Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvilke spillere bør gå før neste sesong?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 16 nov 05, 18:07

Etter å ha lest gjennom de fleste diskusjoner her er det mange meninger om hvilke spillere som ikke er gode nok, og det er snakk om stallfyll osv.

Hvilke spillere trenger vi ikke ikke???

Jeg mener at det er en del av disse som er nevnt her som får alt for mye pepper..

De som bør taes ut permanent i en B-tropp eller finne seg andre klubber, hvem er de? Ikke noen tvil om at spillere som Blixt, Petersen og Lindström ikke er gode nok for en plass i førsteelleveren, men er de ikke "greie" erstattere? Og ikke minst, er det ikke bra å ha slike spillere siden vi ønsker å få 2.laget vårt opp en divisjon? For vi satser vel på det neste år igjen?

Lindström er i så måte mest sannsynlig en dyr B-lagsspiller?

---------------------------


-Ullo


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 16 nov 05, 19:01
Blixt -  Erstatter på lik linje med PAC - SELG! får vi en ny høyere back kan Blixt forsvinne og vi beholder PAC som "b"lagspiller

Garro- Trenger vi virkelig lykkejegere?? JEg har ikke sett han så mye og skal egentlig ikke utale meg så veldig her (fikk jævli mye pepper for å ha kritisert McDonald) men han kan da ihvertfall lånes ut?!

Hornseth - dette er en gutt vi ihvertfall ikke trenger.....  Selg!

Petters - Er god nok for 1 div (nedre del) men noe TL spiller blir han vel aldri? For god for 3 div - Selg



---------------------------

Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!


danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 17 nov 05, 00:18

Ikke så mange som var i fyr og flamme angående dette temaet akkurat..

Jeg mener at disse bør gå/leies ut:

Peters - Har vist over lang tid at han ikke holder mål
Hornseth - Egentlig en god squad-player men har godt av å få spille førstelagsfotball - Leie ut?
Blixt - Forferdelig spiller uten åpenbare styrker
Lindström - Forsvinner vel uansett, tung og treg
Røn - Holder ikke mål ennå etter mange sjanser og har allerede blitt 23 uten å slå til - Leie ut?
Garro - Trenger vel kanskje å få spille litt på høyere nivå for å videreutvikle seg? - Leie ut?

---------------------------


-Ullo


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 17 nov 05, 00:23
-Peters: Behold! Han kan fort være med å kjempe om en plass på laget på flere posisjoner, slike trenger vi! Dessuten er han ikke noe dårligere enn mange andre vi har, se f.eks på Røn å Ramberg! De har heller ikke prestert! Da mener jeg Peters er bedre til å heve seg til det nivået han trenger! 

Røn må vi gjerne kvitte oss med! Ser det vel som temmelig sannsynlig at han endre opp i Sparta om ikke altfor lang tid..

Hornseth ser det vel ut som er ferdig, selv om jeg sikkert er den eneste som likte det jeg så av ham! Han fikk bare aldri sjansen! Se bare på 2 laget, der har han bøttet inn mål! 

Toth- Skal jeg ikke uttale meg for mye om, men vil nok helle til at vi kan kvitte oss med ham! Koster sikkert en del, pluss at vi har Hoås, West å Wiig som jeg regner er klart foran ham, i tillegg til Tarik som vil få sjansen neste år! I tillegg til dette må vi handle inn en klassespiss til! Trur det er her vi vil se det "største" kjøpet før neste sesong!

Blixt, bort!

Ramberg: Dersom vi får 2 stabile midtbanespillere, kan han spille på 2 laget, eventuelt selges! Ikke fornøyd med det han har vist! Har fortsatt drømmen om at Roger kommer hjem igjen til våren!

-Garro er jeg også villig til å ofre, ikke minst pga kvota! Mye spennende ellers som vi kan hente inn som kan ta den kvote plassen han bruker.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 17 nov 05, 00:33
Jeg synes Lars Blixt får ufortjent hard medfart på forumet her. Personlig synes jeg han sjeldent gjør en svak kamp. Han har ingen spesielle sterke sider, men heller ingen som er veldig svake. Et helt greit alternativ på høyreback.

Michael Røn ser jeg for meg lånes bort til Sparta. Det tror jeg både Røn, Sparta og ikke minst FFK kan være godt tjent med.

Hornseth vil nok også klubben også denne vinteren forsøke å kvitte seg med, mens Christian Petersen er litt i grenseland. José Garro bør vurderes på utlån.


