Husk meg
Brukernavn
Passord

Nye Fredrikstad Stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 20 av 33 20

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 18 feb 07, 17:31
Endret: 18 feb 07, 17:34
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
Må bare si meg enig i de som kritiserer stolpene og taket! Når man bygger en flonka ny stadion i 2007 så bør det være minstekrav at det er tak som dekker så å si alle radene og at det ikke er store bærebjelker som dekker sikten visse steder på banen for veldig mange tilskuere. Kan ikke skjønne at det ikke har vært mulig å finne løsninger på disse problemene, virker rett og slett ikke som prosjektet er gjennomtenkt nok. Enten det, eller så har de bare ikke prioritert å løse disse problemene, eller at løsningen har vært for dyr. Er stort sett strålende fornøyd med den nye stadion, med unntak av disse to overnevnte punktene.

De to punktene - og i særdelshet det med stolpene - trekker helhetsinntrykket så voldsomt ned at jeg på ingen måte er fornøyd med den nye stadion. Jeg vil faktisk si jeg er direkte misfornøyd. Uavhengig av om det bare er dårlig gjennomtenkt eller om disse tingene rett og slett ikke har blitt prioritert, så er det under enhver kritikk. Hvis man ikke har råd til å bygge stadion i 2007 med selvbærende tak, så har man ganske enkelt ikke råd til å bygge ny stadion. Hvis det ikke var mulig med den noe spesielle arkitektoriske løsningen, så burde man valgt en annen løsning. Når man bygger ny stadion så skal det være fremtidsrettet og man skal ha råd til å tenke på sitt trofaste publikum, ikke bare på egen lommebok.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 18 feb 07, 17:36
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
Må bare si meg enig i de som kritiserer stolpene og taket! Når man bygger en flonka ny stadion i 2007 så bør det være minstekrav at det er tak som dekker så å si alle radene og at det ikke er store bærebjelker som dekker sikten visse steder på banen for veldig mange tilskuere. Kan ikke skjønne at det ikke har vært mulig å finne løsninger på disse problemene, virker rett og slett ikke som prosjektet er gjennomtenkt nok. Enten det, eller så har de bare ikke prioritert å løse disse problemene, eller at løsningen har vært for dyr. Er stort sett strålende fornøyd med den nye stadion, med unntak av disse to overnevnte punktene.

De to punktene - og i særdelshet det med stolpene - trekker helhetsinntrykket så voldsomt ned at jeg på ingen måte er fornøyd med den nye stadion. Jeg vil faktisk si jeg er direkte misfornøyd. Uavhengig av om det bare er dårlig gjennomtenkt eller om disse tingene rett og slett ikke har blitt prioritert, så er det under enhver kritikk. Hvis man ikke har råd til å bygge stadion i 2007 med selvbærende tak, så har man ganske enkelt ikke råd til å bygge ny stadion.

Jeg ville ikke være like kritisk som du er her, men må innrømme at jeg likevel langt på vei er helt enig med deg. Der jeg sitter får det minimal betydning, så rammer ikke meg direkte, men syns likevel det er veldig skuffende at stadion har disse opplagte og grove manglene. Sånn sett så må jeg endre mitt første standpunkt, jeg er ikke strålende fornøyd med stadion, men jeg er strålende fornøyd med min plass der og det faktum at vi endelig har fått ny stadion.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 18 feb 07, 17:41
Endret: 18 feb 07, 17:42
må si meg enig i det at stolpene treffer så kraftig ned at det blir skuffende jevnt over.
det er tross alt en stadio som vi skal ha i haugevis av år framover, og så bruke stolper som vi var åp 70 tallet.

vært intresant å vite hvor mye mer det ville kostet å ha større selbærende tak.

---------------------------

hoodrat nr. one


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 18 feb 07, 17:48
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78

Jeg ville ikke være like kritisk som du er her, men må innrømme at jeg likevel langt på vei er helt enig med deg. Der jeg sitter får det minimal betydning, så rammer ikke meg direkte, men syns likevel det er veldig skuffende at stadion har disse opplagte og grove manglene. Sånn sett så må jeg endre mitt første standpunkt, jeg er ikke strålende fornøyd med stadion, men jeg er strålende fornøyd med min plass der og det faktum at vi endelig har fått ny stadion.

Jeg har nok blitt litt ekstra kritisk etter at jeg oppdaget at jeg har fått sesongkort på en plass hvor stolpen kommer til å stå i veien for hele det ene målet. Det synes jeg er helt uakseptabelt, særlig mtp at vi ble lovt da vi kjøpte billettene (vi var blant de 50 første i køen etter de som hadde "pekt på sitt sete") at stolpene ikke ville bli noe problem der vi kjøpte plasser. Jeg kommer aldri i verden til å betale full pris for disse plassene (her har jeg Forbrukerrådet i ryggen), men vil jo helst betale vanlig pris og få plasser der stolpene ikke dekker sikten mot målet... Jeg skal i hvert fall kreve å få byttet plasser, men spørsmålet er hva jeg ender opp med da...


