Husk meg
Brukernavn
Passord

Røn i samtaler med Sparta

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 21 nov 05, 23:25
Ifølge f-b.no (sak publiseres etter midnatt) så er Michael Røn i samtaler med Sparta, hvilket tyder på det som også er blitt antydet her i forumet - at Eggen langt i fra er like begeistret for Røn som Drillo. Og jeg deler Eggens oppfatning. Synes ikke Røn har vist seg god nok for Tippeligaspill, og han fikk faktisk ganske mange sjanser denne sesongen. Han er fortsatt ung med et visst potensial, men jeg har på følelsen at han mangler det lille ekstra for å bli en spiller som kan sette preg på norsk toppfotball. Spill i 1. divisjon for Sparta er nok den beste arenaen for ham pr. i dag, mtp utvikling.



---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 21 nov 05, 23:42
her er jeg 100% enig costanza. samtidig blir røn stallfyll nå som den sentrale midtbanen består av brenne,jonna,berg og (ramberg,tygger vel på et kontraktstilbud?)

---------------------------

savner "svensk magi" allerede


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 21 nov 05, 23:55
Opprinnelig postet av bateman
her er jeg 100% enig costanza. samtidig blir røn stallfyll nå som den sentrale midtbanen består av brenne,jonna,berg og (ramberg,tygger vel på et kontraktstilbud?)



Er enig jeg også. Røn er for veik rett og slett. Får han litt mer muskler på kroppen så kan han bli en god tippeligaspiller etter hvert. 

Håper forresten at Ramberg forlenger. Synes han har vært relativt god i år. Noe ustabil i prestasjonene men hvis han får en vinter til med god trening, så blir det nok enda bedre. Var meget god mot bl.a. Start(B) og Tromsø(H). Han er forresten en sinnsykt god hodespiller i FIFA 2006.

---------------------------

Fredd


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 22 nov 05, 01:08
Er nok på tide å innse at Røn ikke blir det talentet som mange skulle ha det til, var bare et tidspørsmål før en i trenerteamet fant ut av dette, er alt for pusslete i spillestilen. 

---------------------------

Prestere - da snakker jeg om poeng,ikke den fordømte underholdninga
-Drillo

Vi står fordi vi ikke klarer å sitte etter å ha blitt knulla knallhardt i rævva- En bitter rbk supporter forklarer innsatsen til spillerne etter 1-5 nederlaget for Fredri


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 22 nov 05, 01:37
Er muligens ikke god nok, han har imponert meg med løpsstyrken og han er flink til å komme i rette posisjonene, men mangler ro.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 22 nov 05, 02:05
Og han har ingen pasningsfot, dessverre.

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 22 nov 05, 03:25
Vet ikke helt jeg...Skulle gjerne sett at de beholdt Røn som back-up på midtbanen. Han er fortsatt ung og kan utvikle seg, og han er lokal.

---------------------------


Bjørn Jervell Hansen


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 nov 05, 08:31

Synes det kan være OK å leie han ut, men selge.
Vil helst vente litt med det, har utviklingspotensiale.
Mener dette sjøl om jeg ikke er for overbegeistret for Røn, deler faktisk
det meste av kritikken.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 22 nov 05, 10:21

Røn har vært mye plaget med skader og kan kanskje slå til hvis han får være skadefri og spille fast på høyt nivå. 1. divisjon er nok en perfekt arena for han nå. Samtidig er det forskjell på samtaler med en klubb og forhandlinger. I hvert fall når Sparta har klart å signere en senegalesisk A-landslagsspiller som er 21 og kaptein på laget som vant ligaen i Senegal. Hvordan i all verden har de klart det...?!? Uansett må han da vel være bedre enn Røn, og da går han vel neppe dit? Eller?


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 22 nov 05, 11:59
Sjøl har jeg ikke altfor stor tro på Røn som fotballspiller, men som en del sier: Han har kanskje potensiale til å bli god. utviklingspotensiale. Men je gfatter ikke hvordan noen bruker det som argument for at FFK skal beholde ham. LA oss innse realitetene:

Eliteseriespill har, etter min mening, vist seg å være for høyt nivå for ham. Han vil neppe få mye spilletid neste år uansett. Røn er for god for 3.divisjon. Hva er det FFK kan tilby ham for å få ut mer av dette potensialet? Veldig lite, spør dere meg. Om Røn blir i FFK nå så tror jeg han kommer til å stagnere totalt.

Det nytter ikke å tenke slik at "spilleren er ung, spilleren er brukbar, spilleren har potensiale. La oss beholde ham, det kan jo hende han blir god!" Skal man få ut potensialet sitt er man avhengig av matching på riktig utviklingsarena. Slik jeg ser det så tror jeg jevnlig spill i førstedivisjon med Sparta vil kunne være en meget god utviklingsarenea for Røn. Så får vi helelr diskutere om klubben bør frigi ham eller låne ham ut....

