Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK vil ha Shaaban!

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 13 des 05, 18:55
Opprinnelig postet av denialsander
1,5 MNOK per år er vel ikke mer enn det vi kan forvente.  Jeg synes heller ikke 2MNOK per år er for mye - alt forutsatt at mannen er så god som vi kan forvente. :)

Det var det da. Kanskje ikke tilfeldig at Steinar Sørli smiler og er klar til å kjempe om plassen. Det er flere år siden Shabaan var en toppkeeper. Men han ser jo ut som en og hadde selvtillit til å kreve masse penger. Mulig det imponerte FFK-ledelsen. Synd om man ikke lenger har penger til å investere i en skikkelig god spiss.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 des 05, 19:14
han imponerte uwe røsler kraftig da han trente med lillestrøm og at han ble tilbydt kontrakt med molde.. dette er en meget god keeper. uten tvil.. at du klarer å tvile på det er merkelig.. men du ser jo ikke potensiale i hoås heller da.. flott

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 13 des 05, 19:35
Opprinnelig postet av Vidar
Opprinnelig postet av denialsander
1,5 MNOK per år er vel ikke mer enn det vi kan forvente.  Jeg synes heller ikke 2MNOK per år er for mye - alt forutsatt at mannen er så god som vi kan forvente. :)

Det var det da. Kanskje ikke tilfeldig at Steinar Sørli smiler og er klar til å kjempe om plassen. Det er flere år siden Shabaan var en toppkeeper. Men han ser jo ut som en og hadde selvtillit til å kreve masse penger. Mulig det imponerte FFK-ledelsen. Synd om man ikke lenger har penger til å investere i en skikkelig god spiss.


Har det ikke blitt hinta nok om at det ikke kommer inn noen ny spiss nå? Eggen har sagt flere ganger at det nå bare mangler en forsvarer, muligens en høyre-ving...

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 13 des 05, 19:40
Jeg tviler ikke egentlig på at Shabaan er god, men Røslers uttalelser kan jo være betingen av at han bare så ham på trening og ikke i kamp. Da ser jo best ting som rekkevidde og reaksjon og ikke ting som ro og plasseringsevne som er Sørlie`s beste sider. Røsler kan iallefall ikke ha regnet han som god nok til å matche lønnskravene. Er ikke sikker på at Shabaan er så mye bedre enn Sørlie. Sørlie fikk en dårlig periode med overmot etter noen fantomkamper i vår, men holder han bena på bakken og er skjerpet så er han skikkelig god. Men hovedproblemet mitt med hva man bruker på Shabaan eksisterer bare hvis dette stenger for å satse skikkelig på en spiss. Det tross alt målene som teller.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 des 05, 19:43
sørlie god plasseringsevne?? se på frisparkmålet til ålesund mot ffk. kaller du det bra plasseringsevne?? før frisparket så jeg på sørlie og tenkte: nå blir det mål.. sørlie er ikke god nok . punktum finale..

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 13 des 05, 19:45

Nå har vi hylt og grint over at klubben bare henter inn "stallfyll" i flere sesonger, og nå som klubben endelig kliner til å kjøper en klassespiller, så hyler og griner vi igjen. Skjerp dere!

1,5 mil er ikke mye penger i dagens topfotball. Vil vi ha gode spillere så må vi betale gode penger. Slik er det. I dette tilfellet snakker vi om mannen som satte David Seaman på benken i Arsenal. Hvis det ikke er godt nok for dere......

---------------------------

Jeg ønsker meg en 2006 sesong uten intern uro og bråk.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 des 05, 19:48
amen!

fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 13 des 05, 20:11
Opprinnelig postet av Vidar
Jeg tviler ikke egentlig på at Shabaan er god, men Røslers uttalelser kan jo være betingen av at han bare så ham på trening og ikke i kamp. Da ser jo best ting som rekkevidde og reaksjon og ikke ting som ro og plasseringsevne som er Sørlie`s beste sider. Røsler kan iallefall ikke ha regnet han som god nok til å matche lønnskravene. Er ikke sikker på at Shabaan er så mye bedre enn Sørlie. Sørlie fikk en dårlig periode med overmot etter noen fantomkamper i vår, men holder han bena på bakken og er skjerpet så er han skikkelig god. Men hovedproblemet mitt med hva man bruker på Shabaan eksisterer bare hvis dette stenger for å satse skikkelig på en spiss. Det tross alt målene som teller.


Det er tross alt målene som teller... Akkurat! Derfor er det viktig med en skikkelig god keeper som kan sørge for at vi ikke slipper inn så mange mål. En god keeper er forresten også viktig for angrepet. Hvor mange utspark har ikke våre keepere denne sesongen sparket ut over sidenlinjen etc? Myhre var selvfølgelig unntaket og han var meget flink til å sette i gang spillet med raske presise utkast. Det er angrepsvåpen det! Nå gjenstår det å se om Rami er så god som vi håper, men ledelsen skal ha all ære så langt. Man må betale for kvalitet, og om han koster FFK 5, 6 eller 7 mill over 3 år bryr jeg meg lite om. Husk at LSK betalte 8 mill + fremtidige betalinger for Occean. Occean scoret vel ikke mer enn 7-8 mål i årets serie...

