Husk meg
Brukernavn
Passord

Intervju med Egil "Drillo" Olsen

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 17 nov 05, 00:20
Endret: 17 nov 05, 00:54
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Opprinnelig postet av Holters
. Bare se hva Start klarte før årets sesong. De satset på egne talenter (riktignok utviklet over lang tid) og hentet noen få, kvalitetsspiller som ikke var all verdens dyre i innkjøp.


Dette er vel omtrent det samme man kan si om B/G, og de rykka ned . Jeg forstår Eggen godt, med det at han har brukt etablerte spillere i FFK. Hva ellers skulle han ha gjort da? Vi har hatt en junior-avdeling som har ligget omtrent brakk i mange år, og talenter lokale talenter dukker som regel ikke opp over natten.

Snakker ikke bare om i FFK, men over alt hvor Eggen har vært. Han gjorde akkurat det samme i løpet av de fem årene han var i Moss.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 00:28
Han fikk ihvertfall fram Simen Brenne i Moss da......... Sikkert noen andre også....

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 17 nov 05, 00:32
Bare å glemme det.. Trur noen bare skal "hevne" seg på at vi har mistet drillo! Da må de finne noe dritt angående Eggen å! Skulle likt å se den unge spillern drillo hadde utviklet med sin demotiverende holdning å manglende inspirasjonsspreder! Eggen gir hvertfall spillerne lysten på å spille fotball slik at de har det gøy!

Trur vi vil få se et spennende lag neste år, med mye ungt!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 00:40
Egentlig litt rart?????? Eggen har vært hovedtrener her i tre år, to opprykk og holdt oss i eliteserien imot alle spådommer og ekspert tips!  Alikevel er det noen som mener Eggen ikke har mer å tilføre...... Han er også ansett som en av norges kanskje 5-6 beste trenere og var sterkt i søkelyset når både landslaget og Rbk trengte ny trener.........

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 17 nov 05, 00:51
Endret: 17 nov 05, 00:55
Opprinnelig postet av frekkrik
Bare å glemme det.. Trur noen bare skal "hevne" seg på at vi har mistet drillo!

Er ikke snakk om å hevne seg, og har du fult med her i forumet noen år, så har dette hele tiden vært et av ankepunktene mot Eggen Jr. Har over hodet ingen verdens ting imot ham, men bare påpeker at han har sine svakheter han også. I tillegg tror jeg personlig ikke at han har det som skal til for å ta oss helt til tops.

Og du er vel ikke den rette til uttale seg om "å snakke dritt om", frekkrik... :)

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Han er også ansett som en av norges kanskje 5-6 beste trenere og var sterkt i søkelyset når både landslaget og Rbk trengte ny trener.........

Har du noen kilder på dette? Fra mine kontakter i Trondheim, så var dette langt mer medieskapt enn realistisk. Han var visstnok aldri aktuelt som trener på Lerkendal i det Johansen tok over. I tillegg har vi fått noen nye trenere som kanskje har passert Eggen allerede i Berg, Rekdal, Nordlie, Rösler etc... Og da snakker vi bare NYE trenere nå i det siste.

Eggen er en bra trener - for all del - men han har sine svakheter han også. Og jeg tror vi skal være forsiktige med å la ham gro fast her i all sin tid. Eggen sa for øvrig en gang at fem år i en klubb var ideelt. Etter det trengte som regel begge parter noen nye impulser. Tror ikke han var så langt unna sannheten der.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 01:03
Du fikk det kanskje ikke det med deg....... Men han var favoritt i de største avisene, favoritt hos oddssettere og andre eksperter.......... Hvor nære han var vet vel bare Skutle og Bratseth....... Men etter 15 år med senior var det sikkert en del på brakka som ville ha litt annet blod.  
    Dessuten til og med du holters kan vel ikke tvile på resultatene Eggen har hatt som trener. Til og med du har vel fått med deg Eggens sin sterke posisjon innad i spillegruppen. Din og noen få andres anti Eggen holdning er i beste fall latterlig og i værste fall patetisk, helt til FFK beveger seg i feil retning sportslig under Eggen. Enn så lenge har pila godt oppover og det er jeg sikker på at den fortsetter med neste år..........