---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 17 nov 05, 00:36

Delvis enig ang. Hansi.. Han har ikke vist noe som helst spør du meg, desverre.. Egentlig sterkt bare å komme tilbake for hans del. Erklært idrettsinvalid kun for noen få år siden..

Kjære Frekkrik, ikke kom her å si at Peters er en spiller vi bør bruke mer ressurser på! Fysj..

---------------------------


-Ullo


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 17 nov 05, 01:03

Opprinnelig postet av Costanza
Jeg synes Lars Blixt får ufortjent hard medfart på forumet her. Personlig synes jeg han sjeldent gjør en svak kamp. Han har ingen spesielle sterke sider, men heller ingen som er veldig svake. Et helt greit alternativ på høyreback.

Michael Røn ser jeg for meg lånes bort til Sparta. Det tror jeg både Røn, Sparta og ikke minst FFK kan være godt tjent med.

Hornseth vil nok også klubben også denne vinteren forsøke å kvitte seg med, mens Christian Petersen er litt i grenseland. José Garro bør vurderes på utlån.




Jeg synes det er forholdsvis lett å bedømme de forskjellige spillernes innsats når de spiller på 2. laget.
Lars Blix har ikke fremhevet seg overhode på 2. laget og faktisk så er det flere juniorer som imponerer mere på hans plass enn det Blix gjør. Derfor må vi forsterke med en ny høyreback i 2006 og beholde PAC, for han har vist i høst at han holder nivået, men heller ikke noe mer. Etter min mening er det ingen vits i å leie ut Blix, han bør selges.

Ellers er jeg enig i resten av dine vurderinger, Costanza.

Toth fremhever seg heller ikke på 2. laget. Han er for treg og er for lite smidig, men glimter til inn i mellom med noen fine mål. Drillo har fortsatt troen på ham, men jeg mener at dersom han ikke senest til våren, i treningskampene viser bedre takter, så bør klubben prøve å komme seg ut av hans 3 års kontrakt på en eller annen måte.

Før man gir ham helt opp hadde det vært fint å se ham på topp sammen med en 100% frisk Brian West. Da kanskje han klarer å vise hvorfor han var toppscorer for sitt lag i Ungarn 5 år i trekk.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 17 nov 05, 03:07
Jeg har vanskelig for å se for meg at Hornset plutselig kjemper seg inn i varmen igjen -> ut.

Når det gjelder Blixt, synes jeg det virker som om han også henger i en tynn tråd. Litt avhengig av hva vi har/får av back-up på venstreback, så ser jeg ikke for meg at vi trenger både Czwartek og Blixt. Siden Czwartek er en av mine favoritter (til tross for at jeg sliter med å skrive navnet), blir det Blixt som må gå.

Petersen vil jeg beholde, i alle fall til vi har fått forsterkninger på midtbanen. Jeg mener fortsatt at han holder godt nok nivå til å forsvare en plass i troppen, og han kan spille på flere plasser.

Lindstrøm har jeg ikke sett, og kan da heller ikke si noe om ham. Men det virker som om han eventuelt blir en back-up hvis klubben velger å forlenge med ham.

---------------------------


Bjørn Jervell Hansen


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 17 nov 05, 07:31
dem jeg vil ha vekk er C.peters som ikke holder mål. Hornseth bør vi også kvitte osss med.. toth er også en spiller som jeg hadde troen på der og da, men jeg er ikke så sikker på han lenger.. selv om mommo har gjort det veldig bra i 1 div så tror jeg ikke han kan være den vi skal satse på. blixt har vært veldig mye fra og til. litt god og litt dårlig. bør nok hente en ny kansje.

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 nov 05, 09:00
Opprinnelig postet av danieltr

Blixt - Forferdelig spiller uten åpenbare styrker
Lindström - Forsvinner vel uansett, tung og treg


Det var da en litt voldsom konklusjon? Forferdelig spiller? Høres mest ut som du ser deg blind på PAC sine kvaliteter og ikke har et objektivt syn på Blixt. Han er kanskje ikke vår beste spiller, men forferdelig er han neppe...

Og Lindström ble jo karaktisert som overraskende hurtig av trenerteamet når han kom, så litt rart om du skulle mene han er tung og treg. Nå skal ikke jeg si noe, har nemlig ikke sett han som mye i aksjon, men det har vel ingen av oss?

Er heller ikke for å leie ut Hornseth, skal vi først kvitte oss med en spiller så er vel Hornseth den som står først i køen for min del. Skulle så mange spisser bli skadet at han blir aktuell så henter de vel heller opp spillere fra juniorstallen vil jeg tro.