---------------------------

God bedring, Daginn!


Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 22 nov 05, 14:23
Jeg mener helt klart at vi kan leie han ut. Og selge han NÅ blir for risikabelt. Får han en fast plass i sparta på lån, så er det vel ikke noe som er bedre enn det? Viser det seg at han fortsatt ikke holder mål når han kommer tilbake, så kan vi selge! Eller hva?

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 22 nov 05, 14:47
Jeg har blitt imponert av det Røn har vist iår. Før sesongen rangerte jeg han som et stallfyll, og ikke god nok. Men jeg har blitt imponert av løpskapasiteten hans og innsatsvijen i de kampene han har fått spille eller kommet innpå.

Vi må huske på at Røn kun er 21 år, og jeg synes nå at han har gjort store framskritt sammenlignet med i fjor.

Synes Røn skal få lov til å utvikle seg videre i klubben - om kasnkje 1-2 år så er han knallgod.

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 22 nov 05, 15:29
Treneren til Sparta sier at de skal ha en midtbanespiller til, og det er kanskje Røn eller en annen de også prater med. Ryktene sier at det også er en veldig god spiller. (Sikkert neppe like god som han A-spilleren fra Senegal de har ordnet) Da er det kanskje lite trolig at Sparta vil forhandle konkret med Røn?

Ellers er jeg enig i at han må utvikle seg på et bedre nivå enn 3. divisjon. Men Tippeliga er vel nå kanskje for høyt? Hva med Sprint/Jeløy eller SFK i 2. divisjon?

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 22 nov 05, 17:03
Når man snakker om utleie av Røn her så må man også tenke på kontraktslengde...

Røn har vel en kontrakt som går ut til nest år, og da er det vel egentlig liten forskjell på å låne ham ut i ett år og på å selge ham.

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 23 nov 05, 18:41
Noe som vet om det er mer nytt her?

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 23 nov 05, 18:56

Røn er ikke god nok for tippeligaen pr i dag! Gi ny kontrakt og lei ut, for å se om han kan bli noe, eller selg med en gang, og glem!

---------------------------

"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?

-Ullo


ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 24 nov 05, 12:41

Ryktene sier at Sparta er VELDIG interessert i Røn. Han vil garantert bli satset på hvis han skulle velge dem. Dette har jeg hørt av sikre kilder. Så jeg tror FFK skal opptre varsomt nå.. Men å få leid ut Røn til Sparta og latt han spille et år i 1.divisjon hadde jo vært perfekt..Tenk deg all den nyttige erfaringen denne unggutten kunne tatt med seg videre i karrieren. 

Røn må bli vist tillit, og må bli voksen og ta ansvar. Jeg har personlig trua på at han vil kunne utvikle seg til en habil tippeligaspiller ved et års opphold i Sparta. Så jeg tror absolutt ikke dette er så dumt..

---------------------------

FFK i tykt og tynt, på FMV!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 24 nov 05, 12:50

ingen dum idé. men kun aktuelt hvis sparta betaler lønn for spilleren i denne perioden. røn vil være 5valg som sentral midtbanespiller neste sesong hvis han blir værende i FFK(brenne,jonna,berg,ramberg), dette er en mulighet han absolutt bør gripe!

---------------------------

savner "svensk magi" allerede


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 24 nov 05, 13:39
Opprinnelig postet av ffkfmv

Ryktene sier at Sparta er VELDIG interessert i Røn. Han vil garantert bli satset på hvis han skulle velge dem. Dette har jeg hørt av sikre kilder. Så jeg tror FFK skal opptre varsomt nå.. Men å få leid ut Røn til Sparta og latt han spille et år i 1.divisjon hadde jo vært perfekt..Tenk deg all den nyttige erfaringen denne unggutten kunne tatt med seg videre i karrieren. 

Røn må bli vist tillit, og må bli voksen og ta ansvar. Jeg har personlig trua på at han vil kunne utvikle seg til en habil tippeligaspiller ved et års opphold i Sparta. Så jeg tror absolutt ikke dette er så dumt..



Jeg støtter tankene dine. Jeg ser også en god sliter i denne spilleren.

Men ryktene sier også at lønnsforventninger har vært så skyhøye at klubben forhandler med en annen istedet som er enda bedre. Spørs om dét var lurt gjort av Røn hvis det stemmer!

Vi får se hva som skjer. 3. divisjon en sesong til er ødeleggende for spilleren!

ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 24 nov 05, 13:44
Men tror faktisk at røn nettopp har skrevet under kontrakt..det skjedde under sesongen..hvis ikke jeg tar helt feil...

---------------------------

FFK i tykt og tynt, på FMV!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340