Husk meg
Brukernavn
Passord

Sparta overrasker!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 22 nov 05, 15:34
Kan noen fortelle meg følgende: hvordan i all verden klarer lille Sparta å signere en treårskontrakt med El Hadji Makthar Thioune som er 21 år, kaptein på det laget som vant ligaen i Senegal, Årets spiller, og var med i A-landslaget til Senegal som spilte VM-kvalifisering?


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 22 nov 05, 15:42
Her har det nok vært en serie uheldige språk-missforståelser vil jeg tru

Gratulerer Sparta !

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 22 nov 05, 15:47
Uansett hvor god en afrikansk fotballspiller er, så hefter det seg stor risiko å hente en slik spiller til norsk fotball. Her møtes mange utfordringer: språk- og kommunikasjonsproblemer, helt ny kultur, helt nytt klima, helt ny mentalitet hos mennesker og en veldig annerledes måte å spille fotball på.

Noen ganger klaffer det, men ofte går det galt. Det er hvert fall spesielt viktig å gjøre god research mtp personlighet o.l., men også følge opp og sørge for spillerens ve og vel også utenfor fotballens virke, særlig den første tiden.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 22 nov 05, 15:53
Opprinnelig postet av ffk-thomas
Kan noen fortelle meg følgende: hvordan i all verden klarer lille Sparta å signere en treårskontrakt med El Hadji Makthar Thioune som er 21 år, kaptein på det laget som vant ligaen i Senegal, Årets spiller, og var med i A-landslaget til Senegal som spilte VM-kvalifisering?




Vel, nå er det en investor gruppe på fem seks oslo menn som er inne i bildet. Tror Sparta snart er lag nr 2 i østfold

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 22 nov 05, 23:51
Endret: 22 nov 05, 23:52
er ikke sparta allerede nr 2 i østfold da??? har vel ikke noen andre lag i østfold som er verdt den tittelen??

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 23 nov 05, 11:31
Jeg ser poengene som er nevnt her. Men det er jo virkelig "freskt" å kline til med en såvidt god spiller på papiret. Utenomsportslige utfordringer blir vel kanskje litt enklere ettersom landsmannen Mamadou også er der.

Morsomt er det i hvert fall!

La oss håpe at vi kan slå dem i cupen neste år
Og kanskje at det heller er de som rykker opp til Tippeligaen enn Moss, og så slå dem der også? Tenk å slå dem på bortebane i Tippeligaen på en stadion som koker i landets heftigste lokaloppgjør. O` salige glede!

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 23 nov 05, 18:19

Fantastisk med et klassisk hatoppgjør, med gærne særpingær, og fredrikstanere på tribunen!
(Fredrikstadværinger heter det vel strengt tatt..)

Håper Sparta "tar en FFK" og hopper rett opp! Kanskje Moss blir med på leken også..

Hadde vært moro! 4 lokaloppgjør pr. år...

Nå er det bare haldenserne som mangler.. De går det da motsatt vei med.. Rykka ned i 3.

---------------------------

"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?

-Ullo


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 23 nov 05, 18:34
Opprinnelig postet av danieltr

Fantastisk med et klassisk hatoppgjør, med gærne særpingær, og fredrikstanere på tribunen!
(Fredrikstadværinger heter det vel strengt tatt..)

Håper Sparta "tar en FFK" og hopper rett opp! Kanskje Moss blir med på leken også..

Hadde vært moro! 4 lokaloppgjør pr. år...

Nå er det bare haldenserne som mangler.. De går det da motsatt vei med.. Rykka ned i 3.


Bra det er flere enn meg som håper på det!  Jeg ble veldig glad da Arne Scheie sa på tv i fjor, tror han korrigerte sidekommentatoren, at VIL-LSK ikke er norges største derby, men kampene mellom byene Fredrikstad og Sarpsborg. Det var hyggelig å høre!

Sparta tar vel neppe "en FFK". Det har de ikke penger til, slik vi hadde. Men jeg håper de kommer opp på sikt og at vi får noen heidundrende lokaloppgjør. Det blir liksom ikke helt det samme med Moss, selv om de kampene også betyr veldig mye ekstra. Jeg må si jeg er imponert over hva Moss og Sparta får til lite penger, i hvert fall i Sarp.

Synd med Kvik. Den klubben fortjener mye mer enn spill i 3. divisjon

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 23 nov 05, 19:06
Opprinnelig postet av ffk-thomas
Opprinnelig postet av danieltr

Fantastisk med et klassisk hatoppgjør, med gærne særpingær, og fredrikstanere på tribunen!
(Fredrikstadværinger heter det vel strengt tatt..)

Håper Sparta "tar en FFK" og hopper rett opp! Kanskje Moss blir med på leken også..

Hadde vært moro! 4 lokaloppgjør pr. år...

Nå er det bare haldenserne som mangler.. De går det da motsatt vei med.. Rykka ned i 3.


Bra det er flere enn meg som håper på det!  Jeg ble veldig glad da Arne Scheie sa på tv i fjor, tror han korrigerte sidekommentatoren, at VIL-LSK ikke er norges største derby, men kampene mellom byene Fredrikstad og Sarpsborg. Det var hyggelig å høre!

Sparta tar vel neppe "en FFK". Det har de ikke penger til, slik vi hadde. Men jeg håper de kommer opp på sikt og at vi får noen heidundrende lokaloppgjør. Det blir liksom ikke helt det samme med Moss, selv om de kampene også betyr veldig mye ekstra. Jeg må si jeg er imponert over hva Moss og Sparta får til lite penger, i hvert fall i Sarp.

Synd med Kvik. Den klubben fortjener mye mer enn spill i 3. divisjon


Da satser vi på tre Østfold-klubber i TL i løpet av en tre års tid da?

---------------------------

"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?

-Ullo


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 23 nov 05, 19:11
Opp med Sparta, og vekk med Moss.

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 23 nov 05, 19:54

Hvorfor det? Morsomt med lokaloppgjør da!

---------------------------

"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?

-Ullo


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 24 nov 05, 13:47
Jeg takker for lykkeønskningene her. Moro å høre det fra "feil" side av Rolvsøybrua

Håper vi kan møtes til noen bra og spennende oppgjør snarest mulig i cup og serie.

Hvis noen lurer på hvordan klubben har klart å skaffe Thioune, så lurer jeg på det selv også

Lykke til i 2006, FFK!

---------------------------

- sammen for Sarpsborg



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340