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 17 nov 05, 10:02
Opprinnelig postet av Costanza
Jeg synes Lars Blixt får ufortjent hard medfart på forumet her. Personlig synes jeg han sjeldent gjør en svak kamp. Han har ingen spesielle sterke sider, men heller ingen som er veldig svake. Et helt greit alternativ på høyreback.

Michael Røn ser jeg for meg lånes bort til Sparta. Det tror jeg både Røn, Sparta og ikke minst FFK kan være godt tjent med.

Hornseth vil nok også klubben også denne vinteren forsøke å kvitte seg med, mens Christian Petersen er litt i grenseland. José Garro bør vurderes på utlån.




Ledelsen i FFK har ifølge SA slått fast at Røn ikke får gå fra klubben, selv om spilleren selv var positiv. 

Enig i at Blixt får for hard medfart her. Han kan spille både venstreback og høyreback. Det er nyttige egenskaper i enhver spillerstall.

Christian Petersen hadde stor suksess som "hengende spiss" i Follo og faktisk hadde det vært interessant å se han i samme posisjon for oss. Vi trenger en som kan holde litt i ballen og bruke den fornuftig på topp. Kanskje det ikke lykkes like godt i Tippeligaen, men jeg synes det er verdt noen forsøk i treningskamper.

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 17 nov 05, 10:03
Syntes Blixt får uforholdsmessig mye kritikk. I vårsesongen syntes jeg han leverte helt greit og at han fortjent tok plassen til Påle Andre. Han fikk en nedtur kvalitetsmessig sammen med laget mener nå jeg og ikke alene.

2. halvdel er til stryk karakter, men kan ikke se at f.eks Bora leverte noe mer.

OM de andre får ny tillit ,så bør de se an om han begynner å levere i treningskampene. Selvtillit har mye å si.

Ramberg bør få en ny mulighet , har tro på at han kan levere mer etter en ordentlig oppkjøring med mye grunntrening.
De bør jo ikke gi han mere enn et årskontrakt for å se an utviklingen.

Hornseth, selg , bruk heller unge fremadstormende.

Toth,  er mer og mer sikker på at han ikke vil levere, spesiellt når vi ser hva han presterte mot VIF 2, regner med at han blir løst fra kontrakten i løpet januar.

Røn, løper mye imellom , men leverer lite , er noe usikker, men lander på selg.




Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 10:17
Hvis vi får inn en ny og klart førstevalg som høyreback vil enten Blixt eller Chwartek bli overflødig, Ramberg bør absolutt bli og uansett så trenger vi noen gode back up spillere og en slik status har Ramberg. Utenlandske spillere bør styrke laget og ikke troppen, derfor bør FFK kvitte seg med Toth og Linnstrøm. Hornseth og Petersen bør også etter min mening erstattes med noen av de unge lovende spillerene vi har i klubben og som virkelig er på vei tilå bli noe........ Når vi skal hente spillere mener jeg det er mye bedre å hente 2-3 toppspillere som har vært ute en vinternatt før og som vi vet vil levere, kontra hente 5-6 spillere som øker bredden i stallen, men som ikke styrker første elleveren. Toth og Linnstrøm er to slike spillere....... PMK er også en spiller jeg tror styrker bredden mer enn elleveren, selvom han kanskje er et lite hakk bedre enn Sørlie..........

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 17 nov 05, 11:00
Lars Blixt har ikke på noen måte gjort seg fortjent til den peppern han får her inne. Han har ikke vært noe dårligere enn de øvrige i forsvaret, med unntak av Berti, som har vært den eneste gode der bak. Blixt bør derfor få sjansen under Eggen,  klarer han ikke å kapre høyrebackplassen forran PAC og en eventuell forsterkning, kan vi selge ham til sommern.

Røn har vel strengt tatt fått for mange sjanser alerede. Kanskje Sparta hadde vært tingen?

Peters er etter mitt syn bedre enn både Røn og Ramberg. Han er stor, sterk, tekninsk og rolig. En god lagspiller.

Hornseth, Toth, Linnstrøm må gå så fort som overhode mulig. La merke til at Drillo i intervjuet uttalte at Toth kanskje kunne komme til å konkurere om en spissplass på a-laget til året. En dyr, gammel ungarer som kanskje kan komme på laget, trenger vi ikke.

Er Bora over toppen? Eller kommer han seg nå når Drillo ikke lenger skal detaljstyre spillet hans? Han overbeviste ikke på høsten, og må skjerpe seg. Hvis ikke må han gå (forutsatt at vi kan finne noe bedre).

Garro og McDonald må enten få en fair sjanse, eller få lov til å komme seg videre. De blir ikke bedre av å spille i 3. div, dette er kun egnet til å ødelegge en videre karriere for de.