Poenget er at dette egentlig ikke burde være noen problemstilling i det hele tatt, dersom vi hadde fått en MODERNE stadion, noe man kunne forventet i 2007. Etter hva jeg har skjønt kommer dette til å være et problem for ganske mange, og her har FFK lagd et problem for seg selv som de vil slite med i mange år fremover.

GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 18 feb 07, 18:46
Må si meg helt enig med Costanza her. Vi fikk heldigvis byttet våre plasser da det viste seg at 9 av de 13 plassene vi hadde bestilt var merket "restricted view" pga stolpene. Jeg satte meg på plassen som vi først fikk utdelt på omvisningen igår og sikten var rett og slett skandaløs dårlig. Stolpene er massive og den plassen jeg egentlig skulle hatt ville stolpen trolig dekket hele målet på vest siden. Stolpene ødelegger fra rad 12 og bakover, noe som burde vært unngått når man bygger ny stadion i 2007. Vi fikk flyttet plassene våre til seksjonen nærmest plankehaugen og der er det ihvertfall ingen hindringer ut mot banen.. 

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 18 feb 07, 19:23

Opprinnelig postet av Costanza
Jeg vil faktisk si jeg er direkte misfornøyd.


Altså, en fotballstadion har én altoverskyggende egenskap, den skal gi folk mulighet til å se på fotballkamp. At de som bygger stadion, klarer å flytte tilskueropplevelsen så langt ned på lista over prioriteringer, er nesten helt utrolig.

Skal jeg gjette, vil jeg tro det blir et skikkelig ramaskrik etter første hjemmekamp. Vi får bare håpe tak-konstruksjonen blir fikset når tilskuerkapasiteten skal økes.

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 18 feb 07, 19:27
Opprinnelig postet av Costanza

Jeg har nok blitt litt ekstra kritisk etter at jeg oppdaget at jeg har fått sesongkort på en plass hvor stolpen kommer til å stå i veien for hele det ene målet. Det synes jeg er helt uakseptabelt, særlig mtp at vi ble lovt da vi kjøpte billettene (vi var blant de 50 første i køen etter de som hadde "pekt på sitt sete") at stolpene ikke ville bli noe problem der vi kjøpte plasser. Jeg kommer aldri i verden til å betale full pris for disse plassene (her har jeg Forbrukerrådet i ryggen), men vil jo helst betale vanlig pris og få plasser der stolpene ikke dekker sikten mot målet... Jeg skal i hvert fall kreve å få byttet plasser, men spørsmålet er hva jeg ender opp med da...


Poenget er at dette egentlig ikke burde være noen problemstilling i det hele tatt, dersom vi hadde fått en MODERNE stadion, noe man kunne forventet i 2007. Etter hva jeg har skjønt kommer dette til å være et problem for ganske mange, og her har FFK lagd et problem for seg selv som de vil slite med i mange år fremover.

Da skjønner jeg veldig godt at du er ekstra kritisk, hadde det vært meg hadde jeg vært mildt sagt frustrert og oppgitt. Nå går det heldigvis ann å bytte plasser, det har vi(gjengen min) gjort, da vi fant ut at det var frigjort ledige plasser som var bedre enn de vi hadde. Men som du sier, vet jo ikke hva du ender opp med nå, og du hadde jo fortjent de beste plassene når du var en av de første i køen. Syns dette grenser til skandale, at de har bygd så massive stolper som dekker så store deler av banen for mange tilskuere. Når jeg i tillegg leser at de har bygd anlegg uten slike stolper i Europa i over 20 år, ja da blir det bare latterlig! Mener også å ha lest at Morgan har karaktisert den nye stadion som hypermoderne, men da mente han kanskje bare  inne på vip-losjene? For ser på bildet at selv plassene til vip-ene vil kunne bli sjenert av stolpene. Når i tillegg man kan risikere å bli bløt helt opp på rad 10, ja da har vi nok ikke gjort en god nok jobb med anlegget. Virker på meg forhastet og lite gjennomtenkt!

Rart, var ikke så ille misfornøyd i stad, men når jeg leser innlegget ditt Costanza, da blir jeg rett og slett provosert! Er jo vi supportere som til syvende og sist fotballen er til for.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 18 feb 07, 19:57
Værste as ville bygge et stadion til FFK. Klubben hadde ikke penger selv. Riksantikvaren krevde at det var samme siluett som de gamle verkstedhallene med buet tak. Da måtte det bli stolper.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 18 feb 07, 20:00
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Værste as ville bygge et stadion til FFK. Klubben hadde ikke penger selv. Riksantikvaren krevde at det var samme siluett som de gamle verkstedhallene med buet tak. Da måtte det bli stolper.

Så enkelt nekter jeg å tro at det er. Uansett hva de begrunner det med er det et hån mot sine tilskuere å bygge en stadion der flere hundre tilskuere opplever å få sikten mot et mål ødelagt av en massiv søyle, og at man risikerer å bli gjennomvåt av regn over rad 10... Det er ganske enkelt ikke godt nok, uansett dårlig grunn.