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 17 nov 05, 02:30
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Sørlie sier vel litt mer enn det som har vært sagt om Drillos tillitt i dagens Demokraten.........  Internt har det vært uenighet om spillestil, men enhver diskusjon har blitt drept med plansjer og Fakta statestikk............ Og slik dreper man enusiasme og spilleglede.......... Tror ingen i Norge kan si noe noe på Drillo sine fagkunnskaper om sporten fotball, men hans evner til å skape entusiasme, spilleglede og fandenivolskhet er for dårlige og det har han blitt kritisert for.............  

At Drillo ikke klarte å skape entusiasme og spilleglede i FFK, er jeg helt enig i. Men jeg synes tiden med landslaget viser at han ikke er helt uten denne egenskapen...

Når det gjelder det du skriver om å "drepe" diskusjoner med plansjer og fakta, så synes jeg det må være lov å underbygge sin egen fotballfilosofi med dette. Det vitner om en som har gått grundig til verks, og som har (eller i det minste mener å ha) belegg for det han hevder. Tydeligvis i motsetning til enkelte andre, her Sørli (med forbehold om at sitatet er riktig), som det virker som bare føler at de ikke liker den måten å spille fotball på. Noe jeg personlig tror den norske rikspressa med VG i spissen skal ha mye av skylda for. Tåler man ikke å få lagt fram fakta, er man heller ikke i realiteten interessert i å føre en diskusjon IMHO.

---------------------------


Bjørn Jervell Hansen


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 08:22
Fotball er føleser, ikke bare faktaopplysninger, plansjer og teori, derfor har Drillo misset på det å skape entusiasme. Er man sammen hver dag må man også høre på hva spillerene mener og synes og ikke drepe diskusjonene....... Jeg vet at det er langt fler enn Sørlie som mener dette............   Dessuten det å skape entusiasme på landslaget bør være atskillig lettere, da man er sammen atskillig mindre og man tross alt spiller med flagget på brystet.......... Men for all del Drillo skal ha all mulig ros for det han gjorde med landslaget........Da var han på rett plass til rett tid......

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 17 nov 05, 08:54
Opprinnelig postet av Holters
Jeg snakker ikke kun om neste sesong, men om hele fremtiden. Sier ikke at jeg blir misfornøyd om vi ikke klarer topplassering til året (jeg var vel langt mer realistisk før årets sesong enn veldig mange andre er inne), men tror ikke at Eggen er mannen som fører oss til en toppklubb. Han er og forblir en som satser på ferdigutviklede spillere som har nådd sitt potensiale, og på det området tror jeg ikke han endrer seg. I tillegg har han en ENORM forkjærlighet for noen få spillere, og de får spille og blir brukt for enhver pris. Sier litt når han snart har hentet halve stallen med fortid i Moss.

Jeg er over hodet ikke fornøyd bare ved å være i Tippeligaen. Jeg vil at FFK skal kjempe om medaljer. Har du andre ambisjoner enn det, så forstår jeg hva du mener over, men det bør faktisk  være mulig. Bare se hva Start klarte før årets sesong. De satset på egne talenter (riktignok utviklet over lang tid) og hentet noen få, kvalitetsspiller som ikke var all verdens dyre i innkjøp.


Kunne ikke skrevet det bedre selv. Helt enig med Holters her.

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 17 nov 05, 08:55
Endret: 17 nov 05, 08:55

 

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 09:03
Folk som har vært mindre kritiske til Drillo enn dere er til Eggen har vel blitt beskyldt for mobbere.......... Holdningene deres til Eggen som har to opprykk og holdt oss i eliteserien mot alle odds begynner å ligne en farse........

