Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny leder i Plankehaugen?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 08 jan 06, 16:21
Opprinnelig postet av Lars Thoresen

Jeg synes sjøl det har blitt altfor mye mas om den økonomiske delen her. Greit nok med den kompensasjonen som er i dag. Jon S har mast mye om det der med en halv stilling. Jeg sier ikke at det hadde vært en uting, men for min del har det gått mer på om jeg klarer å få tid til å fullføre studiene mine ved siden av både jobb og Plankehaugen. Jobbsituasjonen ser ut til å være grei inntil videre. Med Aristokraten og Sport Cafè som arbeidsgiver samt en relativt fleksibel kontorrottejobb i Oslo, så går det greit nok å kombinere med et såpass stort verv. Det som i etterpåklokskapens ånd ikke har gått så greit å kombinere, er studier. Studiene har litt for ofte kommet i siste rekke, så nå går vel døm til helvete i ett år til... Vi får se. Valgsproget mitt blir i hvertfall "Golf er også dugnad!".



Hmmm.... mulig jeg er litt teit og dum her nå men =P
Hvorfor ikke ansette en som sitter under deg, som kan gå på møter og sånt når du ikke kan? =)
men, Lars Thoresen har gjort en bra jobb med Plankehaugen altså =)

---------------------------

FFK - RBK: 5 - 1
"Det er ikke hver dag ett lag knuser RBK slik, dette var bare morro" Enerly til Tippeligaportalen.


Rhythmatist

A-lagspiller

Ble medlem: 16 feb 04
Innlegg: 413

Lagt til: 08 jan 06, 18:04
Har ikke så mye å komme med i forhold til løsninger, men vil bare si at Lars er en utrolig dyktig mann å ha med seg. Han klarer også å snakke for oss på en voksen og reflektert måte, og jeg vet av erfaring at han ikke bare spruter ut ting uten å tenke gjennom dem, i motsetning til andre mennesker i PH. 

At han samtidig har like ræva (bokstavelig talt) humor som alle andre på nattbussen hjem fra andre sida av Norge er heller ikke noe minus. Flink med Lego er`n og!

Men, seriøst, jeg ser ingen fullgode alternativer pr. i dag. Ja, det er folk der som kan gjøre ting bra, men ikke så fullstendig som Mr. Thoresen. Lars representerer noe så sjeldent som en leder uten Gutteklubben Grei-syndrom, noe jeg mener vi skal passe oss veldig for. Er nok av folk som ikke takler lederskap, så de ender opp med en liten gruppe som bestemmer saker som resten av organisasjonen ikke kan stå for. Er jo ikke tvil om at mange har reagert på denne husbyggingen, f.eks. Noe jeg mener ikke skulle vært gjort i PH`s navn, men heller som en greie fra en del FFK-supportere. Sånn det virker utad så er dette noe som ble vedtatt på et møte av PH-ledelsen, noe det slik jeg har forstått  ikke er. 

På den annen side, Lars skal ikke ofre en lang utdanning for oss heller. La oss bare prøve å finne en løsning som frigjør tid. Kloning er litt frem i tid ennå, men kanskje Kopisentralen kan fikse noe... Eller kanskje Lars kan delegere mer arbeid til andre, det er også lederskap. Vet ikke akkurat hvordan fordelingen er nå, men regner med at det er mange som har en del å gjøre allerede. Kanskje kunne også noen andre tatt seg av medlemsbladet, f.eks? 

Nei, Lars, kjør hardt, for faen!

---------------------------

Bams-fia, Jack og sang!


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 09 jan 06, 12:19
Og dasskongen med trommestikkene meldte seg frivillig til å overta plankehaugen.no;-) Den ene tingen jeg virkelig har lyst til å ta tak i er jo medlemsbladet, og så kommer en sånn metallnisse og klager på humoren min i tillegg til å ønske å ta fra meg hjertebarnet mitt! Makan! Neida, men jeg ser jo absolutt at jeg har gode lederegenskaper, særlig når det gjelder delegering: Ett banner - jeg gjentar ett banner - har jeg ikke lest korrektur på...og det gikk jo sånn passe bra... Så det er sikkert blant annet derfor jeg har vanskelig for å slippe andre løs med det skriftlige...  Og jeg har dårlig humor - det stemmer. Dårlig humor kan av joviale og sosialantropologiske hensyn absolutt være en fordel i fotballsupportermiljøer. Hverken jeg eller andre i styret har forøvrig draget på 17 år gamle damer - så vi får ikke noe "gutteklubben kjekk og grei"-stempel av den grunn heller. Og nå ryktes det om at valgkomitèen faktisk har funnet to jenter som har sagt seg villige til å bli med i styret - om døm blir valgt. Så da får vi litt utskiftninger i gutteklubben også. Sikkert ingen uting det heller! 

Når det gjelder husbyggingen, så har døm i og rundt styret som ivret mest for denne vært seg sitt ansvar bevisst. Det er døm som har gjort størstedelen av jobben. Men det har også vært en del andre som har vært med litt, blant annet vervet via Plankehaugens kanaler, bla medlemsblad og Plankehjørnet. Men for å sette dette i litt perspektiv: Om en selvstendig gruppe av FFK-supportere uten noen som helst styreinvolvering i Plankehaugen hadde tatt på seg husbyggingsoppgaven, så er det vel ikke usannsynlig at vi hadde hjulpet til litt med å skaffe folk til byggingen da også. Men, jeg ser absolutt at det kan diskuteres hvorvidt det er spesielt lurt å ta på seg såpass arbeidskrevende jobber i framtiden. Man skal vel ikke se helt bort fra at dugnadstrangen stilner litt etter dette prosjektet, og at vi kan satse litt mer på døm tinga vi holder på med som ikke føles som dugnad - for eksempel TIFO og mere TIFO og ennå mere TIFO. Nå var jeg nesten så reflektert og selvkritisk at det gjør vondt langt inni sjela! Men, litt golftrening kaller, så nå må jeg løpe! 

Hasta la vista, arbeidsløsta har vi mista...

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340