Det finnes alltid et alternativ.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 feb 07, 20:17
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Værste as ville bygge et stadion til FFK. Klubben hadde ikke penger selv. Riksantikvaren krevde at det var samme siluett som de gamle verkstedhallene med buet tak. Da måtte det bli stolper.

Så enkelt nekter jeg å tro at det er. Uansett hva de begrunner det med er det et hån mot sine tilskuere å bygge en stadion der flere hundre tilskuere opplever å få sikten mot et mål ødelagt av en massiv søyle, og at man risikerer å bli gjennomvåt av regn over rad 10... Det er ganske enkelt ikke godt nok, uansett dårlig grunn.

Det finnes alltid et alternativ.
Stemmer det Kanogvetalt sier.Ullevål har også slike stolper,fikk en slik stolpe i front av meg under Cupfinalen.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 feb 07, 20:30

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Værste as ville bygge et stadion til FFK. Klubben hadde ikke penger selv. Riksantikvaren krevde at det var samme siluett som de gamle verkstedhallene med buet tak. Da måtte det bli stolper.

Med dagens teknologi så har man bygget skyskrapere på over fem hundre meter, brospenn på flere kilometer, tunnel under den engelske kanal, og så skal ikke vi klare å bygge stadion med buet tak uten hjelp av stolper? Den går jeg rett og slett ikke på, og det kan umulig ha kostet så veldig mye mer å bygge uten stolper, og med større dekkeevne på taket, slik at folk slapp å bli bløte. Skal man først bygge en stadion, så bør den gjøres skikkelig. Den forrige stod i over 80 år, tenk om denne blir seende slik ut i nye åtti år...


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 18 feb 07, 20:34

Opprinnelig postet av FFK1903
Med dagens teknologi så har man bygget skyskrapere på over fem hundre meter, brospenn på flere kilometer, tunnel under den engelske kanal...

Ikke glem "vi har sendt mann på månen"...

---------------------------

Norgesmester


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 18 feb 07, 21:18
Man kunne bygget det samme taket uten stolper. Siden høyden på tribunene(utvendig) skulle være som de gamle verkstedhallene, ville da bærekonstruksjonen tatt så stor plass innunder taket at de øverste radene vi har i dag ikke hadde fått plass.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 18 feb 07, 21:40
Var og titta på stadion idag og jeg synes ikke det var noe særlig problem, det er bare og bevege litt på kroppen og hode så ser man det meste..

shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 18 feb 07, 21:59
Endret: 18 feb 07, 22:00

har også vært å testet temmelig mange plasser der nå, med tilhørende bytting av plasser.

etter mitt syn er de i allefall  veldig skjemmende.

har vært nede på nye stadion titt og ofte, for å se meg litt om, og må innrømme at jeg blir mer og mer skuffet over løsningene.

skal bli spennende å se reaksjonene fra publikum etter første kamp. spes om det er regn og blåser godt.

når det gjelder tekniske løsninger i forhold til en selvbærende takkonstrusjon, ville det ikke vært noe problem ut i fra fagfolk jeg har snakket med, og egne erfaringer i bransjen. mulig litt økte kostnader, men det fikk man heller tatt i steden for å levere et sekunda produkt..

man har ikke engang valgt selvbærende på kortsidene, og der er det jo opparbeidet ny konstruksjon fra grunnen av..

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 18 feb 07, 22:05
Endret: 18 feb 07, 22:05

Da får man kjøpe plass foran søylene da så er jo det problemet løst!! De søylene kommer til å være der nå uansett!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 18 feb 07, 22:09

Litt Off-tema.

img248.imageshack.us/img248/2568/shortsidecopyty9.jpg

 

Se hvordan kortsiden kan se ut når den er utbygget til 2 etasjer


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 18 feb 07, 22:10
Opprinnelig postet av danan2

Litt Off-tema.

img248.imageshack.us/img248/2568/shortsidecopyty9.jpg

 

Se hvordan kortsiden kan se ut når den er utbygget til 2 etasjer

Det så jo flott ut det!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 18 feb 07, 22:16

da risikerer man jo å bli bløt...

trist å være negativ rundt ny stadion, men har vært ganske mye der nede å tittet, og syntes det blir ganske så sekunda.

hvorfor er ikke kortsidene selvbærende tro. de er jo bygd fra grunnen av.

har tittet litt rundt på de forskjellige stadionprosjektene her i landet,  og for å være ærlig virker fredrikstad sitt som det minst gjennomtenkte.

tror vi omsider har sikret oss en ok plass, men er spent på reaksjonene etter første kamp på stadion..

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 18 feb 07, 22:17

ser ut som en skikkelig tribune, slik den skal være, bortsett fra stolpene.

ganske tøfft faktisk..

---------------------------

cupmester 06, uten tromme



Flat Trådet Nøstet
Side 20 av 33 20

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f