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 17 nov 05, 09:13
Rimelig sikker på at du er inne på noe her. Alle trenere har ulike egenskaper, tror ikke Eggen er kapabel til å dra oss over 6.plass-grensa på tabellen, men under denne plassen så klarer han seg bra. I klubber som ikke kan kjøpe seg til suksess er det begrenset med trenere som vil kunne ta et lag videre. Trenere i Odd har vært gode til dette, de "tyner" lagets egenskaper maksimalt, de er gode på å kjøpe inn de riktige spillertypene. Sammen med utvikling av de spillerne vi har så er det her det største vekstpotensialet til FFK ligger. FFK  og Eggen må få påplass et profft apparat til å håndtere spiller inngang/utgang. Det er for dyrt å gjøre bomkjøp, la en proff ta seg av denne jobben! Dette bringer oss framover og kan økonomisk  sett  kun gå ut i pluss!

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 17 nov 05, 09:28
[quote=Bedreviteren] Din og noen få andres anti Eggen holdning er i beste fall latterlig og i værste fall patetisk, helt til FFK beveger seg i feil retning sportslig under Eggen. 

Skjønner at du er en av de som ikke klarer å skille ytringer og saklig kritikk fra mye av den smørja som skrives her inne. Her skriver Holters om sine meninger om Eggen på en saklig måte, og der er du på plass med herskerteknikken med en gang; "latterlig, patetisk" etc. bare for å "vinne" diskusjonen. 

Det er ganske stor forskjell på å være anti-Eggen kontra det å kommentere om han også har sine begrensninger. Klarer du ikke å skille det eller?



Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 17 nov 05, 09:38
[quote=stenhard][quote=Holters]
 
Jeg er over hodet ikke fornøyd bare ved å være i Tippeligaen. Jeg vil at FFK skal kjempe om medaljer. 

Holters, 
Over tid,... ja. det er vel på tide å sette seg noen ville mål igjen ja.
Men vi må nok kjempe hardt noen år til for å bli et stabilt lag.
Vi må huske på at start ig vif ikke har vært 20år i breddefottballen.

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 09:54
Akkurat tribunesliter....... Dette handler ikke lenger om sak, men personer.......... Dem som har holdt henda over Drillo, er nå dem som kritiserer Eggen og det er det jeg finner latterlig og merkverdig.........

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 17 nov 05, 10:18
Det er alltid veldig enkelt å kritisere. Ofte rammer kritkken hardest fra dem som ikke har full tilgang til alle sider av sakene. Javisst hadde vel alle håpet at denne sesongen ville endt i annet enn et nervedrama for å unngå nedrykk. Det er vi alle enige om. Men som en relativt fersk klubb i den øverste divisjonen er det ikke direkte overraskende i historisk sammenheng at man sliter i bunnen. Egil Olsen har såvidt jeg kan bedømme faktisk gjort en godkjent jobb i FFK. som hovedansvarlig i store deler av sesongen måtte han jobbe ut fra disse forutsetningene: Forsvarsklippen Piiroja skadet, vi hadde ikke en god venstrekantløsning på midtbanen før etter sommeren, og på topp slet West med veldig mange skader samtidig som de andre heller ikke fant veien til nettmaskene. Kan så Drillo lastes i særlig grad for det? Jeg mener nei. Da blir det etter mitt hode litt for unyansert å gi ham såvidt mye verbal skyts. En trener må prøve, og noe lykkes han med. Som for eksempel å hjelpe Ramberg tilbake i toppfotballen, å la unge spillere som Tarik og MacDonald få sjansen, og videreutvikle lovende spillere som Bertelsen og Brenne.
Hvis det likevel er Drillo som er ansvarlig for alt som har gått galt, er det da riktig å si spillerne selv er helt uten ansvar? Har de stilt til trening hver eneste dag godt forberedt? Har de spist riktig? Drukket riktig? Sovet nok? Hvilt nok? Gitt sitt aller ytterste på hver eneste trening? Tilbakemeldinger fra sentrale personer rundt laget tyder på at det for endel er en lang vei å gå her. Vil ikke dette også prege prestasjonene? Jeg vil tro det.