---------------------------

Jeg ønsker meg en 2006 sesong uten intern uro og bråk.


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 17 nov 05, 12:39
Hverken PAC eller Blixt holder godt tippeliganivå, men vi har vel ikke mulighet for å hente inn to nye, så en av de må bli. Ser på det som å velge mellom pest og kolera...

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 17 nov 05, 13:06
Opprinnelig postet av Julekake
Hverken PAC eller Blixt holder godt tippeliganivå, men vi har vel ikke mulighet for å hente inn to nye, så en av de må bli. Ser på det som å velge mellom pest og kolera...


Hvorfor har vi ikke muligheten til det ?...hente to nye altså..tenker du økonomi ?
Det går jo ann å hente spillere fra samme hylla som Start henter sine.
Jeg syns det er litt tidlig ennå, det blir vel å spille på seg litt selvtilitt i treningskamper i vinter mot Moss, så da får vi se hvilket nivå de er på.

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 17 nov 05, 14:01
Opprinnelig postet av keiko99
dem jeg vil ha vekk er C.peters som ikke holder mål. Hornseth bør vi også kvitte osss med.. toth er også en spiller som jeg hadde troen på der og da, men jeg er ikke så sikker på han lenger.. selv om mommo har gjort det veldig bra i 1 div så tror jeg ikke han kan være den vi skal satse på. blixt har vært veldig mye fra og til. litt god og litt dårlig. bør nok hente en ny kansje.



Til orientering Keiko

Mommo spilte for Raufoss i 2.div. Hadde han gjort det bra i 1.div. som du skriver så hadde jeg i hvertfall beholdt han.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 17 nov 05, 14:41
Endret: 17 nov 05, 14:43
Ikke så mye nytt eller spesielt fornuftig jeg har å komme med her.

Er enige med de som hevder at FFK trenger kvalitet foran kvantitet, dersom de ønsker å utvikle laget videre.

Det bør bety at spillere som Toth, Linstrøm, Peters, Hornseth, Mommo, Blixt og Jørgen P etter min mening i allefall kan se seg om etter nye arbeidsgivere.
Dernest kommer spillere som Røn, Cwartek , Wiig og Ramberg, men her bør en få inn erstatninger som holder ett klart høyere nivå, før man gjør noe.
Når det gjelder unge spillere som Garro & McDonald trenger de utviklings muligheter videre. ( det samme kan vel sies om Røn og tildels Wiig)
 Dersom FFk har muligheter for å gi disse mulighetene, kan dette samt andre unge vise seg å bli nyttige TL spillere i framtiden.
Når det gjelder Sørli, bør det hente sinn en keeper som holder ett høyere nivå, slik at Sørlie kan være 2.valget inntil Lasse S skyver han ut.

Bora velger jeg å tro vil blomstre til "gamle" høyder neste sesong.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 17 nov 05, 15:23
keeperplassen: beholder sørlie og staw. 1ny keeper inn. (f.eks myhre)

forsvar: selg blixt, lindtsrøm muligens ikke god nok. ny høyreback og stopper. (f.eks steen og hback?)

midtbane: selg peters, lei ut garro. ny sentral midtbanespiller og hving.

angrep: selg toth og hornseth. kanskje vi tregnger en ny spiss, en typisk goalgetter hverken hoås,wiig eller west er. mulig tarik på sikt kan bli denne spissen.

---------------------------

savner "svensk magi" allerede


danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 17 nov 05, 16:56

Jeg har nok muligens vært litt for hard mot Blixt, selv om jeg personlig mener at han er fryktelig dårlig.. Skal holde sånt mer for meg selv jeg..

PAC er på mange måter en av mine favoritter så da er det kanskje litt for lett å rakke ned på Blixt når disse to blir satt opp mot hverandre..

MEN jeg står fast ved det jeg sa om at jeg synes at PAC er god nok til å spille høyreback for FFK i Tippeligaen pr. i dag..

Hvordan er forresten statusen med Jørgen P.? Er han fortsatt under kontrakt med oss i flere sesonger, eller løper den ut nå?

At vi trenger en skikkelig målgjører er det ikke noe tvil om.. Ingen av dagens aktuelle spisser, har evnen til å lukte hvor målet står desverre. Toth skulle jo liksom være den spilleren, men han har ikke helt slått til. MEN er det bare hans skyld? Han har ikke akkurat fått sjansen til å bevise noe særlig heller... Er vel greit å la han få en sesong til, for å drive og bryte kontrakter er nok dyrt..

---------------------------


-Ullo



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340