Husk meg
Brukernavn
Passord

Tilbakmelding etter å ha posta et svar...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 23 jan 06, 13:47
Endret: 23 jan 06, 13:48
En kjapp ting: Når jeg har skrevet et svar, og trykker på "Svar" kommer jeg tilbake igjen til et blankt svarfelt med posten jeg svarer på under. For å finne tilbake til tråden igjen må jeg da begynne fra toppen igjen, siden den eneste lenka på sida som fører meg tilbake til der jeg var er "Forum"-ikonet på toppen... Lenka "Tilbake" funker ikke som den skal, den bare sender meg tilbake til den sida jeg får opp når jeg trykker på "Svar" for å knatte inn en post...

Dette er *litt* plagsomt, men jeg ville kanskje ikke lagt saken helt på toppen av pri-lista...

NB: Oppdaga akkurat nå at "Rediger"-lenka fungerer, for da blir jeg sendt tilbake til "browse"-sida for en gitt tråd...

marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 28 jan 06, 11:29
Endret: 28 jan 06, 12:50
Hvilken browser bruker du? (hvilken versjon også)
Den "tilbake" linken er hvilken side du kommer ifra.. Så hvis den trur du kommer ifra et annet sted enn ifra trådoversikten så sender den deg et helt annet sted..... Jeg har testet dette i de fleste nettleserene som finnes og har ikke opplevd de tingene der så lenge man "går inn riktig".

Hva mener du med rediger knappen?

---------------------------

Sjefskodærn


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 28 jan 06, 12:44
Endret: 28 jan 06, 12:45
Jeg har akkurat det samme problemet. Firefox 1.5

EDIT: Blah... Nå føler jeg meg passe dum, men nå virka det som det skulle

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 08 feb 06, 11:01
Jeg bruker FireFox 1.0.7...

Redigér-knappen er den knappen du får opp når du skal redigere et av dine egne innlegg. Du får opp innlegget ditt i vinduet på toppen, og når du er ferdig med å endre innlegget og trykker på Redigér-knappen, så blir du sendt tilbake til tråden der du var da du ville redigere innlegget. Den funker helt fint.

Men den tilsvarende Svar-knappen funker ikke. Jeg blir da sendt tilbake til svare-sida, før jeg begynte å skrive...

Jeg skal teste dette på andre browsere også...


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 15 mar 06, 18:04
Er det bare meg, eller har dere fiksa dette problemet? Når jeg trykker på svar nå, så kommer jeg så fint tilbake til der jeg var som bare det.

Glimmers!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 15 mar 06, 18:25
Bare deg!

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 16 mar 06, 10:00
Det nekter jeg å tro!

Ikke pokker om browsern min klarer å forårsake det der!

Problemet er vel at bevisbyrden ligger på meg, og jeg har litt for lite ressurser til å sette igang med "undersøkelser", tihi.

Fint at det funker, uansett.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 23 mar 06, 10:31
Opprinnelig postet av Rey
Jeg har akkurat det samme problemet. Firefox 1.5

EDIT: Blah... Nå føler jeg meg passe dum, men nå virka det som det skulle


Ikke føl deg dum, kammerat.

Jeg oppdaga nettopp noe som bekrefter det du har sett: Det er forskjell på om du tar "Sitér" eller "Svar" når du svarer på en post!

Når du klikker på "Sitér", skriver ditt svar, og klikker på  "Svar"-knappen, så kommer du tilbake til den tråden du var i når du klikka "Sitér".

MEN, når du klikker på "Svar", skriver ditt innlegg, og klikker "Svar", så kommer du bare tilbake til der du var når du begynte å skrive ditt innlegg.

Og nå, Marle, nå må du vel kunne ta tak i det her, vel! ;-)

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 apr 06, 00:31
Endret: 04 apr 06, 00:32
Opprinnelig postet av Asgeir
Opprinnelig postet av Rey
Jeg har akkurat det samme problemet. Firefox 1.5

EDIT: Blah... Nå føler jeg meg passe dum, men nå virka det som det skulle


Ikke føl deg dum, kammerat.

Jeg oppdaga nettopp noe som bekrefter det du har sett: Det er forskjell på om du tar "Sitér" eller "Svar" når du svarer på en post!

Når du klikker på "Sitér", skriver ditt svar, og klikker på  "Svar"-knappen, så kommer du tilbake til den tråden du var i når du klikka "Sitér".

MEN, når du klikker på "Svar", skriver ditt innlegg, og klikker "Svar", så kommer du bare tilbake til der du var når du begynte å skrive ditt innlegg.

Og nå, Marle, nå må du vel kunne ta tak i det her, vel! ;-)


Har nå oppgradert til 1.5.0.2, så nå får vi se om det er samme sak...

Hvis det funker nå kommer det en edit av denne, hehehe...

Edit: Neida, samme sak.... Er ganske begredelig å måtte gå opp på Forum, og klikke seg fram til stedet en var før en tok "svar" eller "siter"...