For meg blir det altså altfor unyansert å gi Drillo skylda for alt som har gått galt, mens Eggen skal få skryt for det som er gjort riktig. De har jobbet sammen, helt sikkert vært både enige og uenige, og FFK er ikke den eneste klubben i verden som rammes av skader på sentrale spillere, at spillerkjøp ikke slår til, og hvor for eksempel spisser ikke scorer like mye som man ønsker. Vi hadde direkte uflaks i enkelte kamper, men hadde samtidig en god posjon flaks og eventyrlige prestasjoner av keeper Sørlie i andre kamper.

Jeg vil på ingen måte kaste meg på hylekoret. Det handler litt om å stikke fingeren i jorda og innse at FFK ikke er en topp klubb i Norge, men en god klubb i den øverste divisjonen som kan slå alle, men samtidig også tape for alle. Drillo og Eggen har gjort en kjempebra jobb med å stabilisere og videreutvikle både spillere og klubb. Det tror jeg skaper et godt fundament for fremtiden for FFK, at en ny æra som absolutt toppklubb kan skapes, og en skikkelig grobunn for at vi kan stabilisere oss helt i toppen. Å rakke så til de grader ned på trenere med den enorme kompetansen som Drillo og Eggen besitter blir nesten litt komisk. Med en flau smak i munnen.

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 17 nov 05, 10:23
Holters,  sannsynligvis en av de bedre innleggene på lang tid.

Vi kan jo håpe på en endring fra Eggen`s side om at han vil begynne å bruke noen av våre talenter mer og at han lærer av  Solbakken og Nordlie at stenkondisjon er er av de viktigste faktorene for å skape sukesss.




b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 17 nov 05, 10:25
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Akkurat tribunesliter....... Dette handler ikke lenger om sak, men personer.......... Dem som har holdt henda over Drillo, er nå dem som kritiserer Eggen og det er det jeg finner latterlig og merkverdig.........


Tror du misforstår veldig Bedreviter. 
Holters med fler har ikke forgudet Drillo og slaktet Eggen. Det Holters skriver er jo kun hans meninger om det han tror er Eggens begrensninger (og med det FFK`s begrensninger) med tanke på å løfte oss videre. Der er ikke noe spesielt anti-Eggen over det! 

Holters ordlegger seg også på en bra måte i sterk motsetning til det de fleste Drillo-hatere har gjort; "kast ham ut, få`n vekk, dra hjem" o.s.v.  Jeg håper det er på Holters argumentasjonsnivå alle som ønsker å være konstruktive legger seg etterhvert. 

Dette er to trenere med ulike egenskaper på godt og vondt, tror selv det som var påtenkt av samarbeid med dem i 2006 hadde vært ideelt m.t.p. egenskaper. Og for ordens skyld; jeg synes selv at Drillo har passet dårlig inn i trenerrollen i2005. Men nå er det slik at det var Eggen som dro ham inn!




Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 10:29
Er faktisk enig med deg........ Rollefordelingen Drillo og Eggen skulle hatt neste år ville vært perfekt og kanskje dynamitt for FFK......... Begges spisskompetanse ville kommet mere til sin rett og begges svakheter ville blitt mer usynlig.....  Dessverre så ga Drillo opp pga noen få menneskers mobbing og det burde en sterk mann som Drillo ha oversett....... Men den ganske harde kritikken av Eggen bl a av redaktøren her inne synes jeg er ganske umotiverende og upassende resultatene Eggen har hatt tatt i betraktning........... Jeg er selvfølgelig med på at Eggen har svake sider som de aller fleste trenere har, men ting må stå litt i stil.........

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 nov 05, 10:30
Den jeg svarte var FFK Thomas ja........


Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340