En meget god keeper sammenlignet mot en gjennomsnittelig god keeper kan bety 7-8 poeng ekstra i løpet av en sesong. Ta frem årets tabell og finn ut hvor FFK da hadde endt!

Det er også en mulighet for at vi kan tjene penger på ham. Han er tross alt bare 30 år og som keeper kan han ha mange år igjen. Jeg er veldig glad for at ledelsen har skaffet en keeper av denne standarden, og et fint signal fra Eggen til oss supportere om at lista skal legges noe høyere til neste år. Det er neppe snakk om å ha en målsetting for 2006 som inneærer "unngå nedrykk".

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....


palespen

Juniorspiller

Ble medlem: 08 nov 04
Innlegg: 202

Lagt til: 13 des 05, 22:38
Helt enig..kan ikke klage nå! 1,5 mill i året er da ikke så forferdelig,viser han seg å være så god som man tror og håper vil dette være så utrolig verdt det.

---------------------------

PÅL


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 13 des 05, 22:48
Hvor mye tror dere f.eks Kvisvik har i året? Visst dere legger det sammen med det som måtte til for å få kjøpt han fri fra Brann, så er det vel egentlig ikke så ille. 
Kvalitet koster penger.

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 13 des 05, 23:16
Opprinnelig postet av rødforalltid
Hvor mye tror dere f.eks Kvisvik har i året? Visst dere legger det sammen med det som måtte til for å få kjøpt han fri fra Brann, så er det vel egentlig ikke så ille. 
Kvalitet koster penger.

Og hvor viktig var Kvisvik for FFK i høstsesongen? Kommentatorene på TV snakket om hvor påfallende lite viktig Kvisvik var for FFK sitt spill sammenlignet med hans rolle i Brann..
Når det gjelder keepere og skjeve utkast/utspark så hadde vel Sørlie stående ordre om å sikte på Hoås ute på vingen..mens Myhre om jeg ikke husker feil spilte sine tre kamper i en periode Hoås satt på benken.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 des 05, 23:46
Opprinnelig postet av Vidar
Når det gjelder keepere og skjeve utkast/utspark så hadde vel Sørlie stående ordre om å sikte på Hoås ute på vingen..mens Myhre om jeg ikke husker feil spilte sine tre kamper i en periode Hoås satt på benken.


Hoås spilte da samtlige kamper fra start i de tre kampene Myhre stod i mål han.

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 14 des 05, 00:28
Opprinnelig postet av Vidar
Opprinnelig postet av rødforalltid
Hvor mye tror dere f.eks Kvisvik har i året? Visst dere legger det sammen med det som måtte til for å få kjøpt han fri fra Brann, så er det vel egentlig ikke så ille. 
Kvalitet koster penger.

Og hvor viktig var Kvisvik for FFK i høstsesongen? Kommentatorene på TV snakket om hvor påfallende lite viktig Kvisvik var for FFK sitt spill sammenlignet med hans rolle i Brann..
Når det gjelder keepere og skjeve utkast/utspark så hadde vel Sørlie stående ordre om å sikte på Hoås ute på vingen..mens Myhre om jeg ikke husker feil spilte sine tre kamper i en periode Hoås satt på benken.


Hvis man kun skal bedømme hvilke spillere man skal kjøpe inn ut fra etterpåklokskap så kommer man ikke så veldig langt...
Klubben tok en sjans når det ble invistert i Kvisvik.
Om det var verdt det er det nok mange meninger om, men det var vel ingen som tvilte på at vi trengte Kvisvik før han kom.

Nå har mange supportere skreket etter skikkelige klassespillere som har prestert på høyt nivå før.
Er virkelig ikke CL med Arsenal høyt nok nivå til å tilfredstille en FFKsupporter?

Jeg syns det er flott at klubben viser at de vil satse!
Om han slår til eller om han flopper er det uansett ingen som vet noe om før om en stund. Men om han flopper så kan ihvertdall ikke klubben beskyldes for å satse på kvantitet fremfor kvalitet i dette tilfellet....

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 14 des 05, 01:19
Opprinnelig postet av JJunior
Hvis man kun skal bedømme hvilke spillere man skal kjøpe inn ut fra etterpåklokskap så kommer man ikke så veldig langt...
Klubben tok en sjans når det ble invistert i Kvisvik.
Om det var verdt det er det nok mange meninger om, men det var vel ingen som tvilte på at vi trengte Kvisvik før han kom.


Nuvel, på grunn av hans gode humør? Det var da mange spillere som var kjent for godt humør, etter hva jeg leser, f.eks. Enerly. Men folk er ikke maskiner, det burde man vite. Man må trives med omgivelsene for å ha godt humør og det gjorde han i Bergen.
Opprinnelig postet av JJunior
Nå har mange supportere skreket etter skikkelige klassespillere som har prestert på høyt nivå før.
Er virkelig ikke CL med Arsenal høyt nok nivå til å tilfredstille en FFKsupporter?