Hadde vær gørmorro å finne ut av det her asså.

marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 04 apr 06, 08:10
Jeg testet for et par dager siden med både siter og svar (har absolutt null forskjell kodemessig så skal ikke ha noe å si) med både IE og Firefox. Skjedde ikke noe som helst som du tilsier så da klarer jeg ikke å gjenskape problemet ditt desverre og heller ikke rette problemet..

---------------------------

Sjefskodærn


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 04 apr 06, 22:52
Endret: 04 apr 06, 22:53
Det funker ihvertfall ikke her sånn som det skal her


EDIT: Jeg bare trykte på svar på posten din marle, skrev svaret og trykte svar
Får akkurat samme symptomer som Asgeir får

Firefox versjon 1.5.0.1

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 05 apr 06, 01:03

Da får vi prøve å debuge litt da.. Svar på følgende:

1) Hva slags operativsystem brukes?
2) Når dere går inn i `Svar` modus.. Er `tilbake` linken riktig da? Eller linker den bare helt til forumstart den også?
3) Hvis dere redigerer innlegget deres.. Hva skjer da?
4) Kan dere teste med IE og se hva som skjer da... (ja.. dere må det..)

---------------------------

Sjefskodærn


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 05 apr 06, 01:21
Endret: 05 apr 06, 01:21
test

Edit: fungerte for meg... Kom tilbake til denne tråden.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 apr 06, 01:31
Problemet har skjedd med meg flere ganger også, men ikke nå i det siste tror jeg. Jeg har verken oppgradert Firefox eller Win XP i det siste, så kanskje dette går inn i rekken av ting som rett og slett fikser seg selv?

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 05 apr 06, 20:07
Endret: 05 apr 06, 20:13
1) Hva slags operativsystem brukes? Win XP SP1
2) Når dere går inn i `Svar` modus.. Er `tilbake` linken riktig da? Eller linker den bare helt til forumstart den også?
Svar linken er følgende: http://www.ffksupporter.net/forum/svar.php?id=78430
3) Hvis dere redigerer innlegget deres.. Hva skjer da?
Når går inn for å redigere, så er tilbakelinken følgende
http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?trad=73723&perside=10&side=2
Og alt virker som det skal
4) Kan dere teste med IE og se hva som skjer da... (ja.. dere må det..)
Nei jeg må ikke det :-)

EDIT: Fant feilen... Eller ihvertfall en måte jeg har klart å reprodusere den på
Hvis jeg er innlogget før jeg trykker på svar, så funker det
Hvis jeg ikke er innlogget når jeg trykker på svar, så får jeg opp en side hvor det står at jeg må logge meg inn. Hvis jeg logger meg inn da, så kommer jeg rett til svar-siden og med følgende tilbakelink: http://www.ffksupporter.net/forum/svar.php?id=78430

Håper det var klart nok forklart

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 13 apr 06, 16:45

Feilen lå nok i det som du sier Rey at man logget seg inn etter at man hadde trykket svar. Da mistet den helt "track" på hvor kom ifra og derfor ble det bare surr...

Meeen.. Jeg skrev da heller om hele "tilbakekomst-saken" og nå skal den rett og slett ikke feile på sammen måten mer (og forhåpentligvis ikke på andre måter heller...)

Håper dere blir fornøyde

---------------------------

Sjefskodærn


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 17 apr 06, 14:23
Endret: 17 apr 06, 14:24
Opprinnelig postet av Holters
test

Edit: fungerte for meg... Kom tilbake til denne tråden.


Nå skal vi se, nå svarer jeg på den, og trykker på "Svar" neders til venstre for redigeringsvinduet...

EDIT: Og da kom jeg tilbake til tråden, ja... Merkelig dette her, for i 9 av 10 tilfeller kommer jeg bare tilbake til redigeringsvinduet FØR jeg begynte å skrive.

Og, ja, jeg er vanligvis innlogga når jeg svarer, så det er ikke det at jeg ikke er innlogga idet jeg trykker på "Siter" eller "Svar" i en tråd...

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 17 apr 06, 14:27
Opprinnelig postet av marle

Feilen lå nok i det som du sier Rey at man logget seg inn etter at man hadde trykket svar. Da mistet den helt "track" på hvor kom ifra og derfor ble det bare surr...

Meeen.. Jeg skrev da heller om hele "tilbakekomst-saken" og nå skal den rett og slett ikke feile på sammen måten mer (og forhåpentligvis ikke på andre måter heller...)

Håper dere blir fornøyde



Ah, nå så jeg denne, ja. Glimrende. Noen ganger er det like greit å kode på nytt istedet for å debugge gammal kode. I det minste hvis man har en kryptisk stil. Dessuten blir kode man skriver annen gang mye bedre enn den man skriver første gang. :-)

Begynner å bli bra her nå, ja. Ting funker.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340