Du må ha en god blanding unge og erfarne!  Jeg tror FFK kommer til å vise frem mange talenter i år og neste år. Det er som betyr noe er at de må få spilletid - uten det er de sjanseloese til å komme seg opp. 

Hvis Kvisvik leverer 3 bra sesonger vil INGEN karakterisere ham som et bomkjoep. Hvis Toth putter 10-15 mål i år er det heller ingen som vil karakterisere ham som et bomkjoep.

Se f.eks. på VIF, som hentet inn Ronny Johnsen i forsvar.... Han er ikke akkurat et ungt talent, men er det noen som vil si han ikke holder mål?

Hvis det koster penger å hente inn 3-5 kvalitetsspillere i alle ledd som åpner for bruken av unge og sultne talenter er det en veldig god investering... 

---------------------------

Fuh! Fuh! Fuh!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f