Jeg har iallefall ikke skreket på det, selv om det er populært og kanskje du har. Det jeg vil er at man skal prøve med vilje å glemme året med Drillo som er gått og late som om den nye sesongen er fortsettelse av 04-sesongen og at man skal satse skikkelig på MacDonalds.
Opprinnelig postet av JJunior
Jeg syns det er flott at klubben viser at de vil satse!
Om han slår til eller om han flopper er det uansett ingen som vet noe om før om en stund. Men om han flopper så kan ihvertdall ikke klubben beskyldes for å satse på kvantitet fremfor kvalitet i dette tilfellet....

Sukk, man burde iallefall vite at en spiller man satser mye på ikke flopper. Men da kreves det kritisk research og ikke bare kikke på det beste på CV`en og være blind for resten. Man vil lett kunne beskylde klubben for å være starstruck og lett å forføre av gode selgere.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 14 des 05, 07:22

Jepp!! Flott Vidar... Vi glemmer hele den sesongen her. Nå har vi to sesonger med TL-erfaring, men du mener vi skal glemme en av dem... Ta for guds skjyld ikke noe lærdom av det vi har vært igjennom... Flott innstilling!

Og det å få beskjed om å sparke ut mot venstre, er ingen unnskjyldning for å sleive ballen over sidelinja annenhver gang.

Når det gjelder lønnspørsmålet synes jeg det virker mye, men er det dette det koster så kan ikke vi være kjipere enn andre. (og jeg sier HVIS det er dette det koster, føler meg ikke helt sikker). Og jeg forutsetter da at ledelsen har sett ham, og er sikre. Velger å ha tillit til den avgjørelsen til det motsatte er bevist.

Tror vi kommer til å ha et soleklart førstevalg i buret til året, en som holder utsparkene på banen selv om Hoås spiller på venstre...


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 14 des 05, 09:50
Endret: 14 des 05, 09:51
Litt usikker på om svaret ditt i det heletatt er seriøst Vidar..

Ingen som har sagt at vi trengte Kvisvik på grunn av humøret??
Vi var overbevist om at vi trengte Kvisvik på grunn av at han besitter ferdigheter på venstrekanten som ingen andre i FFK gjorde på det tidspunktet.

Jeg er veldig uenig i at man skal glemme 04-sesongen.
Det er vel bedre å lære av det man gjorde feil, og videreutvikle det som ble gjort riktig?
At FFK skal satse på MacDonald er jeg enig med deg i. Men skjønner ikke helt hva det har med kjøpet av Shaaban å gjøre...

Når der gjelder flopper....
Hvordan i all verden er det mulig å gardere seg 100% mot at en spiller flopper?
Gardere seg mot formsvingninger, skader osv... syns ihvertfall jeg høres litt vel vanskelig ut.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5518

Lagt til: 14 des 05, 10:10
Kvisvik var ønsket av en gruppe sponsorer som hadde øremerket midler for at FFK skulle hente denne spilleren. Det var altså litt slik at det var han de ville ha, og ingen andre. Dette fordi han er vel så mye en flott frontfigur for sponsorer som en god fotballspiller. Jeg kan forstå at noen ikke synes han innfridde denne høsten, men husk da at han var småskdet hele året og at han heller ikke hadde noen stor vårsesong i Brann.

Jeg tror at den nye keeperen ikke bare vil gjøre en bedre jobb mellom stengen, men også spre sikkerhet i forsvaret. Det var tydelig at forsvarsspillerene ikke hadde tillit til sisteskansen denne sesongen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 14 des 05, 10:25
Fy Fa.... så mange hottentotter det er her inne altså. Hva er det med dere æ? Griner og klager på at FFK ikke satser og henter inn klassespillere, men bare benkefyll. Så når man henter inn klassespillere som Raymond Kvisvik og Rami Shaaban så hyler og skriker man om lønninger og utgifter til disse spillerne.

Hva er det med dere æ? Må jo skjønne at spillere som har en viss verdi, cv og meritter å vise til også krever bra lønn og kontrakter - slik er livet. Skal man ha de beste - må man bla i lommeboka.

Men det er vel typisk Freksta folk å dyrke Janteloven - og ikke komme her og komme her.

Skjerpings folkens! Skjerpings!!!

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 des 05, 11:54
Opprinnelig postet av Husgutt
amen!


Amen, hva ??

Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 14 des 05, 13:11
Endret: 14 des 05, 13:12
Regner med at han mener at han er enig med Carlsberg i dette innlegget her, Rune:
Opprinnelig postet av Carlsberg

Nå har vi hylt og grint over at klubben bare henter inn "stallfyll" i flere sesonger, og nå som klubben endelig kliner til å kjøper en klassespiller, så hyler og griner vi igjen. Skjerp dere!

1,5 mil er ikke mye penger i dagens topfotball. Vil vi ha gode spillere så må vi betale gode penger. Slik er det. I dette tilfellet snakker vi om mannen som satte David Seaman på benken i Arsenal. Hvis det ikke er godt nok for dere......

---------------------------

Hele Fotballnorge tenker på deg, Dagfinn.
Ønsker deg alt godt uansett hva som skjer!

FFK i Tippeligaen 2006!



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340